Fostul presedinte Shell cere interzicerea masinilor care consuma prea mult

de Carla Antonescu     HotNews.ro
Marţi, 5 februarie 2008, 10:08 Actualitate | Mediu


Fostul presedinte al grupului petrolier angol-olandez Shell, Mark Moody-Stuart, cere Uniunii Europene sa interzica autoturismele care consuma prea mult. Sunt vizate automobilele noi. Cele vechi vor iesi singure de pe piata.

"Nimeni nu are nevoie de o masina care consuma intre 19 si 28 de litri de benzina la 100 km, a declarat Sir Moody-Stuart pentru BBC News, propunand sa fie interzise toate autoturismele care au nevoie de mai  mult de 8 litri la 100 km.

"Sunt necesare reglementari foarte stricte care sa nu permita construirea unui autoturism ce nu indeplineste anumite norme. Putem conduce in continuare un Aston Martin, dar numai daca acesta consuma 5-6 litri la 100 km", a declarat Moody-Stuart, care conduce acum cel mai important grup minier britanic.

"Fara reglementari stricte, benzina fara plumb nu ar fi existat astazi, si nici catalizatorii, centurile de siguranta sau airbag-urile", a adaugat acesta.

Putem sa cumparam cea mai spatioasa masina, cea mai rapida, daca indeplineste normele de eficacitate energetica", a explicat Moody-Stuart, adaugand: "nevasta mea si cu mine conducem un autoturism hibrid din 2001.Masina este frumoasa, confortabila, silentiosa si consuma 3 litri la 100 km".

Moody-Stuart considera ca, pana acum, UE a fost mult prea ingaduitoare cu constructorii de automobile.
Constructorii de autoturisme din Marea Britanie au reactionat ferm. Ei spun ca proprietarii de masini cu consum mare platesc deja taxe suplimentare.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2477 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    corect (Marţi, 5 februarie 2008, 10:33)

    bogdan [anonim]

    Suna putin cam drastic dar cred ca ar trbui puse niste taxe extrem de mari pentru aceste masini care sunt doar un moft (nu vorbim de masini industriale). In primul rand cred ca suferim cu totii in acelasi timp... sper sa nu fiu inteles gresit.
    • 0 (2 voturi)    
      Nu trebuie puse nici un fel de taxe (Marţi, 5 februarie 2008, 10:49)

      Razvan007 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

      Trebuie pur si simplu schimbate regulile jocului, asa cum sugereaza fostul presedinte Shell. Nu trebuie ca banii sa iti permita sa calci in picioare binele comun. Binele comun inseamna protejarea resurselor.

      Daca banii ar avea un corespondent real in resursele globului, atunci ar fi realistic sistemul actual cu taxe. Problema este ca banii nu au nici o acoperire in resursele globului. Cu toti banii disponibili la nivel mondial, poti sa cumperi de 10 ori planeta pamant cu toate resursele ei. Problema este ca desi exista acesti bani, nu ai de unde sa faci aceste "cumparaturi".
  • -2 (2 voturi)    
    Ajungem iar in comunism (Marţi, 5 februarie 2008, 10:41)

    Alex [anonim]

    Cum adica sa interzica masini pentru ca consuma prea mult?
    Si nici taxele nu trebuie sa fie mult mai mari.Ca ce chestie?
    • +1 (1 vot)    
      pt ca (Marţi, 5 februarie 2008, 10:56)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Alex

      pentru ca ard gazul de pomana si amana CO2 la greu pentru asta ar trebui sa fie taxele mai mari. La ce iti trebuie un bolid de 400 de cai putere? Pentru ce trebuie sa consume oxigenul de pomana? Vrei asa ceva platesi mai mult. Se numesc Fitze.
      • 0 (0 voturi)    
        alt punct de vedere (Marţi, 5 februarie 2008, 11:48)

        sofer [anonim] i-a raspuns lui bogdan

        Un alt punct de vedere ar fi ca un bolid de 400CP oricum costa de 10 ori cat o masina normala. Statul profita direct din vanzare (prin TVA, prin impozit pe profit, etc). Deci poti fi linistit, fitele sunt taxate deja destul. Numai ca invidiosii care nu-si pot permite un bolid ar vrea ca nimeni sa nu-si poata permite.

