Sapte evenimente politice majore si semnificatiile lor

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Vineri, 6 aprilie 2012, 19:04 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Se incheie o saptamana aglomerata in evenimente politice importante. Cam tot ce s-a intamplat  va forta schimbari semnificative pe tabla de sah a politicii romanesti. Cel mai important eveniment este anuntul premierului Mihai Razvan Ungureanu de a se implica intr-o miscare politica noua. Odata cu oficializarea acestor planuri, pana azi doar intuite sau sugerate, odata cu certitudiea ca MRU vrea sa joace un rol politic la parlamentare, totul se va fi schimbat. Care sunt insa celelalte evenimente cu implicatii pe termen lung sau scurt?

  • 1. Anuntul oficial al lui Mihai Razvan Ungureanu de a se implica in politica a avut cel putin doua efecte notabile: 1) a resuscitat interesul alegatorilor dezamagiti 2) a declansat oficial razboiul politic cu liderul USL, Victor Ponta. Deja s-au conturat liniile de atac de-o parte si de alta. MRU si-a lansat sloganul de atac anti-Ponta: "inapoi la scoala". Altfel spus, cel care doreste sa devina prim-ministru mai are multe de invatat, nu se pricepe, vorbeste gura fara el. La randul sau, Ponta loveste cu "MRU vinde Romania strainilor". Altfel spus, cel care este prim ministru are o agenda ascunsa, anti-romaneasca, corupta. A trecut vremea schimburilor de amabilitati intre cei doi. Cu un MRU declarand ca doreste ca "Ponta sa-l tina minte" si cu replica liderului PSD, dublata de o plangre penala, debuteaza in forta o confruntare intre doi politicieni din noua generatie care se va radicaliza pe masura ce ne apropiem de alegeri.Din pacate, guvernarea si, prin extensie, populatia, vor avea de suferit in noul peisaj. Este de asteptat ca opozitia sa-si intensifice atacurile in plan parlamentar pentru a-l impiedica pe MRU sa duca la bun sfarsit orice proiect (privatizari, reforme legislative etc) care l-ar putea ajuta sa capete consistenta ca politician.
  • 2. Disponibilitatea exprimata de unii lideri PDL de a sustine proiectul lui MRU. Vor fi insa la fel de  entuziasti si "greii" ironizati recent de Traian Basescu? Elena Udrea, Valeriu Stoica s-au repezit sa declare public ca partidul e gata sa sprijine o noua miscare. E o eroare, ca multe altele. Lipit din start de blazonul PDL, lui MRU ii scad sansele de a convinge ca are capacitatea de a construi ceva nou, ceva autentic. Acesti lideri s-au napustit pe noul venit periclitandu-i astfel proiectul, la fel cum au compromis ideea de Miscare Populara chemandu-i pe Diaconescu si Becali. Graba lor tradeaza o anumita disperare, dorinta de a se salva cu orice pret si spune totul despre lipsa de incredere in viitorul PDL. Pe de alta parte, inca nu stim ce vor spune ceilalti: Videanu, Blaga, garda veche. Ei ce interes ar avea sa-l sustina pe Ungureanu? Succesul lui politic va insemna dispartia lor! Si iata cum, peste noapte, jocul de-a soarecele si pisica dintre greii PDL si Traian Basescu s-a relansat. Toti se intrebau pana mai ieri cum mai poate seful statului juca in plan politic, cum mai poate conta, cand pana si partidul sau de suflet i-a intors spatele, nu-l mai asculta iar "greii", pe care tot el i-a indepartat, s-au intors in pozitii cheie? Blaga e sef de campanie. Raspunsul este astazi clar. Cu MRU, Traian Basescu mai are o sansa de a juca si de a scapa de experimentul ratat numit PDL. Are ocazia, poate ultima, de a sterge "mostenirea politica negativa" numita PDL si de a o inlocui in extremis cu "o mosternire politica pozitiva", cum ar zice fostul consilier prezidential, Sebastian Lazaroiu. Si de aceasta data Traian Basescu mizeaza pe o singura carte: totul sau nimic.
  • 3. Demisia ministrului mediului Laszlo Borbely ridica trei probleme: soliditatea coalitiei in parlament (daca PSD va depune motiunea de cenzura dupa Pasti), votul in cazul ridicarii imunitatii (important in perspectiva raportului pe justitie) si numele noului ministru (de care depinde viitorul unor afaceri importante, gen Rosia Montana, Cuprumin, Chevron). Mizele politice fiind majore, imediat dupa demisie s-a pus in miscare aparatul de zvonuri, menit sa sugereze ca in spatele anchetei DNA se ascunde un interes politic. Or, dincolo de zvonuri, avem cateva fapte: o firma care avea contracte cu institutii din subordinea ministerului i-a reparat un apartament pus pe numele soacrei. Asadar, o ancheta perfect legitima, inceputa prin aprilie 2011. Scenarita are scopul de a-l inocenta pe Borbely, de a-l prezenta drept victima unor interese meschine si de a influenta votul in Parlament (daca vom apuca sa-l vedem dat). Pe de alta parte, scenariile conspirationiste vehiculate in legatura cu motivele demisiei lui Borbely se integreaza perfect in campania anti-privatizari si anti-capital strain declansata de USL. Apoi, va fi extrem de interesant de vazut, saptamana viitoare, pe cine va desemna UDMR inlocuitor. Va fi Attila Korodi, cunoscut drept un militant anti-Rosia Montana? Va fi un personaj neutru in raport cu proiectele miniere si petroliere din Romania? In tot cazul, numele viitorului ministru al mediului va fi un test major pentru coalitie. De semnatura viitorului ministru vor depinde cateva avize importante pentru viitorul unor mari investitii. Va afecta demisia lui Borbely soliditatea coalitiei? Va trada UDMR? Situatia s-ar putea complica pe termen lung in Parlament, dar pe termen scurt e greu de crezut ca UDMR va risca trecerea in opozitie inainte de locale. Acolo nu o asteapta nimic bun: nici resurse de impartit, nici siguranta revenirii la putere, doar Laszlo Tokes, adversarii de la CNMT si perspectiva ratarii Parlamentului dupa alegerile din toamna.
