Coca-Cola, Kellogg și Nestle promit să renunțe la folosirea produselor de plastic în încercarea de a combate poluarea oceanelor. Angajamentul vine în urma presiunii publice pentru producătorii și vânzătorii cu amănuntul în vederea reducerii avalanșei de ambalaje din plastic care blochează depozitele de deșeuri și sufocă oceanele, transmiteThe Independent.

PoluareFoto: YouTube

Săptămâna trecută, Parlamentul European a votat pentru o interdicție extinsă privind utilizarea unică a materialelor plastice în vederea combaterii poluării din oceanele lumii.

Produsele, inclusiv tacâmurile, paiele și betisoarele de urechi, vor fi eradicate începând cu anul 2021, conform planurilor.

Toate marile companii au promis să elimine toate materialele plastice de unică folosință și să investească în noi tehnologii, astfel încât toate ambalajele să poată fi reciclate până în 2025.

Inițiativa este rezultatul unui parteneriat între Fundația Ellen MacArthur și Programul Națiunilor Unite pentru Mediu (UNEP).

Erik Solheim, directorul executiv al Programului Națiunilor Unite pentru Mediu (UNEP), a descris angajamentul drept "cel mai ambițios set de obiective pe care l-am văzut până acum în lupta pentru a combate poluarea cu materiale plastice".

Programul Națiunilor Unite pentru Mediu (UNEP) a estimat că, dacă rata actuală de poluare se menține, până în 2050 vor exista mai multe materiale plastice decât peștii în oceane.

Grupurile preocupate de apărarea mediului au criticat companii cum ar fi Coca Cola, Pepsi și Nestle, care, împreună, sunt responsabile pentru producerea majorității deșeurilor din plastic, pentru că nu fac suficient de multe lucruri pentru a combate poluarea.