Distribuirea gratuita a pungilor din plastic in magazine ar putea fi interzisa chiar de anul acesta

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 20 aprilie 2008, 14:55 Actualitate | Mediu


Ministrul mediului declara razboi pungilor din plastic
Foto: Rompres
Distribuirea gratuita a pungilor din plastic in magazine va fi interzisa din acest an, sustine ministrul mediului, Attila Korodi. El a declarat ca va cere Guvernului sa adopte intr-un timp cat mai scurt un act normativ in acest sens, anunta Rador. Masura va fi luata pentru protejarea mediului si a pornit de la faptul ca deseurile din plastic nu sunt biodegradabile si se descompun in natura in decurs de aproape 400 de ani.

Ministrul Attilo Korodi anuntase inca de la inceputul anului ca doreste sa ia o astfel de masura, insa initial, aceasta urma sa fie aplicata incepand din 2009.

Romania nu este prima tara care ia o astfel de masura. Irlanda, Spania, China sau Africa de Sud sunt doar cateva dintre tarile care au interzis sau intentioneaza sa interzica distribuirea gratuita a pungilor din plastic.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3363 vizualizari

  • -2 (14 voturi)    
    Pungi din plastic (Duminică, 20 aprilie 2008, 15:33)

    Conciliant [anonim]

    Daca sunt gratuite pungile de plastic se degradeaza in 400 ani. Daca le vom plati se vor degrada mai repede?
    Propun ca untul sa fie comercializat pe foaie de varza ca dupa razboi. Interesant ca, atunci cand e vorba de o masura care sa deranjeze cetateanul, ne aliniem repede la alte tzari (putzine in cazul acesta). Mai bine am face educatzia cetateanului, pornind chiar din scoala, sa fie civilizat si sa respecte regulile ptr colectarea deseurilor menajere.
    • +6 (14 voturi)    
      pentru a reduce nr lor (Duminică, 20 aprilie 2008, 15:54)

      sempere [anonim] i-a raspuns lui Conciliant

      Daca punga e gratis, omul nu va face nici un gest pentru a-i reduce uzul ei. Daca are nevoie de 10 pungi, o sa ia 12. In schimb daca punga il costa ceva, in loc sa foloseasca 10 pungi, va incerca sa foloseasca 5, intelegi?

      In Irlanda pungile sunt atat de scumpe incat oamenii si-au schimbat obiceiurile si acum multi isi aduc de acasa sacose textile cand se duc sa faca cumparaturile. Care-i scopul? Sa se reduca prezenta acestor plasticuri care atunci cand ajung la gropile de gunoi se descompun foarte greu si raman in sol (la noi ajung nu doar la groapa de gunoi ci sunt peste tot: prin paduri, rauri, lacuri, plaje)

      Cu cat punga va fi mai scumpa, cu atat oamenii vor fi mai rationali in folosirea ei. Pare un gest mic, dar inmultit la nr de locuitori, reducerea e importanta. Daca celor 22 de milioane de romani le-ar reveni 1 bucata punga pe saptamana (unii folosesc si 10 pungi pe zi, dar trecem), calculati cate pungi de plastic inutile se strang in decurs de 1 luna sau de 1 an.
      • -3 (13 voturi)    
        punga de plastic (Duminică, 20 aprilie 2008, 18:49)

        Gigel [anonim] i-a raspuns lui sempere

        Rationament aparent corect. Singura problema e ca: Punga, nu e gratis! E platita din banii supermarketului. Deci daca s-ar ajunge la un abuz, supermarketul care o distribuie s-ar auto sesiza. Dar accept pentru moment terminologia.

        Faptul ca consumatorul primeste o punga este doar un serviciu al magazinului.

        Daca argumentul tau ar fi valid, atunci ar trebui ca Romania sa ilegalizeze absolut toate lucrurile gratuite. Nu doar pungile de plastic.

        Hartia gratuita cu care te stergi pe maini in benzinarii, apa si sapunul cu care iti poti spala geamul, Flyerele de reclame pe care le primesti pe strada, ...

        Si mai sunt multe. Tot ce o sa obtina prin ilegalizarea aceasta este sa creeze un deserviciu consumatorului.
        • +1 (1 vot)    
          Si tu esti aparent logic (Joi, 24 aprilie 2008, 9:45)

          IQ [anonim] i-a raspuns lui Gigel

          Dintre-o propozitie universala se poate deduce una particulara, adica - toate chestiile gratuite greu degradabile trebuie interzise, deci si pungile. Dar de la o propozitie particulara - pungile trebuie interzise - ca ce chestie vii mata si ne spui ca toate chestiile gratuite trebuie interzise? Nu toate chestiile gratuite sunt greu degradabile, deci nu trebuie interzise. In ce sens te crezi logic? Fiindca ai fost neclar si mai mult decat atat neecologist, te rugam sa gandesti mai bine ce spui inainte sa plictisesti lumea, fiindca poti fi enervant. Cat despre decizie, ea este foarte buna si va determina o utilizare mai cumpatata a obiectelor greu degradabile, macar a unora dintre ele.
      • -2 (4 voturi)    
        Give me a break! (Luni, 21 aprilie 2008, 6:58)

