Editia din 2016 a Festivalului Brazilor de Craciun, organizat de Salvati Copiii Romania, a adunat 520.000 de euro in urma licitatiei care a avut loc joi, la Bucuresti, cel mai licitat brad fiind cel realizat de Catalin Botezatu si Scoala Metropolitana ARC, care a stabilit si un record absolut in toate cele 16 editii, fiind adjudecat cu 127.500 de euro, transmite Agerpres.

Brad realizat de Botezatu, adjudecat pentru 127.500 de euroFoto: Facebook / Salvati Copiii

Bradul, care poarta numele de "Orasul de cristal", a fost castigat de firma Catena.

"Plecand de la basmul lui Ernst Theodor Amadeus Hoffmann - "Spargatorul de nuci si regele soarecilor" -, am incercat sa redam o particica din lumea magica a imaginatiei si a copilariei, aducand in realitate, din visul Mariei, fetita din poveste, un bradut din Imparatia dulciurilor, din Joclandia", au descris bradul creatorii acestuia.

Pentru editia din 2016 a Festivalului au fost creati 27 de brazi. Toti au intrat, intr-o prima faza, in licitatia de tip silent option, iar 13, care au fost licitati la cele mai mari sume, au intrat in licitatia cu strigare.

"Este a 16-a editie a Festivalului Brazilor de Craciun. Aceasta seara are un dublu rol: unul este acela de a strange niste bani pentru a putea ajuta cazuri de copii vulnerabili - anul trecut am putut sa ajutam 2.500 de copii -, dar sa si reiteram aceasta problema importanta care o reprezinta accesul copiilor la educatie de calitate si prevenirea abandonului scolar", a declarat, pentru Agerpres, Gabriela Alexandrescu, presedinte executiv Salvati Copiii, in deschiderea evenimentului.

Licitatia cu strigare a fost deschisa cu bradul creat de designerul Omid Ghannadi, in colaborare cu actorul Dragos Bucur si fiica sa, Sofia Bucur, numit "Intr-o lume sub cerul nostru". Acesta a fost achizitionat de omul de afaceri Marius Ivan pentru suma de 4.000 de euro. La finalul licitatiei, omul de afaceri a scos din nou bradul la licitatie, firma Total Soft oferind alti 5.000 de euro, bani care au intrat tot in conturile Organizatiei Salvati Copiii.

Unul dintre cei mai ravniti braduti a fost cel creat de designerul Doina Levintza - "Povestea timpului" -, care a fost achizitionat de Kaufland pentru 37.500 de euro. Compania a oferit, totodata, Organizatiei Salvati Copiii o masina electrica Volkswagen Golf 7, precum si incarcare gratuita pe timp nelimitat.

Sume mari de bani au fost licitate si pentru brazii creati de Irina Neacsu - Christmas Story - 25.000 de euro oferiti de compania Lidl, si de Anca Lungu (Printesa Polonic) - Bradutul RoMandrescu - 21.000 de euro oferiti de Carrefour.

Bradul "Salvati Copiii", realizat de designerul Stefania Mircea impreuna cu voluntarii organizatiei, a fost adjudecat de BCR pentru suma de 20.000 de euro.