Attila Korodi despre Rosia Montana: Procedurile nu pot fi accelerate, trebuie sa fim foarte precauti. Vom avea pozitii foarte obiective si pragmatice

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 11 aprilie 2012, 10:47 Actualitate | Mediu


Noul ministru al Mediului si Padurilor, Attila Korodi, a declarat, miercuri, cu ocazia preluarii mandatului de la premierul Mihai-Razvan Ungureanu, ca in ceea ce priveste proiectul minier de la Rosia Montana vor exista "pozitii foarte obiective si pragmatice" si ar dori ca ministerul pe care il conduce "sa contribuie la aceasta decizie", potrivit Agerpres. In plus, Attila Korodi a declarat la RFI ca procedurile nu pot fi accelerate, asa cum a cerut seful statului, iar reprezentantii Ministerului Mediului trebuie sa fie "foarte precauti" in acest caz.

"O sa lucram in minister ca sa avem pozitii foarte obiective si pragmatice. Eu cred ca intotdeauna un ministru al Mediului trebuie sa fie foarte focalizat pe ceea ce vede din punct de vedere al protectiei mediului. Dupa aceea, sunt decizii pe care trebuie sa le discutam. Eu as dori ca ministerul sa contribuie la aceasta decizie. Un ministru al Mediului trebuie sa aiba rolul de ministru al Mediului", a afirmat Attila Korodi, citat de Agerpres.


"Procedurile nu pot fi accelerate fata de ce ritm au acum. Procedurile tehnice merg inainte, au un ritm, sunt teme care se discuta de profesionisti, mai mult nu se poate. Dar pentru ca stiu ca procedura poate sa ajunga intr-o finalitate, va veni si momentul in care va trebui sa se abordeze si din punctul de vedere al politicilor guvernamentale. (...) Aurul de la Rosia Montana, care este o resursa importanta intr-un fel sau altul trebuie exploatat. Intrebarea este daca aceasta solutie, ceea ce se propune acum este buna pentru Romania, dar din perspectiva conformarii cu legislatia de mediu si a dezvoltarii durabile. La aceasta intrebare cautam raspunsuri. (...) Eu am o abordare mult mai aproape si intr-un anumit mod si principiala pentru a proteja mediul. Tot ce decid intra in acest context. Dar pentru ca vorbim de proceduri, procedurile trebuie sa ne dea un rezultat final. Oricum, eu cred ca vazand acest proiect atat de important, trebuie sa fim foarte precauti", a declarat noul ministru al Mediului la RFI.

"Eu il inteleg pe domnul presedinte, ne cunoastem de mult timp, punctul dumnealui de vedere nu s-a schimbat. Din punctul meu de vedere, ca ministru al Mediului, trebuie sa ofer clar o implementare a legislatiei de mediu, a conditiilor prin care o procedura poate sa fie dusa la bun sfarsit, este clar. Ministerul Mediului trebuie sa emita un punct de vedere, daca toate conditiile din punct de vedere procedural se intrunesc. Cred ca legislatia de mediu nu poate sa cuprinda un proiect de anvergura atat de mare din punctul de vedere al marimii exploatarii, sa cuprinda fiecare element. Sunt si elemente de politica si dezvoltare pe care trebuie sa si le asume Guvernul Romaniei. Dar pana atunci, ministerul are un rol foarte important: procedurile sa se intruneasca si sa aiba un punct de vedere final. Eu sustin ca sa mergem pana la acel moment, pentru ca este nevoie", spune noul ministru al Mediului.

Attila Korodi a mai declarat, la preluarea mandatului, ca unul dintre obiectivele sale la Ministerul Mediului este absorbtia fondurilor europene: "Este un minister care, poate la prima vedere, are o aura romantica, dar daca luam pe fiecare in parte este un minister foarte serios, cu foarte multe teme importante: de la gospodarirea apelor pana la protectia mediului, gospodarirea padurilor statului si a sistemului silvic (...) Avem opt luni foarte importante in fata noastra si imi voi da toate energiile ca sa avem cat mai multe rezultate. Romsilva, Apele Romane - institutii importante care trebuie gestionate cum trebuie. Pe de alta parte, fondurile europene. Este nevoie sa inteleaga autoritatile locale, partenerii nostri in absorbtie, ca fara o colaborare eficienta, fara o apropiere a lor de problematica si procedurile pe care trebuie sa le deruleze, nu vom putea succes. Si nu este vorba despre minister, ci despre Romania si sansa cetatenilor de a avea infrastructura. Va fi o perioada in care voi merge in fiecare locatie unde sunt probleme critice ca sa impulsionam, sa dam mesaje foarte clare pentru ca fondurile europene sunt prioritare. Ne sunt date, cu ele trebuie lucrat, trebuie folosite spre beneficiul tarii".

Presedintele Traian Basescu le-a cerut marti membrilor Guvernului sa dea "rapid" avize in cazul exploatarii de la Rosia Montana, dar in deplina cunostinta de cauza sau sa spuna "nu" investitorului, pentru a putea fi inchis subiectul si sa nu mai stea in dezbatere publica.