        Val [anonim] i-a raspuns lui sempere

        "cu cat punga va fi mai scumpa, ...."?
        Deci daca o punga va costa 10 RON, toate problemele Romaniei se vor rezolva?
        In Statele Unite [ungile de plastic sunt gratuite (bineinteles, cine ar plati pentru ambalaj?) si lumea le recicleaza (adica le punem in containere speciale la supermarket) pentru a rezolva problema.
        Vorbind de ecologie, ce se intampla in Romania cu diapers (scutece) uzate, care de dezintegreaza la fel de repede ca pungile de plastic?
        • -2 (2 voturi)    
          pungi (Luni, 21 aprilie 2008, 19:09)

          a [anonim] i-a raspuns lui Val

          In SUA pungile de plastic sunt gratis si nimeni nu le recicleaza. Daca vreau sa le reciclez trebuie sa ma duc la la un magazin la 20 de kilometri de unde locuiesc. Cand le spun la casieri sa nu imi puna cumparaturile in pungi (ca le am pe ale mele de acasa) se uita la mine ca la felul treispe. In plus, chiar daca se recicleaza, este tot o risipa sa iei de fiecare data cand mergi la cumparaturi cate o punga la doua produse, pentru ca exista costuri de productie si costuri de reciclare, iar procesul de fabricatie si de reciclare au si ele un impact asupra mediului.
          • 0 (0 voturi)    
            hehe (Joi, 24 aprilie 2008, 14:40)

            Radu [anonim] i-a raspuns lui a

            Adica tu vrei si dai USA ca exemplu de civilizatie, moralitate, ecologie, etc - ceva pozitiv??? M-ai facut sa rad in pauza de pranz :)))
      • -2 (2 voturi)    
        Educatie, educatie, educatie (Luni, 21 aprilie 2008, 13:12)

        CitizenX [anonim] i-a raspuns lui sempere

        Educatia omului este mult mai importanta decat economia de piata. Se pare ca evolutionismul ca filosofie si capitalismul ca ideologie economica rezolva pentru unii orice problema. (Legea adaptarii la mediu inconjurator, fie el geografic, economic, social ce caracterizeaza viata de pe Terra va "forta" subiectul sa dezvolte abilitatile necesare schimbarilor acestui mediu.) Personal sunt sceptic. Solutia ieftina, naturala pentru a invata ceva bun, folositor este educatia si nu cresterea pretului sau limitarea resurselor. Cu alte cuvinte, daca vrei ca omenirea sa inventeze un mijloc de transport care sa nu foloseasca combustibili fosili, ar trebui sa investesti in educatie, si nu sa cresti pretul petrolului sau accizele pe carburanti. Si asta pentru ca educatia RESPONSABILIZEAZA ma invata pe mine cum sa ma "privez" de anumite "libertati" pentru un scop bun. La inceput e greu, nenatural, dar daca sopul este cu adevarat inteles si bun, si mijloacele alese (privatoare de libertati) sunt bune, in timp (de asta educatia necesita timp) natura mea se schimba si mi se pare normal noul meu status in raport cu mediul inconjurator. Devin RESPONSABIL.

        Masuri precum cea in cauza, presupun o ingradire a libertatii; si diferenta mare dintre veniturile unui irlandez si cele ale unui roman. Daca nu am vorbi despre oameni, ci despre niste cobai de laborator as fi de acord: in acelasi fel in care reflexele somatice ii pot face pe acestia sa invete labirinturi complexe, "reflexe" comportamentale de economisire vor face omul sa consume mai putin daca creste pretul. Dar e vorba despre oameni.

        In loc de concluzie: pentru ca banul a devenit atat de important supravietuirii noastre ca specie (una din cele mai mari problem ale societatii capitaliste postmoderniste), am ajuns sa consideram ca toate problemele se rezolva prin bani. Dar omul e doar un animal, e si o fiinta spirituala: si cele mai marete si uluitoare fapte le face nu cand e fortat ci cand CREDE in ceva.
    • -3 (5 voturi)    
      Ministru punga (Duminică, 20 aprilie 2008, 23:50)

      Je [anonim] i-a raspuns lui Conciliant

      Atat il duce capul atata face.

      1. In tari cu apa calda pungile sunt din plastic biodegradabil.

      2. De abia am ajuns la un grad de civilizatie si ne intoarcem iar la traista de pe vremea lu Ceasca

      3. Sunt mult mai IMPORTANTE programe de impaduriri, plantari copaci/spatii verzi in orase, educatie in scoli sau programe de constientizare a populatie in ceea ce priveste reciclare, asigurarea pubelelor pentru reciclat si educarea populatie in a le utiliza.

