Impozitul pentru poluare, calculat pe principiul "poluatorul plateste", inlocuieste taxa auto din 2010 

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 10 aprilie 2009, 13:29 Actualitate | Mediu


Nicolae Nemirschi
Foto: AGERPRES
Ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi,  a anuntat vineri ca ministerul intentioneaza ca, din 2010, sa introduca, in locul taxei de poluare, un impozit calculat in functie de gradul de poluare. Nemirschi a spus ca va fi aplicat principiul "poluatorul plateste", valabil "pana la ultima teava de esapament", transmite Mediafax.

"Eu ma simt bine astazi intr-o masina care scoate mult fum, dar copilul meu, nepotii mei sunt obligati sa suporte asta? Sa stiti ca incalzirea globala este reala", a spus ministrul la finalul unei dezbateri publice, la Alba Iulia. El a explicat ca noul impozit ar urma sa fie introdus din 2010 si va fi calculat gradual, in functie de poluarea autoturismului, respectiv in functie de cantitatea de dioxid de carbon emisa.

Nemirschi a spus ca va fi o propunere legislativa serioasa, care va fi trecuta prin Parlament, "nu va fi facuta pe un colt de masa". Potrivit ministrului, propunerea legislativa este, in prezent, doar conturata, fiind in discutii cu reprezentii Asociatiei Producatorilor din Industria Auto. El a precizat ca pana acum acestia sunt de acord cu propunerile ministerului.

Taxa de poluare auto a inlocuit, pe 1 iulie 2008, controversata taxa de prima inmatriculare. Dupa ce in decembrie 2008 valoarea noii taxe s-a triplat, incepand cu 19 februarie 2009 actualul Guvern a decis reducerea acesteia cu o treime.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4282 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    Apropo, pe cand impozitul pe prostie? (Vineri, 10 aprilie 2009, 14:05)

    ligrivn [anonim]

    Se gandeste oare dl ministru sa puna impozit pe poluare si pe noxele emise de colosii industriali al caror "negru de fum" se vede de pe geamul ministerului de la distanta de zeci de km sau doar vrea un bir suplimentar care sa rotunjeasca bugetul stramtorat al dlui. Boc?
    Cu tonele de oxizi de azot, oxizi de carbon sau pulberi in suspensie emise de colosii privatizati de oameni de afaceri dubiosi din tari precum Turcia, Grecia, Cipru etc. isi pot construi castele. Iar termopanele si le pot lua din comisioanele de pe impozitul mentionat...
  • -1 (3 voturi)    
    "Eu ma simt bine", ce texte... (Vineri, 10 aprilie 2009, 14:05)

    a [anonim]

    Cum adica eu ma simt bine? Adica eu ma simt bine ca nu am bani sa-mi cumpar o masina noua? Ia sa treaca si domnul ministru la salar de 1000 de lei net, sa-l mai aud! Poate "Eu nu ma descurc...". Exista si o lege antifumat, se aplica?
  • +7 (7 voturi)    
    super! (Vineri, 10 aprilie 2009, 14:14)

    pehash [anonim]

    as vrea sa vad un impozit de 10k ron pentru autobuzele alea vechi care te asfixiaza daca se opresc la semafor 2 minute. la aceeasi categorie si basculanta bunicului, miile de camioane de pe cararile patriei, cate un bmw vechi de 2 secole adus cu multa truda de doreii care s-au calificat in zidarie in germania etc.
    prin 90 puteai sa vezi carpatii din foisorul de foc. acum nu se mai vede marginea bucurestiului de la ultimul etaj al brd-ului.
    ar fi super utila si o taxa pe poluare fonica. pentru nespalatii care se dau cu atv-ul prin oras... taxa aia sa fie 10x pretul atv-ului.
    • -5 (5 voturi)    
      taxe pe poluare (Vineri, 10 aprilie 2009, 14:28)

      atevistul [anonim] i-a raspuns lui pehash

      Poate ne speli tu, atotstiutorule....
      • 0 (0 voturi)    
        taxe pe atevisti (Duminică, 12 aprilie 2009, 23:18)

        :)) [anonim] i-a raspuns lui atevistul

        pe voi nici potopul nu va mai spala, atevistilor de oras
  • 0 (2 voturi)    
    Cât costă un vot ? (Vineri, 10 aprilie 2009, 14:15)

    GoGU [anonim]

    Daca eu am o Dacie veche cu care merg de 2 ori pe luna sa platesc mai mult decat unul cu o masina Euro 5 care merge zilnic zeci sau sute kilometrii ?
    Am vrut si eu sa-mi pun panouri solare subventionate , eram pregatit cu cererea sa merg la firma , dar in seara de dinaintre zilei x , a venit acest Ne..om si a anulat "casa verde" .
    Asa ca am o datorie de platit pentru acesta , de fapt pentru partidul lui . Si pot sa o platesc doar la vot. Stiind cu cat am fost "pagubit" , vreau sa stiu cat costa un vot ca sa stiu cate voturi contra sunt dator ( cred ca o sa las un testament politic la urmasi sa continue ei cu voturile , ca multe sunt ) .
    • +2 (2 voturi)    
      masina trebuie sa corespunda... (Vineri, 10 aprilie 2009, 15:47)

      travis [anonim] i-a raspuns lui GoGU

      specificatiilor tehnice de la data la care a fost construita.Adica,masinilor construite si vindute in Romania,acum 20 de ani,nu poti sa le ceri sa fie euro 4.Stiu de la un olandez,avea un jeep de 14 ani.Deoarece fusese cumparat in Olanda,trebuia sa coresp normelor tehnice de la data cumpararii.Este ilegal sa ceri ca o masina vinduta in tara,de pe care s-au luat bani buni,sa fie impozitata suplimentar ca nu respecta legile din 2009.
      • -2 (2 voturi)    
        legile de la 1800.. (Vineri, 10 aprilie 2009, 16:46)

        alin [anonim] i-a raspuns lui travis

        am o caruta mostenita de la stra-strabunicu.. pe vremea cand nu era interzisa circulatia carutelor in bucuresti. deci se aplica legea de pe vremea cand a fost construita caruta? sau crezi ca ar trebui folosita doar cu calul original ;)

        Gogule la cat sper sa te coste pe tine taxa aia atat de mult incat sa-ti dai dacia la fier vechi si sa mergi cu taxiul de 2 ori pe luna.
    • 0 (0 voturi)    
      Stai linistit... (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 1:14)

      Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui GoGU

      Gogule. Daca esti (fara conotatii jignitoare) doar un om de rand, oricum nu pupai tu panouri. Mai citeste ordinul ala daca ai vreme de pierdut.
      Daca ai un frate/cumnat/cuscru instalator validat, asta-i altceva...
  • +1 (1 vot)    
    Va conta si numarul de km facuti anual (Vineri, 10 aprilie 2009, 14:18)

    CatalinB [anonim]

    ... sau doar asa, ai euro 3 platesti mai mult decat un euro4, chiar daca eu fac 5.000 km / an, iar ala cu euro 4 face 15.000 ? Eu poluez mai mult in cazul asta?

    Masina polueaza doar prin CO2 ? Eu am un diesel, am auzit ca motorul diesel "scoate" mai multe noxe fata de benzina... Exista cumva si alte substante care vor fi considerate ca poluante (de ex. oxizi de sulf) ?
    • -1 (1 vot)    
      hm (Vineri, 10 aprilie 2009, 14:34)

      nick [anonim] i-a raspuns lui CatalinB

      umm mi se pare (nu sunt sigur) ca sulful nu se mai foloseste, era folosit inainte ca si catalizator, la motoarele vechi, non-euro. din nou, nu sariti cu injuraturi, ca nu sunt sigur si nici de profesie chimist sau whatever.

      cat despre impozit pe poluare, mi se pare mai bine asa, decat sa platesti la inmatriculare aiurea.

      poate ca o dacie veche nu merge decat 5000 km pe an, in timp ce un euro 5 merge 200k, totusi diferenta de poluare intre dacie si euro 5 este ENORMA. vehiculele euro5 au multiple filtre de particule si alte alea, e ca si cum ai face comparatie intre 10 tractoare si o motocicleta. sau ceva de genul.

      oricum, e doar o opinie. din nou, sper sa nu sara nimeni la cearta/injuraturi.
      • +1 (1 vot)    
        Faci afirmatii eronate. (Vineri, 10 aprilie 2009, 18:30)

        Nostradamus [anonim] i-a raspuns lui nick

        imi pare rau, comiti o grava eroare. in apararea ta, pot sa spun ca nu esti singurul. si dl. ministru (se potriveste mai bine denumirea de sinistru in cazul lui) confunda pi...a vacii cu stampila primariei. o sa folosesc majuscule ca sa va atrag atentia mai bine: un litru de benzina ars, produce aceeasi cantitate de co2, indiferent de norma de poluare a masinii (euro 1sau 5). catalizatorul nu reduce emisia de co2 ci doar compusii pe baza de sulf rezultati in urma arderii (benzina euro produce astfel de compusi iar cea non euro producea in plus si compusi pe baza de plumb). motoarele diesel sunt mai eficiente decat cele pe benzina (pt ca la acelasi litraj consuma mai putin decat cele pe benzina), dar au in plus emisie de particule nearse (fumul vizibil chiar si la masinile foarte scumpe si noi) dar care, pot fi retinute de niste filtre de particule daca se doreste asta. in plus, un motor de 1600 cm cubi si 140 de cai putere, o sa arda o gramada de benzina, fata de unul de aceeasi capacitate (tot 1600) si 80 de cai. totul se reduce la consum. arzi mult, produci mult co2. catalizatorul retine doar compusii sulfurosi care produc smog si ploi acide. iar principiul "poluatorul plateste" aplicat la emisia de co2 insemna strict o taxa bagata in litrul de benzina. faci 5000 de km pe an, e normal sa platesti mult mai putin ca unul care face 100.000 de km. orice alta metoda este incorecta!
        principiul nu se aplica nici daca ne raportam doar la emisia de compusi de sulf (favorizand masinile cu catalizator euro 5), pt ca si in acest caz, conteaza mult mai mult cati km parcuri pe an!
        orice alta abordare e doar o metoda de a lua de la saraci (cu masini mai vechi si de mic litraj euro2 sau 3) si a da la bogati cu masini noi, scumpe si puternice, care rup dn1 si autostrada soarelui in fiecare saptamana.
        • 0 (0 voturi)    
          Alte afirmatii eronate (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 8:46)

          Asterion [anonim] i-a raspuns lui Nostradamus

          Imi pare rau, dar si tu comiti o eroare. Catalizatorul nu elimina compusii cu sulf. Deoarece acest lucru nu poate fi facut. Sulful se poate elimina doar in procesul de rafinare si obtinere a combustibilului. Catalizatorul are doua roluri :
          1. Sa determine o ardere cat mai completa la nivelul gazelor de esapament (o oxidare in plus cu oxigenul care a mai ramas). De aceea este montat pe teava de esapament cat mai aproape de motor ca temperatura gazelor sa mai permita procese de oxidare catalitica.
          2. Sa determine descompunerea oxizilor de azot care si ei determina poluare acida.
        • 0 (0 voturi)    
          "poluatorul plateste" (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 17:29)

          Lolek [anonim] i-a raspuns lui Nostradamus

          Daca ne referim strict la emisiile de CO2, sistemul cel mai corect este acela de a aplica o taxa pe combustibil. Cu spuneai, un litru de benzina produce prin ardere aceeasi cantitate de co2, fie ca e ars intr-un motor non-euro sau euro 5.

          Asta e partea usoara. Cand discutam de celelalte emisii, NOx-uri si SOx-uri, particule, etc., lucrurile devin complicate, pentru ca intevin multe variabile: vreme, tip de trafic, stil de condus, etc.

