Politia din Oslo explica de ce a trecut o ora de la primul mesaj de alerta pana la arestarea agresorului

de D.G.     HotNews.ro
Duminică, 24 iulie 2011, 21:48 Actualitate | Internaţional


Politia din Oslo a explicat duminica trecerea intervalului de timp de aproximativ o ora intre primul mesaj care anunta impuscaturile de pe insula Utoeya si arestarea atacatorului. Criticile au aparut dupa ce potrivit primelor indicii agresorul a tras aproape o ora si jumatate asupra unei adunari de 600 de tineri, facand 86 de victime, relateaza AFP.

In cadrul unei conferinte de presa, organizate duminica, un oficial al politiei din Oslo, Johan Fredriksen, a explicat ca politia locala a primit primul mesaj de alerta asupra atacului armat la ora 17:26 (15:26 GMT).

La ora 17:30, politia locala a raportat incidentul la politia din Oslo, care a solicitat in mod oficial asistenta opt minute mai tarziu, la 17:38.

Utoeya fiind situata la aproximativ patruzeci de mile departare, o echipa de politisti inarmati a ajuns pe insula cu barca la 18:25 iar suspectul, Anders Breivik Behring, s-a predat fara a opune rezistenta doua minute mai tarziu.

Behring Breivik "a utilizat doua arme si era inca in posesia unei cantitati semnificative de munitie", a mai precizat Johan Fredriksen.


Citeste mai multe despre   


















10401 vizualizari

  • +3 (9 voturi)    
    concediu (Duminică, 24 iulie 2011, 22:02)

    gigi [anonim]

    pentru ca pe timpul verii inchid sectiile si pleaca in concedii.
    • +10 (10 voturi)    
      Mai bine asa decat ca la noi. (Duminică, 24 iulie 2011, 22:28)

      AlinN [utilizator] i-a raspuns lui gigi

      Unde politistii s-au uitat cum sunt macelariti oameni si n-au facut nimic.
    • -1 (5 voturi)    
      Tabara de politicieni (Luni, 25 iulie 2011, 9:30)

      fny.ro [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Am inteles ca pe insula aia era ceva tabara de vara pentru un partid politic.

      Ganditi-va ce bine ar fi facut tarii asteia omul ala daca ar fi "vizitat" vreo tabara de politicieni si la noi...
      • +1 (1 vot)    
        greu de inteles (Luni, 25 iulie 2011, 11:21)

        marian [anonim] i-a raspuns lui fny.ro

        Eu nu pricep: nu era niciun politist intr-un loc unde era un mare numar de oameni (cel putin cateva sute) adunati pentru un eveniment? a fost nevoie sa vina politsti din centrul orasului? mi se pare extraordinar cat de nepregatiti erau norvegienii pentru o astfel de situatie
        • 0 (0 voturi)    
          noi nu putem intelege (Miercuri, 27 iulie 2011, 16:38)

          vic [anonim] i-a raspuns lui marian

          În Norvegia nu sunt polițiști la adunări pentru că nu este nevoie. Este greu de înțeles pentru noi, cum că ar putea să existe o țară fără criminalitate, unde oamenii nu se iau la bătaie la intersecție...
  • +2 (16 voturi)    
    Inacceptabil (Duminică, 24 iulie 2011, 22:09)

    Daniel [anonim]

    50 de minute pentru 40 de mile distanta este enorm.

    Cu un elicopter ar fi ajuns in 15 minute, maxim, dar ei au mers cu barca deoarece nu aveau un elicopter pregatit pentru situatii de genul in Oslo.

