De ce a cazut Guvernul Ungureanu/  Suspecta capitulare a presedintelui Basescu/ Sansele Guvernului Ponta 

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 30 aprilie 2012, 15:24 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Nu vom afla, probabil, prea curand ce s-a intamplat in realitate vineri, 27 aprilie, cand Guvernul Ungureanu a cazut intr-o simetrie perfecta cu momentul investirii sale. Pe 9 februarie a avut 4 voturi in plus, acum opozitia a facut rost tot de patru voturi peste necesarul de 231. Ce putem spune in acest moment: 1) Guvernul Ungureanu nu a dorit sa pice, desi se temea de vot 2) Nu doar minoritatile au infipt un cutit in spate Guvernului ci si o parte din PDL 3) A fost o batalie crancena pentru fiecare vot 4)  La capatul ei, Traian Basescu a predat armele intr-un mod considerat surprinzator 5) Nu e clar ce se va intampla in Parlament, dar teoretic Guvernul Ponta are sanse mai mari sa treaca decat le-a avut propria motiune. Primele teste majore le va da insa in primele saptamani dupa investire.

Caderea Guvernului Ungureanu pare, in acest moment, rezultatul unui plan bine gandit din care n-au lipsit elementele de hazard (episodul Placinta, gafa lui Antonescu din cauza careia a fost la un pas sa piarda votul minoritatilor, cedari de ultim moment) specifice politicii romanesti. Indicii ca rezultatul motiunii n-a fost lasat la intamplare sunt numeroase: hemoragia brusca de parlamentari PDL trecuti la PNL; tot mai multe informatii despre intalniri de taina intre Vasile Blaga si lideri PSD (inclusiv cu Viorel Hrebenciuc); intentia liberalilor de a-l suspenda pe Traian Basescu dupa motiune ceea ce sugereaza un plan mai elaborat. Apoi, mizele economice si politice, contextul electoral, situatia haotica din PDL aratau ca situatia difera radical de restul motiunilor, cotate din start fara sanse.

Si-au dorit de fapt MRU si PDL sa treaca in opozitie, impingand astfel opozitia intr-o aventura, cum o vedea Ion Iliescu? Nu, categoric. Au realizat ca exista cateva avantaje, insa dezavantajele pierderii puterii sunt infinit mai mari. In primul rand, migratia politica in Parlament si in tara (primari, consilieri, directori de institutii) va lua proportii. Tradarile vor slabi baza PDL cu o luna inainte de locale. Pe scurt, partidul va lua in mod garantat si mai putine voturi. Daca asta e planul - sa-ti furi singur cateva procente sperand ca PSD si PNL o sa-si fure, odata trimisi la putere, si mai multe - atunci strategul care l-a gandit nu e chiar in toate mintile.

Nici un politician din lume nu e nebun sa renunte la pasarea din mana pentru procentele iluzorii de pe gardul opozitiei. Prin urmare, cedarea guvernarii cu atata usurinta n-a fost nici pe departe un mar otravit, o capcana intinsa abil PSD si PNL. Pur si simplu, Traian Basescu si PDL au pierdut majoritatea, au ajuns cu spatele la zid. Cum si de ce, asta-i o discutie cu adevarat importanta. Tradarile sunt o cauza majora, dar ce le-a determinat?

Nu cumva absenta autoritatii din PDL, haosul intern? Nu cumva faptul ca Emil Boc s-a cramponat de putere ca sa ajunga, in final, candidat la primaria din Cluj si urit in propriul partid? Nu cumva impostura si parvenitismul politic instalate la varful PDL, prin personaje gen Elena Udrea, Roberta Anastase, Ioan Oltean etc au ingrozit oamenii de buna credinta din acest partid? Nu cumva politica tradarii, incurajata si perpetuata din 2008 incoace, s-a intors impotriva lui Traian Basescu si PDL in momentul in care toti acesti navetisti politici au realizat ca tradarea e profitabila si in sens invers? Nu cumva toate acestea la un loc au demobilizat masiv parlamentarii puterii, care au inceput sa-si faca planuri de salvare individuala?

"Solutia MRU" a venit mult prea tarziu, ea trebuia impusa in februarie 2011, cand Traian Basescu a incercat prima data schimbarea premierului de la acea vreme, Emil Boc. Preluand un guvern in stare de asediu si fara un plan politic clar, lui MRU i-a ramas pur si simplu sa constate destramarea accelerata a unei majoritati si asa fragile care l-a instalat prim-ministru. Trecerea sa in opozitie, fara un vehicul la dispozitie, il va transforma rapid pe MRU intr-un celebru anonim. In afara de ceva vorbe frumoase, bune intentii si promisiuni nu va avea prea multe de oferit. Daca va accepta sa preia sefia PDL, cum il preseaza cativa lideri din garda veche, si-ar compromite la fel de repede capitalul de incredere de care se bucura azi. Sansa lui MRU ar fi sa incerce o constructie pe termen lung, nu pentru uzul strict al alegerilor din acest an. Dar asta va presupune traversarea desertului opozitiei. Acest efort asigura perioade bune de cvasi-anonimat, solicita ani de munca organizatorica anosta si presupune obligatorii confirmari prin votul popular. Va alege MRU drumul scurt sau pe cel lung?

In fine, caderea guvernului Ungureanu inseamna capitularea lui Traian Basescu? "L-a invins sistemul" sau "s-a invins singur"? Sau, pana la urma, exact asa functioneaza democratia: stai la putere o vreme, te erodezi, pleci, vin altii? S-a incheiat mandatul de presedinte jucator si incepe cel de presedinte-spectator? Multi au constatat viteza, considerata suspecta, cu care Traian Basescu si PDL au depus armele. Dar puteau proceda si altfel fara sa ofere opozitiei un motiv sa declanseze actiunea suspendarii, fara sa irite opinia publica si mai rau?

Si apoi: cu ce argument rational si legal mai poate pretinde o coalitie puterea dupa ce a pierdut majoritatea in Parlament? In realitate, am asistat la oficializarea unei stari de fapt care incepuse prin 2010. Practic, al doilea mandat al presedintelui Basescu a fost marcat de la bun inceput de blocaje institutionale, de o relatie proasta cu PDL, de ratarea reformei interne prin sustinerea unei echipe catastrofale pusa acolo sa-i bareze calea lui Vasile Blaga etc. Adaugati toate acestea la costurile uriase ale crizei economice, pe care Traian Basescu si Emil Boc au abordat-o curajos, adoptand decizii impopulare.

Oricum, e de mirare ca Traian Basescu a reusit sa mai pacaleasca opozitia atata timp, ca nu l-au ingenuncheat mai repede avand atat de putine optiuni si o popularitate facuta praf.
PDL fiind un proiect integral ratat, sansa lui Traian Basescu de a lasa o mostenire politica rezonabila ramane MRU. (Unde a gresit Traian Basescu. L-a invins sistemul?)

In fine, in curand vom afla componenta Guvernului Ponta. Daca va trece de Parlament, desi nu exista teoretic piedici majore, Victor Ponta (40) are ocazia sa arate, in fine, consecventa si coerenta intre vorbe si fapte sau goliciune in toata splendoarea ei. De pe soclul de premier nu te mai poti juca la fel de usor cu vorbele ca in opozitie. Cum va pilota Victor Ponta Romania in calitate de premier? Cu iresponsabilitatea copilotului pentru care o rasturnare in sant face parte din spectacolul automobilistic sau cu grija pilotului de avion pentru care orice manevra gresita inseamna dezastru iminent? Nu putem sti sau prezuma. Insa putem intui ca are de trecut rapid cateva teste  importante. Pentru inceput, justitia si integritatea celor propusi in functii.

Pentru Adrian Nastase si Dan Voiculescu, ideologii USL, oprirea dosarelor este prioritate zero, mai ales ca sunt cauze ajunse spre final si nici unul nu-si permite riscul unei condamnari. Asadar, prima proba grea pentru premierul desemnat, Victor Ponta, este sa reziste tentatiei de a prelua controlul politic asupra justitiei dupa modelul patentat de PSD sub guvernarea Nastase, sa tina politica departe de instante si parchete. Apoi, Ponta si Antonescu au tot amenintat "regimul Basescu-Boc" cu angajarea raspunderii penale pentru deciziile luate in cazul bugetarilor, pensionarilor, privatizarilor etc. Cum vor actiona odata ajunsi la putere? Vor oferi poporului circul promis, daca paine nu pot?

Ponta mai promite ca vom avea "cel mai cinstit guvern" din istoria Romaniei insa stie ca, privind in propriul partid, gaseste mai greu cele mai cinstite figuri. Dimpotriva, partidul sau, puternic concurat intre timp de PDL, a stat mereu prost la capitolul integritate. Am auzit de curand definitia coruptiei in varianta PSD: "Coruptia inseamna orice afacere mare in care noi nu suntem". Si atunci, cum va lupta Victor Ponta impotriva coruptiei?

















