Lumea în schimbare

Cum transformă pandemia COVID 19 sistemul de învățământ și cât de pregătiți sunt profesorii din România pentru școala online

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 17 iulie 2020, 12:37 Lumea in schimbare


scoala online
Foto: pxfuel.com
Sistemul de învățământ este printre cele mai afectate de pandemia COVID-19 și Ministerul Educației are mai puțin de două luni să vină cu soluții viabile și să facă modificările necesare, astfel încât elevii să nu aibă de suferit. Ministrul Monica Anisie a declarat recent că sunt șanse mici ca școala să înceapă în regim normal din toamnă, iar "cel mai bun scenariu" este acela în care o parte a elevilor vor fi la școală, iar ceilalți vor urma cursurile online. Totuși, cele câteva săptămâni de cursuri online, de la finalului anului școlar, au arătat că mulți profesori nu știu ce înseamnă predare online, o bună parte din elevi nu au mijloacele necesare - laptopuri/tablete- iar pentru părinții este un efort logistic extraordinar. Rezultatele s-au văzut și la BAC, rata de promovare pentru sesiunea iunie-iulie 2020 fiind de 64,5%, cea mai mică din ultimii 6 ani.

Cum vede Ministerul Educației începerea anului școlar


"Cel mai bun scenariu" pentru începerea noului an școlar va fi acela în care o parte a elevilor va fi la școală, iar ceilalți vor urma cursurile online, a declarat pe 13 iulie ministrul Educației, Monica Anisie, la digi24.ro.

”Cel mai bun scenariu va fi acela în care elevii, unii vor fi la școală și alții vor urmări cursurile în sistem online, urmând să facă rocada în funcție de situația epidemiologică. Luăm în calcul dacă nu va fi nicio problemă, dar nu cred.... unul dintre scenarii era să începem normal, dar nu e cazul de situație normală - sau dacă va fi din ce în ce mai rău, să continuăm învățarea online", a spus ministrul Educației.

Câteva zile mai târziu, pe 15 iulie, Anisie a nuanțat și a declarat că noul an școlar va începe în 14 septembrie, cu copiii la școală, "dacă situația epidemiologică nu va fi atât de gravă”. Ministrul a declarat că sunt în calcul trei scenarii pentru noul an școlar și se ai în clacul și varianta ca decizia privind modul în care se vor desfășura cursurile - fizic, online sau în formulă combinată - să fie lăsată la latitudinea fiecărei școli.

Monica Anisie a afirmat că toate deciziile pe care le va lua Ministerul Educației în ceea ce privește desfășurarea noului an școlar vor ține cont de recomandările Ministerului Sănătății, iar la acest moment sunt așteptate normele sanitare pe care vor trebui să le respecte toate unitățile de învățământ din România.

Cum se pregătește Ministerul Educației pentru predarea online


Ministrul Monica Anisie a precizat că în această perioadă ministerul va organiza cursuri de perfecționare pentru profesori, ca să fie pregătiți pentru predarea online.

De asemenea, Monica Anisie a declarat că Guvernul va da o Ordonanță de urgență care să stabilească măsurile pe care trebuie să le ia dacă situația epidemiologică impune desfășurarea în continuare a cursurilor în sistem online.

În ceea ce privește cele 250.000 de tablete promise încă de acum trei luni de Guvernul Orban pentru copiii la risc, care nu au putut face cursuri online deoarece nu au avut cu ce, Monica Anisie susține că termenul la care vor ajunge este 10 septembrie, caietul de sarcini a fost făcut, iar procedura de achiziție inițiată.

De asemenea, la începutul lunii iulie a fost publicată în Monitorul Oficial legea care prevede că Ministerul Educației va asigura „la cerere” fiecărui elev și profesor laptop sau tabletă pentru educația online, însă este greu de crezut că se poate aplica până în toamnă.

În plus, pentru ca predarea online să devină realitate, chiar și într-un sistem hibrid, este nevoie de Biblioteca Școlară Virtuală - obligatorie prin Lege încă din 2011, unde să le fie puse la dispoziție copiilor lecții filmate, cărți etc. Ministrul Educației declara în luna mai, pentru Edupedu.ro, că acest sistem va fi gata în septembrie, într-un proiect de 40 milioane euro din fonduri europene, dar nu există încă nicio veste.

O altă problemă este că, dacă se va opta pentru predarea online, copiii sub 12 ani nu pot fi lăsați singuri acasă, în fața calculatorului, iar Guvernul trebuie să găsească soluții pentru părinți, astfel încât aceștia să nu își piardă serviciul.




Sursa foto - Golib Tolibov via Dreamstime.com


Cum văd părinții întoarcerea la școală


Federația Națională a Asociațiilor de Părinți a prezentat autorităților 3 scenarii, considerând că sunt fezabile două dintre ele - prezenţa fizică 100% la şcoală și 50% la şcoală / 50% online. Președintele federației, Iulian Cristache, a declarat pentru HotNews.ro că decizia ar trebui luată la nivelul fiecărei școli și că toată lumea, inclusiv familia care își trimite copilul la școală, ar trebui să își asume riscul infectării, pentru că la întoarcerea la școală nu există risc zero.

În scenariul care propune prezența fizică 100% la școală, părinții cer reducerea numărului de elevi la clasă (maximum 25 la primar și 30 la gimnaziu și liceu), suplimentarea personalului didactic și respectarea normelor elaborate de Ministerul Sănătății (covoare impregnate cu biocid, măsurarea temperaturii la intrarea ȋn unitatea de ȋnvăţământ, asigurarea măştilor, a circuitelor de intrare/ieșire).

În scenariul hibrid, părinții propun împărţirea formaţiunilor de studiu ȋn două grupe, cu alternarea două săptămâni prezenţa fizică la şcoală, doua săptămâni online.

Dar acesta impune obligativitatea ca:
  • lecțiile să fie transmise live
  • accesul la predarea online să fie bidirecţional, copiii de acasă să aibă posibilitatea să pună întrebări sau să răspundă;
  • ȋnfiinţarea bibliotecii şcolare virtuale, de resurse educaţionale, astfel încât elevii să aibă posibilitatea să vadă şi lecţiile predate de către profesorii de la alte şcoli;
  • programe şcolare adaptate pentru mediul online;
  • existenţa unor manuale digitale interactive;
  • obligativitatea ca elevii să tină tot timpul camerele video deschise în timpul orelor online etc.

Reducerea efectivelor de elevi la clasă înseamnă mai multe școli, chiar și înainte de pandemie fiind unități de învățământ unde se învăța în două-trei schimburi. Deocamdată nici Ministerul, nici primăriile nu au anunțat proiecte în acest sens.

Iulian Cristache, președintele Federației de Părinți, a declarat pentru HotNews.ro că până la finalul acestei săptămâni Institutul Național de Sănătate Publică va elabora normele igienico-sanitare, iar apoi Ministerul Educației va lua o decizie pe ce scenariu va merge.

„Așteptăm draftul de la INSP, ne-au promis că va fi gata până la finalul acestei săptămâni, astfel încât noi împreună cu Ministerul și ceilalți parteneri sociali să venim cu măsuri educaționale care să țină cont de măsurile igienico-sanitare. Toate scenariile trebuie luate în calcul fiindcă avem unități de învățământ cu 30-40 de elevi, cu 10 elevi în clasă și sunt comune unde nu există niciun caz COVID-19. Acolo de ce trebuie închisă școala? Decizia trebuie luată la nivel de unitate de învățământ, de comună, împreună cu Direcția de Sănătate Publică, cu Inspectoratul Școlar, cu respectarea normelor igienico-sanitare”, a argumentat Cristache.

În ceea ce privește predarea online, acesta spune că încă de la început au fost profesori care și-au făcut treaba, în timp ce alții și-au bătut joc, iar acum Ministerul Educației face cursuri de formare pentru 100.000 de profesori, astfel încât să nu mai fie probleme.

”În prima lună predarea online a fost joacă, nu putem vorbi de așa ceva când a fost cu titlul de recomandare, fiindcă nu cred că au interacționat cu elevii mai mult de 30% dintre profesori. Profesorii care și-au făcut datoria la clasă și-au făcut-o și în online. După o lună, când a venit obligativitatea, unii dintre profesori, nu vreau să generalizez, au continuat să-și bată joc de lecțiile online, să facă poze cu telefonul după manual și exerciții și să trimită copiilor să rezolve acasă, cu părinții problemele și să învețe singuri. Nu asta trebuie să însemne predare online, fiindcă dacă asta înseamnă suntem terminați ca generație. Trebuie să explice, să predea la tablă ca și cum elevii ar fi în clasă, copilul să întrebe dacă nu înțelege ceva. Nu ne mai putem juca din toamnă cu predarea online, așa cum s-a întâmplat în martie și aprilie și când am fost obligați să luăm niște decizii peste noapte, nu avem ce face. Din ce știu eu de la Minister, acum sunt 100.000 de profesori în formare, au intrat la cursuri inclusiv online și cu această ocazie învață și ei și se obișnuiesc cu predarea online, știu că se lucrează la programe să fie cât de cât adaptate, pe partea de infrastructură sunt 250.000 de tablete care teoretic vor veni până pe 10 septembrie, acolo unde au fost solicitate dispozitivele de familii”, a mai spus Cristache.

Cum văd elevii întoarcerea la școală și predarea online




Sursa foto - Tetiana Tychynska via Dreamstime.com

Consiliul Național al Elevilor a publicat, în luna iunie, o serie de propuneri pentru redeschiderea școlilor în toamnă.

„Asigurarea condițiilor igienico-sanitare în școli este necesară în permanență, nu doar în vreme de pandemie. De asemenea, digitalizarea educației trebuie să devină o prioritate, prin dotarea școlilor cu device-uri electronice suficiente pentru elevi, sprijinirea elevilor și profesorilor dezavantajați, formarea cadrelor didactice pentru predarea și evaluarea online. Pe termen lung, scăderea numărului de elevi dintr-o clasă și finanțarea corespunzătoare a sistemului sunt două măsuri vitale pentru educație”, se arată pe pagina de Facebook a organizației.

Pe termen scurt, până în septembrie 2020, principalele măsurile cerute sunt:
  • Asigurarea condițiilor igienico-sanitare optime în toate unitățile de învățământ preuniversitar din România, eliminarea grupurilor sanitare din afara școlilor (fenomenul toaletei în curte)
  • ”Considerăm inacceptabil faptul că, în anul 2020, numeroase unități de învățământ nu beneficiază de condițiile minime necesare asigurării unui proces educațional calitativ. Nu putem vorbi despre restart în sistemul educațional educație în lipsa unui context igienico-sanitar care să asigure siguranță și confort pentru toți beneficiarii direcți ai educației din România”, susțin reprezentanții elevilor.
  • Achiziționarea, prin mijloace de achiziție publică (valorificând principiul transparenței), a dispozitivelor prin care toți elevii din România vor putea avea acces la Internet. În prezent, cel puțin 250.000 de elevi nu au acces la educația online, fapt care încalcă principiul egalității de șanse și limitează dreptul la educație, spun reprezentanții elevilor.
  • Digitalizarea și transparentizarea procesului de evaluare al elevilor prin operaționalizarea catalogului școlar online, măsură care contribuie la creșterea semnificativă a relevanței acestui proces, aduce predictibilitate în sistemul educațional, debirocratizează.
Citește aici toate propunerile pe termen scurt, mediu și lung.

Ce propun reprezentanții școlilor private


„Copiii din grădinițe și din școlile primare trebuie să se întoarcă TOȚI în sala de clasă. Începând cu nivelul gimnazial putem să luăm în calcul diverse scenarii care să presupună reducerea numărului de elevi la clasă, alternarea metodelor de predare clasice cu cele digitale etc. Toate scenariile trebuie să aibă la bază un singur obiectiv: CÂT MAI MULȚI ELEVI ÎN SĂLILE DE CLASĂ. Pentru elevii din grupurile vulnerabile și pentru elevii care au diverse carențe este necesar să găsim soluții care să răspundă nevoilor lor”, este propunerea trimisă de Asociația Școlilor Particulare din România grupului de lucru interministerial, care dezbate condițiile în care se vor redeschide școlile din toamnă.

În sprijinul propunerii ASP a prezentat un studiu realizat în mai de SOCIETATEA GERMANĂ PENTRU IGIENĂ A SPITALELOR în parteneriat cu SOCIETATEA GERMANĂ DE EPIDEMIOLOGIE PEDIATRICĂ, ACADEMIA GERMANĂ DE MEDICINĂ PEDIATRICĂ ȘI ADOLESCENTĂ , SOCIETATEA PENTRU IGIENĂ, MEDICINA CLINICĂ A MEDIULUI ȘI MEDICINĂ PREVENTIVĂ–GHUP, ASOCIAȚIA MEDICILOR PEDIATRII DIN GERMANIA. ”

Studiul concluzionează că, închiderea școlilor și a grădinițelor nu a avut nici un impact în scăderea ratei de infectare, în vederea combaterii răspândirii virusului Sars-Cov-2. Toate datele oficiale din țări precum China, Norvegia, Marea Britanie, Germania, Franța, Islanda sau Olanda indică copiii și adolescenții ca fiind cea mai redusă grupă de risc, atât ca grad de infectare, cât și ca grad de manifestare a simptomelor sau de răspândirea virusului. Conform societăților de specialitate semnatare, analizele publicate anterior acestui studiu, asupra dinamicii de răspândire a SARS-CoV-2 și a evoluției Covid-19 arată că, copiii au un rol semnificativ mai mic în răspândirea virusului în comparație cu adulții. (...)

Ca o concluzie, din datele disponibile, Academia Germană de Medicină Pediatrică și Adolescentă–DAKJ a recomandat reluarea cursurilor cu prezență în școli și în grădinițe pentru toți copiii și adolescenții. Academia Germană de Medicină Pediatrică și Adolescentă subliniază și faptul că, atât înainte cât și pe perioada închiderii unităților de învățământ, nu au fost discutate sau analizate consecințele acestei decizii, iar persoanele afectate, copii și părinți, nu au fost consultate, încălcându-se astfel drepturile fundamentale ale copiilor”, se arată în documentul transmis de ASP.

Întregul document poate fi accesat aici
.

Modelul belgian


Asociația Școlilor particulare a prezentat un studiu de caz despre scenariile pandemice pentru anul școlar 2020-2021 sau cum se redeschid școlile în Belgia.
”Pe 1 septembrie, anul școlar va începe la nivelul galben (risc redus), sub rezerva evoluției epidemiologice. Plecând de la nivelul galben, fiecare instituție de învățământ pregătește o analiză locală a riscurilor, pe baza căreia sunt stabilite condițiile în care aceasta poate fi deschisă integral sau parțial. Având în vedere posibilitatea de „testare și urmărire” și de localizare a surselor de infecție, alte niveluri se pot aplica local sau în cadrul unei limitări teritoriale. În funcție de expunerea personalului didactic, a elevilor și a părinților, se poate recurge la carantină. Învățarea la distanță este oferită acestor grupuri, clase în care carantina se va impune. În acest sens este elaborat un scenariu detaliat”, se arată în studiul de caz.

Cele patru niveluri de risc stabilite în Belgia sunt:
  • Risc zero (Verde): Există vaccin sau imunitate de grup. Este permis orice contact. Se menține igiena mâinilor înainte și după masa / mersul la toaletă.
  • Risc mic (Galben): Există o transmitere limitată a infecțiilor, se recomandă să fim precauți. Se recomandă limitarea contactului cu toți furnizorii. Este permis contactul direct cu persoanele cu care ne desfășurăm activitatea zilnică.
  • Risc mediu (Portocaliu): Există o transmitere susținută în societate. Există focare izolate. Se recomandă limitarea contactului direct cu alte persoane
  • Risc ridicat (Roșu): Există a transmitere largă a virusului. Există multiple focare de tip ciorchine. Se recomandă evitarea la maxim a contactului cu alte persoane.

Experiențele părinților cu predarea online



Sursa foto - Golib Tolibov via Dreamstime.com

Oana are doi copii, o fetiță de 9 ani și un băiat de 12 ani. Pandemia i-a prins în clasa a III-a și a V-a, la o școală cu pretenții din Sectorul 4. Aceasta spune că a petrecut ore în șir descărcând lecții și încărcând teme, fiind groaznic deoarece părinții, pe lângă job, au preluat și rolul de dascăli.

„Lecțiile online s-au desfășurat pe platforma Google Classroom, un sistem în care profesorii încarcă lecțiile și temele la zi, plus alte informații, alese după inspirație sau entuziasm: teme, quizz-uri, audio, video șamd. De aici, copiii le descarcă (a se citi „părinții”, în cazul celor mai mici), parcurgând o sumă de pași, le rezolvă, le pozează și le încarcă online (din nou, tot părinții, că sper că nu își imaginează nimeni că o fetiță de 9 ani e specialist online). Dacă nu am printa temele, copiii ar sta ore bune în fața computerului. Stau oricum după ce termină temele, iau la rând linkurile cu quiz-uri și ne-quiz-uri, așteaptă feedback la teme, navighează așa măcar 4-5 ore pe zi. (...) Este groaznic pentru părinți, pentru că programa este foarte încărcată. Și, dacă se întâmplă ca cei mici să învețe și la o școală competitivă care, desigur, nu vrea să piardă locul pe podium din cauza unei biete pandemii, atunci e de-a dreptul iad: profesorii exagerează, de tema directorului, directorii, de teama inspectorului și tot așa, până la Minister. Pentru că școala românească este extrem de dependentă de aprobarea venită „de sus”. Ar fi prea mult să continuăm așa și în toamnă. Dar am convingerea că, dacă va fi un nou lockdown, ne vom înrola fără prea multe explicații în distopia școala-online 2”, a declarat Oana pentru HotNews.ro.

Aceasta spune că micuții s-au adaptat, dar este nevoie de ajutorul permanent al părinților, ei familia lor este un caz fericit, în care fiecare copil are calculatorul lui, ceea ce nu se întâmplă în mediul rural.

„Copiii mei s-au adaptat: au învățat să vâneze emailul, se sperie ca niște mici corporatiști când văd mai multe mesaje necitite pe WhatsApp șamd. Dar copiii noștri sunt niște norocoși: au fiecare propriul computer, plus – foarte important! – doi părinți transformați, fără voie, în dascăli plus IT-iști. Refuz să îmi imaginez cum arată școala online pentru un copil fără computer sau pentru trei frați nevoiți să împartă același computer sau, înaintând și mai mult în „hău”, pentru o fetiță din mediul rural fără computer, rămasă în grija bunicii. E nesănătos faptul că ne prefacem că, în România, școala în sistem online este un proiect real. Poate că funcționează în Elveția, unde școlile au propria piscină, sau mai știu eu unde, dar nu și la noi. Și, ca să nu pară că sunt în mod particular indispusă, vă rog să revedeți statisticile naționale legate de dezechilibrele socio-economice dintre elevii din mediul urban și cel rural, sau chiar dintre copiii de la școlile de elită și cele mai puțin competitive din urban. Într-o țară în care mulți copii merg seara nemâncați la culcare, noi ne prefacem că formula școală online e o soluție fair-play pentru toți elevii”, a mai spus Oana.

O altă problemă semnalată de mamă este faptul că profesorilor care nu au mai avut niciodată treabă cu predarea online li s-a cerut să știe asta peste noapte.
”Este interesant de studiat cât de preocupat era Ministerul, înainte de pandemie, de familiarizarea dascălilor cu sistemul de predare în formula online: câte programe / cursuri naționale de educație pentru online au existat dedicate celor care, vor-nu vor, fac acum „coregrafii” online. Sau, lăsași, să uităm „trecutul”: câte programe au existat după 15 martie? Pentru că, dacă răspunsul este „0”, atunci înseamnă că și pretenția asta, ca dascălii să se dea de trei ori peste cap și să navigheze cu succes prin toate programele de predare online, este o mare prefăcătorie”, a mai spus Oana.

Ionuț are copilul la Școala 7 din Băneasa (București). Acesta spune că felul cum s-au desfășurat cursurile a depins de pregătirea fiecărui profesor, dar în mare parte a însemnat descărcarea unor teme de pe chat și trimiterea lor către profesori după rezolvare.

„Între 12 martie și 21 aprilie foarte puțini profesori au intrat online din proprie inițiativă. Deși am încercat să ajutăm, câțiva părinți, pentru că era evident ce va urma, ne-am lovit de “nu se poate”. După Paște s-a comunicat pe Whatsapp, Zoom, Edmodo, mai bine sau mai rău, fiecare profesor cum s-a descurcat și cum a înțeles că trebuie să fie. Deși sunt multe controverse că actualul sistem de învățământ nu poate fi substituit de platformele online, dar cu siguranțe ele sunt complementare pentru că pot structura mai bine informația și procesele de predare, exerciții, teme, feedback, notificare. Materia predată online este disponibilă oricând elevilor. Se pot organiza proiecte, teme, notificări părinților, dar asta presupune ca platforma să fie setată complet și corect. Noi până acum am avut doar interacțiuni online, fără management și o comunicare de tip chat vizavi de temele “pentru acasă”. Este posibil ca din toamna și în viitor să avem nevoie din ce în ce mai mult de aceste soluții și vacanță de vară este un moment oportun, dar înainte să ne gândim ce opțiune este mai bună și cum ne putem organiza mai bine, avem alte două probleme. Prima pleacă de la părinți, deși unii nemulțumiți în fapt, găsesc justificări de genul nu au timp, nu vor să deranjeze pentru că ar putea copilul să aibă de suferit dacă iau atitudine. Alții pur și simplu sunt ok oricum ar fi. A două problemă este în rândul profesorilor. Cei implicați și serioși sunt marginalizați de colegii lor care au o altă viziune. S-a văzut și este evidentă diferența pentru că în online se văd cel mai bine activitățile școlare cu bune și cu rele. Ne lipsește transparența și colaborarea reală între profesori, elevi și părinți”, a explicat Ionuț.

Acest articol face parte din proiectul Lumea în schimbare, o inițiativă HotNews.ro, susținută de Fundația Konrad Adenauer. Opiniile prezentate în materialele proiectului nu reprezintă în mod necesar poziția partenerului nostru.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















16072 vizualizari

  • +1 (9 voturi)    
    e perfect fezabil (Vineri, 17 iulie 2020, 12:53)

    catelu [utilizator]

    Scoala se poate desfasura foarte bine online, eventual cu profesorul in sala de clasa si elevii care dispun de un telefon, tableta, laptop,desktop sau smart TV online. Elevii care nu au acces la un astfel de dispozitiv pot merge la clasa si cu siguranta vor fi suficient de putini cat sa permita o distanta rezonabila intre ei.
    In cazul examinarii online temele vor trebui sa puna accent pe creativitate si gandire, nu pe reproducere mecanica. Ceea ce ar fi un lucru bun.
    • -2 (8 voturi)    
      dar cine transmite lectia pe internet? (Vineri, 17 iulie 2020, 14:47)

      costache [anonim] i-a raspuns lui catelu

      Profesorul e in clasa, copiii sunt acasa. Cine transmite lectia pe internet? Exista infrastructura in fiecare sala de clasa pentru asa ceva?
      • +2 (6 voturi)    
        profesorul (Vineri, 17 iulie 2020, 14:53)

        catelu [utilizator] i-a raspuns lui costache

        In majoritatea scolilor nu exista echipament de videoconferinte, dar s-a dovedit in primavara ca un laptop pentru fiecare profesor exista.
        Tot in primavara probele la sport au constat in genuflexiuni, abdomene si flotari. Intr-adevar, sporturile de echipa sau atletism nu se pot face.
        • +1 (5 voturi)    
          Degeaba au laptop (Vineri, 17 iulie 2020, 22:01)

          dihania [utilizator] i-a raspuns lui catelu

          Foarte multi sunt afoni cand vine vorba de folosit tehnologii online: zoom, hangouts, classrom, whatsapp etc. Si nu conteaza varsta ... sunt profesori tineri si afoni.

          Altii sunt rau intentionati, nu vor sa faca nimic.

          Pe de alta parte, unii profesori muncesc mai mult. In clasa puteau verifica tema aleator pentru 4-5 elevi din 25. Acum trebuie sa le verifice pe toate si sa dea feedback. Profesorii muncesc mult mai mult.

          Nu in ultimul rand sunt sunt profesori care au la randul lor copii pe care trebuie sa ii supravegheze in timpul orelor care se suprapun cu propriile ore.

          Nu e simplu.
          • +2 (6 voturi)    
            din experienta ... (Sâmbătă, 18 iulie 2020, 10:38)

            Paul_ [anonim] i-a raspuns lui dihania

            Din experienta, daca se foloseste o tableta grafica (costa cam 300-400 RON una rezonabila) + un program gen Xournal sau OneNote nu trebuie sa aloci timp suplimentar pentru pregatirea lectiilor.

            De asemenea pentru mentinerea atentiei in timpul orelor este necesar un program pentru teste grila. Cred ca Moodle este cel mai bun.

            Pentru corectarea temelor este foarte utila tableta grafica. De asemenea un al doilea monitor de 19 inch care se poate roti cu 90 de grade (costa cam 100-200 de lei unul). PDF-urile se pot corecta foarte usor. Folosind de exemplu Google Classroom se poate trimite usor tema corectata elevului.
            De asemenea pentru teme se pot crea teste grila. Pentru ca elevii sa nu copie intre ei rezultatele iarasi este foarte util Moodle.
            • -2 (2 voturi)    
              O altă părere (Duminică, 19 iulie 2020, 9:58)

              Nikki [anonim] i-a raspuns lui Paul_

              Dupa cum știți remunerația dascălilor nu este una dinre cele mai bune în România. Deci, mă îndoiesc de faptul că toți dascălii vor avea oportunitatea să își procure tehnologia despre care dvs. menționați!
              • 0 (0 voturi)    
                ma tem ca... (Luni, 20 iulie 2020, 10:03)

                young_e [utilizator] i-a raspuns lui Nikki

                ...problema nun e de remuneratia "dascalului",
        • 0 (0 voturi)    
          ceior mai multi... (Luni, 20 iulie 2020, 10:01)

          young_e [utilizator] i-a raspuns lui catelu

          ...le e rusine de ce livreaza "la clasa" . sau ar trebui. ia ganditi-va cum ar fi reactionat ei, inainte de pandemie, daca tu - ca parinte - ai fi vrut sa asisti la vreo lectie, sa vezi de ce beneficiaza fi'to. si brusc, sa-si arate talentele pe Zoom. cam mult pentru unii. altii au facut fata. Acuma ar fi momentul sa fie triati din ei. Pentru ca exista profesori care nu au facut altceva decat sa dea lectii de copiat copiilor si teme de facut. pe muteste.
    • +3 (9 voturi)    
      Intamplator (Vineri, 17 iulie 2020, 15:43)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui catelu

      Aveti un copil acasa care a invatat online? Daca da, ce varsta are?

      In teorie orice se poate, dar puneti un copil de clasa 1-4 sa stea 4 ore in fata unui calculator si sa invete si apoi veti vedea cat de bine se poate desfasura scoala online.

      Invatarea online este posibila pentru elevii mari si la materii mai putin tehnice. Chiar si pentru cei mari, matematica este dificil de predat atunci cand sunt notiuni total noi
      • 0 (4 voturi)    
        de ce la matematica ??? (Sâmbătă, 18 iulie 2020, 20:06)

        Paul_ [anonim] i-a raspuns lui noi2013

        Daca se foloseste o tableta grafica, matematica se poate preda foarte bine. Chiar ai multe avantaje pe care tabla nu ti le ofera.

        Tatal meu il ajuta pe copilul meu (online) cu vreun an inainte de inceperea nebuniii astea. Nu este chiar acelasi lucru dar merge destul de bine.

        Factorul cel mai important este interesul copilului.
        • 0 (0 voturi)    
          corect (Luni, 20 iulie 2020, 10:07)

          young_e [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

          "Factorul cel mai important este interesul copilului."
          [asta nu in sensul ca nu e si treaba noastra, aici].
    • +2 (4 voturi)    
      legam tableta cu sarma si functioneaza ca noua (Vineri, 17 iulie 2020, 17:57)

      Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui catelu

      in primul rand ministerul trebuia sa cumpere instrumentele (aplicatiile) de predare online dupa care sa foloseasca vara pentru a organizeza training-uri cu personalul didactic. Trebuia sa faca un program de inchiriat tablete similar cu regimul manualelor scolare, in care elevii care nu dispun de aceste echipamente sa poata sa le utilizeze gratis, caci invatamantul obligatoriu e gratis. Trebuia sa introduca in programa scolara la educatia tehnologica, curs de pregatire pentru elevi in invatamantul online.
      Asa cum se zvoneste, ca fiecare scoala se organizeaza cum doreste e doar o delegare de iresponsabilitate, in a face invatamant in mod ilegal de la minister catre directorii de scoala, pentru cand parintii vor da in judecata sistemul pentru ca nu functioneaza intrun cadru legal.
    • 0 (0 voturi)    
      frate, in ce lume traiesti? (Luni, 20 iulie 2020, 9:55)

      young_e [utilizator] i-a raspuns lui catelu

      " vor trebui sa puna accent pe creativitate si gandire,"

      se vede clar ca inca nu ai avut de-a face cu scoala - si ma refer la calitatea de parinte, nici o aluzie aiurea.
  • 0 (10 voturi)    
    Ore de educatie fizica? (Vineri, 17 iulie 2020, 12:54)

    Kentsch Roland [anonim]

    Oare cu profesorii de sport ce se intampla, se pensioneaza?
    Cred ca prin On-line nu se pot atinge obiectivele propuse in programa scolara si nici evaluare prin norme de control nu se poate face. Totul doar teoretic, adica toceala din manual, daca exista.
    Competitii sportive nu pot avea loc.
    Dupa indelungate dezbateri pentru cresterea orelor de sport, acuma practic nu se face mai nimic.
    Intrebare legitima, platim profesorii de sport sau renuntam la ei?
  • -4 (4 voturi)    
    Protecția copiilor în scoala (Vineri, 17 iulie 2020, 15:15)

    Dans [anonim]

    In contextul unor articole anterioare pe aceeași tema, am trimis următorul mesaj către ministerul educației, vice-prim ministru, prim ministru, președinte. Deocamdata am primit un răspuns standard din partea instituției prezidențiale. Celelalte instituții m-au ignorat.

    =====


    Vă scriu în legătură cu articolul intitulat "Monica Anisie, despre marea provocare a distanțării sociale din toamnă: Școlile nu oferă această posibilitate" din publicatia wall-street.ro.


    Motivul pentru care vă scriu este pentru a vă propune o posibilă soluție pentru aceasta problema pe care o am și eu în calitate de părinte. 


    În căutările mele pentru identificarea unei soluții pentru fiica mea, am gasit un produs care satisface criteriile mele:


    1. Să nu creeze probleme de interacțiune socială asigurând o vizibilitate neobstrucționată a feței 


    2. Să nu obstrucționeze comunicarea verbală, permițând sunetului sa se propage neafectat prin materialul măștii 


    3. Să aibă filtre care blochează particule de 0.2-0.3 microni, cu o eficiență a filtrării de minim 99%


    4. Durata de viață a unui cartuș filtrant sa fie de minim 30 de zile


    5. Să aibă functie de sterilizare activă a măștii și cartușului filtrant cu radiație UV


    6. Să permită schimbarea cartușului filtrant 


    7. Producatorul să ofere cartușe filtrante de rezervă, contra cost, desigur. 


    8. Masca să aibă dimensiunile potrivite pentru un copil de 10 ani. 


    9. Prețul să fie rezonabil la achiziția unei singure măști. Sînt convinsa ca prețul poate fi negociat pentru achiziția unei cantități de zeci de mii, poate chiar sute de mii de bucăți. 


    Produsul pe care l-am achiziționat pentru fiica mea este: https://www.leaf.healthcare/


    Am speranța că împreună cu echipa dumneavoastră veți lua în considerare propunerea mea și veți evalua produsul Leaf pentru a asigura protecția copiilor școlari. 


    Vă stau la dispoziție dacă doriți să discutați această idee.
  • -5 (9 voturi)    
    Pregătirea profesorilor (Vineri, 17 iulie 2020, 15:24)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Ceea ce ii intereseaza cel mai tare sunt e-meditatiile. In rest salariile nesimtite, sporurile, vaucherele, tichetele, etc etc merg oricum ca mai inainte.
    • +4 (6 voturi)    
      troll (Vineri, 17 iulie 2020, 18:01)

      Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      sunt cateva nume aici care troleaza fiecare articol. merita sa le dati minus fara sa cititi ce au de spus caci trolii trebuie ignorati.
  • -4 (10 voturi)    
    scoala clasica a fost mancata de cainii Covid (Vineri, 17 iulie 2020, 15:54)

    BernierC [utilizator]

    Scoala clasica a murit, traiasca noua scoala virtuala! Scoala va fi inlocuita treptat de e-scoala! Oricum, e doar o paguba-n ciuperci. Si asa nu avem nevoie de atatia viitori licentiati, buni doar la taiat frunza la caini. Prajiti de jointuri si mobile, ifosati, pretentiosi, lacomi dar stupizi in esenta. Nu stiu sa-si fiarba un ou singuri si cred ca banii cresc in pom. In Romania, e o criza acuta de meseriasi priceputi si dedicati. Gasesti f greu instalatori, tamplari, lacatusi, strungari, fierar-betonisti, bucatari, croitori, zidari, electricieni - oameni seriosi si priceputi. Acum, orice ignorant cu bani isi poate cumpara diplome, dar contrbutia sa la bunastarea societatii este zero. Vezi cazul senatorului-suina care are "ciasuri de 12k euro". Ne trebuie specialisti in lucruri concrete, nu supra-educati cu blugi rupti in dos, iphone de mii de euro si care crede ca vaca Milka da ciocolata.
    • +1 (5 voturi)    
      Si dvs.... (Sâmbătă, 18 iulie 2020, 0:51)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui BernierC

      .. sunteti de parere ca oameni seriosi si priceputi, "instalatori, tamplari, lacatusi, strungari, fierar-betonisti, bucatari, croitori, zidari, electricieni" pot fi formati minunat la scoala online?!?
      Stai si te uiti la multe filmulete pe youtube, mai dai niste teste online, examene si toate cele, mai asuzi din greu prestand ucenicia simulata, dupa care te duci in lumea reala si participi cu desavarsita competenta la construirea unui zgarie-nori sau a unui pod? Punand pentru prima data mana pe fierul sau betonul ala.

      Oookaaaayyy...
  • +9 (9 voturi)    
    Scoala online (Vineri, 17 iulie 2020, 16:03)

    noi2013 [utilizator]

    Cateva consideratii in urma experientei cu scoala online:

    - metodologia predarii online, mai ales pe termen lung este foarte diferita de cea la clasa si profesorii nu au de unde sa o stie. Au nevoie de o pregatire institutionala, la nivel de sistem. Sunt scoli private care au "importat" astfel de metodologii, dar ministerul nu pare prea interesat.... Dupa cum spunea "ministra", profesorii vor face...Cand?

    - multi profesori nu vor si nu au chef, e mai bine cu meditatii prin telefon sau chiar fizic

    - clasele mici nu sunt potrivite pentru un astfel de sistem... Clasele pregatitoare, 1, 2 au nevoie de contact direct cu invatatorul, copiii nu au deprinderile de a invata formate

    - contactul social este foarte important pentru copii

    - ca vrem sau nu, infrastructura lipseste si nu poate fi acoperita in cateva luni.

    - In criza medicala actuala, variantele online sau fizic ar trebui hotarate la nivel local, nu pentru toata tara. Sunt comunitati mici, fara cazuri de infectari unde scoala s-ar putea desfasura foarte bine. Unde este cazul, dar numai pe termen limitat sa se adopte un model hivrid, online si fizic
    • 0 (4 voturi)    
      Unii chiar nu vor putea (Vineri, 17 iulie 2020, 20:41)

      muvis [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

      La.punctul 2 aș adăuga că unii profesori nu pot; de exemplu, cei care au copii mai mici acasă și care nu vor merge la grădinița sau școală. Imaginati-va predarea online cu imaginea drăgălașă, gălăgioasă și înfometată de pe fundal.
  • +2 (4 voturi)    
    Scoala online (Vineri, 17 iulie 2020, 23:36)

    Cosmin Suciu [anonim]

    Desfășurarea școlii online este o poveste frumoasă dar nu are un sfârșit fericit în primul rând din cauza ministerului și miniștrilor care au venit și au plecat și după noi potopul.
    Utilizarea calculatorului în predare este o poveste veche. Majoritatea profesorilor au atestat de utilizarea laboratoarelor informatice, folosirea Moodle sau sistemul AEL, diplome cu care mulți au obținut gradații de merit și basta. Marea majoritate a profesorilor abia reușesc să citească un email pe telefon, nu să utilizeze calculatorul în predare.
    Sistemul AEL era o bază bună pentru predarea online, dar s-au terminat fondurile de furat și a rămas de izbeliște. Lecțiile pentru predarea online ar trebui pregătite de specialiști, nu orice profesor are pregătirea necesară pregăti o lectie corespunzător.
    Predarea online ar putea ajuta învățământul românesc prin standardizarea evaluării, dispariția diferențelor între notele mari de la unele licee mai slabe și notele slabe de la liceele cotate.
    Nimic nu poate însă inlocui predarea face-to-face, dar trebuie trase învătăminte.
    Poate am fost critic cu unii profesori dar ceea ce spun este din experiența personală.
    • 0 (2 voturi)    
      fata-to-face vs online (Sâmbătă, 18 iulie 2020, 20:17)

      Paul_ [anonim] i-a raspuns lui Cosmin Suciu

      "Nimic nu poate însă inlocui predarea face-to-face, dar trebuie trase învătăminte."

      De acord 100%. Problema este ca daca ai un singur caz intr-o scoala, conform legislatiei actuale practic toata scoala se muta online. Despre asta nu discuta nimeni. Practic toti contactii trebuie sa se izoleze pentru 14 zile. Nu se poate face o ora la scoala si apoi online si apoi iarasi online.

      Cred ca cel mai nefavorabil caz este cel in care se incepe scoala normal, se muta online apoi iarasi se merge la scoala apoi iarasi online...

      Si apoi in orasele mari este problema transportului in comun. Intre 7:30 si 8:30 de abia te poti urca in autobuz sau tramvai.
  • -1 (3 voturi)    
    Te doare capul de atâția (Sâmbătă, 18 iulie 2020, 23:52)

    Observatory [utilizator]

    deștepți in Țara Românească ... pai sa închidem totul și sa stam pe tableta ( absolvenții se vor numi tablagii ?!)
    Cum se vor dezvolta copii ăștia ( care de fapt iubesc tabletele și activitățile pe internet).
    Nu va așteptați la multe genii după acest fel de educație cibernetica ?!

    Succes cu noua generație educata online !
  • +2 (2 voturi)    
    E timpul ... (Duminică, 19 iulie 2020, 19:13)

    utug [utilizator]

    E timpul sa se scoata din scoala Catehizarea si introdusa Digitalizarea, preotul inlocuit cu cu un cadru didactic IT.
  • +1 (1 vot)    
    <Am predat online!> (Luni, 20 iulie 2020, 8:21)

    Altul [anonim]

    Nu vreau flori pentru acest lucru, dar:
    -NU exista un calendar al corigentelor, nici acum, pe acest an scolar, elevii care NU au vrut sa aprticipe NU au participat la ore...si au trebuit incheiati. NU e coret, moral si cum doriti, fata de cei care au fost seriosi si participat la ore;
    -LIPSESTE o platforma online unitara, pe sitem de invatamant, fie si regionala/judeteana. E de ajutor! Ajugem sa predam pe 5 platforme diferite copiilor mici, printre care si Messenger, dar NU e compatibil cu varsta, conditiile generale de utilizare...etc. NU toate scolile au website.ro sa aiba domeniul lor si sa isi faca classroom. Trebuie si acolo indifiduale facute lucrurile.
    -Din biroul ministrei se vede roz, dar cum e sistemul hibrid, cu predare si online si face to face?! se gandeste cineva la conditiile scolilor care majoritatea nu dispune mai multe de 1-3 laptopuri, si acele puse in anumite birouri? M-am saturat sa investesc in tehnica, in ultimii ani, din banii mei, concediile facute cu rechemari la serviciu, nu una si lista continua.
    EFORTUL e mare pentru toti: elevi, parinti, profesori. Elevul sta pana si la 22.30 sa faca pe scribul la unii profesori, care odata cu online-ul au descoperit ca sunt capabili sa isi termine materia, sau unii colegi care stiu drumul la bancomat dar nu doresc/nu sunt capabili sa mentina un minim contact cu clasa. Parintii....saracii trebuie sa faca fata la toate prostiile digitale inventate de fiecare scoala si sa faca pe profesorul de sprijin la copilul de acasa. E foarte greu! Toti suntem afectati...dar facem strategii.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu e nimic de facut ... (Luni, 20 iulie 2020, 9:00)

      utug [utilizator] i-a raspuns lui Altul

      Suntem unde suntem si aici vom ramane...

      Dovada ? Vezi in:
      https://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/stare-a-capitalei-gabriela-firea-a-adus-moa-tele-de-la-voluntari-in-prim-rie-946475


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by