Rovana Plumb: Acordul ministerului mediului pentru Rosia Montana, in functie de decizia Parlamentului

de I.R.     HotNews.ro
Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 14:35 Actualitate | Mediu


Rovana Plumb
Foto: AGERPRES
Ministerul Mediului se va pronunta in cazul exploatarii de la Rosia Montana in ceea ce priveste acordul de mediu in functie de decizia luata de Parlament, in urma dezbaterilor, a anuntat ministrul Rovana Plumb, sambata, la Oradea, transmite Agerpres.

Potrivit ministrului, prin noile conditii impuse, acest proiect ar putea deveni "cel mai sigur din Europa", fiind raportat la tehnologiile si standardele aplicate in Italia, Spania, Finlanda si Suedia, astfel incat procedurile existente acolo sa fie aplicate si in Romania.

"Sunt convinsa ca in urma dezbaterilor din Parlament se va contura si punctul de vedere privind aceasta investitie. Am avut curajul de a aduce in dezbaterea Parlamentului acest proiect deosebit de important, ca si cel privind gazele de sist, care concura la independenta energetica a Romaniei", a precizat Plumb.

Ea a mentionat ca ministerul a lucrat, de la inceputul anului, la acest nou proiect privind Rosia Montana, alaturi de echipa guvernamentala, deoarece proiectul prezentat in anii anteriori nu corespundea din punct de vedere al standardelor de mediu si al interesului national.

"Am gandit un nou proiect, am negociat astfel incat sa obtinem un acord care, din punctul meu de vedere, al ministrului Mediului, sa poata sa raspunda tuturor cerintelor prin standardele de mediu europene si nu numai, internationale. Practic, am preluat toate standardele europene de mediu si am respectat toate conditiile impuse prin legislatia europeana in domeniu", a dat asigurari ministrul.

In ceea ce priveste garantiile financiare, s-a prevazut dublarea cuantumului prevazut in contractul prezentat in anii anteriori. Astfel, a precizat ministrul, garantia de mediu a crescut de la 76 milioane de dolari la 146 de milioane de dolari. Garantia de mediu va acoperi inchiderea progresiva si reabilitarea minei la cele mai inalte standarde de mediu, inchiderea in conditii de siguranta a instalatiilor de deseuri miniere, monitorizarea post-inchidere.

Totodata, a spus Plumb, s-au luat masuri de siguranta sporita, inclusiv in caz de accident; s-au luat in calcul protejarea biodiversitatii si monitorizarea continua a calitatii aerului, solului si apei; s-a redus la o treime din limita admisa, de 10 ppm, privind utilizarea cianurilor, la 3 ppm concentratie in iazul de decantare; s-a adus cea mai noua tehnologie in domeniu.

"Noi, Ministerul Mediului, am facut o propunere prin Guvern transmisa catre Parlament si am impus toate standardele de mediu. Acordul de mediu privind Rosia Montana va fi dat in functie de decizia luata de Parlamentul Romaniei, in urma dezbaterilor publice", a mai spus ea.

Rovana Plumb: Voi avea o discutie cu alegatorii inainte de a-mi da votul in Parlament pentru Rosia Montana

Intrebata insa, daca la fel ca si premierul Victor Ponta, in Parlament va vota impotriva proiectului de lege, ministrul Mediului a afirmat ca nu poate vota "ca persoana fizica" si isi va exprima optiunea in urma consultarii cu alegatorii sai.

"In ce priveste decizia, decizia nu poate fi a unui singur om, eu sunt in Parlament, nu ca persoana fizica, ci trimisa de un numar de cetateni din Colegiul 2 Dambovita, cu care voi avea o discutie si, in functie de mandatul pe care acestia mi-l vor da, imi voi da si votul in Parlament", a spus ministrul si deputatul Rovana Plumb, potrivit Mediafax.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















5678 vizualizari

  • +54 (56 voturi)    
    cum adica? (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 14:45)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    adica parlamentul poate decide daca ceva este sau nu bun pt mediu? Adica poti da o lege prin care sa zici ca ceva este nociv sau nu e nociv ? Lucrurile astea nu sunt absolute si nu pot fi schimbate prin lege?
    • -32 (40 voturi)    
      normele de mediu (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 15:08)

      Lica.lica [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

      normele europene de mediu sunt extrem de stricte si extrem de clare, iar proiectul e facut conform tuturor normelor de mediu. asta au spus si specialistii de la Comisia Europeana
      • +26 (26 voturi)    
        specialistii lu' Fane (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 17:07)

        was [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

        Daca asta au spus specialistii, bine. De ce au spus? Ramane un mister. Cert este ca cianura care poate dizolva aurul, si ramane o cantitate mare in malul rezultat ca si deseu. Poti sa bei din lacul de decantare un pahar, mare lucru nu o sa ti-se intample. Dar daca bei aceeasi apa din fantana, ani de zile, atunci cauzeaza grave probleme de sanatate (defapt cianida blocheaza respiratia si implicit generarea de energie a celulelor).
        Mai exista si alte metode de extractie, de exemplu cu thiosulfat, dar costul tehnologiei este mai mare. Nu degeaba se polueaza masiv apele si pamantul Africi sarace, este mai PROFITABIL sa duci deseul toxic in alta parte dacat sa-l detoxifici - era un exemplu prin anii '90 cand in portul constanta a acostat o nava plin cu cizme pentru incaltat folosite (radioactive), incarcatura a ramas "nepazita", fiecare taran avea cizme gratis de foarte buna calitate.
        • +18 (18 voturi)    
          lucurile sunt clare (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 18:36)

