Autostrazile germane, propuse la vanzare de unii politicieni crestin-democrati

de Dani Rockhoff     HotNews.ro
Duminică, 24 iulie 2011, 23:20 Actualitate | Internaţional


Autostrada in Germania
Foto: Dani Rockhoff
Ministrului Transporturilor german nu-i ajunge un buget de cinci  miliarde de euro. Pentru „finantarea la timp a tuturor proiectelor de infrastructura rutiera“, Peter Ramsauer are nevoie de mai mult, dupa cum a declarat el, citat duminica de publicatia Spiegel.  Prin urmare, e nevoie de idei. Crestin-socialii (CSU) au pledat pentru introducerea unei taxe pentru masinile mici (PKW-Maut), idee la care cancelarul Merkel a spus un „nu“ clar. Crestin-democratii sunt si mai inventivi,  avansand ideea vanzarii unor portiuni de autostrada, unor investitori privati.

Vinieta pentru automobile, pe care de catava vreme vrea s-o introduca o parte a Uniunii de guvernamant (CSU), se loveste nu doar de impotrivire din partea populatiei, cat si de chichite legale. Planul CSU este ca sa deduca pretul vinietei, din taxa auto (KFZ Steuer) aplicata masinilor inmatriculate in Germania. Aceasta compensare ridica insa probleme, deoarece ar insemna o aplicare discriminatorie a taxei. Dupa dreptul european, sunt dezavantajati soferii din celelalte tari europene, care calatoresc pe autostrazile din Germania.

Deoarece introducerea „DE-vinietei“ e nevoita sa mai astepte, iar criza de bani de la Ministerul Transporturilor german tinde sa devina cronica, a inceput sa circule ideea vanzarii unor portiuni de autostrazi. „Daca guvernul nu mai poate finanta intretinerea si extinderea retelei rutiere, aceasta poate fi vanduta. La noi se circula asa de mult, incat aceasta investitie s-ar putea dovedi lucrativa, pentru privati“ a declarat seful fractiunii crestin-democrate din Landtagul Baden-Württemberg, Peter Hauk.

Peste 60% dintre repondentii unui sondaj de opinie, initiat de institutul Emnid si citat de Stern, s-au pronuntat impotriva „DE-vinietei“. Majoritatea soferilor nu vor sa plateasca o noua taxa, pentru a finanta autostrazile. Insa nici ideea vanzarii retelei de infrastructura rutiera nu le convine, multora. De ce? O spun unii comentatori de pe forumul Spiegel, care a inregistrat rapid, peste 200 de comentarii la tema.

„Statului ii lipsesc banii? Bine ca, saptamana de saptamana, ii arunca in strainatate“ zice unul, probabil cu gandul la „ajutorul grecesc“.

„O modalitate buna, ca sa faci rost de bani“ considera un alt comentator, adaugand ca „alte surse de impozitare nu se intrevad, momentan. Maut-ul va veni, cu siguranta“.

 „Sa vinzi bunul comun si infrastructura platita de contribuabil unor „investitori financiari“ este de fapt sensul acestei „crize a datoriilor“. Intai il storci de ultimul euro, apoi mai incasezi o data, tot de la el. Traim intr-o republica bananiera, nu mai e nici o urma de democratie“, filozofeaza un alt comentator.

„Soferii platesc 50 de miliarde de euro pe an, taxe (acciza pe combustibili si taxa auto). Din banii acestia, doar 5 miliarde se investesc in constructia de strazi. Pentru banci si Grecia nu e o problema sa acorzi garantii de sute de miliarde. […] Nu mai vin decat prostii, de la politicienii astia?“

„Cred ca Herr Hauk a luat in considerare si faptul ca proprietatea de stat e proprietatea poporului. Noi, poporul, am finantat prin impozitele platite, constructia acestor strazi. Eu personal sunt impotriva privatizarii, pentru ca astfel interese private, necontrolate democratic, dobandesc o mare putere asupra cetateanului. Daca totusi se intampla asa, atunci cer ca suma obtinuta din vanzare sa fie impartita direct la popor“.

In prezent, taxa de autostrada se aplica in Germania autocarelor si camioanelor de marfa. Aceste costuri nu raman insa in carca firmelor de transport si logistica, ci sunt transmise mai departe, ajungand tot la cetatean, ca ultim consumator. De exemplu, factura unei firme de transporturi sau logistica evidentiaza separat Maut-ul, sau il trece la „alte costuri“. Iar vanzatorul unui produs isi recupereaza aceasta cheltuiala in plus, incarcand-o, pausal, la pretul produsului. Sau la biletul de calatorie.


Citeste mai multe despre   


















2443 vizualizari

  • 0 (6 voturi)    
    Uitati-va in dreapta pozei (Luni, 25 iulie 2011, 0:29)

    Frankie [utilizator]

    Ce sport face lumea in Germania. La noi toata lumea prefera ca sa stea in masina la semafor.
    • 0 (2 voturi)    
      Sa nu exageram (Luni, 25 iulie 2011, 8:31)

      traian [anonim] i-a raspuns lui Frankie

      Si la noi,mai ales prin elevatul mediu rural bicicleta zstz regina ulitelor pietruite sau nu!
      O gramada de sateni aleg sa merga la carciuma sau la magazinul de la care iau pe cont cu bicicleta!
      Mai mult decat atat,ca de obicei,romanii de la tara sunt cu un pas sau cu milt mai multi pasi inaintea nemtilor pentru ca au imbratisat cu drag moda motoretelor second hand prevazute cu pedale,
      Este adevarat ca in acest caz se da la pedale doar in momentul pornirii dar pe fondul consumului de alcool efortul depus de pedalagiul cu pricina este,indubitabil,unul remarcabil!
      • -1 (1 vot)    
        nu (Luni, 25 iulie 2011, 8:57)

        a [anonim] i-a raspuns lui traian

        motivul e ca nu au bani astia de la tara de la noi, nu ca realizeaza ca e bine cu bicicleta. Eu zic sa te duci intai in Germania sa vezi ce inseamna tara la ei, cu piste de biciclete marcate, cu drumuri speciale, numai pt biciclete, toate asfaltate perfect si dupa aia du-te la noi sa vezi noroaie.

        Ca stii tu niste cazuri in Romania unde nu e asa, nu schimba imaginea de ansamblu. Avem mii de localitatati fara apa curenta, cu wc-ul in fundul curtii, asa ca ce pretentii sa mai avem.

        Daca insa maine si-ar pemite, stai tu linistit ca si-ar lua masina si ar merge cu ea si 1km doar ca le e mai usor asa. Prin satele mai instarite deja se observa moda asta.

        Nemtii, desi isi permit sa mearga cu masina, merg cu bicicleta din cu totul alte ratiuni.
        • -1 (1 vot)    
          Nu stii nici tu realitatile de la tara. (Luni, 25 iulie 2011, 11:24)

          mircea [anonim] i-a raspuns lui a

          Degeaba te dai doct.In multe localitati rurale cu WC in fundul curtii,cum spui tu si noroiul pna la genunchi,primarii alesi nu sunt in stare sa faca un proiect sa obtina bani europeni.Fii convins ca prin fiecare localitatea din asta prapadita exista cel putin doi-trei profesori mai de doamne ajuta si o duzina de oameni plecati la oras sau prin strainatate si propun autoritatilor lucrari edilitare ,oferindu-si sprijinul pentru intocmirea proiectelor.Si totusi nu se face nimic pentru -ca autoritatilor le este frica sa creasca nivelul de civilizatie,pentr-ca oamenii ar vedea ce dobitoci au ales si poate i-ar schimba.Multi oameni cu bun simt si priceputi prefera sa nu se bage si uite asa prospera incultura si golania.
  • 0 (0 voturi)    
    cit de mare e bugetul transporturilor... (Luni, 25 iulie 2011, 9:48)

    bubu [anonim]

    ... comparativ cu nevoile, e greu de spus. cert e ca indata ce da caldura, astia se pun pe reparat, largit, imbunatatit autostrazi - reduc curbele, schimba poduri etc. sa vezi nene cite santiere de gen intilnesti pe traseu, te crucesti!

    ceea ce pe termen scurt irita soferii, pen'ca produce probleme in trafic, mai ales la anumite ore - probleme tratate tot profesionist de toti cei implicati - insa e uimitor sa vezi cita preocupare isi dau responsabilii din domeniu.
    uimitor pt mine, zic, care vin dintr-o alta... lume :(
  • 0 (0 voturi)    
    initzial doar pentru straini (Luni, 25 iulie 2011, 18:22)

    ics [anonim]

    ca idee mosh ramsauer, de loc din bayern a venit cu propunerea parshiv la-naintare: pkw-mautul sa fie doar la mashinile straine.

    si asa ai din bayern is cam fiertzi pe potera din .at care-i cam vaneaza pentru vigneta. iar de anu asta le shi trimit amenzile acas. cam nasol sa treci de freilassing ca incep o turma de restrictzii pe autobahn shi neamtzu are talpa grea....

    paradoxal populatzia nu a pus botu la duma cu impozitarea strainilor... shtiu ei ce shtiu. bugetaru cind te pacaleshte cu un impozit nu mai renuntza. dovada e impozitu de solidaritate pe care ai din vest il platesc la greu shi acum. pentru ai din est. deshi la inceput le-au zis ca e pentru citziva ani numai... shi uite ca-l platesc shi dupa 20 de ani.

    concluzia e una singura: statul cu al sau buget e cel mai rapace pradator de pe planeta. iar fiarele sint ''beamtzii'' = bugetarii
  • 0 (0 voturi)    
    grecii... (Luni, 25 iulie 2011, 20:22)

    Bug [anonim]

    Ce se mai plange contribuabilul de banii pe care trebuie sa il dea grecilor! Nu ca mi-ar veni sa le plang de mila acestora, da' parca unii au uitat prea repede cum au fost iertati de datoriile facute in cele doua razboaie mondiale (si nu numai), basca de ajutorul primit de la fostul inamic. Sa nu mai vorbim de faptul ca grecul a fost o vaca buna de muls la contractele grase facute cu nemtii (si cu iz de spaga, daca nu ma inseala memoria...).
    Halal solidaritate "europeana"! Ma refer aici la "unii contribuabili", noroc cu politicienii, ca-s mai responsabili!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri