Grenoble a decis sa renunte la panourile publicitare de pe strazi si din statiile de autobuze, devenind primul oras din Europa care recurge la aceasta masura, noteaza Le Point.

Grenoble interzice publicitatea stradalaFoto: MorgueFile.com

Eric Piolle, primarul orasului, profita de incheierea contractului cu JCDecaux, celebra companie specializata in publicitate urbana.

Scopul masurii este de a "elibera spatiul public si de a dezvolta in paralel locuri care sa permita cetatenilor sa se exprime", dar mai ales pentru a incheia o practica pe care municipalitatea o considera "invechita" si "prea agresiva", a precizat primarul pentru un cotidian local.

In total, exista 326 de panouri publicitare care sunt pe cale sa dispara de pe strazile din Grenoble, eliberand astfel pestre 2000 de metri patrati, acoperiti anterior cu reclame.

Pana in prezent, eliminarea totala a publicitatii stradale nu a prins contur decat in orasele mici, precum Forcalquier din Alpes-de-Haute-Provence.