Proprietarii de mașini vechi ar putea primi bonus de la stat ca să le caseze, fără a fi însă obligaţi să cumpere alt autoturism, ca la Rabla

de V.M.     HotNews.ro
Luni, 10 ianuarie 2022, 23:29 Actualitate | Mediu


Tanczos Barna
Foto: Agerpres
Ministrul Mediului, Tanczos Barna, afirmă că, în contextul în care 250.000 de autoturisme mai vechi de 15 ani trebuie scoase din circulaţie până în anul 2026, conform celor asumate de România prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, autorităţile centrale au propus asociaţiilor care reprezintă municipiile, comunele şi consiliile judeţene o colaborare care să vizeze acordarea de bonusuri celor care renunţă la autovehiculele vechi şi poluante, fără ca aceştia să fie obligaţi să cumpere un alt autoturism, aşa cum se întâmplă în cazul programului Rabla.

„Va fi o modificare, pentru că Rabla nu a făcut diferenţa între maşini mai vechi de 15 ani și maşini poluante, dar cele mai poluante, adică cele Euro 3 şi, din acest punct de vedere, va trebui să găsim soluţii de eficientizare. Analiza se face în continuare, lucrurile sunt relativ simple. Din punctul de vedere al taxării exista varianta unei taxe similare cu cele din Europa - toate statele din Europa, aproape toate au o asemenea taxă - sau majorării diferenţiate a taxelor locale, dar în momentul de faţă pentru 2022 nu se implementează niciuna dintre aceste variante”, a afirmat ministrul Mediului, luni seară, la Digi 24, conform News.ro.

Tanczos a arătat că asociaţiile care reprezintă municipiile, comunele şi consiliile judeţene au primit invitaţii pentru găsirea unor modalităţi de colaborare între Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) şi unităţile administrativ-teritoriale. Ministrul a dat exemplul municipiului Sfântu Gheorghe, unde autorităţile locale au plătit 3.000 de lei proprietarilor care au renunţat la maşinile vechi, inclusiv la cele părăsite pe domeniul public.

„Vrem o colaborare, un program comun cu autorităţile publice locale, în aşa fel încât nu doar AFM-ul să aibă grija acestor maşini foarte vechi şi poluante, ci şi autorităţile locale. Venim în sprijinul lor şi în colaborare cu ele poate găsim şi alte metode mai flexibile, că Rabla e o metodă destul de rigidă. La Rabla Clasic şi Rabla Plus trebuie să cumperi o maşină, autoritatea publică locală poate să spună: nu vreau să cumperi altă maşină. Dacă renunţi la maşina ta şi mergi mai departe cu bicicleta, cu mijloacele de transport în comun, cu orice alternativă, eu te bonusez, te ajut. Şi atunci, în colaborare cu ei, cred că putem să găsim soluţii foarte interesante”, a explicat ministrul.

El a afirmat că un astfel de proiect poate fi implementat diferit, în funcţie de localitate, în baza unui „cadru flexibil” legislativ.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7637 vizualizari

  • +6 (20 voturi)    
    Penibil, e o recunoaastere a incompetentei (Luni, 10 ianuarie 2022, 23:50)

    Radoh [utilizator]

    Ei nu sunt in stare sa adune masinile abandonate cu SUTELE de MII pe strazile Romaniei si s-au gandit ca e mai ieftin sa ii plateasca poe romani sa le adune p[entru ei
    • +1 (5 voturi)    
      Cel putin omul gandeste (Marţi, 11 ianuarie 2022, 11:29)

      bcsb [utilizator] i-a raspuns lui Radoh

      Si incepe sa actioneze de acum, nu la 31 dec 2025 cum ar face altii.
  • +10 (10 voturi)    
    Nu e vorba de asta (Marţi, 11 ianuarie 2022, 1:15)

    Sofis [utilizator]

    Ideea e ca mai sunt masini functionale, cu acte in regula iar pentru o familie din Romania sa scape de ea inseamna sa vina cu o investitie de 12.000 euro, adica Dacia Logan.

    Cat timp un Euro3 cu un bonus de 1000 de euro (cu conditia sa fi fost achizitionat cu cel putin 5 ani in urma spre a evita specula si importul pentru bonus), este mai putin decat 1500-2500 prima de casare si poate fi utilizata pentru un Euro 6 de 4-5 ani luat de la o firma de leasing ce costa undeva pe la 6-7000. Poluarea scade, siguranta creste, omul nu isi arunca masina.

    Sau poate o rabla poate fi convertita intr-o trotineta electrica premium ar fi o solutie, in orice caz putini si-ar duce masina functionala la remat si sa nu ia nimic, iar daca ar fi avut bani de o masina noua cu aceleasi utilitati (clima de ex) ar fi scapat singuri de ea.