  • 4. Vizita efectuata luni noaptea de Traian Basescu la sediul PDL din Modrogan indica faptul ca seful statului pariaza tot mai putin sau deloc pe acest partid. Informatiile despre ironizarea candidatului la primaria Capitalei, Silviu Prigoana, mesajul ca va trece PDL in opozitie daca nu va obtine jumatate plus unu din scorul USL, sugereaza ca Traian Basescu investeste deja in alt proiect politic. E foarte posibil ca seful statului, ignorat metodic, sfidat pe fata in ultimele luni de liderii PDL, sa fi dorit sa-si ia o mica revansa, sa guste pe viu satisfactia notificarii greilor partidului ca are o solutie care-i poate include sau nu. A doua zi dupa aceasta vizita, premierul Ungureanu avea sa anunte o posibila noua miscare politica coagulata in jurul sau.
  • 5. Excluderea lui Cristian Preda din PDL s-a dovedit o greseala strategica, insa n-a fost o decizie total incorecta. Intelectualii s-au simtit pe buna dreptate agresati, umiliti, indepartati odata cu eliminarea  europarlamentarului Cristian Preda. Au supra-reactionat luandu-i apararea neconditionat, din solidaritate si pretuire sincera fata de un spirit cultivat ca dl Preda. Insa, din pacate, n-au avut dreptate pana la capat. Preda nu s-a limitat la a critica optiunea Elenei Udrea pentru primaria Capitalei, ci a ales sa se plaseze ostentativ in afara PDL exprimandu-si sustinerea pentru independentul Nicusor Dan. Asa ceva nu se face. Prin urmare, decizia excluderii este corecta, dar executata prost. Intreg contextul obliga achitarea lui Preda. Acum un an excluderile din partid erau posibile fara pierderi iremediabile, astazi nu. In plina campanie, tot ce a retinut opinia publica a fost ca s-a produs o mare nedreptate. Victoria gunoierului asupra intelectualului suna prost in orice context si catastrofal inainte de alegeri. MRU a stiut sa exploateze din mers dezamagirea intelectualilor. A lansat indemnul impersonal: "lasati intelectualii sa faca politica", chemandu-i de fapt alaturi de el. Va fi, probabil, noul lor idol, spre care se vor indrepta entuziasti dupa ani de umilinte intr-un partid care i-a tolerat.
  • 6. Prabusirea increderii populatiei Romaniei in UE anunta o iminenta schimbare de discurs in politica interna si revenirea la un tip de nationalism. Ultimul eurobarometru anunta practic trecerea Romaniei in randul tarilor eurosceptice. Increderea in directia in care se indreapta UE a scazut 14%, un procent mare. Astazi, mai mult jumatate din populatia Romaniei nu mai crede ca solutiile bune vin de la Bruxelles. Aceasta schimbare semnificativa de perceptie nu va ramane fara urmari. Politicienii vor avea de acum certitudinea ca pot schimba usor macazul, cum deja putem observa ca se intampla. Atat puterea cat si opozitia par tentate sa exploateze discursul nationalist iar liderii USL denunta fatis "tutela europeana". Citeste aici pe larg o analiza despre posibilele cauze ale intoarcerii nationalismului.
  • 7. Radicalizarea liderului PSD, Victor Ponta, in spirit iliescian. Se intampla in preajma Congresului PSD, programat sambata, 7 aprilie. Dupa ce liberalii au reusit o lovitura de imagine prin achizitionarea lui Sorin Frunzaverde, care a declansat o puternica hemoragie din PDL spre USL, a intrat in scena vechiul Victor Ponta. Combinatie bizara de nationalist primitiv si procuror rasculat pe capitallism, Victor Ponta ilustreaza perfect stanga iliesciana a anilor '90: anti-privatizare, impotriva "strainilor", sub sloganul Romania vanduta pe nimic. Ponta a inteles ca, odata cu intrarea lui MRU in scena, n-are sens sa mai joace comedia liderului rational si echilibrat care face poze cu Blair si viziteaza America. A meritat sa incerce marea cu degetul cata vreme spatiul era gol, insa odata umplut cu MRU s-a intors spasit la parintii fondatorii ai stangii romanesti. Astazi, discursurile sale par scrise iarasi de Iliescu si Nastase. Domesticirea lui Ponta a fost doar o iluzie de scurta durata, capcana pentru naivi. Alegatorii si militantii PSD vor sa auda altceva. Lor se va adresa sambata si de acum incolo vechiul Ponta, cu vechile lozinci insotit de vechii sai tovarasi.


Citeste mai multe despre   


















8808 vizualizari

  • +28 (36 voturi)    
    noul proiect politic (Vineri, 6 aprilie 2012, 19:33)

    methylique [utilizator]

    Chiar mi-ar placea un nou proiect politic al lui Basescu, care sa-l includa si pe MRU si pe oamenii educati, care nu-si gasesc locul in partidele dinozaurilor.

    Poate, poate, se reformeaza partidele si parlamentul.
    • +14 (24 voturi)    
      Fara PDL (Vineri, 6 aprilie 2012, 19:39)

      unu [anonim] i-a raspuns lui methylique

      De acord. Dar separat de PDL. Sa fie ceva cu adevarat NOU.
      • +22 (28 voturi)    
        Sugestie pentru PDL (Vineri, 6 aprilie 2012, 20:13)

        CalinM [utilizator] i-a raspuns lui unu

        Guvernul Boc a facut foarte multe reforme in Romania care au salvat-o de la faliment. In timpul nici unui alt Guvern de dupa '89 atatia corupti nu au ajuns sa fie arestati preventiv sau condamnati.

        Dar, comunicarea a fost si este slaba, USL cu armatele lor media fac agenda in Romania. Se vede ca au consilieri de imagine specializati si multi bani de spart. Dar PDL poate sa aduca oameni noi si sa-i promoveze din timp, adica nu pe ultimii metri.

        Sincer, e pacat ca voi care ati fost mai cinstiti ca PSD si PNL si ati facut multe lucruri bune in tara , sa fiti intrecuti de mafiotii din USL cu propaganda lor bine pusa la punct care merge bine la ignorantii carora nu le pasa de tara sau de cei din jur.
        • +4 (12 voturi)    
          calea de mijloc (Vineri, 6 aprilie 2012, 22:00)

          lucian [anonim] i-a raspuns lui CalinM

          drept este ca in perioada pdl s-au facut singurele reforme din Romania. Mai cu deficiente de comunicare mai cu probleme de baroni dar Boc ramine din pacate singurul prim ministru care a lucrat si bine. Pe de alta parte, ca la noi, oameniil se obisnuiesc cu puterea si scapa labele in miere. Pt prima data multi raspund penal. Daca Base are intuitiea calma pentru o noua structura politica in care sa grupeze oameni mai onesti inclusiv "oile negre " din pdl (Preda, Macovei, Ungureanu) poate, poate. Dar cred ca si lui MRU va trebui sa-i stringa lantul cumva ca prea a zdrelit-o cu resursele minerale . Sau inapoi la spionasi ca dupa cum vorbeste fara sa spuna nimic acolo ii este sufletul.
          • -3 (5 voturi)    
            mai multe... (Sâmbătă, 7 aprilie 2012, 8:11)

            alex [anonim] i-a raspuns lui lucian

            Mai multe intrebari ...
            1. Daca a fost asa bun, de ce a fost schimbat?
            2. Doar sunt cercetati, pana la condamnarea definitiva mai este si cum in cazul "mafiei din fotbal" cu transferarile am vazut ce "competenti" sunt procurorii, mare mirare sa vedem condamnari, nu crezi?
            3. Nu inteleg cum poate sa fie '"intuitia" calma? cred ca faci o confuzie, vrei sa spui poate "analiza" sau "gandire" asa ceva.
            Mai sunt dar te las... sa te gandesti ca poate si "Base" e de vina.
            • +1 (3 voturi)    
              citeva (Sâmbătă, 7 aprilie 2012, 11:04)

              lucian [anonim] i-a raspuns lui alex

              evident ca 99% din intimplarile nationale ale ultimilor ani il au ca sursa pe Base,( fie bune, fie rele). Pe rind:
              1. cu putina atentie remarcai ca Boc a facut si bine; statistic dupa el ramin niste reforme, poate perfectibile dar care s-au facut.
              2. pina acum n-au fost nici macar cercetati; si acum justitiarii o dau la intors cu suspendari, cu aminari. Mai e mult pina departe dar s-a inceput.
              3. scuze de neintelegere ma refeream la intuirea unei solutii in stare de calm , nu ca in cazul "bricheta" si altele unde Base a dat-o in gard actionind din talent
              In plus dupa cum merge roata se pare ca pdl se cam rasfira iar fuga dupa chiftele face posibila orice asociere. Oricum daca dupa 20 de ani de democratie originala crezi ca suntem in haos din vina lui Base si izbavirea nationala vine din lozinca "jos Chiorul" atunci mergi linistit cu pogonicii lui Ilici si Voiculescu sau soarecele OTV; Deci sunt variante
          • +3 (3 voturi)    
            Sunt (Sâmbătă, 7 aprilie 2012, 10:19)

            Jar [anonim] i-a raspuns lui lucian

            de acord cu tine pana la" resursele minerale".Am strigat si eu in '90 sa nu ne vindem tara,desi ,in comunism,statul demonstrase ca e un prost administrator al resurselor tarii.Si o demonstreaza in continuare,nu numai la noi.
            Acest "nu ne vindem tara"ne-a lasat fara industrie si cu un nivel de trai pe masura.E socant pentru mine sa constat ca 90% dintre romani,cu intelectualii lui MRU cu tot,pastreaza vie aceasta nenorocita lozinca.
            Pentru mine,MRU inseamna singura speranta de mai bine,lucru de care ne vom lamuri cu totii,in foarte scurt timp.
            • -1 (1 vot)    
              precizari (Sâmbătă, 7 aprilie 2012, 11:22)

