UPDATE: Pericol de catastrofă ecologică în Marea Neagră după eșuarea unei nave cu îngrășăminte chimice pe coasta bulgară / Autoritățile au decretat stare de urgență timp de 7 zile

de S.J.     HotNews.ro
Joi, 30 septembrie 2021, 13:25 Actualitate | Mediu


Nava cargo Vera Su a esuat pe coasta bulgara
Foto: Igor Lenkin / TASS / Profimedia Images
Peste 3.000 de tone de uree aflate la bordul Vera Su, o navă cargo cu echipaj turcesc ce navighează sub pavilion panamez, riscă să provoace o catastrofă ecologică în Marea Neagră după ce vaporul a eșuat pe coasta bulgară în apropierea Rezervației Naturale Kaliakra pe 20 septembrie, relatează Euractiv.

Ureea este un îngrășământ folosit în agricultură care în contact cu apa de mare duce la o „înflorire” rapidă a fitoplanctonului toxic pentru viața marină.

Experții avertizează că deversarea de uree în ape ar distruge habitatul delfinilor, rechinilor, a altor specii marine și a păsărilor protejate de lege.

Timp de 6 zile după accident autoritățile bulgare nu au întreprins nicio acțiune pentru a salva nava deși vremea era favorabilă pentru o operațiune de salvare.

Autoritățile de la Sofia au trimis nave de salvare la opt zile după eșuarea vasului dar acestea erau dotate cu echipament inadecvat pentru descărcarea ureei, aceasta începând să se scurgă în mare.

Ministerul Mediului din Bulgaria a confirmat poluarea apei mării cu nitrat provenit din încărcătura navei, potrivit site-ului bnr.bg, citat de Rador. Operațiunea de salvare a fost sistată la ordinul ministrului bulgar al mediului.

UPDATE: Autoritățile au decretat stare de urgență timp de 7 zile în zonă


Autoritățile bulgare au decretat starea de urgență în zona în care a eșuat nava.

Celula de criză interministerială a decis ca nava sub pavilion panamez să fie monitorizată cu drone în timpul zilei și ca echipajul să fie evacuat în 30 de minute, dacă este necesar.

În urma întâlnirii dintre miniștrii apărării, internelor, transportului, agriculturii și mediului a fost anunțat de asemenea că autoritățile poartă discuții cu trei companii de salvare maritimă pentru îndepărtarea în siguranță a navei.

Zborurilor cu elicopterul întreprinse ieri în regiune și observațiile comandantului adjunct al forțelor aeriene bulgare au concluzionat că în acest stadiu, având în vedere terenul stâncos al coastei, o evacuare pe cale aeriană a echipajului ar fi riscantă.

Între timp, primarul din Kavarna a declarat o stare de urgență parțială timp de șapte zile, ordinul permițând ca echipajul navei să fie scos la cerere cu celeritate. Accesul în zona Yailata este, de asemenea, interzis.

Scandalul a dus la demiteri la Sofia / Autoritățile dau asigurări că vor preveni o catastrofă ecologică


Impasul privind salvarea navei și eșecul operațiunii de salvare au dus la demiterea directorului Administrației Maritime din Bulgaria, Zhivko Petrov.

„Am identificat o lipsă de pregătire gravă din partea agenției”, a declarat ministrul transportului Hristo Aleksiev după ce Petrov afirmase cu o zi în urmă că nu știa că ureea se va scurge în mare odată cu descărcarea navei și a pretins că încărcătura acesteia nu este toxică.

Aleksiev a anunţat formarea unui comandament de criză, afirmând că „avem mai multe priorităţi – mediul şi sănătatea oamenilor, precum şi o operaţiune de evacuare a echipajului, dacă vremea se înrăutăţeşte”.

Ministrul mediului Asen Licev a dat asigurări că nu va fi permisă nicio catastrofă ecologică.

„Reprezentanţii Ministerului Mediului se află la faţa locului şi vă garantez că indiferent ce planuri au făcut colegii din Ministerul Transporturilor, nu vom permite să fie provocate daune mediului înconjurător, să se creeze riscuri pentru sănătatea populaţiei şi să fie pusă în pericol zona protejată”,

Însă după ce au ratat ocazia de a goli nava de încărcătura sa timp de aproape o săptămână, condițiile meteorologice sunt acum proaste pentru o operațiune de salvare și valurile înalte împing nava înspre stânci.

Marina bulgară speră să stabilizeze nava cu ajutorul unor ancore care să prevină distrugerea acesteia din cauza vremii proaste. O nouă tentativă de a descărca ureea ar urma să fie demarată după această operațiune.


