Norvegia intentioneaza sa construiasca de a construi un tunel maritim de 1,7 kilometri lungime, sapat in roca, pentru nave de croaziera, pe coasta de nord-vest a tarii, astfel incat sa evite trecerea dificila prin apele din jurul peninsulei Stad, este tot mai aproape de inceperea lucrarilor, scrie tradewindsnews.com, citat de Agerpres.

Constructia, in valoare de 115 milioane euro, va avea o inaltime de 37 de metri, astfel incat chiar si cele mai mari nave ale liniei expres zilnice de pasageri si marfa Hurtigruten vor putea strabate acest tunel, informeaza agentia DPA.

Necesitatea construirii acestui tunel deriva din dificultatea parcurgerii acestei rute de-a lungul coastelor de vest si de nord ale Norvegiei in caz de vreme neprielnica.

Saptamana trecuta, ministerul norvegian al transporturilor si comunicatiilor a cerut administratiei de coasta sa pregateasca un studiu preliminar despre proiect ca parte a propunerii care va fi inaintata spre votare Parlamentului norvegian, mentioneaza tradewindsnews.com.

In cazul in care proiectul va fi votat, un tunel suficient de mare pentru nave cu o capacitate de 16.000 tdw, va fi taiat direct prin peninsula Stad, de pe coasta de vest a tarii, precizeaza sursa citata.

In Norvegia exista peste 900 de tunele rutiere cu o lungime totala de 750 kilometri, dintre care 33 de tunele leaga unele insule de zona de coasta. Intre acestea, tunelul Laerdal, cu o lungime de 24,51 kilometri, dintre localitatile Lerdal si Aurland, situat la aproximativ 175-200 km la nord-est de Bergen este cel mai lung tunel rutier din lume.