Mass media in alegerile prezidentiale 2009

Marina Almasan, mai importanta decit duelul Basescu vs. Antonescu. TVR continua atitudinea autista

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Duminică, 15 noiembrie 2009, 10:44 Mass-media in alegerile prezidentiale 2009


Halucinanta si - paradoxal - egala cu sine e prestatia TVR din aceasta campanie electorala. Lipsa interesului pentru alegeri la televiziunea publica a atins simbata punctul critic: in locul dezbaterii Basescu vs. Antonescu de la Cluj, TVR a difuzat emisiunea Marinei Almasan intitulata "Ne vedem la TVR".

Secondata de papagalul Teverel (cel putin asa scrie in promo-ul PR-istic, ca n-am avut rabdare sa verific existenta pasarii), Marina Almasan a ocultat prin prezenta emisiunii sale unul dintre momentele-cheie ale campaniei prezidentiale.

De fapt, aici nu e o culpa a Marinei Almasan, ci de o indiferenta aproape criminala a conducerii postului fata de agenda reala a momentului. Statisticile realizate de Agentia de Monitorizare a Presei (AMP) dadeau indicii serioase despre autismul asumat de TVR (doar 6 stiri electorale intr-o saptamina), iar alegerea de simbata a confirmat politica televiziunii finantate de public.

Acesta e momentul perfect in care strategia de gestionare a TVR trebuie pusa in discutie. Institutia a ajuns in cel mai jos punct al credibilitatii sale. Mai ramine doar ca duminica viitoare sa asistam la un nou episod din TeleEnciclopedia in locul dezbaterii rezultatelor din alegeri.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7305 vizualizari

  • +10 (10 voturi)    
    sună barbar "autică" (Duminică, 15 noiembrie 2009, 10:53)

    gabhry_el [anonim]

    de ce nu încercaţi cuvîntul existent "autistă"?

    asta dacă nu cumva e o greşeală de redactare
    • +10 (12 voturi)    
      Pe banii nostri (Duminică, 15 noiembrie 2009, 13:05)

      Elvis [anonim] i-a raspuns lui gabhry_el

      Sintem dezinformati si manipulati pe banii nostri dintotdeauna. De cite ori tara arde ei transmit muzica simfonica (care oricum e de ascultat, n-ai de ce sa te uiti la unul care taie contrabasul). CIteodata mai schimba cu populara.

      Eu am solutia. Toti de acolo - care sint tot aia de acum 20 de ani- ar trebui trimisi in somaj, fara drept de a se mai angaja vreodata in televiziune (bine, ei ar trebui in prealabil biciuitzi, castrati etc, da hai)

      Dupa aia darimata cladirea si arat locul ala. Si puse panselutze acolo, gard de sirma ghimpata de jur imprejur sa nu-si mai aminteasca nimeni ca a existat asa ceva.

      Pentru ca e singurul bastion al comunimului ramas dupa 20 de ani.
    • -4 (10 voturi)    
      TVR a procedat gresit, dar si PNL si PDL au gresit (Duminică, 15 noiembrie 2009, 16:48)

      mihai1982 [utilizator] i-a raspuns lui gabhry_el

      Lui Remus Cernea i s-a interzis sa participe la "duel". Asa ca si staffurile PNL si PDL se fac vinovate de ingradirea libertatilor. Asa ca ar fi bine sa nu se uite la paiul din ochiul TVR si sa nu vada barna din ochiul lor.
    • -7 (11 voturi)    
      TVR, singurul post destept (Duminică, 15 noiembrie 2009, 23:13)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui gabhry_el

      Pe cine dracu mai intereseaza zicerile mincinoase ale candidatilor ? Numai greata provoaca aceste dezbateri.
    • -5 (11 voturi)    
      TVR (Luni, 16 noiembrie 2009, 10:28)

      Basexcu romanii [anonim] i-a raspuns lui gabhry_el

      daca o adunatura de pseudo-ziaristi cred ca eu(platitorul de taxa)doresc sa vad un betiv care isi admonesteaza contra-candidatul ca nu a avut grija de sotia sa defuncta, se inseala. nu pot spune decat : bravo tvr, pentru faptul ca m-a scutit de o mare rusine din partea presedintelui romaniei!!!inca odata felicitari tvr!!!
      • -1 (7 voturi)    
        Subscriu bravo TVR ! (Luni, 16 noiembrie 2009, 12:47)

        jorjepetrescu [utilizator] i-a raspuns lui Basexcu romanii

        individul provoaca greata , mai bine pentru marea majoritate ca TVR a scutit-o.
        Din pacate asta ii pica bine tocmai impricinatului ,
        care va pierde ceva mai putine injuraturi ("voturi").
      • -1 (3 voturi)    
        Pai tocmai, poporul ar trebui informat (Luni, 16 noiembrie 2009, 15:59)

        Alui [anonim] i-a raspuns lui Basexcu romanii

        Daca vrei sa vada si poporul ceea ce zici tu, nu crezi ca TVR ar trebui sa transmita, iar poporul sa decida? Trebuie scos tot rahatul la suprafata, inclusiv santajul ordinar a SRS si B Chireac. Uite Cernea poate ar fi o alternativa viabila daca ar fi promovat, dar toate televiziunile il ignora.

        Cei care nu stiu, sunt nestiutori, cei care nu vor sa stie, sunt prosti!
      • 0 (2 voturi)    
        P.S.: Uite, n-ai vrea sa stii la ce s-a referit B. (Luni, 16 noiembrie 2009, 16:01)

        Alui [anonim] i-a raspuns lui Basexcu romanii

        Sunt sigur ca nu stii! Daca ai stii, sigur ai avea alta parere despre Crin.
    • -1 (1 vot)    
      PDL+PNL impotriva lui Cernea (Luni, 16 noiembrie 2009, 13:53)

      piticu_sunt_eu [anonim] i-a raspuns lui gabhry_el

      Faza asta cu TVR e minora pe langa ce i-au facut PNL+PDL lui Remus Cernea.

