Ministrul Culturii, Mircea Diaconu, despre Sarmizegetusa: Daca nu dau dealul ala la o parte, eu crap

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 1 iunie 2012, 19:03 Actualitate | Mediu


Sarmizegetusa Regia
Foto: Agerpres
Ministrul Culturii, Mircea Diaconu, afirma ca a ajuns la o intelegere cu conducerea Ministerului Mediului privind mutarea unei paduri, rezervatie naturala care acopera situl Sarmizegetusa, pentru a se continua explorarile arheologice, declarand: "Daca nu dau dealul ala la o parte, eu crap, pocnesc".

"Sarmizegetusa mi se pare un lucru de o importanta uriasa, de neimaginat. Cum e acolo? Mergi pe un drum cumplit, o mizerie, ajungi la un deal si o padure care se urca peste el, rezervatie naturala, fiecare copac e fisat, nu te joci cu asta, dar radacinile acopera trei etaje de istorie, de locuinte dacice, de zona sacrala. Si nu ne ingrijim sa dam la o parte dealul ca sa vedem ce-i al nostru. De ce? Pentru ca e rezervatie. Vine muzeul din Cluj si zice «numai noi avem voie sa exploram aici», dar nu poti sa dai copacii la o parte. Vine Deva, Consiliul Judetean, si zice «eu nu pot sa fac drumul pentru ca nu am autoritate asupra sitului» si toti au dreptate. (...) O sa fac ordine, am inteles tot ce au spus si o sa fac ordine. Anume, peste doua saptamani ne vedem si semnati protocolul intre voi, cum spun eu. Inseamna ca, daca aici e Sarmisegetusa, aici trebuie sa fie tot, chiar si muzeul, nu in alta parte, nu trebuie sa te duci pana la Cluj sa vezi. Prima problema e sa dam dealul la o parte, sa vedem, restul e poveste", a declarat, vineri, intr-o conferinta de presa la Sibiu, Mircea Diaconu, citat de Mediafax.

El a explicat ca a ajuns la o intelegere cu Ministerul Mediului de a muta copacii care acopera situl istoric.

"E furia mea ca om si, accidental, ca ministru al Culturii: eu, daca nu dau dealul ala la o parte, eu crap, pocnesc. Si am vorbit cu ministrul Mediului, ne-am inteles, am stabilit un protocol sa isi ia 10-20 de copaci pe masura ce sapam si sa ii planteze in alta parte. Asa e regula: cati copaci scoti din rezervatie ii plantezi mai incolo. Deci sa isi mute copacii pas cu pas. Si mai era o problema. Specialistii spuneau «cat lucram aici, nu mai calca nimeni aici». Am spus pardon, la noi in teatru, la repetitii generale, are acces publicul sa ne vada si cum lucram si cum suntem cu pantalonii jos, deci se va lucra, se va sapa si se va vizita in acelasi timp, iar Consiliul Judetean va face drumul pentru ca spatiul trebuie sa fie al lor, ca acolo s-a intamplat sa fie Sarmizegetusa", a conchis Diaconu.

Cetatile dacice din Muntii Orastiei risca sa piarda statutul de protectie UNESCO deoarece pana acum nu s-a facut nimic pentru protejarea acestor situri arheologice, declara, in urma cu o saptamana, ministrul Culturii.

"Cetatile dacice sunt protejate UNESCO. Ce facem noi cu asta? Nimic. Si, daca cumva vine un control UNESCO, pierdem statutul. Deci daca nu facem ceva cu urgenta maxima pierdem statutul de protectie UNESCO pentru cetatile dacice", spunea Diaconu.

El adauga ca autoritatile care au atributiuni legate de aceste obiective si Ministerul Culturii trebuie sa actioneze "cu foarte mare viteza".

Mircea Diaconu preciza ca situl Sarmizegetusa este aproape in paragina si "creste padurea peste el".

"Ce facem noi cu el? Paragina. Creste padurea peste. Arborii de acolo par mai importanti decat vestigiile. E de neinteles lucrul acesta", spunea Diaconu.

Ministrul Culturii anunta ca, in trei saptamani, isi propune sa dea un raspuns final in ceea ce priveste rezolvarea problemei cetatilor dacice din Muntii Orastiei si sa adune la aceeasi masa administratia publica locala, Consiliul Judetean, specialistii si Ministerul Culturii pentru a gasi o solutie.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6421 vizualizari

  • +20 (36 voturi)    
    BRAKING NEWS (Vineri, 1 iunie 2012, 19:18)

    Cami [anonim]

    de ce nu puneti mare cu litere rosii ca diaconu a scuipat astazi un ziarist de la b1, la sibiu ?
    • -11 (15 voturi)    
      spune motivul..... (Vineri, 1 iunie 2012, 19:56)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Cami

      detaliaza.....................
      • +4 (8 voturi)    
        A fost sau nu la Parchet? (Vineri, 1 iunie 2012, 22:54)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

        Ponta i-a cerut ministrului Culturii sa mearga imediat la Parchet pentru cazul conflictului de interese. Mircea Diaconu: Ma voi prezenta
  • -6 (24 voturi)    
    Sarmizegetusa (Vineri, 1 iunie 2012, 19:19)

    misescu [utilizator]

    este furata bucata cu bucata si acum vrea sa mai dezveleasca, pe bani publici, cateva vestigii ingropate pentru a le pune la dispozitie celor furaciosilor care nu vor decat sa munceasca (fure)
    • +5 (29 voturi)    
      Sarmizegetusa e sub pamant, nu e furata (Vineri, 1 iunie 2012, 19:36)

      Corinteni [utilizator] i-a raspuns lui misescu

      In sfarsit cineva se ocupa de treaba asta, era strigator la cer sa fie lasta situl ala in paragina.
      • +13 (15 voturi)    
        Tu esti hotul?De ce ma provoci? (Vineri, 1 iunie 2012, 20:30)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui Corinteni

        Stii cand sau furat bratarile dacice ?Stii cat a cheltuit Romania ca sa le recupereze?Nu crezi ca o decopertare in continuare ,va atrage hotii vechi si altii noi?Nu crezi ca,pe langa protocolul cu mediul,trebuie,chiar mai important,sa se asigure o paza severa a perimetrului cu responsabilitati clare.
        • +1 (9 voturi)    
          ... (Vineri, 1 iunie 2012, 21:30)

          John.Doe [utilizator] i-a raspuns lui mircea

          Eu sunt de loc din Orastie si cum probabil stiti Sarmizegetuza se afla in Muntii Orastiei. Ce pot sa spun, este adevarat ca sa investit in securitate acolo. Mereu cand merg la iarba verde in weekend cu fostii colegi de liceu, sunt jandarmi echipati cu ATV-uri care verifica mereu perimetrul, desigur nu stiu cat de eficienti sunt dar ei sunt acolo.
          Ultima oara cand am vrut sa vizitez situl cu niste prieteni din Sibiu, locul arata dezastruos, la 2 km de Sarmizegetusa imi puneam intrebarea daca era intelep sa continui sa conduc, avand in vedere cum arata drumul. Asa ca nu poate decat sa ma bucure aceasta idee a domnului ministru, probabil singura idee rationala a actualului guvern.
          • +3 (3 voturi)    
            crapa! (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 8:39)

            omoni [anonim] i-a raspuns lui John.Doe

            Dar de ce sa strice natura cand exista aparate sofisticate care , plimbate pe deasupra solului, determina ce se ascunde acolo; abia apoi pot sa dea deoparte bucata de padure, nu ca bezmeticii. Aparatele alea intocmesc o harta detaliata si, chiar daca sunt scumpe, se pot inchiria, pot fi angajate firme care se ocupa cu asa ceva, nu sa dam padurea la pamant pentru ca cineva de acolo are niste interese sa faca un cartier rezidential si sa vanda si lemnul afara. Trebuie facute cercetari cu grija fata de mediu.
            • 0 (0 voturi)    
              De ce la persoana a I°? (Vineri, 6 iulie 2012, 9:22)

              Tamara [anonim] i-a raspuns lui omoni

              Ma intreb de ce politicienii nostri vorbesc despre lucrari sau proiecte de interes national doar la persoana a I°. Am sa fac, voi aloca o suma, daca nu dau padurea la o parte am sa crap, am dat bani pentru...
              Casi cum ar fi stapani pe tot si ar da bani din buzunarul lor. In straiantate politicienii vorbesc in numele societatilor civile, al partidelor eventual, tip: vom propune sa fie alocate sume, vom cere o comisie, ne vom consulta cu ministrul finantelor, etc. Aici totul e ca pe mosia proprie.
          • 0 (2 voturi)    
            si inca ceva! (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 8:43)

            omoni [anonim] i-a raspuns lui John.Doe

            padurea aia cred ca era acolo si pe vremea dacilor, poate nu aceiasi copaci dar padurea, cred ca dacii nu isi construiau cetati pe deal fara sa fie aparate de ochii dusmanilor de aceasta padure, nu cred ca se duceau dupa lemn de foc la zeci de km, cred ca il aveau la indemana. Asa ca sub cea mai mare parte a padurii se poate sa nu fie nimic, poate vreun tunel care se poate descoperi fara sa razi padurea.
    • -2 (8 voturi)    
      banuesc...... (Vineri, 1 iunie 2012, 20:04)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui misescu

      ca se va pune si paza..........chiar asa , "nepricepute",sa fie autoritatile locale........vizitarea sitului e o sursa de bani.....
  • +12 (28 voturi)    
    Sarmizegetusa (Vineri, 1 iunie 2012, 19:20)

    Daniels22026 [utilizator]

    Daca realizeaza ce si-a propus ... Ba nu! Daca incepe sapaturile, face drumul si pazeste site-ul arheologic, as putea sa-i iert ministrului Diaconu orice, chiar si coruptia (desi nu cred ca e cazul), chiar si apartenenta la USL.

    Indiferenta autoritatilor locale si centrale fata de Sarmizegetusa e absolut condamnabila. Istoria tarii si a Europei merita mai multa atentie decit spiritul sterp al birocratiei.
    • -1 (7 voturi)    
      Subscriu! (Vineri, 1 iunie 2012, 22:20)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

      Eu, in plus, ii iert si rolurile stupide din "Buletin de Bucuresti" si "Mere rosii"!
      • +6 (6 voturi)    
        Si eu subscriu (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 10:19)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

        Dar nu il iert pt nimic. Daca face ceva ca si ministru, e platit pt asta. In rest, daca a incalcat legea, TREBUIE sa raspunda in fata ei.

        Altfel, ce-ar fi ca fiecare sa isi negocieze faradelegile facand alte lucruri numai ca sa "il iertam".
    • +2 (4 voturi)    
      Si eu subscriu (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 11:01)

      Cristina [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

      E groaznic ce e acolo. Iti trebuie o zi intreaga sa faci cei 20km pe drum neasfaltat dus intors.
      S-a demolat o bucata din zidul dacic ca sa se faca o parcare
      Placutele cu "explicatii" zici ca sunt facute cu creta de un copil, ce a inteles el.
      Padurea trebuie taiata. Cum sa muti copaci de 100 de ani fara sa strici obiectele de sub ei ?
      Mai sunt si alte cetati dacice in zona unde s-a sapat foarte putin.
      La Sarmisegetuza romana sapa niste germani, pun placute in 3 limbi. Bravo lor. Dar trebuie sa ai ochi buni sa vezi cum e scris cu vopsea pe gard "spre forul roman". Si mai e mult de sapat si acolo
      .....
  • +24 (38 voturi)    
    uimit (Vineri, 1 iunie 2012, 19:33)

    Adrian [anonim]

    citesc declaratiile lui Diaconu si raman uimit de inaltul nivem de cultura pe care il demonstreaza. Ceva imi spune ca a copilarit la oi cu Becali.

    cand s-a vorbit de cel mai cinstit guvern s-au referit la numarul de botezuri si nunti la care au fost cinstiti?
  • +12 (20 voturi)    
    Bravo Romi! (Vineri, 1 iunie 2012, 19:40)

    MC [anonim]

    Cine a fost acolo stie despre ce e vorba.
    Pe de alta parte, Sarmisegetusa asa cu e acum are tainele ei, e ... liniste.
  • +6 (14 voturi)    
    Mda... (Vineri, 1 iunie 2012, 20:17)

