Scene cu niste camarazi

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Duminică, 8 aprilie 2012, 13:21 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Un grup de liberali se indrepta, sambata la pranz, catre pavilionul Romexpo unde urma sa inceapa congresul USL. Acum mergem sa ne unim cu PSD-ul, zice unul cam ironic catre amicul sau. Ba, io nu, ii raspunde acesta cu accent ardelenesc greu. Zau? De ce, intreaba liberalul cu o curiozitate cam jucata. Pai, zice ardeleanul hatru, daca amesteci galben cu rosu tot portocaliu iese. Izbucnesc amandoi in ras. A fost doar una dintre scenele cu cei carora Ponta si Antonescu aveau sa le gaseasca, sambata, un nume  de care nimeni nu parea a se simta foarte mandru.

De la tribuna salii Romexpo, plina ochi cu liberali si pesedisti amestecati, Victor Ponta se adreseaza multumii galbene cu rosu: “In mod normal i-as fi salultat pe colegii mei de la PSD cu salutul dragi tovarasi. Pe colegii liberali si conservatori cu salutul dragi prieteni. Dar daca uneam cele doua, unii care se uita la TV si-ar fi putut aduce aminte de congresele de la UTC. Asa ca va salut pe toti dragi camarazi ai mei in aceasta batalie pentru Romania”. A fost o gluma mai putin reusita? Nu. Chiar asa se cheama mai nou fostii beligeranti.

O privire atenta observa insa ca acestor camarazi de ocazie le lipseste entuziasmul, euforia. Sala raspunde cam lesinat. Discursurile lui Victor Ponta si Crin Antonescu, altfel buni oratori fiecare, nu sunt cele mai inspirate. Astazi le lipseste parca pasiunea contagioasa, insufletirea sincera, capacitatea de a electriza publicul. Camarazii galbeni nu afiseaza vreo bucurie cand Ponta le multumeste ca l-au votat pentru functia de prim-ministru desi nu e de-al lor. Camarazii rosii nu tasnesc de pe scaun cand Antonescu le face curte, indemnandu-i sa-si apere valorile de stanga. Nici macar cand se striga Jos Basescu cei din sala nu se unesc intr-un singur glas. Intre cele doua tabere se simte raceala oricat se straduiesc liderii lor sa incinga atmosfera. De ce oare, cand victoria pare mai aproape decat oricand? Ar fi mai multe explicatii de dat.

Multi dintre camarazii de astazi vor fi fost adeversari de moarte in toate bataliile locale din 90. Apoi, diferenta de marime intre armata rosie si cea galbena a generat frustrari care nu s-au stins. Pesedistii s-au simtit mereu nedreptatiti. De ce trebuie sa imparta jumatate cand pot lua trei sferturi din prada de razboi? Apoi, pe fetele multor liberali se citeste in fiecare clipa dispretul, jena, stingereala infratirii cu PSD. Nemultumirile din teritoriu la impartirea candidaturilor au fost in mare aplanate, insa USL pare un cazan sub presiune.

Am cautat sa-mi verific cumva impresiile, sa aud cu urechile mele ce gandesc oamenii astia daca, intr-adevar, gandesc altfel. Impreuna cu Sabina Fati de la Romania Libera, am oprit un grup de liberali dupa Congres, ne-am prezentat si le-am spus: “Nu aveti nici o legatura cu ceilalti. Nu intelegem de ce sunteti impreuna”. “Nici noi”, a venit, sec, raspunsul. Si nu pareau sa se amuze. Ce altceva se poate intelege din rezumatul facut cuiva, la telefon, de un pesedist nesatisfacut: “A fost o labareala”.

Ce sens are pentru acesti oameni infratirea proclamata de Antonescu la Congresul USL: “Camarazi, pentru ca daca Victor Ponta vi s-a adresat astazi, o fac si eu pentru ca suntem camarazi, suntem frati de arme, intr-un razboi pe care nu noi l-am pornit dar pe care va trebui  sa-l castigam aducand pacea”. Ce fel de pace s-ar putea instala intre PSD si PNL dupa locale, dupa parlamentare? Ce garantie va avea Antonescu ca PSD, dupa ce se va vedea cu premier la Palatul Victoria, va trage pentru candidatura sa? De ce n-ar dori pesedistii sa acapareze mai multa putere cand se vor fi instalat in fruntea Guvernului, eventual TOATA puterea?

Lasati la o parte optiunea nefericita pentru apelativul camarazi, folosit in trecut de legionari, utilizarea sa in context politic facand automat trimitere la semantica sumbra a extremismului. Altceva suna infinit mai prost. Adevarul ca, in realitate, nici unii, nici ceilalti, nu se inghit dar vor fi siliti sa defileze sub acest nume care defineste un fals, un abuz.

In rest,USL a procedat corect, a facut ceea trebuia sa faca un partid de opozitie inainte de o mare batalie. Si-a desfasurat armatele cu scopul de a transmite un mesaj de forta si unitate, lansand in paralel mesaje demobilizatoare catre adversari, amenintati ca vor plati in justitie pentru modul cum au guvernat tara. Insa la Congresul USL s-a vazut atat forta cat si slabiciunea acestei constructii artificiale.

De cand merg la congresele partidelor, si sunt cativa ani buni, n-am avut ocazia sa vad, in paralel, multimile si sa le compar avandu-le mereu sub ochi. Nici o legatura intre cei de la PSD si cei de la PNL. Ceva mai incompatibil, o adunare politica mai nefireasca nu mi-a fost dat sa vad demult. A fost, cred, marea revelatie avuta la Congresul USL. De la distanta, diferentele intre cele doua partide poate ca nu se mai vad. De aproape, sar in ochi. Niste lideri au indesat cu forta doua sabii in aceeasi teaca, obligand soldati cu aspiratii si cultura politica radical diferite sa-si spuna camarazi. Sa se iubeasca desi, in realitate, se detesta reciproc, inclusiv la varf (Ponta nu-l inghite pe Antonescu oricat s-ar stradui sa-i placa). 

Tendinta publicului, indreptatia de nivelarea comportamentelor politice din ultimii ani, este sa omogenizeze culorile partidelor romanesti intr-o pasta gri: toti o apa si un pamant. Or, in mod evident nu este asa, oricat au degenerat ideologiile, oricat s-ar fi compromis partidele in ultimii ani, oricat s-ar muta politicienii dintr-o parte in alta.

Exista, de pilda, la PSD, o masa critica de politicieni de factura ultra-populista (Mazare delira ceva la congres despre intentia partidului sau de a construi “case la jumatate de pret din pretul pietei pentru cetateni”) perfect incompatibila cu masa critica de la PNL formata din oameni rationali, in mod evidenti incomodati de fatele vitreg abonat la scoala de corectie. Din acest mariaj fortat se vor naste poate numerosi castigori,  insa marile avantaje vor fi impartite intr-un grup restrans de lideri. Vor insa si destui perdanti si ma tem ca-i vom gasi cu precadere in tabara liberalilor, nu dincolo.

Cu ocazia Congresului USL de sambata, 7 aprilie, am gasit, in fine, un posibil raspuns la intrebarea de ce MRU se proclama la fiecare iesire publica liberal. Cunoaste, probabil, nemultumirile mocnite din PNL si conteaza si pe acei  liberali care, dupa locale, nu vor mai avea loc de PSD.


Citeste mai multe despre   


















16747 vizualizari

  • -76 (98 voturi)    
    USL (Duminică, 8 aprilie 2012, 13:56)

    Paul [anonim]

    Da, Dle Tapalaga, aveti cumva dreptate, nu ar prea avea ce cauta impreuna. Probabil daca nu exista T. Basescu(ca presedinte) nici n-ar fi fost impreuna. Dar prestatia lui in politica a dus la asta. Se pare ca asta nu vreti sub nici o forma sa vedeti.
    • -50 (64 voturi)    
      Papusarul USL este chiar Basescu! (Duminică, 8 aprilie 2012, 14:50)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Paul

      Jocul perfect coordonat al marionetelor USL este in mare masura meritul lui Basescu. Eu unul sunt uimit cat de bine conlucreaza Ponta si Antonescu, foarte rar vezi in politica romaneasca ca doua partide rivale sa se inteleaga cat de cat intre ele.

      Urmatoarele alegeri sunt de fapt o lupta politica intre cele doua fete a lui Basescu... doua are, nu, sau are mai multe?
    • +58 (68 voturi)    
      !!! (Duminică, 8 aprilie 2012, 15:30)

      Cris [anonim] i-a raspuns lui Paul

      Tot Basescu este de vina daca Ponta s-a casatorit cu Antonescu?
      • +80 (92 voturi)    
        Si au rupt impreuna rezultatele Referendumului (Duminică, 8 aprilie 2012, 16:12)

        CalinM [utilizator] i-a raspuns lui Cris

        Mie mi s-a parut sinsistru momentul in care Ponta a rupt scrisoare care ii propunea sa voteze rezultatele Referendumului.

        Adica vointa a 80% din romani nu numai ca nu conteaza dar e aruncata la cosul de gunoi intr-un mod ostentativ. A fost socant!
        • +33 (43 voturi)    
          Sa vezi ce va fi dupa locale! (Duminică, 8 aprilie 2012, 17:07)

          Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui CalinM

          Cand vor face la locale in jur de 40% se vor azvarli cu declaratii si acuze unii asupra altora din care va iesi invingator portocaliul. Ca deobicei in ultimii 8 ani!
          • +9 (11 voturi)    
            alegerile sunt DEJA fraudate! (Luni, 9 aprilie 2012, 11:42)

            meletia [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

            Nooo...vor spune ca au fost furati, ca au fost fraude majore....sa vezi urlete pe coprofagii din presa!
        • +29 (41 voturi)    
          socant... (Duminică, 8 aprilie 2012, 17:47)

          translativus [utilizator] i-a raspuns lui CalinM

          ...de adevarat.
          In inganfarea lor, cei trei lideri nici nu isi mai ascund adevaratele fete.
          Ii doare drept in cretz de vointa cetatenilor si acum, dusi de val, ne-o arunca ostentativ drept in ochi.
          Aceasta este o alta categorie de oameni care au putut promova si sunt mentinuti de catre sistemul politic parlamentar.

          Se aproba si se aplauda intre ei, felicitandu-se ca au reusit sa mai pacaleasca inca o data populatia.

          Ce va urma? Aceleasi neimpliniri si rezultate proaste pentru populatie, urmate de aceleasi justificari si vaicareli penibile si aceleasi profituri uriase pentru ei.

          Avand doar beneficii, nu si sanctiuni pentru alesi, iresponsabilitatea sistemului parlamentar devine din ce in ce mai pagubos pentru cetateni.
        • +35 (43 voturi)    
          Maralanie! (Duminică, 8 aprilie 2012, 19:37)

          ss [anonim] i-a raspuns lui CalinM

          Pe mine m-a jignit gestul lui Ponta; eu l-am votat pe Basescu si este totusi presedintele tarii asa cum si Iliescu era desi nu-l votasem. Habar n-are de democratie!
          • +28 (36 voturi)    
            respect (Duminică, 8 aprilie 2012, 21:56)

            Gg [anonim] i-a raspuns lui ss

            .Asa este.Trebuie arata respect pentru reprezentantul institutiei chiar daca nu-ti place de el.Dupa parerea mea multe gesturi/comentarii facute de Pat si Patachon sunt la categoria 'ofensa adusa autoritatii'.Pana acum cativa ani nu s-au pomenit asfel de exprimari la adresa sefului statului.Asta inseamna ca le este groaza de el.Poate nu e o coincidenta ca incepe sa mai miste ANI, DNA-ul, chiar daca doar dintr-un degetel.Sper sa fie asa si sa nu-i dezamageasca ( oricum Base le-o trage oricand, oriunde, din toate pozitiile fara sa se forteze)
            Si nu am nici o treaba cu politica.deloc
            • -9 (13 voturi)    
              te contrazici singur.... (Luni, 9 aprilie 2012, 10:32)

              Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui Gg

              daca militezi pentru respectul institutiilor, de ce nu dai un exemplu personal?
              "Pat si Patachon" sunt liderii celor doua mari partide de opozitie, "Base le-o trage" nu este o actiune chiar demna de un "sef al statului".
              ca a venit vorba....de unde pana unde "sef al statului"?
              ca lui Base ii place sa se autodenumeasca asa...este o treaba, dar in Constitutie lipseste functia asta.
              Intradevar, nu ai nici o treaba cu politica.
          • +6 (6 voturi)    
            lipsa de respect (Luni, 9 aprilie 2012, 14:12)

            Liana [anonim] i-a raspuns lui ss

            Nu mi se pare normal, ca un viitor premier ce se viseaza,dar va da cu cotul de canapea si se va trezi sa nu respecte vointa poporului si sa rupi o scrisoare venita de la presedinte.Indiferent cine este sau cine va fi la Palatul Cotroceni este presedintele tarii,reprezinta cea mai inalta pozitie in stat.Ca il cheama Ionescu,Popescu sau Basescu este doar un nume.Trebuie respectata institutia!Daca acum Ponta procedeaza asa,pe langa sfidarea celor 5 milioane de alegatori ce va face cand "va castiga alegerile" daca se va intampla acest lucru?Imi doresc din suflet ca acesti penali sa nu ajunga sa conduca vreodata aceasta tara.
        • -10 (14 voturi)    
          nu tine (Luni, 9 aprilie 2012, 9:38)

          tepes [anonim] i-a raspuns lui CalinM

          80% din cei care au fost la vot tovarase Calin M fiti varog corecti si spuneti adevarul. Nu 80 % din romani.
          • +11 (13 voturi)    
            ce erau cu ceilalt? (Luni, 9 aprilie 2012, 9:51)

            florin_f [utilizator] i-a raspuns lui tepes

            da cine i-a oprit pe ceilalti sa mearga la vot?
          • +11 (15 voturi)    
            ba tine (Luni, 9 aprilie 2012, 9:57)

            Paul [anonim] i-a raspuns lui tepes

            Ba este vorba despre 80% dintre romani. Atinci cand trebuie luata o decizie, daca nu votezi, nu contezi.In concluzie, cei pe care i-a interesat subiectul au votat iar celorlalti nu le pasa.
          • -3 (5 voturi)    
            corect... (Luni, 9 aprilie 2012, 11:40)

            GigiL [utilizator] i-a raspuns lui tepes

            "camarade" dar nu schimba cu nimic comentariul lui Calin!
        • -4 (6 voturi)    
          s-a rupt (Luni, 9 aprilie 2012, 11:13)

          andrei [anonim] i-a raspuns lui CalinM

          fa-ti analizele ca esti intoxicat: nu sunt 80 % di romani
        • -2 (2 voturi)    
          ce este sinistru (Luni, 9 aprilie 2012, 17:06)

          suliman pasa [utilizator] i-a raspuns lui CalinM

          sinistru este atunci cand roman fiind iti condamni concetatenii la saracie,distrugi sitemul de sanatate,invatamantul,praduiesti avutiile tarii si toate acestea prin incalcarea constitutiei,nesocotirea legilor,incalecarea in folos propriu a justitiei si a serviciilor secrete etc.
          • 0 (2 voturi)    
            Unde... (Marţi, 10 aprilie 2012, 0:37)

            Delia13 [utilizator] i-a raspuns lui suliman pasa

            ai trait pe vremea lui Iliescu? de ce nu va auzit nimeni atunci? pastreza adjectivul SINISTRU pt dupa alegeri, daca ,doamne fereste, cistiga comunisti localele...
      • +9 (11 voturi)    
        Sa dam meritul cui se cuvine... (Luni, 9 aprilie 2012, 11:08)

        Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Cris

        ... tata Voiculescu sa traiasca! Nu stiu daca vreunul din cei doi lideri va ocupa functia visata... dar daca Voiculescu ajunga seful Senatului cum vor muschii lui.. ce mai conteaza?
      • +1 (1 vot)    
        le propun (Luni, 9 aprilie 2012, 16:37)

        panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui Cris

        sa schimbe functiile viitoare.

        sa se puna ponta presedinte ca am tot avut d'astia cu escu, d'o sa creada strainatatea ca alde escu fac 99% din popo'u roman.

        al'ceva io nu am de zis.
        ca e vorba frantuzului, qui se semble se resemble.
        imperechere placuta, ce alt sa zic ...
    • +13 (25 voturi)    
      doua rele (Duminică, 8 aprilie 2012, 17:10)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Paul

      nu fac una buna! renunta la mentalitatea asta paguboasa!
      • -7 (9 voturi)    
        trebuie sa-i multumim lui Basescu (Luni, 9 aprilie 2012, 11:02)

        Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

        Din pacate, in '90 asa a fost dat tonul in nou aparuta democratie pluripartinica: manifestatie/contramanifestatie, mineri, IMGB care face ordine, lupta care pe care intre partide.
        Nu, nu asa functioneaza o democratie parlamentara...
        Este normal sa existe toate curentele politice, reprezentate, proportional cu nr. adeptilor,in parlament.
        Dezbaterile din parlament trebuie sa fie constructive, sa se asculte toate argumentele si sa se voteze destept.
        Doar asa se iau deciziile corecte, doar daca exista dialog civilizat, dar la noi nu s-a dorit nici o clipa democratia.
        Relatia actuala, de necrezut nu de mult, intre stanga PSD-ista si drepata PNL-ista, i se datoreaza lui Basescu.
        Datorita lui se va restabili normalitatea, disputa politica civilizata dintre stanga si dreapta...evident dupa alegeri.
        Unite sub acelasi steag, temporar, pana elimina cangrena portocalie, cele doua partide invata sa dialogheze.....sper sa le foloseasca in viitor cand vor revenii adversari politici (normali de data asta).
        A fost nevoie de o "deraiere" grava de la democratie pentru a trezi lumea.
        In '89 am zis multi ca vom avea grija sa nu mai fie posibil un Ceausescu, un partid-stat, o securitate abuziva si atotputernica...ce am facut?
        Incet, incet am fost manipulati sa nu mai vrem parlament, partide, ca sunt rele.
        Cautati cine sunt cei care ne-au picurat in urechi ideile astea si veti afla cine sunt antidemocratii....oups, chiar Basescu.
        Tapalaga, aici de fata, ce face?
        Baga fitile, probabil la ordin, ca opozitia este nasoala......ca USL se va sparge...
        Este normal sa se sparga, cand nu mai are de ce sa existe si atunci vom avea doua forte normale , de stanga si de dreapta , din disputa carora va rezulta , democratic, drumul Romaniei (PDL este ba stanga, ba dreapta, dupa cum bate vantul).
        Eu sunt de dreapta, el este de stanga si discutam, cu argumente, politica.
        Cand vom invata sa ne dam si dreptate unul altuia, cand avem, atunci o sa fie bine.
        Zaboo, am o mentalitate paguboasa?
        • +3 (5 voturi)    
          da..ai o mentalitate paguboasa (Luni, 9 aprilie 2012, 13:28)

          BogdanIoanei [anonim] i-a raspuns lui Wizard of Oz

          ...dar am sa vin si cu argumente!
          -in 90 cand s-a vrut scaparea din cusca comunista, ce a facut omul?...s-a comportat ca un animal, a batut, a dat foc, a devastat, nu a iesit in strada sa manifeste linistit si sa dialogheze...pentru ca nu cunostea aceasta alternativa, avea mintea spalata.
          -acum, dupa 23 de ani omul a inceput sa cunoasca si alternativa, desi babuini mai exista (vezi luptele de strada din ianuarie 2012).
          -cine sunt instigatorii acestor manifestatii? urmasii celor ce au avut puterea si inainte de 90 si dupa 90....PSD, PC si fara voia lor, o parte din PNL, antrenati in jocul politic de reprezentanti de seamna ce doresc cu tot dinadinsul sa preia puterea: Felix Motanul, Nastase, Antonescu, Ponta si multi altii, care pana acum nu au facut decat sa duca tara inapoi cand au avut sansa lor la guvernare.
        • +1 (3 voturi)    
          da! (Luni, 9 aprilie 2012, 16:26)

          zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

          cata vreme justifici comiterea unui rau cu alt rau, ai o mentalitate paguboasa si tragi tara inapoi! tu si aia ca tine! am zis! miaugh!
    • +27 (37 voturi)    
      alianta vs. Basescu (Duminică, 8 aprilie 2012, 17:11)

      gogo12 [anonim] i-a raspuns lui Paul

      Mai sa cred ca Cenusareasa s-a lasat sedusa de Bestie, numai sa nu fie violata de Nebunul "satului"! Dar pentru ca sunt batran va spun ca Cenusareasa s-a lasat violata de acelasi " flacau"inca din anii *90! Nimic nou,deci nu Basescu este sperietorea!In PNL,rolul de Pacalici al lui Campeanu,a fost luat de un alt mascarici,Antonescu.Acesta se face ca uita cat de aprig isi apara guvernele si propiul partid nenea Ilici(acum prietenul sau),spun aceasta cu scarba,nu ca Basescu ar fi "fata mare",dar un pic de decenta!Nu vad nici o diferenta,din acest punct de vedere,intre Ilici si Basescu,si atunci te intrebi:daca pe unul il uraste,pe celalalt de ce il iubeste?Pe o femeie asi intelege-o,poate unul e mai viril decat celalalt,pe Antonescu cum sa-l inteleg?In politica trebuie sa sti sa pierzi azi ca sa poti castiga maine!Se pare ca intelepciunea este atat de departe de Antonescu si Ponta incat vor trece secole pana sa ajunga la ea.Acestia doi duc pe umerii lor "un mort"(USL)De castigat vor castiga alegerile,dar nu vor rezista mai mult de doi ani fara a fi contestati, mult mai puternic ,in strada.Sa aud numai de bine!Eu!
    • +17 (21 voturi)    
      Paul (Luni, 9 aprilie 2012, 8:59)

      lzrd [utilizator] i-a raspuns lui Paul

      ce nu a vazut Dan Tapalaga ,deoarece este prea tanar,a fost asemanarea izbitoare a acestui congres cu ultimul congres al PCR:aceiasi locatie,acelasi mod de organizare si desfasurare,lipsa oricarui mesaj de substanta,oameni cu multa lehamite si animati doar de lupta pentru ciolan,masinile de mii si mii de euro cu care au venit cei mai multi,gestul de prost crescut si educat al lui Ponta de a rupe scrisoarea presedintelui(asa ceva nu se face indiferent de numele presedintelui),numarul mare de penali,de condamnati,de rromi si absenta bulibasei.
      Dl D.T. ca si multi altii nu vor sa recunoasca ca scandalul a fost inceput de antenele securistului,si preluat de ponta si antenescu din lipsa oricarui mesaj politic consistent;era mai usor cu jos basescu,cu jos boc,cu strigat hotii ,ei cei mai mari distrugatori de tara de la iliescu ,nastase ,etc..,ca lista este asa de lunga!
    • +9 (11 voturi)    
      MESAJUL LUI ANTONESCU ? (Luni, 9 aprilie 2012, 11:08)

      carat [utilizator] i-a raspuns lui Paul

      Oare cati s-au sesizat ca Crin Antonescu saluta cu salutul nazist al lui Hitler ? Sa fie noul simbol al cultului personalitatii lui ?
    • +3 (5 voturi)    
      daca basescu este prost (Luni, 9 aprilie 2012, 11:43)

      ginel oboreanu [anonim] i-a raspuns lui Paul

      si usl vrea sa'l intreaca, atunci usl este o mare de prosti.
      cam asa ar suna logica elementara..

      io sper sa nu fie asa.
      adica, sa fie numai asa:
      uselel este cu noi
      unu, doi...unu.....doi....
  • -68 (86 voturi)    
    pai... (Duminică, 8 aprilie 2012, 14:01)

    laurentiucat [utilizator]

    marea labareala e la putere nu in opozitie, din cate stiu eu. da' acolo dl tapalaga nu are voie sa comenteze...acu nu se stie de unde, de la partid sau de la servicii.
    • +45 (59 voturi)    
      de trezire (Duminică, 8 aprilie 2012, 14:22)

      Mgh [anonim] i-a raspuns lui laurentiucat

      Din pacate pentru tine cineva care a participat la acel congres a declarat acest lucru in articol; nu intra in discutie pdl, Basescu; era despre ce se vrea acest usl, pe cei care cauta alternative ii poate interesa ce s-a intamplat cu adevarat acolo .... iar pnl-ul este rupt rau de tot intre cei din fata care stiu sa roada oasele bine cum a fost tariceanu, vosganian etc si cei obisnuiti.
    • +13 (29 voturi)    
      Labareala (Duminică, 8 aprilie 2012, 14:28)

      Jar [anonim] i-a raspuns lui laurentiucat

      e in capul vostru,dar ca s-o sesizezi iti trebuie nitica minte.E absolut necesar si educativ sa luati puterea,in speranta ca va veti lumina si Romania isi v-a continua drumul sanatos.
      Ca sunteti multi,al dracu'!
      • +35 (45 voturi)    
        figuratie (Duminică, 8 aprilie 2012, 15:19)

        lucian [anonim] i-a raspuns lui Jar

        este clar ca dupa locale isi vor da la gioale. De asemeni este evident ca acum ca intotdeauna fiecare face orice sa ia puterea. Care este partea hazlie care devine de plins? incep sa curteze nominalizatii soarecelui OTV. Cind acest partid de elodiaci va ajunge in parlament si va avea primari cred ca se poate declara ca natzia romana n-are unde sa mai coboare ca nivel de inteligenta si isi va minca prostia in tristetze.
      • 0 (0 voturi)    
        poate (Marţi, 10 aprilie 2012, 0:49)

        Delia13 [utilizator] i-a raspuns lui Jar

        poate nu sint chiar atit de multi... au doar gura mare. Nu o sa inteleg niciodata de ce prostia e mult mai repede si mai usor asimilata, decit ceva logic si de bun simt... Si nu numai la noi, locuiesc in Elvetia si am apucat sa discut cu o socialista infocata, elvetianca, acelasi fanatism si aceeasi ilogica si lipsa de a asculta argumentele altora... Doar ca aici sint minoritari socialisti, desi exista un canton unde au devenit majoritari...
    • +17 (21 voturi)    
      asa crezi? (Duminică, 8 aprilie 2012, 22:02)

      Gg [anonim] i-a raspuns lui laurentiucat

      Te-ai gandit vreodata cum se vor imparti ministerele intr-un eventual guvern USL?Unde in mod normal PSD are cam 70%, PNL 29% si PC restul ( astia-s ei, niste resturi)?Se vor pastra aceste procente sau se face 50/50?Si din 50 PNL sa dea la PC?
      Baietii se uita doar de azi pe maine.Au un singur scop: sa-l schimbe pe Basescu.Si dupa, copii?Cu cine, cu ce , de unde?Deja au inceput sa maraie ca nu se pot mari salariile....
      • -1 (1 vot)    
        pai? (Marţi, 10 aprilie 2012, 5:32)

        laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui Gg

        om trai si om vedea. intai sa plece basescu si cu oamenii lui de paie.
  • -24 (38 voturi)    
    deviatii (Duminică, 8 aprilie 2012, 14:19)

    gheorghe [anonim]

    mai baieti,voi aveti ceva in cap.?....sau umbla glontul fara sa gaseasca nimic...!!! batar taceti din....scris !!1
    • +31 (41 voturi)    
      bolsevic.... (Duminică, 8 aprilie 2012, 15:15)

      dodu [anonim] i-a raspuns lui gheorghe

      da tata, esti un mic bolsevic!
      "astia" ne mangaiau pe vremuri cu vorbe de duh legate de "gloante", "puscarie" si mai tarziu cu "canalu'"

      sau ca sa te respectam, ca suntem educati, tre' sa iti spunem "USL"-ist?
      Sincer, e vre-o diferenta?
  • +13 (23 voturi)    
    Apelativ (Duminică, 8 aprilie 2012, 14:46)

    jo3nys [utilizator]

    Tovarasi este comunist.
    Camarazi e legionar.
    Cred ca mai bine si-ar spune "amicii politici"
    • +17 (25 voturi)    
      amanti de ocazie (Duminică, 8 aprilie 2012, 17:25)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui jo3nys

      Eu le-asi spune :Pepe si Oana!
    • +9 (15 voturi)    
      Amici politici este fripturist! (Duminică, 8 aprilie 2012, 17:45)

      Mitica (Palarierul) [anonim] i-a raspuns lui jo3nys

      Dac a tovarasi este comunist, daca camarazi este legionar, atunci amici politici este fripturist.