      Au acceptat participarea lui, a ajuns acolo si apoi i-au refuzat participarea si l-au dat afara.
  • -25 (35 voturi)    
    TVR1 (Duminică, 15 noiembrie 2009, 11:01)

    ilie [anonim]

    Noroc ca taranul roman s-a desteptat. Acum are cablu, DIGI sau Dolce
    O mica ancheta a mea prin Romtelecom, imi da dreptul sa spun ca taranul roman nu mai e prostul FSNist de alta data.
    Acum s-a desteptat. Ba unul de langa Targoviste imi spunea ca daca ar stii ca mai are trei zile de trait , l-ar impusca pe Basescu
    Acum exista si TVuri alternative, s-o creada bolnavul de la Cotroceni ca mai poate sta 5 ani nepedepsit
    • +8 (12 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Duminică, 15 noiembrie 2009, 12:47)

      [anonim] i-a raspuns lui ilie

    • +1 (3 voturi)    
      Mai lasa-ne cu televiziunile alternative... (Luni, 16 noiembrie 2009, 15:07)

      enter [utilizator] i-a raspuns lui ilie

      Doar nu vrei sa spui ca deprimantii de la irealitatea sau de la antene stiu ce e aia echidistanta...
      Poate Discovery,Taraf, OTV....
  • +31 (33 voturi)    
    rusine (Duminică, 15 noiembrie 2009, 11:04)

    balta alba [anonim]

    Este rusinoasa atitudinea conducerii TVR!Nici macar la telejurnale nu s-a pomenit de aceasta dezbatere.Cerem demisia omului de paie al PSD-Sasu si nu mai stiu cum... Iata o mica portie din Romania de Maine daca-l votam pe Geoana....
    • -4 (6 voturi)    
      scutestema omule... (Luni, 16 noiembrie 2009, 9:20)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui balta alba

      PSDu e de vina si pentru scufundarea titanicului nu?
      d c orice se intampla in tara asta e din vina PDS
      sincer nu vroiam sa merg la vot
      dar cand vad ziarele de campanie ale PDL, care incalca vreo 2-3 articole penale, bunul simt si consitutia... , cand vad oamenii care parca au ochi de cal parca mas duce sa votez impotriva lui baselu in turu 2.... oricine o fi...
      nu sunt de acord cu atitudinea cu votul negativ si chiar urasc ca ma gandesc sa fac asa ceva... dar cand vad ziarele de campanie ale lui baselu imi vina sa borasc... nici macar becali sau vadim nu pot di mai rau decat el... macar aia nau sustinerea unui partid puternic!
      si nu ma frecati cu ceea ce a faut basescu, ca nu a facut nimic... aprape 5 ani a avut majoritate parlamentara si tot ce a facut a fost sa dea din gura... se lupta cu mogulii, dar nu e nici unul arestat, asa ca sa ma scuteasca. asta e gargara pentru fraieri...
    • -3 (3 voturi)    
      RUSINE??? (Luni, 16 noiembrie 2009, 10:31)

      Blonda din Cotroceni [anonim] i-a raspuns lui balta alba

      Doamna Balta Alba, nu este nicio rusine ca TVR a avut grija, cum nu a mai avut niciodata de noi si de copiii nostrii.Atitudinea este pur si simplu o reactie demna si controlata a conducerii acestui post.BRAVO TVR!
      • +2 (2 voturi)    
        Asa are TVR-ul grija de voi (Luni, 16 noiembrie 2009, 16:23)

        Alui [anonim] i-a raspuns lui Blonda din Cotroceni

        incat sa fiti ignoranti (ca niste copii). Daca nu-ti place nu te uita, dar TVR are o obligatia fata de cetatenii Romaniei de a-i informa in legatura ce cei care vor sa-i conduca. Voi sunteti ca rusii din bancul asta:
        "Respandirea de bancuri denigratoare la adresa tov. Stalin se pedepseste cu deportarea in Siberia. Ascultarea respectivelor bancuri se pedepseste cu executia imediata".
  • -9 (21 voturi)    
    ssss aaaa ssss uuuuu (Duminică, 15 noiembrie 2009, 11:09)

    domnu' [anonim]

    s-a sustinut ca TVR n-ar fi impartial, echidistant
    s-a suspectat ca ar favoriza PSD
    s-a sugerat ca oamenii valorosi parasesc TVR-ul
    s-a sublinat ca le scade audienta

    Prostii !!!

    TVR-ul ar trebui luat ca model de celelalte televiziuni... Poate ar trebui ca si A3 sau R sa faca acelasi lucru... sau poate fac deja :)

    Sasustinem in continuarea televiziunea noastra nationala.

    La munca!
    • +8 (8 voturi)    
      Zici? (Duminică, 15 noiembrie 2009, 15:39)

      Luk [anonim] i-a raspuns lui domnu'

      In opinia domniei voastre, sa televizezi o dezbatere intre candidatii la presedintie, inseamna sa renunti la obiectivitate?

      Daca venea Geoana, mai era asa?

      Iar macane si fuge de rupe pamantul...
      • -1 (1 vot)    
        Remus Cernea a fost scos afara (Luni, 16 noiembrie 2009, 13:55)

        piticu [anonim] i-a raspuns lui Luk

        Remus Cernea a fost scos afara, cum e asta impartialitate?
        • +2 (2 voturi)    
          Dar a incercat... (Luni, 16 noiembrie 2009, 15:38)

          igorbt [anonim] i-a raspuns lui piticu

          Vezi tu, el a incercat sa atraga atentia asupra sa, dar nu a reusit. De fapt el nici nu spera... Nu prea ii inteleg pe toti acei candidati care candideaza desi stiu SIGUR ca nu au nici o sansa.
    • +3 (3 voturi)    
      desigur (Duminică, 15 noiembrie 2009, 19:15)