        Ca sa nu fiu rau inteles, si pe mine ma enerveaza tot felul de bostani cu super masini luate de fite doar si care polueaza fara rost. Dar mai sunt si pasionati auto care investesc poate toti banii intr-o masina sport si care n-o fac de fite.
        • +1 (1 vot)    
          argumentul numarul 1 al manelistilor (Marţi, 5 februarie 2008, 12:19)

          gigi [anonim] i-a raspuns lui sofer

          INVIDIA pe talentul si shukarimea lor...

          ce-ar fi sa nu mai punem taxe ci bate in cap, ca eu asa vad treaba:

          tu cu bolidu tau poluezi cat 100 si te doare-n pix de sanatatea mea si de sanatatea copiilor mei, in consecinta eu iti dau una in cap si nu mai poluezi.
        • 0 (0 voturi)    
          de unde? (Marţi, 5 februarie 2008, 12:33)

          barbq [anonim] i-a raspuns lui sofer

          Si daca sunt taxati de catre stat (apropo, majoritatea gipanelor de neam-prost sunt luate pe firma, asa ca TVA-ul se primeste inapoi) crezi ca vor fi puse resursele la loc in pamant? Si gazele emanate de 5-6 ori mai mult decat era necesar pentru ca gibonul de la volan sa ajunga din A in B printr-un trafic infernal vor fi trase de catre stat cu pipeta din atmosfera?
          Stii cat e media de viteza in Romania?...Cam 80 km/h extraurban. Pentru asta iti ajung 80 CP. Si eviti sa omori nevinovati cand faci depasiri ca deh...ai masina tare.
        • 0 (0 voturi)    
          400 CP (Joi, 7 februarie 2008, 9:51)

          Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui sofer

          Ii obtii si de la o masina electrica cu FuelCells
          Bineninteles ii mult mai scumpa.
    • 0 (0 voturi)    
      pffff (Marţi, 5 februarie 2008, 12:03)

      nilu [anonim] i-a raspuns lui Alex

      ce exprimare inteligenta ai... esti roman??? si mai ales ideile... sa ne fereasca norocu de oameni ca tine! fi-v-ar masinile ale dracu de snobi...de draci!
    • 0 (0 voturi)    
      Alex, ai o fixa (Marţi, 5 februarie 2008, 17:40)

      5l/100 [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Ai postat si la art. cu TGV-ul. Am inteles ca esti anticomunist si ca esti cu nervii, dar de gandit, macar putin, nu poti?.
    • 0 (0 voturi)    
      esti duda.. (Joi, 7 februarie 2008, 9:48)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Alex

      sau copac, inca nu m-am hotarat.
      Exista deja o criza in capaciatatea de productie.
      Daca nu se face ceva, nici aricii ca tine nu vor avea ce baga in rezervor.
      Habar nu ai ce ii comunismul!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    ex constiinta (Marţi, 5 februarie 2008, 10:43)

    Marius [anonim]

    De ce fostii isi dau cu parerea dupa ce pleaca din locul respectiv? De ce mr Moody-Stuart nu a facut aceste declaratii cand era presedinte? Nu da bine la actiuni probabil ...
    Si offtopic ... ce mai cauta Iliescu in viata politica??!?
  • +1 (1 vot)    
    taxe (Marţi, 5 februarie 2008, 10:53)

    florin [anonim]

    "prietarii de masini cu consum mare platesc deja taxe suplimentare."
    Taxele nu rezolva deloc problema consumului de combustibil si a poluarii. Sunt doar niste bani incasati si atat. Masura buna este cea a interzicerii factorului de poluare in sine
    • 0 (0 voturi)    
      :D (Marţi, 5 februarie 2008, 11:03)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui florin

      De acord. Dar ce vor face cei care aveau jucarii doar pentru ca masina lor avea mai multi cai... se vor travesti in femei? :p
  • -1 (1 vot)    
    8l/100 km e prea putin (Marţi, 5 februarie 2008, 11:15)

    Alex [anonim]

    Daca dupa ce s-ar stabili niste standarde de masurare ale consumului de carburant (in functie de rezultatul carora sa conteze aprobarea sau nu a producerii anumitor autoturisme) s-ar hotara ca limita sa fie (asa cum spune nenea din articol) de 8l/100 km, mie unu mi se pare o limita prea coborata (deocamdata). Este clar ca nu va putea fi produs un Aston Martin care sa consume atat in viitorul foarte apropiat. Deci vom fi toti nevoiti sa ne dam cu Logan, Accent C'eed si alte chestii de acest gen. Asta ar suna a comunism, intr-adevar. Dar daca limita asta ar fi treptat scazuta (ideal mi se pare o valoare maxima de 16-17 l/100km in oras) cred ca ar fi ok. Iar masinile ce nu depasesc aceasta limita sa plateasca taxe descrescatoare pe masura ce se departeaza de respectiva limita.
    • 0 (0 voturi)    
      din toate comentariile tale... (Marţi, 5 februarie 2008, 12:28)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Alex

      am tras concluzia ca ai o minte tare incuiata ori fiindca esti batran si lucrurile te-au depasit, ori ca te-ai lovit la cap cand ai fost mic.

      sa fii responsabil nu inseamna sa fii comunist.

      ca suntem obligati sa fim responsabili, inseamna ca suntem prea 'prosti' sa stim ce e bine pentru noi si sa lasam pe altii sa decida -> POLITICA
  • 0 (0 voturi)    
    o idee interesanta (Marţi, 5 februarie 2008, 11:46)

    liberty [anonim]

    Iata in sfarsit o idee buna in ceea ce priveste economia resurselor. In conditiile in care traficul in marea majoritate a oraselor lumii este din ce in ce mai dificil nu cred ca se mai pune problema unor automobile de sute de cai putere care sa consume enorm. Ne deplasam toti pe aceleasi drumuri, in aceleasi orase, nu mai conteaza ca masina este facuta din aur sau nu, ca este uriasa sau nu. Nu cred ca discutam aici de comunism ci de faptul ca OMUL face diferenta, nu masina pe care o conduce. Omul cu masina ce consuma 15 l/100 km sau chiar mai mult ar trebui sa se gandeasca la o altfel de "mosternire"pe care o lasa copiilor lui. Ar fi interesant, de asemenea, cum ar fi daca toti locuitorii lumii ar plati acelasi pret pentru benzina...
    • 0 (0 voturi)    
      Ha ha (Marţi, 5 februarie 2008, 13:24)

      razvanb [anonim] i-a raspuns lui liberty

      Sa vad cum ii convingeti pe alde Becali sa renunte la Maybach. Hahalerelor.

      Da, cetatenii este prostii, ei trebuie batuti la cur. Nu, ca doar statul sti ce e mai bine pentru ei. Am facut degeaba revolutie?
  • 0 (0 voturi)    
    asta sa fie motivul? (Marţi, 5 februarie 2008, 12:00)

    bunny [anonim]

    http://www.treehugger.com/files/2008/01/shell_ceo_peak_oil.php
  • 0 (0 voturi)    
    bullshit (Marţi, 5 februarie 2008, 12:12)

    Mihai [anonim]

    De fapt masura corecta ar fi plantarea de pomi, din banii adunati din taxe, iar pentru fiecare pom taiat alti 4 plantati. Ar fi mult mai util.
  • 0 (0 voturi)    
    stie el ceva... dar voi nu stiti :P (Marţi, 5 februarie 2008, 12:13)

    Nautilus [anonim]

    El stie foarte bine ca propunerea e nerealista si ca va fi luata in considerare atunci cand vor fi accesibile sursele de energie alternative care sa ofere performante la fel de bune (a se vedea Tesla Roadster). Ceea ce publicul roman nu cunoaste este atitudinea fata de automobilism in Marea Britanie; nu a politicienilor, ci a publicului larg. Dati cu nasul pe la ei sa auziti ce au de spus :))))

    ~Nautilus
  • 0 (0 voturi)    
    corect - taxe mari !!!!!!!!!!!!!! (Marţi, 5 februarie 2008, 12:54)

    XXX [anonim]

    Un motor de 1.8l benzina si 2l motorina te duce la peste 200km/h...Cine vrea mai mult de 200km/h ?. Eu as pune taxe de inmatriculare de peste 5000 de euro pentru masinile cu motoare mai mari de atat. As pune si taxa cel putin 2000E in fiecare an de folosinta... Cine vrea sa-i sufoce pe ceilalti cu motoare mari, si consuma mult mai mult decat are nevoie, n-are decat sa plateasca.
  • 0 (0 voturi)    
    Va fura privirea (Marţi, 5 februarie 2008, 12:54)

    ion [anonim]

    Eu unul nu inteleg de ce toata lumea se alarmeaza din cauza masinilor, cand e vorba de poluare. Si faza "cu cat mananca mai mult carburant cu atat polueaza mai mult" e complet eronata. O masina noua de 400 de cai - sa zicem cu un motor de 4L poate polua mai putin decat un scrap de masina cu motor de 1.4 L si 54 de cai. De ce deschideti ochii la la factorii care intr-adevar sunt responsabili de poluarea globala? Auziti o stire data de un oportunist si hop va apucati sa trageti concluzii fara sa ganditi. Masinile planetei adunate polueaza undeva sub 10% din poluarea globala. De ce nu auzi stiri de genul: "Haideti sa inchidem Copsa Mica!"?. Marea problema sunt marile combinate chimice, nu masinile.
    • 0 (0 voturi)    
      :D (Marţi, 5 februarie 2008, 13:34)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui ion

