Vicepremierul Ungariei: Ungaria spune "Nu" pentru Rosia Montana

de I.R.     HotNews.ro
Duminică, 20 iunie 2010, 16:29 Actualitate | Mediu


Vicepremierul Ungariei, Semjen Zsolt, a declarat duminica la Alba Iulia ca Ungaria ar dori ca proiectul minier de la Rosia Montana sa nu se faca, pentru ca nu exista o garantie privind siguranta mediului, transmite Mediafax.

Semjen Zsolt a spus ca in aceasta problema sunt importante doua aspecte: faptul ca legile Romaniei sunt hotaratoare si, in al doilea rand, ca sunt importante protectia mediului si legile internationale in acest domeniu.

"Avand in vedere faptul ca nu exista garantie in privinta sigurantei mediului, noi am dori sa nu se efectueze acest proiect", a spus Semjen Zsolt.

Oficialul maghiar a precizat ca nu este vorba de o problema romano-maghiara, ci este o problema de mediu care ii va afecta la fel si pe romani, si pe maghiari.

"Fara sa fiu specialist in mediu sau inginer in mediu stiu ca este o tehnologie deja foarte veche care nu prea se practica mai nou. Noi spunem 'Nu' pentru acest program si spunem ca trebuie purtate in continuare discutii in aceasta privinta", a afirmat Semjen Zsolt.

Intrebat daca Ungaria intentioneaza sa mai organizeze dezbateri sau discutii de specialitate privind proiectul de la Rosia Montana, vicepremierul Ungariei, Semjen Zsolt, a raspuns ca, desi nu este ministrul de specialitate, considera ca astfel de discutii sunt importante.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















2896 vizualizari

  • +4 (24 voturi)    
    în sfârșit (Duminică, 20 iunie 2010, 16:46)

    Előd [anonim]

    O opinie clară.

    Aurul trebuie să rămână acolo. Dacă peste 500 de ani vom considera că este mare nevoie, o vom scoate.
    • -11 (19 voturi)    
      se va scoate cand Ungaria va reocupa Ardealul (Duminică, 20 iunie 2010, 18:21)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui Előd

      asta e dorinta Ungariei sa mai aiba ceva de castigat cand peste 500-1000 de ani va recuceri Ardealul ! asa cum am dat petrolul Austriei ,tot in baza unor socoteli masonice nestinse de la Marea Unire ,tot asa trebuie sa ramana si ungurilor ceva de furat....
      • -2 (4 voturi)    
        asa... (Duminică, 20 iunie 2010, 23:24)

        enala [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        ...si te-ai gandit mult?
      • 0 (2 voturi)    
        da daca e invers? (Luni, 21 iunie 2010, 9:20)

        Ci Ciong [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

        si peste 500-1000 de ani ii cucerim noi? se mai schimba roata... poate ne vine si noua randul sa o punem de un imperiu... nu?
      • +1 (1 vot)    
        Comment sters de user (Luni, 21 iunie 2010, 14:02)

        Mowgli [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      • +1 (1 vot)    
        Este doar nationalism ieftin (Luni, 28 iunie 2010, 21:52)

        Crina [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        ..ceea ce indrugi tu acolo! Stii ce? Ungurii sunt mai constienti de pericolul evident in exploata Rosia Montana , cu o tehnologie invechita si atat de periculoasa!
        Intreaba-te mai bine, de ce guvernul maghiar sa protejeze bunurile vecinului lor Romania, si nu NOI romanii? De ce nu noi, Romania sa nu facem asta? Un guvern de rahat, care isi vinde pe nimic , ceea ce de fapt nu-i apartine. Rosia Montana , nu apartine acestui guvern, si nici a guvernelor viitoare. Ei sunt alesi , doar sa guverneze, nu sa distruga. Nu este aurul lor. Hai macar , ca ceea ce se gaseste acolo, sa il lasam generatiilor urmatoare. Sa nu distrugem chiar totul
    • +7 (15 voturi)    
      nu e vorba de aur (Duminică, 20 iunie 2010, 18:21)

      danzigk [utilizator] i-a raspuns lui Előd

      e vorba de tehnologia de extragere.
      aurul e bun - multe tehnologii avansate depind de el, dar, daca tehnologia de extragere este destructiva - ce folos avem noi, romanii ? primim ceva bani in schimbul acelui aur si mai departe ne vor blestema fii si nepotii ca le-am distrus tara.
      • -8 (8 voturi)    
        Cum sa nu primim, ma, bani? (Duminică, 20 iunie 2010, 20:18)

