Mai multe grupuri de comunicare si clienti mari de publicitate din SUA infiinteaza o Coalitie pentru Masuratori Media Inovatoare in incercarea de a obtine un sistem integrat de masurare a audientelor pe diverse medii de comunicare, "cu sau fara Nielsen", compania care s-a impus drept principal masurator al audientelor, indeosebi al audientelor TV, scrie, luni, Advertising Age. Initiativa a fost anuntata oficial saptamana trecuta.

Sursa citata comenteaza ca piata media si companiile americane au nevoie disperata de un instrument de masurare integrata a audientelor de pe diverse platforme. Fapt pentru care 14 dintre cei mai mari clienti ai Nielsen - printre care Walt Disney, Procter&Gamble, Starcom MediaVest Group, WPP, Time Warner, NBC Universal si News Corp - infiinteaza noua Coalitie. Scopul acesteia este sa permita compararea performantei publicitare pe diverse canale - TV, presa, Internet etc.

Advertising Age scrie ca ratingurile actuale sunt un mijloc depasit de a cuantifica impactul publicitatii si sunt nemultumiti de absenta unor masuratori integrate, pentru toate media.

Publicatia noteaza ca decizia celor 14 de a lansa aceasta coalitie ar parea un vot de neincredere in Nielsen, companie ce domina masuratorile in special pe piata TV, insa unele dintre partile implicate sugereaza ca aceasta initiativa ar avea drept scop sa preseze Nielsen sa introduca un sistem integrat de masurare, nu sa inlocuiasca Nielsen ca standard.