Vremea a fost favorabilă pentru o operațiune de salvare timp de aproape o săptămână








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















12530 vizualizari

  • +17 (17 voturi)    
    vai de ea de scoala... (Joi, 30 septembrie 2021, 13:51)

    oaresicare [utilizator]

    pavilionul Panamei? vai de capul nostru de 'ziaristi''... putem relua cumva clasa a IV-a, sa putem scrie si noi un text de interes general?
  • +8 (14 voturi)    
    Cel putin nu i-au dat foc (Joi, 30 septembrie 2021, 13:52)

    feroviarul123 [utilizator]

    Precum au făcut ai noștri cu Mitera Zafira . Incompetenta balcanica nu se dezminte. O sa ceara ajutor internațional când puteau sa o rezolve cand vremea era inca buna. Acum au o fereastra miercuri, joi dupa care vin iarăși valuri mari. Si eu aștept de 2 săptămâni sa fie marea calma ca sa ma scufund la Akra si sa filmez. Vremea nu va fi mai buna in următoarele 2 săptămâni.
  • +9 (9 voturi)    
    De fapt (Joi, 30 septembrie 2021, 14:04)

    feroviarul123 [utilizator]

    Am vazut pe youtube o alta inregistrare unde se vede ca bulgarska il descarca cu o cupa de escavator ( de aia dubla) din care curge cam un sfert in apa. Carena cred ca este inca intacta( o avea carena dubla, nu m-am uitat in registrul navelor sa vad cum este) ca ureea este inca uscata . Ureea este vrac nu in saci.
    https://www.youtube.com/watch?v=e63-zDdTgIk
  • +13 (13 voturi)    
    hahahahahaha (Joi, 30 septembrie 2021, 14:06)

    john70 [utilizator]

    "sub pavilionul Panamei"

    Mai bine ar fi "pavilionul Panaramei"

    Corect ar fi "sub pavilion panamez".
    • -1 (5 voturi)    
      Confunzi mancarea cu mancarimea (Joi, 30 septembrie 2021, 15:00)

      feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui john70

      E scris cu litera mare deci ar fi cum s-ar spune sub pavilionul Romaniei. E corect gramatical. Uzual într-adevăr se spune pavilion panamez.
      • 0 (2 voturi)    
        hei (Vineri, 1 octombrie 2021, 14:54)

        john70 [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

        "Panamei" nu e corect in niciun fel. Poate "pavilionul statului Panama".
  • -2 (6 voturi)    
    nu degeaba... (Joi, 30 septembrie 2021, 15:16)

    FCX [utilizator]

    bulgarii si romanii sunt "frati" in UE. Incapabili si birocratici si unii si ceilalti. treaba balcanica.
  • +1 (3 voturi)    
    Nevoia unei reglementari internationale! (Joi, 30 septembrie 2021, 20:28)

    Azra [utilizator]

    Doamna Alina Valean, Comisar European pentru Transporturi ar trebui sa initieze o Directiva Europeana, prin care sa se interzica accesul in porturile si apele teritoriale ale statelor membre UE-pentru operatiuni de descarcare-incarcare- a navelor comerciale ale statelor terte, purtatoare ale unor pavilioane de complezenta.
    Este bine cunoscut faptul ca navele sub pavilion de complezenta(gen Panama, Liberia, Siera Leone si alte cateva) sunt indeobste nave vechi sau sub normele internationale de navigatie maritima, care nu mai pot fi inregistrate in statele care pretind si "respecta normele internationale de navigatie si unde si taxele de inregistrare si de aigurare a navelor sunt foarte ridicate.Practic, in tari precum Panama, Liberia, Siera Leone s.a. se fraudeaza legislatia internationala in materie de navigatie si securitate,(de multe ori astfel de state nici nu au flota!) acordandu-se pavilioanele acelor tari,,in schimbul unor sume ofciale reduse, dar dublate ,de regula si de sume care se dau "la mana"-coruptie!
    Sistemul pavilioanelor de complezenta, pe langa faptul ca viciaza profund regulile concurentei internationale in domenoiul navigatiei comerciale, prezinta si pericole deosebit de grave: riscuri de accidente,esuari, transport de marfuri deosebit de periculoase, -inclusiv contrabanda cu arme, droguri- refuzate de armatorii obisnuiti, poluarea mediului marin etc..Anul trecut, in portul Beirut a explodat un cargou cu o mare cantitate de ingrasaminte azotoase, antrenand victime de ordinul miilor si distrugerea unei mari parti a orasului.Am avut si noi un accident , pe la Capul Midia mi se pare, cu un vas transportand ovine vii, neechipat corespunzator pentru asemenea transporturi, si care a creat grave probleme de poluare si riscuri de pandemie.Mai sunt si numeroase alte accidente implicand nave sub pavilon de complezenta, care justifica pe deplin omasura pe care am enuntat-o si care ar spori securitatea navigatiei comerciale, inclusiv privind
    concurenta.
  • 0 (2 voturi)    
    deocamdata (Vineri, 1 octombrie 2021, 9:34)

    codrean [utilizator]

    vasul e esuat, nu scufundat, incarcatura n-a ajuns in apa, poate fi descarcata, ureea nu e otrava, e in apele bulgare, daca se mai scurge in apa se bucura algele ....
    Ce atata scandal ?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by