          Imi place sa cred ca atunci cand se gandesc la toate aceste noi taxe si modalitati de aplicare a principiului poluatorul plateste se vor gandi totusi si la taxele si ACCIZELE deja existente, care insumeaza deja 50 din pretul la pompa.
    • -1 (1 vot)    
      hmmm... (Vineri, 10 aprilie 2009, 14:37)

      Raz [anonim] i-a raspuns lui CatalinB

      Si eu am diesel (VW Golf 4) si are emisia de CO2 de 140. Un Logan nou pe benzina are in jur de 180...
      • 0 (0 voturi)    
        pe langa (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 10:45)

        soferul [utilizator] i-a raspuns lui Raz

        acel codoi, pe teava de esapament mai ies si alte chestii.
    • 0 (0 voturi)    
      accize la combustibil (Vineri, 10 aprilie 2009, 16:50)

      alin [anonim] i-a raspuns lui CatalinB

      poluarea se impoziteaza indirect si prin accizele pe combustibil.
      impozitarea pe emisii de co2. sunt particule grele rezultate in urma arderilor incomplete care dauneaza mult mai tare sanatatii.
  • 0 (2 voturi)    
    nu va mai bateti joc de noi (Vineri, 10 aprilie 2009, 14:33)

    gigioc [anonim]

    iara legi date de boi cu taxe si impozite.......
    ba nenorocilitor: 19 % impozit , alte 15 pe sanatate, somaj etc... alte 19% pe tva la orice cumperi..
    Taxe si accize la carburanti, alcool n, tigari...
    Bai nenorocitilor aseta sunt valabile numai in mizeria asta de tara ca v ati obisnuit sa luati pielea de pe noi!!!!!!!!!
    Moldovenii au curaj ca au dat foc guvernului. Voi meritati jupuiti de vii mafiotilor!!!!!!!!!
    • 0 (0 voturi)    
      cu pusca dupa ei (Vineri, 10 aprilie 2009, 16:22)

      alin [anonim] i-a raspuns lui gigioc

      asa e!! plin de jigodii cu 2 clase, hoti si escroci. are Dumnezeu grija de ei mai tarziu sau mai devreme! frica sa va fie jigodiilor!
      Ce sa mai facem cand nu avem nici o putere, nu avem alternative(la vot). sa plecam din tara asta toti? te apuca durerea de cap cand afli cum si ce se face. democratia asta romaneasca ne distruge; un neam de hoti , tigani . cu pistolu la tampla faci treaba cu hotu`. altfel toata viata are sa fure. dar cine sa faca asta?
  • +2 (2 voturi)    
    in benzina! In benzina! De doua ori in benzina... (Vineri, 10 aprilie 2009, 14:35)

    Daniel [anonim]

    Intr-adevar, doar ca din 2012 o sa introduca taxa de poluare in benzina, benzina va fi cu 10% mai scumpa iar in 2014 vor introduce din nou taxa de poluare pe care in 2015 o vor baga din nou in benzina. Suna cunoscut? :)
  • +1 (3 voturi)    
    insfarsit o kestie buna!!! (Vineri, 10 aprilie 2009, 14:39)

    alien [anonim]

    super ideea, cu conditia ca se aplice tuturor autovehiculelor, inclusiv camioanelor vechi, dacilor 1300 samd!!! astfel, fiecare va plati efectiv atat cat polueaza!
  • +1 (3 voturi)    
    Lege facuta pe colt de masa. (Vineri, 10 aprilie 2009, 14:39)

    vizitator [anonim]

    "emirschi a spus ca va fi o propunere legislativa serioasa, care va fi trecuta prin Parlament, "nu va fi facuta pe un colt de masa"."

    Asta inseamnca ca exista legi facute pe colt de masa! Asta a lui Pogea cu ferfetarul si deductibilitatea Tva cred ca e una dintre ele. De fapt cred ca nici pe coltul mesei nu e facuta, e facuta sub masa ! :))
  • -1 (1 vot)    
    Poluare??????????????? (Vineri, 10 aprilie 2009, 15:13)

    Constantin [anonim]

    De ce ii zice taxa de poluare, daca se consulta cu cei din industria auto????Acest lucru arata clar ce fel de taxa e.
    Se taxeaya fabricile in raport cu masinile; adica se respecta proportia??????
    Miselie, nu lege.
  • 0 (2 voturi)    
    Remember (Vineri, 10 aprilie 2009, 15:21)

    x [anonim]