          nbo [utilizator] i-a raspuns lui was

          Daca Parlamentul aproba proiectul, cianurile nu sunt nocive pentru mediu. Daca Parlamentul nu il aproba, cianurile devin brusc nocive pentru mediu.
          • -4 (4 voturi)    
            cerinte (Duminică, 8 septembrie 2013, 11:51)

            cami_p [utilizator] i-a raspuns lui nbo

            nu-i deloc asa. iar daca cianura e utilizata conform cerintelor impuse, nu afecteaza mediul sau oamenii
            • +1 (1 vot)    
              DACA (Duminică, 8 septembrie 2013, 21:40)

              nano2k [utilizator] i-a raspuns lui cami_p

              "DACA", acest cuvant care poate schimba total sensul celorlaltor cuvinte...
          • +5 (5 voturi)    
            pe linga cianuri sint si alte probleme (Duminică, 8 septembrie 2013, 12:41)

            mnicku [utilizator] i-a raspuns lui nbo

            unde este minereu de aur sint si gaze de uraniu . In toate exploatarile de aur rata mortalitate prin radiere este imensa .

            Factorul financiar nu este nici el de neglijat .
            Aurul din Rosia Montana este estimat la 600 tone lingouri valoreaza pe piata cca 20 miliarde euro iar statul RO va primi 6%, cca 1 miliard de euro !!!!!!!!!!!!!!!, infim.

            Nu cred ca e normal
        • +14 (14 voturi)    
          ??? (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 23:23)

          adro [utilizator] i-a raspuns lui was

          Cum adica, ministerul mediului este subordonat parlamentului??

          Eu stiu ca intr-un stat de drept trebuie sa se respecte principiul separatiei puterilor. Puterea legislativa nu poate decide in locul celei executive in cazul de fata. Dar cati dintre votanti or intelege acest principiu, ma intreb? Va dati seama cata educatie trebuie aici? Cine o s-o faca?

          Statul de drept este roata blocata a mecanismului democratiei romanesti. Degeaba incercam sa ungem celelalte rotite, masinaria n-o sa mearga cursiv pana cand populatia nu va intelege ca statul de drept este cea mai mare valoare politica pe care trebuie s-o apere. Pentru ca in statele civilizate apararea democratiei este sarcina cetatenilor in primul rand. Ei au votul in mana si politicienii chiar se tem de votul lor.

          Noi vorbim despre eradicarea coruptiei, foarte bine. Dar ar trebui sa vorbim si mai mult despre respectarea statului de drept. Pentru ca de asta depinde eliminarea coruptiei pana la urma. Inclusiv bunastarea populatiei. Cei care inteleg valoarea acestui principiu formeaza un grup restrans si izolat. Ceilalti oameni ar trebui educati sa-l inteleaga. Trebuie sa le fie comunicat simplu, pe limba lor.
          • +4 (4 voturi)    
            pai Plumboasa... (Duminică, 8 septembrie 2013, 8:52)

            Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui adro

            Este ministru - dar in acelasi timp si parlamentar.
            Adica: ea ca ministru a semnat proiectul ala de lege - iar ca parlamentar o sa voteze contra lui... :P
      • +7 (7 voturi)    
        atucni (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 20:50)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

        cei retine pe cei de la menisteru mediului ?

        ei nu trebuie sa aprobe, proiectul, ci pur si simplu sa dea un aviz, daca e ok, au ba.
        din punct de vedere, strict, al mediului.
      • +10 (10 voturi)    
        Chiar sunteti sigur (Duminică, 8 septembrie 2013, 0:36)

        Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

        ca asa au spus specialistii de la Comisia Europeana? Ziceti-ne si noua, astia mai prosti, de unde ati luat informatia asta, sa citim si noi, sa nu murim fara sa stim. Ori poate ar trebui sa va credem pe cuvant, dupa ce ati dovedit cu prisosinta ca exprimati punctele de vedere ale RMGC ?
      • +13 (13 voturi)    
        MINTI POSTACULE (Duminică, 8 septembrie 2013, 1:26)

        mvr [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

        1) Da macar un singur exemplu de "specialist" al Comisiei Europene care a spus ca proiectul ar fi facut conform tuturor normelor de mediu.

        Eu inteleg ca tu esti un postac platit de RMGC, dar mai usor cu dezinformari din astea ridicole.

        2) Decizia Ministerului Mediului ar trebui sa fie INDEPENDENTA de decizia parlamentului ... intrucat decizia este una ce tine de mediu si nu una POLITICA.

        Rovana Plumb este de o INCOMPETENTA crasa.
      • +1 (1 vot)    
        dai "explicatii" (Duminică, 8 septembrie 2013, 10:21)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

        de doi bani.
        o avizare a ministerului mediului (creat si functional exact pe baza normelor europene pe care le aduci in discutie) nu poate fi politica asa cum lasa sa se inteleaga afirmatia d-nei cu nume predestinat, plumb.
        cum poate sa decida un parlament (politic) despre o avizare tehnica? e stupid, ca toti acesti asa zisi oameni politici, in fapt niste gamani ahtiati doar dupa bani.
      • +1 (1 vot)    
        in cazul asta (Duminică, 8 septembrie 2013, 11:48)

        cami_p [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

        in cazul asta n-ar mai avea motiv sa amane decizia asupra avizului de mediu. si asa a amanat-o destul, ca borbely se pregatea sa o ia in 2011
    • +39 (39 voturi)    
      Parlamentul are intotdeauna dreptate (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 16:01)

      ZeroAbsolut [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

      daca H2O este nociva pentru ca are prea mult hidrogen, aceasta nocivitate poate fi contracarata prin introducerea in apa freatica de cianuri, metale grele si radioactive.

