Revista National Geographic, faimoasă pentru articolele sale despre natură, istorie și știință, dar și pentru fotografii, va renunța la toți redactorii salariați în SUA. Grupul Disney, care deține revista, spune că ea va apărea în continuare în variantă tipărită în engleză, cu aceeași frecvență. Urmează alte tăieri pentru celebrul dreptunghi galben.

National GeographicFoto: Shutterstock

Viitorul pare trist pentru revista tipărită. Washington Post scria că, pentru a se reduce costurile, revista National Geographic nu va mai fi vândută în SUA la chioșcurile de ziare, începând cu anul 2024.

Acest val de concedieri este al patrulea din 2015 încoace, cel mai recent fiind acum nouă luni. În această ultimă serie se renunță la 19 redactori salariați.

Revista în engleză va apărea în continuare. În locul redactorilor salariați vor scrie freelanceri, iar textele finale vor fi corectate și „asamblate” de editori.

Reamintim că, la început de 2022, revista și-a încetat apariția în România, după ce apăruse timp de 20 de ani.

Chris Albert, purtător de cuvânt la National Geographic , spune, pentru Washington Post, că tăierile anunțate NU vor afecta frecvența lunară de apariție a revistei. „Vom avea flexibilitatea să spunem povești diferite și să ne întâlnim audiența acolo unde se găsește, pe multe platforme”, spune Albert.

Revista apare din 1888 în engleză, iar maximul l-a atins în anii 80, când avea aproape 13 milioane de abonați în SUA și alte câteva milioane în restul lumii. La final de 2022 numărul de abonați în SUA era de 1,8 milioane, revista fiind printre cele mai citite, într-o lume în care puține reviste au rămas „pe print”.

Surse: Washington Post, CNN