Un videoclip care arata un functionar deschizand o ciocolata Kit Kat in care gaseste un deget de urangutan a fost repostat pe YouTube, la o zi dupa ce fusese inlaturat, in urma cererii grupului alimentar Nestle, relateaza CNN.

Campania virala, care parodiaza reclamele la ciocolata Kit Kat, a fost creata de Greenpeace pentru a arata ca uleiul de palmier folosit de Nestle in multe dintre produsele sale distruge habitatul natural al ultimilor urangutani care traiesc in Indonezia.

Cele 60 de secunde se termina cu o parodie a celebrului slogan "Have a break? "Have a Kit Kat", inlocuit acum cu: "Have a break? Give orangutan's a break."

Greenpeace sustine ca Nestle a cerut YouTube sa inlature videoclipul, invocand drepturi de autor. In locul sau, a fost postat urmatorul mesaj: "Acest videoclip nu mai este disponibil din cauza unei solicitari legate de copyright facute de Societe des Produits Nestle S.A."

Un purtator de cuvant al Greenpeace afirma ca invocarea dreptului de copyright a fost un pretext a-i reduce la tacere si pentru a impiedica lumea sa afle adevarul. Nestle UK a negat insa acest lucru.

In ciuda interventiei Nestle, Greenpeace a repostat clipul pe site-ul de video-sharing Vimeo.com si a utilizat Twitter pentru a atrage atentia asupra unei posibile tentative de cenzura.

Greenpeace acuza Nestle ca foloseste ulei de palmier cumparat de la cel mai mare producator mondial - indonezienii de la Sinar Mas. Acestia, sustin activistii pentru protectia mediului, distrug habitatul urangutanului si incalca legile indoneziene pentru a produce cat mai mult ulei.

Miercuri, Nestle a negat, intr-un comunicat, ca ar achizitiona ulei de palmier de la Sinar Mar pentru marcile pe care le vinde, inclusiv Kit Kat.

"Achizitionam ulei de palmier Cargill si am cerut explicatii de la ei privind lantul de aprovizionare".

"Cargill ne-a informat ca Sinar Mas trebuie sa raspunda acuzatiilor Greenpeace pana la sfarsitul lui aprilie. Ne-au spus ca vor renunta la Sinar Mas daca nu vor lua masurile de corectie pana atunci".