              lucian [anonim] i-a raspuns lui Jar

              si pe mine m-a entuziasmat schimabarea pe care o reprezenta numirea lui MRU. SUnt sigur ca la nivelul de prim ministru si presedinte sunt multe conditionari interne si externe la multe decizii. Dar una este sloganul populist "nu ne vindem tzara" si alta este sa dai resursele in dezavantajul tzarii doar pentru eventual alte cine stie care favoruri. (vezi Petrom). Cuprumin a fost licitata ca la comanda cu un ris de evaluator de imobiliare doar ca sa iasa o diferenta semnificativa intre valoarea evaluata si pretul final. Intre timp dupa ce s-au solicitat detalii de contractare mai ales in ce priveste condiitiile de mediu carutza s-a rupt.
              Avizele de exporare/exploatare petrol au la secret gazele de sist. FIx in 08.12.2011 EPA ( agentia de mediu americana ) a deschis ochii la manifestarile populatiei din zonele de exploatare (multi ani probail a avut ceva verzi pe ochi) si in urma masuratorilor diversilor parametri au constatat poluarea masiva din zona putzurilor de extractie si au suspendat exploatarile ( prin fracturare hidraulica) in 15 state si 65 de orase. In Anglia la fel dupa ce s-a dovedit ca metoda a general un sir de peste 40 de cutremure. La nivelul UE se pregatesc sa stabileasca normative de protectie mediu cu criterii restrictive serioase pentru astfel de metode. Deci in acest context tinara noastra speranta o da la intors cu declaratii ambigui, din care reiese ca Chevron daca este suspendat in America are conditii de lucru fara restrictii in Romania unde prevederile de mediu sunt sublime dar lipsesc cu desavirsire. La aceste aspecte m-am referit spunind ca trebuie strins lantul adica cu toata aprecierea trebuie bine urmarit si daca este cazul taxat.
          • -1 (1 vot)    
            ma mir ca nu tzi'a raspuns tzaranistu (Duminică, 8 aprilie 2012, 11:37)

            ginel din obor [anonim] i-a raspuns lui lucian

            primele reforme spre economia de piata le'a facut guvernul ciorbea, guvern din care a facut parte si basel.
            a invatat el ceva atunci, dar s'a si purtat ca un matroz la carciuma, injurandu'l pe primul ministru, in plina sedinta de guvern si spunandu'i ca el / ciorbea, nu este seful sau ! basel era menistru la transportari...

            iote, si io zic ca basel nu'i presedintele meu ! dar nu'l injur, ca am manera ! :)

            asta este taica, fara reformele tzaranistilor nu se avansa ..inainte.
      • +10 (14 voturi)    
        De acord (Vineri, 6 aprilie 2012, 20:26)

        Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui unu

        Dar mentalitatea electoratului este inca cea de tipul: "cine e asta, de ce sa-l votez, nu l-am vazut la TV si nu am auzit de el si nu a mai fost in politica". Adica electoratul in sine cauta figuri "care au mai fost" :(
        • +4 (6 voturi)    
          uite de unde (Vineri, 6 aprilie 2012, 22:55)

          MGH [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

          campaniile si partidele au in spate banii despre psd, pnl nu are rost sa mai vorbim sunt pe rosu financiar de mult marile lor dame de trefla sunt cautate de dna, justitie insa MRU a convocat niste grei financiar la consultari pe teme economice asta ca sa exprimam doar atat; banii decid mereu si mru pare ca a aflat acest lucru. iar oamenii asteapta ceva nou o generatie mai tanara, s-au saturat de aceeasi care doar spun povesti si nu sunt capabili. cazul ponta , un om 0 ca parlamentar si politic.
          .
      • -2 (2 voturi)    
        alba ca zapada (Sâmbătă, 7 aprilie 2012, 11:38)

        maria [anonim] i-a raspuns lui unu

        cu cine ? cu udrea, videanu ... ?
        • +1 (1 vot)    
          nu (Sâmbătă, 7 aprilie 2012, 23:52)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui maria

          cu vintu, patriciu, voiciorexcu....
      • 0 (0 voturi)    
        Neapărat NOU ! (Luni, 9 aprilie 2012, 12:06)

        Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui unu

        Un astfel de Partid, care să fie antiteza celor existente și care să fie construit temeinic în jurul unui nucleu de profesioniști, va fi susținut cu loialitate de baza electoratului care a susținut și până acum reformarea statului și care - deși a fost loial de atâtea ori PDL - în final a fost dezamăgit.
        Imaginea a patru-cinci lideri aflați la egalitate pe aceeași platformă a Reformei, conducând democratic un partid în care elitele nu sunt măsurate după grosimea portofelului ci după consistența CV-ului, va fi extrem de seducătoare pentru o mare parte a electoratului nehotărât.
    • +4 (8 voturi)    
      degeaba... (Vineri, 6 aprilie 2012, 20:07)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui methylique

      ....speram in mai bine daca mizam doar pe reformarea partidelor si a parlamentului.
      A incerca reformarea sistemului echivaleaza cu modernizarea carutei prin montarea de roti cu pneuri.
      Sistemul trebuie schimbat, nu reformat. Poate credeti ca daca parlamentul va avea o singura camera, legile aprobate vor fi mai bune?
      Daca sunt 480 sau 300 de parlamentari credeti ca vor uita de interesele proprii?
      Santajul aliatilor si traseistii politici vor disparea?
      Eu nu cred.
    • +9 (13 voturi)    
      Noua Republica (Vineri, 6 aprilie 2012, 20:07)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui methylique

      Sper la o colaborare dintre MRU, Preda, Macovei si cei de la NR.

      Insa nu prea vad cum ar motiva Basescu renuntarea la Miscarea Populara, inregistrata chiar de fiica-sa, desi e evident ca e o vrajeala de ochii fraierilor, cu toti gramada mutati de la PDL.
      • 0 (0 voturi)    
        Speri degeaba (Luni, 9 aprilie 2012, 10:55)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui HP

        NR doreste sa NU colaboreze cu membrii care au ocupat diverse functii prin alte partide sau au fost "ai lu' Base". Dupa infiintarea partidului NR (in curs de desfasurare) daca MRU adera la NR, poate se intimpla ce doresti.. Altfel...
    • -3 (11 voturi)    
      basescu (Vineri, 6 aprilie 2012, 20:12)

      alina [anonim] i-a raspuns lui methylique

      daca si cu basescu si cu eba...ati pornit cu stangul.nu mai prostiti pe nimeni
      care intelectuali?
    • +4 (8 voturi)    
      de ce 'al lui Basescu'? (Vineri, 6 aprilie 2012, 20:17)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui methylique

      Basescu e presedinte pana in 2014, dupa care, a zis si singur, nu prea mai are ce sa faca in politica.

      cat despre reformarea parlamentului, sa nu uitam ca parlamentul este oglinda electoratului. s-a schimbat peste noapte electoratul? poate doar in mai rau, avand in vedere ultimul val de emigranti, dupa 2008.
      • +7 (11 voturi)    
        pai (Vineri, 6 aprilie 2012, 20:38)

        mem [anonim] i-a raspuns lui pehash

        Pai Basescu l-a pornit.
        Incep sa cred ca Alba ca Zapada/Miscarea Populara a fost hartia de muste in care sa se prinda mustele care vor sa sara din barca PDL. A testa terenul, i-a intaratat. Apoi acum cu Ungureanu, lanseaza proiectul adevarat.

        Poate sa nici nu-l sustina public. E suficient ca l-a lansat pe MRU la apa. In jurul lui se vor aduna suficienti cat sa porneasca precum bulgarele de zapada. Apoi Basescu se poate duce in concediu.

        Vaz ca deja spune ca e dispus sa demisioneze.

        pehash, orice miscare politica (si nu numai) are nevoie si de oameni pragmatici, curajosi care sa miste lucrurile. Doar cu intelectuali sau idealisti nu faci mare lucru, ei sunt prea adesea blocati in indecizie.
      • -3 (3 voturi)    
        Nu stiu daca mai vrea sa faca ceva, (Sâmbătă, 7 aprilie 2012, 1:07)

        Cri [anonim] i-a raspuns lui pehash

        stie el mai bine daca da sau ba, dar daca vrea, eu cred ca are ce sa faca. Mai are sustinatori in electorat, si daca isi aduna oameni credibili in jurul lui si scapa de altii, poate deveni un "greu" dintr-un nou nou partid cu un numar bunicel de locuri in parlament. La cat fler politic si energie are, eu cred ca daca vrea, are multe sanse sa poata. Om trai si-om vedea.
    • 0 (8 voturi)    
      seful SIE (Vineri, 6 aprilie 2012, 20:41)

      taranistu [utilizator] i-a raspuns lui methylique

      cine intra in sistem nu mai iese. O Romanie democratica nu are nevoie de un spion prim-ministru. Modelul Putin (Basescu)-Medvedev (Ungureanu) nu este de bun augur pentru practicile democratice. Daca voia sa faca politica Ungureanu trebuia sa continue cu politica. Exista o serie de bune practici care trebuie respectata daca ne pretindem democratie. Indiferent de calitatea oamenilor in discutie.
    • -1 (1 vot)    
      mama omida (Sâmbătă, 7 aprilie 2012, 11:45)

      maria [anonim] i-a raspuns lui methylique

      Asa l-ati ,,umflat ''pe MRU de n-o sa mai incape in haine ! O sa patiti ca tiganul care a pus laptele la fiert : laptele crestea, tiganul : ,, asa, Doamne, da sa creasca '' pina cind laptele a dat in foc .! Daca, daca alegerile prezidentiale vor fi la timp NUUUUU vom mai auzi de MeReU SECURIST !
  • +3 (13 voturi)    
    abordare (Vineri, 6 aprilie 2012, 20:16)

    costel ivu [anonim]

    Vorbesti de Ungureanu de parca ar putea fi bun si cand colo el e un membru al clubului select. Nu ma astept la nimic bun de la ticalosii de politicieni, nu ma astept sa apara brusc printre ei oameni de calitate si consider ca daca in parlament ar vota gaini, nu hoti care stiu sa fure impreuna, ne-ar merge mai bine. Din batalia pe care o prevezi intre Ponta si MRU vor fi raniti doar cetatenii. Ai vazut tu vreodata singe de politician pe caldarim? Eu nu.
    • +5 (9 voturi)    
      papusi (Vineri, 6 aprilie 2012, 20:44)

      taranistu [utilizator] i-a raspuns lui costel ivu

      pana la urma si Ponta si Ungureanu sunt niste papusi. Papusarii din spatele lor se pot ghici usor. Antonescu e intr-o mai mica masura, nu ca asta i-ar aduce un plus calitativ... nu prea exista alternativa, pentru ca nu exista concurenta, legea electorala e facuta in asa fel incat sa nu poti sparge cercul partidelor lor.
      • +1 (1 vot)    
        s-ar putea ca cel mai mare papusar.. (Sâmbătă, 7 aprilie 2012, 9:58)

        liberal [anonim] i-a raspuns lui taranistu

        .. sa fie chiar poporul roman, care:

        ciuleste urechile doar cand aude despre impartit ceva (aur, gaze, bani de la buget); vrea si el o parte! lupta si el pentru o halca din "prada", numai ca spre deosebire de ceilalti, poporul tipa ca toata prada e a lui! in rest, nimeni nu prea plateste pretul real pt ca poporul are grija ca toti sa se aibe la mana, unul pe altul (de aceea si voteaza cum voteaza, nici un partid sa nu aiba majoritatea, ...ca sa nu cumva sa strice "echilibrul")!

