Bucuresti punkt Bonn, emisiune HotNews.ro-DW

Discutie online Serban Alexandrescu (Headvertising) despre campania pentru europarlamentare: Campania EBA se bazeaza si pe faptul ca deocamdata ea este doar agramata, nu si hoata

de Redactia     HotNews.ro
Joi, 4 iunie 2009, 14:00 Economie | Media & Publicitate

Serban Alexandrescu
Foto: HotNews.ro
Ce spoturi v-au atras atentia in timpul campaniei pentru alegerile europarlamentare? Cat de bine au fost promovati candidatii, s-au facut greseli de strategie publicitara? Au fost alese cele mai potrivite mesaje pentru a convinge romanii sa se prezinte la alegerile de duminica? Serban Alexandrescu, managing partener si fost director de creatie la Headvertising, a raspuns online cititorilor HotNews.ro. Cele mai bune intrebari se vor regasi in emisiunea "Bucuresti punkt Bonn", realizata de HotNews.ro si Deutsche Welle.
  • Intalnirea s-a incheiat
  • Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.

Vezi cateva dintre spoturile electorale pentru alegerile europarlamentare

Spot Theodor Stolojan

Spot PD-L

Spot PSD

Spot PNL

Spot UDMR

Spot Elena Basescu


Citeste mai multe despre   














Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 doru

    domnule alexandrescu, daca ati fi fost consultant pentru PD-L, l-ati fi trimis pe stolojan sa filmeze spot electoral pe un camp? vi se pare ca aceea e imaginea in care se regaseste stolojan?

    • Serban Alexandrescu

      aici se vede destul de tare incompetenta celor implicati. e destul de limpede ca fiecare "actor" trebuie distribuit intr-un rol plauzibil personalitatii lui. politicienii nu fac exceptie de la aceste reguli elementare de 'casting'.

  • Întrebarea nr. 2 alegator

    mie mi se pare ca banii dati de partide pentru bannere si panouri stradale si afise si meshuri au fost bani dati degeaba. umblu toata ziua prin oras si nu mi-au sarit in ochi. mai ales ca e a treia tura de alegeri in 12 luni, creierul meu nu mai vede ceva deosebit in a avea chestii portocalii si rosii si galbene pe strazi.

    care credeti ca ar fi fost abordarea cea mai potrivita pentru promovarea stradala?

    • Serban Alexandrescu

      panourile stradale sunt bune doar in masura in care fac "notorietate". dar greu pot face altceva decat notorietate. nu poti promova pe ele un mesaj complex. daca eu vad 11 candidati in spatele lui geoana nu stiu si de ce ar trebui sa ii votez. panourile sunt o media foarte limitata din acest punct de vedere. nu cred ca m-as fi agitat foarte tare pe outdoor daca as fi fost candidat. e totusi 2009, nu vad de ce ar trebui sa ne purtam ca in 1979 din punct de vedere publicitar.

  • Întrebarea nr. 3 dan

    Buna ziua! As vrea sa imi raspundeti si mie la cateva intrebari:
    1. De ce credeti ca romanii nu sunt atat de interesati de alegerile europarlamentare - multi nici nu stiu data cand au loc .
    2. De ce Parlamentul European are de suferit, ca imagine? Credeti ca in spatele acestei campanii de promovare au fost profesionisti adevarati sau oameni de doi lei, care nu si-au dat interesul...
    Din care stiti dvs, cum s-a realizat campania in alte tari europene?
    3. Din punctul dvs de vedere, care este spotul/panoul cel mai bine realizat? Dar cel mai prost in campania pentru europarlamentare?
    4. Puteti sa imi explicati cum se realizeaza un spot sau o campanie pentru alegeri? Candidatul are vreun cuvant de spus? Cat costa o asemenea campanie?
    5. Ce ar trebui sa ai ca sa obtii succesul? Bani sau idei? Puteti sa exprimati in procente...(scuze, poate vi se pare o intrebare idioata dar ma intereseaza sa stiu ce sunt mai importanti: banii sau ideile)
    6. Cum caracterizati campania Elenei Basescu...Este lipsita de experienta, nu are un limbaj de om politic, usor agramata...a reusit stafful ei sa suplineasca, in timpul campaniei, aceste puncte slabe?
    7. Din experienta de pana acum, campania carui candidat a fost cea mai profesionist facuta (ma refer la tot ce s-a intamplat din '90 si pana acum)
    Multumesc si inca o data scuze ca am pus atatea intrebari.

    • Serban Alexandrescu

      1. pentru ca si in europarlamentare tot politicieni trebuie sa votezi. si, dupa 20 de ani, nu mai intelegem de ce ar trebui sa ne agitam pentru niste oameni si partide care au facut cam tot ce le-a stat in putinta ca sa ne demonstreze ca nu pot sau nu vor sa ne rezolve problemele. nu ne mai pasa cine ne reprezinta, cata vreme sunt alesi din acelasi "pool" de "catindati". e primul an cand ma intreb si eu de ce sa ma mai duc la vot. politica e o categorie atat de compromisa incat nu mai poate fi revitalizata fara aparitia unor noi cauze, partide, politicieni.