      4. Atat ii duce mintea pe guvernanti. Nu e mai usor pt MINISTRU PUNGA sa dea o lege sa nu se mai utilizeze punga decat sa invete populatia sa o recicleze sau sa-i asigure metode(pubele, groapa ecologica) de le recicla?

      Doamne fereste...ne conduce o mana de ****!
      • +3 (3 voturi)    
        O initiativa buna (Marţi, 22 aprilie 2008, 23:10)

        Santa [anonim] i-a raspuns lui Je

        Sa nu credeti ca e asa usor schimbarea mentalitatii in ceea ce priveste comportamentul. Chiar daca se asigura pubele speciale pentru colectarea selectiva a deserilor, e mult mai simplu sa aleaga o pubela la intamplare.
        Educatie se face ... E vorba de cultura, care nu se va schimba in cel mai scurt timp asa cum multi si-ar dori.
        Am vazut si oameni cu masini "bengoase" care isi spala masina cu apa din flacon si apoi il arunca in iarba fara sa ii pese.
  • -2 (12 voturi)    
    stupid (Duminică, 20 aprilie 2008, 15:35)

    MB [anonim]

    si daca vrei sa cumperi ceva intr-un magazin si nu ai o punga cu tine, cu ce cari produsul respectiv ?

    In unele tari vinzatorul te intreaba daca vrei punga sau nu, in unele tari sint campanii de sensibilizare a umparatorului cu privire la recuperarea pungilor si reciclare .. adica se face si reciclare
    Inca in Romania se merge pe politica "Nu mai e voie!" fara posibilitatea sa discuti
    Pungile erau de altfel si un mod de promovare a unei firme
    • +5 (13 voturi)    
      Gresit (Duminică, 20 aprilie 2008, 17:05)

      a_claudiu [utilizator] i-a raspuns lui MB

      Nu se interzic pungile de plastic, se interzice sa se dea pungile pe gratis. In felul asta oamenii se vor gandi inainte de a da bani pe o punga sau vor avea grija sa aiba cu ei tot timpul o sacosa/punga. In plus poate se vor gandi si inainte de a arunca o punga pe spatiul verde sau la munte.
      Traiesc in Belgia unde pungile de plastic sunt platibile de vre-un an doi prin lege si nu deranjeaza pe nimeni.
      Sper ca vor interzice si sticlele de plastic si cutiile de aluminiu.
      • -1 (7 voturi)    
        De ce (Duminică, 20 aprilie 2008, 18:33)

        MB [anonim] i-a raspuns lui a_claudiu

        ..crezi ca metoda interdictiei ar avea rezulatate bune? Se practica de atitia zeci de ani la noi si rezultatele in societatea romaneasca se vad care sunt.
        Cei care lasa pungile pe munte vor face la fel si cu punga platita - ce trebuie schimbat e sentimentul de responsabilitate (puteau sa isi ia gunoiul in punga si sa il lase la o ghena de gunoi in oras, nu prin parauri..)

        Si daca vrei sa cumperi ceva de la un mall te duci cu pungile futurand dupa tine, sau cu geanta umflata de pungi? Chiar nu imi convine sa imi iau o pereche de pantofi si sa mai si platesc in plus pt punga cu logo-ul firmei, sa le fac reclama - ar trebui sa mi se cuvina pe gratis.

        Cred ca trebuie lasata optiunea alegerii... dar intr-adevar e mult mai dificil sa iei atitudine, sa iti mustruluiesti concetatenii, decit sa tipi "asa e legea!" De asta nu ne putem compara cu Belgia.
  • -1 (7 voturi)    
    buna masura... (Duminică, 20 aprilie 2008, 15:36)

    dvo666 [anonim]

    ... numai ca aceasta sa nu ducala, in loc de distribuirea gratuita, la vanzarea acestora pentru ca asta va fi o chestie benefica pentru comercianti si tot in capul clientilor se sparg oalele.
  • -1 (7 voturi)    
    speranta (Duminică, 20 aprilie 2008, 15:49)

    cel care face singur cumparaturile [anonim]

    Sper din tot sufletul ca Premierul Taricenu va reflecta inainte de a da unda verde materializarii exuberantelor membrilor cabinetului sau....
  • -3 (7 voturi)    
    "Distribuirea gratuita" a pungilor din plastic (Duminică, 20 aprilie 2008, 16:02)

    Anonim [anonim]