    Problema este ca se discuta la infinit si nu se face nimic. Autoritatile locale nu dispun de aceste sume.
    • -8 (16 voturi)    
      Nu scrie nicaieri (Marţi, 11 ianuarie 2022, 10:17)

      adrian dg [utilizator] i-a raspuns lui Sofis

      In constitutie nu scrie nicaieri ca esti obligagat sa detii un autoturism.
      Detii un autoturism, dar in ziua in care autoturismul face 15 ani ar trebui radiat din circulatie.
      La fel, toate autoturismele mai putin de euro 3 ar trebui radiate din circulatie
      • +4 (6 voturi)    
        puiule (Marţi, 11 ianuarie 2022, 11:54)

        IpseAnton [utilizator] i-a raspuns lui adrian dg

        De dreptul de proprietate ai auzit? Sau e un moft pentru unul ca tine? Exista lege clara pentru masinuile abandonate, abandonate zic.
        • -1 (3 voturi)    
          Dar nu exista nici o lege (Marţi, 11 ianuarie 2022, 16:26)

          adrian dg [utilizator] i-a raspuns lui IpseAnton

          Care sa iti dea voie sa tii un automobil 20 de ani, ca nu ai tu chef sa cumperi unul euro 6 in loc de euro 2.
          • 0 (0 voturi)    
            mai Dorele, (Marţi, 11 ianuarie 2022, 18:32)

            996 [utilizator] i-a raspuns lui adrian dg

            Daca tu iti faci vise ca eu renunt la un 911 Turbo clasic pt un rahat de Logan nou te imbeti cu apa rece. Ba chiar am de gand sa l pun la container sa l aduc in Europa pt concediu si mai ales la pensie. E dreptul meu sa detin orice masina doresc atat timp cat nu incalc nici o lege (masina furata/modificata ilegal etc) Iar legile astea "verzi" sunt doar BS politic care o sa dispara automat cand idiotii care ne conduc o sa realizeze ca nu pot sa ne "electrifice" pe toti. Lol, incearca in US sau Canada sa te legi de proprietarii de masini clasice si sport cu vise de astea umede, si cai verzi pe pereti si o sa vezi reactie. Cu avocati si procese si statul care plateste oalele sparte, inclusiv din banii eco warriors, lol.
      • +1 (3 voturi)    
        Bai politruc verde (Marţi, 11 ianuarie 2022, 16:04)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui adrian dg

        In tarile real democratice exista adevarate industrii prin care sunt reconditionate si repuse in circulatie masini vechi. Sunt o gramada de exemple din SUA, U.K., Australia, etc.
        Alea inseamna locuri de munca si industrii intregi pe orizontala pt. piesele de schimb.
        Ce este mai ecologic, sa repari o masina veche cu o defectiune minora sau sa produci o masina noua ?
        U.E. n-a cerut nicaieri Romaniei sa elimine masinile mai vechi de 15 ani, iar daca pui botul la asemenea dezinformare e clar ca n-ai vazut masinile din Germania, Franta, Danemarca, sau alta tara U.E. Chestiunea este doar a marota a politicienilor corupti si a intereselor apia.
    • +1 (1 vot)    
      tare asta! (Marţi, 11 ianuarie 2022, 11:18)

      gelu antigelu [utilizator] i-a raspuns lui Sofis

      trotineta electrica premium?
      ca să facă ce cu ea?
  • 0 (22 voturi)    
    nici o sansa (Marţi, 11 ianuarie 2022, 7:34)

    Coresponedntu [utilizator]

    sa cnvingi romanul sa se dea jos din masina sa mearga pe jos, sa se urce pe bicicleta, sa ia trenul sau sa foloseasca transportul urban in comun. Numai saracii fac asta in opinia romanului. De asta si speranta de viata e mai scazuta cu cativa ani in Romania fata de restul UE, lipsa de miscare si aerul poluat.
  • -1 (11 voturi)    
    Bun (Marţi, 11 ianuarie 2022, 9:34)

    Fanel01 [utilizator]

    Dar in acelas timp cei care inca le folosesc si polueaza cu ele ar fi normal sa plateasca o taxa.
    • +2 (2 voturi)    
      te inseli (Marţi, 11 ianuarie 2022, 11:56)

      IpseAnton [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

      Atita vreme cit autoturismul indeplineste specificatiile de la momentul cumpararii nu ai dreptul sa ingradesti dreptul de proprietate si folosirea lui. Daca nu indeplineste il obligi sa nu circule cu ea asa. Simplu, exista deja lege.
  • +3 (7 voturi)    
    Cosmetizare (Marţi, 11 ianuarie 2022, 9:39)

    all23 [utilizator]

