Ello, o noua retea de socializare, care se pozitioneaza ca platforma cu "constiinta sociala", pune in pericol Facebook-ul, avand in vedere ca exista din ce in ce mai multi utilizatori interesati. Reteaua permite crearea unui cont doar pe baza de invitatie si promite ca nu vor exista reclame.

Ello, platforma anti-FacebookFoto: captura Ello

Ello inca este "plin" de bug-uri si nu a iesit din testarea beta, dar cu toate acestea atrage din ce in ce mai multi utilizatori: 31.000 de persoane au cerut sa fie testeri in aceasta saptamana. Joi, angajatii de la Ello au blocat noile invitatii pentru accesarea conturilor pe site pentru ca nu mai puteau sa tina pasul cu numarul mare de cereri.

Paul Budnitz este designerul retelei si spune ca Ello este "anti-Facebookul".

Ello se pozitioneaza ca reteaua cu "un manifest" si cu o "constiinta sociala". Logo-ul sau este un fata zambitoare neagra, fara ochi.

Momentan exista o multime de preocupari justificate legate de noul site: cum va reusi acesta sa protejeze datele utilizatorilor si sa ii "fereasca" pe acestia de publicitatea invaziva. Cei care lucreaza la perfectionarea retelei spun ca vor monetiza platforma Ello prin vanzarea de caracteristici, prin care utilizatorii isi vor putea personaliza profilurile

O retea de socializare in care poti plati ca sa personalizezi pagina in timp ce esti angajat intr-un spatiu social coerent pare atragatoare, scrie The Guardian.

"Noi credem ca exista o cale mai buna. Noi credem in cei indrazneti. Noi credem in frumusete, simplitate si transparenta. Noi credem ca oamenii care fac lucruri si oamenii care le folosesc ar trebui sa fie parteneri", scrie pe site-ul Ello.

"Noi credem ca o retea sociala poate fi un instrument de emancipare. Nu este un instrument de inselare, constrangere sau manipulare, ci un loc in care va puteti conecta, crea si sarbatori viata".