Cateva concluzii dupa alegerile locale din 2012

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 11 iunie 2012, 17:31 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
USL a castigat in jur de 50%, mult sub cifrele umflate la cald, ca de obicei, de unele televiziuni dar suficient cat sa-si proclame victoria. Cu acest rezultat, PSD si PNL castiga legitimitate in actul guvernarii, cucereste noi orase mari din tara si o mare parte din reteaua de Consilii Judetene, infige steagul in toate sectoarele Capitalei si isi adjudeca Primaria Generala. Chiar daca USL se afla departe de dominatia anuntata de exit-poll-uri, Victor Ponta si Crin Antonescu fac un mare pas catre victorie in toamna. Greu de imaginat ce erori la guvernare, ce scandaluri monstruoase, ce catastrofa economica ar putea intoarce rezultatul peste numai sase luni, la parlamentare. Un mic detaliu ameninta totusi stabilitatea USL.

Acolo unde cele doua partide au candidat singure se vede limpede diferenta de anvergura. Raportul de forte este net in favoarea PSD, care a castigat semnificativ mai multe primarii decat PNL in orasele unde cele doua partide au candidat separat, nu in alianta. Asadar, Victor Ponta iese si mai puternic dupa localele din 2012. Diferenta nu-i atat de mare cat sa transforme PNL-ul si pe Crin Antonescu intr-o anexa in USL dar lucrurile se complica, atmosfera se tensioneaza.

Ce interes are premierul Victor Ponta sa execute planul suspendarii presedintelui Traian Basescu? De ce i-ar deschide calea lui Crin Antonescu spre Cotroceni? Ce interes are sa-i faca pe liberali mai puternici decat sunt?  Raspunsul rational este unul singur: absolut nici unul. Ar fi de asteptat, prin urmare, ca Victor Ponta sa mimeze de acum incolo conflictul cu un Traian Basescu paralizat de frica suspendarii dar convenabil ca sac de box pana prin 2014 cand PSD si-ar putea arunca propriul candidat in cursa pentru Cotroceni. Fara o functie de responsabilitate si fara adversar, Crin Antonescu isi va pierde suflul daca prezidentialele vor avea loc la termen si nu anticipate, ca rezultat al suspendarii. Apoi, ce argumente vor avea liberalii in toamna sa ceara paritate la impartirea canidaturilor?

Cele 14% - 15%  comunicate oficial de BEC in cazul PDL, respectiv 22% anuntate de Adriean Videanu reprezinta un scor prost, in nici un caz un mare succes dar adevarul este ca se putea si mai rau. Stia ceva Traian Basescu atunci cand, rugat sa comenteze rezultatele, a spus doar: Fereasca Dumnezeu de mai rau. In primul rand, rezultatul  dovedeste ca ideea de a candida sub diferite aliante si miscari inregistrate cu nume diferite in teritoriu a fost complet nefericita. In urechile publicului se infig cifrele seci, oficiale, ridicol de mici: 14%-15%. Pana la public nu mai ajunge explicatia ca la acest scor meschin se adauga de fapt rezultatele obtinute de clonele rebotezate din Piatra Neamt, Timis etc si ca rezultatul final e mai mare, eventual peste 20%. Pana la urma, nici nu e limpede daca-i foarte corect sa adaugi scorul clonelor revopsite in verde tocmai pentru a scapa de simbolistica nefasta a culorii portocalii (alta eroare, in opinia mea).

Important e altceva: Emil Boc a castigat primaria Clujului la mustata in fata lui Marius Nicoara de la USL si va fi dificil de inlaturat de la sefia partidului. Pana la urma victoria sa a salvat partidul de la dezastru. In cazul oficializarii victoriei, Emil Boc se va muta inapoi la Cluj si isi va relua naveta la Bucuresti. Va lasa partidul pe mana lui Adriean Videanu si Vasile Blaga pana la parlamentare dar nu se va da singur jos din scaunul de sef. Chiar daca se va confrunta cu un iminent val de dezertari din partid, Boc nu mai poate fi inalturat prea usor. Cine s-o faca? Cu ce argument?

Lui Videanu i-au scazut dramatic sansele de a lua fraiele partidului. In rest, pe mult hulitul Boc nu prea are azi cine sa-l conteste in partid. Teoretic, are mana libera sa treaca la curatenie, dar e prea slab sa taie in carne vie. De ce nu curg deja demisii? Cine-si asuma totusi raspunderea? Ar trebui inlaturati toti prim-vicepresedintii, seful de campanie, Vasile Blaga (marele suspect de blat cu PSD) si adusa o echipa complet noua, credibila.

Printre marii responsabili se numara si Elena Udrea, sub care PDL a pierdut tot Bucurestiul si s-a prezentat cu Silviu Prigoana, un candidat ridicol la alegeri, pus parca dinadins sa-i usureze lui Sorin Oprescu realegerea. Prigoana vede un succes PDL, insa cele 16 procente scoase cu chiu cu vai sunt o rusine daca le raportam la potentialul electoral din Bucuresti. Esecul din Capitala arata si mai prost daca-l comparam cu scorul bun obtinut de candidatul independent Nicusor Dan. Scuza ca in tara PDL sta chiar mai prost nu tine. Pentru Bucuresti e foarte putin si punct. N-ar fi de mirare insa ca Udrea sa se agate din nou de functie, sa nege evidenta si sa deschida sampania.  

Ce poate fi mai penibil decat un partid care, dupa ce a dominat ani de zile Capitala, nu reuseste sa ia macar dublu din scorul obtinut de un biet independent activ mai mult pe net? Ce poate fi mai umilitor decat mesajul Nu va mai dorim pe nici unul din voi! transmis de votantii lui Nicusor Dan?  Unul din zece bucuresteni a tinut sa-si manifeste prin vot exasperarea fata de un mod corupt de a conduce orasul, prin intelegeri subterane, blaturi si aranjamente transpartinice. Din acest punct de vedere, cele zece procente obtinute de Nicusor Dan spun mai multe decat putem citi intr-o prima lectura. Ne spun, de pilda, ca in Bucuresti exista un public sanatos, pretentios si activ, numai ca partidele clasice sunt incapabile sa ajunga la el. Ne mai spun ca bucurestenii nu se identifica in masa cu gargara lenesului istet, cu vorba lunga si fapte putine. E reconfortant sa aflam ca acest public exista si se arata dispus sa intre in joc daca are pentru cine/ce.

Insa vestile proaste despre bucuresteni le anuleaza pe cele bune. Cum e posibil, totusi, ca un politician semidoct ca Robert Negoita, acuzat de sex cu minore si de proaste relatii cu fiscul sa ajunga primar de sector la scor detasat? Cum se poate ca personaje perfect amorale ca Piedone, traseist fara scrupule ieri sef de campanie la PDL, azi la UNPR si maine la PNL, sa castige cu un obscen 80%? Ce ne spun aceste optini despre restul orasului? Votul politic, revolta, sanctiunea aplicata PDL, ma tem ca nu explica totul.

Ajunsi in acest punct, merita studiat cu atentie profilul publicului iesit duminica, 10 iunie, la urne. Cine sunt cei care au votat? Masa critica au facut-o bugetarii, pensionarii si asistatii sociali sau sectorul privat, cei care nu sunt dependenti de stat? Cum au votat unii, cum au facut-o ceilalti? Cine sunt sustinatorii USL, cum arata nucleul dur al PDL? Nu cumva am avut de-a face cu o supra-mobilizare a celor afectati de criza in paralel cu o supra-demobilizare a celorlalti? Nu cumva, eliminand in mod deliberat nuantele, ajungem la concluzia ca, in 10 iunie 2012, s-a impus din nou in Romania viziunea etatista, ca mirajul statului asistential a sedus iarasi o populatie saracita si dezorientata? O cercetare calitativa aprofundata a profilului alegatorilor iesiti la vot ne-ar putea oferi mai multe raspunsuri interesante.

Rezultatul rezonabil obtinut de independentul Nicusor Dan l-ar putea incuraja pe Mihai Razvan Ungureanu sa opteze mai repede: ori merge pe mana PDL, ori se inhama la drumul mai lung si mai dificil al unei noi constructii. A devenit clar ca este loc de altceva. Dar daca MRU va profita de criza de lideri din PDL? I se deschide perspectiva unei cariere politice facile. De ce-ar alege drumul lung, munca la proiecte, solutii, lupta obositoare pentru o idee cand poti intinde simplu mana si sa iei totul? MRU mai are putin timp sa ia o decizie ferma.

In fine, o veste buna din comunitatea maghiara: agitatia nationalista de la Budapesta n-a avut efect. Partidele radicale maghiare din Romania au obtinut rezultate subunitare, catastrofale. UDMR s-a impus ca partid dominant, trimitand practic in neant PCM-ul lui Sasz Jeno si PPMT lui Laszlo Tokes. Un rezultat mai bun pentru cele doua partide echivala cu succesul discursului extremist, revizionist si cu ecouri fasciste practicat de liderii Fidesz de la Budapesta in randul comunitatii maghiare din Romania. Nu este, slava Domnului, cazul. UDMR revine practic la statutul de unic reprezentant legitim al comunitatii, puciul a esuat.

La fel cum nu cred ca e cazul ca Romania sa-si faca griji pentru cele 7-8 procente obtinute la nivelul tarii de partidul lui Dan Diaconescu. Este fix nucleul dur de zaltati, dezabuzati, marginali si nefericiti ai sortii care votau in trecut cu PRM, cu PNG sau alte partide zise anti-sistem, in realitate extremiste si xenofobe. Cele doua partide fiind disparute, acest public neglijat s-a reorientat catre noul star. Diaconescu ii ajuta pe saracii cu duhul sa treaca de mizeria zilei de astazi oferindu-le seara de seara niste povesti stupide sa uite de grijile zilei de maine.

Cu aceasta opozitie totusi slaba, singura contrapondere eficienta la excesele puterii ramane pe viitor justitia. Rolul ei devine de acum si mai important, responsabilitatea magistratior creste, miza mentinerii MCV la fel. Cata vreme cele doua blocuri politice (USL si PDL) aveau forte relativ egale, opozitia putea sa riposteze la derapajele guvernarii si eventual sa le corijeze. In fata unui USL care tinde sa monopolizeze puterea, justitia ramane ultima reduta capabila sa echilibreze sistemul. Din pacate, corpul magistratilor functioneaza ca un seismograf. Inregistreaza vibratiile puterii, sensibili la cel mai mic gest ostil sau atac la independenta lor. Daca USL decide, dupa raportul de tara din iulie, sa actioneze in forta, justitia - ultima reduta a statului de drept - va capitula fara batalie in fata vointei politicienilor, ceea ce va deschide drumul catre delirul puterii totale.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















25662 vizualizari

  • +67 (75 voturi)    
    nimic despre UNPR? (Luni, 11 iunie 2012, 17:44)

    Mosh Ion Roata [anonim]

    Buna analiza, ca de obicei, domnule Tapalaga.
    Nimic despre oastea de stransura UNPR?
    As mai indrazni sa zic ca si presa ar mai fi fost un arbitru elegant si discret, mai ales cea on line (hotnews si ziare.com)
    Maine TVR-ul cade in mana USl, prin respingerea raportului in Parlament, TVR info se desfiinteaza, pentru ca face concurenta la Antena 3 si 'se prinde peste tot', spre deosebire de Antene, care nu mai 'intra' pe digi.
    Domnule Tapalaga, va roaga un mosh hatru, Aparati Televiziunea de invazia lacustelor rosii!
      #showComment#showComment#showComment
  • +48 (52 voturi)    
    CUM SA FORMEZE O MASA CRITICA (Luni, 11 iunie 2012, 17:45)

    pointless man [utilizator]

    sectorul privat ? Pai de 22 de ani TOT aparatul de stat lupta cu furie impotriva lui. Sus, la virf, constient, jos dintr-o frica subliminala fiindca vorba lui Frank Herbert (care habar nu avea cum e comunismul):

    Birocraţia ucide iniţiativa. Nimic nu urǎsc birocraţii mai mult decit inovaţia, îndeosebi inovaţia care produce rezultate mai bune decit vechile rutine tradiţionale. Îmbunǎtǎţirile îi fac întotdeauna sǎ parǎ inepţi pe cei aflaţi în vîrful piramidei. Şi cui îi face plǎcere sǎ parǎ inept ?

    Acesti inepti STIU ca daca se ridica o veritabila patura de oameni liberi, independenti pe bune (caci si-au cistigat banii corect) intreaga sandrama se prabuseste. Dovada ? Cel putin 3 milioane de romani care au intins-o exact din motivele de mai sus. In orice alta tara o asemenea imigratie ar fi fost privita ca o catastrofa numai noi giumbuslucarim pe marginea ei numarindu-le sarmalele din portbagaj.
      #showComment#showComment
  • -15 (33 voturi)    
    la toamna nu mai merg.. (Luni, 11 iunie 2012, 17:47)

    nedd [anonim]

    am votat mereu dreapta,nu am votat niciodata cu Iliescu, nu sunt bugetar nici asistat social dar la toamna nu voi mai merge la vot..daca poporul a vrut comunistii si penalii la putere, sa-i aiba in toamna in toata splendoarea pentru cateva decenii la putere!
      #showComment#showComment#showComment#showComment#showComment#showComment#showComment#showComment#showComment#showComment
  • +17 (25 voturi)    
    15% este doar... (Luni, 11 iunie 2012, 17:48)

    ribelalu [anonim]

    scorul luat de PDL-ul "pur" in cca jumatate din judete. In restul judetelor PDL a facut parte din aliante locale "fantoma" cu UNPR, PNTCD, ecologistii samd.
    Fiecare astfel de alianta are intre 0,5% si 1% pe tara.
    Asta inseamna un scor de cca 25% pentru PDL adica locul 2 pe tara dupa PSD (cca 30%) si inaintea PNL (cca 20%).
    Principalii pierzatori, paradoxal, sunt PSD-istii care puteau lua lejer 40% singuri.
      #showComment
  • +5 (17 voturi)    
    PSD are nevoie de PNL... (Luni, 11 iunie 2012, 17:57)

    costica [anonim]

    Altfel, daca s-ar separa, nu stii cand se pune de-o alianta pe scena politica romaneasca(asa cum s-a format si USL contra PDL!!) si zboara de la guvernare... se vor chinui sa tina alianta pentru ca au nevoie unii de altii... USL stie bine ca ieri romanii au votat USL ca sa NU voteze PDL, ca sa penalizeze guvernarea portocalie, nu pentru ca USL merita azi voturile romanilor.
    Pentru ce sa le merite?!
    Deocamdata doar vorbe iar de vorbe s-au saturat romanii.
    PDL a pierdut si nu ma mir, am spus de multe ori ca PDL va plati cu varf si indesat aroganta, incompetenta si clientelismul promovate ca si cand PDL ar fi fost la butoane pe vecie si nu ar fi venit niciodata vremea decontului.
    PDL deconteaza indiferenta manifestata fata de romani, sa guvernezi asa cum a guvernat PDL ste o lectie de genul: "Asa NU se guverneaza"!
    Aviz celor aflati azi la guvernare!
    Nici nu cred ca USL este atat de solida, ma astept sa inceapa sa se certe pe ciolan, nu va dura mult.
    Grav este ca romanii nu au avut prea ce alege, oferta pe scena politica este departe de ceea ce are nevoie Romania ca sa inceapa schimbarea clasei politice post'89 inca plina de oportunisti si clientela incompetenta si corupta.
  • -10 (18 voturi)    
    rezultate asteptate (Luni, 11 iunie 2012, 18:05)

    adrian [anonim]

    Nu trebuie sa plangeti pentru rezultatele slabe obtinute de PDL. Atunci cand raportul putere - opozitie era destul de echilibrat, PDL n-a luat niciodata in considerare vreo propunere a USL de amendare a unei initiative legislative. Atat dumneavoastra cat si alti comentatori de pe hotnews ati aprobat sau n-ati criticat niciodata atitudinea aroganta, dispretuitoare si actiunile constante de jaf din banii publici. Electoratul a tinut cont de asta, indiferent cine sunt cei care credeti ca au iesit la vot. Stiti povestea : pe unul sau pe unii ii poti minti mereu, dar niciodata pe toti pentru totdeauna.
      #showComment#showComment#showComment
  • 0 (10 voturi)    
    Sa adunam (Luni, 11 iunie 2012, 18:06)

    Stefu [anonim]

    Daca vorbim de rezultatul USL ar trebui sa se adauge si rezultatul celor doua partide acolo unde au candidat separat daca se doreste o analiza realista pentru ca la alegerile generale scorul se va aduna si nu vor mai exista astfel de dizidente.
    Oricat ati incerca sa mai atenuati din lovitura, domnule Tapalaga, aceasta a fost crunta si cu urmari pecuniare, daca ma intelegeti.
  • +13 (27 voturi)    
    "un Traian Basescu paralizat de frica suspendarii (Luni, 11 iunie 2012, 18:08)

    Don Ciccio [utilizator]

    V-ati inselatat, Dan Tapalaga, folosind o expresie nefericita, rautacioasa, nepotrivita unui amfitrion care l-a avut invitat chiar pe Traian Basescu.
    Ori sunteti de rea credinta, ori un resentimentar convins, ori un superficial analist politic - nepermis, in cazul acesta.
    Prioritatile si angajamentele Sefului Statului, in numele Statului Roman, il obliga pe T. Basescu la prudenta si intelepciune maxime. Presedintia nu are nevoie de scandaluri si intrigi, doar pentru a alimenta sulfuroasa presa tabloida.