    DACA articolul cuprinde esentialul informatiei (fara modificare gazetareasca de context), atunci nu poate fi trasa decat o singura concluzie: “d-l ministru are grija de buzunarele noastre”. Sa nu cumva sa ne atarne prea tare banii in ele, ca deh, datorita legii asteia tre’ sa platim punga; magazinul nu mai are nici o obligatie (ca si-asa nu avea de altfel!). Pentru protectia mediului as fi inteles sa fie interzisa COMERCIALIZAREA (distribuirea, doar... subsidiar). Paralela Africa - Romania arata nivelul civilizatiei la care avem drepturi legale?!
    • -3 (5 voturi)    
      scriem nu gandim (Luni, 21 aprilie 2008, 3:25)

      lidra [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Cand o sa ajunga Romania la nivelul Africii de Sud ....ai sa zici bogda proste .....dar asta este ....sa ne dam cu parerea fara sa folosim si cutia de pe cap.
      • +2 (2 voturi)    
        Africa de Sud (Luni, 21 aprilie 2008, 8:53)

        Danu Barosanu [utilizator] i-a raspuns lui lidra

        DOAME FERESTE sa ajungem vreodata la nivelul Africii de Sud, tara in care violurile si talhariile urmate de tortura victimelor sunt un sport national.

        Sper ca erai sarcastic(a) atunci cand ai spus sa zicem "bogda proste". Eu nu vreau sa vad si in Romania case cu gard electric, hoteluri jefuite si strazii pustii dupa lasarea intunericului.

        Nu ma crezi? Ia si mai citeste despre situatia din Africa de Sud.

        PS: din cauza securitatii, mai multi oficiali FIFA au pus problema daca n-ar fi mai bine ca sa se mute Campionatul Mondial de Fotbal in alta tara.
  • +2 (2 voturi)    
    dar padurile? (Duminică, 20 aprilie 2008, 16:15)

    alex [anonim]

    Daca ministrul mediului doreste protectia mediului, sa ia masuri drastice impotriva defrisarilor masive...
    De curand am vazut un reportaj la ProTV despre despaduririle demente care au loc in Moldova (undeva prin Bacau)
    Zilnic, 2 ha de padure sunt taiate si vandute pe 2 lei.

    Un copac ajunge la maturitate in 70 ani, iar un neghiob il taie in 5 minute sa isi cumpere 3 sticle de rachiu.

    Haideti dle ministru sa impadurim Romania noastra draga, si veti vedea ca vom avea mai mult oxigen, iar CO2-ul evacuat de "rablele" second euro 3 si euro 4 importate va fi absorbit de avesti copaci.

    Pungi de hartie inseamna mai multi copaci taiati; ce e adevarat, hartai este reciclabila, pe cand plasticul nu.
    Oarecum, salutara aceasta decizie, dar impactul asteptat este foarte foarte redus.

    Asa cum spuneam mai sus, as propune:
    - un program de impadurire,
    - modificarea legii de improprietarire a taranilor cu paduri, si
    - pedepse foarte aspre pentru cei care taie in nestire paduri.

    Mai tineti minte vreun "demnitar" maghiar care a facut avere prin defrisari masive? Nicio problema, un ministru de mediu maghiar "ii tine spatele".
    Amarastenii cu punga de la supermarket trebuie sa plateasca...
  • -1 (3 voturi)    
    afacere sub masca "protejarii mediului" (Duminică, 20 aprilie 2008, 16:17)

    Dan Arcus [anonim]

    O idee foarte buna, demna de Europa, demna de niste oameni civilizati care constientizeaza in sfarsit importanta protectiei mediului inconjurator....DAR NU PENTRU ROMANI!!!!...sa nu uitam...ce multe poduri si strazi s-au facut (molozul?...), ce multi copaci s-au plantat ( si cati s-au taiat pt diverse vile si parcheturi sau mobile...etc.), dar sa nu uitam...cine incaseaza accizele din tigari si alcool?...tot o masura care sa ne protejeze sanatatea si cumva si mediul...Oameni buni , reflectati un pic...chiar credeti ca nu va exista un mare procent din vanzarea pungilor, incasat ca prin minune, de Ministerul mediului?....!!!!
  • +2 (8 voturi)    
    Bravo! (Duminică, 20 aprilie 2008, 17:47)

    Aressi [utilizator]

    O idee foarte buna, sper sa apuce sa o si implementeze.
  • +1 (9 voturi)    
    prostie (Duminică, 20 aprilie 2008, 18:25)

    Reciclatorul [anonim]

    Este o prostie. In schimb exista inlocuitori de celuloza care se degradeaza in cativa ani si sunt la fel de rezistenti pentru crearea de pungi.

    Pb nu sunt pungile:
    PET-urile sunt mult mai multe cantitativ ca si greutate si sunt 100% reciclabile.

    Eu sunt pentru garantia la PET-uri.
    Ar putea sa puna si garantie la doze si conserve.

    Asa romanul poate si-ar duce mizeria inapoi la magazine spre reciclare.
  • -1 (3 voturi)    
    Stopati poluarea la Copsa Mica!! (Duminică, 20 aprilie 2008, 21:43)

    maria [anonim]

    Cum va ganditi la poluare, domnule ministru???!!
    DA, PUNGILE DE PLASTIC, SA NU MAI FIE!!
    Cate trebuie, reglementate pentru a reduce poluarea!!
    STOPATI POLUAREA CU METALE GRELE LA COPSA MICA!!!!
    NU MAI VREAU CA METALELE GRELE SA SE PLIMBE PRIN ORGANISMUL MEU!!
  • -2 (4 voturi)    
    mda... (Duminică, 20 aprilie 2008, 21:56)

    cata [anonim]

    solutia ar consta in educarea conationalilor nostri. daca platesc punga si tot auncata ramane prin paduri, am rezolvat ceva? ok...merg la supermarket, si in loc sa primesc trei sacose gratis pentru cumparaturile mele va trebuie sa platesc 10 sau 20 bani pentru fiecare. asta va insemna ca voi lua numai una sau deloc? tot trei voi lua... hai sa le facem din hartie si pentru asta sa mai taiem un copac, e mai ecologic asa :). fratilor, ganditi-va ce facem cu ce ne trece prin mana (punga, pet sau cutie de bere)
    • +3 (3 voturi)    
      Idee (Luni, 21 aprilie 2008, 8:56)

      Danu Barosanu [utilizator] i-a raspuns lui cata

      Cumperi trei sacose, iar data viitoare te duci cu aceleasi sacose. Nu cumperi de fiecare data sacose noi.

      Vezi, daca gandesti oleaca nu mai dai bani aiurea.
  • +2 (2 voturi)    
    Solutia optima (Duminică, 20 aprilie 2008, 22:35)

    Horea [anonim]

    Solutia optima ar fi ca pe langa interzicerea pungilor de plastic sa se promoveze activ utilizarea pungilor biodegradabile - pungi de aparenta plasticului insa fabricate pe baza de amidon, obtinut in general din cartofi.
    Tehnologia actuala o permite, acele pungi sunt absolut inofensive pentru mediu si in acelasi timp s-ar sensibiliza opinia publica asupra tehnologiilor "bio".
    • +3 (3 voturi)    
      Sau (Luni, 21 aprilie 2008, 8:57)

      Danu Barosanu [utilizator] i-a raspuns lui Horea

      Sau din material textil. Sau chiar cosulete facute din diverse plante.

      Chiar daca sunt ceva mai scumpe, acestea te tin ani buni.
    • +2 (2 voturi)    
      pungile degredabile (Luni, 21 aprilie 2008, 13:45)

      aurelia [anonim] i-a raspuns lui Horea

      Da, bineinteles ca tehnologia permite. Nu fac reclama, caci e prea departe de Romania, dar lantul de supermarketuri Leader Price ofera pungi biodegradabile in Franta. Si daca apoi le folosesc ca sa pun in ele gunoiul menajer, am rezolvat inca odata problema. Si pet-urile, cartoanele, conservele, aici le punem in pubele speciale si sunt reciclate. La noi, pe cand? In anul 2222?
  • +1 (7 voturi)    
    Sa salvam planeta ! ... Ce ne pasa de oameni (Duminică, 20 aprilie 2008, 23:27)

    Valsoi [anonim]

    Da hai sa interzicem orice pana la urma! Ce dracu tot poluam cu totii pe aici.

    Stiti ce bunuri mai produc poluare?

    Cadourile de craciun. Pai cum? Nu polueaza tonele alea de plastic mai mult decat pungile de plastic? Ba da bineinteles ca da.

    Si tot din seria "daca supermarketurile dau pungi gratuit va fi mai multa poluare" :
    - Daca benzinariile dau benzina gratuit va fi mai multa poluare !
    - Daca guvernul da cupoane de cumparaturi, va fi mai multa poluare !
    - Daca guvernul mareste salariile functionarilor, creste consumul si va fi mai multa poluare !
  • -3 (3 voturi)    
    punga gratis (Duminică, 20 aprilie 2008, 23:41)

    vladimir [anonim]

    si atunci supermarketurile vor ieftini pungile la jumatate ,le vor face mai slabe dar ieftine nu vine romanul cu punga in buzunar stati linistiti ce mai conteaza 50 de bani cand 90 % nu iau restul de pana la un leu noi nu suntem ca nemtii care pentru 2 centi asteapta si 10 minute...
  • -1 (1 vot)    
    de PET-uri ati auzit ? (Luni, 21 aprilie 2008, 1:07)

    alexander the great [anonim]

    Pungile de plastic sunt mult mai putine decat PET-urile aruncate aiurea. In hypermarketurile Cora din Belgia se vand sacose superezistente care se pot folosi la mai multe cumparaturi,dar sa dau bani pe niste mizerii din plastic foarte subtire nu mi se pare ok.
    P.S. Nu imi aduc aminte sa fi aruncat pungi de plastic aiurea,ci numai la gunoi.Asemenea si PET-urile.Daca vreau sa le arunc la gunoiul sortat,containerul de plastic geme de sticle tip PET.
    • +2 (2 voturi)    
      Stai oleaca (Luni, 21 aprilie 2008, 9:00)

      Danu Barosanu [utilizator] i-a raspuns lui alexander the great

      Te obliga cineva sa cumperi pungi subtiri? Fii sigur ca daca e cerere, apare si oferta. Nu vad sa-ti interzica cineva sa-ti cumperi o punga de plastic rezistenta.

