Ministerul italian al Turismului este ridiculizat din cauza unui videoclip oficial menit să atragă turişti în Italia, după ce s-a descoperit că în acesta au fost folosite imagini filmate în Slovenia cu oameni care beau vin sloven, relatează CNN și News.ro.

Secventa incriminata de criticiFoto: Captura video - Ministero del Turismo

Acest videoclip, care face parte dintr-o campanie în valoare de nouă milioane de euro (9.91 milioane de dolari) realizată de grupul de comunicare Armando Testa, a fost ironizat de către critici şi pe reţele de socializare încă dinainte să se afle că a fost filmat în străinătate.

Campania „Open to Meraviglia” („Deschis la minuni”) foloseşte ca „influencer” o Venus computerizată, un simbol al artei italiene, a lui Sandro Botticelli din capodopera Renaşterii „Naşterea lui Venus”.

Această „Venus” foarte modernă poartă o fustă mini, mănâncă pizza şi prezintă unele dintre cele mai mari atracţii turistice italiene.

Criticul de artă Tomaso Montanari a denunțat această campanie publicitară drept „grotescă” şi o irosire „obscenă” de bani. Utilizatorii reţelelor de socializare au parodiat-o pe larg în schimb.

Ministerul italian al Turismului denunță „snobii”

În cea mai controversată secvență apare un grup de tineri aflați la o terasă la soare, bând vin în ceea ce se presupune a fi un loc tipic italian.

Însă observatori atenţi au observat că grădina interioară respectivă se află în regiunea Cotar, în Slovenia, aproape de frontiera cu Italia, şi că pe masă se află o sticlă de vin cu o etichetă din Cotar.

Grupul de comunicare Armando Testa nu a comentat imediat aceste acuzaţii.

Ministrul italian al Tursmului Daniela Santanche, o membră a Partidului Fratelli d'Italia al premierului Giorgia Meloni, i-a catalogat pe criticii viceoclipului drept „snobi”.

Folosirea lui Venus drept „influencer” atrage tineri, s-a apărat ea.