    UE cere sa fie imbunatatit parcul aut , iar asta este o solutie de pacalit UE. Problema este ca ne pacalim si pe noi. Adica le dam bani pe epave care poate nici nu prea mai merg, si isi vor lua alte SH-uri care vor polua mai mult fiindca vor merge mai mult . Chiar daca se spune ca isi vor lua un Euro 3 in loc de non Euro , in practica sunt destule euro 3 care nu mai respecta norma de poluare, tobe schimbare , fara catalizatori etc. sau chipate cum le plac unora .... De celelalte elemente de siguranta nu mai vorbesc , faruri cu becuri neomaologate , abs dezactivat .....
  • +3 (5 voturi)    
    Oricum programul RABLA este o mizerie! (Marţi, 11 ianuarie 2022, 10:13)

    mircea112 [utilizator]

    Sunt persoane in varsta 70+ ani, care au masina, dar nu mai pot sa conduca, programul RABLA ii oblica sa-si cumpere masina noua! Ei ca sa-si scoata niste bani pe rabla veche trebuie sa o vanda la samsari cu 500 -1000 de lei ne putand beneficia de nimic, urmand ca samarii sa se ocupe de masina si sa vanda ticketul mai departe cu 2000 - 3000 de lei prin relatiile pe care le au la dealeri.

    Asa ca multi pensionari isi tin masinile aruncate prin diverse parcari sau pe trotuare ca nu pot sa le dea.
    • +2 (4 voturi)    
      sunt putini pensionari care au masni (Marţi, 11 ianuarie 2022, 11:25)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui mircea112

      Nu pensionarii sunt cauza aglomeratiei din trafic. Hai pe bune, cati pensionari vezi tu la volan dimineata in trafic??
      • +1 (1 vot)    
        Vorbeam de neechitate si bisnitza (Marţi, 11 ianuarie 2022, 12:33)

        mircea112 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Nu am spuneam ca sunt in trafic pensionarii, ci ca isi tin masinile aruncate pe te-miri unde iar noi avem un program RABLA neechitabil.
        Ca nu au pensionarii masini... doar cand stai tu asa in coloana uitate pe geam si vezi cati la suta care trec pe langa tine iti par mai batrani de 45 de ani, fost cadre militare sau 65 om de rand
  • -1 (3 voturi)    
    asa da (Marţi, 11 ianuarie 2022, 13:09)

    bufnitaroz [utilizator]

    Acum cu asa o lege chiar ca vom ajunge cimitirul de masini al EU.
    Oriunde in EU dai bani sa iti casezi masina.
    Trailerele vor merge cu Dacii si Forduri noi si se vor intoarce cu toate cazanele luate gratuit din europa: la 10 cazane aduse sa faci 30.000 de lei.
    BO$$, ne bagam...
    • +1 (1 vot)    
      ref (Marţi, 11 ianuarie 2022, 14:39)

      cristi_ion [utilizator] i-a raspuns lui bufnitaroz

      nu scrie in articol, dar parca banii ii vezi doar daca masina e inmatriculata pe numele tau mai mult de n ani( asa este solutia aplicata deja la Sf Gheorghe)
      https://www.sfantugheorgheinfo.ro/dam-valoare-rablei-tale- 10 ani pe oras, si minim 3 pe persoana...deci.....
    • -2 (2 voturi)    
      corect (Marţi, 11 ianuarie 2022, 14:47)

      jescu [utilizator] i-a raspuns lui bufnitaroz

      Trebuie si interzise inmatricularile noi de asemenea masini poluante, altfel orice program e sortit esecului. Eu as interzice inmatriculari noi de euro 4 sau mai jos.
  • +2 (2 voturi)    
    Jesus (Marţi, 11 ianuarie 2022, 14:08)

    gelu antigelu [utilizator]

    atât timp cât nu se va înțelege că pentru majoritatea oamenilor mașina nu este un lux este o necesitate nu vom avansa. Adică sincer unuia de la țară care lucrează pamântul, are ceva animale și trebuie să se deplaseze kilometri pe coclauri în fiecare zi îi transmiți să meargă pe jos sau să ia autobuzul? Sau să-și cumpere o trotinetă electrică performantă? Ce treabă are poluarea cu satele din țară? Vrei să reduci poluarea în orașe pune taxe doar acolo, unde e poluare. Nu la mama naibii unde nu este și n-a fost niciodată poluare. Cât despre ”poluarea” cu CO2 este ceva atât de tembel încât nu merită comentat. Dacă omului de rând îi reduci nivelul de trai și așa redus cu justificări aberante, chiar dacă vin de la Comisie, te va ”faulta” la vot. E clar nu? Și are și de ce.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by