    Ati fost pe langa miezul unei probleme delicate, Dan Tapalaga, in goana dumneavoastra dupa intaietate, senzational ieftin si facil.
      #showComment
  • +4 (26 voturi)    
    Udrea, vesnic Udrea (Luni, 11 iunie 2012, 18:10)

    Ana [anonim]

    iarasi Udrea? zilele trecute se anunta oficial ca turismul romanesc a inregistrat crestere si in loc sa-i multumim pentru asta, aruncam cu pietre!
    Elena Udrea a fost un ministru muncitor si eficient si este mare pacat ca nu am lasat-o sa-si continue treaba. Parca ne stau in gat oamenii buni, asta e blestemul acestei tari.
    Faceti o comparatie intre Elena Udrea si Olguta Vsilescu, aleasa ieri primar al Craiovei. Udrea a organizat meciul lui Bute in Romania, iar aseara Olguta decara ca va sustine echipa de fotbal a Craiovei stand in tribune, alaturi de galerie:)
      #showComment
  • -9 (19 voturi)    
    Cainele moare de drum lung... (Luni, 11 iunie 2012, 18:11)

    Natafletz [anonim]

    Dane...itzi transpira PDL'ismul si oftica prin toti porii... Numai speculatii si insinuari> ca de fapt PSD'ul vrea sa aiba candidat propriu, ca "profilul" alegatorului e mojicul jerpelist si etatist, etc...ce sa spun, numai voi "intelectualii" ati ramas antietatisti cu PDL'ul. Ma faci sa rad copios. Adica PDL'ul de 4 ani incoa nu a fost etatist. Toate tepele de afaceriu cu statul ale pedeleilor de curte nu sunt meteahna comunismului condamnat cu gura in parlament, nu? Din doua una, voi ori sunteti ticalosi, ori sunteti CHIAR NAIVI...
      #showComment
  • -2 (18 voturi)    
    Mai usor cu masa critica (Luni, 11 iunie 2012, 18:21)

    miguel [anonim]

    Am 39 de ani, am afacerea mea, mica, dar e a mea, platesc taxe si impozite. Si am votat Piedone: pentru ca in scet. 4 chiar se vede ca se misca ceva. Sa ne amintim ca asta-iarna in scet. 4 se circula normal in timp ce in tot Buc. nu se misca nimeni, vad parcuri curate si amenajate, vad maturatorii de strazi in fiecare noapte, Sigur, mai sint de facut canalizari si asfaltari, de terminat pasajul de la Asmita si de facut unul la Big Berceni, dar nimeni nu are inelul Arabelei.
    La capitala am votat Oprescu dintr-un singur considerent: m-am saturat sa vad primarul dintr-un partid si consiliul general din altul si nimic sa nu se intimple. Mai asteptam 4 ani si vedem daca au miscat ceva. Daca nu, altii.
    PS Sint de dreapta, dar mai trebuie sa votam si cu capul nu dupa cum ne declaram, stinga sau dreapta.
  • +12 (18 voturi)    
    da (Luni, 11 iunie 2012, 18:32)

    hot news [utilizator]

    Contrazicandu-va un pic in ceea ce priveste"alegerea gresita"a candidatului la PMB,va spun ca indiferent cine ar fi fost in locul lui Prigoana,nu ar fi luat nici atat! Este ingrozitor de clar ca electoratul roman,usor de manipulat,compus inca din oameni dependenti de pomana statului,mai putin doritori de munca si mai mult de o bere,un mic, daruite si consumate oriunde,cu un tineret pus pe nimic serios,amator de alcool,dans,sex si "pliculete",nu vom putea iesi din acest marasm nici in 100 de ani!Toate acestea nu ar fi indeajuns daca nu ar exista si aceasta nenorocita clasa politica ce se incapataneaza sa ne ingroape cat mai adanc!Aceasta clasa politica ce parca are ca deviza "dupa noi potopul"! Vorbeam despre cat de usor manipulabil este romanul,in general,si iata un singur exempl:Liviu Negoita.Acest om,recunoscut de toata lumea ca cel mai eficient primar din Bucuresti,intr-o campanie de 30 de zile sa poata fi aruncat asa de usor "la gunoi"de catre cine?De catre cei carora le facuse viata mai frumoasa in ultimii 8 ani!Mai mult decat atat,cu cine l-au schimbat?Uluitor:cu un mascarici afemeiat,evazionist,mincinos,pervers,cu multe teluri ascunse!Ramaneti cu ochii pe el sa vedem ce afaceri va dezvolta in mandatul lui pentru ca sunt convins ca vom avea mari surprize! As mai da un exemplu:Elena Udrea.Aceasta ,descoperita de liberali ca un politician destept,bataios,pierduta in favoarea lui Basescu,pune varf urii PNL-iste dupa dezvaluirea "biletelului roz",apoi asupra ei se revarsa si ura PSD-ista pentru acelasi Basescu.Toate acestea au fost atat de mult si bine cultivate deactualul USL incat electoratul roman,usor manipulabil,si le-a insusit fara pic de discernamant.Niciodata nu si-a pus problema daca toate acestea sunt sau nu adevarate.Pur si simplu le-au consumat cu fervoare precum micii si fasolea lui Vanghelie din Parcul Izvor! Nu sunt sustinatorul niciunui partid anume pentru ca interesul meu este sa-mi fie mie bine si nu politicianului!
      #showComment
  • +10 (18 voturi)    
    Scopul este atins (Luni, 11 iunie 2012, 18:35)

    cetateanul mentat [anonim]

    Aceasta alianta contra naturii (politice) intre PSD si PNL nu are cum sa supravietuiasca dupa atingerea unicului scop pentru care a fost creata: doborarea lui Basescu si a PDL-ului.

    In scurt timp va inflori activitatea traseistilor, fie ca au ramas de caruta, fie ca au castigat la locale dar vor sa-si asigure sustinerea unui viitor guvern mai mult decat probabil sustinut de o majoritate parlamentara confortabila. Vor urma negocieri intre partidele parlamentare si inainte de alegerile prezidentiale putem asista la repetarea istoriei: doar ca de data asta PNL va fi tradat si eliminat de la guvernare de catre partenerul cu care a castigat alegerile.

    Si asta poate insemna disparitia din viata politica a altui partid "istoric": inca doi-trei ani in opozitie cu un lider isteric si (trebuie sa o recunoastem) bun doar la a-si elimina colegii cu potential de conducere nu pot reprezenta ceva bun pentru PNL a carui capital va fi erodat puternic. Drept urmare, votantii liberali se vor indrepta spre un nou partid de dreapta care are sanse mari sa apara in jurul unor personalitati "nepatate" si tinere, sa zicem Monica Macovei, Teodor Paleologu, Nicusor Dan si ,cu voia dumneavoastra, Mihai Razvan Ungureanu.

    Oricum Antonescu a pariat de la bun inceput pe un cal mort: Ponta premier si el presedinte (ma umfa rasul numai cand ma gandesc la asta). Nu-i mai lipsesc decat niste ochelari de soare (de dama) ca sa semene cu un alt isteric politician cunoscut pentru desele sale derapaje de limbaj. Nu dau nicio ceapa degerata pe sansele lui Antonescu intr-o confruntare fata in fata cu orice persoana cu o pregatire peste medie - pentru ca la alegerile prezidentiale nu va fi un vot contra!

    Oricum, Ponta este intr-o situatie win-win, fie ca rupe sau nu alianta (contra naturii) cu Antonescu. Daca nu vor exista derapaje extreme catre buzunarele majoritatii care a votat PSD, Ponta are o sansa mare sa reuseasca ce n-a putut Nastase: si premier, si presedinte.

    (parearea mea)
      #showComment
  • +3 (11 voturi)    
    dracu' poate n-o fi asa negru (Luni, 11 iunie 2012, 18:38)

    crap [anonim]

    in primul rand mesajul e clar ptr ca nu cred ca statistic ei au venit record la votare iar portocalii au stat la meci, si nici nu cred ca au votat pensionarii in masa.. lumea s-a saturat de strans cureaua, nu mai poate, si asta mai ales cand vede ca i se cere sa stranga cureaua de o dreapta inepta care nu vede ce se intampla in europa (respingerea incrancenata a ideii de austeritate) si-si imagineaza ca indeplineste o misiune istorica cand de fapt marii lor smecheri isi sporesc milioanele de euroi, iar omul de rand isi vede salariul (de subzistenta) si pensia taiate.. unde-i logica? cred ca ponta a sesizat (ajutat de analisti) momentul prielnic si are dreptate: lumea a ajuns sa urasca pdl'ul, si e cumva ironic ptr un partid care a castigat prin deviza 'sa traiti bine'..

    pdl'ul s'ar putea sa-si revina la alegerile locale, aici nu sunt de acord, dar cu conditia de a elimina din anumite pesronaje controversate de la varf (si ma refer nu numai la catstrofa udrea dar si la videanu, sulfina etc, cam juma ar trebui sa iasa de la inaintare) si sa incerce sa se reconecteze la nevoile oamenilor; cand crezi cu adevarat ca poti face o diferenta mai faci la inceput si un compromis, renunti la aberatia de austeriatate care te-a ingropat si schimbi foaia cumva. cu un basescu speriat si o dreapta "coagulata" (sic!) inepta nu poti face nimic impotriva agresivitatii manifestate de usl..

    lumea s-a mai saturat si de articolele unei anumite grupari elitiste care tot propovaduiesc intarirea dreptei si venirea unui nou mesia (in persoana lui mru), care de fapt s-a dovedit atat de rupta de realitate ca incepi sa-ti pui intrebari.. daca's prea departe si nu percep cum trebuie realitatea, sa o lase mai moale, ca devin pur si simplu ridicoli. realitatea de moment e cea care este, si daca dreapta intelege ca trebuie sa revina in contact cu electoratul, mai poate recupera la parlamentare.. daca nu, dumnezeu cu mila!
      #showComment
  • +6 (12 voturi)    
    PDL (Luni, 11 iunie 2012, 18:41)

    IoanaDC [utilizator]

    Domnul Boc nu doar ca si-a confirmat legitimitatea in Cluj, dar si in cadrul propriului partid, in fata unor colegi care pana nu demult il ironizau si ei, si nu priveau cu ochii buni masurile de sacrificiu impuse. Au ras multi de Boc, pentru ca acum sa astepte cu sufletul la gura ca victoria sa la Cluj sa salveze onoarea partidului.

    Victoria domnului Boc este secondata de victorii pretioase ale altor membri PDL in Transilvania- Florea in Tirgu Mures, Hava in Alba Iulia, etc. Ar fi legitima in aceste conditii o campanie de curatenie in PDL pornita din Transilvania. Vor accepta baronii PDL din alte zone ale tarii acest lucru? Greu de crezut ca da, asa cum nici in PSD grupul reformist de la Cluj, care a incercat modernizarea partidului in urma dezastrului de la alegerile din 2004, nu a avut nici o sansa.
      #showComment
  • +9 (13 voturi)    
    TVR Info si Justitia (Luni, 11 iunie 2012, 18:42)

    vlad [anonim]

    De acord ca TVR Info si Justitia sunt meterezele care vor fi anihilate in cel mai scurt timp. Asta la umbra raurilor de invective adresate Presedintelui, ciotul care sta in gat.
    De urmarit, insa, reactia celor care s-au obisnuit cu stiri corecte si analisti plini de bun simt, aninati de libertatea DNA in a trimite in justitie oameni (potential) certati cu legea, indiferent de culoarea lor politica.
    S-ar putea ca tavalugul politic care va matura TVR Info asa cum il stim si procurorii incurajati de un Morar sa se intoarca impotriva USL.
    Lipsa profesionalismului, promovarea ca ministri a unor oameni certati (literalmente) cu legea, nu a starnit niciun sentiment, nu a facut sa tresara nicio farama din bunul simt al electoratului.
      #showComment
  • -1 (11 voturi)    
    Piedone isi merita procentele (Luni, 11 iunie 2012, 18:42)

    Jack [anonim]

    \
    in 4 ani a schimbat complet fata sectorului.
    nu e meritul lui?
    da' ce, a fost altcineva primar?
      #showComment
  • +14 (20 voturi)    
    Negoita-USL ne-a adus victorie! (Luni, 11 iunie 2012, 18:47)

    una [anonim]

    "Cum e posibil ca un politician semidoct ca Robert Negoita, acuzat de sex cu minore si de proaste relatii cu fiscul sa ajunga primar de sector la scor detasat? "
    Pai uite ca e posbil: prezenta la vot in sect 3 a fost 20%. Negoita-USL are cam 50% => deci 10% din electoratul sectorului 3 a decis primaru'. Ghici ciuperca cine sunt cei 10% disperati dupa pomeli si mese gratuite la ring. Restul de 80% din votanti erau prea preocupati de gratare, munte, mare, cluburi, dance etc.
    Daca nu votati fratilor... pregatiti-va sa stati capra la un proxenet!
  • +4 (10 voturi)    
    foarte importanta (Luni, 11 iunie 2012, 18:57)

    liberal [anonim]

    partea cu justitia! este castigul cel mai important al ultimilor ani (daca putem numi un castig dezmortirea justitiei...), si trebuie aparat cu dintii in viitor. orice repliere a justitiei la stilul politic tip hrebenciuc-nastase trebuie combatut cu orice pret, inclusiv in strada.
      #showComment
  • +3 (9 voturi)    
    Punct. Si de la capat (Luni, 11 iunie 2012, 19:13)

    Razvan_M [utilizator]

    PDL are nevoie de o cura serioasa de opozitie. In ciuda chiflelor pe care le-au tot dat in ultimii ani, lideri precum Blaga, Negoita (da, a dat chifle in sectorul 3 si a pozat in primar neinteresat de primarie), Udrea, EBA (noul tip de nepoata, semidocta si cu diploma de parlamentar european), Basescu etc. au uitat de unde au plecat.
    Iar cea mai mare greseala facuta de PDL in ultimul an de zile a fost insistenta in prostia Rosia Montana. Emil Boc, cu toata lipsa de popularitate a masurilor economice pe care le-a luat, a avut decenta sa nu comenteze nimic pe acel subiect si a reusit sa castige primaria la mustata.
  • -1 (11 voturi)    
    confundati mere cu pere (Luni, 11 iunie 2012, 19:40)

    taranistu [utilizator]

    MRU nu este acelasi lucru cu Nicusor Dan. MRU este bufinul basescian, iar Nicusor Dan este un om viu, dintre noi.
      #showComment
  • +2 (10 voturi)    
    Bucurestenii (Luni, 11 iunie 2012, 19:59)

    dorinvaleriu [anonim]

    Rezultatele dela Bucuresti sunt greu de inteles pentru cineva care nu cunoaste "trama " acestui oras. Iti mai trebuie, Dane, niste ani de trait acolo ca sa pricepi. Cu o conditie, greu de atins din pozitia pe care o ai : sa cobori la mentalitatea de cartier, la barfele, discutiile si patimile "miticilor". Mai scormoneste !...
  • +3 (9 voturi)    
    realism (Luni, 11 iunie 2012, 20:08)

    PAFI [anonim]

    Politica nu inseamna recunostinta, mai degraba nerecunostinta si istoria e plina de asa ceva.
    De aceea orice candidat, orice politician, orice persoana vizibila din anturajul politicienilor ar fi trebuit evaluata din punctul asta de vedere. Elena Udrea este politicianul care a facut o paguba imensa (electorala, evident) PDL-ului si vinovatul este Basescu, cel care a promovat-o si sustinut-o impotriva evidentei. Nu exista adevar in politica, exista numai aparente, ele conteaza si de aceea trebuie pastrate cu orice pret! PDL-ul ar fi pierdut oricum, trebuia sa piarda, dar nu asa de sever...
      #showComment
  • -6 (12 voturi)    
    Blaga n-a tradat. (Luni, 11 iunie 2012, 20:10)

    florian [anonim]

    D-le Tapalaga,

    Pt a vedea din cauza cui a pierdut PDL, ar trebui sa analizati putin mai detasat. Uitati-va bine la oamenii promovati de presedinte. Pe surse, Blaga n-a tradat. (Din cauza aceasta a plecat Frunza-verde.)
    Iata un scenariu rapid si util PDL:
    1. Basescu sa-si dea demisia.
    2. Urmeaza sa preia presedintia Vasile Blaga.
    3. Roberta Anastase sa-si prezinte demisia. Elena Udrea la fel. In acest fel se iau tintele din fata USL.
    4. PDL se reformeaza rapid, fara Basescu si fara Elena Udrea. La varful PDL trebuie oameni necompromisi.
    5. MRU sa fie sustinut de Blaga si PDL-ul reformat pentru prezidentiale, tinute impreuna cu parlamentarele, in Noiembrie . In contextul unei guvernari USL de cateva luni bune, fara schimbari in buzunarul cetateanului din cauza inflatiei, MRU castiga, iar USL se desface. Un PDL reformat, poate reveni.
      #showComment
  • +2 (8 voturi)    
    Pepedede este de luat in calcul (Luni, 11 iunie 2012, 20:15)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    Intradevar, cam 7-8% ar fi maximul ce poate strange aceasta....creatura politica
    DAR
    In cazul in care situatia socio-economica o ia la vale, acest partid s-ar putea trezi cu o infuzie de alegatori disperati pentru solutii de moment, radicale.

    Vorba domnului CTP, ar fi o tragedie, ca si in 2000, daca la alegerile parlamentare, Pepedede-hihihuhu ar reusi sa populseze in parlament mai multi bufoni de cat poate actualul sistem sa digere

    P.S.: Un studiu calitativ ar oferi intradevar multe raspunsuri interesante...dar cine mai e interesat de asa ceva?
  • +5 (7 voturi)    
    suspect (Luni, 11 iunie 2012, 20:21)

    dorel [anonim]

    la blaga mi se pare mult mai mult decat un blat cu psd, chiar tradare, nici nu a vrut sa depune motiune de cenzura cand a avut ocazie, numai buna, implicarea primului ministru in ISC si in procesul lui adrian nastase !
      #showComment
  • -3 (9 voturi)    
    in lco de concluzii... (Luni, 11 iunie 2012, 20:57)

    Montesquieu [utilizator]

    pdl a ramas cu un scor foarte slab. previziunile lor erau undeva catre 20-25 la suta. de fapt au reusit sa scoata mult mai putin, undeva in jur de 15-16. Povestea cu 22 la suta spusa de videanu e doar atat: o poveste

    cauzele infrangerii sunt la fel de clare. sa nu cadem in capcana de a crede ca doar masurile de austeritate au generat furia populatiei contra pdl.
    basescu si pdl au preluat puterea in 2004 la mustata dupa o serie de artificii care n-aveau nicio legatura cu votul: ne aducem aminte de vizitele lui basescu la grivco si de povestea cu solutia imorala, nu?
    ei, chiar s-asa, basescu n-a fost capabil sa-si depaseasca conditia de "creator" al pdl-ului de guvernamant si n-a reusit niciodata sa devina un presedinte.

    ei bine, votantii care pana in 2004 apreciasera trendul pozitiv economic impus de nastase aveau de la basescu exact aceleasi asteptari. cu un plus pentru democratizarea totala a Romaniei.

    n-a fost sa fie, basescu a ramas un presedinte de partid cu sediu la cotroceni; plus accente totalitate, promovare de slugi, aservirea justitiei, a servicilor, a mediei etc.

    de fapt, asta a platit acum pdl-ul: abuzurile constante din ultimii 8 ani, nesimtirea si aroganta TUTUROR fruntasilor pdl-isit si, mai ales, incapacitatea acestora de a propune masuri, solutii valabile.

    partea proasta pentru portocalii e ca sunt in cadere. asta se va vedea la generalele din toamna. lumea n-o sa-l ierte pana atunci pe basescu, orice-ar mai face.

    ideea ca imensa masinarie propagandistica pe care o au la dispozitie ii va salva, e doar o fantezie: s-a vazut acum, la locale.

    generarea unor subiecte precum dreapta e perfecta si stanga e de porc nu prind si nu vor prinde niciodata. lumea s-a prins de mult ca vechii comunisti au infiltrat TOATE partidele.

    cum putem vorbi de anticomunism cand avem un presedinte securist (basescu), un fost prim-ministru sef al studentilor comunisiti din cluj (boc) sau un viitor politician utecist (ungureanu)

    in concluzie: USL e singura solutie !
      #showComment
  • +2 (8 voturi)    
    Dupa cum zicea (Luni, 11 iunie 2012, 21:03)

    stefan [anonim]

    autorul articolului, MRU nu are mult timp pana sa ia o decizie. Cand o va lua-o, multi dintre cei care au votat un independent in capitala ( in majoritate oameni scoliti ca profil cred eu), sau altii care nu au avut alternative in alte orase se vor atasa lui MRU, fie ca acesta va fi in PDL fie un alt partid.
    Este suficient timp pana la alegeri parlamentare.
    Seara buna!
  • -1 (5 voturi)    
    nu pot pricepe... (Luni, 11 iunie 2012, 21:05)

    bai_MARE [anonim]

    cum a obtinut Chereches la Baia Mare un procent NAUCITOR: peste 80%. Record in anul acesta!
    Inseamna ca a fost mai degraba o campanie CIVICA decat una electorala....si nu stiu daca nu cumva asta nu este chiar un lucru bun...cand curata orasul de "minoritati" si nu tremura in fata Mr Gittenstein (ambasador USA)...
    Pare chiar pornit a fi ....mai sus....
    Presedinte..? Ma tem......
  • +3 (7 voturi)    
    Caracatita Romaneasca (Luni, 11 iunie 2012, 21:09)

    Ioana [anonim]

    Cand ma uit la "marea" alianta USL, promovatoare doar a urii si razbunarii, alianta de stanga-dreapta cu o singura platforma politica: Jos PLD, Jos Basescu, imi amintesc de filmul italian Caracatita.
    Si parca imi dau seama ca Romania nu mai are nici o sansa, totul se duce la vale, tot ce s-a incercat in ultimii ani va fi in zadar.
    Pana la urma daca asta vor romanii din tara, asta sa aibe. Dumnezeu cu ei. Desi parca exact cum spune in articol, 80% pentru R. Negoita la Bucuresti, nu se explica doar prin dorinta romanilor de a penaliza PDl, e mult mai mult dedesubt. Si cand ma gandesc la asta, din nou imi vine in minte cracatita. Absolut nici o scapare pentru tara asta.
  • +3 (7 voturi)    
    o intrebare tuturor (Luni, 11 iunie 2012, 21:19)

    avatar? [anonim]

    A existat candva un spirit in Romania , existent doar in Piata Universitatii ,in timpul mineriadelor , si care a strigat " jos comunismul " .
    Credeti ca acest spirit a murit cu adevarat atunci, ca era fals , ca adevarul era "sus hotii / rromii/ talpa tarii aka comunistii"?
    Credeti cu adevarat , voi toti care cititi aici , acest comentariu al meu , ca spiritul pietii a murit cu adevarat?
    Credeti ca asta e Romania si poporul roman , incult,social-asistat -descaltat , fara BAC dar cu master in wasteland?
    Credeti ca oamenii sunt treji , sau dorm in decrepitutine asistata -nederanjata ; somnul de veci al spiritelor romanilor?
  • +5 (9 voturi)    
    NU DISPERATI (Luni, 11 iunie 2012, 21:21)

    Trident [utilizator]

    Nu s-a intamplat ceva ce nu a fost prevazut. Sa fie clar. Am stiut cu totii ca se va ajunge aici. Cu un PDL anemic, singurul care ar fi putut tine piept cat de cat USL nu se putea altfel. Vorba lui Basescu: fereasca Doamne de mai rau.
    Cred ca lucrurile pot fi recuperate. Intr-un fel sincer, ma bucur ca PDL este in corzi. Stiu sigur ca acum va reactiona. Sper sa o faca si cum trebuie. Adica: reforma, reforma si iarasi reforma insotita de o deparazitare profunda.
    D-l Tapalaga il vede pe Traian Basescu doar ca pe un sac de box pentru USL. Se inseala. Nu vreau sa-i fac o analiza aici dar retineti. Omul asta nu si-a spus ultimul cuvant. Si inca ceva: nimeni nu-l poate acuza cu argumente serioase de faptul ca nu-si iubeste tara. Nimeni nu poate sa spuna despre el ca nu este patriot.
    Si mai este un aspect. Un lucru care le produce frisoane la toti, inclusiv PDL-ului. Iminenta aparitie pe scena politica romaneasca a unei miscarii puternice de dreapta condusa de Mihai Razvan Ungureanu.
    Si pe deasupra...tacerea lui Basescu. Tacerea asta ii inebuneste pe multi. Linistea asta aparenta ce vine dispre Cotroceni prevesteste furtuna. Si ea va veni dar nu va fi doar o simpla furtuna: va fi un uragan.
    Simt ca se pregateste ceva si-mi place treaba asta.
    Singurul gust amar care il am acum este ca Timisoara penalizand PDL-meritat-a devenit si ea rosie. Sunt insa foarte sigur ca la generale timisoreni vor venii masiv la urne si vor face dreptate.
    Spiritul acestui oras pate fi pus in suferinta dar invins niciodata.
      #showComment
  • -1 (7 voturi)    
    Analiza de 2 bani... (Luni, 11 iunie 2012, 21:56)

    Andrei966 [utilizator]

    sa spui ca Blaga face blat te descalifica... singurul care ar ramane si singur cu steagul PDL in brate e Blaga.. ca nu se cearta ca la usa cortului cu adversarii tine de strategie; cineva, in incaierare trebuie sa-i si desparta; e ca la fotbal.. cand se ineinge o incaierare, dupa consumarea energiei primare, vine cate un jucator sa calmeze colegii.. acesta e Blaga, ultima reduta.. de aceea nu iese la bataie... dar, de un an o tineti langa cu Blaga tradator..n-ati priceput nimic !
  • +4 (6 voturi)    
    suspendarea lui Basescu si interesul lui Ponta (Luni, 11 iunie 2012, 22:02)

    ciufutozaurus [anonim]

    "Ce interes are premierul Victor Ponta sa execute planul suspendarii presedintelui Traian Basescu?"

    poate Ponta nu are, dar au Năstase, Voiculescu şi restul hoardei de fugăriţi de DNA şi ANI.

    de fapt, nu e vorba de suspendarea lui Băsescu, cât este vorba de suspendarea Justiţiei.
  • +3 (7 voturi)    
    PDL (Luni, 11 iunie 2012, 22:38)

    grigs1981 [utilizator]

    In analiza scorului electoral luat de PDL apar cuvinte ca aroganta,hotie,clientela,etc.In loc de masuri dure de austeritate-echivalentul familial ar fi somajul unui membru-apare furtul din buzunarul paturilor sarace,etc.De fapt e o minune ca PDL-ul nu a disparut dupa propaganda intensa.Pai ce partid ar fi rezistat dupa ce a marit TVA-ul si a taiat din salariile bugetarilor?Tot acest partid a schimbat Codul Muncii,a facut o noua lege a invatamantului(a demonstrat ca examenele scolare erau fraudate masiv),a incercat o noua lege a sanatatii...Exemplele pot continua.Rezultatul este acelasi-SOCIETATEA ROMANEASCA este refractara la modernizare,la schimbare.Cu greu poti schimba mentalitatea romaneasca.Oprescu,Piedone,Vanghelie si altii nu au schimbat nimic,nu au facut nimic notabil(Oprescu a finalizat lucruri incepute de altii)si au fost realesi fara probleme.Fidelitatea fata de ei si de altii ne arata frica romanilor fata de schimbare.Au schimbat PDL-ul tocmai pentru ca schimba.Nu am negat niciodata miseii din PDL,oportunistii,care au si plecat rapid.Dar in cazul hotiei si clientelei Pdl-ului nu cred si stiti foarte bine ca nici celelalte nu au mai putini "adepti".Oricum analizele se fac prea mult emotional si cu un partizanat care exclude obiectivitatea.De aceea poate ar fi bine sa apreciem mai mult cum ne vad altii.
  • +8 (8 voturi)    
    Stiam ca 20% din populatie.... (Luni, 11 iunie 2012, 22:38)

    Cetateanul Roman [anonim]

    duce in circa si celelalte 80%. Si asta inseamna votul de Duminica. In acelasi timp oricit de privati am fi nu putem functiona fara infrastructura sustinuta fizic de bugetari si financiar de privati. E o simbioza. Problema e ca nu reusim sa vedem cind cineva se joaca cu noi de-a "divide et impera".
    Si mai ales ca au dreptul la vot insi care inteleg sa aiba azi, fara sa ii intereseze ce vor lasa copiilor lor miine. De fapt fiind convinsi ca progeniturile lor vor stii sa profite intr-un fel de sistem.
    Am pierdut acum, trebuie sa ne regrupram. Trebuie sa intelegem ca Liberalismul absolut nu are rost - nu poate exista in afara societatii. Trebuie sa reusim sa convingem ca un Liberalism cu valente sociale este raspunsul corect. Si daca reusim sa ne facem intelesi vom avea o sansa. Si mai ales o sa dam o sansa copiilor nostri.
  • +4 (6 voturi)    
    Suspendarea presedintelui: cui bono? (Luni, 11 iunie 2012, 22:53)

    gheorghe [anonim]

    Ce interes are premierul Victor Ponta sa execute planul suspendarii presedintelui Traian Basescu? De ce i-ar deschide calea lui Crin Antonescu spre Cotroceni? Ce interes are sa-i faca pe liberali mai puternici decat sunt? Raspunsul rational este unul singur: VOICULESCU.
  • 0 (6 voturi)    
    PDL=USL=acceasi mizerie - cel mai tare slogan! (Luni, 11 iunie 2012, 22:54)

    echos [utilizator]

    l-au lansat cei din USL in iarna la manifestatiile lor "spontane" si a avut un efect deosebit in demobilizarea electoratului de dreapta. Nu stiu cine l-a creat, dar tipul a fost genial!
    Asa are USL majoritate in toate judetele.... Inca unu din'asta la toamna si scoate 80% la parlamentare.
  • +5 (9 voturi)    
    instruire (Luni, 11 iunie 2012, 22:54)

    bob [anonim]

    Comentarii de dragul comentariilor ! Adevarul se observa de la o posta si anume : cu asemenea grad al educatiei / instruirii , nu avem ce cauta in EU ci in CSI ! Generatii de absolventi de liceu incapabili sa inteleaga un text citit , ca sa nu mai vorbim de trecerea cu succes a ex. de bacalaureat , dau masura educatiei primite la scoala si mai ales in familie . Procente zdrobitoare de cetateni care nu sunt in stare sa-si exprime optiunile politice decat prin atacuri suburbane la persoana si care trec totul prin burta si nu prin creer ; probabil ca privindu-i in ochi le vezi ceafa ! Asta este electoratul roman de azi - imbecil , pomanagiu si gata de orice compromis care-i poate aduce un profit nemuncit .
  • +2 (4 voturi)    
    si inca ceva: de ce tace presedintele ? (Luni, 11 iunie 2012, 23:23)

    crap [anonim]

    fata de ce-am postat anterior, ca poate n-o fi dracul asa de negru, ma intreb de ce nu are presedintele nici o reactie? doar n-o sa taca ca un peste sperand ca-si va indeplini mandatul in pace, cand provocarile usl curg garla.. e-adevarat, isi poate indeplini mandatul in pace si liniste, dar daca tot s-a vrut presedinte-jucator in trecut macar s'arate caracter si s-o faca pan' la capat.. cel mai rau e daca gramada dementa va reusi sa'l suspende; insa daca mai are ceva priza la 'el popolo', provocarea procesului de suspendare ii va baga in buda pe usl'isti, care nu cred ca au uitat ce s-a intamplat ultima oara.. mai degraba ponta blufeaza (sa'l linisteasca pe crin), ptr ca daca base iese la fileu si plaseaza in stilu-i binecunoscut, mi-e ca ponta nu va capata acceptul psd sa porneasca suspendarea, e prea mult risc. asa ca, de ce tace presedintele? sa stie oare ca in caz de ceva boborul nu mai e dispus sa'l salveze, ptr ca de fapt boc a fost identificat cu o marioneta si masurile dure i-au fost reprosate in mod direct? doar asta ar justifica tacerea, altfel nu-mi explic.. o sa aiba ce-i trebuie sa-si paraseasca mandatul, chiar si fortat, cu fruntea sus, sau vom avea din nou povestea cu 'structurili'.. ? sper ptr binele lui ca daca incep sa curga abuzurile va stii sa dea semnalul de lupta..
      #showComment
  • +1 (3 voturi)    
    E de inteles (Luni, 11 iunie 2012, 23:30)

    Jack [anonim]

    De ce oamenii se intreaba cum a iesit acest rezultat la alegeri? Raspunsul e simplu: o mare parte a romanilor sunt prinsi in ideologia comunisto-iliesciana. Asta e poporul, astia sunt conducatorii. Simplu.
  • -1 (1 vot)    
    Wishfull thinking (Luni, 11 iunie 2012, 23:32)

    Sandu [anonim]

    Asta sunt de fapt toate comentariile si analizele politice cu argumente, dovezi, intrebari pertinente .... whatever!!!

    Tocmai mi-am dat seama ca realitatea bate logica si "bunul simt" cu scor detasat.
    Exemplu: Logica "primarii in functie au avantaj" contra realitatea "Robert Negoita il detroneaza pe Liviu Negoita"

    Daca asta s-a intamplat, atunci nu vad nici un motiv ca un personaj gaunos ca Antonescu sa nu castige 70%-30% in fata lui MRU. Si nimic nu impiedica USL sa schimbe Constitutia in sens contrar tuturor referendumurilor, sa anexeze justitia si TV, sa gratieze sau mai bine sa anuleze toate infractiunile oamenilor politici in aplauzele a 70% din populatie.

    Totul e sa vedem cat tine si cat costa "distractia" care ne asteapta la alegerile parlamentare. Si cine plateste ....?
  • +2 (6 voturi)    
    Rezultate conform asteptarilor - Reforma in PDL! (Luni, 11 iunie 2012, 23:33)

    Costica [anonim]

    PDLul a pierdut pe mana lor. cei care au fost fermi, au facut ceva concret si au avut vointa politica - gen Boc - au castigat si lumea i-a votat. Cei care au continuat sa fure si sa joace dublu au dus partidul in jos - Videanu, Berceanu, Udrea si alti parveniti de teapa lor, plus militianul Blaga. Bineinteles ca cei care au suferit austeritatea au votat PSD din disperare si neincredere in Udrea si compania. Udrea a pierdut Bucurestiul prin miopia politica, lipsa de organizare si as spune mediocritate. Demisia ei de la varful PDLului este absolut necesara. Cred ca este o oportunitate istorica ca PDLul sa se lepede de hotii Berceanu-Videanu si altii si sa se regrupeze in jurul celor care au facut ceva clar - Macovei, Funeriu, MRU si, indraznesc sa spun, Boc. Rezultatele se vor vedea imediat.
  • -1 (1 vot)    
    N'ai cu cine (Marţi, 12 iunie 2012, 7:56)

    ion [anonim]

    Daca ne uitam la propunerea politica de astazi, avem un PDL in corzi din cauza masurilor dure (anti-socialiste), un USLcare are ca platforma program sa distruga PDL (?????) si un mascarici cu o televiziune intr-o sufragerie.
    Europa este o zona dominata de socialisti, iar in timpuri de criza oamenii devin mai receptivi la mesaje populiste, fara a realiza ca cineva plateste la final (tot ei). Eu unul sunt satul sa platesc procente generoase OBLIGATORII, pensie catre stat (vreau pensie fac asigurare), sa platesc sistemul public de sanatate (gaura neagra in buget) si sa-l folosesc pe cel privat daca vreau sa fiu tratat omeneste, sa platesc subventiile de tot felul catre institutii bugetare neprofitabile, supradimensionate si cu un management politic (RATB are mai multi angati decat o multinantionala cu o cifra de afaceri de miliarde si profit cateva sute de milione).
    Votul actual a fost unul social pentru o alianta ciudata (dreapta cu stanga??) care a promis miere si lapte gratis dar descopera ca nu poate si nu are cu ce daca toti suntem bugetari.
    Astept un suflu nou in scena politica sau in continuare o sa protestez punand stampila pe toti.
      #showComment
  • +1 (1 vot)    
    alegeri (Marţi, 12 iunie 2012, 8:24)

    d [anonim]

    Nu vad de ce se face atata caz de victoria aliantei de partide care intrunesc in jur de 50% din optiunile de vot a 20% din masa electorala, adica 10% din electorat.Cei care au votat USL sunt cei care au fost afectati de masurile incorecte de austeritate aplicate numai unei parti din populatie.10% reprezinta masa de asistati social care nu a inteles ca masurile trebuiau luate in contextul in care sa-u facut angajari fara a se analiza oportunitatea acestora,sa-u facut pensionari fara a avea dreptul la acestea ,foarte multi pensionanandu-se pe caz de boala fara sa fie bolnavi,in concluzie foarte multi profitori care nu vreau sa munceasca doar sa se foloseasca de banii guvernului ,adica bani din buzunarul fiecarui cetatean al tarii.Nu vad de ce un partid s-ar bucura sa castige puterea pe acest suport.SI INCA CEVA nu am inteles notiunea de blat la alegeri ,cum se poate negocia cu voturile date de cetateni!!!!!!!!!!!!!!
  • +1 (1 vot)    
    alegeri (Marţi, 12 iunie 2012, 8:32)

    florin [anonim]

    la alegerile prezidentiale PSD va avea candidat propriu ! antonescu va fi dat deoparte...
  • +1 (1 vot)    
    Cine il vrea pe Basescu afara din joc? (Marţi, 12 iunie 2012, 8:40)

    Craii de curte veche [anonim]

    Basescu trebuie sa plece asta este dorinta vechilor structuri al e fostei securitati apartinind de Voiculescu & c o si noile structuri rebotezate SRI care-l sprijian pe basescu si cele reformate din fosta securitate, care se lupta intre ele. Chiorul cred ca scapa are sprijinul structurilor noi si bravo lui ca se pozitioneaza pe pozitii avansate fata de felix TURNATOR DOVEDIT..Il fac baietii si pe antenescu , si pe pogonici, nu scapa nici o grija nu vedeti cum ii dirdiie tirtita lui bombo?
  • +4 (4 voturi)    
    Victoria USL, cale sigura catre Grecia... (Marţi, 12 iunie 2012, 8:51)

    Rescatorul/Judex [anonim]

    Motto: “Jefuitorii si tradatorii sunt iar la putere. Si sunt multi si flamanzi.”
    Va mai amintiti ce promitea Ponta si USl cand erau in opozitie? Va amintiti cu cata virulenta acuzau guvernul MRU de incompetenta, tradare nationala si vanzare a resurselor nationale? Ba chiar vroiau sa-l impuste. PNL-istii tipau zilnic pe la toate televiziunile ca Boc si guvernul PDL sunt prosti si incapabili sa ia masuri de dezvoltare a tarii. Uitati ce destepti sunt ei acum, la guvernare, si ce masuri “inteligente” iau. Uitati ce face USL acum! Acest guvern de plagiatori, ageamii si cu o incompetenta discutabila distruge Romania pe termen scurt, mediu si lung! Jefuitorii si tradatorii nu se dezmint:
    1. Actioneaza cu o dezinvoltura criminala in directia distrugerii stabilitatii macroeconomice, obtinute cu atatea sacrificii de intreaga populatie; Florin Georgescu este specialist in inflatie, adica ceea ce va da cu o mana, va lua inapoi cu doua. Mai grav, acest pseudospecialist este cautionat de Isarescu si Vasilescu, intr-o maniera slugarnica;
    2. Au marit deficitul bugetar crescand astfel gradul de indatorare a tarii (adica duce povara creditelor asupra noastra, a copiilor, nepotilor si stranepotiilor nostril);
    3. Pun, “discret”, in stilul bine cunoscut al PSD, noi biruri, taxe si impozite;
    4. Au marit, fara discernamant, aparatul bugetar (deh, sunt multi si flamanzi) si il maresc incontinuu;
    5. Repolitizeaza cu tupeu si nesimtire administratiile centrala si locale;
    6. Au readus cenzura si controlul asupra mass media si justitiei si actioneaza pentru aservirea acestora;
    7. Ponta se remarca prin tendinte tot mai evidente de alunecare catre extremism de tip fascist, prin ignorarea Constitutiei si legilor tarii;
    8. Au agravat cresterea inflatiei si saracirea populatiei, prin scaderea puterii de cumparare, tot mai accentuate si au reinceput furtul systematic;
    9. Insinueaza relatii ciudate cu inamici ai Romaniei si pregatesc marea tradare;
    10.Au demarat blocarea reformelor si dovede
  • +1 (1 vot)    
    Nu are nici un rost (Marţi, 12 iunie 2012, 9:15)

    irinel99 [utilizator]

    ...daca noi dezbatem aici toate posibilitatile negre care se pot intampla in cazul in care in toamna USL ia 70%..... votatuntul de lemn, cel caruia ii place micul, mustarul si berea NU VA INTELEGE NIMIC nici daca ii va explica cineva....nu va intelege nicodata ce rol are CSM si ce se intampla daca i se taie din putere sau ce rol are CC (Curtea Constitutionala) si la fel ce se intampla daca i se vor ingradi atributiile(nu atributele - cum zicea Min. actual al Educatiei)
    .... atata timp cat majoritatea electoratului ramane dezinformat, USL-isiti pot sta linistiti si pot miza pe forta lor de manipulare si dezinformare. Intotdeauna e mult mai usor sa conduci un grup de oameni prosti decat unul cu oameni inteligenti.
    In concluzie, noi, cei tineri, care vrem altceva, noi trebuie sa traim si sa stam la mana celor inculti si dezinformati...din pacate.
  • -1 (1 vot)    
    votantii USL (Marţi, 12 iunie 2012, 9:36)

    ham [anonim]

    Dane, ai dreptate

    din familia mea au fost paritcipanti la vot, si mi-au spus ca cei dupa 60 de ani erau foarte mobilizati la voteze USL./PSD ..in masa au venit...

    ia roferta PDL , sa ma lesi..dar a lasat de dorit

    bazinul electoral al PSD este mare de tot iar PDL nu si-a luat masuri din momentul in care a castigat alegerile , din 2008

    aroganta castigarii e mare ..plateste acum...
    nu e de vina BASE...
    sa ne lase...

    de fapt , parca e paralizat , anchilozat,etc
  • +1 (1 vot)    
    rezultate (Marţi, 12 iunie 2012, 10:16)

    mirela [anonim]

    Concluzia este evidenta: PDL a pierdut alegerile. Iar aceasta pierdere va avea efecte pe termen lung. In acest moment, USL are 35 de presedinti de consilii judetene, in timp ce PDL are... 2 (doua). Pana si UDMR are 3 presedinti de consilii judetene. USL are 32 de primarii resedinta de judet, in timp ce PDL are 9. Acestea sunt datele care conteaza....Daca PDL continua sa se imbete cu apa rece si nu va face o analiza bazata pe evidente, nu va avea nicio sansa sa se ridice. Daca, de dragul unor personaje care trebuie protejate, nu vor vrea sa accepte ca au pierdut controlul judetelor, nu se va schimba nimic.
    http://www.blogary.ro/2012/06/a-lesinat-un-partid-aicea/
  • -1 (1 vot)    
    trident (Marţi, 12 iunie 2012, 10:18)

    mitocanu [anonim]

    Basescu ar trebui sa demisioneze si sa revina in fruntea PDL-ului ,sa-l ajute pe MRU sa ajunga in functia de Presedinte iar el sa vina eventual in fruntea unui nou guvern. De ce nu ?
  • +1 (1 vot)    
    Articol in mare parte ireal. (Marţi, 12 iunie 2012, 10:31)

    cetatean [anonim]

    Domnule Tapalaga nu pot sa nu va dau dreptate in ceea ce priveste o lipsa totala de opozitie impotriva USL si sunt de-acord ca justitia va fi ingenuncheata in cele din urma (deja a reusit pasi considerabili Victor Ponta pentru Adrian Nastase). Subliniez, nu sunt votant sau fan PDL, insa lucrurile care incercati sa le scoateti in fata despre PDL sunt in mare parte neadevarate si sunt doar rodul imaginatiei dumneavoastra. Scorul PDL-ului este unul in mare parte creat de situatia tarii in contextul european, greselilor de guvernare si a dorintei absolut ciudate din partea populatiei de a vota schimbarea fara sa-nteleaga nimic. Scenarii gen blat a lui Blaga si alte minuni sunt absolut lipsite de sens.
    Decizia poporului de a alege USL este ceea care a trasat actoala situatie; popor care s-a last manipulat ca si pana acum.
    Nu vreau decat sa vedeti ca cei de la USL si-au atins scopul total si-au profitat la maxim de criza tarii si de prostia umana. Nu au opozitie si probabil ca noul FSN va impune pana la sfarsitul anului un alt presendite si cel mai probabil vor transforma romania din republica semiprezidentiala in republica parlementara (adica tara celor 400 sau 500 de "smecheri").
    Cu respect, un cetatean.
  • +1 (1 vot)    
    Consideratii inutile (Marţi, 12 iunie 2012, 10:35)

    dorin bretan [anonim]

    Toate ideile dumneavoastra sunt nule si inutile in fata TELEVIZIUNILOR. Banii furati si investiti in televiziunii sunt cea mai buna investitie in Romania. Pentru cine faceti dumneavoastra expunerea? pentru 10-20% din populatie care deja stie ? Jmecherii se vor folosii de ceilalti 80% . Acolo e masa de manevra , acelora trebuie sa lisa deschida mintea.
  • +1 (1 vot)    
    tipologia oamenilor care ies la vot nu se schimba (Marţi, 12 iunie 2012, 10:39)

    sam [anonim]

    nicusor dan a luat mult din perspectiva celor care spun ca n-au auzit de ele...desi mi-e greu sa cred ca intr-o societate in care internetul este "viciul" majoritatii populatiei pana in 50 de ani cel putin din mediul urban sa nu fi auzit discutandu-se cat de independent e sau nu...
    din pacate rezultatul nu e chiar asa de bun, practic confirmandu-se numarul de semnaturi stranse pentru candidatura.
    totusi e imbucurator faptul ca intra in consiliul general.

    in celelalte orase tristete mare, fosti turnatori precum nichita de la iasi sau abonati la banul public precum gigi stefan de la piatra neamt vor continua sa fie baroni locali.
    tragedie si in judetul constanta unde e clar ca nici in urmatorii ani nu va exista o dezvoltare reala a turismului.

    nu pot sa nu amintesc in final ca "nu am pe cine sa votez" e o scuza ieftina. nu va candida niciodata mesia dar cu siguranta intotdeauna poti gasi o solutie cat de cat adecvata
  • +1 (1 vot)    
    Trustul INTACT (Marţi, 12 iunie 2012, 10:54)

    lazard [anonim]

    Dle Tapalaga,nimeni nu vorbeste de impactul extrem de nociv si acum si masurabil a ceace a facut antena 3,irealitatea si.....ziarele lor.Ici si colo se ia in cosideratie ppdd ca fiind un partid facut cu televizorul si atat!Nimeni nu vorbeste de MITA electorala ,cea mai usor de anchetat si dovedit la sector 3 si la Constanta!
    Toata lumea a luat ,a votat si tace ! Vai de noi si din toamna cred ca salarii si pensii mai putin sau cu bani imprumutati in numele copiilor nostri.
    Rezultatele la alegeri sant rezultatul clar al televiziunilor lui felix si in cazul ppdd a celei a lui dd !
  • +1 (1 vot)    
    delirul puterii totale (Marţi, 12 iunie 2012, 11:14)

    Emil [anonim]

    O incheiere putin cam dura avand in vedere ca pierzatorii asta au practicat in ultimii ani (delirul puterii totale). Delirul tocmai a ajuns la final si nu mai poate exista repetitie! Oropsitii care au votat in masa, din ura, vor fi si mai duri data viitoare.
  • 0 (2 voturi)    
    auditori (Marţi, 12 iunie 2012, 13:04)

    Florin [anonim]

    Frumoasa analiza, dar pentru cine? pentru cei 10% care ar fi votat un Nicusor Dan?
    Cei care au votat primari Penali sigur nu inteleg nimic din aceasta analiza, asa ca D-nule Dan mai deschideti ochii si la cei 40% care ne mai lipsesc.
    Misiune grea nu?!
      #showComment
  • +4 (4 voturi)    
    Nu aveti dreptate (Marţi, 12 iunie 2012, 14:28)

    pensionara fosta bugetara [anonim]

    Sunt pensionara de cativa ani,am fost bugetara si nu am votat niciodata cu comunistii sau cu urmasii lor.La ultimele alegeri am votat cu Nicusor Dan la PG si la CMPG si cu Liviu Gheorghe Negoita la sectorul 3 atat la Primaria sectorului in care locuiesc cat si la consiliul local.Dupa parerea mea,adevarata criza a fost in comunism,nimic nu se compara cu ce am trait in acele timpuri mizerabile,impregnate de minciuna.Comunismul este crima impotriva umanitatii.
  • +1 (1 vot)    
    Nici un comentariu (Marţi, 12 iunie 2012, 16:06)

    Protoss [utilizator]

    Doar spun ca urasc PSD nu suport pe Crin, romanii daca nu ar fi prosti ar fi destepti! regret ca nu poate participa Base din nou ca presdinte la alegeri..
  • +1 (1 vot)    
    Justitia?? (Marţi, 12 iunie 2012, 19:06)

    Unu_mic [utilizator]

    Esista in Romania asa ceva? Parca toata europa ne arata cu degetul pe acest motiv!!
  • +1 (1 vot)    
    Vine Dictatura??? (Miercuri, 13 iunie 2012, 15:28)

    Manuel Ovidiu [anonim]

    Modificari Comisia Juridica Parlament Suspendare Presedinte

    Cu ultimele acte pe care USL le adopta rapid ne indreptam spre DICTATURA.

    Daca parlamentul hotaraste ca toti cetatenii Romaniei sa aiba in banca maxim 1000 EURO, diferenta trebuie reimpartita la popor. Aceasta hotarare nu mai trece pe la Curtea Constitutionala, conform ultimelor hotarari ale comisiei juridice din camera. Se aplica. Se incalca in acest fel constitutia.

    La fel este si cu suspendarea presedintelui. In costitutie pentru a fi suspendat trebuie sa incalce constitutia, grav sau sa fie dovedit de inalta tradare.

    USL se indreapta spre dictatura.

    Daca asta urmeaza din toamna, sau mai repede, nici macar constitutia nu ne mai poate apara de Parlament.

    Sa emigram?

    Cum putem sa ne mai luptam cu USL?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version