    Sa nu uite domnu' ministru ca, acelora care au platit DEJA o taxa (de prima inmayriculare, de poluare, ...), sa o DEDUCA total din viitorul impozit.
    • 0 (0 voturi)    
      Dobanda (Vineri, 10 aprilie 2009, 16:22)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui x

      Si sa dea si dobanda pentru perioada in care banii au fost blocati la stat.
  • 0 (2 voturi)    
    Dubla taxare (Vineri, 10 aprilie 2009, 15:29)

    Anonimus [anonim]

    Cine a platit deja taxa de prima inmatriculare poate sa le dea cu tifla la noua taxa de poluare. Le spuneti asa: "Am platit o data pentru poluare, asa ca, va rog, cantati la alta masa, ca ma deranjati..."
    • +1 (1 vot)    
      CORECT: DE CE SA PLATIM DE DOUA ORI (Vineri, 10 aprilie 2009, 19:30)

      aniod [utilizator] i-a raspuns lui Anonimus

      masinile pentru care s-a platit taxa de prima inamtriculare sau de poluare din 2007 si 2008, nu mai trebuie sa plateasca. daca vor sa plateasca noua taxa, atunci trebuie sa dea statul intai banii inapoi si apoi platim noul impozit.
      as ae cind se face treaba gresit. a vrut tariceanu sa-si vinda masinile noi si d-aia s-a introdus taxa up-front/inainte. in mod normal este o taxa anuala , nu platita inainte
  • +1 (3 voturi)    
    . (Vineri, 10 aprilie 2009, 15:48)

    X [anonim]

    ... bine ... si daca platesc pentru poluare gazele de esapament de la masina mea se transforma cumva in oxigen pur ? Solutia este interzicerea fabricarii de masini poluatoare.
  • -1 (1 vot)    
    ceasul tic tac (Vineri, 10 aprilie 2009, 15:51)

    ceasul tic tac [anonim]

    Este INCREDIBIL cat de IMBECILI sunt acesti magari. Acus va creste numarul de taxe peste salariul oamenilor de rand. MAGARILOR, va suna ceasul acus. ppputintica rabdare numai.
  • 0 (0 voturi)    
    benefica masura.. (Vineri, 10 aprilie 2009, 17:30)

    hash [anonim]

    .. caci va obliga producatorii auto sa faca si altfel de masini decat folosind motoare cu ardere interna care produc dioxid de carbon. si mai mult, sa le faca rentabile.
  • -1 (1 vot)    
    ISTORIA SE REPETA-PLATIM DE DOUA ORI (Vineri, 10 aprilie 2009, 18:51)

    aniod [utilizator]

    in 2000 era basescu care cerea taxa de drum la fiecare masina noua cumparata. am platit in martie si din martie s-a bagat taxa in benzina. am platit de doua ori aceeasi taxa.
    anul trecut am platit taxa de poluare la inmatricularea masinii second hand adusa din germania. de la anul ne anunta ca se va plati sub forma unui impozit.

    trebuie ca statul sa ne dea banii inapoi celor care am platit inainte taxa pe toata durata de viata a masinii.
  • -1 (1 vot)    
    robin hood (Vineri, 10 aprilie 2009, 23:01)

    blabla [anonim]

    Mai, e asa o diferenta de mare intre bogati si saraci in tara noastra de nu-mi vine sa cred. Deci eu speram tot mai tare ca o sa merg sa lucrez in afarsa sa-mi iau o masina ca altfel, nu as avea nicio sansa. Si uite ca astia mi-a taiat craca de sub picior cu taxa lor decand au introdus-o. In primul rand ca UE a fost creata pe principiul "libera circulatie a marfurilor" si iacata, nu se vrea o egalitate in tara noastra. Se simt bine sa stie ca ei sunt bogati si unii sunt saraci de nu-si pot lua nici macar o masina la mana a doua, in plus chiar vor sa fie siguri de asta. Daca analizez putin situatia, imi dau seama ca bronzatii aia cu ceafa lata de la coltul strazii care vand telefoane furate super scumpe la pret de nimic, sunt un fel de robin hood. Iau de la bogati si dau la saraci:)) ironizez. Ni se face grea viata in tara noastra tocmai fiindca unora le place sa se stie ca multi o duc rau si ei o duc prea bine. Si hai sa va spun o chestie tare. Stiati ca ROMANIA VINDE AER altor tari? Este vorba de cantitatea de poluare permisa unei tari raportata la teritriul ocupat. Unele tari depasesc aceasta cantitate (Romania bineinteles ca nu) si volumul respectiv de la tara noastra pt a fi in regula d.p.d.v legal. In plus, este stiut de mult ca in tara noastra se aduc deseuri din Germania pt a fi distruse pt ca e mai rentabil pt ei. Si nesimtitii ne mai cer noua taxe de poluare. Cata calomnie. Sa traiti bine!
    • 0 (0 voturi)    
      Nu e obligatoriu (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 10:47)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui blabla

      sa-ti permiti o masina, la fel cum nu e obligatoriu sa-ti permiti sa stai la un hotel de 4 stele.
  • +1 (1 vot)    
    Nu se vede padurea din pricina copacilor! (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 0:47)

    Gabu [anonim]

    Se tot discuta despre cum ar trebui sa arate taxa de poluare sau cum s-o fi numit...Raspunsul e nicicum: ar trebui eliminata! Ca si taxele neconstitutionale de intrare in Mamaia, de urcat pe munte, de parcare pe strazi unde singura investitie e un indicator cu semnul P de la...Pentru ca toate acestea nu sunt a'lu TA'SU lu' cine le-a inventat. Sunt ale acelora ce traiesc in mizeria asta de societate acum bancara. Fosta fanariota, fosta capitalista, fosta comunista. De ce bancara? Pai la mine in mahala, nu mai e nici un super market, fost butiq, fost aprozar. Sunt numai sedii de banci...Foste C.E.C. Ideea ar fi sa nu mai plateasca nimeni aceste taxe aberante. Nu pot sa ne bage pe toti la puscarie.
    P.S.: P de la primarie.
  • 0 (0 voturi)    
    alta taxa pe pierdere (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 14:30)

    frvc [anonim]

    nemirschi se da mare ca el are bani sa isi cumpere masina noua. Cine nare, sac! Sac! Se ia de mana cu Pogea: daca n-ai 500 euro sa dai pomana la stat nu ai voie sa faci firma. Sa ne dea guvernul masini noi, ca sa facem treaba, atunci nu mai poluam. E o noua taxa pe saracie, inventia nemancatilor de la pdl
  • 0 (0 voturi)    
    Chiar asa,domnule ministru? (Duminică, 12 aprilie 2009, 0:33)

    traian [anonim]

    De cand este asa de importanta parearea asociatiei producatorilor din industria auto?
    Unu si cu unu fac doi,Nimirschi asta sa nu mai fie platit de la buget si sa nu mai fie ministru!Sa il infieze producatorii din industria auto!Sau este deja infiat!?
    Conform traditiei parerea specialistilor in mediu,a contribuabililor ,nu conteaza.Conteaza o mana de baieti din industria auto.Asta nu se uita baieti de la PSD si PDL!Pa si pusy FSN!
  • 0 (0 voturi)    
    impozitul anual (Luni, 8 iunie 2009, 22:22)

    parane [anonim]

    Nu credeti ca e cam tarziu fratilor....ca daca va uitati la poli o sa vedeti ca e jale si nu mai este cale de intoarcere ....in maxim 5 ani nu o sa mai intereseze pe nimeni de masini sau taxe si impozite .....ne v-a curati planeta cum scrie la carte si mina aceea de oameni care vom ramane o vom lua de la caruta....daca v-a mai ramine careva......uitativ-a si studiati pe cei de langa voi si observati agitatia si nelinistea ca nu mai este timp....iar referitor la impozitul anual sa-mi spuna si mie acesti destepti cum calculeaza ei grCO2/km pentru bietii pensionari si pentru cei ca mine care nu fac mai mult de2500km/an avind autoturisme noneuro dar cu emisii mult mai reduse ca inainte deoarece carburantii sunt mai ecologici ....apropo am facut noxele la rar si sunt la jumatate cu emisiile fata de vechea benzina cu plumb...si sanatate la toata lumea.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by