Astronomii au detectat un asteroid, nu departe de Pamant, care se deplaseaza pe aceeasi orbita in jurul Soarelui. Roca spatiala de aproximativ 200-300 m care calatoreste prin in cosmos in fata planetei noastre nu reprezinta niciun pericol.

un asteroid mic calatoreste pe aceeasi orbit cu PamantulFoto: sciencedaily.com

Pozitia sa i-a determinat pe cercetatori sa-l considere un asteroid troian, detectat pana acum doar pe Jupiter, Neptun si Marte, scrie bbc.co.uk.

Numit TK7 2010, asteroidul a fost gasit de telescopul Wise al NASA. Descoperirea este raportata in revista Nature din aceasta saptamana.

Este o observatie fascinanta, deoarece stabilitatea relativa si proximitatea asteroidului troian ar putea face ca acesta sa fie tinta pentru misiunile ulterioare ale astronautilor in spatiu, scrie presa internationala.

TK7 2010 nu este o simpla roca pentru ca a calatorit prea mult pe orbita ceea ce a necesitat foarte multa energie, spun cercetatorii.

Cu toate acestea, detectarea acestuia inseamna ca este foarte probabil sa mai existe si alti asteroizi troieni care asteapta sa fie gasiti.