Asculta Jurnalul de Mediu Radio France Internationale - HotNews.ro

Descarca fisierul audio in format MP3

Michael Spindelegger: Pentru o Dunăre ca o cale navigabilă prietenoasă faţă de mediu e nevoie de îmbunătăţirea porturilor

"O bună utilizare a Dunării ca o cale navigabilă prietenoasă faţă de mediu necesită îmbunătăţiri la nivelul porturilor". Declaratia a fost facuta de vicecancelarul austriac Michael Spindelegger, care a precizat ca un aspect important este gestionarea deşeurilor apărute ca urmare a navigaţiei. "Este important să folosim pregătirile viitoare pentru următorul cadru financiar şi în vederea sporirii aplicării Strategiei Dunării", a declarat oficialul, prezent la reuniunea informală a miniştrilor de externe din Regiunea Dunării, desfăşurată la Bucureşti. El a subliniat că, până în iunie 2012, va trebui să se ajungă la "o masă critică" de proiecte privind implementarea Strategiei Dunării. La rândul său, ministrul de Externe Teodor Baconschi a declarat că "macroregiunea dunăreană se caracterizează prin oraşe mari, prin industrie, resurse agricole, parcuri naţionale, forme de floră şi faună unice". "Este vorba de necesitatea de a crea noi tehnologii, noi industrii şi de a veni cu noi locuri de muncă pentru ca această macroregiune să devină o regiune competitivă", a precizat Baconschi. Potrivit acestuia, iniţiativa privind porturile verzi sau restructurarea sistemelor energetice pentru a folosi surse regenerabile sunt exemple ale direcţiei în care trebuie să ne îndreptăm.

Toyota vrea sa vanda in Europa masini pe hidrogen din 2015. Pretul va fi insa prohibitiv: circa 100.000 euro

Toyota vrea sa vanda in Europa masini pe hidrogen din 2015. Pretul va fi insa prohibitiv: circa 100.000 euro. Parerea generala in industrie este ca masinile pe hidrogen au un viitor mult mai putin promitator decat masinile incarcabile la priza, de vina fiind costul mare de productie. Compania spune ca in 2015 vrea sa ajunga sa vanda cateva mii de masini pe hidrogen anual. In urma cu cativa ani, costul de constructie al unei masini pe hidrogen era de circa un milion de dolari. Automobilele pe hidrogen folosesc tehnologia pilei de combustie si sunt tot masini electrice; insa spre deosebire de cele incarcabile la priza, stil Nissan Leaf, nu dispun de baterii si nici nu trebuie conectate la priza, ci sunt alimentate la o statie speciala cu hidrogen. Aceste masini au doar emisii de apa, insa marea lor problema este costul de productie care ramane extrem de ridicat.

Circa 8 miliarde litri de combustibil se risipesc anual din cauza pneurilor insuficient umflate

Aproximativ 8 miliarde de litri de carburant se risipesc anual din cauza presiunii prea mici din anvelopele autovehiculelor. Emisiile de dioxid de carbon suplimentare generate de neglijarea acestui aspect sunt de 18,4 milioane de tone/an, potrivit unui studiu al Federatiei Internationale de Automobilism. Principalele probleme sunt, in consecinta, poluarea si risipa. In plus, comportamentul masinii pe accelerare, franare sau virare se modifica in sens negativ si poate duce chiar la un comportament imprevizibil al traiectoriei. Cauzele pentru care presiunea dintr-o anvelopa poate sa se modifice sunt multiple, pornind de la scapari ale valvei si mergand pana la etansarea imperfecta a anvelopei pe janta si schimbarea temperaturii mediului.

Marea Britanie: Forajele de gaz de sist - cauza probabila a miscarilor seismice din primavara

Forajele efectuate intr-un zacamant de gaze de sist din nordul Angliei se afla "foarte probabil" la originea cutremurelor de pamant care au afectat regiunea in lunile aprilie si mai. Concluzia face parte dintr-un raport publicat de Agentia France Presse. "Este foarte probabil ca operatiunile de fracturare" efectuate de societatea britanica Cuadrilla Resources "au provocat reactiile seismice constatate, din cauza unei combinari a factorilor legati de natura geologica si de presiunea exercitata de apa injectata" sub pamant, potrivit acestui raport, redactat de o echipa de experti europeni. In regiunea de nord-est s-au inregistrat in aprilie si mai cutremure cu magnitudine de 2,3 si, respectiv, 1,5 grade Richter. Mai multe organizatii de aparare a mediului au acuzat atunci forajele realizate intr-un put din zona, determinand astfel compania sa comande un raport al expertilor asupra acestei chestiuni, dupa ce s-a consultat cu ministerul britanic al Energiei. Aceste foraje folosesc tehnica foarte controversata a fracturarii hidrauliuce, care consta in "fracturarea" rocii la mare adancime cu un amestec de apa si produse chimice sub mare presiune, pentru a elibera hidrocarburi. Compania a intrerupt din iunie operatiunile de fracturare hidraulica, in urma discutiilor legate de miscarile seismice din regiune. Franta este prima tara care a interzis de la sfarsitul lunii iunie aceasta tehnica, considerata foarte poluanta si periculoasa, dar extrem de utilizata in Statele Unite.