Am pus ghilimele, da, domnu’ Ponta? Bun, trebuie să recapitulăm porcăriile ultimelor 2-3 zile, alea de care știm și alea de care am auzit mai puțin, dar sunt multe și aș fi scris pe vremea PDL câte un policy brief de fiecare. E drept, PDL măcar îmi mai lăsa timp între porcăriile pe care le făcea.

Otilia NutuFoto: Arhiva personala

Înțeleg așa:

- Monitorul Oficial (îl știți, i se mai zice și sucursala lu’ Ponta) publică doar hotărârile Curții Constituționale care îi convin. Nu-mi spuneți că durează – publicarea hotărârii ăleia care îl cocoață pe Antonescu la Cotroceni s-a publicat imediat, era ”de-a noastră”. Nici măcar una dintre celelalte hotărâri n-a apărut încă.

- Guvernul ăsta e hotărât să îmi încalce drepturile electorale și să se șteargă pe picioare cu orice zice Curtea Constituțională. CCR a spus negru pe alb, referendumul e valid dacă se prezintă 50%+1 din ăia de pe liste. Ieri au ieșit la rampă vreo patru trompete USL să urle că se aplică regula lor, referendumul e valid oricum şi ne interesează majoritatea celor prezenţi, “CCR minte” cum ar zice dl. Sova cu farmecul lui inegalabil. Acum Guvernul merge pe mai multe șmecherii de Dâmbovița: amână publicarea hotărârii CCR (până după referendum, dacă se poate!); spune că oricum nu contează legea ci ordonanța de urgență cu același subiect; și schimbă numărul de alegători pe liste după cum îi sună bine ca să iasă ce trebuie. Adică: la alegerile locale, acum nici o lună, erau numai buni 18,3 milioane de votanți, acum am constatat că-s mult mai puțini, că așa ne-a ieșit la recensământ. Explicaţie numai bună pentru proști: recensământul se face numai între granițe, deci îi scoate din calcul complet pe românii plecați din țară.

Ce înseamnă asta aritmetic: dacă iau în calcul 15 milioane de votanți din țară la numitor dar la numărător îi iau pe toți care votează și din țară și din străinătate am putea ajunge la situația absurdă ca dacă s-ar prezenta mulți la vot să avem o rată de participare de peste 100% (dacă s-ar prezenta toți, am avea participare de vreo 120%). Oricum, planul se atinge – e uşor să zici că-s peste 50%.

Acum câteva zile, când interesul era să nu voteze ăștia din diaspora, alde Antonescu reamintea de ”votul fiscal”, ”no representantion without taxation” vezi bine, că așa a învățat el la istoria aia la care a rămas repetent, colegii lui au învățat invers. Ieri iese și liderul PSD Italia că românii din diaspora n-ar trebui să voteze. Păi sigur, pe afară nu se prind bine Antenele. Cum bine zice o prietenă plecată prin țări nordice unde statul de drept e sfânt, adică ăștia vor să-i interzică și Nadiei Comăneci să voteze, nu?

- Ponta negocia pe la spatele lui UE cu niște șantajiști infiltrați în CSM numirea oamenilor lui Botoș și ai Sistemului la șefia DNA și Parchetului General. Până să-i salte azi DNA.

Cam asta despre ce promitem în afară, înainte de MCV și discuțiile cu toți ăia importanți de pe la UE care chipurile au devenit Băsiști că-i dezinformăm noi, o mână de ONG-iști. Băăăăi, suntem influenți, da? Manipulăm toată Comisia, toată presa străină, şi toate cancelariile occidentale numai pe noi ne ascultă!!! Ia vedeți, că acum asmuțim mardeiașii lu’ Barroso şi-ai lui Gitenstein pe voi să vă bată dacă ne mai enervaţi mult.

În tot vacarmul ultimelor zile au trecut neobservate următoarele porcării, pentru cine s-a săturat să tot audă Copy-Paste şi vrea să ştie şi de Undo la reformele agreate cu FMI sau Comisia.

1) Ordonanța 109, aia cu guvernanța corporativă a companiilor de stat, e în plin proces de hăcuire, adică se taie și se adaugă la aia făcută bine pentru uzul FMI ca să se poată numi și păstra pe termen nedefinit în consiliile de administrație și ca directori generali toți finii, amicii, pilele cui s-o afla la guvernare. Adică fix chestia aia pentru care fusese făcută Ordonanţa 109 s-o combată, să termine odată cu clientelismele (şi implicit furtişagurile între prieteni) la companiile de stat, aia e întoarsă acum din drum. Ctrl+Z.

2) Vă mai aduceţi aminte că prima măsură a Guvernului Ponta a fost s-o zboare pe Cristina Trăilă de la ANRMAP, autoritatea de reglementare pe achiziţii publice? Iată c-am aflat şi de ce. D-na Trăilă a făcut un scandal monstru când partidul ei (prin sinistra d-nă Andreescu de la SGG) a încercat să modifice plafoanele alea sub care se pot da contracte directe, ca să-şi facă nişte pedelişti afaceri mai uşor cu statul. Acum omul ăsta nou adus de USL la ANRMAP vrea să schimbe tocmai aceste praguri, de pildă să nu se mai uite ANRMAP pe cum se încheie contracte de aproape 5 milioane de euro pentru lucrări şi să se ridice şi pragul de 15000 sub care nu e nevoie de mai multe oferte. Din nou, Ctrl+Z – aud că planul e să anuleze toate reformele făcute de Cristina Trăilă. Acum doi ani scandalul cu pragurile de licitaţie a ţinut prima pagină vreo două săptămâni, acum pare minor, îngropat de puci.

3) În nici două săptămâni vine misiunea FMI. Ce prezentăm? Pe energie şi transporturi, nimic – doar insolvenţa Hidroelectrica din care a rezultat până acum rezilierea unui contract care se putea rezilia oricum, pe motiv că Hidro le dădea curent şi Europec nu-i dădea bani pe el. Privatizări – întârziate, probabil cu intenţie (cum de nu ne-am gândit până acum că trebuie făcută încă o evaluare internaţională a companiilor care trebuie listate, de pildă Romgaz!; termenul pentru Transgaz a trecut deja; Hidroelectrica e scoasă din calcul că e tehnic falită etc). Schimbarea de management, întârziată, probabil tot cu intenţie (nu se poate să-ţi vină fix acum ideea că pentru a înlocui sinecuriştii de la Nuclearelectrica cu oameni selectaţi competitiv internaţional îţi trebuie aviz de la CSAT, în schimb pentru falimentarea Hidroelectrica nu). Calendarele de liberalizare publicate incomplet, pe site ANRE, numai cine sapă după ele le găseşte; publicate incomplet, pentru că le mai modificăm după ce le-am agreat cu Comisia; şi publicate pe site, nu în Monitorul Oficial, să nu care cumva să aibă valabilitate legală. La fel şi la transporturi, aşteptăm să modificăm Ordonanţa 109 ca să ne punem tot prietenii noştri “selectaţi competitiv” ca şefi şi membri de consilii de administraţie la CFRuri şi CNADNR, nimic despre privatizarea CFR Marfă, nimic despre fuzionarea sucursalelor căpuşă prin care se ascund cheltuielile şi oamenii angajaţi la CFR ca să iasă artificial din monitorizarea FMI. Probabil minţim şi pe macro, cu cheltuielile, de pildă mi-aduc aminte că s-a renunţat la încasarea înapoi la buget a unor sporuri din anii trecuţi de care s-a dovedit că erau ilegale.

Citeste tot articolul si comenteaza pe Contributors.ro