        acum va fi la fel, dar intr-o noua prezentare: usl! poporul ii da 50 %, pt ca usl e facut din 2 partide care se tin in sah unul pe altul. daca in schimb ii ceri sa dea 50% psd-ului (pe un proiect economic de stanga) sau liberalilor (pe unul de dreapta) nu va face asta nici in ruptul capului. ar insemna sa piarda rolul de papusar sef si va trebui sa treaca la munca cu adevarat. ori asa ceva nu se face!!!

        ups, e doar o gluma, nimic nu e adevarat in cele de mai sus! :)))))) vinovatii sunt defapt ceilalti: hotii, basescu, strainii.
        • 0 (0 voturi)    
          nici un partid nu vrea sa guverneze singur (Sâmbătă, 7 aprilie 2012, 19:19)

          costel ivu [anonim] i-a raspuns lui liberal

          Nici un partid nu vrea sa guverneze singur fiindca ar trebui sa-si asume esecuri si hotii, nu ar avea pe cine sa dea vina si electoratul ar intelege ce se petrece.
  • +9 (13 voturi)    
    Vremuri de restriste... (Vineri, 6 aprilie 2012, 20:45)

    Lucky1 [utilizator]

    ...si totusi, solutiile bune, adevarat revolutionare, vin tocmai in vremuri de restriste, in conditii limita...
    Bunaoara, migratia, acum la un nivel fara precedent, a politicienilor in lupta pentru obtinerea unui oscior cat mai bun, tocmai aceasta miscare - o adevarata "tornada", aparent destabilizanta, va produce stabilizarea, pentru o buna perioada de timp, a scenei politice. Motivele sunt lesne de ghicit: Traseismul politic a ajuns la nivelul max suportabil de scarbire nu numai a alegatorilor dar si a partidelor care vor fi, si unii si altii, de aci inainte, mult mai vigilenti cu selectionarea celor alaturi de care-si vor lega soarta. Tot aceasta 'tornada" a catalizat intentiile formarii unei noi miscari politice, de neimaginat cu 4 ani in urma, a intelectualilor adevarati, o miscare de dreapta, menita sa instaureze etica, bunul simt, patriotismul si profesionalismul pe scena politicii romanesti.
    Radicalizarea relatiilor inter-partinice va conduce la inlaturarea mastilor si revelarea personajelor hidoase ascunse dupa masti, personaje pana ieri inca necunoscute poporului.

    Cred ca eroul acestor vremuri va fi MRU, in jurul carui se vor grupa personaje noi, necompromise, capabile sa ofere sansa mullt asteptata dupa inlaturarea regimului ceausist.
    Mai cred ca UDMR va fi alaturi de Traian Ungureanu, ca solutia cu cele mai mari sanse de reusita.
    • -2 (6 voturi)    
      ori esti postac (Sâmbătă, 7 aprilie 2012, 1:26)

      taranistu [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      ori iti incurci idolii. ori amandoua. UDMR s-ar putea sa fie alaturi de Traian Ungureanu, caci anul asta cel putin unul dintre cele doua entitati au mari sanse sa se arunce de pe bloc. Ungureanu ar fi recidivist, s-a aruncat din lac in put.
      • +1 (3 voturi)    
        ori iti lipseste imaginatia... (Sâmbătă, 7 aprilie 2012, 7:02)

        Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

        ... ori obisnuiesti sa faci puncte prin gresala altora si nu prin spiritul propriu.
        Altfel, ar fi fost simplu sa vezi ca Eroul mentionat in comentariul meu era MRU nu TRU.
        In ceeace privesc idolii, daca nu ai, fa-ti rost si poarta-i in buzunar. Cu alternativele ce-ti bantuie prin minte despre aruncarea de pe bloc, sigur vei avea nevoie de ei...
    • +4 (4 voturi)    
      Nu sunt sigura ca traseismul (Sâmbătă, 7 aprilie 2012, 1:31)

      Cri [anonim] i-a raspuns lui Lucky1

      ii deranjeaza asa tare. Poate, dar nu sunt sigura. Pentru ca ei, in majoritate, nu incep proiecte de anvergura, pe care sa-si doreasca sa le finalizeze, si dau gres din cauza traseismului. Si asta se vede si dupa cum se duc, de la partide de stanga la cele de dreapta, sau de la dreapta la stanga - buzunarul e pe post de vela, iar sondajele sunt vantul care indica directia :D Asa ca de ce sa lupte cu traseismul, daca au nevoie de el peste 4 ani ? Singurii oarecum blocati sunt cei prea legati de imaginea unui partid (nu il vad pe Ponta pe trasee, de pilda). Dar ei sunt o minoritate, plus ca au parghiile lor - mai schimba sigla partidului, mai profita de judetele in care stau bine la locale, daca nu au prea prins la parlamentare, ma rog, se descurca, pana la mandatul urmator, cu vremi mai bune.
      Poate ca se va infiinta o noua grupare politica, mai altfel, in jurul lui MRU sau a altuia. Cred ca e posibil. Dar eu o sa incerc sa aflu mai multe si despre alte figuri din partidul respectiv, nu doar cei cativa care stralucesc in preajma alegerilor.
  • +4 (4 voturi)    
    Ai dreptate (Vineri, 6 aprilie 2012, 23:08)

    Petru Moldovan [utilizator]

