Studiu: Copiii expusi la religie au dificultati in a distinge realitatea de fictiune

de A.C.     HotNews.ro
Marţi, 22 iulie 2014, 11:59 Magazin


Copiii mici care sunt expusi la religie intampina dificultati in diferentierea faptelor de fictiune, potrivit unui nou studiu publicat in revista Cognitive Science. Cercetatorii le-au prezentat copiilor de 5 si 6 ani, atat din scolile publice, cat si din cele parohiale trei tipuri diferite de povesti: religioase, fantastice si realiste. Acestia au incercat sa masoare cat de bine pot copiii sa identifice povestile narative cu elemnte imposibile ca cele fictionale.

Studiul a descoperit ca din 66 de participanti, copiii care mergeau la biserica sau fusesera inscrisi intr-o scoala parohiala au fost mult mai putin capabili sa identifice elementele fantastice, spre deosebire de ceilalti, relateaza HuffingtonPost.

"In ambele studii, copiii expusi la religie au fost mai putin capabili sa judece personajele din povestile fantastice asa cum erau prezentate, apeland mai mult la realitate si mai putin la imposibil decat copiii care nu erau religiosi", se arata in studiu.

Autorii studiului sugereaza ca "invatatura religioasa, in special expunerea la povestile cu miracole, determina copiii sa aiba o receptivitate mai generica fata de imposibil si o mai mare acceptare a faptului ca imposibilul se poate intampla, in ciuda relatiilor cauzale obisnuite".






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















10535 vizualizari

  • +32 (48 voturi)    
    Cu alte cuvinte... (Marţi, 22 iulie 2014, 12:07)

    Soljenitin [utilizator]

    Cu alte cuvinte, religia impune un sistem de valori gresit in raport cu realitatea. Urmarea trebuie sa fie scoaterea religiei din programa obligatorie. Daca tot se vrea musai existenta unor cursuri de indoctrinare medievala religioasa, atunci acestea trebuie organizate separat de cursurile scolare, unde elevul sa fie inscris la cererea parintilor, nu in mod automat.
    • -29 (37 voturi)    
      Se pare ca tu ai fost un copil expus la ... (Marţi, 22 iulie 2014, 12:39)

      Taunele [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      ... materialismul dialectic si istoric al "prelatilor" Lenin, Marx, Engels dar, mai ales, al "sfantului" Iosif Visarionovici STALIN! :-)
      • +22 (26 voturi)    
        hm (Marţi, 22 iulie 2014, 13:22)

        Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui Taunele

        Au contraire, mon ami. Posezi oleaca de gandire de inchizitie si nu observi ca prin ce am afirmat mai sus tocmai am intarit ideea de autonomie personala si de liber arbitru. Am scos din ecuatie obligativitatea de a face ceva si am dat de ales, insa in nici un moment nu am interzis. Cine vrea sa faca ceva, nu are decat sa aleaga sa faca lucrul respectiv. Vrei religie? Perfect, ia si mergi la cursuri de religie. Nu vrei? Perfect, nu te du la cursuri de religie. Ti se pare ca este o gandire bolsevica? Ce este atat de greu de priceput? :-)
        • +10 (12 voturi)    
          Sunteti in pericol! (Marţi, 22 iulie 2014, 14:11)

          traian4 [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

          Folositi un limbaj elevat, aveti idei coerente si nu va amestecati in troaca. Taunele va arunca anatema asupra dumneavoastra!
        • +2 (14 voturi)    
          Dar povestile? (Marţi, 22 iulie 2014, 14:12)

          soaresusrasare [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

          Le spunem copiiilor povesti cu continut realist? Deocamdata le povestim aceleasi si aceleasi ispravi: feti frumosi salvatori ,doborarea capcaunului de pe " taramul celalalt" , pedepsirea lupului de catre capra. Vi se pare ca e vreo diferenta fata de ce a facut Goliat sau David?!
          • +17 (21 voturi)    
            dap (Marţi, 22 iulie 2014, 15:02)

            mikeyu [utilizator] i-a raspuns lui soaresusrasare

            Mare diferenta.
            Povestile le numesti povesti, fie la 3 ani, fie la 10.
            Despre david si goliat religia zice ca-i adevar si la 3 si la 10 si la 90.
            In plus, daca un copil te contrazice despre FeFe si Ilenana, nu-i promiti ca va muri in chinuri, ars si intors, for ever, amin.
            • +2 (6 voturi)    
              Imaginatia copiiilor este infinita! (Marţi, 22 iulie 2014, 15:32)

              soaresusrasare [utilizator] i-a raspuns lui mikeyu

              Cand incep sa invete istorie sunt tot copii( clasa a IV a) si percep relatarile aidoma povestilor; mai tarziu educatia din familie, din scoala si propriul discernamant si rationament ii ajuta sa puna ordine in propria lor formatie. Este obligatoriu pt. parinti sa-i obisnuiasca cu orice fel de informatie, educatia se face in primul rand acasa
              • +3 (7 voturi)    
                Din pacate (Marţi, 22 iulie 2014, 15:45)

                mikeyu [utilizator] i-a raspuns lui soaresusrasare

                nu stiu cum percep copiii religia ( ca adevar, ca fictiune ), dar stiu ca-s creduli. Si cand mai multe autoritati (prof, popa, parinti) le spun ca acele povesti nu sunt povesti ci realitati, chiar n-as mai garanta nimic.
      • +2 (4 voturi)    
        @Taunele (Marţi, 22 iulie 2014, 16:20)

        adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui Taunele

        Deci... Dzeu a dat oamenilor liberul arbitru dar a creat iadul pentru cei care nu-l proslavesc... Cum explici ?
    • -8 (16 voturi)    
      E vorba de imaginati (Marţi, 22 iulie 2014, 13:24)

      LoveRomania [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Copii ce au educatie religioasa au o imaginatie mai bogata,
      Un copil cu imaginatie bogata care nu poate considera ca ceea ce cred altii ca este imposibil sa devina posibil poate aduce inovatii, din acest motiv multi din marii inventatori au avut o educatie religioasa

      Sunt de acord ca educatia religioasa si religia ca ansamblu ar trebui reformata radical pentru ca ceea ce este acum nu prea il mai rerpezinta pe Dumnezeu.

      De asemenea un om cu educatie crestina se vindeca mai repede uneori chiar de boli considerate incurabil de medicina, pentur ca minte lui crede ca se poate vindeca, iar mintea omului este o forta imensa, activeaza softuri din creiere pe care toata stiinta moderna nu le poate intelege
      • +1 (3 voturi)    
        clar (Marţi, 22 iulie 2014, 19:31)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui LoveRomania

        unii au nevoie de upgrade la "softuri din creiere".. altii de o reinstalare ca au un virus dubios care ii face sa vorbeasca de prieteni imaginari...
    • -1 (5 voturi)    
      Creierul funcționează mult mai bine (Marţi, 22 iulie 2014, 13:28)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      cu realitatea pe dos fiindcă vrea s-o schimbe. Creierului nu-i convine realitatea, că moare, va cauta mereu soluții să păcălească moartea.
      • +1 (1 vot)    
        Corect. (Marţi, 22 iulie 2014, 17:14)

        MagnusLucian1320675938794 [anonim] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        Kim Jong Un este un individ fara imaginatie. Tot ce-a facutu cu realitatea unora a fost sa-l copieze pe taica-so si bunicu-so. Iar in ce priveste bolile de care asa-zis se vindeca crestinii mai repede decat altii, tine de incapatanare.
    • -10 (10 voturi)    
      E optionala omule e optionala (Marţi, 22 iulie 2014, 16:25)

      alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Religia E optionala omule e optionala

      Nu te obliga niemni sa-ti dai copilul la religie

      Cum Nu pot obliga pe nimeni sa nu-si dea copilul la religie daca vrea

      Invata sa respecti libertatea fiecaruia asa cum e prevazuta in Constitutie
    • 0 (2 voturi)    
      Cu alte cuvinte.. (Miercuri, 23 iulie 2014, 0:07)

      Adrian.. [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Dintr-o data nu mai este apreciata creativitatea la copil...

      Eu as vedea un plus in faptul ca pruncul expus la povesti cu miracole tinde inspre miracole si inspre imposibil.
      Parca am alt chef de viata cand stiu ca am ceva aspiratii...
  • -7 (25 voturi)    
    haha (Marţi, 22 iulie 2014, 12:12)

    SergiuAnghel000 [utilizator]

    vad ca ASUR nu doarme.
    • +9 (17 voturi)    
      Si bine face (Marţi, 22 iulie 2014, 12:32)

      Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui SergiuAnghel000

      Si bine face ca nu doarme!
    • +10 (16 voturi)    
      Troll much? (Marţi, 22 iulie 2014, 12:38)

      daydr3am3r [utilizator] i-a raspuns lui SergiuAnghel000

      Tu ori esti troll ori nu stii sa citesti: "studiu publicat in revista Cognitive Science".
    • -8 (10 voturi)    
      Just! (Marţi, 22 iulie 2014, 12:40)

      Taunele [utilizator] i-a raspuns lui SergiuAnghel000

      Asta am concluzionat si eu.
    • +11 (13 voturi)    
      Ce sa faci (Marţi, 22 iulie 2014, 13:24)

      Generalul1 [utilizator] i-a raspuns lui SergiuAnghel000

      Nu putem fi toti lingatori de moaste, nu?
      • -9 (9 voturi)    
        schimb mintal (Marţi, 22 iulie 2014, 13:43)

        comments [utilizator] i-a raspuns lui Generalul1

        Nu te inchini unor moaste ci unei reviste virtuale - e mai cool si mai "la moda" si tine si de cald la constinta. Aceste reviste i-au indrumat si pe stramosii nostri prin care am ajuns si noi la viata - dar de fapt cred ca noi am aparut direct mari - din mila ASUR-ului.
        • +2 (2 voturi)    
          cool.. (Miercuri, 23 iulie 2014, 10:58)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui comments

          Nu inteleg ce cauti tu sa comentezi pe un site ca hotnews (revista virtuala)?? Du-te si citeste un manuscris la lumina lumanarii... Nu uita sa-ti faci nevoile intr-o groapa de langa pestera.. cu siguranta intr-o zi se vor inchina si altii la moastele tale!..
      • -6 (6 voturi)    
        asa e unii sunt lingatori de Playboy (Marţi, 22 iulie 2014, 16:22)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui Generalul1

        asa e unii sunt lingatori de Playboy

        si de revista Click

        atiii saracii sunt lingatori de etno-botanice, nu?

        ca de sunt "ei sunt liber cugetatori" nu?

        si fac ce vor "muschii lor atrofiati"./..
      • -5 (7 voturi)    
        da, diferenta e ca.. (Marţi, 22 iulie 2014, 17:47)

        SergiuAnghel000 [utilizator] i-a raspuns lui Generalul1

        Nimeni nu va obliga sa fiti crestini, pe cand voi vreti sa-i obligati pe toti sa fie atei ca voi. Prin diverse metode. Care au mers pana la exterminare fizica. Si vor mai fi. La momentul potrivit.

        Stiu ce vei spune, cliseul cu cruciadele, arderi pe rug.. dar care tot de voi au fost facute. De oameni cu care te omoara cu crucea in mana si Iisus tatuat pe spate.
  • -14 (16 voturi)    
    generatii (Marţi, 22 iulie 2014, 12:43)

    boogiewoogie [utilizator]

    si eu si ai mei si bunicii si parintii lor si tot asa sunt incapabili sa distinga realitatea de fictiune fiindca au facut religie in scoli sau au fost dusi la biserica si slujbe de mici si constant

    ma bucur ca exista oameni de stiinta si experti care nu au fost dusi la biserica sau au participat la ore de religie care se joaca cu mintile a 66 copii de 6 ani...

    go go go! propun sa fiti nominalizati si la Nobel
    • +8 (12 voturi)    
      Ce gluma buna boogie, hai sa radem (Marţi, 22 iulie 2014, 13:27)

      Generalul1 [utilizator] i-a raspuns lui boogiewoogie

      Daca te uiti cum voteaza populatia de la sate si cea trecuta de o anumita varsta, acesti oameni avand in comun religiozitatea dusa la extrem (cozile la moaste) dar si situatia materiala precara, mentinuta atat de politicieni cat si de popi, ai vedea ca exista o anumita corelatie.

      Oamenii predispusi la a crede povestile cu serpi vorbitori si fripturile din ceruri sunt tot aceeasi care voteaza FSN-ul de mai bine de 20 ani, crezand mereu aceleasi gogosi electorale. Oare nu se numara si ai tai printre ei?
  • -7 (9 voturi)    
    tested on human :) (Marţi, 22 iulie 2014, 13:06)

    cipicon [utilizator]

    eu propun sa-i testam chiar pe cei care au facut acest studiu la varsta matura pe care sustin ca o au...
    • +11 (13 voturi)    
      Mai bine inchizitie! (Marţi, 22 iulie 2014, 13:28)

      Generalul1 [utilizator] i-a raspuns lui cipicon

      Nu boss, mai bine sa-i ardem pe rug ca in "vremurile bune" sau sa-i exorcizam putintel a la Tanacu, poate le trec ideile astea cretine si vad adevarul MOASTELOR :)
  • +11 (15 voturi)    
    Religia in scoli si nu numai.. e un abuz ! (Marţi, 22 iulie 2014, 13:07)

    Tigertiki [utilizator]

    Da, dupa reactii se vede cum religia fuge din fata stiintei, ca draq' de tamaie. Saracii copii sunt abuzati de mici cu povesti horror din biblie in perioada "imprint" (cautati pe google) de catre o masinarie diabolica cu concurenta parintilor, afectati fiind si ei la randul lor. Teoretic ar trebui denuntati la Protectia Consumatorior, fiindca vand ceva inexistent, fara nici o dovada stiintifica. Pana la urma totul se reduce la bani si control..
    • -6 (8 voturi)    
      Stiti cum fuge dracul de tamaie?? (Marţi, 22 iulie 2014, 13:31)

      comments [utilizator] i-a raspuns lui Tigertiki

      Harry Potter este stiintific dupa parerea dvs.? Basmele noastre traditionale sunt stiintifice dupa parerea dvs.?
      • +8 (8 voturi)    
        Diferenta este... (Marţi, 22 iulie 2014, 16:14)

        epishebe [utilizator] i-a raspuns lui comments

        ... ca nimeni NU PRETINDE ca Harry Potter sau basmele ar fi realitate.
  • +13 (19 voturi)    
    Religia = moartea ratiunii (Marţi, 22 iulie 2014, 13:23)

    Generalul1 [utilizator]

    Chiar avem nevoie de studii pentru a arata ceea ce ar trebui sa fie evident intr-o societate normala? Nu e de ajuns ca am ajuns de rasul lumii civilizate cu faptul ca construim biserici pe banda rulanta in timp ce jumatate din romani au inca wc-ul in curte? Nu vedem destui oameni bolnavi si saraci, care ramasi fara nici o speranta se incred in popi si se lasa jumuliti de acestia, iar unii mai si mor pe la cozile de la moaste?
    Bineinteles ca BOR se teme de a inlocui ora lor de indobitocire cu o istorie a religiilor, pentru simplul fapt ca asta ar putea deschide ochii viitoarelor oite cotizante. Daca cei mici ar vedea multitudinea credintelor si zeitatilor inventate de oameni, si-ar pune intrebari si poate si-ar da seama ca ortodocsii, 2% din populatia planetei, nu sunt tocmai buricul Pamantului, iar popii poate nu comunica cu doamne-doamne ci mai degraba cu dealerul de la Mercedes :P
    • -3 (7 voturi)    
      Nu vezi padurea de copaci (Marţi, 22 iulie 2014, 13:28)

      comments [utilizator] i-a raspuns lui Generalul1

      Asa se intampla ca nu se mai zareste padurea intrucat copacii au crescut destul de mari. Puteti sa imi spuneti la ce scopt utilitar serveste stratul curent de iarba de pa National Arena? (sau macar al catalea este ?) Si cate spitale se construiau cu banii de pe intregul stadion?
      • +4 (6 voturi)    
        sau cate biserici (Marţi, 22 iulie 2014, 13:42)

        Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui comments

        aaa?
      • +5 (5 voturi)    
        Popii nu sunt singura problema (Marţi, 22 iulie 2014, 13:42)

        Generalul1 [utilizator] i-a raspuns lui comments

        Nu am zis niciodata asta, e drept ca se fura in mai multe domenii si statul cheltuieste banii aiurea, chiar puteai da exemple mult mai bune ca National Arena, insa problema cu BOR nu consta doar in bisericile care se construiesc zilnic din bani publici, ei nu se multumesc doar cu acestea si donatiile generoase de la centru sau din teritoriu, vor sa controleze si masele si intr-o anumita masura si reusesc.
        Ce mi se pare de neiertat este modul in care se prostitueaza electoral, chiar decorand mitomani plagiatori care insa le "doneaza" din fondul de urgenta cateva milioane bune, plus diverse alte favoruri. In schimb popii au grija ca cei "saraci cu duhul" sa voteze cu cine trebuie, iar mai mult, vor sa se asigura ca si generatiile viitoare vor indobitocite timpuriu...
      • 0 (0 voturi)    
        Mda (Vineri, 1 august 2014, 21:34)

        Mayhem [utilizator] i-a raspuns lui comments

        Diferenta e ca National Arena produce bani ce ajung la stat. Biserica produce bani dar ajung in buzunarele inaltilor prelati.

        Ca chestie, pe stadion s-a dat cam atatia bani pe cat primesc cultele pe an de la buget. Nu mai punem la socoteala banii pe care ii primesc in plus de la consilii locale, de la primari, de la consilii judetene, de la fondul de rezerva. Suma e cel putin tripla. Ah, era sa uit de proprietati date pe moca lor.

        Cate spitale si scoli se construiau in 25 de ani pe banii astia? Cu siguranta multe. Bucurestiul nu gaseste 2 mil de euro pentru un spital de pediatrie, dar a gasit imediat 2 mil de euro pentru Catedrala Manuirii Banului. Ca na, popii aduc voturi si mantuiesc neamul.
    • -3 (3 voturi)    
      ce e ratiunea? (Marţi, 22 iulie 2014, 17:57)

      SergiuAnghel000 [utilizator] i-a raspuns lui Generalul1

      Ai putea s-o definesti inainte de a face silogisme pe aceasta tema? Crezi ca numai ratiunea defineste un om?
      Spre exemplu, te-ai indragostit vreodata de o femeie?

      Nu am putea include, in multimea zeitatilor venerate de-a lungul vremii, si pe cele de astazi? Adica zeul Ban, zeita Stiinta, si altele?

      Ca de fapt, ce ne prezinta aceste studii sunt religie in cea mai pura forma. Ele nu reprezinta nici pe departe ceva probabil stiintific, sunt doar momeli aruncate pe piata poate poate mai musca vreun ingnorant.
  • -6 (10 voturi)    
    cu capu' in sac (Marţi, 22 iulie 2014, 13:26)

    comments [utilizator]

    Prea renumitii cercetatori recomanda atunci Harry Potter copiilor? Pe de alta parte trebuie desfiintat orice basm, orice povestire, orice desen animat, orice fabula - toate duc spre ireal - nu-i asa? In paralel ar trebui desfiintata matematica si orice incoltire a ideii de infinit sa fie inabusita din start - intrucat acesta nici macar nu exista. Cine a vazut pe unde e infinitul? Cine l-a intalnit?Nu cred ca a demonstrat in matematica cineva ca infinitul exista - il acceptam ca atare ca niste prosti ingramadati care nu suntem capabili sa ne "eliberam" de aceste "prejudecati" periculoase (ireale). Incotro deci? Spre o re-ierarhizare ciuntita, ciopartita a valorilor umane naturale (ah macar daca ar iesi din asta o ierarhie - mai degraba un haos in care se poate pescui mai usor).
    • +4 (4 voturi)    
      hmmm (Marţi, 22 iulie 2014, 16:01)

      c.ciprian [utilizator] i-a raspuns lui comments

      Oare tu ai citit articolul?
      Dar articolul original din HuffPost l-ai citit?

      Dacă da, îmi pare rău pentru tine, nu prea ai înțeles mare lucru.

      Dacă nu, îmi pare și mai rău că vorbești ca din fundu' sacului...
    • +4 (4 voturi)    
      noi comentam, nu gandim! (Marţi, 22 iulie 2014, 17:25)

      DianaAndreea [anonim] i-a raspuns lui comments

      Titi, n-ai inteles nimic. In cazul religiei este vorba de prezentarea unor povesti fantastice ca fiind reale, aici e buba.
      D-aia aia mici si indoctrinati nu mai sunt in stare sa-si dea seama ca Harry Potter n-are cum sa existe vreodata si e doar o poveste.
      Daca li se prezinta ca fiind real faptul ca Isus merge pe apa, face hocus pocus si apare vin in loc de apa si alte minuni, in capul lor devine credibil ca daca iei un bat, il scuturi putin si balmajesti ceva s-ar putea sa-ti creasca o coada de pisica!
  • -4 (10 voturi)    
    Ati uitat cealalta parte (Marţi, 22 iulie 2014, 13:49)

    Bogdan_100 [utilizator]

    Cu copii educati ateist care raman fara valori morale si sfarsesc in criminalitate, droguri, prostitutie. Toate cu un acut simt al realului.
    • +4 (4 voturi)    
      Deci orice religie e mai buna ca ateismul? (Marţi, 22 iulie 2014, 15:42)

      mikeyu [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

      Deci orice religie e mai buna ca ateismul?
      • -4 (6 voturi)    
        Exact...Ateistmul e cea mai primitiva religie (Marţi, 22 iulie 2014, 16:16)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui mikeyu

        Exact...Ateistmul e cea mai primitiva religie
        deoarece ridica la Rang de Dumnezeu :
        -------------------------
        Natura Moarta Bruta
        -------------------------

        Ca sa nu mai vorbim ca a fost si este folosit
        in scopuri pur propagandistice
        (a se vedea ideologia Bolsevica)
        • +5 (5 voturi)    
          lol (Marţi, 22 iulie 2014, 16:33)

          mikeyu [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

          deci zeul nu conteaza, fie el dumne, jupiter, zeus. conteaza doar ideologia...
          • -1 (3 voturi)    
            pentru ateisti nu conteaza (Marţi, 22 iulie 2014, 23:10)

            alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui mikeyu

            pentru ateisti nu conteaza

            e exact cum zici...vrand sa zici altceva
    • +2 (4 voturi)    
      asa zici... (Marţi, 22 iulie 2014, 15:59)

      c.ciprian [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

      Chiar toti?

      Să-i spună cineva lui Bill Gates să mai lase drogurile, că duc la inovație tehnologică și donații caritabile.
    • +5 (7 voturi)    
      pssst (Marţi, 22 iulie 2014, 17:31)

      hollow [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

      Nu știu pe ce te bazezi când faci afirmațiile astea. Aș putea să pariez că pe spălarea pe creier din partea popilor care sperie pe toată lumea că nu există morală fără religie - deși cred că este evident că e mult mai de apreciat cel care este bun pentru că așa vrea el față de cel care este bun fiindcă îi este frică de iad.
      Pe de altă parte eu pot să-ți dau surse clare, statistice, care ne spun că ateii și non-religioșii reprezintă numai 0,07% din deținuții închisorilor, deși sunt 1,5% din populația generală. Mai bine zis, un ateu are de 20 de ori mai puține șanse decât un credincios să ajungă la închisoare.
      Nu-i așa că e interesantă știința asta numită statistică?
    • +1 (3 voturi)    
      Asa este (Marţi, 22 iulie 2014, 17:35)

      CatalinBanu [anonim] i-a raspuns lui Bogdan_100

      Ieri am omorat vreo 10 oamenii asta dupa ce am facut sex pentru droguri.
    • +1 (3 voturi)    
      ce-are religia cu morala?! (Marţi, 22 iulie 2014, 23:01)

      DianaAndreea [anonim] i-a raspuns lui Bogdan_100

      Vei fi foarte surprins sa afli ca valorile morale pot exista in absenta oricarei religii. Mai exact, nu este necesar sa cred in vreun zeu ca sa fiu cinstita, nu trebuie sa ma duc la biserica ca sa aflu ca nu e ok sa fur, sa dau in cap, sa vorbesc de rau pe altii, sa insel sau sa-i respect pe cei din jurul meu.
      Dar daca vreau sa aflu ce este lipsa de toleranta fata de alte religii, homosexuali sau ateisti, biserica e locul potrivit. Asa ca... ce are morala cu prefectura?!
  • -2 (6 voturi)    
    Pro (Marţi, 22 iulie 2014, 13:51)

    DanielBucur [anonim]

    Hmm...
    Nu mi se pare de loc relevant... E ca si cum ai compara mere cu pere...
    Este evident, capacitatea de discernamant la 5 si 6 ani este rudimentara.
    Totusi nu religia zapaceste fantezia din <Hulk> ci povestile fantastice au neplacuta capacitate de a denatura parabolele pe care le face religia.
    Nu sunt dogmatic si nici nu port ciucurei in frunte dar, intre religie (ca factor moralizator) si <Captain America> (ca sursa de divertisment),aleg religia.
    PS: Au fost cazuri in care copii au sarit pe geam incercand sa zboare ca Batman. Probabil ca i-a zapacit religia...
    • +4 (4 voturi)    
      batman zboara? (Marţi, 22 iulie 2014, 15:56)

      c.ciprian [utilizator] i-a raspuns lui DanielBucur

      Copii de 5 - 6 ani care inteleg "religia ca factor moralizator"? Glumesti, nu?

      Si vreau să văd și eu unde-s copiii ăia care au sărit pe geam crezând în Batman. (apropo, Batman nu zboară, ai fi știut asta dacă mai citeai și câte ceva așa.... de divertisment, nu doar ca factor moralizator ;) )
      • -4 (4 voturi)    
        Da de copiii care-si impusca colegii de scoala (Marţi, 22 iulie 2014, 16:20)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui c.ciprian

        Da de copiii care-si impusca colegii de scoala
        prin SUA cu pistolul lui taica-sau
        dupa ce vad filmele
        "liber-cugetatorilor"
        pline de exemple criminale
        pe la Televzior

        de copiii astia ai auzit...
        • +4 (4 voturi)    
          Un fel de "hai sa ne prefacem... (Marţi, 22 iulie 2014, 16:32)

          epishebe [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

          ca daca exista alti factori nocivi inseamna ca subiectul curent nu merita tratat."
        • +4 (4 voturi)    
          ahem (Marţi, 22 iulie 2014, 16:34)

          mikeyu [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

          dar de ailalti ( si nu numai copii ) care omoara in numele unui domn sau altul... care crezi ca-s mai multi?
          • 0 (2 voturi)    
            care roman crestin omoara asa? (Marţi, 22 iulie 2014, 22:04)

            alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui mikeyu

            care roman crestin "omoara asa cum spui tu"?

            cand regulile sunt

            sa nu ucizi
            sa nu furi
            sa nu ravnesti casa aproapelui tau


            de ce spui minciuni?

            Hai sa ne vedem de oile noastre....
            • 0 (0 voturi)    
              hai (Miercuri, 23 iulie 2014, 11:37)

              mikeyu [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

              Faza cu neucisul ( la vestici si la romani ) s-a diminuat nu de foarte mult (cca 200 de ani) si in niciun caz nu cu ajutorul religiei.
    • +5 (5 voturi)    
      Buna analogie (Marţi, 22 iulie 2014, 16:26)

      epishebe [utilizator] i-a raspuns lui DanielBucur

      "au fost cazuri in care copii au sarit pe geam incercand sa zboare ca [o sa inlocuiesc Batman cu] Superman"

      =>

      Este ok ca copiii sa nu mai faca discernamant intre realitate si fictiune si datorita religiei?

      Care este logica ta aici, in afara de a incerca sa schimbi subiectul?
  • +2 (4 voturi)    
    Da (Marţi, 22 iulie 2014, 15:40)

    Matrafirefox [utilizator]

    Trebuie sa fii deconectat de la realitate ca sa crezi in Dzeu... sau mintit cu dibacie de oameni care te vor prost si manipulabil, ca P$D-ul sau BOR.
    • -4 (6 voturi)    
      si DNA-ul si Celula Vie cum au aparut? (Marţi, 22 iulie 2014, 16:15)

      alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui Matrafirefox

      si DNA-ul si Celula Vie cum au aparut?

      A batut vantul si a iesit o retea de supercomputere
      din spuma marii sau din nisip ?

      Si tu crezi in povestea viata aparuta din
      "spuma marii" (ca Afrodita, nu?) si din "bataia vantului"
      • 0 (2 voturi)    
        Nu stiti cum a aparut dar dati minusuri (Marţi, 22 iulie 2014, 21:17)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

        Nu stiti cum a aparut

        Mai multi CREDETI CA A PARUT DIN NIMIC

        (primitiva credinta nu?

        SI dati minusuri la greu

        BRAVO !
  • +4 (6 voturi)    
    Existenta lui Dumnezeu este imposibila logic (Marţi, 22 iulie 2014, 15:41)

    CetateanLogat [utilizator]

    Existenta lui Dumnezeu, asa cum este descris de Crestinism, este imposibila. Daca Dumnezeu exista, ori nu este atotputernic si atotstiutor (deci este si el supus greselii), ori este o entitate egoista si fara compasiune (deci nu este milostiv). Aceasta concluzie rezulta logic din urmatoarele asertiuni din Biblie:

    1. Dumnezeu este atotputernic, atotstiutor si milostiv.
    2. Dumnezeu a creat Omul. Insa l-a creat imperfect (nestiutor, printre alte imperfectiuni): "Si a zis Domnul Dumnezeu: Iata Adam s-a facut ca unul dintre Noi, cunoscand binele si raul" (asta dupa ce Adam a mancat din mar, deci dupa ce a facut greseala fatala).

    Fara sa ii ceara nimeni, Dumnezeu a creat o entitate imperfecta, deci supusa greselii.
    Exista doar doua variante care pot explica imperfectiunea Omului:

    a. Dumnezeu nu a putut sa il creeze pe Om perfect (a facut greseli in procesul Creatiei), si atunci Dumnezeu nu mai este el insusi atotputernic si atotstiutor. In acest caz, Dumnezeul descris de religia crestina nu exista.
    b. Dumnezeu nu a vrut sa il creeze pe Om perfect si atunci stia dinainte ca Omul va gresi, stia dinainte ca Adam va manca din mar, incalcandu-i porunca. In acest caz, un Dumnezeu corect si milostiv nu ar fi trebuit sa il pedepseasca pe Om pentru greseala sa deoarece aceasta era inevitabila, datorita faptului ca Omul a fost creat imperfect. Cel care este responsabil pentru greseala Omului imperfect este chiar Dumnezeu deoarece EL nu a dorit sa creeze un Om perfect, care sa nu greseasca niciodata. Dumnezeu isi pedepseste "rebutul" pentru "functionare incorecta". Nici in acest caz Dumnezeul descris de religia crestina nu exista.
    • -4 (6 voturi)    
      Sau 3. Dumnezeu l-a creat pe om ca sa se poate pe (Marţi, 22 iulie 2014, 16:13)

      alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui CetateanLogat

      Sau 3. Dumnezeu l-a creat pe om ca sa se poate perfectiona MEREU
      Ce vrei mai frumos de-atat ?
      Observ ca iar nu poti enumera toate cazurile posibile

      II. Dovada faptului ca Omul si Lumea Vie sunt Creatii ?
      Existenta ADN-ului
      (povestile cu supa sovietica
      pre-biotica nu le mai crede azi
      nici NASA care cauta azi
      forme de viata primitive prin asteroizi si comete pe ideea insamantarii Terrei din spatiu )
      • +4 (6 voturi)    
        Daca taceai, filosof ramaneai! (Marţi, 22 iulie 2014, 16:41)

        CetateanLogat [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

        Stai rau cu logica! Daca "Dumnezeu l-a creat pe om ca sa se poate perfectiona MEREU", inseamna ca: "b. Dumnezeu nu a vrut sa il creeze pe Om perfect si atunci stia dinainte ca Omul va gresi, stia dinainte ca Adam va manca din mar, incalcandu-i porunca." Se pare ca tu numeri "toate cazurile posibile" asa cum a numarat Pristanda steagurile.

        Deoarece nu ai argumente logice pentru a contrazice argumentatia mea, apelezi la aberatii de genul: "Dovada faptului ca Omul si Lumea Vie sunt Creatii ? Existenta ADN-ului" !!! :-)
        • -1 (1 vot)    
          De ce spui ca ceva ce poate evolua MEREU (Marţi, 22 iulie 2014, 21:16)

          alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui CetateanLogat

          --
          1. De ce spui ca "CEVA ce poate evolua MEREU" Nu ar fi PERFECT ?

          De ce poti sa-ti imaginezi Perfectiunea DOAR ca "ceva Static"

          "CEVA Ce poate Evolua MEREU" cum e Omul in partcular si VIATA in general mi se pare
          "o culme a Perfectiunii"
          Un individ luat ca parte e imperfect, dar VIATA luata "ca un TOT" crede-ma ca e ceva perfect

          Da-mi exemplu de ceva mai PERFECT ca VIATA?

          ---
          2. Nu e de ras cu ADN-ul - se vede ca nu cunosti complexitatea unei celule
          al carui programn de functionare e mai complex
          de milioane de ori decat orice supercomputer din prezent.
          (dar nu e timp pierdut ai google)

          Sa crezi ca un astfel de supercomputer ar putea apare doar pentru ca bate vantul cand noi nu vedem azi deloc ca "apar PC-uri" prin desertul Sahara e dovada de pura naivitate.

          Faptul ca omul nu e in stare sa fac din NEVIU ceva VIU ar trebui sa te puna serios pe ganduri

          Din pacate vad ca asa ceva nu te face deloc sa tresari

          ---
          3. De "Teoria Inflatiei" ai auzit?
          http://en.wikipedia.org/wiki/Inflation_(cosmology)

          Banuiesc ca nu

          Stii ce zice ea:
          Ca Spatiul Intregului Univers de azi
          asta cu 13 miliade de ani lumina
          nu e Decat O Expandarea a ceva ce avea la origine o dimensiune sub-atomica

          Cum ti pare Forta unei asemenea expandari?

          -------
          4. Isaac Newton era profund religios
          Stiai?

          Si a fost cel mai mare fizician al tuturor timpurilor
          (probabil dupa Einstein care la randul lui zicea ca "D-zeu nu da cu zaru")
          • 0 (2 voturi)    
            Daca taceai, filosof ramaneai! - Episodul 2 (Marţi, 22 iulie 2014, 23:27)

            CetateanLogat [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

            Iti lipsesc argumentele, asa ca ai trecut la fortarea sensului cuvintelor. Asta ma face sa iti spun din nou: "daca taceai, filosof ramaneai!"

            La intrebarea ta: "De ce spui ca CEVA ce poate evolua MEREU Nu ar fi PERFECT ?" iti raspund: ceva care "se poate perfectiona MEREU" este departe de a fi perfect.

            NODEX 2002:
            A SE PERFECTIONA 1) A face sa devina mai bun din punct de vedere calitativ; a apropia de perfectiune;

            Adjectivul "perfect" nu are grade de comparatie, asa ca intrebarea ta: "Da-mi exemplu de ceva mai PERFECT ca VIATA?" este o dovada de ignoranta (care explica lacunele din "logica" ta).

            "Nu au grade de comparatie : ... perfect ..."

            http://tinyurl.com/mx2vt6g

            P.S. Faptul ca ADN-ul este foarte complex nu este o dovada a existentei lui Dumnezeu. Tot asa de bine ADN-ul uman poate sa fie creatia unor civilizatii extraterestre mult mai avansate (nu spun ca asa este, spun doar ca "logica" ta este gresita - nu exista o relatie de cauzalitate demonstrabila intre complexitatea vietii de pe Pamant si existenta unui presupus Dumnezeu atotputernic si atotstiutor). Dupa cum ai observat, eu nu am pus in discutie problema creatiei Universului (a vietii) ci doar inconsistenta logica a doctrinei crestine. Tu nu ai adus nici un argument care sa imi contrazica argumentatia, in care demonstram logic (pornind de la asertiunilor crestine) ca daca exista un Dumnezeu atotputernic si atotstiutor, atunci nu poate sa existe liber arbitru pentru Om.
  • +3 (3 voturi)    
    Dumnezeu si existenta "liberului arbitru" (Marţi, 22 iulie 2014, 15:45)

    CetateanLogat [utilizator]

    Sa analizam acum (logic) daca Omul are "liber arbitru" (asa cum pretinde crestinismul) in cazul in care Dumnezeu este atotputernic, atotstiutor si milostiv.

    "Liberul arbitru" poate sa fie invocat doar daca vorbim despre optiunile lui Dumnezeu, nu si ale Omului. Chiar daca Omul crede ca are libertatea de a alege intre bine si rau, Dumnezeu ("atotputernic si atotstiutor") stie/stia dinainte ce va alege fiecare om in parte. Stia dinainte ca Adam si Eva vor manca din fructul interzis (pomul cunostintei binelui si a raului). Dumnezeu stia de la bun inceput care oameni (cu nume si prenume) vor merge in Iad. Privind problema din perspectiva lui Dumnezeu, nu exista "liber arbitru" pentru Om, exista doar predestinare. Daca actiunile Omului il iau prin surprindere pe Dumnezeu (nu "stie dinainte" ce va face fiecare om "liber"), inseamna ca Dumnezeu nu este "atotputernic si atotstiutor", contrar preceptelor crestine. Daca Dumnezeu este "atotputernic si atotstiutor" atunci "liberul arbitru" al Omului este o ILUZIE pusa in scena de catre Dumnezeu.

    Daca "liberul arbitru" al Omului este o iluzie, inseamna ca "raul" (care este o consecinta inevitabila a existentei "liberului arbitru") nu este imputabil omului, fiind o componenta a destinului predestinat de catre Dumnezeu fiecarui Om in parte.

    Deci, crestinii trebuie sa se hotarasca:

    1. Ori Dumnezeu este "atotputernic, atotstiutor" si atunci nu exista "liber arbitru" pentru Om.
    2. Ori exista "liber arbitru" pentru Om si atunci Dumnezeu nu este "atotputernic, atotstiutor si milostiv".

    ***

    Oricate argumente logice ai aduce, indivizii care au fost indoctrinati religios de mici copii continua sa creada intr-un personaj fictiv numit Dumnezeu!
    • -2 (4 voturi)    
      3. Ori "cineva" nu-ntelege nimic (Marţi, 22 iulie 2014, 16:08)

      alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui CetateanLogat

      3. Ori "cineva" nu-ntelege nimic
      ----------------------------------------
      Dumnezeu i-a lasat omului Liberul Arbitru
      ------------------------------------------------------
      ca dovada ca "tu scrii scrii ceea ce scrii".

      Mai vad
      -----------
      1. ca e greu cu logica ....cand aceasta nu e in stare sa identifice toate "cazurile posibile"

      2. ca e greu sa vorbesti de filozofia religiei
      sau sa vorbesti despre filozofie crestina
      cand nu ai citit cateva carti de baza

      Bibliografie:
      http://en.wikipedia.org/wiki/Christian_philosophy

      o sa-i regasesti acolo "printre altii"
      Origen
      Sf. Augustin
      Thomas d'Aquino
      William Ockam
      Erasmus (ala cu bursele studentesti :) )
      Blaise Pascal
      Isaac Newton
      John Locke
      Martin Luther
      John Calvin
      Herder
      Schelling
      Dostoevsky
      Lev Tolstoi
      • +2 (6 voturi)    
        Cu cititul povestilor stam bine, logica ne omoara! (Marţi, 22 iulie 2014, 16:58)

        CetateanLogat [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

        Daca Dumnezeu este atotstiutor si atotputernic, atunci El stia ca eu voi scrie aceste comentarii (si ce voi scrie) inca dinainte ca eu sa le scriu. Eu nu aveam cum sa modific viitorul (pe care Dumnezeu atotputernic si atotstiutor il cunostea dinainte ca eu sa ma nasc). Astfel, logica ta: "Dumnezeu i-a lasat omului Liberul Arbitru ca dovada ca tu scrii scrii ceea ce scrii" este eronata. Daca Dumnezeu a fost luat prin surprindere de postarea mea (adica nu stia dinainte ce voi scrie), inseamna ca El nu este atotputernic si ataotstiutor.
        • -1 (1 vot)    
          Ai cum sa-l modifici (Marţi, 22 iulie 2014, 21:01)

          alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui CetateanLogat

          1. "Eu nu aveam cum sa modific viitorul (pe care Dumnezeu atotputernic si atotstiutor il cunostea dinainte ca eu sa ma nasc)"

          Ai cum sa modifici viitorul caci Dumnezeu
          te lasa sa-l modifici

          De-asta ti-a dat Liberul Arbitru ca sa raspunzi de Faptele tale si de Destinul Tau.

          Iti dai seama ce Creatie Minunata esti?

          Cum ar fi ca un Computer sa aibe Liberul Arbitru si sa Raspunda de Destinul Tau? Habar n-ai sa scrii un program de tipul asta nu?


          2. Mai zici
          "Daca Dumnezeu a fost luat prin surprindere de postarea mea (adica nu stia dinainte ce voi scrie), inseamna ca El nu este atotputernic si ataotstiutor."

          Daca tu ii dai libertatea unui copil de 2-3 ani sa alerge pe plaja "inseamna ca esti luat prin surprindere de acel copil" ?

          Doamne ce logica !

          Din contra te bucuri odata cu el; de Libertatea lui !

          Asa cum se bucura si El de libertatea ta de a scrie tot ce-ti trece prin cap....

          Inclusiv de naivitatile pe care le scrii
          • +1 (1 vot)    
            Logica ne omoara din nou! (Miercuri, 23 iulie 2014, 0:12)

            CetateanLogat [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

            1. Spui ca: "Ai cum sa modifici viitorul caci Dumnezeu te lasa sa-l modifici". Si in acest caz va exista o varianta a viitorului meu care se va materializa. Dumnezeu cunostea aceasta varianta finala ("materializata") inca dinainte ca eu sa ma nasc, in caz contrar Dumnezeu nu ar mai fi atotputernic si atotstiutor. Acest lucru inseamna ca de fapt eu nu am modificat nimic din viitorul pe care Dumnezeu il cunostea, ci doar am avut impresia ca am putut sa modific viitorul. Repet: daca eu as putea sa modific viitorul ("materializat") in asa fel incat sa il iau prin surprindere pe Dumnezeu, atunci inseamna ca Dumnezeu nu este atotputernic si atotstiutor.

            2. Eu nu sunt o entitate atotputernica si atotstiutoare, asa ca orice comparatie intre mine si un Dumnezeu atotputernic si atotstiutor este eronata din start. Eu ma pot bucura de libertatea copilului deoarece nu ii cunosc viitorul, asa ca multe dintre actiunile lui ma iau prin surprindere. Eu nu am predestinat viiorul copilului, asa cum a predestinat Dumnezeu viitorul tuturor oamenilor. Daca Dumnezeu este "atotputernic, atotstiutor si milostiv", El putea sa creeze o lume in care toti oamenii (fara exceptie) ajungeau (pana la sfarsitul vietii lor pe Pamant) sa creada in El, sa se caiasca pentru greselile facute si astfel sa ajunga in Rai, dar se pare ca Dumnezeu nu a dorit acest lucru. "Liberul arbitru" este o ILUZIE pusa in scena de un Magician perfid.

            P.S. Dumnezeu nu se poate bucura "de libertatea mea de a scrie tot ce-mi trece prin cap" deoarece El stia inca dinainte ca eu sa ma nasc ce voi scrie eu astazi pe "hotnews". Exista o scena de un umor nebun intr-un serial cu "Mr Bean" in care acesta isi scrie singur (lui insusi) o felicitare de Craciun (o pune la posta) si se bucura "dement" atunci cand o primeste (prin posta). Dumnezeu s-ar afla in aceiasi situatie ca "Mr Bean" daca s-ar bucura "de libertatea mea de a scrie tot ce-mi trece prin cap", deoarece el a predestinat acest comportament al meu.
            • +1 (1 vot)    
              ERATA (Miercuri, 23 iulie 2014, 0:32)

              CetateanLogat [utilizator] i-a raspuns lui CetateanLogat

              ERATA: "aceeasi situatie".

              Scuze pentru alte eventuale erori neobservate.
  • -2 (10 voturi)    
    Hai pe bune ! (Marţi, 22 iulie 2014, 15:56)

    alex4321 [utilizator]

    Hai pe bune !

    Daca Iliescu, Roman si Brucan sunt "liberi cugetatori"
    si au fost in stare "sa inventeze" o Revolutie Fictiva
    am indoieli mari ca studiul i-a luta in calcul pe
    "liber cugetatori"


    Totusi intreb HotNews,
    mai aveti multe articole de propaganda ateista
    exact ca pe vremea Partidului Comunist Roman ?
    • -1 (7 voturi)    
      Se platesc mai bine (Marţi, 22 iulie 2014, 16:36)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      Asociatiile ateiste sunt bine sponsorizate si au de unde face propaganda. In fond e suficient sa-i distrugi unui popor fibra morala (religia, patriotismul, solidaritatea) apoi nu mai ai nevoie de rachete BUK ca sa-l faci sclav.
    • +5 (9 voturi)    
      Bai alex4321 bum (Marţi, 22 iulie 2014, 17:26)

      Ciubaka [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      Ia mai du-te tu la biserica, dezgroapa un cadavru, pupa-l bine de tot, trage o fusta neagra peste chiloti si apuca-te sa canti povesti nemuritoare.
      Propaganda ateista, auzi la el. Ma hahalerelor, ca altfel nu am cum sa va zic, nu cumva sa gandeasca careva diferit si impotriva lui 'mniezo ca sariti in sus. Sunt mii de zei in lumea asta, inventati cand lumea era proasta. Cu ce cutia de mea de spanac in suc propriu e mai breaz unul sau altul? Uite-te la tine in oglinda in timp ce debitezi tempenii religioase, poate, poate observi ca esti ridicol.
      Si ce tot o bagati pe asta cu comunismul? Aveti sechele? Helou Vasile!!! Acum 3000 de ani ce pisici faceau saracii oameni fara religie? De unde floarea mea de colt le dadea lor prin cap ca poate nu e bine sa-ti omori aproapele sau sa-i vizitezi nevasta? Ca gigelul din cer nu prea comnica cu ei. Dupa asta s-au trezit niste senili ca au vorbit ei cu sefu' cel mare, care s-a tot laudat ca trimite el pe fii-su, dom'le si face ala din rahat turcesc o baclava. Hai sa fim seriosi. Povesti de genul exista cu sutele in lume, si la toti a venit cineva care i-au prostit pe restul. E doar marketing pana la urma, dar nu stiau pe atunci cum sa-i zica.
      Solutia e simpla: interzicerea completa a religiei in scoli si spatiul public si desfiintarea oricarei institutii religioase. Dar vai, sunt comunist, nu? Ia un paharel si fii atent. Vrei sa crezi in unicorni, e treaba ta. Te face sa te simti bine la corazon? Din nou, e treaba ta. Chiar ai nevoie de o sleahta de barbosi sa-ti zica ei ce sa faci? Crezi ca ei sunt mai destepti ca tine, tu, care deja detii adevarul? Ai mandria ta si invata singur din cartea de capatai a religiei pe care alegi sa o practici. Fa-ti altar in baie. E cool. Baga o rugaciune pe balcon, dar in liniste, ca na', lumea se odihneste. Dar cand iesi in public, lasi jucariile acasa. Si uite asa ne simtim bine toti, nu?
      • +3 (3 voturi)    
        daca injuraturile te ajuta injura la tine acasa (Marţi, 22 iulie 2014, 20:52)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui Ciubaka

        Vad ca injuraturile te ajuta in loc de arguimente
        dar injura la tine acasa nu in public daca atat poti sa faci.

        Sa stii ca sa injuri in public e lipsa de educatie si de buna crestere ...

        Din pacate cam asta arati tu cand nu poti avea un limbaj civilizat.
        • 0 (4 voturi)    
          Nu vad unde am injurat (Marţi, 22 iulie 2014, 21:56)

          Ciubaka [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

          Daca as fi injurat, comentariul nu cred ca ar fi fost aprobat. Calinp a comentat elegant, la fel si CetateanLogat, au argumentat atat de logic incat si Aristotel ar fi mandru. Dar cu cei habotnici nu functioneaza. Poate niste sarcasm la borcan. Stiu ca realitatea e greu de inghitit pentru multi care au crescut trecand pe sub masa in biserici si pupand icoane pline de tot felul de germeni si bacterii.
          Credinciosii din tara asta au o majoritate de 90% (cica). Crezi ca au organizatii gen ASUR vreo sansa sa le deschida ochii? Vise! Deja e prea tarziu. Trebuie sa mai treaca una-doua generatii pana se estompeaza fenomenul. Dar macar sa lase copiii in pace, nu le ajung cat de mari sunt cozile la moaste? Crezi ca daca nu se face religie in scoala nu mai au de unde sa afle cuvantul zeului suprem? A zis bine calinp, cine vrea, sa se duca la biserica, de asta s-au construit, desi din cate stiu prietenul meu Jesus nu a dat niciodata unda verde pentru lacasuri de genul :) (check bible)
          Si ca sa inchei cu un citat remixat: daca "morala" obtinuta din religie e singurul lucru care te opreste sa-i dai in cap vecinului, fugi repede la spitalul 9, ca au locuri libere.
          • +2 (4 voturi)    
            Nici macra nu mai realizezi cand injuri (Marţi, 22 iulie 2014, 23:12)

            alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui Ciubaka

            Nici macar nu mai realizezi cand injuri

            Foarte TRIST

            Dupa cum vezi celorlalti care au alte pareri dar vorbesc civilizat ...le raspund la subiect

            Nu e cazul tau.
            • -2 (2 voturi)    
              Ce sensibli suntem :) (Miercuri, 23 iulie 2014, 1:12)

              Ciubaka [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

              Nu am nevoie sa-mi raspuzi, stai linistit. Si sa ma scuze habotnicii,dar logica/stiinta nu este si nu va fi niciodata o parere! Religiile sunt pareri, si asta dupa orice definitie, nefiind fundamentate in absolut nimic real.
              Krampus mai jos e si el foarte indoctrinat de ajunge sa afirme sa ateismul este o credinta. Este absolut fenomenal ce pot debita unii oameni si ce generalizari pot face atunci cand vad ca zombie-ul lor preferat este atacat. Dragi alex4321 si Krampus, si voi sunteti atei raportat la celelalte 4 mii si ceva de religii si dumnezei, eu doar duc treaba asta cu un zeu mai mult (tot un citat si asta). E asa de simplu.
  • +2 (2 voturi)    
    N-ai curaj sa te semnezi (Marţi, 22 iulie 2014, 23:29)

    KostasP [utilizator]

    Decat cu initialele a.c.?
  • 0 (4 voturi)    
    Autorii studiului sugereaza... (Miercuri, 23 iulie 2014, 0:29)

    krampus [utilizator]

    "Autorii studiului sugereaza..." Fac mai mult decit atat. Afirma. Decreteaza. Sa nu ne amagim. Ateismul e o credinta si are fundamentalistii sai. Practic autorii studiului afirma ca copii lor sint superiori copiilor credinciosilor pentru ca credinta atee e superioara. Ceva nou ?!
  • +1 (3 voturi)    
    Afara cu religia din scoli... (Miercuri, 23 iulie 2014, 8:37)

    John M. [utilizator]

    Religia e o optiune spirituala, nu un obiect de studiu stalinist, bagat pe gat copiilor in stadiul de formare.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by