"In urmatorii ani si eu spun cinci ani, Romania nu se poate bizui pe relansarea investitiilor straine, ori a astepta cinci ani sa vedem ce se intampla pentru a crea noi locuri de munca - eu inmultesc simplu deficitul fondului de pensii pentru ca statul roman blocheaza crearea de locuri de munca pe fondul demagogiei mass-mediei. Eu inmultesc simplu 3,6 miliarde deficit la fondul de pensii cu cinci ani. Si constatam ca sunt 18 miliarde de euro si ma intorc de unde am plecat: din 1997 autoritatile romane plimba responsabilitatea de la unul la altul pentru Rosia Montana. Ceea ce va cer, domnule ministru si stimati membri ai guvernului, daca este fezabila exploatarea de la Rosia Montana si credeti ca prin creare de locuri de munca facem un bine Romaniei, dati rapid avize, sigur, in deplina cunostinta de cauza; daca nu, spuneti "nu" investitorului, pentru ca fiecare zi in care intarziem si plimbam actele de la o institutie la alta ne va costa enorm in viitorul proces", a spus seful statului, marti, la Palatul Cotroceni, la depunerea juramantului de investitura de catre noul ministru al Mediului, Attila Korodi.

Miercuri dimineata, premierul Mihai-Razvan Ungureanu, care a detinut timp de o saptamana functia de ministru interimar al Mediului, i-a predat mandatul noului ministru desemnat de UDMR, Attila Korodi. Korodi a depus, marti seara, juramantul de investitura in functia de ministru al Mediului si Padurilor, intr-o ceremonie organizata la Palatul Cotroceni, la care au participat presedintele Camerei Deputatilor, Roberta Anastase, presedintele Senatului, Vasile Blaga, premierul Mihai-Razvan Ungureanu si ministrii Cabinetului.

Attila Korodi a mai detinut functia de ministru al Mediului si Dezvoltarii Durabile in Guvernul Tariceanu, in perioada 3 martie 2007 - 22 decembrie 2008.



















3346 vizualizari

  • +13 (19 voturi)    
    nu jefuiti aurul romanilor (Miercuri, 11 aprilie 2012, 10:54)

    cetatean [anonim]

    nu jefuiti aurul romanilor
    • -10 (30 voturi)    
      sa nu dea cu piciorul (Miercuri, 11 aprilie 2012, 11:02)

      Calinu. [utilizator] i-a raspuns lui cetatean

      asta zic si eu. De aia trebuie facut proiectul de la Rosia Montana, primim peste jumatate din profiturile de acolo, fara sa scoatem niciun leu de la bugetul de stat. E o afacere foarte buna, sper sa nu dea cu piciorul la ea si sa o dea cu dedicatie dupa aceea pe nimic!
      • +4 (10 voturi)    
        Sa-ti dea cu piciorul (Miercuri, 11 aprilie 2012, 12:36)

        Xu [anonim] i-a raspuns lui Calinu.

        Un sut in fund, angajatorul tau, cand nu va primi avizul!

        Afacere buna este ce faci tu: postezi pro-rmgc iar apoi mergi sa incasezi banii

        Aurul acela nu trebuie exploatat acum! Am stat cu el acolo 2000 de ani, mai rezistam vreo 20-50. Cat sa curatam societatea si clasa politica de javre. Daca te simti, sa stii ca ma bucur. Chiar la tine ma gandeam!
        • -3 (3 voturi)    
          super tare... stie deja procedurile ? (Miercuri, 11 aprilie 2012, 13:05)

          vamaiot [anonim] i-a raspuns lui Xu

          Noul minstru stie deja procedurile ? sau transmite un mesaj ca sa atraga atentia ca nu si-a primit inca comisionul pentru semnatura ?
          • +4 (8 voturi)    
            Sunt de acord cu noul ministru. (Miercuri, 11 aprilie 2012, 14:31)

            Ion [anonim] i-a raspuns lui vamaiot

            Sa speram ca nu va ceda presiunilor politice, chiar dc acestea sunt de la presedintele tarii. Nu trebuiesc luate decizii pripite in legatura cu un proiect atat de complex.
            Prima pozitie a noului ministru mi se pare f buna si de bun simt.
            Au ajuns ungurii sa fie mai responsabili decat politicienii romani. Bravo lor!
    • -15 (23 voturi)    
      Aurul daco-romanilor, inca! (Miercuri, 11 aprilie 2012, 11:35)

      Metec [utilizator] i-a raspuns lui cetatean

      Nu-l jefuieste nimeni, dar nu crezi ca e pacat sa stea acolo de mii de ani, iar oamenii de deasupra sa moara de foame, tot de mii de ani?! Sigur, nimeni nu zice ca trebuie sa ne batem joc de vestigiile istorice si de mediul inconjurator, dar e vorba de economie si de locuri de munca, nu de altceva. Trebuie gasit un acord fin intre cele doua, asta cere presedintele.
      Zicala "muntii nostri aur poarta, noi cersim din poarta-n poarta" nu mai trebuie sa fie de actualitate. Sa ne imbogatim din acel aur, nu sa-l lasam in pamant!
      • +5 (13 voturi)    
        foarte pacat (Miercuri, 11 aprilie 2012, 11:55)

        unu [anonim] i-a raspuns lui Metec

        e pacat sa stea urul in pamant. ce bine ar fi sa otravim jumate de tara ca sa il scoatem.
      • +9 (13 voturi)    
        ... (Miercuri, 11 aprilie 2012, 12:32)

        costel [anonim] i-a raspuns lui Metec

        Cei care mor de foame, vor muri in continuare de foame. Aurul nu ajunge la ei.

        Sau crezi ca daca ii angajeaza o sa le dea de 10 ori salariul minim/mediu pe economie?

        Mina tine vreo 10 ani probabil ... si dupa astia 10 ani ce se intampla? Vor murea si mai rau de foame pentru ca nici turism nu vor mai putea sa faca.
      • +6 (14 voturi)    
        in ce masura te imbogatesti tu? (Miercuri, 11 aprilie 2012, 12:38)

        Xu [anonim] i-a raspuns lui Metec

        In afara salarului care ti-l plateste rmgc pentru aceste posturi? Ofera si presedintele bani suplimentari pentru postacii de partid care sustin proiectul?
        • 0 (0 voturi)    
          comentarii (Joi, 12 aprilie 2012, 22:46)

          Maria [anonim] i-a raspuns lui Xu

          Cred ca nu intelegi faptul ca oamenii au pareri , opinii si le spun prin comentarii , sau chiar tv.Ce este asa greu de crezut ca noi vrem proiectul , noi suntem constienti de ce se intampla aici , dar tu sti ce vrei ?
    • -1 (11 voturi)    
      vine nastase (Miercuri, 11 aprilie 2012, 12:12)

      mav [anonim] i-a raspuns lui cetatean

      stai linistit ca o sa vina Nastase si habar nu o sa ai cand o sa-l vanda si cum...o sa aflii peste multi ani..
      • 0 (8 voturi)    
        da.. o sa vanda si sarea , si posta ... (Miercuri, 11 aprilie 2012, 14:57)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui mav

        pe astea le ia voiculescu .. nu ?

        hai mai schimba placa .. ca e ruginita .
  • -10 (28 voturi)    
    15 ani (Miercuri, 11 aprilie 2012, 11:00)

    andinny [utilizator]

    este foarte bine daca veti avea pozitii obiective,asa este si normal. Dar va rog sa va decideti mai repede, pentru ca rosienii asteapta de 15 ani un raspuns. Nu stiu cat mai pot rabda.
    • +8 (20 voturi)    
      hehe (Miercuri, 11 aprilie 2012, 11:49)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui andinny

      Traiane, tu esti?
  • +13 (25 voturi)    
    noroc cu ungurii (Miercuri, 11 aprilie 2012, 11:07)

    seba [anonim]

    dacă erau numai PD-Lişti la guvernare acuma ne scăldam în cianuri.
    • +1 (5 voturi)    
      ma si gandeam (Miercuri, 11 aprilie 2012, 12:42)

      Xu [anonim] i-a raspuns lui seba

      Ok, tot /// politice raman. Tot un partid care nu ar trebui sa existe. Si cu toate astea au un mare plus de la mine.Nu imi dau seama ce interes au ei acolo, poate spera sa recupereze teritoriul si sa il exploateze ei.

      In orice caz, ai punctat bine: fara ei acum se aplica zicala "muntii nostri aur nu mai poarta, noi tot cersim din poarta-n poarta"
    • 0 (6 voturi)    
      raspuns lui seba (Miercuri, 11 aprilie 2012, 13:26)

      Damian [anonim] i-a raspuns lui seba

      nu puteam sa ne scaldam in cianuri, pentru ca la Rosia Montana vor fi folosite doar in circuit inchis, la concentratii de 2 ori mai mici decat limita impusa de UE si ce ajunge in iaz este un reziduu, nu cianura pura,care sta intr-o vale captusita in mod natural cu roca impermeabila.
    • 0 (0 voturi)    
      cianura (Joi, 12 aprilie 2012, 22:49)

      Maria [anonim] i-a raspuns lui seba

      Eu zic ca ironic spus , cianura te va ajuta ! Pentru ca ceea ce va face investitorul strain fata de ceea ce a facut statul , nici nu se compara pentru ca altii fac treaba bine planificata nu ca la noi , care se face si prost si de lunga durata
  • -13 (23 voturi)    
    rosia montana (Miercuri, 11 aprilie 2012, 11:07)

    florin [anonim]

    referitor la rosia montana si la alte tipuri de investitii, ministrul trebuie sa se gandeasca ca sunt in joc cateva mii de locuri de munca, plus profitul din ele. la rosia montana vorbim si de o restaurare a patrimoniului facuta de investitor. deci ar fi bine sa fie cat mai pragmatic in decizie. nu zic sa neglijeze mediul. dar sa se asigure ca ia o decizie in favoarea noastra
    • -9 (19 voturi)    
      Si... (Miercuri, 11 aprilie 2012, 11:20)

      Mih. [utilizator] i-a raspuns lui florin

      ...sa se decida sa ia o decizie. Ar cam fi timpul, Basescu are dreptate.
      • +1 (9 voturi)    
        postaci (Miercuri, 11 aprilie 2012, 12:19)

        Leopoldo [utilizator] i-a raspuns lui Mih.

        sunteti platiti de RMGC si/sau PDL ?
        mai rasfirati baieti mai rasfirati
  • +7 (21 voturi)    
    Mooooa, il da jos si p-asta Basescu (Miercuri, 11 aprilie 2012, 11:19)

    Bogdan [anonim]

    Cum, asa tupeu pe capul lui? Pai nu i-a trasat clar ordinele Baselu la numire???? Ah, ce bine era daca putea numi un lacheu de-al lui si la Mediu dar nu-i poate supara pe unguri, ca asta e ministerul lor
  • -10 (20 voturi)    
    Lazlo Borbely ce-a fost, in opinia lui Korodi ?! (Miercuri, 11 aprilie 2012, 11:21)

    costica [anonim]

    Ce-o fi vrut sa spuna, ca suna ca dracu' afirmatia asta !!
    "Un Ministru al Mediului trebuie sa fie un Ministru al Mediului"!! Altfel zis, oare ce-o fi in Romania un Ministru al Mediului ?!!!!
    Cu alde astia sa nu ne mai miram ca vom mai amana inca muuulti ani tot felul de proiecte pentru ca NU sunt in stare sa ia o DECIZIE si sa zica DA sau NU.
    Aici are dreptate Traian Basescu.
    Numai ca politicienii care conduc Romania NU au curajul luarii decizilor, d-aia suntem unde suntem dupa 20 de ani, adica mare branza nu facuram, noroc ca ne-au primit in UE si ne mai trage cumva UE de bracinar sa mai facem cate ceva...
    Sau noroc cu FMIul ca altfel Guvernul incompetent al lui Boc era sa ne duca direct in faliment.
    Asta arata clar INCOMPETENTA si LIPSA de PROFESIONISTI.
    Toti sunt simpli politruci, numiti de partide dupa regula algoritmului politic, fara cerinte de profesionalism sau de competenta.
    Cine stie cati ani ne vom mai lalai cu astfel de "conducatori" incapabili sa faca Romania sa progreseze....
    • +5 (5 voturi)    
      Adica Ministrul Mediul (Miercuri, 11 aprilie 2012, 11:54)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui costica

      e de partea Naturii si nu de partea industriei, asa cum e, de exemplu, Ministrul Economiei.
    • +3 (5 voturi)    
      traducere pentru el (Miercuri, 11 aprilie 2012, 11:56)

      isvan [anonim] i-a raspuns lui costica

      Mei costica, otilo, o zis la el che "un ministru al Mediului trebuie sa aiba rolul de ministru al Mediului". Adica el o zis che in acest problema rolul ministrului e principal si trebuie la el se joace ca o protagonista. Otilo asta mic nu e prost si nici nu-l duci pe el de la nas asa usor. Nici la tine, nici la base. Citeste cu atentie si intelegi la tine.
  • +2 (6 voturi)    
    success (Miercuri, 11 aprilie 2012, 11:31)

    tuderp [anonim]

    ma bucur ca nu sunteti pt RMGC, si va doresc success. Pt. asta o sa fiu mandru ca avem unguri in romania!
  • +8 (24 voturi)    
    Basescu NU are habar de cianuri, gaze de sist..... (Miercuri, 11 aprilie 2012, 11:36)

    lili [anonim]

    In loc sa lase expertii, profesionistii sa analizeze si sa decida, le cere sa faca ce vrea el!
    I se termina al 2-lea madat si NU a realizat nimic ptr romani!! NIMIC!! DEZASTRU, cele 2 mandate !!
    "O comisie numita de ministrul Mediului din provincia canadiana Quebec privind explorarea si exploatarea gazelor de sist a recomandat Ministrului sa nu autorizeze procedura de fracturare hidraulica nici in scopuri de cercetare, relateaza vancouversun.com. Comisia a comandat studii suplimentare, rezultatele definitive urmand a fi prezentate in primavara anului 2013.
    In anuntarea evaluarii strategiei de mediu din mai anul trecut, Ministrul Mediului, Pierre Arcand, spusese ca fracturarea hidraulica (cunoscuta si drept "fracking" in terminologia industriei extractive) poate fi permisa doar in scopul cercetarii.
    Insa seful comisiei de cercetare, Robert Joly, a mentionat in raportul sau ca in Quebec se poate utiliza tehnica de fracturare doar in experimentele de laborator. Acesta a spus ca va solicita mai multe studii pana in primavara anului viitor, adaugand ca un raport final va fi realizat in cursul anului 2013.
    Membrii comisiei vor calatori in provinciile canadiene Alberta si British Columbia, dar si in statele americane Ohio, Pennsylvania si New York, locuri unde se realizeaza exploatari de gaze neconventionale."
    http://www.hotnews.ro/stiri-mediu-11922738-quebec-comisie-numita-ministerul-mediului-recomanda-neautorizarea-fracturarii-hidraulice.htm?cfadac=

    INTREBARE: ce STUDII a realizat Romania, ce analize are la baza hotararea lui Basescu referitoare la cianuri sau gaze de sist?!??
    NIMIC!!
    Dimpotriva, la ce incompetenta avem in Ministere, o decizie de acest gen trebuie fundamentata pe sprijinul unor experti straini, ma indoiesc eu de capacitatea celor din MM de a decide!!
    • -1 (9 voturi)    
      Coana lili, nihilista... (Miercuri, 11 aprilie 2012, 12:38)

      Metec [utilizator] i-a raspuns lui lili

      Cum adica, nu a realizat nimic? Ba a realizat, madam, foarte multe, spre deosebire de mos Ilici, care ne-a tras inapoi si de nea Milica, care ne-a tinut pe loc. Ia mai intereseaza-te un pic...
      Basescu a impusionat lupta anticoruptie, in asa masura incat s-a ajuns la condamnarea CU EXECUTARE a unui fost prim-ministru. Prin comparatie, Franta si Italia nu au reusit decat condamnari CU SUSPENDARE, in cazuri similare sau asemanatoare.
      Basescu si-a cerut scuze, in numele statului roman, pentru crimele comunismului si a denuntat acel sistem, ca ilegitim si criminal. La cererea lui, s-au adoptat legi reparatorii pentru victime si aceste crime s-au declarat imprescriptibile.
      Basescu a numit oameni de calitate in ministere (Monica Macovei), institutii de cultura (HR Patapievici), institutii de memorie colectiva (V.Tismaneanu) si ca prim-ministru (MRU).
      Si multe altele, pe care nu le mai enumar aici...

      PS: nu sunt platit sa scriu acest mesaj, insa nu pot sa rezist tentatiei de a raspunde unei minciuni.
      • 0 (8 voturi)    
        Coana Erasm , platita.... (Miercuri, 11 aprilie 2012, 15:05)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui Metec

        bati campii ,
        basescu a realizat distrugerea acestui stat , infometarea populatiei , invrajbirea populatiei , a amanetat romania pentru multi ani , a introdus limbajul de mahala de la cea mai nobila functie in stat ,....
        si nu in ultimul rand a creeat o noua patura sociala : pdl-icii ,care s-au umflat cu banii nostrii .
  • +3 (9 voturi)    
    RMGC you are history! (Miercuri, 11 aprilie 2012, 11:53)

    deceneus [utilizator]

    Ha,ha... mai mare lovitura pentru RMGC nici ca se putea.

    Ministrul Korodi a mai suspendat o data pe termen nedefinit procesul de avizare pentru ca proiectul RMGC era ilegal si certificatul de urbanism fusese anulat in instanta.

    Ei bine, pe data de 5 aprilie Curtea de Apel Alba a dat o sentinta irevocabila prin care anuleaza PUG-ul pentru Rosia Montana. Pe acest PUG se bazeaza si certificatul de urbanism si toate celelalte documente.
    Bursa din Toronto a reactionat prompt si in doar 2 zile de tranzactionare, actiunile RMGC au scazut cu 40%.


    Urmeaza probabil din nou suspendarea procesului de avizare , dat fiind ca la baza documentatiei se afla documente ilegale.
  • +1 (9 voturi)    
    un roman (Miercuri, 11 aprilie 2012, 11:58)

    unu [anonim]

    as vota si udmr numai sa pot opri cancerul portocaliu
    • 0 (0 voturi)    
      cianura (Joi, 12 aprilie 2012, 22:52)

      Maria [anonim] i-a raspuns lui unu

      Romania se pare ca este plina de oameni care nu sunt bine informati si destul de speriati de orice inovatie care apare.Si oricat ar spune UE , alte tari , oameni specialisti ca totul este in regula , noi ramanem la fel
  • -2 (6 voturi)    
    trebuie sa aiba un raspuns clar (Miercuri, 11 aprilie 2012, 12:16)

    ned [anonim]

    toata pozitia asta de lasi nu e in regula. Sa le spuna celor interesati, ca nu ne intereseaza nici o expoloatare si punct...ca totii suntem destepti, ecologosti ,etc, si traim in cea mai mizerabila tara din UE.
  • +2 (8 voturi)    
    Singurul sprijin (Miercuri, 11 aprilie 2012, 12:19)

    Ciobanu Ionut [anonim]

    Domnule Korodi, va scriu dumneavoastra ca ultimul om pe care ne mai putem baza, fiindca pe politicienii mei-mitici corupti nu putem pune nici o baza. Analizati cu mare grija chestia asta si daca are efecte negative in timp -stopati-o!!! astia sunt in stare sa vanda tot, tot, tot!!!
  • +1 (7 voturi)    
    Varianta2: NU (Miercuri, 11 aprilie 2012, 12:25)

    Ion [anonim]

    In cazul in care se respecta declaratia dnei Macovei care preciza ca licenta RMGC a expirat si ca trebuiesc sa fie depuse din nou o serie de documentati,.. Statul Roman pentru ce procese trebuie sa se pregateasca?????
    Gabrielle Resourcess trebuie sa paraseasca investitia sa in situatia in care Statul ROman vrea sa exploateze "in regie proprie" va expropria RMGC de 60% sau 70% din terenurile achizitionate la Rosia Montana, fiind o investitie de interes public.
    De ce ii este frica Presedintelui de procese? Care procese?
  • -4 (8 voturi)    
    exploatare (Miercuri, 11 aprilie 2012, 12:26)

    roky [anonim]

    Fiecare traieste din bogatiile naturale ale zonei in care traieste. Degeaba avem aur daca nu il exploatam. Peste 100 de ani e posibil sa nu faca doi bani aurul. Ungurii nu vor exploatarea aurului. Ei spera sa ajunga la ei teritoriile astea sa-l exploateze ei. Asta nu se va intampla niciodata. In viitor bogatia nu se va masura in aur
  • -5 (9 voturi)    
    ministrul (Miercuri, 11 aprilie 2012, 12:35)

    diana [anonim]

    noul ministru trebuie sa se gandeasca foarte bine si sa gandeasca in favoarea romanilor. pentru noi sunt foarte importante locurile de munca in momentul de fata; la fel si profitul pe care il putem obtine din mina de la rosia montana. si mediul este important, dar daca se respecta toate regulile, degeaba mai amana avizul
  • +2 (8 voturi)    
    Destul de grav (Miercuri, 11 aprilie 2012, 12:38)

    Dyogene [anonim]

    Eu unul ma simt lezat de afirmatiile de aseara ale lui Basescu. Lezat ca cetatean al Romaniei, al carei presedinte apara cu atata energie interesele unor companii straine, sub masca total demagogica a apararii intereselor somerilor (sa zica clar cate locuri de munca s-ar crea, in comparatie cu cate locuri de munca s-ar crea din modernizarea infrastructurii rutiere) si bugetului (sa promita clar cate procente ne revin). Lezat si de faptul ca imi insulta inteligenta sugerand ca as fi manipulat de interese obscure (e seful de facto al SRI, sa spuna clar care sunt alea). Lezat de faptul ca minimizeaza rolul ministerului mediului la cele 3 exploatari de care a amintit, punand intr-o umbra nefasta alte proiecte.

    Ma bucura raspunsul dat de Korodi, sper sa nu fie doar vorbe goale.

    Sincer credeam ca Basescu si-a mai revenit, dar constat cu dezamagire ca ramane in continuare destul de deconectat de ceea ce ar trebui sa apere un presedinte.
    • +5 (7 voturi)    
      AZI IESIM IN STRADA (Miercuri, 11 aprilie 2012, 13:15)

      deceneus [utilizator] i-a raspuns lui Dyogene

      e momentul protestelor.

      Bucuresti, Timisoara , Cluj ies in strada pentru a-i reaminti lui Basescu ce doreste poporul roman: Oprirea acestui proiect diabolic care presupune:

      -> taierea a 250 ha de padure
      -> dinamitarea a 4 masive muntoase
      -> construirea unui iaz de decanatare de 400 ha care va adaposti o apa cu cianuri si metale grele.

      Romani iesiti in strada, pana nu e prea tarziu:

      Bucuresti - Piata Universitatii - ora 18.30 - 11 aprilie

      http://www.facebook.com/events/312680402131273/#!/events/312680402131273/

      Timisoara - ora 20.00 - Piata Operei

      http://www.facebook.com/events/307408629331610/
      • -1 (3 voturi)    
        iudita (Miercuri, 11 aprilie 2012, 17:58)

        BalL [utilizator] i-a raspuns lui deceneus

        Cat de bine sunteti platiti ca sa iesiti in strada? Dar mai ales ce interese aveti la RMGC ? Basescu nu se confunda cu poporul. Dovada ca a organizat referendum pentru parlament care este organul reprezentativ al poporului ... . Basescu nu minimizeaza rolul ministerului mediului dovada faptul ca i se adreaza ministrului pentru a grabi si nu a viza asa cum pretind unii comentatori. Basescu spune " dati rapid avize daca nu spuneti 'nu" investitorului ...".
  • +8 (10 voturi)    
    dle Korodi (Miercuri, 11 aprilie 2012, 12:41)

    mda [anonim]

    aveti tot respectul meu! un roman
    • +2 (4 voturi)    
      usurel... (Miercuri, 11 aprilie 2012, 13:07)

      costica [anonim] i-a raspuns lui mda

      mai e pana sa-l feliciti... NU el va decide... d-asta ma tem.... decizile mari se iau la Cotroceni, Korodi poate doar sa o lalaie cum au facut si ceilalti... dar in final decizia se va lua la Cotroceni, nu cred ca in alta parte.... cine stie ce penalizari pentru Romania contine Contractul cu RMGC ....
      • +2 (4 voturi)    
        solutii exista (Miercuri, 11 aprilie 2012, 13:52)

        mda [anonim] i-a raspuns lui costica

        schimbarea puterii, reintroducerea pedepsei pentru subminarea economiei nationale si pentru inalta tradare, desecretizarea acestor contracte care secatuiec o tara bogata precum Romania (DA, bogata) si darea in vileag a tuturor "investitorilor" cinici si speculanti care circula prin spatiul mioritic. sa vad e care comunitate internationala poate penaliza prin orice fel de atitudine Romania pentru ca pune capat unor situatii care in alta pare ar fi de neconceput. ia sa bagam cativa "investitori" din astia sub lupa presei, sa se care de aici si sa nu mai fie primiti niciunde. eu cred ca Romania ar fi felicitata si nu blamata. sa se termine odata cu colonizarea asta fortata, bagata sub pres. mai marii nostri fac datorii in numele nostru, care cad in capul generatiilor viitoare, distrug tot, e timpul sa fie opriti.
        • 0 (0 voturi)    
          afara din Tara cu "investitorii rmgc"!!! (Miercuri, 18 aprilie 2012, 12:26)

          TGV-DAT [anonim] i-a raspuns lui mda

          Absolut TOTAL si PERFECT de acord cu Dumneavoastra!!!
  • -4 (6 voturi)    
    Rosia montana. (Miercuri, 11 aprilie 2012, 14:02)

    jackie [anonim]

    Poate in patosul cu care aparati Rosia Montana ,cu vestigiile de 2000 de ani,voi,patriotilor,va ginditi si la locuitorii acelor localitati,care mor de foame din lipsa locurilor de munca.La ei va ginditi si nu la oalele si ulcelele romanilor si dacilor?Voi stati bine prin capitala,aveti salarii suficiente ,dar acei locuitori ai Apusenilor sunt la cheremul vostru.Eu sunt ardelean si de aceea cred ca cei in cauza sunt singurii care au dreptul sa-si hotarasaca soarta.Voi,aveti grija de viitorul vostru si lasati si pe altii sa traiasca.Mineritul a fost intodeauna o indeletnicire a romanilor,politicienii sa gaseasca o modalitate de a o practica in folosul populatiei din zona,mai lasati naibii ipocrizia deoparte si gindititi ca si acolo sunt oameni cu necesitati ca ale voastre.
  • +3 (5 voturi)    
    Loc de munca (Miercuri, 11 aprilie 2012, 14:40)

    Adi [anonim]

    Presupun ca ai idee de faptul ca in zona respectiva locurile de munca lipsesc pentru ca statul nu permite alte activitati economice. Sa nu-mi spui ca acum afli...
    • +1 (3 voturi)    
      asa si ? cu ce suntem noi restu de vina ? (Miercuri, 11 aprilie 2012, 15:09)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui Adi

      sa faca statul locuri de munca , altfel decat instrainand resursele si ottravind tara .

      sau poti tu sa iti vinzi un rinichi si sa le dai niste bani , ca doar est solidar si vrei sa dai ce e al tuturor .
  • +4 (6 voturi)    
    nu credeam ca voi tine cu un ungur... (Miercuri, 11 aprilie 2012, 14:47)

    Radu [anonim]

    ... dar nu pot sa zic decat Bravo Korodi! Un udemerist face mai mult bine pentru Romania decat toti politicienii romani.
  • +1 (3 voturi)    
    asa,asa incaiera-i drace ca si mie-mi place... (Miercuri, 11 aprilie 2012, 15:53)

    nin [anonim]

    Romania medievala iese la vedere... Altfel cum se face ca niste ageamii,vin sa ne abureasca, ca romanii,urmasii dacilor, cei mai viteji si mai drepti dintre traci si-au uitat aptitudinile,dar si atitudinile? Mai rau ca au uitat si sa mai scoata aurul...Aoleooo, ce ne facem, ce ne facem! Ne-am indobitocit chiar de tot ! Mereu si mereu ne viziteaza niste aventurieri de la apus ori de la rasarit ca sa ne tot invete cum sa ne lapadam de TOATA avutia nationala , cum ca noi sintem prosti si nu avem tehnologie ,nu avem proiecte si mai nimic nu mai avem bun...Ei lasati! chiar asa? Dar unde ne sint specialistii, unde ne sint oamenii responsabili si patriotii, aia care chiar stiu cit valoreaza resursele mostenite de la daci? Daca au ajuns romanii atit de idioti incit sa vinda toate resursele, atunci chiar ca neamul asta trebuie sa faca trecerea DINCOLO!
  • 0 (2 voturi)    
    RUPTURA (Miercuri, 11 aprilie 2012, 16:07)

    nin [anonim]

    Neamu" asta al nostru, a stiut totdeauna sa lupte pentru pamintul asta. Cind veneau navalitorii peste noi, se dadea foc la grine ,se otraveau fintinile, dar niciodata stramosii nu au pus pe tava tot aurul,in fata strainilor ca acuma!Asta inseamna ca romanii s-au indobitocit! Le-a luat Zamolsa mintile ? Noi oare mai avem o independenta nationala? Nu stiu prea bine, ca sint un simplu cetatean. Dar in scurt timp n-o sa mai avem nici drapel, moneda ,cu putin noroc o sa fie euro , daca nu se prabuseste toata Europa, cu tot cu moneda unica... Atunci noi ca simpli cetateni,cu ce raminem?
  • 0 (2 voturi)    
    Marea abureala (Miercuri, 11 aprilie 2012, 17:14)

    gustav [anonim]

    Citez din intelepciunea lui TB: "...daca Romania nu are nevoie de gaze de sist, sa stopam orice evolutie in relatia cu Chevron, daca Romania nu vrea sa exploateze carierele de cupru de la Rosia Poieni, s-o stopam, daca Romania nu vrea sa exploateze aurul de la Rosia Montana, sa comunicam partenerilor si sa inchidem subiectul"
    Lasati abureala, domnule presedinte al Romaniei. Romania nu pupa nici un gram sau cmc de aur, cupru sau gaze. Productia ar fi exclusiv a proprietarului care o vinde cui doreste si la ce pret doreste. V-as fi acordat o oarecare crezare daca vorbeati de nivelul redeventelor cuvenite Statului Roman pentru aceste categorii de produse care se situeaza la aceasta data la nivelul celor pentru pietris si nisip, 4%.
    Pentru urechile cui vorbiti, domnule presedinte al Romaniei? Sau pentru buzunarele cui...
  • -1 (3 voturi)    
    TREZESTE TE ROMANE!! (Miercuri, 11 aprilie 2012, 20:07)

    dante [anonim]

    Ma adresez Domnilor de mai sus care au lasat comentarii,nu inteleg de ce va impotriviti si va agitati din necunostinta de cauza,ganditiva-proiectul rosia montana se discuta de mai bine de 14 ani-asta dovedeste ca am avut si avem un guvern incompetent care daka nu are nimic de castigat si nu primeste spaga sta cu mainile in buzunare,cum este posibil sa astepti 14 ani pt a lua o decizie..noi ne imprumutam de bani de la UE pt a plati pensi,somaj.etc si noi avem atatea resurse care le-am putea exploata,si crea locuri de munca..dar totusi noi ca si niste idiotii fara minte zicem lasa sa stea acolo in pamant si sa ne uitam la ele si noi murim de foame...toata campania asta cu salvati rosia montana este o mizerie creata de opizitie care au interese in rosia montana,de ce pana acum nu a interesat pe nimenid e mediu..va intreb ati fost la rosia montana sau la rosia poieni..alti numesc rosia montana un colt de rai eu o numesc un colt de iad..la rosia poieni este o poluatie de nedescris si totusi pe nimeni nu intereseaza in momentul de fata..cand un investitor este interesat toata lumea sare in sus ca distruge zona...oameni bagati va mintile in cap si nu va mai luati dupa media pt ca ,media este cel mai mare inamic al societati.
  • 0 (0 voturi)    
    mai conteazA? (Joi, 12 aprilie 2012, 0:25)

    Pankku [anonim]

    acuma daca tot am stat atata, mai putem sta cateva luni. Pana la urma, daca tot vrem proiecte moderne, trebuie sa fim siguri si ca sunt la standarde inalte, calitativ.
    • 0 (0 voturi)    
      proiecte (Joi, 12 aprilie 2012, 22:54)

      Maria [anonim] i-a raspuns lui Pankku

      In primul rand sunt , si am incredere in ele pentru ca nu vine nimeni sa iti distruga tara si tu sa nu iti dai seama.Suntem totusi in secolul 21 , trebuie sa ne trezim ca investitiile straine sunt bine primite atunci cand tara chiar are nevoie de ele
  • 0 (0 voturi)    
    adevaratul spirit ecologic e in institutii (Joi, 12 aprilie 2012, 0:28)

    Bogdnnov [anonim]

    da, e un minister cu o slujba esentiala, d-aia trebuie luata in serios protectia mediului si analisti si profesionisti trebuie sa se exprime despre proiecte ca RM. Nu niste bagatori de seama care cred ca daca deseneaza 3 planse sunt viitorii Greenpeace/
  • 0 (0 voturi)    
    precauti sa fim!! (Joi, 12 aprilie 2012, 0:33)

    iulius [anonim]

    foaaarte precauti trebuie sa fim. ca parca mai avem ceva de pierdut. voi, ecologistilor, nu vedeti ca SE ALEGE PRAFUUUUL de rosia montana??? tristaturile alea care se duc an de an la fanfest ce spun? ca e frumos? da, pt ca vorbeste berea pt ei!! Nu e colt de rai fratilor. e o drama ce traiesc oamenii aia. cu ce sa mai fim precauti???
  • 0 (0 voturi)    
    what else? (Joi, 12 aprilie 2012, 0:50)

    Diana Manea [anonim]

    n-are decat sa fie cat se poate de precaut, dar asa cum stia si Borbely, asa cum stie si MRU si asa cum o spune si basescu, mai putin pe placul nostru, adevarul e ca investitiile straine ne vor ajuta. E normal si benefic sa fie sceptici, mai ales la Mediu, dar trebuie sa fie si cu picioarele pe pamant. Tot zicem ca nu mai traim vremea in care sa exploatam materii prime, dar adevarul e ca noi la nivelul ala suntem. Nu avem, din cate stiu, o Silicon Valley in Romania ca sa scoatem bani din inteligenta...scoatem din pamant. asta e
  • 0 (0 voturi)    
    proiect (Joi, 12 aprilie 2012, 13:15)

    Dan [anonim]

    Fiecare care a venit a spus acelasi lucru , dar credeti ca rosienii de 15 ani mai pot rabda inca cine stie cati ani pana va decideti? Eu cred ca este cazul sa va apucati serios de treaba
  • 0 (0 voturi)    
    . (Duminică, 15 aprilie 2012, 14:55)

    adrian [anonim]

    Un plus pentru domnul Atilla...desi il apreciez mult pe domnul MRU, aici greseste cu graba...Mai bine sa actionam precaut, sa cautam cele mai potrivite persoane pentru exploatare, sa prindem cele mai profitabile cotnracte!!!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version