      Sper si eu sa urmeze o actiune impotriva PET-urilor. Cererea unei "garantii"/"cautiuni" pt acestea cred ca e metoda cea mai buna.
  • +1 (1 vot)    
    pungile din hartie (Luni, 21 aprilie 2008, 8:25)

    daniel [anonim]

    ...s-ar putea oferi pungi din hartie!
  • -1 (1 vot)    
    Se paote RECICLA, dar nu o facem, de ce?? (Luni, 21 aprilie 2008, 8:39)

    Piciu' [anonim]

    Chestia cu pungile e de ras, hai sa fim seriosi, pungile sunt o problema, intr-adevar, dar destul de mica. Nu se recicleaza NIMIC in Romania, desi, daca intrebi pe la cei cu gunoiul, ei sustin ca sunt campioni ai reciclarii. intrebare: DE CE NU SE RETURNEAZA STICLELE SI PET-urile? In multe tari EU, PET-ul de Cola e reciclabil, in tarile nordice practic nu gasesti sus in PET-nereciclabil. In mai toate magazinele exista masini unde se pot returna ambalajele (sticla, PET, doza), practic nu piti cumpara o bere (sticla sau doza) fara sa platesti garantie pe ambalaj. Sigur, sunt oameni ca nu returneaza, dar sunt si colectori, pentru ca ambalajul costa. e clar ca in Ro sunt interese mari din partea producatorilor SA NU fie o asemenea bataie de cap cu ambalajele. Asta sa faca marele ministru, nu se ne abireasca cu punga de 10 bani.
    • +2 (2 voturi)    
      greu mai e (Luni, 21 aprilie 2008, 9:11)

      catin.ca [anonim] i-a raspuns lui Piciu'

      spune'mi te rog, tu reciclezi??de ce nu te duci tu sa arunci hartia, pet'urile si sticla unde trebuie? de ce sa asteptam sa faca cineva ceva pentru noi cand putem incepe sa facem noi ceva pentru noi si mai ales pentru copii nostri? sunt de acord ca e dificil, dar nu e imposibil, numai vointa lipseste. si civilizatia. pungile nu sunt principala problema a romaniei, e adevarat. dar sunt o problema. de ce aveti toti cate o idee fixa cum ca evolutia noastra ar trebui sa inceapa dintr'un anumit punct? de ce va e atat de greu sa apreciati ca lucrurile incep sa se miste? daca in loc sa criticati ceea ce NU face altul ati face voi ceva,poate lucrurile ar merge in alta directie...
      • 0 (0 voturi)    
        da... (Luni, 21 aprilie 2008, 12:48)

        crina [anonim] i-a raspuns lui catin.ca

        Ai dreptate mai mult se critica , dar nici nu-ti vine sa faci altceva cand vezi ca nimic nu merge......
        Eu arunc saptamanal 6-7 sticle de plasctic si foarte multa hartie la gunoi caci NU AM UNDE SA O RECICLEZ. Stau in Busteni si mi-ar fi cam peste mana sa ma duc in Bv sau in alt oras sa-mi arunc gunoiul.....cand trec cu trenul vad groapa de gunoi ecologica de langa Capina si mi se rupe inima caci intr-un an nu cred ca o sa mai fie loc in ea.....atata rimp cat nu o sa avem un stil de viata mai ordonat si mai in spiritul reciclarii, cred ca nici o scumpire de pungi nu va ajuta la micsorarea poluarii...Cei ce vor fi afectati de scumpirea pungilor sunt acele persoane care nu le arunca pe jos, in parcuri, in padure, etc. In scimb, pentru cineva care face cumparaturi de 4-500 lei/saptamanal, 5-10 lei in plus pentru pungi nu mai se simt...
      • +1 (1 vot)    
        Da, reciclez! (Luni, 21 aprilie 2008, 14:39)

        Piciu' [anonim] i-a raspuns lui catin.ca

        O sa te mire, dar reciclez, asta pentru ca nu sunt in Romania. Reciclez de la PET, la gunoiul biodegradabil, (si asta sufera o forma de reciclare!) care se colecteaza separat de gunoiul normal menajer. Vrei sa-ti mai enumar ce se mai colecteza separat?? Cand am incercat in Romania sa returnez PET-uri, am constatat ca nu am unde, hartie la fel...
        • +1 (1 vot)    
          felicitari (Marţi, 22 aprilie 2008, 12:09)

          catin.ca [anonim] i-a raspuns lui Piciu'

          nu, nu ma mira ci ma bucura si te felicit. mi'as dori sa o faca cat mai multi, e nevoie de asta. si eu am trecut prin aceeasi poveste...vroiam sa reciclez si nu aveam unde; am cautat si majoritatea centrelor de la colt de strada s'au desfiintat, iar cei de la "copacul de hartie" nu mai reusesc sa faca fata....asa ca am gasit solutia: am sacrificat un colt al casei unde strang toate ambalajele, hartie si cartoane si le duc singura la un depozit de la marginea orasului. cu hartia de la birou fac acelasi lucru. nu'i usor, dar se poate.
  • -2 (2 voturi)    
    o lume nebuna, nebuna, nebuna (Luni, 21 aprilie 2008, 8:57)

    mediul inconjurator [anonim]

    Trebuie sa-si justifice si el salariul de ministru. Asa ca avenit cu o trasnaie. Daca iei o masura restrictiva, sugereaza-i si inlocuitorii. Pleaca lumea de la magazin cu marfa in brate? <br>Mai e un aspect interesant: daca dam la o parte ambalajele, vom avea surpiza sa descoperim ca o buna parte din PIB-ul nostru este format din astfel de nimicuri: cutii de carton, pungi de plastic, PET-uri si dopuri. Traiasca civilizatia!
  • 0 (0 voturi)    
    cum era in Germania acum 3 ani (Luni, 21 aprilie 2008, 9:23)

    sadwank [anonim]

    Pungile si plasele erau pe bani.
    Gunoiul trebuia sortat: plastic la plastic, metal la metal, biodegradabile la biodegradabile, hirtia la hirtie, sticla verde la sticla verde, hainele vechi la haine vechi.
    Daca nu le sortai puteai avea surpriza ca gunoierii sa nu-ti ridice gunoiul.
    De asemenea, contractul cu compania de salubritate era incheiat pe volum: aveai dreptul sa arunci numai X litri de gunoi saptaminal (sau lunar).
    Baba la care am stat ma ruga sa pliez cutiile de lapte goale, cutiile de ambalaj si pe cele de bere si sa iau cu mine o plasuta de gunoi pe care sa o arunc la cosurile de gunoi publice.
  • +2 (2 voturi)    
    carcotasi (Luni, 21 aprilie 2008, 11:42)

    cristi [anonim]

    O sa ajungem daca nu chiar am ajuns tara cu plantatii intregi de peturi, pungi de plastic. Albiile raurilor mustesc de peturi si pungi.
    Daca nivelul de trai si civilizatie se masoara in faptul ca primim pungi gratis de la magazin degeaba ne numim fiinte inteligente.

    O punga de plastic traieste cel putin 100 de ani, tu cat traiesti?
  • +2 (2 voturi)    
    Excelenta initiativa a Ministrului! (Luni, 21 aprilie 2008, 12:13)

    Cristina Stancescu [anonim]

    Speram ca actul normativ sa fie adoptat de catre Guvern! Ar fi bine totusi ca in acelasi timp , Ministerul Mediului sa porneasca o campanie de informare si educare a populatiei! De educatia populatiei (si in special a generatiei tinere) va depinde succesul proiectului!
  • -1 (1 vot)    
    Oare??? (Luni, 21 aprilie 2008, 12:34)

    crina [anonim]

    Când o să inveţe românul să-şi păstreze ţara curată???!!!!
    În loc să ne educăm, noi preferăm să ni se impună..... dacă inlocuim pungile din plastic cu unele din hârtie ne costă mai scump....dacă vrem să reciclăm nu avem condiţii....oare masura de vânzare - cumpărare a pungilor o să ''activeze'' românul?!
  • -1 (1 vot)    
    Exista si probleme mai importante ! (Luni, 21 aprilie 2008, 12:52)

    martin [anonim]

    Am vazut si eu Oltul acoperit cu peturi si nu mi-a placut si probabil ca se pot adopta si masuri administrative , ca cele propuse de acest ministru,care nu e foarte prost, fara a fi prea bun.
    In timp,mult timp, gradul de civilizatie va creste.
    Nu e nevoie sa coste pungile ca sa devina biodegradabile ,ca tot nu devin !
    • -1 (1 vot)    
      Bravo, Martine! (Luni, 21 aprilie 2008, 13:50)

      aurelia [anonim] i-a raspuns lui martin

      Nu e nevoie sa coste pungile ca sa devina biodegradabile ,ca tot nu devin ! ASTA-I TARE! BRAVO!
  • +2 (2 voturi)    
    Bravo domnule ministru (Luni, 21 aprilie 2008, 12:58)

    Vlad Boerescu [anonim]

    Bravo domnule ministru !