24943 vizualizari

  • +21 (33 voturi)    
    Crin Antonescu a adus PSD la putere ! (Luni, 30 aprilie 2012, 15:37)

    RaduBaldea [anonim]

    e penibil ca parlamentari din PDL sa voteze impotriva guvernului PDL, vina apartine lui Emil Boc !

    sa pierzi zeci de parlamentari si sa nu reactionezi arata lipsa de putere politica, e imaginea unei conduceri slabe

    dar oare cu ce a cumparat Crin Antonescu atatia oameni din PDL, cu bani, cu promisiuni electorale?
    • +5 (13 voturi)    
      ... (Luni, 30 aprilie 2012, 16:08)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui RaduBaldea

      cu bani? ... oare?
      • +22 (24 voturi)    
        explicatia e simpla (Luni, 30 aprilie 2012, 18:33)

        Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        Basescu/PDL au lasat USL la guvernare sperand ca respectivii sa guverneze dezastruos tara in urmatoarele luni si sa mai scada in sondaje. Cei din USL s-au grabit sa ajunga la guvernare sperand ca masurile populiste pe care le vor lua in urmatorele luni sa ii mentina in preferintele populatiei. Ramane de vazut ce se va intampla. Oricum, cat de bine/rau merg lucrurile se va afla abia dupa alegeri.
        • -1 (13 voturi)    
          Asa pare (Luni, 30 aprilie 2012, 19:41)

          cetatean [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

          Si eu tind sa-ti dau dreptate despre ceea ce zici insa mie greu sa accept ca cei de la PSD sunt in halul asta de prosti. Daca chiar sunt sincer imi ramane sa-l votez pe DD.
          Ma gandesc ca oricum PSD va castiga alegerile indiferent ce hotii si tampenii vor face pentru ca daca gresc dau vina pe PDL c-au furat banii iar daca le iese or sa se bata cu pumnii in piept.
          • -2 (12 voturi)    
            Nimic despre noul guvern USL???? (Luni, 30 aprilie 2012, 22:21)

            Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui cetatean

            Pot sa observ ca articolul de fata se refera ca si ultimele doua mii de articole ale semnatarului doar la Basescu, PDL si mai nou MRU. NImic la adresa PSD care ne pregateste un guvern "curat" plin de dinozauri si lepadaturi gen Dragnea, Banicioiu sau Sova.
            Il banuiesc demult pe semnatar ca a trecut cu madam Pora cu bagaje de partea USL, toate articolele lor fiind critice doar la adresa fostei puteri.
            Probabil ca e ultima data cand m-ai citesc un articol scris de acest jurnalist de doi lei si cincispe bani...
            • +2 (4 voturi)    
              transfer (Marţi, 1 mai 2012, 9:30)

              maria [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

              Daca parlamentari au schimbat barca , evident ca si o parte din ziaristi vor trece dincolo ! Unii chiar vor schimba schimbarea !
            • +1 (5 voturi)    
              LOGICA VERSUS FAVORURI (Marţi, 1 mai 2012, 11:32)

              carat [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

              Mai degraba autorul articolului sta cu fundul in doua luntri. Nu stie exact ce va fi dupa alegeri, presupune ca uslinosii vor castiga si inclina usor luntrea in acea directie, dar doar atat cat sa-si poata reveni la o adica. Cu regret constat ca pana si eu m-am lasat sedus o vreme de *verticalitatea* d-lui Tapalaga. In orice caz, de aproximativ un an, domnia sa si-a parasit logica in favoarea *favorurilor*
              • +3 (5 voturi)    
                O mutatie de logica (Marţi, 1 mai 2012, 13:49)

                Jalnic [anonim] i-a raspuns lui carat

                la care nu-mi trecea prin minte ca se va
                produce la acest ziarist,aud voci din tabara usl care spun:...uite ca si ziaristul
                Dan Tapaloaga descrie cat de incapabili
                au fost cei dela putere!!!!Are o mare alergie la Elene Udrea si Doamnele din
                Pdl,la fel ca si Ponta,se aseamana tare
                bine.Ce folositoare ar fi fost o analiza a
                masurilor luate de de guvern,care ne-a ferit sa nu ajungem in situatia Greciei,
                care, pana la urma tot la masuri de
                austeritate au ajuns,si in plus cate
                pagube,distrugeri de bunuri publice,dar
                intradevar,asa cum a remarcat MRU in
                replica sa:..."va folositi numai la atacuri
                la persoane"nu la ceace este necesar
                pentru binele public,nu am vazut o
                analiza,la tot boicotul facut de opozitie
                in parlament,pe intreaga prioada,
                terminand cu greva parlamentara.Cred
                ca in curand se va spune despre D-stra
                Domnule Tapaloaga,ce se spune si
                despre Emil Hurezeanu,cum a intrat in
                anturajul lui Nastase,nu a mai contat
                prestigiul ci interesul,pacat,pacat,pacat
    • +24 (34 voturi)    
      trebuie vazut daca fugarii PDL (Luni, 30 aprilie 2012, 16:13)

      bizonul [anonim] i-a raspuns lui RaduBaldea

      trebuie vazut daca fugarii PDL au dosare DNA in curs de ancheta, daca au procese pe rol si daca USL-ul le-a promis imunitate daca tradeaza.
      Ori Boc si nimeni nu poate citi in mintea unuia care este urmarit penal. Frica ii face sa fuga ca sobolanii in directia salvarii. Momentan ponta si crin le-or fi promis ca nu vor face puscarie.
      • -20 (36 voturi)    
        se vede experienta basesciana... (Luni, 30 aprilie 2012, 17:10)

        Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui bizonul

        Iata gandirea basesciana in actiune.....nu exista alta explicatie decat santajul cu ceva sau cumpararea cu ceva,la atat se rezuma scoala politica Basescu...
        Stim ca asa au rasturnat majoritatea parlamentara care le incurca socotelile, asa au infiintat un partid fantoma, UNPR, care sa le stea la dispozitie 100%, de ce ar putea gandi motivatia politica altfel?
        O sa fie foarte greu sa se nasca acea generatie de politicieni, cinstiti si, nomina odiosa, patrioti...
        Ce e aia patriot?
        Aia care se gandesc la binele poporului lor..inainte de orice....mda, trebuia sa-mi dau seama ca va suna complet aiurea....scuze...ramanem la dosare si santaj
        • +5 (21 voturi)    
          Mananci k@k@t (Luni, 30 aprilie 2012, 18:03)

          ElGreco [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

          In politiCa Ca la piata (pentru wizard ca nu i-a ajuns ce este in titlu) au fugit de dosarel si in mare majoritate a defectat (sau defecat) maimutele importate de la PNL (nu i-l luati in calcul pe Frunza Kaki si pe senatoarea de la Iasi - e amanta maimutoiului)
        • +16 (22 voturi)    
          votezi PDL-isti din USL ? (Luni, 30 aprilie 2012, 18:05)

          RaduBaldea [anonim] i-a raspuns lui Wizard of Oz

          PNL si PSD au cumparat ZECI de parlamentari PDL, "portocalii" pe care votantii USL ii vor vota !!!
        • +16 (24 voturi)    
          I(ne)stimabile (Luni, 30 aprilie 2012, 18:11)

          Emil [anonim] i-a raspuns lui Wizard of Oz

          Scoala politica Basescu? Atata ai repetat "Basescu e'n toate", incat ai inceput sa crezi. Cam rau pentru tine. Naiv?
        • +3 (7 voturi)    
          Poti sa-mi traduci si mie ce-ai vrut sa spui? (Marţi, 1 mai 2012, 9:07)

          Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

          Nu de alta, dar esti de o incoerenta demna de Balaceanca, esti total pierdut.
          De asta ai luat si atatea minusuri, ele fiind confirmarea ca nu stii ce spui, doar arunci cu acuze fara temei in stilul deja cunoscut al lui Antonescu sau Badea de la Latrina 3 de unde te si inspiri.
          Wizard din Oz nu are nicio legatura cu tine, intinezi imaginea unui personaj pozitiv, ceea ce tu nu esti nici pe departe sustinand mafioti, hoti, comunisti si securisti. Schimba-ti nick-ul in altceva, esti penibil, zau asa!
      • +4 (8 voturi)    
        traseistii care se vor votati din nou... (Luni, 30 aprilie 2012, 23:22)

        Gfan [anonim] i-a raspuns lui bizonul

        Cei care au plecat sunt cam niste 0 ex. Andrei Sava baiatul asta nu va iesi in mod sigur chiar daca a trecut la PSD nu a facut nimic pentru cei care l-au votat deci PA!
        Dupa cum spunea altcineva ar fi bine ca din pdl sa se plece la greu si sa ramana cat mai curat, atunci chiar merita votat fiindca nu poti vota usl-ul care de fapt ar propune candidati veniti din pdl. De fapt ce am facem vrem schimbare dar in fond ii votam pe aceeasi? se cauta oameni tineri si inteligenti nu oportunisti , nu ziaristi (atentie la DD ca mai exista antecendente cu ziaristi parlamentar il cheama Iulian Badescu din Psd si candideaza pentru primaria Pl dar el de abia a trecut prin parlament ~35% prezente deci l-a durut la bascheti de cei care l-au votat)
    • +1 (9 voturi)    
      Iti raspunde Ion Cristoiu, sustinator de Basescu ! (Luni, 30 aprilie 2012, 17:21)

      costica [anonim] i-a raspuns lui RaduBaldea

      "Moţiunea depusă de Opoziţie a trecut cu un scor surprinzător: 235 de voturi, cu patru mai mult decât era necesar.

      Guvernul Ungureanu, mai precis guvernul PDL, a căzut. Dacă ţinem cont că picarea Guvernului Boc în toamna lui 2009 a fost o operaţiune pur electorală, întâmplarea de vineri, 27 aprilie 2012, reprezintă o premieră absolută în istoria postdecembristă.

      O analiză a felului în care a căzut Guvernul Ungureanu ne îndeamnă să afirmăm că e vorba şi de o premieră în istoria modernă a României.

      În jocul numit democraţie parlamentară, Moţiunea de cenzură e instrumentul prin care Opoziţia îşi propune să doboare Guvernul. Pentru a purcede la un asemenea gest, Opoziţia dacă e serioasă, evident, ia în calcul o condiţie absolut necesară: Ca în interiorul Coaliţiei sau formaţiunii aflate la guvernare să se fi ivit suficiente fisuri pentru a avea siguranţa că majoritatea guvernamentală nu mai există şi că Moţiunea va trece în cele din urmă."


      Citiţi mai mult: Cristoiu contra Cristoiu: De ce trebuia să pice Guvernul Ungureanu - Opinii EVZ > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/cristoiu-contra-cristoiu-de-ce-trebuia-sa-pice-guvernul-ungureanu-978866.html#ixzz1tX8UXcwK
      EVZ.ro
      • +1 (1 vot)    
        transfer (Marţi, 1 mai 2012, 9:35)

        maria [anonim] i-a raspuns lui costica

        cristoiu scrie si unde va fi miine ?
    • +9 (11 voturi)    
      poate ne spuneti si de ce PDL nu a mai (Luni, 30 aprilie 2012, 17:21)

      John [anonim] i-a raspuns lui RaduBaldea

      nominalizat niciun premier??
    • +1 (1 vot)    
      salvare inviduala (Marţi, 1 mai 2012, 9:26)

      maria [anonim] i-a raspuns lui RaduBaldea

      La sansele pe care le aveau in pdl trebuia sa le dea si bani ? ! ? ! .
    • 0 (0 voturi)    
      De ce a cazut guvernul MRU (Miercuri, 2 mai 2012, 12:24)

      ionita [anonim] i-a raspuns lui RaduBaldea

      Antonescu nu i-a cumparat pe traseisti i-a santajat impreuna cu Felix .
      Vezi cazul Placinta -un exemplu clar , Frunza ...si-a schimbat culoarea politica deorece era cautat la dedesubturi,minoritarii au fost mereu ruda saraca cea care nu are niciodata locul la masa.
    • 0 (0 voturi)    
      Guvernul MRU (Luni, 29 septembrie 2014, 21:29)

      insist pana la capat [utilizator] i-a raspuns lui RaduBaldea

      a fost tradat de elena udrea, unul din cei sase pucisti parlamentari din grupul PDL.. de unde i-a venit sa candideze la prezidentiale dupa ce a pacatuit in halul asta??
  • +3 (15 voturi)    
    :) (Luni, 30 aprilie 2012, 15:41)

    Xorciser [utilizator]

    Nu doar factorii interni trebuie considerati.

    Poate MRU si TB/PDL au acces la informatii care ii fac sa creada ca vine un nou val al "crunch"-ului economic global. Si atunci vor sa nu fie la putere, pt ca e mai bine sa fii in opozitie in asemenea perioade.

    Insa nici scenariul asta nu stiu cat e de credibil. Vom vedea. Daca e asa pe termen lung vor pierde.

    PS: legat de "dosare" Ponta cred ca o sa fie neutru. Nu are interes sa "se bage", s-au mai fript o data cu biletele roz si tot tacamul...
    • +23 (29 voturi)    
      lool (Luni, 30 aprilie 2012, 16:10)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      pt taica nastase se baga...

      doar nastase l-a facut seful corpului de control al primului ministru adriean nastase 6 case

      numele nastase nu merita scris cu litera mare
      • +3 (5 voturi)    
        da... (Luni, 30 aprilie 2012, 17:30)

        Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        Da, dar cand serviciile secrete iti sufla in ceafa esti un pic mai...neutru :)
        • 0 (0 voturi)    
          mda (Vineri, 4 mai 2012, 19:13)

          Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

          cam cum a fost nastase cu presa pe cand era prim-sinistru
  • +25 (37 voturi)    
    opinie (Luni, 30 aprilie 2012, 16:02)

    alexandru [anonim]

    Lucrurile sunt mult prea grave si nu se pot incadra intr-un text atat de simplist ca cel de mai sus.Din pacate, asa cum ar trebui sa stie un jurnalist de investigatii, in spatele fortelor care se confrunta azi pe scena politica romaneasca se afla grupuri de interese cu ramificatii atat in VEST cat si in EST.Basescu, in acest context, continua lupta asa cum ii place lui, aproape singur, fata in fata cu caracatita mafiota de stanga (SINISTRA) de sorginte moscovita.Basescu nu e Iliescu sau Constantinescu sa se declare invins de sistem. Iar daca Hotnews nu vede capcanele intinse de Basescu (unele mortale cum e cea cu referendumul care e bomba cu efect intarziat in noiembrie) pe care le-a semnalat chiar tatuca Iliescu, inseamna ca ori are orbul gainilor ori incearca sa-i dea un pic de curaj "carlanului" Ponta
    • -4 (24 voturi)    
      Asa e, aferim! (Luni, 30 aprilie 2012, 16:13)

      if0014 [utilizator] i-a raspuns lui alexandru

      Parca-l vad Basescu, fata in fata cu caracatita mafiota stangista, legandu-si o esarfa pe frunte si spunand "this is my war"!

      Chuck Norris paleste de invidie...
      • +3 (3 voturi)    
        Ieri eram pe plus :)) (Marţi, 1 mai 2012, 13:06)

        if0014 [utilizator] i-a raspuns lui if0014

        Azi sunt pe minus la voturi.

        Concluzia e clara: postacii portocalii citesc mai greu :))
    • +1 (23 voturi)    
      Alexandru (Luni, 30 aprilie 2012, 16:26)

      catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui alexandru

      nu stiu ce consideri tu interese apropiate de Moscova dar Alro, firma pt care a intervenit domnul presedinte in mandatul Tariceanu si pe care d-na Udrea a ajutat-o "dupa posibilitati" este o firma cu capital rusesc... chestiile astea cu stanga comunista si dreapta capitalista sunt cam fara sens in Romania unde nu exista doctrine ci doar interese. In situatia in care ne miscam intre Ion Iliescu, bolsevicul dovedit si T Basescu, omul de la Secu ( caci in buna traditie a statelor din CAER/ Pact Varsovia doar ofiterii securitatii ocupau sefiile departamentelor/ firmelor din ceea ce se numea vestul decadent) este o teza falsa sa vorbim despre lupta binelui cu raul in Romania actuala... avem doar o lupta pt bani, pt influenta in care actorii politici joaca extrem de murdar si incearca sa miste populatia precum o fac jucatorii de sah. Singurul factor care poate oarecum sa ne faca sa speram este apartenenta noastra la UE si dorinta unora de a se face parte integranta Europei prin asimilarea valorilor europene de tip nordic ( nu de alta dar vedem ca sudul/ Italia, Grecia, Spania sunt forme ale unei coruptii care pare imposibil de starpit)
      • -3 (19 voturi)    
        Mda, gandirea sablonarda este depasita (Luni, 30 aprilie 2012, 17:16)

        Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui catalin_mattei

        Sloganele astea, atat de intalnite aici....stanga (doar PSD ca UNPR nu este pomenita ..) este, musai cu Moscova, cu rusii, cu Stalin si cu Lenin..Doamne ce aiureala, dreapta, oh! dreapta este ok, este cu vestul, de parca din vest ne vin doar ingeri ...
        Postaci ce sunteti, nu merge asa!
        Interesele antiromanesti vin de peste tot, este pe bani, din est, din vest egal.
        In tara la fel....ce este stanga, dreapta...un ghiveci neclar.
        Avem nevoie de patrioti !!!
        Dar voi nu credeti in asa ceva.....
      • +4 (8 voturi)    
        alro (Luni, 30 aprilie 2012, 17:47)

        sindbad [anonim] i-a raspuns lui catalin_mattei

        dar despre cum a fost privatizata alro poti sa ne spui ceva? ti-as ramane recunoscator, ziarele de pe vremea aia nu aveau voie sa scrie despre subiect.
      • +4 (12 voturi)    
        Judecam fapte nu presupuneri (Luni, 30 aprilie 2012, 20:05)

        sateanul [anonim] i-a raspuns lui catalin_mattei

        A afirma ca Presedintele este securist inseamna o aliniere la grupul Ciuvica,Nistorescu,Antenescu etc.
        Poti da exemple idin care sa reiasa ca TB a activat ca un securist?Nu ai dovezi dar faci presupuneri.Mie mi se pare mai important ca a declarat public si ca nu s-a abatut de la declaratia privind axa Bucuresti-Londra Washingrton.Chestiunea cu ALRO este complet puerila findca a aduce acuze pentru furnizarea de energie unei firme cu mii de angajati parca nu tine de o persoana care stapaneste mecanismele economiei de piata.
        Preocuparea pentru o Justite functionala in viziunea ta probabil ca tine tot de securism.In schimb nu vezi nicicum afacerile unui Patriciu sau SOV in spatiul controlat de Russia.Si acestia doi alaturi de Ilici Minerescu si FELIX sunt pioni de baza in constructia USLamului care scoate coarne prin doi indivizi care nu si-au probat nici competenta si nici probitatea.
        Incotro crezi tu ca se va indrepta Romania cu guvernare USLamista?
        Daca romanii vor fi nepasatori sa nu va mirati de introducerea inca de la clasa pregatitoare ca disciplina obligatorie limba rusa.Ca a pierdut PDL si T.B. ma intristeaza cel mult dar nu este cel mai important lucru caci asta-i soarta politicienilor.Ce nu sesizeaza nici editorialistul sunt maximele pierderi ale Romaniei.
        • -1 (3 voturi)    
          o fi? n-o fi?? (Marţi, 1 mai 2012, 12:35)

          curios [anonim] i-a raspuns lui sateanul

          Fapt: presedintele de onoare alPNL Quintus a fost informator al secu (sentinta) Fapt. Presedintele (de onoare) al PC(R) Dan Voiculescu a fost ofiter si turnator (seninta definitiva). Fapt: presed. de onoare al PSD a fost prim-secretar PC de Iasi si de Timis (nu mai era nevoie de sentinta!). Deci USL are presedintii de onoare(?) care-i arata cultura politica,morala si modul cum vor actiona.
      • +2 (8 voturi)    
        catalin matei (Luni, 30 aprilie 2012, 20:07)

        alexandru [anonim] i-a raspuns lui catalin_mattei

        Exemplul cu Alro e slabut, e o exceptie care intareste regula.
        Se vede ca nu sunteti la curent cu toate actiunile antirusesti consistente si cu efecte clare in plan politic si economic, nu mai vorbesc militar pe care presedintele Basescu (nedovedit ca informator dar in achimb a fost un profesionist) le-a initiat (ex. acordarea cetateniei, in masa, romanilor din teritorile ocupate inca, dupa ce au fost stopate in perioada Tariceanu)sau desfasurat personal (vezi declaratiile si raspunsurile date oficial diplomatilor rusi in Parlamentul european) fapt ce l-a facut pe Putin sa declare ca Rusia a pierdut influienta in Balcani de la instalarea lui Basescu.Din pacate exista o caracatita transnationala a raului care cuprinde STANGA (SINISTRA) occidentala si grupuri de interese antiromanesti din statele teroriste Rusia si Ucraina, grupul Soros (care se opune impreuna cu guvernul ungar proiectului Rosia Montana) si diaspora maghiara si ucrainiana evident. Iata cu cine avem de luptat.Lupta e grea si o vom castiga doar cu ajutorul lui Dumnezeu care nu ne-a lasat in clipele grele, cand eram gata de prabusire, pentru ca suntem inca un popor crestin.
        Doamne ajuta!
    • +13 (21 voturi)    
      Wishfull thinking ? (Luni, 30 aprilie 2012, 16:35)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui alexandru

      De multe ori explicatia simpla e cea reala. Basescu a fost invins (cu largul concurs al propriilor aliati) de miscarea pro-rusa compusa din fosti demnitari de partid, securisti si "oameni de afaceri" ce roiesc in jurul lor. Din afara toata lumea a vazut o infrangere a taberei pro-americane (provest) de catre tabara pro-rusa (cine se uita rapid peste istoria fruntasilor din partidele aliantei USL vede imediat realitatea - legaturi de afaceri sau politice cu spatiu sovietic. Chiar cei scoliti in Vest (Geoana) tot in est au sustinerea (tatal securis, el legat economic de moscova cu vizite mai mult sau mai putin secrete la liderii Kremlinului - ati recunoscut tot "prostanacul"). Inclusiv la liberali. Azi au invins - sa speram ca anumite lucruri nu mai pot fi intoare altfel ne trezim membri in comunitatea statelor independente alaturi de vechi prieteni din Bielorusia. Orice alta interpretare reprezinta simple floricele menite sa acopere realitatea. Romania e prea importanta pe tabla geopolitica (acum ca are si resurse minerale mari) pentru a fi ignorata de marile puteri - cozi de topor sunt oriunde sa dea interesul national pe cel al "sponsorului".
      • -3 (13 voturi)    
        penibila ... (Luni, 30 aprilie 2012, 17:23)

        catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

        penibil sa mergi pe cartea aceasta cu pro-rusi sau pro-americani... ceea ce uita cei care comenteaza este ca cei mai pro-rusi europeni sunt germanii si francezii.. problema este ca in Romania nu domina interesele pro-romanesti... daca factorii de decizie politica ar gandi romaneste, ar gandi la interesele propriei tari atunci am fi intr-o situatie mult mai buna. Geopolitic Romania este o tara de frontiera intre doua lumi: cea apuseana si cea europeana... "e usor a scrie versuri cand nimic nu ai a spune".. banuiesc ca bogdan stie din ce autor este !
      • -2 (4 voturi)    
        penibil, penibil, penibil (Marţi, 1 mai 2012, 9:41)

        maria [anonim] i-a raspuns lui bogdan

        Chiar sa mai fie prosti sa dea 2 bani pe ce scrii p-aci ? penibil, penibil, penibil. ! ! !
  • -1 (9 voturi)    
    fix (Luni, 30 aprilie 2012, 16:13)

    Analfabet [anonim]

    Ma simt ca la un meci al nationalei, cand, in minutul 80 Piturca il baga pe Mutu accidentat in teren. Echipa e condusa cu 1-0, iar antrenorul spera la o egalare pe final. Egalare care ne-ar asigura participarea la un baraj pentru euro/mondiale/liga campionilor satelor.
    Minuni s-au mai vazut, dar e mult de atunci...
  • +18 (26 voturi)    
    Mafia PSD-ista la putere!! (Luni, 30 aprilie 2012, 16:16)

    libelula [anonim]

    Liberalii, au ajutat gruparile mafiote sa se instaleze la putere !!...ei sunt si ei partasi la asta , si ar trebui sa se dezica rapid !! Altfel , ii vom trimite noi , la vot , iar in opozitie !!...dar nu va fi usor , atat timp cat si mafiotii ceilalti ( UNPR, PDL ) sunt mana-n mana !!

    Haideti cat mai multi la vot , sa votam profesionisti adevarati ( gen MRU !!!)
  • +5 (9 voturi)    
    s-a intilnit ponta cu FMI? (Luni, 30 aprilie 2012, 16:17)

    bizonul [anonim]

    hotnews.ro a aflat? cum a decurs intilnirea lui ponta cu FMI? Asteptam stiri proaspete.
  • -4 (16 voturi)    
    unu (Luni, 30 aprilie 2012, 16:21)

    unu [anonim]

    oricat ar canta trobonisti ca tine, pdlii nu au sustinere populara si de asta unii sobolani au schimbat corabia.
  • +9 (15 voturi)    
    mru ar fi produs acelasi efect (Luni, 30 aprilie 2012, 16:23)

    ginel oboreanu [anonim]

    chiar si in 2011.

    ce s'a intamplat a fost fenomenul respingerii unei grefe cu organ strain.

    pedelistii n'ar fi rezistat mai mult, sau poate nici n'ar fi votat guvernula asta, daca base si boc il moseau in 2011.

    chiar de la investitura lui mru si a cetei sale de vajnici tineri muschiulosi, am inteles ca nu va rezista.
    am crezut totusi ca pedeleii notorii vor fi ocupati de alegeri si'l vor lasa in pace.
    poate ca asa ar fi fost, daca ii servea la tava.
    au sperat in banet mai mult, pentru renumitele pomeni electorale.

    si taman de la pedeleii notorii a inceput.
    au palit frunzele verzi si au pornit pe aripile vantului.

    frica de base, de mult clocita lege electorala, de reducerea numarului, etc, a bagat alesii neamului in panica de gradul zero.
    sondaje in scadere, bani putini pentru pomeni..

    si din panica, a dat in haos, scapa cine poate !

    base zambeste cu ranjetul sperantei ca tonta isi va rupe gatul, dupa zicala ca pasarea piere pe limba ei.

    daca nu tradau papucian si ghinararul oprea, mai putea juca sotronul cu useleul.
    • +1 (3 voturi)    
      mru pe dreapta (Luni, 30 aprilie 2012, 20:30)

      oboreanu [anonim] i-a raspuns lui ginel oboreanu

      mru trebuie sa probeze.
      sa faca ce'a promis, formatiunea aia de dreapta, care sa aduca cel putin un scor de promovare.
      atunci, notorii pedelei vor accepta ...coabitarea cu mru.

      depinde de el si de, pe cine atrage alaturi.

      alt vajnic leader (whish to be), alde mircica, a sfarsit cu plecashuni la cornu.

      sper mai mult in ghidajul baselesc, decat in flerul politic al lui mru.

      good luck, mike !
      • 0 (2 voturi)    
        cu cine ? (Marţi, 1 mai 2012, 9:49)

        maria [anonim] i-a raspuns lui oboreanu

        Cu cine sa faca MRU miscarea ? cu udrea, miss hoata, broscoiu olteanu, videanu, visan , popoviciu, talmacean, booooc, branconierul igas, mecanicul auto petrescu, cu gaina- organism viu ( fuia ) , baba, funeriu , leca, negoita , ETC. ? ? ? ! !
  • +7 (13 voturi)    
    Dane...ai reusit sa ma deprimi... (Luni, 30 aprilie 2012, 16:26)

    viz [utilizator]

    ..sper doar sa fie cum citeam in alt articol - o miscare geniala marca Base' - "a cedat puterea pt urmatoarele 6 luni, nu pentru urmatorii 4 ani!"
  • +11 (21 voturi)    
    Vorbe/fapte (Luni, 30 aprilie 2012, 16:33)

    vasile [anonim]

    Propunerea pe care Traian Basescu a facut-o lui Ponta acum trei luni la consultarile de la Cotroceni nu a fost bascalie. Singura sansa a PDL pentru a mai insemna ceva la alegerile din noiembrie a fost/este provocarea USLului sa treaca de la vorbe la fapte inainte de alegeri. Traian Basescu nu va renunta in veci la PDL, doreste doar sa-l trezeasca la realitate. In PDL sunt oamenii care au reformat cu adevarat Romania si merita sa continue, dar trebuie sa demonstreze ca sunt capabili sa fie la conducerea partidului.
  • 0 (4 voturi)    
    da si nu (Luni, 30 aprilie 2012, 16:36)

    crap [anonim]

    ponta nu prea are de ce sa se bage in justitie ca dosarele sa fie oprite.. instrumentarea 'gresita' a unui caz si decizia partinitoare nu sunt ceva nou la noi, iar cu schimbarea puterii se vor gasi suficienti care sa faca in mod voluntar aemenea "greseli".. nu e numai solicitarea motorul, ci si initiativa proprie in ideea unei ulterioare recompensari..

    basescu a incercat prin mru sa scada sansele unui asemenea moment. n-a reusit, mru s-a dovedit insignifiant fata de interesele de grup din parlament. imaginea innoroita a pdl nu se poate reface plantand ceva iarba verde peste balta statuta.

    au existat o nesincronizare crasa si o viziune cumva aberanta: speranta ca vei continua sa te bucuri de sustinere politica in conditiile in care iei masurile cele mai nepopulare luate vreodata. poate populatia nu trebuie chiar decimata ptr a pastra o relatie de calitate cu fmi'ul si banca mondiala; poate ca imaginea ar fi fost alta daca nu s'ar vedea clar ca investitorii aleg sa se retraga, ca somajul urca vertiginos, genul de semnale care nu stiu de ce ar indreptati populatia sa aiba incredere in calitatea guvernarii.. de ce, ptr ca se pare chipurile ca se mai misca ceva in justitie?

    competenta in economie nu e exclusiv pdl'ista, sunt multi oameni capabili in psd, indiferent ce vor fi crezand altii.. important e un guvern care sa miste lucrurile in sus dpdv economic, e cel mai important lucru in vremurile astea dezastruoase. restul, imi pare rau ca trebuie s-o spun, dar sunt de prioritatea a doua. daca specialistii lui ponta reusesc sa intoarca foaia si sa mute economia in sus, so be it, sa stea la conducere. ce nu sesizeaza multi e ca nu poti avea diminuarea coruptiei cu o populatie infometata, nevoia de a supravietui si coruptia merg mana in mana.

    multi vor incepe sa abereze ca ce-a facut pdl si unde am fi fost cu psd.. situatia e cumva diferita de acum 4 ani, si nici ponta nu e nastase. pana la urma conteaza ce se intampla dupa ce tragi linia si aduni.
    • +3 (7 voturi)    
      moara justitiei macina (Luni, 30 aprilie 2012, 17:30)

      judge bean [anonim] i-a raspuns lui crap

      la cat il iubesc(!) juzii pe base, nu'i nicio mirare sa voluntarizeze si sa'i faca scapati.

      nu e nevoie de nicio interventie, ei zic mersi ca au mai prins ceva apa la scocul morii.

      kovesi si morar vor pleca.
      deci, ce inca n'a ajuns la trebonale, poate fi pus la pastrat, la foc mic.
  • +3 (7 voturi)    
    concurenta, bat-o vina! (Luni, 30 aprilie 2012, 16:49)

    F.D [anonim]

    Pe scena politica nu mai e loc de multi actori, ci doar de doi, opozitie si putere. Cei care ajung la putere vor avea ajutorul oportunistilor, asa ca e suficient sa fie doar cu putin mai bun decit concurenta. Si nu in ultimul rind, pe fondul unei concurente slabe, efortul de a recistiga puterea gindesc ei ca va fi minim. Nu le e teama. Asta e efectul politicii de slaba calitate, neperformante, unde cu doar putin efort ajung sa cistige putere multa. Actorii politici primesc oricum aplauzele, ca asa s-au invatat, si pentru altii nu se mai dau examene de admitere. Iar cei care au absolvit, i-au avut profesori pe mai vechii FSN-isti, la care nu s-a pus niciodata problema calitatii, ci a rezistentei. Si rezista!
  • +8 (16 voturi)    
    Stimate Domnule Tapalaga,... (Luni, 30 aprilie 2012, 17:01)

    Rescatorul [anonim]

    fara sa fiu pesimist...inca..., cu o guvernare USL ne pasc urmatoarele pericole:
    1. Populismul desantat. Masuri populiste care vor distruge echilibrul macroeconomic si vor mari deficitele, cu consecinta ca ne vom imprumuta tot mai scump pentru plata pensiilor si salariilor;
    2. Cearta intre Ponta si Antonescu care va crea instabilitate si posibila disolutie a USL. Antonescu este un tip orgolios. Ponta a intrat in prim plan si Antonescu in plan secund. Antonescu va forta suspendarea presedintelui Basescu. Daca presedintele se va comporta corect, nu va putea fi suspendat. Cum isi va realiza atunci Antonescu visul de marire de a ajunge presendinte? Pana in 2014 mai este mult si timpul este dusmanul lui Antonescu.
    3. PSD, partid al Moskovei si KGB va da sistemul energetic si resursele ramase rusilor. Campania anti Chevron este orchestrata de Gazprom cu sprijinul agenturii KGB din PSD si PNL. Sa nu uitam ca tovarasii din PSD (si unii din PNL) continua sa vada in SUA (aliatul nostru in NATO) un dusman, desi, Romania, fiind membru NATO, are ca potential inamic Rusia. Ideal ar fi sa avem relatii bune cu Rusia, dar, din pacate, Rusia nu renunta la visurile ei imperiale si va incerca sa ne preia sistemul energetic (care mai poate asigura independenta Romaniei) si a ne putea controla economic si politic. Aici este si greseala SUA ca nu a sustinut mai mult Romania si o lasa in mana rusilor. Dar, probabil, interesele geostratergige ale SUA si Rusiei sunt altele dect ale Romaniei. Oricum, readucerea Romaniei la cherenul Rusiei este distrugatoare pentru viitorul nostru. De aceea nu trebuie lasti tradatorii sa faca jocurile rusilor.
    4. Urmeaza mare jaf, pe care Ponta nu-l poate controla. Baronii si clientela USL sunt multi si flamanzi. Nu vor rezista mult pana cand vor face presiuni si vor trece sistematic la jefuirea tarii.
    5. PSD, odata la putere, se va infige in corpul Romaniei ca o capusa si va fi greu sa mai fie scos si starpit.
    • -3 (9 voturi)    
      escatorule... (Luni, 30 aprilie 2012, 17:24)

      catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui Rescatorul

      o intrebare am la tine: esti vadim tudor caci scrierile tale par rupte din Romania Mare
      • +2 (4 voturi)    
        Nu ma obliga sa te jignesc! (Marţi, 1 mai 2012, 8:57)

        Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui catalin_mattei

        Se vede ca nu ai capacitatea de a intelege corect comentariile mele si ai probleme cu perceprea realitatii. Nu ai inteles ca sunt un patriot si om de dreapta? Comparatia cu Vadim imi produce scarba. Pune-ti mintea la contributie, pentru ca, daca mai sustii mult USL si te mai uiti cu pasiune la Antenele lui Felix Varanul, risti sa ti se atrofieze!
  • +5 (9 voturi)    
    care PDL? (Luni, 30 aprilie 2012, 17:03)

    Dinca [anonim]

    Parerea mea e ca nu trebuie sa ne panicam mai mult decat e cazul, iar in contextul politic actual nu e cazul.

    PDL nu a fost niciodata un partid puternic fara ‘motorul’ Basescu si nu a castigat majoritatea decizionala printr-o ideologie nemaivazuta, ci prin acceptarea santajului UDMR si alipirea de noi membri de partid a caror ideologie e una foarte simpla: ‘stai de partea puterii pentru a-ti apara fundul’.

    In momentul in care Vasile Blaga a inceput sa se manifeste ca lider rebel al unui PDL ce nu are nevoie de sfaturi politice externe dar bine intentionate, soarta PDL a fost pecetluita.

    Partidele politice in Romania sunt inca partide de banda, iar o parte buna a membrilor sai nu au experienta in a guverna, in a-si implementa ideologii, ci in a-si imparti ciolanul. Iar ciolanul, in comparatie cu o ideologie, e acelasi la PDL ca la USL, de unde si acest traseism politic pagubos.

    Greu insa neaparat cu calm, Romania incepe sa aiba totusi si politicieni de valoare, sabotati inca puternic de oportunisti.

    Romania are insa tot mai multi buni profesionisti a caror vis este de a crea ceva in domeniul lor de activitate si au puterea sa lupte pentru acel vis.
    Cu cat sunt mai multi astfel de oameni cu atat sarcina politicienilor de valoare, bine intentionati, va fi mai usoara.
  • +3 (13 voturi)    
    INTOARCEREA IN INFERN (Luni, 30 aprilie 2012, 17:07)

    Serje [utilizator]

    E clar ce urmaresc uslamistii :
    1. Inchiderea dosarelor penale ale talharilor Felix Voiculescu, Tamara Nastase, Vantu, Ilici bolsevicul ...
    2. Punerea pe mana a fraielor economiei pentru a-si insuti averile marea oligarhie mafiota din epoca lui Ilici si a tinereilor sositi pe scena politica.
    3. Asternerea intunericului pe activitatea justitiei, a politiei, presei, etc.
    4. Dictatura de sistem PSD (Stalin, Dej, Ceausescu, Iliescu) asupra a tot ce misca in Romania.

    Ponta isi satisface partidul prin aducerea la indeplinire a sarcinii principale de a ajunge la putere.
    Multi PDL-isti au dezertat in principal din cauza conditiei de a nu talhari din banul public, situatie uzuala in regimul PNL-PSD, dar care s-a schimbat prin introducerea de catre Basescu a DNA, ANAF, justitie corecta si altele care i-a bagat in puscarii pe multi din partidul lui. Asta e principalul motiv al decaderii PDL si atunci nu inteleg de ce opinia publica nu sesizeaza unde se afla dreptatea.

    Problema este daca a facut bine Basescu cu introducerea rigorilor in justitie, DNA, ANAF si in acest caz ar trebui sa-l sustinem sau a facut rau (!!!) si atunci intr-adevar trebuie lasat in furcile diavolesti ale ipocritei si supercorupte opozitii.

    E clar ca si PDL a gresit in abordarea masurilor de austeritate si a modului de implementare in randurile populatiei. Masurile trebuiau luate gradual in functie de averea actuala a fiecarui individ, mai mult da la instariti si zero de la nevoiasi.
  • +11 (13 voturi)    
    pareri (Luni, 30 aprilie 2012, 17:16)

    pia [anonim]

    1. traian basescu si pdl chiar au fost pusi la zid de oamenii din pdl( vezi: penibila placinta.. mai frate daca ridici asemenea tatza ....nu ma mir ca au pierdut, si sunt multe exemple - resursa umana din pdl a lasat de dorit )

    2. MRU - isi va gasi un loc de munca

    3. pana la urma, tot raul spre bine- daca au minte pdlistii, repet daca au minte ..CEEA CE MA CAM INDOIESC... pot recupera la alegerile din noiembrie, bine mersi....; astfel incat , ponta nu va mai ajunge premier ... ci chiar MRU..

    O sa vedem o rocada.... ce faina e democratia ....
    chiar a inceput sa imi placa....
    • +1 (5 voturi)    
      . (Luni, 30 aprilie 2012, 18:06)

      florin [anonim] i-a raspuns lui pia

      e faina, da, dar cam e pe cocoasa noastra
    • +5 (9 voturi)    
      deocamdata (Luni, 30 aprilie 2012, 21:10)

      gelu [anonim] i-a raspuns lui pia

      Euro este aproape 4,4 lei !!!!
      Avalansa va continua. Asa se intampla in caz de instabilitate politica. MRU le-a atras atentia, dar cui ii pasa ?!
      Dobanzile la banci vor creste, statul se va imprimuta cu si mai mari dobanzi (sa plateasca pensii, bugetari, etc).
      Cine va avea de suferit de pe urma caderii leului ?
      Cei care injura si nu gandesc. Aici nu este un joc pe calculator, dai Escape si o iei de la capat.
      Experintele de acest gen vor fi simtite foarte nasol, mai ales de cei care asteapta "sa li se dea !"
  • +10 (12 voturi)    
    Ramane cum am stabilit (Luni, 30 aprilie 2012, 17:23)

    ovidiu [anonim]

    Asa cum spunea si dl sociolog Lazaroiu nici un partid din Romania nu a obtinut mai mult de 37% in alegeri.
    Nici un partid aflat la putere trebuia sa spuna.
    USL-ul venit din opozitie pe un val urias de simpatie populara putea sa ia sigur peste 45% din voturi si prin redistribuiri sa treaca de 50% la numarul de mandate.
    Oricum PDL nu putea sa mai creasca in sondaje fiind la putere. Singurul mod de a creste in sondaje era sa treaca in Opozitie.
    Oricum pentru Presedintele tarii (si pentru politica pentru intervalul 2012-2016) nu este decisiv numarul de primarii detinute de PDL (atat timp cat sunt intr-un interval rezonabil 20-30%).
    Ceea ce conteaza cu adevarat este scorul PDL in alegerile din noiembrie. Traian Basescu a castigat alegerile din 2009 desi PDL avea doar 14 presedinti de Consilii Judetene si 30% din primarii (ca sa nu mai vorbim de televiziuni, de criza economica).
    Pentru lupta cu adevarat importanta, cea din noiembrie 2012, este mai bine pentru PDL sa fie in Opozitie.
    In campanie nu conteaza doar banii. Daca ar fi fost asa atunci PNTCD si PSD trebuiau sa castige detasat alegerile din 2000, respectiv 2004.
    In toamna, daca USL nu obtine dupa redistribuire 50% din mandate, iar PDL obtine un numar de mandate mai mare decat PSD (in USL – PSD are 50%, PNL+PC are 50% din mandate), atunci Presedintele va incredinta PDL prima sansa de a forma Guvernul. Daca va gasi suficienti amatori (sunt mari sanse daca ne uitam la actuala clasa politica), atunci PDL chiar va forma Guvernul.
  • +9 (11 voturi)    
    Rezolvare (Luni, 30 aprilie 2012, 17:24)

    Ion [anonim]

    Ponta va rezolva absolut toate problemele printr-o singura miscare: il va pune mistru la justitite pe Catalin Voicu
  • -10 (16 voturi)    
    Basescu a fost invins de romani (Luni, 30 aprilie 2012, 17:38)

    deceneus [utilizator]

    Basescu a fost invins de popor ... cei din PDL care au tradat au realizat cat de mult il urasc romanii pe Basescu si PDL-ul... si au parasit corabia care se scufunda ...


    Basescu nu mai avea ce sa faca pe moment decat sa capituleze in fata lui Ponta ...altfel ieseau anticipate si zbura si el
    • +4 (6 voturi)    
      care romani? (Luni, 30 aprilie 2012, 22:20)

      sfinxsoft [utilizator] i-a raspuns lui deceneus

      Tu l-ai invins cumva pe basescu? Au votat romanii sau ce vrei sa spui, ca si minoritatile sunt romani?

      Basescu inca NU a fost invins, a picat un guvern, intr-adevar trantit de "niste romani". Unii care nu au nici o legatura cu nimic altceva decat afacerile lor. Si nu inteleg care e faza cu anticipatele si zborul? La anticipate basescu nu candideaza si oricum nu se voteaza presedintele. Bea o cafea, reciteste, si dupa aia posteaza ce vrei sa zici.
  • +14 (16 voturi)    
    D-le Tapalaga (Luni, 30 aprilie 2012, 17:45)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    Una peste alta, Basescu si coalitia au tinut in echilibru tara intr-un timp in care alte tari s-au dus la fund.

    Lasa bani de rezerva, o economie cu resurse in asteptare, o politica externa rezonabila.

    Personal, nu ma framanta ca nu stiu ce a gandit si gandeste Basescu. Ma multumesc sa vad rezultatele. Se tine de cuvant.

    Nu este cazul nici sa ne framantam pentru PDL. Daca nu stie sa pretuiasca si sa se mandreasca cu ce a facut, poate sa dispara linistit. POate nici nu-si dau seama ce multe au realizat. Atunci chiar nu merita atentie.

    Important este sa se continuie cele incepute in ultimii 3-4 ani. Si pentru ca avem ce continua, sa ne uitam cu atentie la Basescu si atunci cand nu -l vedem.
  • +5 (9 voturi)    
    D-le Tapalaga (Luni, 30 aprilie 2012, 17:45)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    Una peste alta, Basescu si coalitia au tinut in echilibru tara intr-un timp in care alte tari s-au dus la fund.

    Lasa bani de rezerva, o economie cu resurse in asteptare, o politica externa rezonabila.

    Personal, nu ma framanta ca nu stiu ce a gandit si gandeste Basescu. Ma multumesc sa vad rezultatele. Se tine de cuvant.

    Nu este cazul nici sa ne framantam pentru PDL. Daca nu stie sa pretuiasca si sa se mandreasca cu ce a facut, poate sa dispara linistit. POate nici nu-si dau seama ce multe au realizat. Atunci chiar nu merita atentie.

    Important este sa se continuie cele incepute in ultimii 3-4 ani. Si pentru ca avem ce continua, sa ne uitam cu atentie la Basescu si atunci cand nu -l vedem.
    • +3 (5 voturi)    
      stai linistit, vom continua .. (Luni, 30 aprilie 2012, 21:04)

      costica [anonim] i-a raspuns lui Viorica Alexandru

      FMI va sta cu biciul asa cum a stat si langa Guvernul Boc..
      Fara FMI si cu Boc la guvernare azi Romania era in faliment...
      La fel va fi si de acum incolo, Romania va continua cu FMI alaturi, altfel faliment scrie pe noi...
      Fara FMI alaturi Euro ar fi sarit zilele astea spre 4 Lei si imediat spre 5 !!!
      Crezi ca vor renunta la FMI cand finantele Romaniei sunt la pamant si fara bani imprumutati Romania nu poate trai ?!
      NO WAY !!
  • +8 (8 voturi)    
    Analize??? (Luni, 30 aprilie 2012, 18:04)

    stelian [anonim]

    Am citit si citesc tot soiul de articole ce se vor analize.
    Nu depasesc stadiul de stiri senzationale de la ora 5.
    O motiune de cenzura este un exercitiu absolut democratic. Este datoria opozitiei sa uzeze de ea.
    In schimb o analiza a acestei motiuni n-am vazut.
    Dar atit cit am rasfoit este in acelasi sirit dimbovitean de a vorbi muuuuult fara nimic esential spus.
    Ca motiunea a trecut. De ce? Pentru ca avem o clasa politica formata din fostii activisti de partid si urmasii lor. (Ce altceva este Hrebenciuc, Iliescu, Nastase? Roberta Anastase, fiica de activist)
    Romania duce lipsa acuta de repere morale la nivel de politica. Nici unul din cei ce au fost primii pe lista FSN in 89 n-au ramas in politica. Demisia lor demna din FSN dupa ce acesta a decis sa devina partid n-a fost urmata de o implicare in viata politica (initiere de partid, participare in alegeri, cautare de tineri care s-ar fi alaturat acestui partid). Generatia celor ce au azi intre 40 si 50 de ani a fost lipsita de modele morale.
    Seniorul Coposu s-a stins mult prea devreme.
    Societatea civila nu este si nu exista. Azi, in era blogului toata lumea scrie, dar atit...singurul care a luat atitudine impotriva activistilor PCR azi mari politicieni a fost regretatul Vasile Paraschiv, mort in anonimitate si nerespectat de Romania de azi. Domnia sa, prin refuzul (niciodata mediatizat la tv) de a primi o medalie din mina lui Basescu a rusinat toata tagma asta de pseusointelectuali ce s-a lasat cumparata de noul partid comunist divizat in toate partidele politice de pe scena politica romaneasca de azi.
    Toata lumea se lamenteaza ce e de facut, dar nimeni nu actioneaza pentru a schimba ce e de schimbat.
    Peste numai 1 an vom alege presedinte dintre unul ajuns in parlament de pe locul 4 cu o rata de prezenta la votul legilor de 0% si cine mai stie ce alte specimene.
    Romania inca n-a trecut testul alegerilor anticipate...
    • +2 (2 voturi)    
      de acord, dar... (Luni, 30 aprilie 2012, 22:31)