      Gauloise [utilizator] i-a raspuns lui domnu'

      de parca Televiziunea Romana ar fi ceva branza de Sibiu, de productie romaneasca pe care sa o cumparam din MegaImage.
    • -3 (3 voturi)    
      ma (Duminică, 15 noiembrie 2009, 21:43)

      grigore [anonim] i-a raspuns lui domnu'

      domnu' io nu inteleg de ce luasi atatea minusuri
      sau bugetarii stau pe net?
  • -6 (16 voturi)    
    Nu sunt de acord (Duminică, 15 noiembrie 2009, 11:12)

    Marius [anonim]

    Dimpotriva, cred ca este prea multa politica la TV. Pe cele 2 posturi principale de stiri, private, numai asta e toata ziua. O sa ziceti ca astea nu ajung la sate, dar va inselati...ajung si acolo, foarte multe gospodarii au antene sau cablu. Daca cineva prinde numai TVR-ul, si deci nu are prea multe optiuni de a alege, de ce sa-i strici ziua cu politica? Ati facut un sondaj sa vedeti pe cati ii intereseaza politica?

    Deci, cred ca e prea multa potica la TV in general si oamenii sunt dezgustati de ea.

    Am intrebat pe cineva ieri ce parere are de campania electorala si a zis ca nu e interesata de circul asta.

    Pe de alta parte, am locuit o vreme in UK si acolo e foarte putina politica la TV, in general se dau stiri pe scurt, ceva interviuri. BBC-ul, care e un fel de corespondent al TVR-ului, da putina politica si cum am zis, in general stiri, nu dezbateri interminabile si fara sens.
    • +18 (22 voturi)    
      cine se mai uita la TV Sassu-PSD? (Duminică, 15 noiembrie 2009, 12:00)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui Marius

      fumate de tipul Almasan, nepoti ,nepoate ,verisoare -s-a umplut TVR de profesionisti,emisiuni de 3 parale ,nici un film klumea -inainte mai era Telecinemateca -zero absolut !! !
      cine isi mai pierde timpul cu TVR 1-3 ? fara michteaux acum !
      • -4 (4 voturi)    
        cine se mai uita la TV Sassu-PSD? (Duminică, 15 noiembrie 2009, 17:48)

        crisneagu [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

        Ai dreptate, daca tie nu-ti plac filmele de calitate, iar cei care te indrumau sa te uiti la TVR, te-au lasat sa te descurci singur in fata televizorului... Desi ai o telecomanda la indemana, tu nu reusesti sa butonezi decat intre un "capatos" si un "diaconescuin direct" fara sa te preocupe nivelul tau de cultura care ajunge incet, incet mai jos decat nivelul tau de trai.
  • +18 (20 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Duminică, 15 noiembrie 2009, 11:16)

    [anonim]

  • +16 (18 voturi)    
    Nu se spune "autica"... (Duminică, 15 noiembrie 2009, 11:16)

    Observator roman [utilizator]

    ...ci "autista". Asta daca vorbim de limba romana...

    In ce priveste politica TVR, lucrurile erau clare de multa vreme. Nu e insa deloc usor sa se opereze transformarile necesare in aceasta institutie: ar trebui sa existe o majoritate parlamentara mai transanta plus... (aici e aici!) vreo doi-trei oameni "providentiali'. Care sa aiba adica viziune si puterea de a indeplini programul de restructurare.
  • +30 (34 voturi)    
    interesul (Duminică, 15 noiembrie 2009, 11:17)

    dum_i [utilizator]

    Cine conduce TVR? PSD.

    1. Geoana participa la dezbatere? NU. IRONIA : A fugit ca un las desi el ceruse dezbaterea
    2. Are PSD interes sa se prezinte multi oameni la vot ? NU. IRONIA: PSD se pretinde un partid al celor multi
    3. Are PSD interes ca referendumul sa fie validat ? CLAR NU.
    4.Din ce e finantat TVR. Din banii NOSTRI. IRONIA : Cam asta a facut PSD de 20 de ani. A luat institutii/fabrici/unitati finantate de NOI si le-a folosit pentru clica lor de mafioti. De ce sa scape TVR cand poate fi folosit pe banii nostri pentru manipularea noastra?

    I rest my case.
    • -18 (24 voturi)    
      Oh, Doamne! (Duminică, 15 noiembrie 2009, 11:41)

      Saturn [anonim] i-a raspuns lui dum_i

      dumi de unde postezi? De la spitalul 9? Ai probleme la mansarda? Cum e posibil sa debitezi asa ceva? TVR-ul a fost intotdeauna televiziunea puterii iar noi ce citim aici? Ca PSD+ul e de vina! Incredibil. Strategia TVR e f buna deoarece cei ce nu vad decit TVR-ul au pierdut ocazia sa-l vada pe basescu invins pt prima oara. Au pierdut ocazia sa vada afirmatia lui jegoasa cu privire la fosta sotie a lui Antonescu. Nu a cistigat nimic Geoana.
      • +20 (22 voturi)    
        tvr (Duminică, 15 noiembrie 2009, 12:02)

        madmaxwtl [utilizator] i-a raspuns lui Saturn

        TVR este postul puterii si ghici cine a mai fost la putere pana la sfarsit de septembrie...PSD. Asa ca a putut sa isi impuna omul la TVR si anume pe Sassu...asa ca ar fi bine sa incercati sa ganditi singuri si avand toate informatiile si nu doar cele partiale difuzate de 2 trusturi, nu spun cine...
        • +13 (13 voturi)    
          Corectie (Duminică, 15 noiembrie 2009, 17:37)

          Leon [anonim] i-a raspuns lui madmaxwtl

          Din amintirile mele vagi, Sassu a fost numit la TVR in 2007, pe vremea primei coalitii PSD-PNL. Cum ar veni, erau la putere cind PNL-ul conducea tara.

          Oricum ,romanii au de unde sa aleaga in materie de posturi TV: intre autistii lui Sassu si paranoicii lui Vantulescu.
      • +6 (6 voturi)    
        jegoasa... (Duminică, 15 noiembrie 2009, 12:09)

        nel [anonim] i-a raspuns lui Saturn

        Jegoasa, jegoasa... dar daca e adevarat afirmatia?
        Daca este adevarat ca si-a parasit sotia, care era bolnava de cancer si apoi aceasta s-a sinucis, e cam rau pt Crinut. Nu da bine la imagine.
      • +15 (15 voturi)    
        Corect...Nu a cistigat nimic Geoana... (Duminică, 15 noiembrie 2009, 13:17)

        eu [anonim] i-a raspuns lui Saturn

        ba din contra: a dovedit ca e un las care nu are responsabilitatea propriilor actiuni preferand sa fie chibitz. Mare pacat ca "prostanacul" intra in turul 2.
  • +17 (23 voturi)    
    Ca de obicei, (Duminică, 15 noiembrie 2009, 11:20)

    domino63 [anonim]

    TVR este in urma cu un pas!
    Cu sassu!
    Si mai spune lumea ca tevere, nu sunt controlate de pesede!
    De ce mai platim abonament, daca ne dau numai ce vor ei?
    Sa/l plateasca goagal, geoala, ilici... ca dor pe ei ii vedem acolo!
  • +12 (20 voturi)    
    TVR - cea mai proasta televiziune din Romania (Duminică, 15 noiembrie 2009, 11:23)

    Gigel [anonim]

    Ce sa le ceri dom'le.
    Niste bugetari ....
    • +3 (5 voturi)    
      Nici chiar aşa (Duminică, 15 noiembrie 2009, 11:50)

      senator [utilizator] i-a raspuns lui Gigel

      Este clară manipularea sugerată/stimulată/impusă de Sassu, omul PSD-ului, dar de aici şi până la a spune că e cea mai proastă televiziune din România, e cale lungă. Dacă ar fi aşa, de ce companiile concurente racolează tot timpul oameni formaţi de această televiziune?
      PS NU lucrez la TVR. Nici măcar nu lucrez în acest domeniu.
      • +6 (6 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Luni, 16 noiembrie 2009, 9:20)

        [anonim] i-a raspuns lui senator

      • +3 (3 voturi)    
        TVR racoleaza NU invers: (Luni, 16 noiembrie 2009, 9:46)

        gabifm [utilizator] i-a raspuns lui senator

        tabara de la protv, mihai constanin tot prptv, (ex)prelipceanu de la vantu. sunt exemplele care le cunosc eu.
        am scris (ex)prelipceanu pentru ca pe cel de acum nici macar tvr-ul nu cred ca-l mai ia. oricat s-ar spala.
  • -2 (8 voturi)    
    lasa asa (Duminică, 15 noiembrie 2009, 11:27)

    semaca [anonim]

    Eu unul sunt satul pana in gat de balciul politic romanesc si sper din inima ca "indiferenta criminala" a TVR sa continue in ciuda importantei catastrofale pe care stirile politice continua sa o aiba. Pe de alta parte daca televiziunea e publica mi se pare normal sa trateze foarte sec subiectul si sa lase analistii, mogulii, clovnii si spalatorii de cadavre sa joace la alte televiziuni jocul lor mincinos, scarbos si inevitabil partinic, de multe ori la marginea penalului.
    • -4 (6 voturi)    
      Lasa asa! (Duminică, 15 noiembrie 2009, 13:33)

      Andrei MITRAN [anonim] i-a raspuns lui semaca

      Acest punct de vedere mi se pare cel mai corect!
      Macar televiziunea publica sa ne scuteasca de balciul acesta desart, cand au ajuns ca toate electrocasnicele din casa sa emita numai emisiuni politice. Mai rau decat inainte!.....
      Prefer neutralitatea si emisiunile de divertisment, oricare ar fi ele, in locul desgustatoarelor emisiuni politice, care la un moment dat nu fac altceva decat sa ma convinga sa nu mai merg sa votez nimic!
    • -3 (3 voturi)    
      daca dau teleenciclopedia (Duminică, 15 noiembrie 2009, 14:04)

      Io [anonim] i-a raspuns lui semaca

      in loc de aberatii despre alegeri, eu ma uit la TVR. Nu de alta, dar Teleenciclopedia este mult mai interesanta...
  • +13 (19 voturi)    
    Nesimtire si manipulare (Duminică, 15 noiembrie 2009, 11:29)

    noki [anonim]

    Acest post nenorocit, cu 3000 de mancatori de bani ai cetatenilor, care vineri seara pleaca toti acasai, in afara de femeia de serviciu, care da drumul la filme proaste, ar trebui discutat public si restructurat total.
    Propun presei sa initieze o dezbatere publica, asupra programelor acestui post, a bugetului sau si a reducerii personalului care arde gazul de pomana.
    Nu e normal ca presedinele tarii sau evenimente importante, sa vedem la alte posturi, sau sa nu vvedem deloc (in anumite zone ale tarii).
    Or ramane post national de informare, cu toate obligatiile ce incumba, or sa fie privatizat.
    • -1 (1 vot)    
      corect (Luni, 16 noiembrie 2009, 14:45)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui noki

      cu o observatie: politica de personal si interesele ascunse de la TVR sunt identice cu cele ale televiziunilor private! aceiasi pilosi si "recomandati" politic ii veti gasi si la TVR, si la Antena, si la Realitatea, cam la toate.
  • 0 (4 voturi)    
    a? (Duminică, 15 noiembrie 2009, 11:35)

    dan [anonim]

    ce-nseamna "autica"?
  • +9 (11 voturi)    
    tot despre ignoranta sau necunoastere partea 1 (Duminică, 15 noiembrie 2009, 11:50)

    bibi [anonim]

    citeam deunazi un articol din gandul "DECLARAŢIE Ion Predescu, de la Curtea Constituţională, explică ce urmează dacă şi Guvernul Negoiţă cade

    Judecător al Curţii Consti­tuţionale: „Băsescu nu poate dizolva Parlamentul după alegeri” "

    http://www.gandul.info/news/judecator-al-curtii-consti-tutionale-basescu-nu-poate-dizolva-parlamentul-dupa-alegeri-5093714

    ce vad in acest articol : un judecator al curtii constitutionale in plin exercitiu, da consultatii despre o problema strict constitutionala.
    cu alte cuvinte se antepronunta intr-o posibila cauza care va avea rezolvare numai la curtea constitutionala, daca va trebui transata la un moment dat.

    nu e nicio indoiala ca acest subiect, dizolvarea parlamentului, nu se poate transa decat la curtea constitutionala , nu in orice instanta, nu la vreo curte de arbitraj, nu la alte foruri de mediere. tine strict de constitutie - art.89 "Dizolvarea Parlamentului"
    sa vedem cum functioneaza curtea constitutionala a romaniei :
    printre altele curtea "e) soluţionează conflictele juridice de natură constituţională dintre autorităţile publice, la cererea Preşedintelui României, a unuia dintre preşedinţii celor două Camere, a primului-ministru sau a preşedintelui Consiliului Superior al Magistraturii; " - exact problema despre care fac vorbire mai sus.
  • +8 (10 voturi)    
    ignoranta sau necunoastere partea 2 (Duminică, 15 noiembrie 2009, 11:52)

    bibi [anonim]

    la articolul 64 dinLEGEA Nr.47/1992 republicata privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale se spune clar si fara echivoc:
    Art.64. - Judecătorii Curţii Constituţionale sunt obligaţi:
    a) să-şi îndeplinească funcţia încredinţată cu imparţialitate şi în respectul Constituţiei;
    [b]b) să păstreze secretul deliberărilor şi al voturilor şi să nu ia poziţie publică sau să dea consultaţii în probleme de competenţa Curţii Constituţionale;[/b]
    c) în adoptarea actelor Curţii Constituţionale să-şi exprime votul afirmativ sau negativ, abţinerea de la vot nefiind permisă;
    d) să comunice preşedintelui Curţii Constituţionale orice activitate care ar putea atrage incompatibilitatea cu mandatul pe care îl exercită;
    e) să nu permită folosirea funcţiei pe care o îndeplinesc în scop de reclamă comercială sau propagandă de orice fel;
    f) să se abţină de la orice activitate sau manifestări contrare independenţei şi demnităţii funcţiei lor.

    precum se poate vedea la aliniatul b) le este interzis judecatorilor curtii constitutionale sa ia pozitie publica sau sa dea consultatii in probleme de competenta curtii.
    ce face domnul predescu judecator al curtii constitutionale in functie , in data de 14 noiembrie 2009, in ziarul gandul? da o declaratie- consultatie pe o problema strict de competenta curtii constitutionale.

    din regulamentul de aplicare a legii 47 aflu ca pentru asemenea cazuri , curtea nu se autosesizeaza, ( ea fiind cea care va analiza aceasta incalcare a statutului judecatorilor curtii constitutionale, prin plenul ei), ci va analiza si dispune disciplinar doar in urma unei sesizari.
    cred ca peste acest eveniment s-a trecut mult prea usor, fapta in sine reprezinta un mod de sfidare a unei legi, a unor reguli, pe care evident ca nimeni nu le poate incalca fara sa isi asume si sa plateasca.
    de ce vad tocmai la omul care vegheaza la respectarea si aplicarea unei legi, acest comportament?
  • +8 (10 voturi)    
    ignoranta sau necunoastere 3 (Duminică, 15 noiembrie 2009, 11:53)

    bibi [anonim]

    daca as raspunde "pentru ca poate" mi s-ar parea mult prea simplist tocmai pentru ca acolo ar trebui sa existe moralitate si dincolo de indoiala respect pentru si in fata legii.

    trebuie sa subliniez ca acelasi regulament prevede ca un judecator nu se poate abtine intr-o cauza.... astfel ca abtinerea sau recuzarea unuia care se antepronunta nu este posibila. tocmai de aceea le este interzis sa se exprime public sau sa dea consultatii in probleme ce tin de curtea constitutionala.

    si totusi, s-a intamplat... dar mai ales s-a trecut atat de usor peste acest eveniment... nu am vazut pozitia ONGurilor , ma refer cel putin la cele juridice, nu am vazut pozitia massmediei in aceasta privinta.
    despre pozitia cetateanului, nu pot vorbi si aduce culpe, pentru ca aceasta problema este una mai complexa...unui simplu cetatean nu ii este la indemana a stii, cunoaste aceste prevederi. daca pozitia massmedia, aceea de formator de opinie este inexistenta, cum sa ajunga la urechea cetateanului aceasta incalcare flagranta a legii?

    ma intreb, domnul predescu nu stia despre aliniatul b din articolul 64 al legii de functionare a curtii constitutionale? ma indoiesc sincer... si atunci ramane intrebarea legitima "de ce a procedat astfel?"
    s-au terminat juristii constitutionalisti , avocatii, care ar fi putut sa exprime pareri in privinta asta?
    a devenit aceasta problema o problema de viata si de moarte, de forta majora sau de necesitate, pozitie in care as putea incerca niste circumstante atenuante fata de declaratia domnului predescu?

    sau poate domnia sa miza tocmai pe ignoranta, pe necunoastere sau pe dezinteresul societatii civile asupra unor elemente de baza acelea de respect fata de lege si de respectarea ei in toate conditiile si de catre fiecare cetatean al acestei tari. caci daca nimeni nu sesizeaza curtea constitutionala, domnul predescu este curat, uscat si nu se va putea lua in discutie comportamentul lui de judecator situat deasupra legii.
    • +6 (6 voturi)    
      dl Predescu si Curtea Constitutionala (Duminică, 15 noiembrie 2009, 16:23)

      urania [utilizator] i-a raspuns lui bibi

      Domnia sa era in starea domniei sale 'naturela' - adica 'sub infulenta aburilor de alcoole'! Tocmai de aceea l-a 'pitit' bunicuta Iliescu acolo: are un om de nadejde printre constitutionalisti, l-a si scos din 'vizorul presei' care, daca imi aduc bine aminte, l-a si surprins cand era beat si a dat niste declaratii complet aiurea! Asta judeca probleme de constitutionalitate a legilor! Halal Curte Contitutionala populata numai pe criterii politice si atat, nimic despre competenta!
  • -3 (7 voturi)    
    Foarte bine! (Duminică, 15 noiembrie 2009, 12:22)

    Erick [anonim]

    Foarte bine ca nu mai dau atata spectacol politic de prost gust! Voi cu ce sunteti mai bogati ca ati urmarit dezbaterea? Si de ce spuneti ca pe TVR sunt filme de 3 bani? Le-ati mai urmarit in ultimii ani? Nu sunt suficient de violente, de pornografice? Nu se dau suficiente manele?
    Urmariti spectacolele voastre politice si fiti fericiti! Circul e tot ce va lipseste! Bine zice Puya in melodia lui, ca circurile adevarate s-au golit, de cand avem atata circ la TV....
  • +12 (14 voturi)    
    tvr (Duminică, 15 noiembrie 2009, 12:42)

    geo [anonim]

    Aceasta televiziune chiar niciodata nu o sa- si schimbe inclinatia politica (va ramane dedicata PSD-ului, acest partid pacatos), m-am saturat de ei, sa le fie rusine!!!!!
  • +12 (14 voturi)    
    tvr (Duminică, 15 noiembrie 2009, 12:44)

    giordi [anonim]

    M-am saturat ca aceasta asa zisa televiziune sa isi bata joc de banii romanilor, sa le fie rusine!!!!!!!!!!!!!
  • +11 (13 voturi)    
    tvr (Duminică, 15 noiembrie 2009, 12:47)

    giordi [anonim]

    Sunt curios ce o sa se intample cu conducerea acestui post,dupa alegeri, cred ca este timpul unei schimbari, de prea muti ani PSD-ul detine controlul acestui asa zis post de televiziune intretinut din banii romanilor.
  • +6 (6 voturi)    
    Ce pretindeti de la Sassu? (Duminică, 15 noiembrie 2009, 13:23)

    Rodica [anonim]

    Un psdist obscur, fara un intelect deosedit, cu o spoiala de cultura , dar urmand neabatut LINIA PARTIDULUI\Oare mai exista CNA , si daca exista cu ce se ocupa ? Acest CNA ar trebui desfiintat fiindca papa bani de la contribuabili degeaba Este o sinecura pentru diversi lingai de partid Care candidat promite sa ne scape de membrii de partid bugetari de la CNA, CNSAS, IICCR erc.?
  • +5 (5 voturi)    
    opinie (Duminică, 15 noiembrie 2009, 14:50)

    chitibus [anonim]

    Probabil, ca, in situatia in care platitori de abonamente radio-tv ar intra in greva civila, respectiv semnarea unei petitii referitoare la sumele percepute de parlamentul Romaniei in contul televiziuni publice de stat prin intermediul unui tert, adica societatea Electrica, ar iesi la lumina un nou scandal.
    Se incaseaza un ban, de catre X , cheltuit de catre Y la ordinul lui Z iar A, cel care plateste nu are nici un cuvint de spus.
    ONG-urile care reprezinta societatea civila, conform uzantelor, ar trebui sa initieze aceasta petitie, la care platitori sa adere sau nu.
  • +5 (5 voturi)    
    ultima gaselnita a ticalosilor (Duminică, 15 noiembrie 2009, 15:29)

    dacian.tolea [anonim]

    politica tvr pare rupta din noua filozofie a lui dinu patriciu. "viata ne este invadata de politica" ne spune de pe toate ecranele o fetita inocenta platita de patriciu sa ii faca publicitate cotidianului sau, intitulat la modul cel mai suprarealist cu putinta> adevarul! insinuand ca politica, adica exact instrumentul lor de baza (culmea tupeului si a ipocriziei, ei facand avere si capatand protectie exclusiv prin folosirea politicului pentru parazitarea si jefuirea statului ,a bugetelor publice!!!), este cea mai mare mizerie, patriciu, urmat indeaproape de tvr, recurge la cea mai perversa manevra, cea de a indeparta lumea de politica, de a o tine departe de urne si de participare la viata publica. unirea-n cuget si-n simtiri dintre patriciu si sasu, adica dintre patriciu si psd este cat se poate de evidenta in aceasta campanie. inclusiv in ceea ce priveste aceasta ultima gaselnita a ticalosilor: sa ia in brate copiii si si animalele si sa faca pe mironositele!!!
  • -2 (2 voturi)    
    bla bla (Duminică, 15 noiembrie 2009, 15:43)

    un roman [anonim]

    ce ar fi sa ne mai lasati cu politica.care nu e altceva decat minciuni goale.uitati-va la ce au facut japonezii cu orasele distruse in razboi.si noi nu avem o autostrada.asa ca.....treziti-va!!!!!!!!!!
  • +5 (5 voturi)    
    Alegeri prezindentile (Duminică, 15 noiembrie 2009, 15:46)

    pician [anonim]

    Partidul Conservator are posturile tv Antena ale lui Voiculescu. PSD de ce sa nu aiba si ei un post tv? Asa ca au pus mana pe TVR-uri. Si daca au mai pus un om de paie la conducere, TVR v-a ajunge sa fie un post tv de nimic, egal cu zero., afiliat indicatiilor pretioase dictate de PSD
  • 0 (4 voturi)    
    Antipolitica (Duminică, 15 noiembrie 2009, 16:54)

    Danut [anonim]

    Eu prefer sa urmaresc TVR in loc de dezbaterile politice. Nu in ultimul rand TVR Cultural.
  • +6 (6 voturi)    
    Incremenïti in proiect. (Duminică, 15 noiembrie 2009, 16:57)

    Sile [anonim]

    Azi de curiozitate m-am uitat la emisiunea d-nei Monica Ghiurco.Imi pare rau , dar se poarta pur si simplu ca un neam de traista:Isi intrerupe aiurea interlocutorii, si procedceaza ca un anchetator de la securitate.Un moderator are obligatia sa lase invitatii sa vorbeasca si nu sa se scoata pe el in evidenta.Ca TVR se comporta astfel nu-i de mirare. Cine ia in seama in Romanika reclamatiile cetatenilor obisnuiti? Observ ca pina acum , aproape nimeni nu a sesizat o afirmatie grava si pertinenta a d-lui Boda: avem o constitutie schweizer, mai mult gaura decit brinza.Cum nu vrea sa sesizeze nimeni ca intreaga clasa politica este pregnant minoritara: Absenta la vot de 60% este puternic majoritara. Si cei raspunzatori dorm pe ei.Dar cum totul tine pin- se rupe, asteptam in continuare cu interes.
    • -1 (3 voturi)    
      confunzi! (Luni, 16 noiembrie 2009, 14:48)

      Murphy [anonim] i-a raspuns lui Sile

      la interviu, invitatul raspunde la intrebarile ziaristului, nu zice ce-i convine lui, deci cand o ia pe miriste trebuie neaparat intrerupt! declaratia e una, interviul alta iar talk-show-ul alta! nu te baga daca esti pe dinafara temei, amice!
  • +3 (3 voturi)    
    Normal.... (Duminică, 15 noiembrie 2009, 18:30)

    mi3rla [utilizator]

    Atitudinea este absolut normala atata timp cat i se plateste intretinerea prin lege... ar trebui macar sa-si retraga numele de "national" intrucat nici macar statul care o protejeaza nu se vede reprezentat. Este inadmisibil ca o confruntare la Presedentia statului sa nu fie transmisa.... dar ma rog asistatii astia sociali nu depind de rating ci de politic si pana nu stiu cine iese vor transmite orice aberatie produsa de orice nulitate pana li se lamureste cine semneaza statul de plata. Macar daca fi avut bunul simt sa transmita filme sau documentare
  • -1 (3 voturi)    
    papagali (Duminică, 15 noiembrie 2009, 22:35)

    nea gigi [anonim]

    Sincer sa fiu, papagalul teverel este mult mai simpatic decat papagalii care ne conduc de douazeci de ani incoace. Prefer sa ma uit la el. De teleenciclopedia nu mai zic. Oldies but goldies. Cred ca daca romanii s-ar fi uitat la teleenciclopedia mai des in ultimii ani, in loc sa caste ochii la toate talk showurile imbecile de la Realitatea si Antena 3, nu am fi fost in actuala situatie politica.
    • +3 (3 voturi)    
      Bagati Discovery papagalule (Luni, 16 noiembrie 2009, 7:59)

      Johnny [anonim] i-a raspuns lui nea gigi

      Si uita-te pina nu mai poti. Lasa-ne cu teleencicpledia, ca mare succes al teverului.
  • +3 (3 voturi)    
    revolta (Duminică, 15 noiembrie 2009, 23:49)

    alicia [anonim]

    Sunt pur si simplu revoltata de atitudinea televiziunii publice! Incredibili, pe banii nostri, ne sfideaza sistematic. Ce fac ONG-urile, dle Parvulescu, dle Toma? Dormiti? sau de aici nu va ies bani si nu va intereseaza? Ce face Parlamentul? ESTE TELEVIZIUNEA PUBLICA, SE AUDE???????
  • -1 (1 vot)    
    tvr (Luni, 16 noiembrie 2009, 0:58)

    alin [anonim]

    Ne-am saturat de talk showuri politice si de minciunile politicienilor .Macar in weekend sa stam fara sa le vedem mutrele. Normal era sa fie o dezbatere anuntata din timp nu una pusa peste noapte , cu un mediator necunoscut si intr-un loc asemenea .Nu va suparati ora exacta se da de la Bucuresti.

    .Ne -am saturat de politicieni de laCluj. Daca doreau sa-i vada toata tara se intalneau la tvr.
  • +3 (3 voturi)    
    . (Luni, 16 noiembrie 2009, 0:59)

    m.s. [anonim]

    mda, poporul se uita la marina, apoi isi dau cu parerea privind spusele lui base, desi nu au fost pe faza.... ;)
  • +5 (5 voturi)    
    Responsabilitate privind referendumul! (Luni, 16 noiembrie 2009, 2:58)

    Om bun [anonim]

    Duminica, doamna Ghiurco a facut emisiunea "Referendum, da/nu".
    Pentru echilibru, a invitat cate doi sustinatori ai fiecarei parti a alternativei. De o parte (echipa "da") erau domnii prof.Stanomir si domnul ing. dizident, iar de cealalta parte (echipa "nu") era doamna dir. al Centrului de Cercetari juridice, impreuna cu bine-cunoscutul Alistar, avocat din echipa Patriciu.
    Se observa inexistenta echilibrului dintre cele doua parti, in privinta expertizei juridice (domnul inginer reprezenta doar constiinta omului din strada, neavand pregatirea juridica necesara pentru a conta in discutie).
    Unul dintre argumentele pe care le-au prezentat cei din echipa "nu" (contra referendumului) a fost faptul ca, prin reducerea numarului de parlamentari, va creste numarul de catateni reprezentati de un parlamentar, de la cca. 45.000, cat este in prezent, pentru fiecare din cei 471 de parlamentari, la cca. 75.000 de cetateni reprezentati de unul dintre cei 300 de parlamentari.
    Se stie ca, in America, Congresul (camera reprezentantilor + senat) este compus din 530 de membri, adica un membru al congresului reprezinta 600.000 de cetateni.
    Daca am avea un grad de reprezentare egal cu cel din America, parlamentul nostru ar trebui sa fie compus numai din 22.000.000 : 600.000 = 37 parlamentari.
    Acesti indicatori trebue sa fie avuti in vedere de cei ce se opun reducerii numarului parlamentarilor din Romania, pentru a nu fi suspectati de partizanat politic sau de iresponsabilitate in tratarea problemelor majore ale tarii ( plsate in limitele unor dizertatii de salon).
  • +5 (5 voturi)    
    TVR1-televiziune platita si cei din mediul rural. (Luni, 16 noiembrie 2009, 7:57)

    ticuta [anonim]

    Daca confruntarea avea loc intre Geoana si Basescu atunci TVR1 era pe faza sa-i faca mediatizare prostanacului.
  • -2 (2 voturi)    
    TeleEnciclopedia (Luni, 16 noiembrie 2009, 8:49)

    Alina [anonim]

    Prefer TeleEnciclopedia oricarei dezbateri politice. Sigur aflu mai multe informatii...

    Si care e problema ca Tvr nu a transmis dezbaterea? Sigur s-a transmis pe alte n canale.
  • +5 (5 voturi)    
    atitudinea TVR (Luni, 16 noiembrie 2009, 8:52)

    Tocanita Emilia [anonim]

    Rusine TVR , aceasta institutie nu-si respecta nici telespectatorii platitori de taxa obligatorie nici Presedintele in exercitiu !
  • +5 (5 voturi)    
    am spus . . . (Luni, 16 noiembrie 2009, 9:18)

    gheorghe [anonim]

    . . . si mai spun odata. Poate aude careva! Daca mergi la un magazin si ti de vinde ceva conditionat de cumpararea altei marfi, de care nu ai nevoie, poti reclama si primi compensatii. Or televiziunea romana se vinde exact ca o marfa greu vandabila la pachet cu energia electrica, de care ai absoluta nevoie. ACEST LUCRU ESTE IMPOTRIVA LEGII dar este tolerat de guvernanti. Atat timp cat, indiferent de prestatie, TVR isi va incasa banii, bataia de joc va continua. Dati populatiei posibilitatea de a plati, daca ii place ce vede. si veti vedea alta fata a TVR.
  • +4 (4 voturi)    
    Incredibil! Nici nu am stiut ca (Luni, 16 noiembrie 2009, 9:38)

    gabifm [utilizator]

    nu a transmis!
    Acestfapt ar trebui sa duca la demisia lui Sassu (PSD). Este clar ca nu ste neaparat cenzura datorata faptului ca Geoana nu a participat ci pur si simplu incompetenta, rirgiditate. Oamenii care lucreaza acolo au nevoie de program, pregatire, organizare pentru a face ceva. Le lipseste inteligenta, spontaneitatea, profesionalismul. Si acest fapt ni se datoreaza noua pentru ca platim abonamene; prin urmare sunt sau nu performanti, au sau nu publicitate, lor le intra banul din abonamente.
    Parlamentul ce va sa vina trebuie sa modifice legislatia; asta daca au curaj sa dea drumul din mana unui instrument politic, TVR-ul.
  • +3 (3 voturi)    
    tvr (Luni, 16 noiembrie 2009, 9:51)

    cucuvaia [anonim]

    fishtecare cetatzean al celei de a treia respublici romanesti plateste o taxa tv odata cu factura pentru electrica...
    oare asta n'ar creia o obligatzie ?
    ori e plata pentru prestare ori e furt la drumul mare !
    aaaa ?!
    mai ales ca tvr e singura teleminciuna care ajunge pe calea undelor pe tot plaiul mioritq.
  • +4 (4 voturi)    
    tvr (Luni, 16 noiembrie 2009, 10:47)

    d_ecebal1254758727935 [utilizator]

    De ce nu se da o lege pentru,ca noi populatia care finantam acest post,sa fim liberi de a lua o decizie in care sa nu mai platim acest post,pe care sincer nu-l urmaresc decat cand dau meciuri de fotbal...in rest nici nu am bagat in memoria televizorului acest post...nu merita,e de tot dezgustul acest post care-si bate joc pur si simplu de noi,cetatenii care-i finantam...pur si simpu ni se vara pe gat acest post...!!!
  • +4 (4 voturi)    
    alegeri prezidentiale (Luni, 16 noiembrie 2009, 11:04)

    gghas [anonim]

    Se pare ca si ONG-urile sunt la mana fostei securitati. De cate ori au o pozitie publica, pot fi acuzate de partizanat politic. Pacat, aveam o parere buna despre dl. Alistar. Despre dl. Parvulescu parca ar fi in p.s.d. de multa vreme. Ar trebui sa ne gandim mai bine la promisiunile DESANTATE pe care le face m. geoana peste tot, culmea ca mai este si crezut, sau asa ni se sugereaza de catre presa. Vai de noi daca dupa 20 de ani de la revolutie, va trebui sa fim condusi de un fiu de fost general de securitate. Asa poate fi explicata ascensiunea unui inginer de uzina, fara vreo functie mai multi ani la rand, direct la ministerul de externe intr-o pozitie de senior. Desi nu se spune nimic despre asta, e usor de intuit cine il impinge in fata pe m. geoana si de ce mai multe institutii, chiar publice, ni-l baga pe gat. Dar daca votul romanului nu valoreaza decat doi mici si o bere, data de vanghelie, mai avem mult sa ne trezim....
  • -2 (2 voturi)    
    extraordinar! (Luni, 16 noiembrie 2009, 12:39)

    airamerica [utilizator]

    "De fapt, aici nu e o culpa a Marinei Almasan, ci de o indiferenta aproape criminala a conducerii postului fata de agenda reala a momentului."
    Chiar asa? Mai intereseaza pe cineva politica?
    Nu cred, se va vedea de altfel si prezenta la vot!
    Bravo TVR!
    • +1 (1 vot)    
      Marina Almasan (Luni, 16 noiembrie 2009, 21:22)

      dxro [utilizator] i-a raspuns lui airamerica

      nu stiu de ce (poate sunt misogin un pic) dar Marina imi este cea mai nesuferita aparatie de pe sticla. E un sentiment atat de puternic si atat de apropiat de repulsia pe care o am pentru ordinul Arachna...


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by