        Forest Ghimp [anonim] i-a raspuns lui danzigk

        Pai a rulat reclama aia cu 4 miliarde de dolari o gramada. Inca mai aud pe unii ca ar fi prea putin. Oare cat ar fi convenabil pentru ei. Da o spun asa pe un ton de parca am vinde Romania de banii astia. Vindem o cantitate de aur; nu tot aurul tarii, pentru ca mai exista si la in alte parti aur (vezi Baia Mare). E totusi o suma destul de mare care vine dintr-o singura afacere.
        • +6 (10 voturi)    
          uite cum stă treaba cu banii (Duminică, 20 iunie 2010, 23:20)

          Sakura [utilizator] i-a raspuns lui Forest Ghimp

          Cele 4 miliarde de dolari (3,2 miliarde euro) de la Roşia ar veni eşalonate în 14 ani, adică 280 milioane de dolari pe an (220 milioane euro). Între timp noi pierdem 2 MILIARDE de euro pe an din fonduri europene deoarece nu suntem în stare să-i absorbim. Deja am pierdut 6 miliarde € în ultimii 3 ani şi lucrurile continuă la fel, mai câteva luni şi putem spune că am pierdut 8 miliarde € deoarece ministerul economiei nu este în stare să acceseze banii europeni. Asta în timp ce acelaşi minister, prin Videanu, se luptă pe viaţă şi pe moarte pentru pornirea exploatării de la Roşia Montană. Oare de ce renunţă cu atâta nepăsare la 2.000 de milioane pe an şi se luptă pentru ăştia 220 milioane/an? Nu cumva pentru că aştia, aşa puţini cum sunt, îi poate fura integral, în timp ce banii europeni chiar ar ajunge să fie investiţi în infrastructură, neputând fi furaţi? Cum ar fi criza în România dacă în acest moment ar fi active în ţară santiere în valoare de 2 miliarde de euro?
          • -1 (1 vot)    
            Stii cum ar fi bine? (Joi, 1 iulie 2010, 12:05)

            Nicolae [anonim] i-a raspuns lui Sakura

            Evident ca trebuie sa atragem atat fondurile europene, cat si investitorii straini. Multora li se pare o gluma exploatarea de aur din Apuseni, dar la ce scandal s-a iscat in jurul ei toti investitorii din afara vor vrea sa stie cum se termina si cu catv respect ii trateaza statul roman pe cei de la RMGC.
        • 0 (0 voturi)    
          reclama gogoasa a fost interzisa de CNA (Luni, 12 septembrie 2011, 11:20)

          deceneus [utilizator] i-a raspuns lui Forest Ghimp

          reclama aia a fost interzisa de CNA pentru ca era o mare gogoasa!!! RMGC nu a fost in stare sa demonstreze ca reclama aia contine macar un sambure de adevar
    • -9 (11 voturi)    
      cat de rau trebuie sa ne fie? (Duminică, 20 iunie 2010, 18:26)

      andra [anonim] i-a raspuns lui Előd

      cat de rau trebuie sa ajungem sa ne fie ca sa ne folosim de resursele noastre? probabil ca nu locuiesti in zona rosia montana si de aceea iti da mana sa pui problema asa.
      • -1 (3 voturi)    
        Nu ne folosim noi (Duminică, 20 iunie 2010, 22:11)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui andra

        Ci acea firma care a sponsorizat campania dlui Basescu. Asta e una dintre cele 2 probleme. A doua ar fi poluarea. Oare merita pt niste bani sa distrugem acea zona?
        Oare la ce foame de bani are acest guvern, nu crezi ca-i dadeau drumu de mult daca nu ar fi fost probleme cu poluarea?
        Dosarul sta la Ministerul Mediului...deci e clara treaba.
      • -1 (1 vot)    
        Acum e momentul sa ne folosim de resurse (Luni, 21 iunie 2010, 12:00)

        Gore [anonim] i-a raspuns lui andra

        Ca nu avem nici de unele. Nu avem infrastructura, nu avem bani la buget, avem datorii cat casa. Mi se par motive suficiente pentru a ne folosi de resursele noastre. Degeaba ne gandim la resurse cand banii luati pe acestea vor insemna doar dobanda la un credit luat de la FMI. Sa lasam analistii economici sa decida cand si cum ar fi ok sa exploatam. Problema voastra este aceea ca acum ar fi acel moment. Ei, obisnuiti-va cu ideea. La un moment dat tot trebuia sa se intample.
    • -6 (10 voturi)    
      gramatica (Duminică, 20 iunie 2010, 18:30)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui Előd

      IL VOM SCOATE, frate maghiar!
      • +1 (1 vot)    
        scuze (Luni, 21 iunie 2010, 0:04)

        Előd [anonim] i-a raspuns lui cristi

        Vorbeam de sabia lui Ștefan cel Mare ;)

        Da, mai greșesc, accept să fiu corectat. Dacă știe cineva motivația gramaticală să posteze. Eu n-am reușit să o deduc.
    • -6 (14 voturi)    
      Aurul separatistilor maghiari (Duminică, 20 iunie 2010, 19:05)

      Ioan Secuianu [anonim] i-a raspuns lui Előd

      Pt a convinge opinia ungara ca un conflict cu Romania ar merita riscul politic, diplomatic, economic, militar, etc. unele cercuri iredentiste maghiare si secuiesti din Romania trebuie sa demontreze ca exista resurse exploatabile economic, incepand cu turismul in muntii Transilvaniei si pana la aurul Apusenilor!

      Nu crede absolut nimeni ca alde extremistul Tokes sau separatistul Frunda sunt induiosati de soarta motilor sau sunt atat de ignoranti incat sa creada ca Rosia Montana ar afecta soarta secuilor la 500 km spre est!

      Faptul ca Ungaria si UDMR sunt atat de implicate in campania de propaganda anti-exploatarea aurifera e un indiciu de implicatii politice, nu ecologice, UDMR nu se intereseaza de nici un alt proiect din Transilvania, nu la acest nivel de propaganda.

      Un alt aspect e cel socio-demografic, un proiect reusit fixeaza populatia romaneasca in zona, atrage alte proiecte si investitii, ceea ce atrage alta forta de munca. Adica o crestere sau o pastrare a proportiei demografice etnice, defavorabila maghiarilor.

      Obiectivele autonomiste sunt cunoscute si cei implicati sunt monitorizati, e o lupta ideologica permanenta, pe care Ungaria o pierde sistematic de 100 de ani si va continua sa o piarda, romanii sunt subestimati si e chiar bine.

      Daca proiectul RM trece toate normele europene, trebuie facut, daca se incalca norme de securitate ecologica atunci nu trebuie aprobat, e simplu.

      Trebuie respins fanatismul ecologist si extremismul corporatist, sunt doua laturi ale aceluiasi tip de nebunie.

      Romania trebuie sa profite de resursele sale intr-o perioada rezonabila, sa dea de munca la sute de familii de moti, sa aiba mai multi bani la buget, sa incurajeze investitiile straine.

      Din turism nu se poate trai pe termen lung, experienta Greciei o dovedeste din plin !
      • +1 (7 voturi)    
        Rosia Montana (Duminică, 20 iunie 2010, 20:02)

        bramburica33 [utilizator] i-a raspuns lui Ioan Secuianu

        Din punct de vedere financiar, am inteles ca valoarea zacamantului ar fi de cinci miliarde dolari. Cat ar primi statul din banii astia, ce vor face minerii dupa inchidere exploatarii, cum ramane cu poluarea ?

        Unde ajung banii din exploatarea miniera, in pensii si salarii pt bugetari, ca si banii de pe BCR ???

        As pune pariu ca esti bugetar, votezi cu PSD-ul la alegeri si iti inveti copii despre pericolul pe care il reprezinta ungurii.... :)))
  • -7 (13 voturi)    
    No las-o-n pălăria ei de treabă! (Duminică, 20 iunie 2010, 16:55)

    Cavalerul bizantin [anonim]

    Deşi ştiu că o să-mi iau la şuturi de o să mă doară basca, tot trebuie-musai- să spun de cred. Gabriel Resource sunt cei mai evoluaţi exploatatori de minerale din lume. Tehnologia lor nu va fi ajunsă nici în zece ani de europeni şi americani. Disperaţi pe chestia asta, ăştia ar face orice să împiedice exploatarea de la Roşia, până vor putea pune ei mâna pe aur. Peste tot în lume, GR le dă cu tifla. În Africa centrală, singurii care sunt în stare să determine prezenţa aurului sunt GR. Canadienii oferă cele mai înalte garanţii de securitate pe plan mondial. În aceste condiţii, ungurul zice câ nu există garanţii de securitate. Habar nu are că tocmai staţiile de epurare canadiene, odată pornite, ar stopa prezenta poluare cu cianuri, datorată trecutului glorios industrial românesc. Nu-l deranjează faptul că acum e poluare cu cianuri la Roşia, ci faptul că ar putea intra canadienii pe fir. Din punctul meu de vedere, cea mai bună recomandare pe care o puteau primi GR în Ro e tocmai declaraţia ungurului atomic.
    • 0 (4 voturi)    
      nu prea sti mare lucru! (Duminică, 20 iunie 2010, 22:33)

      LEVI [anonim] i-a raspuns lui Cavalerul bizantin

      firma care vrea sa extraga aurul este o firma din Barbados!Oare de ce?
    • 0 (0 voturi)    
      tinere .. (Luni, 28 iunie 2010, 22:00)

      mano [anonim] i-a raspuns lui Cavalerul bizantin

      Cacaler bizantin.. Nu-i de tine un subiect asa de delicat, ca acesta . Asa ca ocupa-te de invartelile tale .
      Aaa.. du-te si verifica , daca au mai ramas seminte la tiganca de la coltul pietei, si vezi ca a inceput un meci de fotbal, frumooos.. Eu iti dau un pahar de tuica ( gratis) , si asa te vei simti in elementul tau.
  • -4 (10 voturi)    
    ce treaba are omu'? (Duminică, 20 iunie 2010, 16:57)

    Mihai [anonim]

    Ce treaba are omu' cu ce se intampla la noi? Nu mai au de ce sa se ocupe, si acum au grija de situatia din tara noastra? Avem noi treaba cu ce se hotaraste la ei? Ar trebui fiecare sa isi gestioneze treburile interne!
    • -2 (2 voturi)    
      bine că are (Luni, 21 iunie 2010, 0:08)

      Előd [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      E normal să-și facă griji. Am dovedit (o dată sigur) că suntem în stare să poluăm grav Tisza. Și pe noi ne-ar interesa dacă la Paks s-ar produce un accident și s-ar contamina apa Dunării.
  • -5 (11 voturi)    
    Sigur (Duminică, 20 iunie 2010, 16:59)

    Igen [anonim]

    Sigur, Romania ar trebui sa se preocupe de protectia speciilor de pesti din Balaton amenintate de turismul sexual intensiv.
  • +9 (15 voturi)    
    Bravo! (Duminică, 20 iunie 2010, 17:01)

    Oana [anonim]

    Felicitari! Guvernul Romaniei nu e in stare de o astfel de pozitie, felicitari Ungariei! Si multumiri.
    • -5 (11 voturi)    
      niciun "bravo"... (Duminică, 20 iunie 2010, 19:28)

      regina elisabeta [anonim] i-a raspuns lui Oana

      felicitari? pentru ce? pentru ingerinta in politica interna a romaniei? de parca noi ne-am permite sa spunem ceva despre exploatarile de aur din Ucraina. bine ca mor ungurii de grija noastra...dar daca se poate sa ne mai dea un branci cand sundem pe marginea prapastiei, se pare ca ni-l dau bucurosi.
    • +1 (1 vot)    
      Nu te muti tu la Budapesta? (Luni, 21 iunie 2010, 10:01)

      Auzi Tu [anonim] i-a raspuns lui Oana

      Ca sa poti sa-i feliciti mai indeaproape? Tu crezi ca nu mai poate vicepremierul Ungariei de binele Romaniei? Daca exploatam noi aurul sau nu le este indiferent si nici cu tehnologia nu vor fi de acord pentru ca a fost un accident la Baia Mare acu vreo 10 ani si se prevaleaza de chestia asta. Altfel recunosc si ei ca este o tehnologie sigura si perocolul exista doar in caz de accident.
      Noi trebuie sa ne urmarim si sa sustinem propriul interes. Si acela este sa ne folosim la maxim de acel aur.
    • 0 (0 voturi)    
      Felicitari si tie Elod (Luni, 28 iunie 2010, 22:08)

      Crina [anonim] i-a raspuns lui Oana

      pentru luciditatea si bunul tau simt in a aprecia just situatia!
      Si eu sunt de aceiasi parere. Noroc ca exista Ungaria, care mereu a fost mai ferma in asemenea situatii. Rusine autoritatilor romane ca nu invata nimic, absolut nimic din istorie ( cea recenta, desigur, care este scrisa tot de ei, din pacate)
  • -1 (11 voturi)    
    nu sunt pt rosia montana dar..... (Duminică, 20 iunie 2010, 17:04)

    agora [anonim]

    Romania a spus vreodata "NU" unui proiect al Ungariei?
    • 0 (4 voturi)    
      Romania are capitala la Bucuresti (Duminică, 20 iunie 2010, 20:24)

      Halt [anonim] i-a raspuns lui agora

      Nu la Budapesta. Si noi inca nu am disparut ca natie ca sa ne spuna ei ce sa facem si cum sa ne conducem tara. Auzi, tupeu!!!
      Pai pe domnul vicepremier l-a palit senilitatea si a uitat ce tara conduce? Nu mai pot eu de ce efecte inventeaza el ca ar avea mina de la Rosia Montana asupra Ungariei. E gargara! In primul rand va avea efecte benefice asupra economiei romanesti; astea sa fie efectele negative asupra Ungariei?
      • 0 (0 voturi)    
        Halt, nu te impiedica .. (Luni, 28 iunie 2010, 22:17)

        Crina [anonim] i-a raspuns lui Halt

        orgoliile personale, si priveste situatia in ansamblul ei. Crezi ca doze de nationalism ieftin, sunt folositoare acum? Eu zic ca ne facem si mai de ras cu asemenea atitudine. Suntem in secolul 21, iar Romania este pe cale sa mai faca inca o boroboata . Insa de data asta cu consecinte economice si mai ales ecologice .. catastrofale. Si ca de obicei, nimeni nu o sa-si asume responsabilitatea. Numai priveste putin inapoi ( la afacerile murdare din anii precedenti, care au adus Romania, EXACT IN LOCUL unde este acum. ADICA, NICAIERI
        O sa mai vindem si acest aur ( la pret de nimic) si ce o sa mai ramana? Petrol, nu mai este al nostru. Gaze, nu prea. Paduri... am devorat totul , ca termitele.. pamanturi arabile, vindem la greu..
        Ce sanse mai dam generatiilor viitoare?
    • 0 (2 voturi)    
      a poluat Ungaria vreodata apele din Romania (Duminică, 20 iunie 2010, 22:35)

      levi [anonim] i-a raspuns lui agora

      dar Romania se ofera sa plateasca eventualele daune,nu cred!
  • -1 (7 voturi)    
    Naspa pt. Basescu & Co ! (Duminică, 20 iunie 2010, 17:26)

    Basescu a fost demis ! [utilizator]

    Din ce in ce mai multe semnale ca echipa oranj va pierde finatzarea pentru 2012 din partea lu' Gabriel Resources (aka. Soros).

    Sa te ti furisaguri pentru pusculita de partid pana aunci. Nu'i bai, bugetul public e la mana mafiei portocalii.
    • +3 (3 voturi)    
      Naspa pt. Romania (Luni, 21 iunie 2010, 2:24)

      Vladi [anonim] i-a raspuns lui Basescu a fost demis !

      Daca PDL pierde atunci cine vine, Vanghelie si Mazare, care pe atunci vor fi politicieni cu vechime si greutate in psd? scapam de sforarul Hrebenciuc ca sa vina carturarul Vanghelie? nu multumesc. Nu trebuie sa bateti campii, la votare nu participa Obama si Merkel trebuie sa alegeti din oferta romaneasca.
  • +5 (11 voturi)    
    Muntii nostrii aur poarta... (Duminică, 20 iunie 2010, 17:31)

    hunul [anonim]

    Degeaba avem terenuri agricole daca le tinem parlog...
    Auru acela ar trebui sa ajunga, in mare parte, in visteria BNR.
    Semjen Zsolt se gandeste, probabil, sa lase Ro aurul acolo pentru vremurile cand transilvania va redeveni provincie maghiara. :))
    Oricum, datorita austriecilor, sasilor, secuilor si ungurilor avem si noi niste orase in Ardeal cu care sa ne laudam si care au ce arata. Altfel aceste orase ar arata ca cele din oltenia si Moldova.
    • -1 (1 vot)    
      bucurestean sau ardelean? (Duminică, 20 iunie 2010, 23:02)

      bishop [anonim] i-a raspuns lui hunul

      vad ca tare ii mai dispretuiesti pe molodveni si olteni.
    • 0 (2 voturi)    
      așa e (Luni, 21 iunie 2010, 0:11)

      Előd [anonim] i-a raspuns lui hunul

      Le datorăm (Imperiului Habsburgic, și mai târziu Monarhiei Dualiste) progresul tehnologic din zonă. Nu au făcut-o totuși de dragul românilor. Au exploatat cât au putut resursele locale. E un fel de win-win situation.
  • +3 (7 voturi)    
    Rau am mai ajuns.... (Duminică, 20 iunie 2010, 17:48)

    lili [anonim]

    Sa ne dea altii indicatii si sa ne poarte de grija, ca noi nu suntem in stare.... Ai nostri guvernanti si parlamentari si responsabili cu astea habar n-au sa fac o analiza, sa ia o decizie.... vai de mama voastra de politicieni..... Va dau altii indicatii....si ungurii...si mai nou bulgarii.....
  • -5 (9 voturi)    
    Fiecare sa-si vada de tara lui (Duminică, 20 iunie 2010, 17:55)

    Stefan [anonim]

    Problema Rosiei Montane si decizia de a extrage sau nu aurul de acolo este o decizie strict a Romaniei.
    Vicepremierul Ungariei ar face bine sa-si masoare declaratiile, mai ales cand se afla pe teritoriul romanesc.
    • -2 (4 voturi)    
      Romania e in UE (Duminică, 20 iunie 2010, 20:22)

      mihai1982 [utilizator] i-a raspuns lui Stefan

      Romania e in UE. Asa ca decizia nu apartine doar Romaniei.
    • 0 (0 voturi)    
      Vaaaii!! (Luni, 28 iunie 2010, 22:25)

      Crina [anonim] i-a raspuns lui Stefan

      Si mai porti si numele ( pseudo) unui .. domnitor care s-ar fi zvarcolit in mormant daca vedea simulacrul de contract , prin care Rosia Montana este sacrificata. Apropo, trebuie sa fii patriot, cu adevarat patriot, si nu nationalist sau xenofob . Ti-o cere chiar numele, sa stii
      Si apropo! Curajul exista , sau nu. Nu se masoara. Iar vicepremierul ungar are curaj, si demnitate.. chiar daca unora de aici li s-a trezit xenofobia personala ... asa dintr-o data .
      Si crede-ma ca vicepremierul ungar are mai multa demnitate decat majoritatea dintre cei care se perinda pe la conducerea RomanieiDesigur ca as fi i preferat sa declare ceea ce vicepremierul a declarat, un demnitar roman, insa nu am avut aceasta sansa
  • -4 (8 voturi)    
    dezavantaj pentru romania (Duminică, 20 iunie 2010, 18:10)

    andreea [anonim]

    normal ca ungurii au spus nu, nu este in interesul lor ca romania sa se ridice prin asemenea investitii. ei cum n-au niciun fel de resurse, incearca sa saboteze cum pot. noi am fi inconstienti daca reusim sa ratam si investitia asta.
  • +6 (8 voturi)    
    Aur (Duminică, 20 iunie 2010, 18:14)

    Bubu [anonim]

    O tona de deseuri electronice contine mai mult aur decat 17 tone de minereu aurifer.
    Sursa : Science Illustrated Iulie/August 2010.
  • +10 (12 voturi)    
    escrow (Duminică, 20 iunie 2010, 18:32)

    gabor [anonim]

    Ca de obicei ungurii sunt capabili sa isi exprime deschis opiniile. Pentru ca guvernul Romaniei nu este in stare sa spuna nu acestei "investitii" paguboase pentru romani, cel mai bine ar fi, pentru inceput, ca firma canadiana sa deschida un cont escrow in care sa transfere fondurile necesare constituirii unei garantii de mediu care sa acopere pagubele ce ar putea rezulta dintr-un eventual accident ecologic. Dupa transferul acestor fonduri (ca dovada de buna credinta din partea investitorului) se pot continua discutiile pe aceasta tema. Exemplu cel mai reprezentativ si absolut contemporan este ce se intampla in Golful Mexic unde o companie de talia BP si un guvern ca cel american nu au reusit sa stapaneasca urmarile scufundarii unei platforme petroliere!
  • -5 (9 voturi)    
    Ungaria despre proiectele Romaniei? (Duminică, 20 iunie 2010, 18:43)

    Martipan [anonim]

    C-o fi bun, c-o fi rau proiectul asta - totusi, de ce se pronunta Ungaria despre el? A fost accidentul acela la Baia Mare dar au trecut niste ani de atunci. Si conditiile difera foarte tare, oricum.
    • 0 (4 voturi)    
      Lungul nasului se afla la Budapesta! (Duminică, 20 iunie 2010, 21:17)

      H. [anonim] i-a raspuns lui Martipan

      Sa si-l vada! Posibilitatea unui accident e aceeasi cu posibilitatea de a le cadea drobul de sare in cap. Ma bucur ca de data asta personajele din Povesta prostului sunt de alta nationalitate, unguri.
  • -5 (9 voturi)    
    AURUL (Duminică, 20 iunie 2010, 18:46)

    CIOMBE [anonim]

    Va ramane acolo atata timp cat vom dori noi, nu Budaapesta!
    Intrebare la Eloed: stie sa vorbeste roamneste? Intelege?
    • +1 (1 vot)    
      Sunt de acord (Duminică, 20 iunie 2010, 22:51)

      Madalina [anonim] i-a raspuns lui CIOMBE

      Dar cu atat mai mult aurul ala trebuie scos acum si folosit in interesul Romaniei. Pana nu le vin idei si la bulgari sau altii, sa dea declaratii. Oare nu vad ca sunt ridicoli? Om fi avand noi problemele noastre interne, dar tot noi le vom rezolva. Si ii rugam frumos pe vecini sa-si estimeze propriile proiecte. Bineinteles, nu alea de exploatare a aurului; ca n-au aur.
  • -1 (7 voturi)    
    rosia (Duminică, 20 iunie 2010, 18:53)

    Ala [anonim]