      Poate fiindca Gigi manelistu' foarte mandru de jucaria lui de 316i cu neoane se oftica atunci cand alt manelist cu M3 il face de rusine?.... :D

      ~Nautilus
  • 0 (0 voturi)    
    vorbe aruncate aiurea (Marţi, 5 februarie 2008, 13:38)

    jmx [anonim]

    Depasirea unei bariere de 8l/100 e foarte usoara si cu un Matiz in functie de stilul de condus, de anotimp, de trafic, etc.
    Consumul "oficial" cine-l stabileste? Sa nu uitam ca atingerea consumului declarat de producatori este un vis frumos.
  • 0 (0 voturi)    
    Masini care consuma prea mult (Marţi, 5 februarie 2008, 15:34)

    Nicolae [anonim]

    CORECT !
  • 0 (0 voturi)    
    TAXA (Marţi, 5 februarie 2008, 15:36)

    Nicolaee [anonim]

    Taxa de mediu e inclusa de pe vremea lui Nastase in pretul combustibilului !!!
    Poluarea e proprtionala cu cantitatea de combustibil consumata .
    Celelalte taxe sunt baliverne !!!
  • 0 (0 voturi)    
    tot invidia doare, nu natura (Marţi, 5 februarie 2008, 18:18)

    persephona [anonim]

    Ca tot va intrebati atita. da' de ce sa aiba vecinu' motor mai mare? Raspuns: pentru ca poate. Poate sa-l ia, poate sa-l plateasca si incredibil, dar lumea nu se opreste la romania. Daca in ro hai sa zicem ca nu ai unde sa-ti alergi cei 200hp, exista tari unde civilizatia a dat roade si au autostrazi. Cam asa ca in Germania. Unde cine-si permite asigurarea si taxa de motor mare si puternic, isi ia masina de alergat pentru ca poate. Care neamt n-o sa-si ia logan sa prinda 160 mergind la vale (care logan am eu asa o presimtire ca impute atmosfera mai ca un audi diesel cu katalisator).
  • 0 (0 voturi)    
    HAIDE SA FIM TOTI LA FEL (Marţi, 5 februarie 2008, 19:55)

    GIGEL [anonim]

    Si eu doresc o masina de 400 de cai sa consume 4%. Dar se pare ca nu e posibil. Si eu doresc o masina de 400 de cai. Punct. Iar daca eu nu mi-o permit, mai bine sa nu aiba nici vecinu, chiar daca isi permite. PROSTII FRATILOR, Oricum cel cu o masina mai puternica plateste mai mult prin prisma taxelor, benzinei, asigurarilor, SAMD
    Mai bine interzic circulatia camioanelor, si sa se circule cu metroul dintr-o tara in alta, ca e mai putin poluant. ...
  • 0 (0 voturi)    
    da cu dacia ce are ala? (Marţi, 5 februarie 2008, 22:31)

    marius [anonim]

    Stimati colegi, foarte bine ca vor astia sa interzica jipanele cu peste 8%, da' care masini consuma sub? Pun pariu ca toate Daciile vechi (ca sa nu vorbim de celebrul Olcit cu racire pe aer) bat 8% fara probleme si nu numai benzina, ci si plumb. Asta pe sosea, dar incercati sa treceti prin centrul Bucurestiului. Consumul este infinit, pentru ca motorul se roteste dar masina nu.
    Domnul cu opinia probabil ca s-a mutat de la marele Shell la o firma necunoscuta si ii e dor de perioada cand stia toata lumea de el, lucru pe care vrea sa il reinvie spunand prostii
  • 0 (0 voturi)    
    Masinile de $2500 nu polueaza? (Miercuri, 6 februarie 2008, 16:03)

    Gabe2006 [anonim]

    Bine ca interzicem masinile cu motoare mari care inglobeaza, in general, multa tehnologie. Dar pe alea de $2500-$3000 gen TATA sau masini chinezesti le lasam. Alea ieftine cu motoare mici nu polueaza? Exercitiu de gandire: care polueaza mai mult, 400 de masini de $2500 sau un Bugatti Veyron???
    • 0 (0 voturi)    
      Count down (Vineri, 8 februarie 2008, 10:23)

      Denilson [anonim] i-a raspuns lui Gabe2006

      Vedem peste 50 de ani cine ne-a omorat...masina de 2500$ sau Veyron.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by