      Se pare ca unora le este dor de "preteni"!

      Bucurestii pentru bucuresteni!

      "Patria si Dreptul Meu!"
      .
      • +8 (10 voturi)    
        cel mai corect si frumos ar fi (Duminică, 8 aprilie 2012, 19:17)

        nelu ilici kaghebescu [anonim] i-a raspuns lui Mitica (Palarierul)

        mai draga !

        "patria e dreptul meu"
    • +2 (6 voturi)    
      apelativ (Duminică, 8 aprilie 2012, 22:04)

      Gg [anonim] i-a raspuns lui jo3nys

      Cred ca mai degraba ar merita '' a! micii politici!!
  • +6 (10 voturi)    
    se zice (Duminică, 8 aprilie 2012, 14:48)

    iulia [anonim]

    in mod evident jenati
  • +21 (31 voturi)    
    Atita tot? (Duminică, 8 aprilie 2012, 14:52)

    George [anonim]

    Din tot articolul asta lipseste un actor politic important, liantul, steaua calauzitoare a uniunii: Partidul Conservator. De el, chiar nimic?
    • +5 (15 voturi)    
      Se pare ca dl. Voiculescu era la toaleta (Duminică, 8 aprilie 2012, 17:47)

      Mitica (Palarierul) [anonim] i-a raspuns lui George

      Se pare ca dl. Voiculescu era la toaleta, in perioada cat dl. Tapalaga a stat in sala.

      Lipsa d-sale a insemnat lipsa PC din congres.

      Bucurestii pentru bucuresteni.

      "Patria si Dreptul Meu!"
      .
  • -12 (24 voturi)    
    ce legatura ... (Duminică, 8 aprilie 2012, 14:55)

    bango [anonim]

    are Ungureanu cu PNL? a fost membru de forma vreo 2 ani, nu a reusit deloc sa se integreze in partid, nu a lasat nici o urma in el. in plus, doctrinar, din ce a facut Ungureanu pana acum in politica, nimic nu lasa sa se intrevada vreun liberalism.

    oricum liberalul Ungureanu pare ca se simte bine in compania "dreptei" formate de Ioan Olteanu, Udrea si Videanu. oare cum isi pot inchipui cei din PD ca PNL mai vrea sa aiba de a face cu ei dupa ce le-au smuls jumate de partid!?
  • +18 (26 voturi)    
    Inca o alianta fara vreun rezultat (Duminică, 8 aprilie 2012, 14:55)

    dezamagitul [anonim]

    Aceasta alianta este o intelegere de circumstanta pentru a ajunge la ciolan. Cele doua parti sant ca uleiul si apa. De abia asteapta sa ia fiecare felia mai mare. Ce ii anima pe toti politicienii fie ca sant in opozitie sau la putere este de a lua puterea si dupa acei potopul. Nu ii mai intereseaza decat sa puna mana pe tot ce mai este de furat si vandut la strainii pentru a incasa comisioane grase. Asa s-a intamplat cu toate bogatiile tarii din 1989 incoace fara exceptie.La romani nici o alianta nu a fost si nu va fi viabila .Toti se vaita ca porocalii vand tot ,dar ei erau mai buni , nici unii nau vrut corectitudine si cinste , se putea foarte bine sa se anuleze toate contractele dubioase si cele cu baietii destepti, cerand sa plateasca daunele cei care le-au incheiat ,sa l-i se ia toate averile si veniturile profitorilor si a celor din jurul lor nu sa plateasca statul roman daunele .(nastase)
    Dar nu s-a vrut, toti cand sant in opozitie se lamenteaza ca ceilalti fura dar cand ajung la putere nu iau nici o masura impotriva celorlati si asfel se acopera unii pe altii la infinit este o adevarata omerta si intelegere mafiota intre politicieni.
    Iar populatia care munceste cu adevarat si plateste taxele este neglijata tot timpul ,pentru politicieni nu conteaza decat in campanie electorala amagindu-i de fiecare data .
    Am o propunere sa se modifice legea electorala si sa avem alegeri in fiecare an astfel se va face ceva si pentru cei multi.
    Cand se apropie alegerile toti scot ziare noi si se injura unii pe altii si fiecare isi arata realizarile de parca nu sant pusi acolo sa faca treaba .Faceti-va treaba pentru care ati fost alesi si nu va mai laudati ,daca ati facut ceva vedem noi.Mru se lauda ca este liberal ,da de unde ca pe liberali ia tradat , recand la securitatea externa ."Liberalul lui peste" ,poate liberal profesionist , practicand liberalismul in dormitor sau baie.
    Doamne da-le fiecaruia dupa fapte.
  • +29 (33 voturi)    
    Un mic amendament... (Duminică, 8 aprilie 2012, 15:01)

    triciupa [anonim]

    D-le Tapalaga, publicul nu omogenizeaza partidele intr-o pasta gri ci intr-una maro...
  • -21 (31 voturi)    
    hazliu (Duminică, 8 aprilie 2012, 15:09)

    Victor [anonim]

    Apai, nu e ca la PDL: acolo e militarie, toti gandesc la fel, toti fura la fel...
  • -25 (37 voturi)    
    Labareala portocalie (Duminică, 8 aprilie 2012, 15:09)

    Piciu' [anonim]

    E imbucurator ca liberalii considera alianta o labareala, apa si uleiul nu se amesteca, si asa trebuie sa ramana PSD si PNL in USL? Care este atunci scopul? Trebuie sa scapam intr-un fel de LABAREALA asta portocalie care o tot freaca de atatia ani. Scopul scuza mijloacele, si uite asa o sa mai strangem din buci inca odata sa scapam de PDL si de competenta cu care a ingropat Romania in saracie. Se pare ca acum a mai aparut si ovreiasul MRU, marele salvator liberal (putin utecist, sic) care sa scoata Romania din amortire. Pana una alta a facut si el o mare labareala cu CupruMin. Daca ar vorbi mai putin (inclusiv pe la AlJazera) si ar face mai mult, n-ar fi rau.
    • +9 (21 voturi)    
      nebunir (Duminică, 8 aprilie 2012, 17:33)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Piciu'

      D-le Tapalaga,scoateti la naiba postarile acestea demente de pe sait.Cred ca nici un om normal la cap nu agreeaza asemenea mod de exprimare.E animalic.Nu am nimic cu parerile diferite,dar modul cum sunt scrise trebuie cenzurat.Stiu ca nebunii stau la ospiciu.
    • -8 (16 voturi)    
      bravo piciule! (Duminică, 8 aprilie 2012, 21:36)

      laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui Piciu'

      subscriu la tot ce ai spus.
  • +14 (24 voturi)    
    libereala o fi vrut sa zica :) (Duminică, 8 aprilie 2012, 15:10)

    panfil flecaru [anonim]

    de un pesedist nesatisfacut: “A fost o labareala”.
    .........
    pesedistii nu prea pot pronuntza liberal, libertate, liberalism, etc.

    nu e raceala, e nepotrivire de caracter, de care s'au prins taman la nunta.
    se suspecteaza unii pe altii ca, deabia dupa alegeri vor apare problemele, in caz ca castiga !
    ciolanul e cam sighinash, mai mult os.
    si, romanul, cum il stim, este foarte increzator in aproapele sau.:)

    camarazi, aaaa ?! :)))
  • +13 (21 voturi)    
    normal (Duminică, 8 aprilie 2012, 15:12)

    gogutza [anonim]

    ca nu le prea ardea multor bashtani din teritorii si suitelor lor sa strige ,,Jos Basescu,, cand ei si-au cladit si isi cladesc bunastarea locala in buna prietenie cu primarii sau prefectii PDL. Cat despre cuvantari, sub nivelul intelectual,oratoric si politic la care se pretind a fi respectivii. Iar entuziasmul participantilor scazut rau. Oricum primirea cu bratele deschise a lui Frunzaverde si datul pe tava al postului de vice nu a cazut sigur bine multor membrii adevarati liberali. Iar pentru USL va fi o scadere a increderii in sondaje. Oare ce iese din amestecul de portocaliu cu galben? Si de ce a vrut Frunzaverde direct la PNL cand de PSD era mai aproape stiut fiind ca PSD si PDL s-au desprins din acelasi FSN?Si de ce Frunzaverde va continua sa colaboreze cu PDL cand Ponta a zis altceva? Curios dar asta pare a fi politichia partidelor traditionale.Sper ca nu si cu iz basescian.
  • +13 (21 voturi)    
    iudita (Duminică, 8 aprilie 2012, 15:18)