    In sfarsit o initiativa buna de acolo de la guvern. Romanii sunt pe primul loc in europa la utilizarea pungilor de plastic. Eu am vazut oameni care pun pungi in pungi, ca de , sunt gratis. Cumparati oameni buni plase textile ! Sunt mult mai rezistente si nu trebuie sa facti vreo reclama unei firme.
  • +2 (2 voturi)    
    rrr (Luni, 21 aprilie 2008, 13:05)

    zed [anonim]

    Eu zic sa se faca asa: pe langa aceasta masura, cu care sunt total de acord, sa se incurajeze centrele de recuperare pungi: te duci cu punga si iei 1 leu la x pungi.
  • 0 (0 voturi)    
    hartie (Luni, 21 aprilie 2008, 13:12)

    ivil [anonim]

    o sa folosim pungi de hartie..."reciclabila"
    desi cred ca guvernul nu are nici in clin nici in maneca. legea ar fi total antidemocratica si impotriva pietei libere. supermarketurile ar trebui sa aiba un pic mai mult de spirit de responsabilitate sociala...este o actiune care de fapt nu ii costa niec, ba mai mult vor primi bani pentru a fi ecologici :P
  • +1 (1 vot)    
    cererea genereaza oferta (Luni, 21 aprilie 2008, 13:57)

    cora [anonim]

    CEREREA GENEREAZA OFERTA.
    Cine nu intelege acest lucru inseamna ca e prea prost pentru a putea invata vreodata sa arunce o punga in pubela pentru pungi si numai acolo.
    Da! E un pas mic pentru minister, dar un pas mare pentru omenire.
  • -2 (2 voturi)    
    Cata naivitate... (Luni, 21 aprilie 2008, 15:47)

    David Suzuki [anonim]

    ... ce-mi place mie cum crede lumea orice vrajeala. Chestia asta cu pungile este frectie la picior de lemn, iar cu ocazia asta marile concerne vor castiga sau economisi cateva miliarde de dolari.
  • 0 (0 voturi)    
    poluare (Luni, 21 aprilie 2008, 21:56)

    metro [anonim]

    bah fir-ar sa fie... Banui ca ministrul s-a gandit sa infiinteze centre de reciclare a plasticului unde sa se poata valorifica si pet-uri si alte obiecte de plastic, sau sa interzica distribuirea gratuita de pungi de plastic, si rezultatul dupa lungi meditatii a fost ... pai vedeti si voi
  • -2 (2 voturi)    
    replica l plastic (Marţi, 22 aprilie 2008, 11:35)

    carmenste [anonim]

    cum ar veni, hai sa mai cerem niste bani. masura e ok , nu zic nu, dar ce i se da clientului in schimb? cumva punga de hartie? asa ar fi corect si civilizat, zic. si banuiesc eu...nu sunt singura

    si mai e ceva care tine de logica elementara a bunului simt: daca le platim, se degradeaza mai repede?
  • +1 (1 vot)    
    RECICLARE! (Marţi, 22 aprilie 2008, 19:23)

    LauraC [anonim]

    Programe de reciclare!! Programe de impadurire!!
    PROGRAME DE EDUCATIE!!
  • +1 (1 vot)    
    punga de HARTIE (Miercuri, 23 aprilie 2008, 21:41)

    bb [anonim]

    Nu inteleg de ce nu se distribuie gratis pungi de hartie..un fel de sacosele mai mari de hartie rezistente cu manere bineinteles.
  • -1 (1 vot)    
    poluarea cu pungi de plastic ! (Joi, 24 aprilie 2008, 11:12)

    vivi74 [utilizator]

    Pai sa dea domnii guvernanti alta lege, cu caracter punitiv. Ia aplicati voi niste amenzi de sa usture peste tot si rau de tot oricui arunca pungile astea aiurea, pe loc , in momentul in care se comite fapta.N-ai bani sa platesti amenda , presteaza la spatii verzi o luna -aduna gunoaiele altora (sau faci 2-3 zile parnaie) si sa vezi ce autodidacti devin romanii, de la amarasteni si pana la barosani .
  • 0 (0 voturi)    
    Marea problema - Pungile (Joi, 24 aprilie 2008, 12:30)

    HH [anonim]

    Atata caz pentru pungile gratuite de la hypermarket. Dar atunci cand colectezi si arunci gunoiul memajer in ce o faci? In pungi biodegradabile? Nuuuuu. In saci/pungi de gunoi din PLASTIC produsi special pentru asta. Eu recuperez pungile de cumparaturi si le refolosesc la gunoi. Problema poluarii e educatia individului, segregarea si reciclarea deseurilor. Nu pungile gratuite.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by