      2. parlamentul european are de suferit prin simplul motiv ca vezi ca un om ca norica nicolai poate face parte din el. dar si pentru ca toate institutiile europene - si parlamentul nu face exceptie - nu stiu sa comunice decat foarte greoi, invechit si imbacsit. "Institutional", in sensul atat de rau al cuvantului.

      5. si bani, si idei, dar - o sa radeti foarte tare - si niste principii pe care nu doar sa le balmajesti. mai ai nevoie si de credibilitate, ca persoana. nu poti face asta cu traseisti. problema e ca mecanismul este astfel facut incat oricat de prost ai fi si oricat de prost ai comunica, cineva tot va fi ales pana la urma. chiorul din tara oribilor.

      6. campania EBA se bazeaza pe faptul ca are un nume cu mare awareness si pe faptul ca deocamdata este doar agramata si nu si hoata. multi vor prefera naivul, pentru ca inca n-a avut cand sa greseasca.

  • Întrebarea nr. 4 mihaela

    Buna ziua,
    Sunt studenta in ultimul an la fac de marketing. Mi-ar placea sa lucrez in advertising. Ce imi recomadati? Nu am experienta, care sunt pasii pe care sa ii fac?
    Puteti sa imi recomandati cateva carti din acest domeniu?
    Multumesc!

    • Serban Alexandrescu

      le gasesti pe blogul nostru, dog the blog

  • Întrebarea nr. 5 duiliu

    Locuiesc in cart Drumul Taberei. Mu se vede nic-un fel de campanie electorala. Ba mint. UIndeva, la una dintre intrarile In piata Drumul Taberei, o masa cu cateva persoane si afise cu sigla PD-L. Atat. Si mai se distribuie gratuit un ziar : Sectorul 6. Asta e companie ? Chiar nu intereseaza pe nimeni alegerile ? Atunci pe mine de ce sa ma intereseze?

    • Serban Alexandrescu

      intr-adevar, nici ei nu se agita atat de tare sa plece la bruxelles. miza mare par a fi localele, nu europenele. si asta se simte, si intr-adevar, asta ii demobilizeaza si pe alegatori. nu te duci la un meci cand vezi ca jucatorii alearga in dorul lelii.

  • Întrebarea nr. 6 gabi

    Chiar am citit pe diverse bloguri dezamagirea fata de aceasta campanie. Cred ca nu a existat nici o campanie electorala mai mimata, mai plictisitoare, mai jenanta decit e cea de acum. De ce? Ce i-a lipsit acestei campanii? De vina este dezinteresul romanilor sau lipsa unor profesionisti adevarati din spatele candidatilor?

    • Serban Alexandrescu

      romanii ar vrea ca orice sa le vina cu un efort minim sau nul. de aceea ei nu se screm iar noua nu ne pasa de o Europa in care am vrut sa intram dar pentru care nu suntem gata sa facem nici un efort. insa, repet, nu de profesionisti ai campaniilor avem nevoie, ci de voci noi in politica, de teme noi si de candidati nepangariti. cad ii vom avea, o sa vedeti ca nu vor avea nevoie de campanii marete. si abia ei vor avea nevoie de profesionisti in comunicare. ca sa nu se piarda in bruiajul nasoilor actuali.

  • Întrebarea nr. 7 curiosu'

    care sunt costurile pentru un spot video electoral de 30 secunde?
    ne putem compara cu alte campanii electorale din fostele tzari comuniste?

    • Serban Alexandrescu

      depinde enorm, pe un spot poti cheltui cateva mii de euro, sau cateva sute de mii de euro. este insa vizibil ca in politica bugetele par mai degraba de ordinul miilor. banii multi se duc pe tampenii (pixuri, fluturasi, pliante) care aduc bani prietenilor care sunt insarcinati sa le produca. si de aceea chestiile vitale si cu adevarat importante sunt "under-funded". si se mai duc si pe spaga electorala - care tind sa cred ca e eficienta, mai ales tinand cont de moralitatea de doi bani a majoritatii compatriotilor nostri. saracia dupa mine nu e o scuza pentru acest popor care zi de zi isi sapa singur groapa.

  • Întrebarea nr. 8 adi

    Cum reactioneaza un "un creator" la obiectiile "omului politic?

    • Serban Alexandrescu

      intr-o campanie nu ai timp sa convingi pe nimeni ca poate nu are dreptate. si pentru ca majoritatea confratilor care "baga" la electorale nici nu isi propuna sa convinga pe cineva, se marginesc sa isi ia banii (nu putini) si sa o lasa asa cum cade.

  • Întrebarea nr. 9 criss

    Nu le-a spus nimeni "pretendentilor "la euro-parlamentare ca a trecut vremea stilpilor lipiti cu afise?nu-i mai ia nimeni in seama!
    E mai usor sa faci campanie pt un partid mamut ?pt un partid mic?pt un partid aflat in opozitie?

    multumesc

    • Serban Alexandrescu

      cel mai usor ar fi sa faci campanie pentru un partid sau pentru un candidat care chiar sa aiba ceva de spus. si care sa nu ne spuna ce crede ca vrem noi sa auzim. daca toata lumea si-ar crea mesajele dupa sondaje de opinie, toate campaniile ar arata la fel. si de aceea cam si arata la fel.

  • Întrebarea nr. 10 schultz

    daca becali are un buget campanie de 1 milion de euro te-ai baga sa-i faci campania? ce l-ai sfatui sa faca sa castige voturi?

    • Serban Alexandrescu

      daca as avea mare, mare, mare nevoie de bani, as accepta, de ce sa fiu ipocrit. dar sa stiti ca 1milion de euro nu e deloc un buget mare. la 10 milioane ar deveni tentant.

      l-as sfatui sa fie el, si sa nu pozeze in politician responsabil si crestin. lui nu-i sta bine serios si preachy, lui ii sta bine drept circar cretin. si de aceea il si iubesc cei care il iubesc.

  • Întrebarea nr. 11 biju

    Cum crezi ca ma poate face un banner sa votez ?de ce mi-asi irosi 10 minute din viatza la urna?Am vazut un spot publicitar de-al lui Obama.De-a dreptul stupid!!!

    • Serban Alexandrescu

      tu ai vazut doar un spot, insa au fost multe lucruri foarte interesante si chiar si inteligente in campania care a ajuns sa fie data un exemplu nu doar de marketing politic ci de marketing, in general. un banner te-ar putea face atent daca ar contine si altceva decat tampeniile si platitudinile din "electoralele" noastre. nu e vina noastra insa daca politicienii nu au chef sa va zica nimic viu & uman.

  • Întrebarea nr. 12 acidutzu

    Firma de publicitate/consultantul are vreun rol in felul in care se prezinta "clientul" in aparitziile televizate, sau in "baile de multzime"?Cit se tine cont de "sfaturile lor"?

    • Serban Alexandrescu

      el propune, politicienii insa decid. as zice ca - la medie - sfaturile sunt urmate in circa 10%. pana la urma se face tot cum stiu ei ca se face sau cum le spune un hipopotam din partid care 'a mai lucrat si la campania trecuta' deci, e un 'experimentat' pe care toti din partid il asculta. e foarte multa frustrare in munca de comunicare electorala, si tocmai pentru ca e atat de idiot ce se intampla, trebuie sa fii convins cu multi bani ca e un job pe care ar trebui sa il iei in considerare.

  • Întrebarea nr. 13 Popescu

    Cat de adevarata e urmatoarea afirmatie: "Nevoia de publicitate a crescut periculos de mult incat la finele anului 2007 si inceputul lui 2008 sectoarele care se ocupau cu productia si cercetarea au devenit auxiliare celei de publicitate, marketing, PR..." Adica nu conta decat un lucru: publicitatea (binenteles cu un produs cat de cat ok ! sau mai bun !) Nu crezi ca e nevoie sa schimbam perpectivele, caci in ritmul acesta o sa consumam numai porcarii dar care arata bine si miros bine , plus cu reclame fff bune !

    • Serban Alexandrescu

      e adevarat ca modul in care vindem lucruri a inceput sa devina cam prea important fata de modul in care facem lucruri. da, e gresit, dar da, e global. poate de la criza sa ne mai vina putin mintea la cap - dar daca nu dureaza destul nu are cum sa ne vina mintea la cap.

  • Întrebarea nr. 14 marioru

    Domnul Marian Milut e peste tot, dar chiar peste tot, cu afise, bannere etc. Il ajuta cu ceva? Mi-e greu sa tin minte de la ce partid e, da' dak ma intrebi sa numesc un candidat, cred ca dupa ce i-am vazut fata de 1k de ori e al doilea care-mi vine pe limba, dupa fisa lu base. E bine ce face milut?

    • Serban Alexandrescu

      o sa il votezi din cauza ca l-ai tot vazut? pana la urma aici e raspunsul la intrebarea ta. e adevarat, lumea nu prea voteaza candidati de care n-a auzit. dar dintre candidatii de care a auzit, diferenta nu e data de numarul de ori de care ai auzit de el, ci de relevanta mesajului lui sau de factorul "simpatie inexplicabila', de-i mai zice lumea charisma.

  • Întrebarea nr. 15 alesul alesilor

    Salut
    Despre asa-zisa campanie pe twitter a PE, pt promovarea alegerilor, ce zici? Cu toate birourile nationale/ serviciile in limbile ue ale PE, care dau follow aproape exclusiv la celelalte birouri? Dar despre superclipurile alea care incurajeaza participarea ce zici? Si ca tot veni vorba, cum ti se pare in general ce a facut lowe pentru alegerile astea?

    • Serban Alexandrescu

      PE pe twitter mi sa pare ok dar cam ridicol totusi. adica nu e rau ca au iesit din panouri si au intrat pe twitter, insa o entitate care se misca greu pe media clasica cred ca se va misca si mai greu pe new media. in sensul ca risca sa para un bogatas de 75 de ani care o arde tinerel si isi pune ochelari de soare oakley, de surfer.

      cat despre clipuri, sunt benigne dar blegute. dar nu pot sa dau cu piatra prea tare, sunt super-constient de cat de greu se lucreaza cu institutiile politice. sincer, mai mir ca i-au lasat sa faca si ce au facut.

  • Întrebarea nr. 16 Alin

    Sunt cel mai onest om de pe pamant (daca onestitatea suporta termene de comparatie), am strans semnaturi, sunt independent, competent si candidez la prezidentiale. Vreau sa imi fac o campanie agresiva de publicitate, insa nu am suficienti bani. Ma pot apropia foarte usor si eficient de tineri, dar ce fac cu "babetarismul" din Ro? Pot ajunge cel mai sukar om din stat fara bani, doar cu adevaratele valori de partea mea? Se poate intampla asa ceva in tara tuturor posibilitatilor? Daca da, imi cer scuze, dar eu am plecat sa strang semnaturi.... (textul de dinainte era fictiv)

    • Serban Alexandrescu

      poti fi presedinte si nevotat de babe & mosi. dar tinerii sunt chiar mai nasoi decat babele si mosii, pentru ca li se rupe mult mai tare de politica. insa ce e gresit in chestia asta e ca tu crezi ca poti fi votat direct presedinte. nu se poate din prima. e ca si cum daca ii dai 1 miliard fabricii de tenisi din dragasani poti sa bati nike in 2 ani de zile. nu se poate atat de repede. si obama a fost intai congressman & senator, nu a ajuns direct din mulatru anonim, presedinte. nu merge asa. nu asta e viteza cu care se intampla lucrurile.

  • Întrebarea nr. 17 Dragos

    Cum ati distribui in procente bugetul alocat pe campanie? (new media, print, outdoor, indoor, etc)

    • Serban Alexandrescu

      depinde foarte mult de obiective, de candidat, de "situatie din teren" - deci ce urmeaza sunt semi-prostii, ia-le ca atare: 40% TV, 20 % online & stuff, 20% evenimente & activari, 20% print & outdoor. foarte in mare, foarte discutabil.








Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

2731 vizualizari

  • stolojan (Miercuri, 3 iunie 2009, 20:46)

    doru [anonim]

    domnule alexandrescu, daca ati fi fost consultant pentru PD-L, l-ati fi trimis pe stolojan sa filmeze spot electoral pe un camp? vi se pare ca aceea e imaginea in care se regaseste stolojan?
    • stolojan pe camp (Joi, 4 iunie 2009, 14:05)

      Serban Alexandrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui doru

      aici se vede destul de tare incompetenta celor implicati. e destul de limpede ca fiecare "actor" trebuie distribuit intr-un rol plauzibil personalitatii lui. politicienii nu fac exceptie de la aceste reguli elementare de 'casting'.
  • psd (Miercuri, 3 iunie 2009, 20:47)

    marcelle [anonim]

    exista ceva mai presus de stupizenia aceea de spot al psd-ului, cu fetita cu 3 trandafiri in mana? ca privitor/alegator, ce mesaj va transmite spotul acela?
  • stradal (Miercuri, 3 iunie 2009, 20:51)

    alegator [anonim]

    mie mi se pare ca banii dati de partide pentru bannere si panouri stradale si afise si meshuri au fost bani dati degeaba. umblu toata ziua prin oras si nu mi-au sarit in ochi. mai ales ca e a treia tura de alegeri in 12 luni, creierul meu nu mai vede ceva deosebit in a avea chestii portocalii si rosii si galbene pe strazi.

    care credeti ca ar fi fost abordarea cea mai potrivita pentru promovarea stradala?
    • "stradale" (Joi, 4 iunie 2009, 14:09)

      Serban Alexandrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui alegator

      panourile stradale sunt bune doar in masura in care fac "notorietate". dar greu pot face altceva decat notorietate. nu poti promova pe ele un mesaj complex. daca eu vad 11 candidati in spatele lui geoana nu stiu si de ce ar trebui sa ii votez. panourile sunt o media foarte limitata din acest punct de vedere. nu cred ca m-as fi agitat foarte tare pe outdoor daca as fi fost candidat. e totusi 2009, nu vad de ce ar trebui sa ne purtam ca in 1979 din punct de vedere publicitar.
  • campanie (Miercuri, 3 iunie 2009, 21:50)

    dan [anonim]

    Buna ziua! As vrea sa imi raspundeti si mie la cateva intrebari:
    1. De ce credeti ca romanii nu sunt atat de interesati de alegerile europarlamentare - multi nici nu stiu data cand au loc .
    2. De ce Parlamentul European are de suferit, ca imagine? Credeti ca in spatele acestei campanii de promovare au fost profesionisti adevarati sau oameni de doi lei, care nu si-au dat interesul...
    Din care stiti dvs, cum s-a realizat campania in alte tari europene?
    3. Din punctul dvs de vedere, care este spotul/panoul cel mai bine realizat? Dar cel mai prost in campania pentru europarlamentare?
    4. Puteti sa imi explicati cum se realizeaza un spot sau o campanie pentru alegeri? Candidatul are vreun cuvant de spus? Cat costa o asemenea campanie?
    5. Ce ar trebui sa ai ca sa obtii succesul? Bani sau idei? Puteti sa exprimati in procente...(scuze, poate vi se pare o intrebare idioata dar ma intereseaza sa stiu ce sunt mai importanti: banii sau ideile)
    6. Cum caracterizati campania Elenei Basescu...Este lipsita de experienta, nu are un limbaj de om politic, usor agramata...a reusit stafful ei sa suplineasca, in timpul campaniei, aceste puncte slabe?
    7. Din experienta de pana acum, campania carui candidat a fost cea mai profesionist facuta (ma refer la tot ce s-a intamplat din '90 si pana acum)
    Multumesc si inca o data scuze ca am pus atatea intrebari.
    • doar cateva din raspunsuri (Joi, 4 iunie 2009, 14:20)

      Serban Alexandrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dan

      1. pentru ca si in europarlamentare tot politicieni trebuie sa votezi. si, dupa 20 de ani, nu mai intelegem de ce ar trebui sa ne agitam pentru niste oameni si partide care au facut cam tot ce le-a stat in putinta ca sa ne demonstreze ca nu pot sau nu vor sa ne rezolve problemele. nu ne mai pasa cine ne reprezinta, cata vreme sunt alesi din acelasi "pool" de "catindati". e primul an cand ma intreb si eu de ce sa ma mai duc la vot. politica e o categorie atat de compromisa incat nu mai poate fi revitalizata fara aparitia unor noi cauze, partide, politicieni.

      2. parlamentul european are de suferit prin simplul motiv ca vezi ca un om ca norica nicolai poate face parte din el. dar si pentru ca toate institutiile europene - si parlamentul nu face exceptie - nu stiu sa comunice decat foarte greoi, invechit si imbacsit. "Institutional", in sensul atat de rau al cuvantului.

      5. si bani, si idei, dar - o sa radeti foarte tare - si niste principii pe care nu doar sa le balmajesti. mai ai nevoie si de credibilitate, ca persoana. nu poti face asta cu traseisti. problema e ca mecanismul este astfel facut incat oricat de prost ai fi si oricat de prost ai comunica, cineva tot va fi ales pana la urma. chiorul din tara oribilor.

      6. campania EBA se bazeaza pe faptul ca are un nume cu mare awareness si pe faptul ca deocamdata este doar agramata si nu si hoata. multi vor prefera naivul, pentru ca inca n-a avut cand sa greseasca.
  • CARTI (Miercuri, 3 iunie 2009, 21:53)

    mihaela [anonim]

    Buna ziua,
    Sunt studenta in ultimul an la fac de marketing. Mi-ar placea sa lucrez in advertising. Ce imi recomadati? Nu am experienta, care sunt pasii pe care sa ii fac?
    Puteti sa imi recomandati cateva carti din acest domeniu?
    Multumesc!
  • duiliu (Miercuri, 3 iunie 2009, 22:01)

    duiliu [anonim]

    Locuiesc in cart Drumul Taberei. Mu se vede nic-un fel de campanie electorala. Ba mint. UIndeva, la una dintre intrarile In piata Drumul Taberei, o masa cu cateva persoane si afise cu sigla PD-L. Atat. Si mai se distribuie gratuit un ziar : Sectorul 6. Asta e companie ? Chiar nu intereseaza pe nimeni alegerile ? Atunci pe mine de ce sa ma intereseze?
    • multa dreptate ai (Joi, 4 iunie 2009, 14:22)

      Serban Alexandrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui duiliu

      intr-adevar, nici ei nu se agita atat de tare sa plece la bruxelles. miza mare par a fi localele, nu europenele. si asta se simte, si intr-adevar, asta ii demobilizeaza si pe alegatori. nu te duci la un meci cand vezi ca jucatorii alearga in dorul lelii.
  • intrebare retorica (Miercuri, 3 iunie 2009, 22:05)

    gabi [anonim]

    Chiar am citit pe diverse bloguri dezamagirea fata de aceasta campanie. Cred ca nu a existat nici o campanie electorala mai mimata, mai plictisitoare, mai jenanta decit e cea de acum. De ce? Ce i-a lipsit acestei campanii? De vina este dezinteresul romanilor sau lipsa unor profesionisti adevarati din spatele candidatilor?
    • si, si (Joi, 4 iunie 2009, 14:25)

      Serban Alexandrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui gabi

      romanii ar vrea ca orice sa le vina cu un efort minim sau nul. de aceea ei nu se screm iar noua nu ne pasa de o Europa in care am vrut sa intram dar pentru care nu suntem gata sa facem nici un efort. insa, repet, nu de profesionisti ai campaniilor avem nevoie, ci de voci noi in politica, de teme noi si de candidati nepangariti. cad ii vom avea, o sa vedeti ca nu vor avea nevoie de campanii marete. si abia ei vor avea nevoie de profesionisti in comunicare. ca sa nu se piarda in bruiajul nasoilor actuali.
  • camp euro-parl (Joi, 4 iunie 2009, 9:28)

    curiosu' [anonim]

    care sunt costurile pentru un spot video electoral de 30 secunde?
    ne putem compara cu alte campanii electorale din fostele tzari comuniste?
    • bani (Joi, 4 iunie 2009, 14:29)

      Serban Alexandrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui curiosu'

      depinde enorm, pe un spot poti cheltui cateva mii de euro, sau cateva sute de mii de euro. este insa vizibil ca in politica bugetele par mai degraba de ordinul miilor. banii multi se duc pe tampenii (pixuri, fluturasi, pliante) care aduc bani prietenilor care sunt insarcinati sa le produca. si de aceea chestiile vitale si cu adevarat importante sunt "under-funded". si se mai duc si pe spaga electorala - care tind sa cred ca e eficienta, mai ales tinand cont de moralitatea de doi bani a majoritatii compatriotilor nostri. saracia dupa mine nu e o scuza pentru acest popor care zi de zi isi sapa singur groapa.
  • alegeri din nou (Joi, 4 iunie 2009, 9:30)

    adi [anonim]

    Cum reactioneaza un "un creator" la obiectiile "omului politic?
    • reactie? ce reactie? (Joi, 4 iunie 2009, 14:32)

      Serban Alexandrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui adi

      intr-o campanie nu ai timp sa convingi pe nimeni ca poate nu are dreptate. si pentru ca majoritatea confratilor care "baga" la electorale nici nu isi propuna sa convinga pe cineva, se marginesc sa isi ia banii (nu putini) si sa o lasa asa cum cade.
  • cine are timp de ei? (Joi, 4 iunie 2009, 9:32)

    criss [anonim]

    Nu le-a spus nimeni "pretendentilor "la euro-parlamentare ca a trecut vremea stilpilor lipiti cu afise?nu-i mai ia nimeni in seama!
    E mai usor sa faci campanie pt un partid mamut ?pt un partid mic?pt un partid aflat in opozitie?

    multumesc
    • cel mai usor (Joi, 4 iunie 2009, 14:34)

      Serban Alexandrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui criss

      cel mai usor ar fi sa faci campanie pentru un partid sau pentru un candidat care chiar sa aiba ceva de spus. si care sa nu ne spuna ce crede ca vrem noi sa auzim. daca toata lumea si-ar crea mesajele dupa sondaje de opinie, toate campaniile ar arata la fel. si de aceea cam si arata la fel.
  • curiozitate (Joi, 4 iunie 2009, 9:34)

    schultz [anonim]

    daca becali are un buget campanie de 1 milion de euro te-ai baga sa-i faci campania? ce l-ai sfatui sa faca sa castige voturi?
    • becali (Joi, 4 iunie 2009, 14:36)

      Serban Alexandrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui schultz

      daca as avea mare, mare, mare nevoie de bani, as accepta, de ce sa fiu ipocrit. dar sa stiti ca 1milion de euro nu e deloc un buget mare. la 10 milioane ar deveni tentant.

      l-as sfatui sa fie el, si sa nu pozeze in politician responsabil si crestin. lui nu-i sta bine serios si preachy, lui ii sta bine drept circar cretin. si de aceea il si iubesc cei care il iubesc.
  • vreau mai mult (Joi, 4 iunie 2009, 9:39)

    biju [anonim]

    Cum crezi ca ma poate face un banner sa votez ?de ce mi-asi irosi 10 minute din viatza la urna?Am vazut un spot publicitar de-al lui Obama.De-a dreptul stupid!!!
    • nu doar stupizenii (Joi, 4 iunie 2009, 14:41)

      Serban Alexandrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui biju

      tu ai vazut doar un spot, insa au fost multe lucruri foarte interesante si chiar si inteligente in campania care a ajuns sa fie data un exemplu nu doar de marketing politic ci de marketing, in general. un banner te-ar putea face atent daca ar contine si altceva decat tampeniile si platitudinile din "electoralele" noastre. nu e vina noastra insa daca politicienii nu au chef sa va zica nimic viu & uman.
  • simpla curiozitate (Joi, 4 iunie 2009, 9:43)

    acidutzu [anonim]

    Firma de publicitate/consultantul are vreun rol in felul in care se prezinta "clientul" in aparitziile televizate, sau in "baile de multzime"?Cit se tine cont de "sfaturile lor"?
    • mai slab decat ai crede (Joi, 4 iunie 2009, 14:45)

      Serban Alexandrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui acidutzu

      el propune, politicienii insa decid. as zice ca - la medie - sfaturile sunt urmate in circa 10%. pana la urma se face tot cum stiu ei ca se face sau cum le spune un hipopotam din partid care 'a mai lucrat si la campania trecuta' deci, e un 'experimentat' pe care toti din partid il asculta. e foarte multa frustrare in munca de comunicare electorala, si tocmai pentru ca e atat de idiot ce se intampla, trebuie sa fii convins cu multi bani ca e un job pe care ar trebui sa il iei in considerare.
  • Intrebare (Joi, 4 iunie 2009, 11:18)

    Popescu [anonim]

    Cat de adevarata e urmatoarea afirmatie: "Nevoia de publicitate a crescut periculos de mult incat la finele anului 2007 si inceputul lui 2008 sectoarele care se ocupau cu productia si cercetarea au devenit auxiliare celei de publicitate, marketing, PR..." Adica nu conta decat un lucru: publicitatea (binenteles cu un produs cat de cat ok ! sau mai bun !) Nu crezi ca e nevoie sa schimbam perpectivele, caci in ritmul acesta o sa consumam numai porcarii dar care arata bine si miros bine , plus cu reclame fff bune !
    • prea generala (Joi, 4 iunie 2009, 14:47)

      Serban Alexandrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Popescu

      e adevarat ca modul in care vindem lucruri a inceput sa devina cam prea important fata de modul in care facem lucruri. da, e gresit, dar da, e global. poate de la criza sa ne mai vina putin mintea la cap - dar daca nu dureaza destul nu are cum sa ne vina mintea la cap.
  • Incepem (Joi, 4 iunie 2009, 14:03)

    Sorana Mihailescu (moderator) [hotnews.ro]

    Buna ziua,
    Domnul Serban Alexandrescu a sosit in redactia HotNews.ro si va raspunde la intrebarile postate pana acum.
  • ceva de bine (Joi, 4 iunie 2009, 14:17)

    c [anonim]

    E vreo chestie din campania electorala care v-a placut?
  • milut (Joi, 4 iunie 2009, 14:24)

    marioru [anonim]

    Domnul Marian Milut e peste tot, dar chiar peste tot, cu afise, bannere etc. Il ajuta cu ceva? Mi-e greu sa tin minte de la ce partid e, da' dak ma intrebi sa numesc un candidat, cred ca dupa ce i-am vazut fata de 1k de ori e al doilea care-mi vine pe limba, dupa fisa lu base. E bine ce face milut?
    • tu stii (Joi, 4 iunie 2009, 15:07)

      Serban Alexandrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui marioru

      o sa il votezi din cauza ca l-ai tot vazut? pana la urma aici e raspunsul la intrebarea ta. e adevarat, lumea nu prea voteaza candidati de care n-a auzit. dar dintre candidatii de care a auzit, diferenta nu e data de numarul de ori de care ai auzit de el, ci de relevanta mesajului lui sau de factorul "simpatie inexplicabila', de-i mai zice lumea charisma.
  • slogan (Joi, 4 iunie 2009, 14:25)

    alice [anonim]

    Puteti face pe loc un slogan pentru eba si unul pentru stolojan? Asa sa ne jucam un pic cu imaginatia, daca sunteti de acord. :)
  • campaniile PE (Joi, 4 iunie 2009, 14:32)

    alesul alesilor [anonim]

    Salut
    Despre asa-zisa campanie pe twitter a PE, pt promovarea alegerilor, ce zici? Cu toate birourile nationale/ serviciile in limbile ue ale PE, care dau follow aproape exclusiv la celelalte birouri? Dar despre superclipurile alea care incurajeaza participarea ce zici? Si ca tot veni vorba, cum ti se pare in general ce a facut lowe pentru alegerile astea?
    • "twittosfera"? (Joi, 4 iunie 2009, 15:11)

      Serban Alexandrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui alesul alesilor

      PE pe twitter mi sa pare ok dar cam ridicol totusi. adica nu e rau ca au iesit din panouri si au intrat pe twitter, insa o entitate care se misca greu pe media clasica cred ca se va misca si mai greu pe new media. in sensul ca risca sa para un bogatas de 75 de ani care o arde tinerel si isi pune ochelari de soare oakley, de surfer.

      cat despre clipuri, sunt benigne dar blegute. dar nu pot sa dau cu piatra prea tare, sunt super-constient de cat de greu se lucreaza cu institutiile politice. sincer, mai mir ca i-au lasat sa faca si ce au facut.
  • Pauza (Joi, 4 iunie 2009, 14:42)

    Sorana Mihailescu (moderator) [hotnews.ro]

    Deocamdata, ne oprim aici. Facem o pauza de 15 minute pentru inregistrarea emisiunii Bucuresti Punkt Bonn, in care se vor regasi cele mai interesante intrebari ale cititorilor.
  • Iata-ne inapoi! (Joi, 4 iunie 2009, 15:06)

    Sorana Mihailescu (moderator) [hotnews.ro]

    Pauza a luat sfarsit. Domnul Alexandrescu va continua sa raspunda la intrebarile venite din partea cititorilor.
  • Finish (Joi, 4 iunie 2009, 15:16)

    Sorana Mihailescu (moderator) [hotnews.ro]

    Multumim domnului Serban Alexandrescu pentru prezenta in redactia HotNews.ro si cititorilor care au participat la intalnirea online. Va reamintesc, emisiunea video/audio Bucuresti Punkt Bonn, realizata in colaborare cu Radio Deutche Welle va fi postata pe site vineri dupa-amiaza, incepand cu ora 17.00.
    Numai bine, pe saptamana viitoare!
  • intrebare simpla (Joi, 4 iunie 2009, 15:22)

    Alin [anonim]

    Sunt cel mai onest om de pe pamant (daca onestitatea suporta termene de comparatie), am strans semnaturi, sunt independent, competent si candidez la prezidentiale. Vreau sa imi fac o campanie agresiva de publicitate, insa nu am suficienti bani. Ma pot apropia foarte usor si eficient de tineri, dar ce fac cu "babetarismul" din Ro? Pot ajunge cel mai sukar om din stat fara bani, doar cu adevaratele valori de partea mea? Se poate intampla asa ceva in tara tuturor posibilitatilor? Daca da, imi cer scuze, dar eu am plecat sa strang semnaturi.... (textul de dinainte era fictiv)
    • too high, too soon (Joi, 4 iunie 2009, 15:46)

      Serban Alexandrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alin

      poti fi presedinte si nevotat de babe & mosi. dar tinerii sunt chiar mai nasoi decat babele si mosii, pentru ca li se rupe mult mai tare de politica. insa ce e gresit in chestia asta e ca tu crezi ca poti fi votat direct presedinte. nu se poate din prima. e ca si cum daca ii dai 1 miliard fabricii de tenisi din dragasani poti sa bati nike in 2 ani de zile. nu se poate atat de repede. si obama a fost intai congressman & senator, nu a ajuns direct din mulatru anonim, presedinte. nu merge asa. nu asta e viteza cu care se intampla lucrurile.
  • Distributia mediilor de comunicare (Joi, 4 iunie 2009, 15:27)

    Dragos [anonim]

    Cum ati distribui in procente bugetul alocat pe campanie? (new media, print, outdoor, indoor, etc)
    • impartire (Joi, 4 iunie 2009, 15:49)

      Serban Alexandrescu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dragos

      depinde foarte mult de obiective, de candidat, de "situatie din teren" - deci ce urmeaza sunt semi-prostii, ia-le ca atare: 40% TV, 20 % online & stuff, 20% evenimente & activari, 20% print & outdoor. foarte in mare, foarte discutabil.
  • mirare (Joi, 4 iunie 2009, 17:47)

    Dedalus [anonim]

    Eu am o singura nedumerire: cum se face ca nimeni din cei pe care i-am ascultat (cred ca vreo 6-7 dintre cei mai vizibili) nu stie de fapt care rolul Parlamentului European?

    Cum de toata lumea spune acelasi lucru absolut neadevarat ca "Europparlamentarii romani vor reprezenta Romania la Parlamentul European"?

    E asa de inradacinata aceasta prostie gogonata, ca in momentul in care intimplator i-am spus unui candidat mai marunt ca nici vorba sa reprezinte Romania la Parlamentul European - asta fiind chiar interzis- s-a uitat patrat la mine...

    Mai mult, 99% din promisiunile eurocandidatilor pe care le-am auzit tin de competenta exclusiva a consiliilor locale, a Guvernului Romaniei, a Parlamentului Romaniei- oricum in nici un caz de Parlamentul European.

    De-aia ma intreb: la ce bun o campanie sofisticata, pentru niste candidati care nici nu stiu la ce candideaza?

    Cum ar trebui sa aleg, dintre toti acesti pafaristi?

    Asa ca... "geaba voda, geaba tzara, campania nu tine loc de cunaostere".

    Stiu si raspunsul, nici nu ma agit:

    "Aveti perfecta dreptate, dar noi in campanie nu ne preocupam de corectitudinea intelegerii candidatului, ne ocupam de imagine, de marketing politic".

    Asa e.

    Dar ce mai conteaza atunci?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri