Un avertizor de integritate din cadrul companiei British Airways (BA) a dezvăluit o practică comună în industrie, prin care se adaugă în mod intenționat greutate avionului, ceea ce crește nivelul emisiilor de gaze cu efect de seră, scrie BBC.

HotNews.roFoto: Hotnews

Avioanele sunt încărcate cu combustibil mai mult decât ar fi necesar, pentru a evita realimentarea în alte aeroporturi, la prețuri mai ridicate. Însă acest lucru ar putea însemna un nivel anual de emisii suplimentar echivalent cu cel produs de un oraș mare. BA a declarat că transportul suplimentar de combustibil este ceva comun iar motivele practicii țin de chestiuni operaționale, de siguranță și de preț.

BBC Panorama a descoperit că avioanele companiei au generat anul trecut 18.000 de tone de dioxid de carbon în plus, din cauza acestei practici. Cercetătorii au estimat că unul din cinci zboruri europene implică această suplimentare de combustibil.

John Sauven, directorul executiv al Greenpeace UK, a declarat pentru BBC că acesta este "un exemplu clasic de companie care pune profitul înainte de binele planetei".

"De aceea nu ne permitem încă o decadă în care să credem în luciul verde pe care corporațiile încearcă să îl realizeze (greenwash) și în care să așteptăm să apară reducerea voluntară de CO2", a adăugat el.

"Avem nevoie de reglementări stricte pentru a limita emisiile din aviație, deoarece atât timp cât există bani în poluare, vor polua cât de mult vor putea."

International Airlines Group (IAG), care deține BA, susține că dorește să fie un lider mondial în ceea ce privește sustenabilitatea, iar BA se laudă că revistele din interiorul aeronavelor sunt tipărite pe hârtie mai subțire, pentru a salva din greutate.