Vinaria Purcari din Moldova a pus la cale o pacaleala elaborata de 1 aprilie. Compania a trimis un comunicat, insotit de un link catre o stire de pe "site-ul" Bloomberg, in care se arata ca Purcari nu va mai livra vinuri speciale catre agentia spatiala rusa, ci catre NASA. In comunicat se confirma informatia, dar la o privire mai atenta se observa ca site-ul este "clonat" si doar seamana cu cel al agentiei Bloomberg.

Pacaleala de 1 aprilie de la vinaria PurcariFoto: Hotnews

Daca cititorul incearca sa intre pe pagina principala a "Bloomberg" apare mesajul "Felicitari! Ai fost pacalit de vinaria Purcari de ziua pacalelilor".

"Vinaria Purcari isi exprima regretul fata de incetarea colaborarii cu o istorie de circa 55 de ani cu agentia rusa de explorare spatiala RosKosmos. Desi livrarile catre RosKosmos nu au avut niciodata o pondere comerciala importanta in structura de vanzari a companiei, am fost intotdeauna mandri ca vinurile noastre sunt o sursa sigura de eritrocite pentru participantii la programele spatiale ale Federatiei Ruse", se arata in comunicatul conceput special pentru Ziua Pacalelilor.

"Negru de Purcari, editia Gagarin, a fost o componenta stabila in rationamentul cosmonautilor sovietici din 1961,in baza unor formule avansate elaborate de cercetatorii de la Institutul National de Microbiologie si Biotehnologie al ASM", precizeaza compania.

In elaborarea glumei, Purcari arata ca gama de vinuri Purcari poarta autentificarea oficiala "ZGOP" (Zero Gravity Optimized Products" ceea ce inseamna ca aceasta "este produsa si impachetata conform unei tehnologii speciale, cosmodinamice, pentru a rezista unui mediu cu gravitatie zero", reducand "riscul anemiei in spatiu".

"Colaborarea cu NASA este mai mult decat o onoare. Este o confirmare a calitatii indisputabile a vinurilor de Purcari, dar si a experientei cosmo-nutritionistilor din Moldova. Este bine stiut ca in perioada sovietica intreaga industrie cosmo-alimentara isi avea baza in Moldova, iar experienta noastra este neintrecuta in lume", spune Sorin Balanel, director de Marketing la Purcari, pentru a oferi autenticitate farsei de 1 aprilie.