    Din pacate dreptatea ta imi lasa in gura un gust amar...
  • +3 (3 voturi)    
    asta cu achiziţionarea (Sâmbătă, 7 aprilie 2012, 8:25)

    sir [anonim]

    lui Foaieverde a fost bună!cănd "achiziţionezi" ceva plăteşti un preţ,nu?căt o fi costat Frunză-ndungă?
  • +1 (1 vot)    
    mru, the great expectation ! (Sâmbătă, 7 aprilie 2012, 9:31)

    panfil flecaru [anonim]

    marim, n'am promis, marim daca, marim cand, nici io nici El n'am promis.

    cea mai cea privatizare, la guvernu cel mai tare.

    fara comisioane, ioane !
    ( e vorba de cetateanul anonim, ion ionescu !)

    ponta, la scoala !

    deci, cine uneste dreapta, mru sau frunzaverde ?!
    sa stim sin noi, sa ne facem planuri de vacanta ! :))
  • 0 (2 voturi)    
    "Greseala strategica" (Sâmbătă, 7 aprilie 2012, 10:34)

    Aron Deleanu [anonim]

    Cu Cr.Preda a fost este ca a fost PRIMIT in PDL.Poti sa fii un intelectual de elita si sa fii un mediocru membru a unui partid.Prin desele aparitii a acestuia la TV-urile vinto-felixiene a facut mult rau partidului.
  • -1 (1 vot)    
    Prigoană și cu PD-L și-au digerat opțiunile (Sâmbătă, 7 aprilie 2012, 11:19)

    Mai mult de un neuron [utilizator]

    Dle.Tapalagă,

    1. În meciul MRU- Ponta pariez pe MRU- cu condiția să nu ne vândă un PD-L reîncălzit. PD-Lul e deja mort ca și partid al provincialilor ahtiați după ciolan și fără o prea mare cultură.
    2. Datul afară a dlui. Preda e certificatul de deces al PD-L. Dl.preda- în orice partid normal din Vest- putea susține pe cine dorea el. PD-Lul- dacă dorea să-și păstreze măcar o vagă umbră din aura de partid care luptă contra corupției- nu s-ar fi prezentat niciodată cu dubiosul Prigoană. Era de datoria PD-Lului și nu a lui Preda să convingă alegătorii către un om de bun simț- gen Preda- și nu să accepte un ciudat gen Prigoană. S-a dovedit încă o dată că Elena Udrea are o minte de blondă din Pleșcoi.
    3. Acolo unde statul poate obține profit tăind masiv din schemele umflate de directori și consilieri - e bine să-și păstreze asset-urile și să nu le privatizeze pe 2 lei. DIn fericire, tranzacția Cuprumin n-a reușit- iar DNA-ul ar trebui să se autosesizeze despre onestitatea firmei de evaluare care a uitat să evalueze exact esențialul- adică zăcământul de cupru.
    4. Legătura Băsescu-PD-L a fost și rămâne în continuare profund toxică. DL.Băsescu nu este decât un mitocan de provincie de categoria a 3-a, departe de orice fel de calificativ de politician. Atâta timp cât PD-Lul nu va scăpa de hărțuielile neîncetate ale unui om care n-a făcut niciodată nimic bun decât pentru sine- se va duce la fund, precum PNȚCD. La momentul când PD-L se rupe total de băssismele de mahala și-și asumă propria identitate politică devine un partid cu care se poate discuta. Însă dacă ne amintim bine- dl.Băsescu și-a exprimat dorința de a-l da afară pe Preda cu mult înainte de afacerea Prigoană- ceea ce arată un singur lucru- că PD-Lul este încă un partid bazat pe Fuhrerprinzip- și nu pe o democrație adevărată.
  • 0 (0 voturi)    
    Chipuri, principii, structuri?(1) (Sâmbătă, 7 aprilie 2012, 16:47)

    Still [anonim]

    …vinovăţia capitală a intelectualilor, care au dezertat de la postul de explicatori civici

    3.) Nu bănuiam în 1989 că şi securicomuniştii ar avea interes să-l răstoarne pe Ceauşescu. Şi iată cît de mult au cîştigat din demontarea comunismului… Nu am bănuit în 1996 că năpîrliţii pun la cale o nouă "schimbare", că dau drumul la rotativă, ca să-şi rotunjească legitimitatea internaţională. În 2000, ne-au condus spre apelul la susţinerea lui Iliescu… ca să nu iasa Vadim. Nu am putut para nici manevra din 2004, făcută în numele "dreptăţii şi adevărului". De ce am rezista noilor diversiuni?

    Ascultîndu-l de cîteva zile pe Dan Diaconescu, care, după ce a tocat mărunt subiectul jefuirii ţării, a trecut la mărturisiri intime privind faţa abjectă a oamenilor politici, te poate cuprinde mirarea. Ce s-o fi urmărind prin această campanie de demascare? Un prim răspuns este evident: captarea voturilor plebei nemulţumite spre PPDD- ca să nu se ridice un partid anti-sistem autentic, periculos. Dar nu e o explicaţie suficientă- căci OTV merge prea departe, întărind convingerea generală că toţi cei ajunşi la ciolan sînt bandiţi ipocriţi. O fi venit momentul ca acest adevăr să fie spus pe şleau, încît să ne obişnuim cu situaţia inexorabilă, resemnîndu-ne, adaptîndu-ne, încadrîndu-ne… Dar parcă nici asta nu explică virulenţa campaniei anti-chipuri, pe care o ştim orchestrată securistic.