      Trebuie doar ca Parlamentul sa dea o lege si schimba toata chimia. O lege demna de premiul (ig)Nobel.
      • +5 (5 voturi)    
        Mulţumim (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 21:55)

        dan63 [utilizator] i-a raspuns lui ZeroAbsolut

        pentru observaţii, domnule SEVERIN!
        • +9 (9 voturi)    
          Pentru aceia care nu stiu la ce va referiti, (Duminică, 8 septembrie 2013, 0:42)

          Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui dan63

          Adrian Severin, pe la inceputul anilor '90 s-a aratat revoltat la culme ca apa contine doua molecule de hidrogen si doar una de oxigen, intrebat fiind de un ziarist ce parere are despre chestia asta.
    • +28 (30 voturi)    
      scuze, abia acum! (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 18:05)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

      Scuze, abia acum am intrat pe Net, dar EXACT ACELASI LUCRU am spussi eu, citind doar TITLUL articolului.
      Sigur ca da, Parlamentul poate sa adopte Legea Minelor, sau poate decide ca proiectul RMGC este de importanta nationala, ca beneficiile economice sunt mai mari decat orice probleme create.
      Dar acordul de mediu este ceva obiectiv, NU poate fi schimbat prin lege!
      Parlementul poate decide daca sa devenim monarhie sau federatie, dar nu poate modifica legila naturii, nu poate schimba valoare lui pi, si desigur nu poate face ca substantele toxice sa devina brusc inofensive!
      • +10 (10 voturi)    
        se numeste fuga de raspundere (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 23:47)

        dadan [utilizator] i-a raspuns lui hot news

        sau diluarea responsabilitatii...tot aia e...pai eu credeam ca derbedeii astia au fost alesi sa ia decizii si nu sa o dea cotita ori de cate ori e ceva serios de dezbatut
      • 0 (2 voturi)    
        conditii (Duminică, 8 septembrie 2013, 11:55)

        cami_p [utilizator] i-a raspuns lui hot news

        daca substantele sunt folosite in anumite concentratii si conditii, nu, nu sunt nocive, cianura e utilizat ain procesul tehnologic, nu servita cu lingurita
    • +12 (12 voturi)    
      ministru made in Romania (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 18:35)

      MoldovaErepublik [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

      tampenie mai mare ca asta, nu stiu sa existe. sa te cheme ministerul mediului si sa-ti dai avizul in functie de cum voteaza Parlamentul. Nu inteleg la ce mai foloseste Ministerul asta.
    • +4 (4 voturi)    
      adica, asa (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 20:48)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

      romaneste, usl'amic, adica cu fundu'n sus.

      mai intai carutza.

      parlamentul asta supranumeric, ales pe sprinceanta, stie tot.
      e plin de ingineri. :)))
    • +7 (7 voturi)    
      FFF simplu (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 21:54)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

      LA COMANDĂ POLITICĂ!
      Iar soluţia politică s-a văyut cel mai clar în cazul FRF, care a decis conrtar regulamentului, ca Rapid să rămână în Divizia A, iar TAS a aplicat, fără nici un fel de duibiu, REGULAMNTUL! Aşa şi acum, la Roşia Montană!
    • +12 (12 voturi)    
      LLa fel ca dumneavoastra ma intreb (Duminică, 8 septembrie 2013, 0:30)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

      si eu prosteste, de ce mai exista Ministerul mediului, ce mai cauta acolo doamna Plumb daca parlamentul hotaraste in locul specialistilor?
      si, in general, de ce mai avem si alte ministere dfaca parlamentul poate sa decida orice, si in privinta culturii, si a economiei, si a invatamantului si asa mai departe?
    • 0 (2 voturi)    
      daca (Duminică, 8 septembrie 2013, 11:47)

      cami_p [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

      la urma urmei, daca normele pe mediu se respecta, indiferent de decizia parlamentului, ar trebui sa dea aviz
  • +45 (47 voturi)    
    ce nume predestinat! (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 14:51)

    TheDude [utilizator]

    cum ar fi putut ea, rovana PLUMB sa ia o decizie buna pentru mediu?!?
    • +15 (19 voturi)    
      Ironie (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 20:30)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui TheDude

      Rovana PLUMB si SULFINA Barbu, doua ministrese ale mediului din ultima vreme :)
      • +7 (9 voturi)    
        moarte pe credit (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 20:45)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

        Rovana Plumb trebuie să restituie până în 2030 un credit de 800.000 de euro contractat în 2007 la BRD.
        • +3 (3 voturi)    
          Dau! (Duminică, 8 septembrie 2013, 7:53)

          Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          Dau zece la suta aluia care-mi spune si mie cum pot sa iei bani fara numar de la banci fara sa ai garantii imobiliare si venituri pe masura, asa cum fak toti faktorii (i)responsabili pulitruci din RO.
          • +1 (1 vot)    
            Simplu (Duminică, 8 septembrie 2013, 14:36)

            nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanu

            Te faci "faktor (i)responsabil", pe urma vin banii fara numar, fara numar...
      • +1 (1 vot)    
        Ironia merge mai depaaarte (Duminică, 8 septembrie 2013, 14:32)

        TheDude [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

        Initial ma gandisem la Plumb = element chimic toxic omului, si paradoxal si mediului..din care provine.

