Huidu traieste o tragedie si, spun din start, e de compatimit pentru asta. Parca tragediile se tin lant de el, dupa accidentul de la schi din iarna. Pe de alta parte, in ce masura isi creeaza conditiile pentru intamplarea lor... ramane la aprecierea fiecaruia.

Eu constat insa, urmarind declaratia sefului Politiei Rutiere, Dinita, ca Huidu a luat in decursul anilor 14 amenzi, i-a fost suspendat permisul de 2 ori - o data pentru trecerea pe rosu (am dedus), alta pentru viteza -, a mai fost amendat in vara pentru depasirea vitezei cu 6 puncte, deci a fost la limita pentru a i se lua carnetul - asta daca ai depasit cu 50km/h viteza legala. Adica Huidu nu pare un sofer prea precaut. Si am mai invatat ca derapezi in curba, mai ales cand e soseaua uda (ca Dinita a prezentat drept cauza a accidentului derapajul), cand intri in curba cu viteza. E cam ciudata ipoteza politiei, dar asta o pot analiza mai bine specialistii. E clar insa ca ceva nu se leaga.

Urmaresc de dimineata toate discutiile de la televiziuni pe aceasta tema, am mai urmarit si ieri ceva si am ramas siderata de anumite afirmatii. Cred insa ca Gigi Becali a spus exact ce am gandit si eu: compatimesc familiile celor ucisi, oameni nevinovati care mergeau pe strada si si-au gasit moartea intr-o fractiune de secunda, doi dintre ei, si al treilea dupa mari suferinte.

Toti vorbesc despre conflictul intern care se va da in Huidu - e adevarat, nu e usor sa ai pe constiinta moartea a trei oameni -, despre faptul ca e terminat sau nu profesional sau despre ce pedeapsa i se va da pentru aceasta fapta.

M-a siderat prostia Oanei Roman care afirma duminica la Antena 3 ca Huidu nu poate face inchisoare pentru moartea acelor oameni, in conditiile in care nimeni in Romania nu face inchisoare pentru asta. Zau? Huidu nu poate face inchisoare pentru ca e vedeta? Adica sa nu fim mai duri cu el pentru ca e persoana publica? Stiti ca in America, de exemplu, vedetele - mult mai mari decat astea de pe la noi - sunt cu atat mai aspru pedepsite pentru a fi date exemplu si a-i descuraja si pe altii. Adica pe ideea: daca astia celebrii si cu bani sunt pedepsiti, imagineaza-ti ca si tu vei fi.

Cred ca oricum s-a facut o mare nedreptate in cazul nevestei lui Adrian Paunescu (caz similar care-mi vine in minte). Ea n-a facut inchisoare, in conditiile in care a omorat si ea oameni. Si presa ne-a prezentat azi si ieri si alte cazuri, oameni cu bani, cunoscuti sau nu, care au luat inchisoare cu suspendare. Ma intreb insa daca eu, un muritor de rand comit o astfel de fapta, tot asa pot scapa? Cu niste despagubiri (care pe mine m-ar ruina, la fel ca si pe doua generatii de-acum incolo) date familiilor victimelor?

Cred ca s-a facut o greseala ca astfel de cazuri au fost rezolvate cu atat de multa indulgenta. Normal, acum multi spun: pai si ce, sa se inceapa cu Huidu, cand altii au scapat? Asta ma face sa ma gandesc la cum evaluam o viata de om. Una sau doua sau trei. De fapt, punem un pret pe ea si noi ne continuam viata. Si stam la volan in continuare, odata cu decizia definitiva a instantei, nu-i asa? Inteleg ca Huidu are dovada de circulatie pentru 15 zile. Minunat! Omoara 3 oameni si il lasa in continuare la volan? Ca e socat si presupun ca are atata creier si nu va vrea el sa conduca e altceva.

Ma uimeste cum tonul televiziunilor si invitatilor duc spre o concluzie: compatimirea lui Huidu - vinovat sau nu - uitand de mortii aia si de familiile lor. Apropo, stiti cum ii cheama? Lungu Stefan Balogh de 65 de ani, Magda Draghici de 54 de ani si Ion Garbis de 57 de ani.

Lui Huidu ii gasim o serie de circumstante: soseaua umeda, masina, accidentul din iarna. Dar, oameni buni, niciuna dintre ele nu-i va consola pe cei care si-au pierdut niste persoane dragi.

Daca nu era in stare sa conduca din cauza accidentului de la schi, atunci ar fi trebuit sa-si ia sofer. Cred ca isi putea permite, mai ales ca mergea cu familia in masina. E adevarat insa, cand ai "un tanc" precum al lui, stii sigur ca mare lucru nu ti se poate intampla, asa cum s-a dovedit. (Am avut si noi un episod cand o duduie cu un SUV era cat pe ce sa se urce pe Corsa noastra, ca ei ii venise sa intoarca acolo unde nu avea voie cu niciun chip. Si asta stiam si eu, ca nu e voie, la vremea aceea nefiind sofer. Insa mi-o zicea bunul simt).

Nu ma intelegeti gresit: n-am nimic cu Huidu, il compatimesc pentru ce i s-a intamplat, o tragedie, insa cele 14 amenzi si 2 suspendari ale permisului imi spun ca nu e tocmai cel mai disciplinat sofer. Insa vreau ca atunci cand se judeca acest caz sa nu se dea vina pe drumuri - asta e, avem un DN pana la Brasov, foarte aglomerat si pana se va face autostrada trebuie sa te adaptezi conditiilor existente - sau sa nu se afirme ca trebuie sa beneficieze de clementa doar pentru ca, in mod gresit, s-a aratat clementa in astfel de cazuri si pana acum.

Au murit 3 oameni. Si ma tot intreb, de cand am aflat de accidentul asta, ce greutate vor avea cele trei vieti? Ceva imi spune ca foarte mica si noi, romanii, si acceptam asta. Ca o viata de om nu e pretioasa. Altfel n-am vedea crime din cele mai absurde motive, copii aruncati in gunoi sau supusi unor torturi inimaginabile.

P.S. In urma cu 3 saptamani mi-am luat permisul de conducere. Din prima. Am facut si ore suplimentare de condus pana la examen, pentru ca am avut la dispozitie timpul scurs intre terminarea oficiala a scolii de soferi si programarea examenului. Am avut un instructor minunat si am mers si la cursurile de legislatie rutiera organizate de scoala de soferi. Pentru un incepator, mi s-a spus ca ma descurc foarte bine. Si totusi, sunt extrem de precauta nu neaparat pentru ce prostii as putea face eu, ci din cauza celorlalti participanti la trafic. Si pentru ca e evident ca soferie inveti in trafic, indubitabil. In timpul scolii de soferi ti se dau notiuni de baza si inveti deprinderile la volan, toate lucrurile care sunt deja automatisme la soferii mai vechi.

Sunt o multime de "nerabdatori" in trafic, oameni care fac in fata ta manevre sau te claxoneaza violent, chiar daca vad ca esti incepator. Ca doar mi-am lipit "lamaia" pe parbriz si pe luneta.

Din ce constat, regulile de circulatie se respecta numai in timpul scolii de soferi. La trecerile de pietoni soferii nu opresc, circula in oras cu mai mult de 50 km/h, nu se inscriu pe banda pe care trebuie in intersectii. Si daca faci toate astea, te trezesti claxonat in trafic si tratat cu condescendenta: ei, lasa-l naibii, e incepator. :)

Citeste si comenteaza pe blogul Menaru.