    Nu cumva se pregăteşte o nouă "schimbare majoră"? E greu să impingi spre muncă supusă victimele unui jaf de asemenea amploare, dacă se văd conduse de cei care le-au lăsat în fundul gol. Nu e mai eficace ca, după ce o garnitură şi-a făcut treaba, tăind o halcă grasă din averea ţării, să inviţi păgubaşii să asculte de lideri noi, imaculaţi… pentru un timp? vezi: http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-12-2012-3
  • 0 (0 voturi)    
    Chipuri, principii, structuri?(2) (Sâmbătă, 7 aprilie 2012, 16:50)

    Still [anonim]

    Nepoţii comuniştilor privatizaţi, fii feseniştilor baronizaţi, au moştenit doar averea şi relaţiile, nu şi petele. Au făcut studii pe aiurea, încît pot vorbi cursiv despre modernizare, progres, civilizaţie, integrare, etc. A venit rîndul eşalonului Ungureanu. Şi se vor pregăti noi generaţii, care să lovească şi să se retragă la timp. La trecut însă nu se umblă, ar fi retroactiv - au grijă juriştii să ne oprească. Să nu vorbim de controale, confiscări, anulări şi pedepsiri - că se supără UE, se tulbură NATO, se întrerupe progresul. Conduşi de prospături, să asigurăm continuitatea Sistemului. Rămînem cu contractele vicioase făcute de cei înlocuiţi pentru că le-au semnat, cu plata împrumuturilor operate în numele nostru şi în folosul Lor, cu geografia economică şi socială plămădită revoltător…

    E posibil să ni se pregătească un mare spectacol de cosmetică politicianistă, poporul primind satisfacţia că scapă de "fosta clasă politică", că vede alte chipuri cocoţate la cîrmă. Cei "înlăturaţi" se vor retrage discret în palatele acaparate, se vor ocupa de afaceri prospere, sau vor vegeta în sinecuri administrative. Noua promoţie de uzurpatori, scoasă în faţă pentru o altă etapă de explotare, va fi cu atît mai bine primită de turma buimăcită, cu cît circul răsturnarii celei vechi va fi mai savuros. Cine va observa că tinerii lupi sînt crescuţi din prada acaparată de cei pe care-i schimbă, sau va înţelege rolul lor în conservarea şi creşterea acesteia? Continuitatea nu poate percepută de minţi destructurate.

    Pînă cînd vor putea fi păstoriţi românii astfel? Vor observa vreodată că schimbarea figurilor, garniturilor, lozincilor - nu rezolvă nimic? Sau vor rămîne la josCeauşescu, josIliescu, josBăsescu , josCutărescu- prag de care mulţi nu mai par capabili să treacă?

    Ioan Roşca, 30 martie 2012

    http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-12-2012-3
  • 0 (0 voturi)    
    Chipuri, principii, structuri?(3) (Sâmbătă, 7 aprilie 2012, 16:51)

    Still [anonim]

    Deşi pare funciară, incapacitatea "poporului" de a percepe fiziologia sistemului politic, social, economic, spiritual, este mai curînd rezultatul dezinformării şi ne-educării. De unde, vinovăţia capitală a intelectualilor, care au dezertat de la postul de explicatori civici, singura contribuţie care le-ar justifica pretenţiile sociale.

    Ca să îşi ascundă laşitatea şi incompentenţa în analiza sistemelor (la noi, "intelectual", nu înseamnă specialist în drept, economie, sociologie, management etc.- ci poet, actor, eseist sau critic literar), "personalităţile culturale" se exaltă mercenar, perorînd despre schimbarea miraculoasă a mentalităţilor. Ca şi cum injecţiile de moralitate, servite la ocazii, ar putea contrabalansa cancerigenitatea regulilor nocive de joc.

    Lăsaţi în ghearele complexităţii, televiziunii şi vieţii alienante, hipnotizaţi de rotirea cadrelor, românii nu înţeleg, sau simt doar confuz, că ar trebui schimbat metabolismul societăţii, nu doar salmtimbancii de pe scena teatrului politic . Visează revoluţii , dar nu-i interesează dacă vreo grupare formulează şi promoveză o platformă veridică de schimbare structurală. Absenţa unui proiect coerent de însănatoşire a societăţii ar trebui să-i preocupe acut pe revoltaţi, dacă nu ar fi menţinuţi premeditat la nivelul detestării sau adulării actorilor.

    Fascinaţi de chipuri, îmbătaţi cu principii, neatenţi la structuri, românii călătoresc la capătul nopţii.

    Ioan Roşca, 30 martie 2012

    http://www.piatauniversitatii.com/news/editorial-12-2012-3
  • 0 (0 voturi)    
    criza regimului comunist a dec.-ului. VIII... (Sâmbătă, 7 aprilie 2012, 20:58)

    kay [anonim]

    ...şi schizo-paranoia celui mai iubit fiu al poporului...au raţionalizat hrana românilor servindu-le ghiveciuri de legume la borcan şi nici o masă fără peşte.

    ...actuala criză financiat-economică a capitalismului de cumetrie (original) l-a determint pe Dl. ziarist să ne servească un altfel de ghiveci etichetat kitschos având în compoziţie aceleaşi ingrediente preparate conform unei reţete culinare reactualizată, însă ne-a lăsat fără peşte taman de Florii ...naşpa !

    ...încercâd să mixez , atât crizele cât şi ghiveciurile, îmi rezultă acelaşi gust greţos al unor ingrediente de proastă calitate, şi o mare dezamăgire, peştele trebuie să-l achiziţionez din import.

    ...neuroane, PDLiberal Fascismul capitalist al Führer-ului aplicat per capit-ul tău,...îl poţi lectura în scrierile lui Jonah Goldberg...)))


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri