Consiliul Național de Siguranță în Trafic din Statele Unite (NTSB) ia ca model standardele europene de testare a performanțelor autoturismelor, informează mashable.com.

Multe mașini nou produse conțin sisteme de frânare automată, însă acest lucru nu este suficient pentru NTSB, care cere guvernului SUA ca astfel de opțiuni să devină obligatorii.

În Uniunea Europeană mașinile trebuie să fie dotate cu sisteme de frânare automată pentru a obține un punctaj bun în cadrul testării la impact, iar acest lucru se cere să fie adoptat și de sistemul american, nevoit să dezvolte noi sisteme pentru a testa performanțele mașinilor cu dotări de frânare activă.

NTSB cere guvernului american ca aceste sisteme automatizate să devină standard pe piața de producție a autoturismelor, alături de sistemele de siguranță considerate obligatorii în prezent, precum centurile de siguranță și airbag-urile. De asemenea, se dorește implementarea obligatorie a sistemelor complexe de siguranță în trafic, ce folosesc aparate radar, camere video și senzori de proximitate pentru a avertiza conducătorii auto de pericolul unei coliziuni.

Producătorii auto se opun acestei ordonanțe, susținând că astfel de sisteme ar trebui să fie la alegerea clientului în ceea ce privește dotările cu care este echipată o mașină. Cel mai probabil că acest argument vine în favoarea acestora, întrucât cele mai multe companii auto fac cel mai mare profit din taxele suplimentare stabilite pentru implementarea unor astfel de opțiuni.