    George [anonim]

    Cred ca guvernul Felix-Nastase trebuie supus in intregime unei serioase expertize psihiatrice. Individul asta (Diaconu) pare la fel de scelerat ca si stapanul sau, Crin Antonescu. Campionul psihopatilor fiind, indiscutabil, Ponta. Chestia cu "crapatul" e tare. La fel ca si capatana ministrului incompatibil si penal al culturii...
  • +6 (18 voturi)    
    hmm (Vineri, 1 iunie 2012, 20:18)

    anonim [anonim]

    asta e ca sa uitam de trebusoara domnului ministru cu DNA ?
  • +10 (16 voturi)    
    inca ceva (Vineri, 1 iunie 2012, 20:22)

    anonim [anonim]

    Nu stiu altii cum sunt dar eu sa stiu ca ma asteapta niste baieti la DNA si sa ma stiu nevinovat n-as mai avea somn pana nu as lamuri lucrurile.

    Evident daca m-as sti vinovat m-as fofila cum se poate...
  • -1 (13 voturi)    
    daca... (Vineri, 1 iunie 2012, 20:32)

    gimini [utilizator]

    Daca Mircea Diaconu va reusi chestia asta, va fi primul ministru al culturii de dupa 1990 care va ramane literalmente in istorie. 2000 de ani de istorie stau acolo si poporul asta nesimtit si infect nu face nimic. Ce sa facem? Sa asteptam sa ia ungurii Ardealul inapoi ca sa demareze cercetari arheologice serioase si sa dezgroape tot ce e la Sarmizegetusa?
    • 0 (0 voturi)    
      ceva nu imi place ... (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 19:45)

      x_ander [anonim] i-a raspuns lui gimini

      Dragul meu gimini ... rectifica te rog frumos partea cu: "sa ia ungurii Ardealul inapoi" ca deranjeaza ... cum adica sa il ia inapoi daca Ardealul nu a fost niciodata al lor???
      Dai nastere unor discutii ce ar fi de preferat sa le eviti ...
  • +3 (11 voturi)    
    Nu e nebun,e idiot. (Vineri, 1 iunie 2012, 21:04)

    dumitru vaduva [anonim]

    Se spune despre oamenii destepti ca pe langa desteptaciune au si ceva nebunie in capete,iar Mircea Diaconu face pe nebunul,pentr ca noi sa credem ca are o nebunie ca rezultat al desteptaciunii lui.El ,in schimb,nu este nebun ci idiot. El are ambitia prostuluyi care,in momentul in care isi pune ceva in cap,nu mai tine cont de nimic si daca are puterea necesara,isi pune in aplicare prosrtia. El ne spune ca vrea sa faca" ordine" acolo,la Sarmisegetusa,dar uita ca in viata lui este o dezordine totala,ca are dosare penale si situatii de incompatibilitate.La aceasta situatie a ajunss tot din cauza prostiei care-l caracterizeaza pe acest individ.El si- angajat sotia ca regizor la teatrul la care era director si a incheiat cu aceasta contracte ilegale ,in avantaj personal. Cand facea asta nu stia ca incalca legea? Se vede din atitudinea lui ca e pus pe fapte mari si in cazul Sarmisegetusei,cu riscul de a incalca din nou legea.Acest individ are tupeul boului care ,punandu-si capul in pamant,se repede cu coarnele in tot ce-i iese in cale fara sa se uite inainte.El darama tot: dealuri si paduri seculare,declarate monumente ale naturii.El vede numai sub pamant si stie ca acolo este Sarmisegetusa,iar el vrea s-o scoata la lumina.,cu orice risc. Mi-e teama ca nu va apuca sa faca asta ,pentru ca nu va mai fi multa vreme tolerat in funcia de ministru pe care o ocupa din culpa.El va trebui ,odata demis , sa dea socoteala pentru faradelegile pe care le-a comis.Sigur ca,Ponta se face ca nu vede si nu aude,dar la presiunea presei si a justitiei,va trebui sa ia o masura pe masura,chiar daca el nu e mai putin idiot si prost decat Mircea Diaconu. Il vor sfatui consilierii lui ca nu are de ales. Vom trai si vom vedea,dar acesti indivizi incep sa calce pe nervii romanilor de pretutindeni. Curand,romanii vor fi uimiti de ce sunt astaia in stare sa gandeasca si sa faca.
  • +6 (10 voturi)    
    Diaconu muta padurea? (Vineri, 1 iunie 2012, 21:06)

    Gryphus [utilizator]

    "sa isi ia 10-20 de copaci pe masura ce sapam si sa ii planteze in alta parte" asta saracu nu vede padurea de copaci
  • 0 (10 voturi)    
    Primul (Vineri, 1 iunie 2012, 21:25)

    Adi [anonim]

    Pentru prima oara de cand s-a instalat acest guvern pot sa zic si eu: bravo! Era intr- adevar o rusine ca lasam Sarmisegetuza in paragina...nu am ajuns acolo inca, era p,anificata pt vara aceasta. Inca un bravo ca nu impiedica accesul turistilor, sper sa fie consecvent. De fapt , daca am fi civilizati, am putea lasa si o cutie in care sa se stranga donatii de la turisti- cat vor ei sa lase pt vizita, asa cum se intampla prin vestul Europei si prin State.
    Pacat ca in rest acest guvern pare a fi pus pe distrusul a tot ce au facut bun ceilalti....
  • +3 (7 voturi)    
    Dealul şi Pădurea (Vineri, 1 iunie 2012, 22:02)

    tan [anonim]

    Deci,cu foarte mare viteză daţi-vă pantalonii jos că se va lucra şi se va vizita în acelaşi timp , iar copacii se vor muta pas cu pas .
    Io nu mă duc ,mi-e frică!
  • +4 (4 voturi)    
    Fila (Vineri, 1 iunie 2012, 23:56)

    mihaiz [anonim]

    "Mana care nu spune o poveste, nu primeste nimic! Fii profesionist, ce draq!" (Filantropica)
  • +6 (6 voturi)    
    ridichea uriasa (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 6:45)

    un ardelean [anonim]

    Tare as vrea sa il vad pe tov.ministru ca in povestea cu ridichea uriasa,apucand zdravan de cate un copac care probabil are sute de ani,tragand vartos de el,apoi il ia sub brat si il planteaza mai incolo.Asta chiar nu gandeste cand deschide gura?
  • +5 (7 voturi)    
    cult, cultura, cultivare (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 10:16)

    Ioana Munteanu [utilizator]

    Alt paranoic! Tipic pentru un om mărunt care se visează stăpîn peste soarta mulţimii! Nu e vorba aici de ceea ce ar trebui sau nu făcut la Sarmisegetusa, e vorba de un stil de a vorbi şi de a acţiona care este al lui Gheorghe Băţ. Populism, demagogie, flatarea semidocţilor, inflamarea tracomanilor, avîntul demolator al nepriceputului care vrea să pară mult mai mult decît este - asta îmi comunică mie declaraţia actualului Onor. Ministru al Culturii! Vai de steaua noastră!
  • -2 (2 voturi)    
    fiti rezonabili (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 13:00)

    livius [anonim]

    sa nu exageram, ideea de a studia intreg site-ul sarmisegetusa pare ok. chiar si in comparatie cu o padure. aceasta replantata va creste la loc in 50-100 de ani. sarmisegetusa si tot ceea ce ascunde acel loc, nu !
    ne plangem de lipsa initiativelor turistice, dar nu folosim nimic din ceea ce poate fi exploatat turistic. In plus, pot fi lamurite multe enigme legate de viata reala a dacilor. O face dl diaconu o multime de pozne, o avea probleme de exprimare (ciudat pt un actor), dar ideea asta poate fi sustinuta. E aiurea sa combati de dragul de a combate.
  • +2 (2 voturi)    
    nu poate nimeni sa mute maimuta care muta paduri ? (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 15:15)

    jango cage [anonim]

    .
    • 0 (0 voturi)    
      si ce? (Duminică, 3 iunie 2012, 9:48)

      sutasul [utilizator] i-a raspuns lui jango cage

      Daca crapi? Nici o paguba,sau "paguba-n ciuperci",inca un cominternist mai putin.Adio!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by