        Dar da, ai dreptate, sunt multe elemente din astea:))

        Sper sa apara in curand Tabelul lui DNAev cu toate celelalte 586 elementele ordonate dupa ipocrizia atomica
    • +5 (7 voturi)    
      gând la gând (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 22:34)

      periscop [utilizator] i-a raspuns lui TheDude

      Aşa-mi ziceam şi eu: ce nume predestinat are această d-nă...
  • +32 (38 voturi)    
    plumbuiala romaneasca, halal! (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 14:53)

    U_swamp [utilizator]

    Nimic despre spaga incasata?
    • +26 (28 voturi)    
      ba da, spune clar (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 15:52)

      ZeroAbsolut [utilizator] i-a raspuns lui U_swamp

      "Ea (Rovana Plumb) a mentionat ca ministerul a lucrat, de la inceputul anului, la acest nou proiect privind Rosia Montana, alaturi de echipa guvernamentala, deoarece proiectul prezentat in anii anteriori nu corespundea din punct de vedere al standardelor de mediu si al interesului national."

      Dupa cum se vede, ministerul a prestat munca voluntara pentru GOLD, in interesul Romanicii =))
    • +9 (9 voturi)    
      Politicieni de cauciuc ! (Duminică, 8 septembrie 2013, 0:14)

      valjean [utilizator] i-a raspuns lui U_swamp

      N-au cuvint, n-au caracter , politruci ordinari de cea mai joasa speta, n-au decit o foame nesfirsita si nemarginita de bani de la bugetul de stat !!!
  • +25 (27 voturi)    
    dupa cum bate vantul! (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 15:02)

    alt oarecare [utilizator]

    Un aviz se da pentru ca altcineva sa ia o decizie in cunostinta de cauza.
    Nevertebrata asta va da aviz dupa luarea deciziei, in functie de cum bate vantul. Mai bine sa ne lase si sa se duca acasa. De fapt .... ar putea pleca toti. Am senzatia ca ne-ar fi mult mai bine daca ar pleca.
  • +21 (23 voturi)    
    Aici nu e vorba de mediu, ci de hoție (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 15:04)

    Un cititor [utilizator]

    Deci hoții vor să fure legal și curat. Dar tot furt se cheamă. Le doresc tuturor să trăiască cât mai mult ca să dea ochi cu urmașii lor.
    • +2 (2 voturi)    
      totuşi (Duminică, 8 septembrie 2013, 10:04)

      capitan [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      N-ar fi mai bine să acţionăm aşa încât nici cu noi măcar să nu mai poată da ochii?
  • -19 (21 voturi)    
    normele de mediu sunt toate respectate (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 15:07)

    Lica.lica [utilizator]

    Standardele de mediu sunt toate respectate, asta au spus si specialistii de la Comisia Europeana, avizul se da in functie de standardele europene de mediu. Ar fi si cazul sa se porneasca acest proiect, sa devina tara noastra cel mai mare producator de aur din Europa
    • +10 (10 voturi)    
      ia auzi, cel mai mare producator (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 16:53)

      was [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

      Stim si noi cum se fac proiectele prin standardele europene, cum spui tu si Ministrul Mediului,
      "..."cel mai sigur din Europa", fiind raportat la tehnologiile si standardele aplicate in Italia, Spania, Finlanda si Suedia,"
      Dar unde standardul european cere 5 cm grosime beton se va pune 2 cm, si cu calitate sub-standard.
      Cel mai mare producator din Europa poate sa fie, dar nu sunt ai ei, adica se putea spune cel mai fraierit dintre tarile UE in aceasta categorie.
      Dai munca la 1000-5000 de oameni, si dupa aia cand s-a terminat ulsul lasi in urma un mediu toxic, cu posibilitatea producerii unor mari pagube, ca apa tot la vale se duce, ceea ce poate afecta viata si sanatatea a multor mii de oameni, chiar si nenascuti inca.
    • +17 (19 voturi)    
      da, (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 18:11)

      ZeroAbsolut [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

      si marmota invelea peretii plini de fisuri ai lacului de decantare in argila.

      Insira-mi, rogu-te, domeniile in care se foloseste aurul, sa vedem cat e de important.

      Ia mai bine sa devina tara noastra cel mai mare "producator" de natura nepoluata din Europa.
      • -8 (12 voturi)    
        ign-ranta e scuza? (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 19:17)

        cinic [utilizator] i-a raspuns lui ZeroAbsolut

        plachetele PC-ului de pe care torni aici pala...vre au contactele aurite. Industria elctronica e cea mai mare consumatoare de aur. O, sancta simplicitas (ce de bazne torni)
        • +10 (12 voturi)    
          se recupereaza!!! (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 21:15)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui cinic

          Cam dupa 4 - 5 ani, un PC merge la deseuri - asa ca aurul din el se recupereaza cu MULT mai mici costuri, decat sa macini si sa "prajesti" 4 munti, ca sa scoti cateva fire de aur din fiecare tona!!
        • +11 (13 voturi)    
          haha (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 21:52)

          un dac [utilizator] i-a raspuns lui cinic

          Iar Romania este cea mai mare producatoare de PC-uri din lume. Mare nevoie avem de acel aur. Cred ca ai baut votca cu fulgi comestibili din aur de 23 de carate. Editie limitata, ca inca nu incepuse extractia de la Rosia Montana.
          Noi vorbim aici de binele Romaniei, nu de binele Canadei. Evident ca aurul este foarte folosit. Se gaseste din plin la gatul manelistilor.
          • +8 (8 voturi)    
            Nu binele Canadei (Duminică, 8 septembrie 2013, 0:54)

            Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui un dac

            ci al RMGC si al politicienilor si jurnalistilor romani vanduti acestei firme.
        • +9 (9 voturi)    
          plachetele de versuri despre medalii (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 22:22)

          ZeroAbsolut [utilizator] i-a raspuns lui cinic

          cica doar 10% din cantitatea de aur exploatata in zilele noastre este folosita in industrie. Iar din aceste zece procente, doar o mica parte e folosita in electronica. Iar din aceasta mica parte folosita in electronica, doar o si mai mica parte e folosita in produse pentru tot poporul.

          50% din aur e folosit ca bijuterii, 40% e ascuns in seifuri.

          Aurul nu produce nimic.
        • +10 (10 voturi)    
          ... (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 22:38)

          non-stop [utilizator] i-a raspuns lui cinic

          industria aia nu mai are nevoie de mult de aur, pentru ca recicleaza metall din gunoiul electronic... cu mult mai putina poluare....
          http://adonis49.wordpress.com/2012/07/18/recycling-electronic-wastes-more-gold-than-in-industrial-mining-operations/
        • +2 (2 voturi)    
          Aiurea (Duminică, 8 septembrie 2013, 4:05)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui cinic

          Cel mai mare consumator mondial de aur e India, unde traditia cere ca mireasa sa aduca ca zestre aur.

          Treaba asta, impreuna cu cresterea rezervelor de aur a diverse banci si stocarea tot la banci a aurului de catre investitori consuma mii de tone de aur anual.

          Spre comparatie, toate circuitele integrate, toate cablurile si mufele aurite care se fabrica int-un an pe glob consuma doar cateva sute de tone de aur.

          Sursa: www.gold.org - world gold council.
    • +9 (9 voturi)    
      Tot insistati cu chestia asta, ca (Duminică, 8 septembrie 2013, 0:51)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

      si madam Plumb ca normele de mediu sunt respectate.
      Asta nu se poate vedea decat daca talharia aceasta incepe sa fie pusa in aplicare. Corect ar fi sa spuneti ca RMGC si politicienii PROMIT ca se vor respecta normele de mediu si este foarte vizibil cum isi tin acestia promisiunile in Romania.
      • +2 (2 voturi)    
        o mie la suta corect! (Duminică, 8 septembrie 2013, 8:35)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui Leul in iarna

        Ei PROMIT de zor ca "toate normele vor fi respectate", ceea ce ar fi excelent, dar ca nu se intampla in realitate!
        Daca eu ma duc la magazin si cer sa imi de pe gratis un televizor cu diagonala de 110 cm, cu promisiunea ca voi plati, dar fara absolut nicio garantie, ce raspuns credeti ca voi primi?!
        Proiectului RMGC ii lipseste complet ASIGURAREA la o firma mare, foarte mare de asigurari, care sa garanteze sumele imense necesare in caz de catastrofa, si sumel mari necesare pt refacerea ecologica, DUPA incheierea exploatarii!
  • +29 (31 voturi)    
    ca ministru semnez, ca deputat ve spun dupa....... (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 15:17)

    nova [utilizator]

    Asta nu este normala la cap si-si bate joc de noi. Pai ce sa aprobe parlamentul? Ceva ce ea o sa faca dupa..... asa cum vrea ea?
  • +25 (27 voturi)    
    Este de neimaginat! (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 15:30)

    inganduratul [utilizator]

    Oameni buni, va dati seama pe cine platim din banii nostri? Asemenea imbecilitate nu se manifesta nici la redardati cu diploma. Ea face apologia masurilor luate in proiectul de investitie, da asigurari ca totul este sub control mai ceva ca-n Occident da' avizul va fi de in functie cum hotaraste Sparlamentul.
    N-ar fi putut sa spuna ca daca se respecta ce-am propus (Ministerul Mediului adica) avizul va fi pozitiv?
    Si daca Sparlamentul o sa spuna Nu proiectului RMGC, inseamna ca nu da avizul si pe cale de consecinta laudatele masuri de mediu sunt "apa de ploaie".
    Dupa asemenea declaratii ministreasa asta ar trebui chiar ea sa se ceara afara pentru impostura si incompetenta!
  • +23 (27 voturi)    
    Am inteles.... (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 15:32)

    Mileu [utilizator]

    Madam' Plumb asteapta cu nerabdare si frica in suflet sa vada ce verdict dau penalii alesi de cei 7.4 milioane si apoi se urca pe cotet si striga sa auda tot poporul verdictul domniei sale care va fi in concordanta cu zicera celei mai nepopulara institutie. Ministresa Plumb da dovada de lipsa de coloana vertebrala mai rau ca o molusca sau un paramec.
  • +26 (30 voturi)    
    cum adica??? (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 15:50)

    Codruta N [utilizator]

    Cum adica: "Acordul va fi in functie de decizia Parlamentului"???

    Pai atunci, DE CE mai exista ministerul ala???!!!

    Desfiinteaza, madam, ministerul (daca deciziile le ia ORICUM Parlamentul!!) - si da banii pe salariu inapoi!! Si dupa aia, du-te si fa-ti seppukku - ca ai luat banii boborului, degeaba, un an si jumatate!!

    INCOMPETENTILOR!!!
    • +9 (9 voturi)    
      ehe! (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 18:26)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      Sigur ca da, atunci ce rol mai are ditamai MM, daca nu face decat sa contrasemnez deciziile, bune sau rele, pe care le ia Paralementul!?

      exclamatia "ehei!" se refra la faptul ca asta imi aduce aminte de situatia de dinainte de 1989, cind sindicatele erau "cureaua de transmisie" intre Partid si clasa muncitoare, nu aparau interesele celor ce muncesc.
      Asa si acum, MM doar ... transmite deciziile Guvernului sau ale Parlamentului!
  • +29 (29 voturi)    
    Wow!!!!!!!!!!!! (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 15:53)

    Leon_Magnificul [utilizator]

    Am auzit multe traznai din Romania lui Iliescu si a urmasilor sai, dar asta-i cea mai gogonata. Cind am auzit de proiectul de lege ma miram ce s-a intimplat cu avizul Ministerului Mediului. Eh, uite ce s-a intimplat: a fost dat pe sest, tinind cont (si) de interesul national. MM n-are nicio treaba cu interesul national, asta-i problema plagiatorului si a guvernului in ansamblu.

    Traznaia este insa ca MM isi da acordul in functie de decizia Parlamentului. Unu: Din nou, n-are nicio treaba MM cu Parlamentul. Doi: Daca Parlamentul aproba, MM nu mai conteaza. Trei, daca Paralmentul respinge, atunci o sa revina MM asupra avizului anterior? Nu mai foloseste oricum la nimic, ca legea a cazut.
    • +10 (10 voturi)    
      Culmea este ca (Duminică, 8 septembrie 2013, 0:59)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Leon_Magnificul

      aceasta cucoana parea foarte mandra de ce-i iesea pe gura. Ii stiam corupti de multa vreme pe politicienii astia, dar nu-mi imaginam ca pot sa fie in halul asta de idioti.
  • +21 (23 voturi)    
    si rovana atarna ca plumbul de acest...guvern (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 15:57)

    gica43 [utilizator]

    O noua mostra de lasitate si de incompetenta guvernamentale.Si o confirmare a faptului ca guvernul "cinstitilor"este subordonat acestui simulacru de parlament,
    • +21 (21 voturi)    
      lasitate cat cuprinde!!!! (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 17:44)

      Mariicaialbastri [utilizator] i-a raspuns lui gica43

      Pai madam Rovana Plumb voi acolo la Ministerul Mediului aveti un CAT (comisie de analiza TEHNICA) din care fac parte secretari de stat si specialisti din toate entitatile publice. CAT-ul ala ia decizia sine ira et studio pe baza de situatie de fapt obiectiva si studiu de impact depus de RMGC. Vrei sa spui mata ca dupa ce da Parlamentul un vot politic (nu-mi inchipui ca secretara lui Dragnea sau oamenii trimisi in Parlament de Dan Diaconescu ar fi buni de ceva pe lumea asta) CAT-ul asta o sa fie obiectiv si o sa se pise contra vantului...

      Eu cred ca te-ai molipsit de la seful dumitale si te crezi baronul Münchhausen madam Plumb.

      Eu zic sa-ti vezi mai bine de beizadeaua aia ca nu prea are 7 ani de acasa...si lasa ministerulmediului ca nu-i de tine.
  • +26 (30 voturi)    
    pentru început (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 15:58)

    Mazeta [utilizator]

    Demiterea celor 4 cianozați din Guvern:
    1. ministrul marilor proiecte – Dan Sova,
    2. ministrul mediului - Rovana Plumb,
    3. ministrul culturii – Daniel Barbu si
    4. directorul ANRM – Gheorghe Dutu.
    • -1 (7 voturi)    
      Incepe cu inceputul (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 16:31)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      1. Victor Naum Ponta si

      2. Basescu Traian
    • +8 (10 voturi)    
      perfect de acord (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 21:59)

      un dac [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Lumea il cam ocoleste pe acest neghiob de ministru al culturii. Repeta tampenia lui Nicolaescu, ministrul sanatatii, care a fost impotriva interzicerii tigarilor slim si mentolate.
      Ministrul Culturii nu are cum sa fie de acord cu acest proiect, indiferent din ce partid face parte. O fi bine pentru economie, pentru mediu inteleg ca este extraordinara cianura, pentru locuri de munca nu mai zic, dar daca si pentru cultura e bun proiectul, inseamna ca ne-am tampit cu totii.

      Lica P. Lica, zi-ne mai si noua ce va face RMGC la Rosia Montana in domeniul culturii? Va inlocui minele cu teatre, casele stramutate cu domuri, va face in locul celui mai vechi sat din Romania cel mai vechi sat din lume...zi ceva si de cultura, ca altfel primesti bani degeaba. Eu te concediam de mult daca erai angajatul meu. Esti monoton rau de tot. Hai, la munca!
  • +29 (31 voturi)    
    Bine, doamna Plumb! (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 16:04)

    Cataleya [utilizator]

    Dar in acest caz ministerul dvs trebuie desfiintat, urgent si fara niciun alt comentariu!
    Pt ca nu vad rostul unui minister cu 1000 de angajati in toata tara care pana la urma nu fac nimic altceva decat sa aprobe ce decide parlamentul in legatura cu problemele de mediu.
    Logic si normal ar fi exact invers.
    Parlamentul sa fie cel care ia decizii in functie de rapoartele prezentate de specialistii care se ocupa de mediu.
    In cazul de fata e ca si cum Plagiatorul, Cacarau si Voiculescu ar decide cum trebuie facuta o cezariana sau un transplant de rinichi iar chirurgii devin simpli executanti!
    Sa va fie rusine!
    • +8 (8 voturi)    
      culmea ironiei (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 20:41)

      mircearh [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Plumb zice " am avut curajul sa trimitem in Parlament pentru dezbatere " , dar orice copil din tara asta stie ca in Parlament se decide in turma, dupa cum vin ordinele de partid. Acolo sunt niste oi, nu parlamentari.
  • +8 (8 voturi)    
    Inca o minciuna a Tradatorilor de Tara (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 16:30)

    alex1234 [utilizator]

    Inca o minciuna a Tradatorilor de Tara

    Ministerul Mediului trebuie sa dea avizul inainte.

    Numai ca aceasta Plumb e intr-adevar Plumb toxic

    pentru tara asta.


    Si asa o gasca de politruci a pus la cale o mizerabila

    Tradare de Tara care va ramane etalon in Istoria

    acestei Tari dupa cea a lui Bicilis care

    a dezvaluit Romanilor unde era ascuns tezaurul Daciei.

    ascuns de catre insusi Decebal sub albia raului

    Sargetia



    Iata ca la 2000 de ani dupa, Ponta Naum Bicilis da si el

    pe nimic Aurul Tarii.
  • +17 (19 voturi)    
    O noua dovada (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 16:44)

    Kappa [utilizator]

    ca Parlamentul RO este compus din oameni nepotriviti.
    Ca n-ai voie sa le spui hoti, spagari, corupti sau timpiti din fasa, ca dupa aia te iau la Lege, si-al tau e bulaul.
    Bravos, Coana Mare!
  • +8 (8 voturi)    
    neasumarea raspunderii (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 16:53)

    MihneaR [utilizator]

    Tipic pt guvernul ponta.
    Ministrul nu-si da acordul decat in functie de ce zice Parlamentul.
    Halal ministru'.
  • +8 (8 voturi)    
    cap de plumb (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 17:33)

    french [utilizator]

    Adică poluarea poate fi sau nu în funcţie de decizia hoţilor din parlament.Eu ştiu că o activitate este sau nu poluanta ,nu în funcţie de partid,ideologii sau interese, ea există sau lipseste şi ar trebui ştiută cu mult de inceperea unei activităţi economice,şi nu de decizia unor necunoscători.
  • +7 (7 voturi)    
    D-na Ministru isi schimba numele (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 18:40)

    7imist [utilizator]

    din Rovana Plumb in Rovana Cianura.
  • +7 (7 voturi)    
    ce o sa faca galeata plina cu infractori (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 19:59)

    fosta zoezoe [utilizator]

    numita parlament ? O sa cada pe ganduri vre-o doua zile, o sa spuna fraze sforaitoare daca se filmeaza si in final o sa voteze ce a comandat cu un deget pontacrin sau de fapt felix?
  • -8 (12 voturi)    
    Decizie urgenta si asumata (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 20:14)

    benpersona [utilizator]

    Rovana Plumd trebuie sa retraga documentele din Parlament urgent si sa se ocupe sa deschida cat mai repede exploatarea de Rosia.
  • +6 (6 voturi)    
    propunere (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 21:14)

    rezis [utilizator]

    singura pozitie credibila este cea a academiei! restul e tacere sau lasitate! Dar mai e o idee: daca se renunta la proiect tre platite despagubiri. Ok! Sa zicem 500 mil euro dupa procese mestesugite ca in cazul Nastase! Atunci fiecare roman va plati o mica parte! Eu sunt de acord: platesc!
  • +7 (7 voturi)    
    Proasta este asta! (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 22:04)

    un dac [utilizator]

    Sa intelegem ca RMGC a vrut sa ne ucida efectiv timp de 14 ani, a vrut sa incalce toate normele de mediu, legislatia europeana etc. Noroc ca a venit la putere USL-ul care a transformat RMGC din omul rau in prietenul mediului.
    Fata, tu intelegi ca acum i-ai facut de rahat pe aia de te-au facut bogata? Sau esti ca-n subiect?
  • +8 (8 voturi)    
    tipic romanesc (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 22:28)

    alt destept [utilizator]

    noi nu ne vom asuma nimic pana nu vedem de unde bate vantul.
    si daca parlamentul nu discuta pe motiv ca nu are avizul de mediu?
    nu mai bine plecati acasa?
  • +9 (9 voturi)    
    Atentie (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 22:50)

    Daniel Manaila [utilizator]

    In Spania un baraj a facut poc, in Italia la fel. Este adevarat s-a intamplat de cativa ani dar in ultimii 30 de ani a avut loc un eveniment la 1,7 ani. Destul de nasolo acestea sunt rapoarte UNECE- UNITED NATIONS COMMISON FOR EUROPE. Si acele baraje erau muult mai mici decat mamutul asta de 185m inaltime si 300ha. Si cred ca avem cam scurta memoria.Sa va aduc aminte de luna ianuarie anul de gratie 2000 accidentul de la Aurul Baia Bare. Mai tineti minte?
    • 0 (2 voturi)    
      probabilitatea este mica (Duminică, 8 septembrie 2013, 8:39)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Daniel Manaila

      Orice baraj poate face POC, insa probabilitatea e redusa.
      Este redusa la barajele pentru hidrocentrale, care sunt proiectate si executate astfel ca sa reziste nu 50 sau o suta, ci sute de ani!
      Dar RMGC are toit interesul sa construiasca CIT MAI IEFTIN barajul, nu le pasa ce se intampla dupa cei 16 ani cit dureaza exploatarea.
      Daca barajul iazului de decantare face POC la un an dupa ce exploatarea s-a incheiat, ghinionul nostru!
      Canadienii vor fi de mult placati, cine credeti ca suporta pagubele?!
  • +9 (9 voturi)    
    nebuni (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 23:23)