    Eu cred ca e de datoria lui Emil Boc sa spuna un NU hotarat minelor de uraniu care sunt pe cale sa se deschida in Ungaria in 2010, mine exploatate de niste australieni. Si daca poate premierul ungur sa spuna NU reducerilor de pensii din Romania, iar premierul roman sa spuna NU reducerilor de salarii din Ungaria.
    • +1 (1 vot)    
      ce se amesteca ungaria? (Luni, 21 iunie 2010, 8:01)

      madalin [anonim] i-a raspuns lui Ala

      nici nu stiam ca ungurii au uraniu si ca vor sa-l exploateze. nici nu ma intereseaza, dar vreau ca in tara mea sa facem ce vrem cu resursele noastre. daca suntem in plina criza, cred ca decizia profitarii de bogatiile naturale este intemeiata. sigur ca trebuie sa avem grija sa nu se produca un accident ecologic, dar aurul trebuie scos musai
  • -4 (8 voturi)    
    bla bla bla (Duminică, 20 iunie 2010, 19:00)

    fantoma lu Gojdu [anonim]

    pun pariu c a daca auru era in Ungaria,pana acuma era deja scos.Sa ne dea ei contravaloarea aurului de acolo,si nu se mai face nici o exploatare cu cianura.
  • -1 (5 voturi)    
    Ei, (Duminică, 20 iunie 2010, 19:02)

    Pantera Roz [utilizator]

    daca asa spune dl.vicepremier al Ungariei,eu zic ca trebuie sa ne inclinam si sa procedam ca atare.Pt. ca si asa ai nostri o scalda cu problema asta de ani de zile.
  • +1 (7 voturi)    
    bravo ungurilor (Duminică, 20 iunie 2010, 19:08)

    acciduzzu [anonim]

    bine ca macar guvernul altora are verticalitatea de a spune nu in problemele noastre interne.
    • -2 (4 voturi)    
      Nu exista verticalitate (Duminică, 20 iunie 2010, 21:32)

      Flaviu [anonim] i-a raspuns lui acciduzzu

      Totul se rezuma la interese. Economice, in speta. Daca ungurii zic ca e rau, inseamna ca e bun. Cam asta ar fi confirmarea.
  • -4 (8 voturi)    
    Totusi... (Duminică, 20 iunie 2010, 19:16)

    Mitzi [anonim]

    Mi se pare ca ungurii fac cam multa galagie pe tema asta si singurul lor argument e un accident care a fost acum 10 ani. E ca si cum noi ne-am pronunta asupra unei privatizari din Ungaria sau ceva.
    • +3 (7 voturi)    
      Un simplu accident.... (Duminică, 20 iunie 2010, 21:07)

      blandul ben [anonim] i-a raspuns lui Mitzi

      care a provocat acum 10 ani un adevarat dezastru ecologic pe bazinul Tisa - Dunare si Romania a fost oaia neagra a Europei. Ce conteaza fauna si flora acvifera din raurile mentionate ? Oare ce lucruri conteaza pentru cetatenii acestei tari care au o singura grija :sa se indoape cu mici si bere ieftina. Inca o data dovedim ca suntem doar niste animale fara nici un DUMNEZEU.
  • -3 (3 voturi)    
    totusi (Duminică, 20 iunie 2010, 20:26)

    rema [anonim]

    Da cine sunteti voi Domnilor Unguri sa spuneti nu sau da in Romania? Nici eu nu sunt pentru acel proiect dar ce se intampla acolo decid romanii nu ungurii!
  • +3 (5 voturi)    
    Vai de capul nostru (Duminică, 20 iunie 2010, 21:10)

    utu [anonim]

    Firma multinationala TRANSGOLD ,ne-a tras o teapa grozava cu ajutorul tradatorilor de tara romani, din minister si din REMIN Baia Mare.Statul roman nu a castigat nici un euro ,iar firma nu a platit nici o despagubire dupa accidentul ecologic ce a speriat lumea spaland putina ,la adapostul unui contract beton in favoarea lor.Trebuie sa ne ferim ca dracul de tamaie,de contractele co firmele multinationale ,datorite functionarilor romani tradatori,careisi vand tara pe bani marunti.Eu sunt sceptic in privinta proiectului Rosia Montana si prevad o teapa uriasa data romanilor.
    • 0 (0 voturi)    
      Sceptic? esti doar realist si cu bun simt!! (Luni, 28 iunie 2010, 22:33)

      Inna [anonim] i-a raspuns lui utu

      Doar sa strigi un pic mai tare te rog, sa auda toti capcaunii naivi de pe site , care in loc sa multumeasca vicepremierului pentru atitudinea lui exemplara, prieteneasca si responsabila in legatura cu acest subiect murdar.. sunt dintr-o data inundati de sentimente nationaliste.
      Aminteste-le ca si ungurii au suferit de la acel accident mizerabil de la mina din Baia Mare. Si prin urmare au dreptul, si inca cum sa se amestece in aceasta chestiune
  • +3 (7 voturi)    
    Responsabilitate (Duminică, 20 iunie 2010, 21:18)

    Prebu [utilizator]

    Faptul ca guvernul ungar este impotriva unei astfel de exploatari face clar diferenta intre o tara civilizata si noi. De ce se intereseaza de proiectu de la noi? Pentru simplul fapt ca sunt vecinii nostrii, pentru ca au mai facut cunostinta cu cianura de la noi si pentru a transmite guvernantilor mesajul ca exploatarea pe baza acestor cianuri a fost interzisa atat in Ungaria cat si in Europa. Din pacate in Romania doar PARTIDUL VERDE si alte cateva ONG-uri lupta pentru ca acest proiect sa nu fie pus in aplicare. Cred ca ar trebui sa ne implicam mult mai activ atunci cand este vorba de viitorul copiilor nostrii!
  • +1 (1 vot)    
    -isti (Duminică, 20 iunie 2010, 21:58)

    agora [anonim]

    Parca toti care voteaza la acest articol sunt din UDMR
    N-au decat!
    • -1 (1 vot)    
      sper din toate inima (Luni, 21 iunie 2010, 8:32)

      levi [anonim] i-a raspuns lui agora

      Ca nu!Si daca ai dreptate iti spun ca e vai de voi!
  • +1 (1 vot)    
    Cine e asta? (Luni, 21 iunie 2010, 9:57)

    Bogdan [anonim]

    Intrebarea mea este: De cand isi permite un oficial maghiar sa isi dea cu parerea in legatura cu ceea ce ar trebui sai nu sa se intample in Romania?
    • 0 (0 voturi)    
      Parere (Luni, 21 iunie 2010, 11:43)

      Valentin22 [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Oficialul maghiar are dreptul sa-si dea cu parerea pentru ca Ungaria nu-i pe o alta planeta, ci la cateva sute de km distanta iar o eventuala poluare a apelor sau aerului ar ajunge rapid la ei (vezi poluarea de acum cativa ani a Tisei).
      Pe de alta parte, decat sa dea reclame slabe la TV, Gabriel Resouces ar trebui sa mizeze exact pe asta: unguri, de preferinta din Ungaria, care sa se declare CONTRA Rosia Montana. Pentru ca imediat ar sari la cap desteptii nationalisti autohtoni, care, numai ca sa fie contra ungurilor, ar deveni brusc sustinatori ai exploatarii de la Rosia.
  • +1 (1 vot)    
    ......... (Luni, 21 iunie 2010, 12:02)

    relu' [anonim]

    Dar ce treaba are vicepremierul Ungariei cu Rosia Montana, sa-si vada de treaba lui, hotararile , oricare ar fii ele se vor lua la noi si nu la Budapesta. In schimb preluatul Ardealului de Budapesta, e o fictiune buna...pasarea malai viseaza.....:D
  • 0 (0 voturi)    
    CLEOMARIUS@YAHOO.COM (Luni, 21 iunie 2010, 12:06)

    marius [anonim]

    eu stiu ca nu e tocmai VERDE din pct vedere al mediului ,dar nu cred ca ROMANII isi dau cu parerea despre ce fac ungurii,si cred ca suntem capabili(unii)sa spunem DA sau NU unui astfel de proiect de importanta majora.parerea mea
  • 0 (0 voturi)    
    fugi ma d'aci (Luni, 21 iunie 2010, 16:03)

    matei [anonim]

    murim dracu de foame si astia ne alunga si ultimii investitori. ba ma lasi? al dracu' daca era la el in tara, nu mai era nicio problema, era totul eco si cirat ca apa sfintita. hai basti ma ungure d'aci.
  • 0 (0 voturi)    
    buna' (Luni, 21 iunie 2010, 22:19)

    rusu valentin [anonim]

    nu inteleg deci serios ungaria spune nu
    nu stiam k clujul e in ungaria dar ma rog
    deja ei conduc ardealu
    nu
  • 0 (0 voturi)    
    pai le-am dat deja de cateva ori cianuri (Marţi, 22 iunie 2010, 9:32)

    tavi [anonim]

    din pacate i-am omorat deja de cateva ori cu cianuri pe unguri, normal ca nu mai au incredere.....poluarea din 2000 de la baia mare a produs un dezastru in ungari comparativ (ma rog) cu cernobalul

    http://www.ziaruldeiasi.ro/national-extern/cianurile-de-pe-tisa-al-doilea-cernobil~ni16jp

    si mai din pacate, romania face chestia asta in mod regulat de atunci. cea mai recenta poluare a fost in zona baia borsa

    http://www.ziare.com/international/stiri-externe/ucraina-cere-romaniei-sa-plateasca-pentru-poluarea-tisei-726936

    deci nu vad cum ar mai avea vecinii nostri incredere...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by