      sfinxsoft [utilizator] i-a raspuns lui stelian

      In situatia de fata, cu cine ai merge mai curand, cu basescu sau cu antonescu?
      Crezi tu ca nicusor dan are vreo sansa in fata lui oprescu? Eu zic ca nu cu toate ca o sa-l votez.
      Esenta democratiei reprezentative e ca toate voturile cantaresc la fel. Asa ca votul tau valoreaza fix cat al unui retardat (nu vorbesc peiorativ! )care are 18 ani impliniti si este instruit sa voteze de catre cel care-l are in grija. Nu-mi amintesc sa existe vreo interdictie pentru oamenii cu deficiente intelectuale in acest sens (nici nu cred ca ar fi corect).
      Ca sa inchei, la ce te astepti cand romania voteaza emotional? Eu am votat basescu cinic, stiind ca amandoi parintii mei erau pensionari, si ca le va fi mai greu. Dar copilului meu sper sa-i fie mai bine, si la asta au contribuit si basescu si pdl. Asa corupti, securisti cum le zice toata lumea, au luat fix masurile care trebuiau luate. Asa ca tot respectul pentru domnul Vasile Paraschiv, insa astea sunt vremurile, macar Basescu a avut curajul sa condamne comunismul! Nu vreau sa-mi aduc aminte ce facea PNL-ul in parlament atunci!
      • 0 (0 voturi)    
        Fara dar... (Marţi, 1 mai 2012, 13:59)

        stelian [anonim] i-a raspuns lui sfinxsoft

        Da, Nicusor Dan are sanse!!!!!!!
        Daca esti Bucurestean, da telefoane in cercul de prieteni, sugerind ca si ei sa faca fel.
        Concepe niste afise si pune-le in blocul unde stai si 2-3 blocuri in stinga si dreapta.
        Doneaza tu si convinge si alti prieteni sa doneze 5-10 lei.
        Incercati sa va inscrieti ca observator sau in comisiile electorale.
        Sub masca "economiilor" actualii politicieni au eliminat turul II.
        Va reamintesc ca Emil Constantinescu l-a batut pe Iliescu in turul II, in primul fiind al doilea.
        La fel Basescu a cistigat in turul II, in primul tur fiind al II-lea la o distanta apreciabila.
        ACeasta manevra a placut tuturor. Cu Nicusor Dan in turul II era altceva. Asa, lupta trebuie sa fie mai dura.
        Bucurestiul n-a fost al PCR-FSN-PDSR-PSD pina la Oprescu (si Oprescu se da independent). Toti fostii primari au dezamagit.
        Poate Nicusor Dan e sansa.
        Trimite mailuri cu linkul spre site-ul de campanie al lui Nicusor Dan. Convinge-ti prietenii si rudele sa iasa la vot si sa voteze Nicusor Dan.
        Eu asta spuneam in esenta.
        Si mai bine ca mine (fiindca si face nu e numai cu spusul) zice Marius Mistretu (marius delaepicentru). Cauta-i blogul si citeste-l. Are idei si inca simple si aplicabile.
        AJunge cu lamentarile si hai cite un pic la treaba,,,
        Un drum lung incepe cu un prim pas.
  • +6 (6 voturi)    
    Analize (2) (Luni, 30 aprilie 2012, 18:09)

    stelian [anonim]

    In Romania azi e practic imposibil sa faci un alt partid politic, dupa cum la fel de greu este sa candidezi independent.
    Da, dupa nebunia anului 90 cu sutele de partide aparute peste noapte, masura poate parea buna, dar ea n-a facut decit sa restringa democratia. Partidele rezista numai prin prisma testelor electorale.
    Ce s-a intimplat in parlament nu e o tragedie decit prin prisma traseismului politic.
    Dar cita vreme nu vom avea repere morale de urmat viata va curge la fel.
    Si vor fi numai lamentari pe net.
  • +10 (10 voturi)    
    Opinie (Luni, 30 aprilie 2012, 18:28)

    D-le Tapalaga [anonim]

    Va inselati!
    Va traduc declaratia de azi a lui Ponta:"voi da publicitatii rezultatele unui audit peste o luna".
    Vom socoti cat ne costa mita electorala ptr. PSD, PNL PC. si vom vedea ca nu ne vor ajunge banii ptr marirea salariilor. Restituirea proprietatilor greseala lui MRU ca nu a rezolvat-o in 2 luni. Noi cei de dreapta care avem 2 job-uri vom cauta al treilea job pt ca multi altii sa stea acasa si PSD sa guverneze vesnic.
    Ptr solutia in cazul Nastase tineti un pariu? Nevinovat
  • -1 (7 voturi)    
    traseism jurnalistic (Luni, 30 aprilie 2012, 19:07)

    emil49 [anonim]

    citeam cu destul de mult interes articolele d-voastra d-le tapalaga,chiar daca nu eram pdl-ist.nici usl-ist nu eram.fiind pensionar,urmresc viata politica linistit si calm.(am bani de inmormantare,atunci cand va fi cazul). asa ca am remarcat si schimbarea de macaz a lui tapalaga. voi jurnalistii sunteti ca vrajitoarele,care fac "preziceri",iar daca nu iese,invocati interventia diavolului. in final o concluzie: ponta este primul om de stat care nu a fost p.c.r.-ist. asta e un pas mare d-le tapalaga. in rest va doresc numa' SUCCESURI !
  • +5 (5 voturi)    
    Situatii inchipuite (Luni, 30 aprilie 2012, 19:37)

    cetatean [anonim]

    Domnule Tapalaga, o parte din cele enuntate de dumneavoastra mai sus sunt situatii inchipuite probabil de dumneavoastra si de cei din jurul dumneavoastra. Cu riscul de a parea PDL-ist, cum le place unora sa zica, articolul imi pare in mare parte propaganda adusa PSD exceptand ultimul paragraf. Din perpectiva mea ceea ce s-a intamplat este un joc al democratiei si nu sunt acele jocuri conspirative pe care vi le tot inchipuiti. Faptul ca "balaurul" a cazut nu e bucurie ba din-potriva as spune pentru ca sa te bazezi ca cei care ne-au furat pana la venirea balaurului o sa te salveze este o ineptie si doveste o scurta memorie din partea noastra. In fine as vrea sa va rog sa faceti articole in care sa scrieti depre ce se-ntampla nu despre nu stiu ce povesti inchipuite (vezi episodul Placinta care n-a avut nici o treaba cu votul in sine). Va dau un subiect mai interesant de digerat actiunea si declaratiile UNPR de azi/ieri sa vedeti cu adevarat cine a tradat.
  • +8 (8 voturi)    
    ciudat e ca dl. Tapalaga (Luni, 30 aprilie 2012, 20:34)

    alex [anonim]

    analizeaza cazul Ponta ca si cind ar fi o sansa ca acesta sa fie responsabil.

    El vine pe filiera Iliescu - Nastase, imposibil de creditat ca tip moral, dar degenerativ inclusiv si mai ales la nivel de discurs, instinct politic.

    De ce ii e atit de greu unui intelectual sa spuna direct, "Ponta e un pacalici penibil" ?
    • +2 (2 voturi)    
      pentru ca (Luni, 30 aprilie 2012, 23:14)

      sfinxsoft [utilizator] i-a raspuns lui alex

      exista prezumptia de buna credinta, ca de nevinovatie nu poate fi vorba.
      Noi doi putem zice toata ziua ca ponta e un pacalici, dar Tapalaga e un jurnalist, el nu are voie, trebuie sa faca tot ce poate sa ramana echidistant.

      Asta nu schimba totusi nimic privind-ul pe ponta. Trist e ca exista intelectuali care ii spala pe socialisiti de nu-ti vine sa crezi... Sunt mari specialisti, integri, ce mai, cei mai cei. Au ei niste dosare penale, dar pana nu vor fi dovediti vinovati bla bla bla.

      SSDD.
    • -2 (4 voturi)    
      si Base vine pe filiera Iliescu! (Luni, 30 aprilie 2012, 23:32)

      George [anonim] i-a raspuns lui alex

      ba, si Ceausescu!
      Dar Base e ”credibil moral”??
  • +3 (5 voturi)    
    Memoria (Luni, 30 aprilie 2012, 21:11)

    berger [anonim]

    Servus Dan,

    Cat de bine o sa ne fie in criza cu un guvern care a promis ca va arunca in mase cu bani? Si cu acelasi guvern al unor partide cu o capacitate fantastica de contaminare cu coruptie pana la nivel de portar? Cand au pierdut alegerile PSD si PNL era drama in functiile din vami. Eu locuiesc la frontiera vestica si am simtit fiorul fricii. Pe urma s-a dovedit ca existau motive de frica... Acum am auzit doar 2 cuvinte: in sfarsit. Toata tara asteapta cu mana intinsa intr-un fel de silvuple national. Sper sa vina si cu galeti baietii din USL ca sa nu cheltuie votantii din banii lor cand merg sa isi ia portia de lapte si miere. Este ceea ce cred eu, ceea ce vad in jurul meu. Singurii care mai suntem sceptici in privinta binefacerilor guvernului USL suntem cei care avem intreprinderi si care muncim la privat. Pentru mine cei 4 ani PDL-UDMR au trecut foarte repede, am putut evolua, nu mult, dar satisfacator si in siguranta. Ma tem ca dupa 4 ani de PSD statul va ajunge atat de falit si de dator incat va trebui sa nationalizeze afacerile oamenilor. Crezi ca exagerez? Cu un impozit de 60-70% cam asta ar insemna.
  • -2 (6 voturi)    
    Cine va numara voturile ? (Luni, 30 aprilie 2012, 22:51)

    roman polanschi [anonim]

    Cu aceasta ocazie s a dus la vale si planul continuarii
    PDLismului national .
  • +4 (4 voturi)    
    Sa ne amintim de privatizarile anilor 90 (Marţi, 1 mai 2012, 7:36)

    ALL GAARF [anonim]

    PDL-ul nu a putut fi reformat,era mult prea pesederizat oricate incercari s-au facut din partea Cotroceniului.
    Intr-un tarziu Basescu a semnat" solutia finala-DESTRAMAREA cu pierderile aferente parlamentari primari etc.MRU are nevoie de un vehicul politic pentru
    proiectul sau.De unde sa-l achizitioneze?din ruinele pdl-ului.Asa au fost privatizate toate obiectivele importante din tara in anii 90.Pe scheletul daramat al pdl MRU va construi un partid de dreapta autentic.
    Basescu nu se poate preda "armatelor rosii"-moare de gat cu ei.
  • +1 (3 voturi)    
    inca nu e castigat nimic (Marţi, 1 mai 2012, 8:51)

    ion [anonim]

    PDL va avea forta sa se regrupeze si sa scoata un scor bun in toamna, pornind de la primariile pe care le va castiga luna viitoare, partidul mai are resurse , oameni si bani suficienti sa intre in Parlament si sa joace o cartei mportanta, dar va trebuie sa-si schimbe numele, sa fuzioaneze cu miscariile si partidele mici, gen noua republica,
    SI FARA ELENA UDREA...., si atunci poate intre si MRU si Basescu in joc..dar sa inteleaga ca ELENA acest politruc ..este un om jonic si fara principiii, care nu a avut niciodata discurs politic,,si doar interese meschine..care au ajutat la distrugerea partidului....ceea ce nu este foarte rau,,,doar un partid slab poate fi distrus de una ca ea.....
    un partid reformat poate nu va mai face aceleasi greseli.....
    pacat ca ajuns iliescu, nastase si voiculescu la butoane...nu ne putem astepta la nimic bun...
    asta poate fi iarasi imputat lui base, boc, elena si pdl-ului in general
  • +4 (4 voturi)    
    pentru prima data... (Marţi, 1 mai 2012, 8:51)

    lili [anonim]

    Cred ca Victor Ponta a pronuntat cuvantul DEFICIT pentru prima data in ultimii ani, adica NU l-am auzit cand era in opozitie sa fie preocupat de DEFICITUL Romaniei !!
    La fel cum NU l-am auzit acum sa vorbeasca deloc despre EVAZIUNEA FISCALA, marea problema a Romaniei, despre sifonarea banilor publici spre clientela politica, speram sa aud aceste cuvinte mai ales ca Ponta si USL au atacat continuu vechiul Gucvern ca l-a tinut la ANAF pe Blejnar, considerat responsabil de aceste grave probleme ale Romaniei!!
    Nici o vorbulita pe aceste subiecte care ar trebui sa fie prioritatea numarul UNU a Guvernului, subiecte care inseamna BANI, aceasta mare problema a Romaniei care ar rezolva si pensiile si salariile bugetarilor si investitii, fara a pune sub semnul intrebarii DEFICITUL !!!!
    Vorbe in opozitie, alte vorbe la putere...
    Vorbe.....
  • +1 (3 voturi)    
    Domnule Tapalaga, (Marţi, 1 mai 2012, 9:02)

    yellowdog [utilizator]

    de ce refuzati sa vedeti elefantul din incapere? USL-ul reprezinta in mare parte interesele Moskovei si camarila mafiota ruseasca, ce va tot invartiti atat? Astfel de rasturnuri au nevoie de sustinere si fonduri mari?

    Chiar sunteti jurnalist de investigatie?? Ce este asa greu sa conectati toate punctele? O sa ajungeti la concluzia asta cand o sa fie prea tarziu.
  • +1 (1 vot)    
    etc... (Marţi, 1 mai 2012, 10:58)

    adi [anonim]

    "politica tradarii, incurajata si perpetuata din 2008" !?
    pai cine a fost primul general al armatei romane dupa '22 numit de nimeni altul decat de iliescu?cum se numea si ce hram avea d-le Dan?asa se vede ca "politica tradarii" este un "fir rosu"(iertata-mi fie expresia) a perioadei postdecembriste.generalul militaru avea dosar de spion kgb dovedit si i-a platit lui trotzca faptul ca a instrumentat dosarul(uslasii morti la mapn de trupe romanesti)!sant convins ca nu poti sa emiti nici o parere despre evenimente actuale daca nu tzii cont de istoria recenta,risti sa tragi concluzii gresite."s-a facut dreptate" au fost primele cuvinte ale lui ponta la iesirea din sala parlamentului.a cui dreptate? ca la putere a venit psd cu membru onorific iliescu si pnl cu membru onorific recunosscut ca colaborator cu securitatea ca de pc (1-2% pastrat in parlament pentru servicii de imagine platite stie toata lumea cum) nu mai spun nimic decat CRESCENT.
  • -1 (1 vot)    
    CA SA VA FIE CLAR! (Marţi, 1 mai 2012, 12:32)

    Father Nicky [anonim]

    CA SA VA FIE CLAR: – Pentru foarte multi romani din RO(si nu numai), domnul MRU a fost perceput, chiar de la inceput, ca fiind “omul lui Basescu”, un “cal troian” bagat in curtea PDL-ului si in Palatul Victoria! Daca ati fi mai atent la contextul intern, atunci ati intelege ca domnul MRU(cu tot CV-ul sau stralucitor) a fost perceput si tratat de catre toate partidele parlamentare ca un “corp strain”! Chiar daca primesti numirea telefonic si primesti “echipa” in plic, saltul de la pozitia de “director al spionilor” la cea de “sef al executivului” a fost privita chiar de catre membrii “majoritatii” cu circumspectie si chiar cu ostilitate! CV-ul, aerele de intelectual atotstutor, incapacitatea de a comunica cu "poporu"l si nu in ultimul rand lipsa unei validari electorale au produs “rejectarea” domnului MRU!
    Pentru mine si nu numai, ceea ce spune domnul Cristian Preda pe blogul sau: “Sper ca MRU să joace un rol de prim-plan în anii următori în politica românească. Destituirea sa e o nedreptate. Publicul nu o va uita.”, suna mai degraba a epitaf la “mormantul”(politic) al unui “cal” bun, dar care si-a rupt picioarele la saritura peste ultima “tripla”! “They Shoot Horses, Don’t They”!
  • +1 (1 vot)    
    Basescu a fost invins (Marţi, 1 mai 2012, 13:13)

    Costin [anonim]

    Basescu nu are niciun plan sofisticat. Pur si simplu a fost invins de o coalitie formata atit din fosta opozitie (PSD+PNL+PC) cit si din o parte din PDL.
    Motivul formarii acestei coalitii (care a mai incercat ceva prin demonstratiile din ianuarie) este foarte evident: indivizi importanti (atit din tabara puterii cit si din tabara opozitiei) erau in usa puscariei sau erau pe cale sa piarda importante pirghii economice.
    Numirea lui Blaga la Senat cit si "negocierile" lui cu PSD, PNL si altii au o singura logica: dupa suspendarea lui Basescu (la care PSD si PNL nu vor renunta) presedinte va deveni Blaga...
    • 0 (0 voturi)    
      O VARIANTA PLAUZIBILA (Marţi, 1 mai 2012, 14:22)

      Father Nicky [anonim] i-a raspuns lui Costin

      In aceiasi ordine de idei, trebuie sa va spun ca si aici in RO suntem la curent cu "tacticile", "cutumele" si "practicile" foarte putin spre deloc democratice din parlamentele unor tari, care se pretind campioane ale democratiei! Stim despre rolul ocult al questorilor(celebrii "WHIPS") din parlamentul britanic in a caror sertare secrete sunt adunate cu grija tot felul de amanunte "folositoare" despre parlamentarii puterii&opozitiei, mai ales despre cei care in partidele lor sunt clasificati ca fiind "JEGURI IMPUTITE" si astfel ar putea fi mai usor de"deturnati"! Desigur ca toate acestea sunt facute in numele idealurilor nobile ale "democratiei" si a "interesului national"!
      SI politicienii romani au invatat, si-au insusit si utilizeaza si ei cu mare dezinvoltura "TACTICILE, CUTUMELE SI PRACTICILE DIN DEMOCRATIILE CONSOLIDATE"!
      Din aceasta perspectiva as putea spune ca ceea ce afirmati Dumneavoastra ar putea fi O VARIANTA PLAUZIBILA! Sa avem putina rabdare!
  • +1 (1 vot)    
    Nu credeti ca... (Marţi, 1 mai 2012, 16:55)

    madame [utilizator]

    este prea devreme sa ne gandim la capitularea cuiva?
    Traian Basescu, nu este omul care sa capituleze! Parerea mea este ca ne aflam in fata a, inca unui test politic, dar de aceasta data gandit de cineva, nu la voia intamplarii. Eu ma intreb, cine l-a gandit si in ce scop? Este si in interesul societatii, sau doar un compromis macabru intre politicieni? Astea sunt intrebari care imi vin in gand, nu daca a capitulat sau nu, Traian Basescu.
    Ce faceti dom"le Presedinte, abia acum v-ati gandit sa finalizati Constitutia RO?
    In plus de asta, MRU, a afirmat ca nu si-a spus ultimul cuvant. Eu astept sa il aud. Este prea devreme sa trecem la concluzii!
  • 0 (0 voturi)    
    daca asa stau lucruruile... (Miercuri, 2 mai 2012, 12:14)

    angela [anonim]

    atunci toata clasa politica de dupa 1989 este o minciuna grosolana ...
    cum sa te poti juca cu destinul unei tari doar de dragul castigului individual?


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version