În timpul negocierilor la nivelul UE, guvernul german a convenit asupra unei poziții comune privind posibila eliminare treptată a mașinilor noi cu combustie internă începând cu anul 2035, scrie Der Tagesspiegel.

Trafic BucurestiFoto: Pixabay

Guvernul german susține o propunere emergentă a Consiliului privind limitele parcului auto ca o "contribuție la o mobilitate neutră din punct de vedere climatic", a declarat un purtător de cuvânt.

Acest lucru s-ar aplica și autoturismelor și vehiculelor comerciale ușoare.

Acum, însă, miniștrii UE responsabili pentru mediu trebuie să găsească o poziție comună. Aceștia s-au întâlnit marți la Luxemburg. Se așteptau deliberări lungi până noaptea târziu.

Scholz anunță o acțiune comună a UE

Așa-numitele limite de CO2 pentru flote afectează în special autoturismele. Vehiculele deja înmatriculate nu ar fi afectate de o interzicere de facto a motoarelor cu ardere internă în 2035.

La finalul summitului G7 de la Schloss Elmau, în Bavaria, cancelarul german Olaf Scholz (SPD) a declarat că multe propuneri sunt încă în curs de elaborare la nivelul UE, astfel încât statutele interimare nu au sens. "Dar suntem de fapt uniți în a lua măsuri unite."