    Alohaa [utilizator]

    Suntem in tara prostilor. Cianura devine mai putin toxica daca parlamentul aproba legea? Un aviz de mediu trebuie dat in functie de riscurile pentru mediu, nu de ce zice clasa politica
  • +7 (7 voturi)    
    Paradoxul Pb (Sâmbătă, 7 septembrie 2013, 23:43)

    baciul [utilizator]

    Este binesa se redea discursul dnei Rovana Pb in chestiunea Rosiei Montane din perioada in care era in opozitie. Este distractiv, credeti-ma. E misto sa vezi o femeie contrazicandu-se singura. Cu alte cuvinte adversara dnei Pb este chiar dna Pb.
  • +1 (1 vot)    
    E bine de stiut ... (Duminică, 8 septembrie 2013, 6:44)

    Diletant [utilizator]

    ... parerea unui specialist cu experienta in domeniu

    http://www.kmkz.ro/de-pe-teren/interviu-dezvaluiri/aurel-santimbrean/
    • +1 (1 vot)    
      Parerea specialistilor (Duminică, 8 septembrie 2013, 17:54)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Diletant

      a fost spusa de multa vreme. Despre Academia Romaniei este vorba care s-a pronuntat cu hotarare impotriva proiectului RMGC.
  • +1 (1 vot)    
    cata lasitate (Duminică, 8 septembrie 2013, 8:24)

    avalahul [utilizator]

    o decizie pur tehnica ascunsa in spatele votului parlamentului .
    cata lasitate !
    pai ori e laie , ori balaie cu mediul !
    din contra, parlamentul ar trebui sa-si bazeze votul pe concluziile unor comisii tehnice, nu pe interese obscure.
  • +2 (2 voturi)    
    Miraj Bucuresti Falimentata de madame PLUMB (Duminică, 8 septembrie 2013, 11:03)

    Blue_James [utilizator]

    Rovana are o sigura realizare....a falimentat Miraj Bucuresti!!!...Restul????Ca si eurodeputata Dancila si Viorica...desert intelectual!!!
  • +1 (1 vot)    
    n-ar trebui (Duminică, 8 septembrie 2013, 11:45)

    cami_p [utilizator]

    in mod normal n-ar trebui nici macar sa o influenteze decizia lor, ci sa-si faca treaba ei pe mediu. daca normele de mediu se respecta, ce treaba are parlamentul aici
  • +2 (2 voturi)    
    Independenta energetica (Duminică, 8 septembrie 2013, 12:38)

    catalin72 [utilizator]

    Pai si acum 2 ani cind tipati impotriva gazelor de sist cum era ? Atunci Romania nu avea nevoie de independenta energetica ??
  • +1 (1 vot)    
    Vreau sa le amintesc (Duminică, 8 septembrie 2013, 17:56)

    Leul in iarna [utilizator]

    tuturorf ca firma de avocatura care consiliaza RMGC este condusa de mama vitrega a lui Dan Sova.
  • 0 (0 voturi)    
    Una singura (Duminică, 8 septembrie 2013, 19:02)

    Cetateanu [utilizator]

    DEMISA!!!!!!!!!!!!!!!
    Domnu prim ministru se aude? DEMITEREA.
    Atata prostie greu de vazut si auzit!
  • 0 (0 voturi)    
    LOGIC (Joi, 31 octombrie 2013, 18:36)

    andy2091 [utilizator]

    Proiectul de la Rosia Montana ar fi foarte benefic pt economia ramaniei 78%din beneficii urmand sa ramana in tara ,Acest proiect respecat toate normele de siguranta si de mediu impuse de UE si legislatia romana
  • 0 (0 voturi)    
    mediul (Joi, 31 octombrie 2013, 21:31)

    ValentinaVale [anonim]

    proiectul minier va reface mediul de la Rosia Montana, care este poluat in urma a mii de ani de minerit necontrolat si subfinantat.
    Vechile exploatari miniere de la Rosia Montana, facute fara protejarea mediului, au lasat urme adanci, vizibile astazi din plin la Rosia Montana. In premiera pentru Romania, RMGC a creat o statie pilot de epurare a apelor acide. Doua tehnologii moderne au fost testate, obtinandu-se rezultate impresionante.
  • 0 (0 voturi)    
    da mineritului (Joi, 31 octombrie 2013, 22:03)

    Marioara77 [utilizator]

    Proiectul Rosia Montana poate ajuta la relansarea industriei de minerit a Romaniei prin utilizarea unor tehnologii moderne, pe baza principiilor dezvoltarii durabile. Industria miniera poate deveni un catalizator al economiei nationale pentru zeci de ani de acum inainte, inclusiv prin stimularea serviciilor adiacente – infrastructura, dezvoltarea serviciilor
  • 0 (0 voturi)    
    proiect (Vineri, 8 noiembrie 2013, 22:04)

    Marioara77 [utilizator]

    RMGC dă un exemplu de responsabilitate corporativă. Mineritul modern reprezintă o sursă sigură pentru dezvoltarea și menținerea biodiversității pe termen lung. Proiectul Roșia Montană are o componentă importantă dedicată activităților de ecologizare și monitorizare a mediului înconjurător.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by