    BalL [utilizator]

    O intalnire/sueta intre comunisti si legionari. Prilej de a etala o masa de manevra, ametita de atata retorica, care nu realizeaza ca acesti "conducatori infantili" nu cunosc nici macar prevederile constitutiei Romaniei. Ce-ati zice daca alegerile parlamentare ar fi anulate? Vedeti artic. 2(1) care spune: " suveranitatea nationala apartine poporului roman care o exercita prin organele sale reprezentative si prin referendum".
  • +13 (25 voturi)    
    pe Crin il inteleg (Duminică, 8 aprilie 2012, 15:19)

    rorus [anonim]

    iar paritatea de 1:1 pe care-a obtinut-o cu PSD-ul din aceasta alianta nu-i de ici de colo. Cu toata independenta si cu toata inteligenta si sclipirea din lume (pe care presupunem prin absurd ca le-ar fi dobandit peste noapte), Crin n-ar fi reusit la aceste alegeri sa aduca pentru PNL un scor egal cu al PSD-ului. Ori prin aceasta alianta, chiar daca el nu iese presedinte, macar umple in acest mod parlamentul de liberali. Motiv pentru care, evident, nici eminentii si mult stimatii liberali n-au facut si nu fac prea mare scandal pe marginea acestei aliante. Chiar daca este impotriva principiilor si doctrinelor, iata, aceasta alianta, le da sperante mari in ceea ce priveste reumplerea buzunarelor.

    Cat dinspre PSD, aici chiar ca nu mai inteleg nimic. Trebuie sa imparta prada la 2, nu au candidat la presedintie si nici macar prim ministru nu se stie cat o sa apuce Ponta sa fie. E destul de greu de crezut, dar cred totusi ca Ponta a fost atat de prost sa faca aceasta alianta numai ca sa-i arate lui Basescu ca-i impotriva lui.
    • +8 (14 voturi)    
      alianta (Duminică, 8 aprilie 2012, 17:42)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui rorus

      Avand in vedere caracterul PSD-ului,nu m-ar mira ca in 2014 (daca vor rezista pana atunci) USL sa se rupa pentru ca nu vad iliescienii sa renunte la funtia de presedinte!Au mai facut-o cu PDL. Cum s-ar spune:USL a murit,traiasca USL! Urmeaza parastasul!
    • +4 (6 voturi)    
      paritate? da, dar... (Luni, 9 aprilie 2012, 9:21)

      aritmos [anonim] i-a raspuns lui rorus

      la 80%, PSD ar fi luat 40% adica mai mult decat in 2008! la 60% PSD ar lua mai putin decat in 2008 (de ce ar zice PSD?)! sub 50% PSD se arde TARE, ba chiar si PNL, caci din 25% trebuie sa mai dea si PC(R).
    • +3 (3 voturi)    
      paritate 1:1? poate nu stim sa socotim... (Luni, 9 aprilie 2012, 10:38)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui rorus

      pai nu e paritate 1:1 intre PSD si PNL, ci intre PSD si ACD. DECI PNL are paritate de 1:1 cu PC si de 2:1 cu PSD. In procente in USL: PSD are 50%, PNL 25% iar PC25%.
      Deci, la un rezultat la vot de aprox 50% pentru USL, PSD-ul va avea o cota de castig generala de 25% - sub scorul individual potential al partidului estimat spre 35% -, PNL va avea o cota generala de 12,5% - mult sub scorul partidului estimat spre 27% - IAR PC va avea 12,5% - MULT PESTE ceea ce a reprezentat, reprezinta si va reprezenta acest partid.
      Chiar si dupa redistribuire, PNL-ul nu va ajunge la scorul sau potential...
      Unde e castigul?????
  • +12 (20 voturi)    
    tristete (Duminică, 8 aprilie 2012, 15:36)

    Cris [anonim]

    In Bucuresti nu am mai auzit demult pe cineva discutand politica. Ultima data a fost cu "Ce zici de MRU ?"
    O singura data am votat cu tristete, la parlamentarele din 2008 am votat unul foarte slab de la PDL. L-am cautat pe internet. Nu avea sanse sa fie ales, dar chiar si asa... Nu-mi place sa votez contra.
  • -12 (22 voturi)    
    Ce contează e obiectivul (Duminică, 8 aprilie 2012, 16:01)

    Mai mult de un neuron [utilizator]

    Dle. Tapalagă,

    Ceea ce contează cu adevărat, e obiectivul. Adică scoaterea de pe piață- ca niște fructe expirate, a dnilor Băsescu și PD-L. În rest, alianța PSD și PNL mă asigură că pe lângă un stat care va avea grijă să nu lase pe nimeni în urmă- vom avea un stat liberal în gândire. Și vom scăpa for ever de spectrul Omului Providențial, al unei dictaturi luminate și a unor papagali de provincie care de proști ce sunt și-au dat Bac-ul la 24 de ani. PD-Lul a fost dictatura celor proști- la propriu- dar nu și mulți. Ci doar mai tari în cioc. USL- ul, oricum ar fi, va fi altceva. PD-Lul ne-a re-adus pe vremea lui Caragea- în timpul ciumei când orășenii se băjeneau la sate iar sătenii pe pustii. E cazul ca USL-ul să ne repună un pic în secolul XXI, într-o Europă lipsită de prostia seculară a Boc-ului.
    • +15 (17 voturi)    
      Un stat "National" asa cum spune Crin (Duminică, 8 aprilie 2012, 16:05)

      Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui Mai mult de un neuron

      Chiar nu ai auzit ce zicea Crin? "Stat national" caci "Liberal" este prea mult.
      • -8 (16 voturi)    
        Toarășe Moș Crăciun, (Duminică, 8 aprilie 2012, 16:33)

        Mai mult de un neuron [utilizator] i-a raspuns lui Tovarasul_Mos_Craciun

        Mi-ar place- să ajung să trăiesc într-o guvernare alături de Crin și de Ponta- pe care să-i ignor. Ei să vorbească în legea lor- dar să facă ce trebuie- iar eu să mă gândesc la totalmente altceva. Cum ar fi, de exemplu, un stat social-liberal, care să aibă și componenta necesară unui stat asistențial- dar să permită și celor care doresc să câștige mai mult muncind mai mult- să o facă. Crezi că vom apuca astfel de vremi ?
        • +8 (14 voturi)    
          Bati campii, astia sunt comunisti!!! (Duminică, 8 aprilie 2012, 17:17)

          Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Mai mult de un neuron

          Ei vor face orice ca sa te subjuge si sa te exploateze pentru a-si sustine devalizarile incepute in 2007 si electoratul asistat. Prima miscare va fi introducerea impozitului progresiv, ca pe vremea lui Bombonel, in care privatii plateau pana la 37% impozit!
          • -5 (11 voturi)    
            Dle. MarianEugen, deșteptarea !!! (Duminică, 8 aprilie 2012, 21:22)

            Mai mult de un neuron [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

            Comuniștii au cam dispărut în 22 decembrie 1989. Dacă matale nu erai născut pe vremea aceea- cu atât mai bine pentru matale. De-atunci, nu mai eixstă comuniști în ROmânia, măcar atâta trebuiau să vă învețe la școală...
            • +5 (7 voturi)    
              Asta-i buna! (Luni, 9 aprilie 2012, 9:11)

              dodu [anonim] i-a raspuns lui Mai mult de un neuron

              Toti "tovarasii" pe care ii cunosc personal, sunt bine mersi integrati in "absolutul" PSD! Cu aceleasi obiceiuri si metehne.... si culmea, inca se saluta dupa 20 de ani de la revolutie cu "tovarase"
              Si cica ei sunt viitorul! imi vine sa rad...

              PS: ca sa aratam ca am trecut pe la scoala, desi nu e relevant pentru ca informarea nu se opreste odata cu scoala, inca exista partidul comunist!
              • 0 (6 voturi)    
                De Boc, Mihai Ungureanu ai auzit? (Luni, 9 aprilie 2012, 10:18)

                Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui dodu

                Ca sa nu pomenesc si de alti PDL-isti de frunte..
                secretar UASCR pe Cluj (Boc) membru supleant CCUTC (MRU)
                Bogdan Olteanu ce era?
                Tasu' lu' Roberta ce era?
                Pana si Udrea a fost sefa la pionieri (dar asta nu se pune, arata doar ambitzia timpurie...)
                Basescu? |Chiar el a recunoscut ca era comunist....ca la Anvers postul ala nu-l ocupau decat ofiteri de securitate....asta nu discutam, nu?
                daca s-ar publica CV-urile reale ...ati cam lasa capetele in jos.
                Cei care s-au bagat in politica inainte de '89 (in singurul partid de atunci) au continuat si dupa...mai mult in FSN (desi nu au fost scutite nici celelalte partide), care FSN s-a desfacut in doua:
                ramura nomenclaturista (PSD)
                ramura securista (PD)
                Acum o sa apara si ramura SRI-sta (MRU)
                • +1 (3 voturi)    
                  poate nu citesti... (Luni, 9 aprilie 2012, 12:27)

                  dodu [anonim] i-a raspuns lui Wizard of Oz

                  Am scris "PE CARE II CUNOSC PERSONAL"...
                  ca "aia" de la televizor sunti toti "fosti". Mi-e mirare ca ai reusit o lista asa "lunga" cu cei din PDL(Bogdan Olteanu e in PDL?!?). Ma intreb daca te lasa HN sa crii lista de la PNL si in special cea de la PSD!!
                  • 0 (0 voturi)    
                    scuze, Ion Oltean.....graba (Luni, 9 aprilie 2012, 13:08)

                    Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui dodu

                    personajele astea sunt atat de usor de confundat...de exemplu Preda, ca sunt mai multi Preda si apar mereu la stiri (ca sunt nelinistiti), totdeauna ma chinui sa le asociez numele cu figura.
                    dar....ma bucur ca nu cunosc personal pe nici unul.
              • -1 (1 vot)    
                ”Tovarășe” Dodu, (Luni, 9 aprilie 2012, 13:43)

                Mai mult de un neuron [utilizator] i-a raspuns lui dodu

                Cred că există și legionarii dar sunt la fel de insgnifianți. Și mă îndoiesc extrem de tare că dl.Năstase spune cuiva tovarășe- sau dl.Hrebe. Iarăși mă îndoiesc foarte tare că PSD-iștii tineri se salută cu ”tovarășe”- cred că matale vorbești de ceva fosile comuniste...
      • +8 (14 voturi)    
        Noua lozinca a PNL (Duminică, 8 aprilie 2012, 17:16)

        Mircha [utilizator] i-a raspuns lui Tovarasul_Mos_Craciun

        Prin grija genialului conducator Antonescu -
        camarazii din PNL au o noua lozinca: "Garda si capitanul"!
    • -6 (18 voturi)    
      si de ce zici tu.. (Duminică, 8 aprilie 2012, 16:15)

      gog [anonim] i-a raspuns lui Mai mult de un neuron

      ca trebuiau sa se alieze? La cat de mult rau au facut tarii Basescu si Boc, nu-i bateau fiecare dintre ei separat fara nici cel mai mic efort?
      • -3 (13 voturi)    
        Nu, dle. Gog, (Duminică, 8 aprilie 2012, 16:36)

        Mai mult de un neuron [utilizator] i-a raspuns lui gog

        PD-Lul- adică mai precis dl.T.B- i-ar fi atras tot timpul unul contra celuilalt. Mare lucru să-l lași liber pe tăpșan be rumegătorul Marian Sârbu care să o tragă cu solidaritatea socială- sau pe partea ailaltă pe dl. Lăzăroiu- care să ne învețe ca pe boditoci economia de paiață așa cum o vede dl.Lăzăroiu. Rezumând, e perfect că PNL+PSD- pentru că combinația scoate afară- ca pe carnea stricată- PD-Lul.
    • +8 (10 voturi)    
      mai mult de un neuron-sigur? (Duminică, 8 aprilie 2012, 22:30)

      Gg [anonim] i-a raspuns lui Mai mult de un neuron

      Sa inteleg ca toti prostii sunt in PDL si toti desteptii in USL.Tare as vrea sa ai dreptate, dar tare mi-e teama ca te inseli.Iti mai amintesti de sloganul PNL de dupa '89 cu lupii?
      Ma tem ca de data asta vin lupii!
      Si nu e de neglijat intelepciunea populara care spune ca atunci cand doi se cearta castiga al treilea.
      Nimeni nu spune nimic de PPDD Elodia...........Crezi ca ar fi imposibil sa apara o majoritate PDL - PPDD -nelipsitul UDMR?
      Si atunci sa vezi activitate la DNA, si de data asta nu la membrii PDL......
      • -5 (9 voturi)    
        Vreți un răspuns evaziv, dle. Gog ? (Duminică, 8 aprilie 2012, 23:28)

        Mai mult de un neuron [utilizator] i-a raspuns lui Gg

        Am văzut și PD-Liști deștepți- cei care sunt orientați strict pe ciolan. Berceanu e un PD-List deștept, Frunzăverde a fost un PD-List deștept. Marea majoritate însă e formată din ”crema” de provinciali ratați și frustrați cu 2 clase mai mult ca trenul- lista lungă începe cu Boc, Udrea, Toader, etc., etc. Oameni care în vremuri normale nu ajungeau mai mult de vânzători la alimentara.
        Referitor la PP-DD- dacă îi vom alege chiar că îi și merităm. Iar dacă PD-l se aliază cu PP-DD- cred că și cei mai naivi PD-Liști vor începe să se arunce de la etajul 10- ceea ce evident că nu le dorim pentru că sunt catolic și vreau pocăința adversarului și nu moartea lui. Ultima comandă din bunker va fi alianța cu PP-DD. Numai că PP-DD-ul e pe trend ascendent și cred că îi va da cu flit lui Băse...
  • +19 (27 voturi)    
    congres (Duminică, 8 aprilie 2012, 16:06)

    dorel [anonim]

    ce congres a fost acesta ?, fara un program economic ?, fara un program antocoruptie ?, desi se subintelege, ca de la psd, nu ma asteptam, dar macar de la ponta, fost procuror, care nu a prins pe nimeni din lumea interlopa, care a fost sef al corpului de control al guvernului nastase, care nu a prins pe nici un politician corupt, doctor in drept penal si maram viitor prim ministru, nu are un program anticoruptie, a fost doar o adunare, tip,KKK, care a jurat ura si disptret fata de traian basescu, cine sunt acestia ?, asistatii sociali, penalii, hotii, bugetarii, pensionarii,coruptii, cei care nu a luat bacul, frustatii, care a luat bataie tot timpul de la basescu, 2 ori la primarie, 2 ori la presedintie, o data la suspendare, va fi vai de curul nostru, al romanilor, daca ajunge puterea pe mana lor, usl
  • +8 (16 voturi)    
    citeva precizari chiar nostime (Duminică, 8 aprilie 2012, 16:33)

    bizonul [anonim]

    1. USL-ul nu este partid asa cum apare in text.

    2. daca liberalii s-au simtit stinjeniti de prezenta lor in mijlocul unei mari rosii, atunci de ce nu-l dau jos pe Antonescu de la conducere?
    sa inteleg ca pe linga stinjeniti sint si lasi, fricosi?

    3. da, a fost o mare labareala tot congresul acesta lipsit de motivatie. Crin se lanseaza in campanie prezidentiala de peste un an, va mai rezista pina in 2014?
    pentru ca nu au acceptat propunerea (ultima) a lui Basescu de a-si scurta mandatul contra 300 parlamentari + Unicameral

    4. da, bine a sesizat Tapalaga, liderii sint en froid pentru ca cu o zi inainte de Congres s-au certat ca chiorii pe alegerile locale, cit pe ce sa nu se mai tina congresul

    5. astept spargerea in neant a USL-ului.
  • -4 (12 voturi)    
    opozitia (Duminică, 8 aprilie 2012, 17:39)

    bogdan [anonim]

    Domnule Talanga,

    Constant cu mare surprindere cum reusiti ca un soldat onest si obedient sa va dedicati trup si suflet cauzei opozitiei. Exceptand faptul ca domnul presedinte este pe scaun de vreo 8 ani, timp in care a facut cam ce a vrut "sufletelui" domniei sale si nu numai problema la noi este ...opozitia! Cred ca este o boala fara leac aceasta...cum poti critica non stop opozitia. Nu mi-ar ajunge probabil vreo 3 mii de randuri sa insir aici argumentele pentru care ar trebui sa va indreptati tirul spre domnul president.Dar de...de unde or veni banii...
  • +10 (16 voturi)    
    teatralisti (Duminică, 8 aprilie 2012, 17:57)

    nelu [anonim]

    Cand ii vad la televizor pe cei 3 Ponta, Antonescu, Constantinescu! , parca vad 3 oameni care neavand curajul si capacitatea de a-si asuma responsabilitati individuale, au dat mana vezi doamne de a-l da jos pe Basescu si doar atat.Uneori mi se par nematurizati prin replicile date si prin lipsa de consistenta a logicii politice.Cum pot critica pe cei de la putere cand pe vremea PSD a aparut baroniada locala si cei mai perversi doritori de inavutire peste noapte
    Cum pot sa manipuleze si sa minta in acest hal populatia.Pot deorece mizeaza pe slabiciunea romanilor de a fi manipulati si mintiti.Cred ca Boc va ramanea in istorie prin sinceritatea si dorinta de a face cu adevarat ceva, singurul patriot care a condus guvernul tarii dupa revolutie. Stimati romani cum ati putea sa-i credeti pe acesti lideri PSD si PNL ca ar putea sa faca ceva pentru tara cand doctrinele lor politice sunt radical de deosebite, eventual pot sa creeze o noua baroniada locala si atunci si atunci o vom lua-o din nou de la zero si tot asa
    • -5 (9 voturi)    
      Da domnu Nelu, așa se ajunge.... (Duminică, 8 aprilie 2012, 21:32)

      Mai mult de un neuron [utilizator] i-a raspuns lui nelu

      Sigur, Boc a fost cel mai bun, noi eram ăia proștii care nu înțelegeam de ce ne tăia salarii, pensii, etc. El era un genial dar nu știu cum să-ți spun, vorba lui Bertold Brecht, PD-Leaua și conducerea ei merită alt popor. Am auzit că e disponibil unul prin Mali, din grija dlui.Soroș. Vă urez succese cât mai multe și mai nebănuite cu poporul malian. Aici, cred că deja ați existat mult prea mult față de perioada de suportabilitate maximă a unui cetățean normal. Suntem o țară de masochiști pentru că l-am acceptat pe Băse- Boc fie și pentru o zi ca și conducători.
      • +3 (5 voturi)    
        pt nelu (Luni, 9 aprilie 2012, 9:12)

        bula [anonim] i-a raspuns lui Mai mult de un neuron

        Daca tu esti prost asta nu inseamna ca toti sunt la fel.Nici un politician nu taie salarii daca are alta solutie. Faptul ca a facut-o ne-a scos pentru o scurta perioada de timp din cacat, iar daca vin populistii de la USL la putere ne baga la loc.Eu sunt bugetar si sunt nemultumit dar nu sunt prost, iar ce a inceput ar trebui terminat altfel sa nu ne plangem ca traim tot timpul prost.Suntem un neam de lasi si tradatori, care n-a fost in stare niciodata sa mearga pana la capat si care si-a mazilit toti sefii, de-a lungul istoriei.
        • -1 (1 vot)    
          nenea bulă, (Marţi, 10 aprilie 2012, 1:26)

          Mai mult de un neuron [utilizator] i-a raspuns lui bula

          Cine spune ăla e. Întâmplător mai existau multe alte soluții- dar dacă discut cu cineva mânat de la spate de propaganda PD-L înseamnă că vorbesc singur. De selecția pe temeiul competenței vei fi auzit matale ? Probabil că nu pentru că 99.9% din PD-Liștii de frunte sunt incompetenți, începând cu dl.Traian Băsescu și terminând cu inefabilul Ighaș. Dovada cea mai bună- scăderea dramatică a nivelului de trai. Dar dl.Bulă, vorba matale- dacă ești prost și crezi că soluția e tăiatul de salarii, e treaba matale- atâta doar că mie mi-ar fi rușine să dau pe goarnă astfel de aberații. DIn banii aruncați degeaba de Udrea la ministerul ei bugetarii s-ar fi putut alege încă din 2009 cu mărirea aia de 50%, nu cu reduceri... dar dacă ești prost...
    • +4 (6 voturi)    
      Nelu (Luni, 9 aprilie 2012, 9:27)

      lzrd [utilizator] i-a raspuns lui nelu

      astia,usl au deschis scandalul si nu isi dau seama ca lucrurile,de aici inainte, se vor repeta si anume:jignirea si trimiterea in desuet a functiei de presedinte(indiferent cine va fi nu va mai fi respectat),de premier(cat l-au balacarit pe boc)si ,de parlament sa nu mai vorbim.Ei au atacat institutiile fundamentale ale statului si mai ales parlamentul.
      La acest congres,identic cu ultimul congres pcr(cei mai in varsta isi aduc aminte si au vazut asemanarea) nimic despre parlament unicameral si 300 de locuri,(dupa alegeri il vom contesta la curtea constitutionala,deoarece nu a tinut seama de referendum),nu s-a rostit o singura fraza despre ce vor face pentru noi,pentru tara,ce proiecte au(nu le au),si multe altele pe care le asteptam de la ei,dar nu ei stiu una si buna,jos basescu(si culmea cand omul vrea sa plece-rup scrisoarea-gest de golani,nu de viitori...
      Practic imi este rusine ca sant roman si ca multi romani pot vota asemenea persoane,ca nu le pot spune oameni politici,ca i-as jigni pe cei putini pe care ii avem!
  • +3 (7 voturi)    
    Liderii e numai unul :) (Duminică, 8 aprilie 2012, 19:12)

    Natafletz [anonim]

    Niste lideri au indesat cu forta doua sabii in aceeasi teaca, obligand soldati cu aspiratii si cultura politica radical diferite sa-si spuna camarazi. Sa se iubeasca desi, in realitate, se detesta reciproc, inclusiv la varf (Ponta nu-l inghite pe Antonescu oricat s-ar stradui sa-i placa).

    Liderii aia se numesc ”TRAIAN BASESCU”
  • -2 (4 voturi)    
    gresesti Tapalagă ! (Duminică, 8 aprilie 2012, 19:57)

    bors cu miere [utilizator]

    "Tendinta publicului, indreptatia de nivelarea comportamentelor politice din ultimii ani, este sa omogenizeze culorile partidelor romanesti intr-o pasta gri: toti o apa si un pamant. Or, in mod evident nu este asa, oricat au degenerat ideologiile, oricat s-ar fi compromis partidele in ultimii ani, oricat s-ar muta politicienii dintr-o parte in alta."
    PDL=USL=aceeasi mizerie!
  • +6 (12 voturi)    
    USL mizeaza pe marea masa a idiotilor utili (Duminică, 8 aprilie 2012, 20:22)

    George [anonim]

    Ca sa castige partida, Antonescu si Ponta, chiar fiind doar niste marionete jalnice, au nevoie de idiotii utili. Adica de acea masa critica de imbecili, dispusi sa-i voteze pe cei doi iresponsabili cu apucaturi autoritariste, oricat de multe bube ar avea pe cap fiecare dintre ei. O masa de imbecili, pardon!, de idioti utili, care se lasa pacaliti de retorica, lozinci si iluzia binelui garantat de simpla ajungere la putere a unor ticalosi. Romanii au memoria scurta si selectiva, in marea lor majoritate. Deja au uitat praduiala si mafiotizarea tarii de catre PSD si colaborationismul pagubos al liftelor de la PNL, cei care, in spatele retoricii prin care tipa isteric ca ar fi de dreapta, nu sta absolut nimic consistent si adevarat. USL este o alta minciuna gogonata menita sa salveze puscariabilii din clasa politica a opozitiei si punerea pe labe a DNA, ANI, Procuraturii si a tot ceea ce le-ar putea da cosmaruri si zile nelinistite. USL nu vrea nimic altceva decat sa ajunga la ciolan pentru a da timpul inapoi cu 10-20 de ani, perioada in care infractorii politici isi facea de cap fara nici un risc. Defapt USL reprezinta doar o organizatie infractionala pusa pe capatuiala si care, in spatele lozincilor gaunoase, demagogice si nationalist-comuniste, nu si-a propus decat sa puna cat mai repede mana pe ciolanul pe care l-au mai ros si in urma cun nu prea multi ani.
    • -3 (11 voturi)    
      Dle. George, (Duminică, 8 aprilie 2012, 23:30)

      Mai mult de un neuron [utilizator] i-a raspuns lui George

      Mie mi-ar conveni să dea timpul înaipoi la 2007- sau de ce nu la 2002- când țara avea un nivel de viață infinit mai bun decât pe vremea lui Boc. Cât despre toți idioții utili- ei s-au strând deja la PD-L.
  • -3 (9 voturi)    
    Ce ii uneste? (Duminică, 8 aprilie 2012, 21:17)

    catalin_mattei [utilizator]

    Ce ii uneste pe Antonescu si pe Ponta? Este simplu de raspuns: ura fata de Basescu.. ei au preluat acest sentiment de la o mare parte a populatiei si incearca sa il foloseasca in vederea castigarii puterii fara sa aiba ( probabil) o proiectie a perioadei de dupa victorie. Foarte putini vor sa o recunoasca ( foarte putini din suporterii presedintelui si ai PDL-ului) dar in acest moment exista sentimente de furie la adresa actualei puteri intruchipata cel mai bine de T Basescu.. chiar si experimentul MRU este nascut mort caci premierul este vazut ca o jucarie in mana presedintelui si atunci este putin probabil sa urce mai sus de cele 25 procente ce le cumuleaza ca incredere in acest moment, procente care arata pragul maxim pe care PDL ar putea prinde ( MRU este creditat cu posibil vot si de cei care au fost PDL-isti dar care acum tind sa nu mai voteze sau sa voteze impotriva portocaliului dar care pot fi intorsi din drum)... Faptul ca unii ziaristi apropiati puterii ca si cel ce are acest articol se indreapta cu barda asupra puterii are un impact nesemnificativ asupra celor care voteaza USL-u si doar ii unge la suflet pe acei din electoratul dur al PDL-ului care se vor indreapta catre nevasta, soacra sau prieteni si vor spune " ti-am spus eu! uite ca si cutarica spune acest lucru"
    • +1 (3 voturi)    
      Fals domnule matei . (Luni, 9 aprilie 2012, 8:50)

      dezamagitul [anonim] i-a raspuns lui catalin_mattei

      Cu parere de rau tin sa va spun ca nu ura fata de basescu ii uneste pe ceilalti ,ci ura ca nu sant ei in locul lui la ciolan .Daca nu era basescu il inventau.
      Ca opozitie obiectivul principal este sa te bati cu un neica nimeni ca basescu nu sa arati lumii ca esti mai bun decat cel care a fost in fata prin fapte nu prin vorbe fie ca s-a numit iliescu ,constantinescu sau basescu ca de analfabetul ceausescu nu mai zic , singurul lor obiectiv este discreditarea celui de pe postul ravnit de ei , desi nu este necesara nici o actiune impotriva lui basescu fiinca se compromite singur prin actiunile sale .Trist este ca daca te uiti pe scena politica nu ai de unde sa alegi fie ca sant batrani sau tineri ,nici o speranta ,parca toti sunt clonele lui ceusescu si iliescu cu reflxe comuniste intrate in sange si in constinta .
      Doamne iarta-i .
    • +4 (4 voturi)    
      "Ura fata de Basescu"... (Luni, 9 aprilie 2012, 12:17)

      Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui catalin_mattei

      nu program, nimic pentru Romania si romani. Poti sa-mi faci si mie o lista cu motivele pentru care PSD-istii si PNL-istii il urasc pe Basescu ? De unde atata ura si de ce ?
      • +2 (2 voturi)    
        Am sa dau tot eu raspunsul... (Luni, 9 aprilie 2012, 17:01)

        Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

        Postezi in permenenta, zi de zi, cu multa frenezie, comentarii superficiale si debitezi multe aberatii. Probabil ca te uiti prea mult la Antenele lui Felix Varanul. Hotii, jefuitorii si tradatorii il urasc pe Basescu ca le-a dat peste mana si nu mai pot jefui aceasta tara si nu o mai pot da pe degeaba mafiei kgb-iste. "Nu ne vindem tara, o dam mafiei kgb-iste pe degeaba, nu-i asa" ? Il urasc pe Basescu pentru ca justitia a inceput sa functioneze si le-a intrat frica in oase (se simt "ascultati". Foarte interesant. Au ceva de ascuns de le este frica de "ascultare"? Nu am auzit nicio persoana cinstita din aceasta tara sa se teama ca este "ascultata"). Se tem de Basescu pentru ca acesta vrea o noua clasa politica si o constitutie corecta si eficienta. Se tem de Basescu pentru ca acesta este patriot si nu da tara rusilor (pentru informarea ta, cei care se opun intrarii Chevron in Romania sunt kgb-istii de la Gazprom care folosesc agentura lor din tara pentru a ne bloca evolutia catre civilizatie si dezvoltare sustenabila si pentru a ne tine dependenti de ei). Se tem de Basescu pentru ca le este superior si nu pot sa-l domine si sa-l manipuleze. Mai vrei si alte argumente? Iti mai dau.
  • +3 (7 voturi)    
    Prieteni (Duminică, 8 aprilie 2012, 21:25)

    Sam [anonim]

    Liberalii si pesedistii scrasnind din dinti ca sunt nevoiti sa se intovaraseasca? Hm, concluzie smulsa cu forcepsul. In realitate ei se inteleg de minune de ani de zile. Si la nivel central si local.
  • +4 (8 voturi)    
    un singur tel (Duminică, 8 aprilie 2012, 21:41)

    ana [anonim]

    Aceasta "'gramada",organizata a demonstrat ca nu are nimic comun cu cetatenii acestei tari , nu a fost in stare sa transmita nimic atragator pentru cetatean , ei sau adunat sa rupa scrisori,sa arate cat sant de ''tari '',si de hotarati impotriva Presedintelui Romaniei.
    Oameni buni,Presedintele Romaniei trebuie stimat si felicitat daca ar fi sa rezumam,doar si pentru faptul ca , a demonstrat '' ca se poate arunca la gunoi politica iliesciana si ca se poate merge inainte si fara aceasta.Halal congres care incepe cu tov.Bombo,care din pozitia ''respectabila '',de proaspat condamnat de Justitie,incearca sa inflacareze adunarea rosie-galbuie.
    '
    • +1 (1 vot)    
      fara nici un tel si fara speranta. (Luni, 9 aprilie 2012, 15:17)

      dezamagitul [anonim] i-a raspuns lui ana

      Din pacate nici aceasta gramada nici celelate gramezi de politicieni nu au nimic in comun cu cretatenii simplii ai acestei tari .
  • +4 (10 voturi)    
    ... (Duminică, 8 aprilie 2012, 22:37)

    baicu cristian [anonim]

    Sinistru momentul in care Ponta a rupt scrisoare care ii propunea sa voteze rezultatele Referendumului.Practic a rupt vointa a 80% din romani, nu numai ca nu conteazaparerea populatiei dar e aruncata la cosul de gunoi intr-un mod ostentativ. A fost socant!
  • +4 (10 voturi)    
    Ce legatura MRU cu PNL? (Luni, 9 aprilie 2012, 3:43)

    eugeni [anonim]

    MRU nu are legatura cu PNL ci va avea legatura cu adevaratii liberali, conservatori si crestin-democrati.
    Ce legatura ar putea avea cu: Tariceanu, Quariu, Noricutza, Stolnici, SRS, Antonescu, Lazaresacu, Quintus, Adomnitei, David, Fenchiu, Orban l, Frunzaverde cel onest si alti PNL-isti de teapa lor?. Ce ineptie!
  • +4 (10 voturi)    
    Maimutoiul e major de-acu` !!! (Luni, 9 aprilie 2012, 7:24)

    Random [anonim]

    Noua încercare de maturizare a lui Victor Ponta a leșinat viguros în fața unei bucăți de hîrtie.

    Tocmai pentru că, în inteligența sa mereu depășită, Victor Ponta a crezut că scrisoarea presedintelui Basescu e, într-adevăr, o bucată de hârtie. Și a rupt-o. Abia acum, cînd e prea tirziu, Ponta ar putea să-și dea seama că a rupt cu totul altceva :
    ~ dorința ardentă a peste 80% din electorat de a reduce numărul de parlamentari la maximum 300 de suflete..

    Ori, asta ar putea sa nu i se ierte nici daca ar relua scena de amor public cu Nastase sau Crin..
    • +5 (11 voturi)    
      sa zicem (Luni, 9 aprilie 2012, 8:08)

      yvon [anonim] i-a raspuns lui Random

      ca usl ar castiga (doamne fereste) alegerile,presedintele nu il va numi pe ponta prim-ministru, deoarece ii va respecta o cerere,si o dorinta.(nu vreau nimic de la TB ,nu vreau nici-un fel de colaborare cu TB)
  • +5 (7 voturi)    
    Starea de rezbel si sufletele pestiferate (Luni, 9 aprilie 2012, 8:46)

    Horatiu [anonim]

    Execuţiile rituale (sau asasinatele in efigie) ale uslaşilor tind sa devină principala lor formă de manifestare publică. Mai zilele trecute ardeau in piaţa publică fotografiile unor intelectuali, sambata, la congres, au rupt demonstrativ scrisoarea presedintelui.

    De exp,in sminteala sa limbută, Crin mai vorbeste astăzi numai despre armate (ale noastre, ale lor).
    Nu veti gasi in toata cariera politica a lui Basescu o sminteală asemănătoare. Spre cinstea sa, politica a ramas totusi in datele ei firești. Cu adversari politici si nu cu dusmani incurabili, cu dibăciile, negocierile si aranjamentele firesti care au facut intotdeauna din politica "arta posibilului".
    Pot sa se dea uslinosii si postacii lor peste cap - si sa le plouă in fund ! - că tot nu-i vor putea imputa convingător presedintelui o asemenea denaturare a politicului, ceva cât de cât comparabil cu prestația mironosițelor opozante.
    Orice s-ar spune, ritualurile publice de exorcizare a.. demonului Basescu frizeaza deja patologicul. Epidemia de ura a fost intretinuta cu insistență si dibăcie de către oculta oligarhică si televiziunile subordonate. Acum, incepem sa culegem roadele..
  • +5 (9 voturi)    
    intrebare intrebatoare (Luni, 9 aprilie 2012, 9:26)

    rocker [anonim]

    USL a avut acordul celor de la AC/DC și Aerosmith de a le folosii creatiile ??? Ar interesant de stiut. Daca au folosit ILEGAL creatiile acestor doua trupe,si se va afla,`` muschetarii`` vor avea ocazia sa se dueleze in justitie. Cine le trimite o sesizare celor doua trupe?/
    Asteptam fanii!
  • +1 (3 voturi)    
    ... (Luni, 9 aprilie 2012, 12:33)

    ... [anonim]

    Aceasta alianta este o intelegere de circumstanta pentru a ajunge la ciolan. Cele doua parti sunt ca uleiul si apa.
  • +1 (3 voturi)    
    scene cu niste camarazi (Luni, 9 aprilie 2012, 13:40)

    GABI [anonim]

    absolut corecta ideea cu MRU , corect la intitulat andrei plesu pe antonescu un politician " second hand", se vede de la o posta ca relatia ponta- antonescu e fortata si pentru ei
  • 0 (2 voturi)    
    scene cu niste camarazi (Luni, 9 aprilie 2012, 13:40)

    GABI [anonim]

    absolut corecta ideea cu MRU , corect la intitulat andrei plesu pe antonescu un politician " second hand", se vede de la o posta ca relatia ponta- antonescu e fortata si pentru ei
  • +1 (1 vot)    
    camarade... (Luni, 9 aprilie 2012, 20:11)

    gura rea [anonim]

    nu fi trist ,cloaca merge inainte
    prin partidul uselist.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version