    Daca in 60 de minute dementul asta a impuscat 90 de oameni, medie 1,5 oameni pe minut, daca ar fi folosit un elicopter, ar fi salvat 45 de persoane.
  • -2 (12 voturi)    
    bine ca dupa o ora de tras, dementul s-a plictisit (Duminică, 24 iulie 2011, 22:23)

    barcagiul [anonim]

    Deci pe o insula aflata la 40 de mile este unul care vaneaza oameni, iar politia pleaca cu barca. Deci nu au elicoptere in dotare. Probabil ca si la ei, ca la noi, dotarile merg spre gipane si limuzine.
    • +5 (9 voturi)    
      dar (Duminică, 24 iulie 2011, 23:25)

      dar [anonim] i-a raspuns lui barcagiul

      dar macar sa fi luat unul de la armata. daca era un atac-surpriza, tot atata i-ar fi luat armatei sa reactioneze?

      ajung sa ma simt mai in siguranta in romania...
  • +5 (11 voturi)    
    prea mult (Duminică, 24 iulie 2011, 22:30)

    MihaiG [utilizator]

    Din declaratiile pe care le-am vazut pe alte site-uri a durat atat pentru ca au avut probleme in trafic si ajunsi la lac, au trebuit sa faca rost de barci.

    Stau si ma intreb, totusi, in astfel de cazuri, trupele lor speciale de interventie nu au la dispozitie niste elicoptere? Cu un elicopter ma gandesc ca puteau ajunge acolo in cel mult 15 minute.
    Daca nu puteau sa aterizeze pe insula, de aia sunt trupe speciale, sa coboare si pe funii.
    • +9 (9 voturi)    
      Nu e chiar asa (Duminică, 24 iulie 2011, 23:00)

      Adi [anonim] i-a raspuns lui MihaiG

      Mihai, in Norvegia trupele speciale sunt aproape inexistente.Cum ar justifica o galagie de bani pt trupele speciale cand acolo Regele si regina nu au garda de corp efectiv.Stau in Danemarca, e cam aceasi lucru si aici E o tara care nu a mai avut conflicte de zeci de ani.Pe de alta parte pot sa ii acuz ca nu au fost pregatiti, avand in vedere ca suntem in sec 21, unde lucruri de genul asta se pot intampla oriunde.
      • +4 (4 voturi)    
        da (Luni, 25 iulie 2011, 1:59)

        MihaiG [utilizator] i-a raspuns lui Adi

        Ai dreptate, din pacate..

        Am mai citit niste articole si vad ca intr-adevar aveau un singur elicopter pt asa ceva, care era la o baza aeriana la 50 km de Oslo si nu era pregatit de zbor.

        Cum spui si tu, la nivelul la care a ajuns terorismul international, ar trebui ca o tara la nivelul de dezvoltare al Norvegiei sa isi permita sa mentina in stand-by un pluton de interventie rapida. Vor invata cu siguranta lectii din tragedia aceasta.
    • +8 (10 voturi)    
      Trupe speciale (Duminică, 24 iulie 2011, 23:20)

      Trupe speciale [anonim] i-a raspuns lui MihaiG

      Pai tocmai aici e clinciul. Nu aveau trupe speciale. Ma rog o chestie acolo. Nu ai vazut ca astia nu au avut NICI o amenitare sau atac terosrist dupa cel de-ai doliea rayboi mondial. De ce sa bage bani in asa ceva daca 60 nu au avut nevoie. Stiide exemplu cand au fost infiintate trupele de interventie rapida din germania de exemplu? Dupa atacul terorist de la Muncgen. Inainte nu aveau nici astia nimic. Si asa mai departe. Franta la fel .. Atacul a fost mastermind. Pe o insula si imbracat in politist. Sunt marturi alle unora care l-au vazuit pe tip cum le striga sa vina la ei la cei din apa ca ii salveaza si ca e politai. Unii chiar au venit la e. Fatal. Si stia si ce face dupa atac. Se preda. In cel mai rau caz ia maxim 21 de ani. Probabil o sa primeasca un 17-18 ani si iese dupa 10-12 ani. Columbine ii inspira pe multi. Si asta e doar inceputul . Eu tot nu inteleg de ce se da voie la populatie sa aiba arme de foc. Asta o sa intample mereu (vezi si la americani incidentul de ieri la patinoar.
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Luni, 25 iulie 2011, 10:18)

        George [anonim] i-a raspuns lui Trupe speciale

        Pt americani e trecut in constitutie dreptul de a detine arme de foc si la ei nu te joci cu asta.
        Intreaba un american daca ar vrea sa renunte la armele lui si o sa vezi ce raspuns primesti.
      • 0 (0 voturi)    
        te inseli cu perioada de inchisoare (Luni, 25 iulie 2011, 22:25)

        dan [anonim] i-a raspuns lui Trupe speciale

        Sa stii ca legislatia norvegiana nu este chiar asa de blanda cu asemenea fapte. In realitate, dupa executarea a 21 ani de inchisoare, individul poate"beneficia" de un spor consistent acordat de instanta de judecata. Spus mai pe scurt, face 21 de ani si asteapta sa vada pe urma cat mai primeste.
  • +9 (19 voturi)    
    S-a predat? Deci nu a vrut sa ucida politisti? (Duminică, 24 iulie 2011, 22:35)

    Ce risca Breivik? Nimic.. [anonim]

    Primele stiri erau mai bombastice, sustineau ca 'politia a arestat un suspect'.
    De fapt, el s-a predat fara rezistenta, desi avea arme si munitie.

    E limpede ca nu era o misiune-suicid, vroia sa traiasca stiind ca nu risca nimic in sistemul penal european, eventual sa fie cazat si hranit gratis de statul norvegian pana la sfarsitul vietii sale, timp in care ar fi dat interviuri, ar fi scris carti, scenarii, s-ar fi convertit la un crestinism bland, pana la urma devine un erou..

    Curios, n-a vrut nici sa ucida vreun politist, pe care probabil ii crede de partea sa, impotriva imigrantilor si socialo-comunistilor.

    Interesant, sa ucizi zeci de nevinovati, apoi sa traiesti in continuare din banii dati la buget de contribuabilii carora le-ai ucis apropiatii.

    E totusi ceva foarte putred in sistemele juridice europene: coruptii si ucigasii scapa relativ usor..
    • +3 (9 voturi)    
      un comentariu foarte bun (Duminică, 24 iulie 2011, 22:45)

      gaga [anonim] i-a raspuns lui Ce risca Breivik? Nimic..

      intr-adevar avem de a face cu o poveste de o ironie fenomenala. astept desfasurarea procesului.
    • +11 (11 voturi)    
      traim (Duminică, 24 iulie 2011, 23:27)

      traim [anonim] i-a raspuns lui Ce risca Breivik? Nimic..

      traim intr-o lume in care agresorii au mai multe drepturi decat victimele.

      de prea mult bine si imbatati de prea multa naivitate, am devenit prosti de-a dreptul.

      si ne mai miram de ce tot felul de alogeni ne iau slabiciunea drept prostie.

      pentru ca asta si este. suntem niste dobitoci imbuibati, ghiftuiti, cu fumuri in cap si prosti.
      • +1 (1 vot)    
        Vorbeste in dreptul tau (Luni, 25 iulie 2011, 8:57)

        George [anonim] i-a raspuns lui traim

        Daca nu ai stat macar o saptamana la puscarie, nu mai vorbi ca 20 de ani sau o viata de puscarie sunt "nimic".

        Asta e sistemul, nu e perfect, dar nu e altul mai bun. Lumea poate sa fie mai buna daca oamenii ar fi mai buni, nu daca s-ar introduce pedeapsa cu moartea (cum sugerezi) sau alte masuri care ar conduce la un fel de stat politienesc si la dictatura. Ca regimul lui Ceausescu cred ca nu prea ti-a placut (daca ai apucat sa traiesti in el).

        E usor sa aberam, dar e greu sa gandim realist si calm. Si sa invatam din istorie.

        Pericolul e ca astfel de indivizi nebuni, sau teroristi, sa ne schimbe pe noi si societatea, sa ne faca sa credem ca violenta e o solutie.
        Ca justificari se pare ca nu sunt greu de gasit.
        • 0 (0 voturi)    
          tu (Luni, 25 iulie 2011, 13:23)

          tu [anonim] i-a raspuns lui George

          tu crezi ca puscaria norvegiana este ca puscaria din somalia?

          daca nu ai fost omorat niciodata pana acum sau daca nu ti-ai pierdut prin crima pe cineva din familie, atunci nu mai vorbi.
    • -2 (4 voturi)    
      Asta crede el (Duminică, 24 iulie 2011, 23:41)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui Ce risca Breivik? Nimic..

      ...scapă uşor până îl închid cu nişte arabi. Sau cu nişte comunişti fanatici :)

      ~Nautilus
      • +3 (5 voturi)    
        Comunistii sint la putere in Europa (Duminică, 24 iulie 2011, 23:59)

        T+C [anonim] i-a raspuns lui Nautilus

        Comunistii sint la putere in Europa.
      • 0 (4 voturi)    
        nişte arabi. Sau cu nişte comunişti fanatici (Luni, 25 iulie 2011, 0:43)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Nautilus

        asa ca matale.
    • -1 (3 voturi)    
      cea mai crunta pedeapsa (Duminică, 24 iulie 2011, 23:54)

      maria [anonim] i-a raspuns lui Ce risca Breivik? Nimic..

      tinere cand provii din mentalitatea comunista de asta nu poti intelege.

      Criminalul asta probabil ca va fi pus la tradus toata viata la tratate de pace palestiniene, va fi cea mai crunta pedeapsa pentru el.

      pariez ca i au atins un fir de par din cap.

      o astfel de aratare de animal mason e deja pedepsit de catre viata si destin! ce sa-l mai pedepsesti?
    • +1 (1 vot)    
      La fel de interesant (Luni, 25 iulie 2011, 2:34)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui Ce risca Breivik? Nimic..

      La fel de "interesant" este ca un batran jefuit pe strada de catre un etnic violent a contribuit cu impozitele sale la alocatia acestui hot cand era mic. La fel de intersant este ca un islamist radical care predica islamizarea europei prin orice forma primeste bani de la crestini ca sa faca 3-4 copii. Ar fi mai corect sa se respecte vointa contribuabilului care ar dori ca banii lui sa mearga la familii intelectuale care stiu sa-si educe copii si acelea sa fie ajutate sa mai faca unul, asa se respecta contractul cetatean-stat, banii impozitati sunt impozitati spre binele contribuabilului. Batranul care a platit banii statului, care la randul lui ar fi trebuit sa stimuleze nasterea si educarea unui medic pt. binele batranului nu unui hot cum se intampla azi.
  • 0 (6 voturi)    
    demisia deci (Duminică, 24 iulie 2011, 22:59)

    iulia [anonim]

    ar trebui sa demisioneze toti sefii politiei norvegiene in momentul asta. cu primul ministru cu tot. inadmisibil.
  • 0 (10 voturi)    
    Vanatoare (Duminică, 24 iulie 2011, 23:06)

    Rumburak [anonim]

    Sa inteleg ca timp de o ora vanatorul a impuscat nestingherit de nimeni? Ii si vad pe norvegienii tineri care guitau ori de cate ori ii miruia dementul cu cate vun glonte....Pana la urma s-a plictisit si a asteptat sa vina militia....Credeam ca Norvegia este tara civilizata....Credeam ca Grecia este tara bogata, Portugalia la fel, Irlanda la fel...Credeam ca Romania este cea mai rea.....Credeam.....Se pare ca am fost pacalit....
    • +4 (6 voturi)    
      unde (Luni, 25 iulie 2011, 0:04)

      unde [anonim] i-a raspuns lui Rumburak

      unde mai pui ca la o asemenea activitate nu se luase nicio masura de protectie (politie).

      si unde mai pui ca la ei politia umbla... neinarmata.

      prea multa naivitate se plateste.
    • -2 (2 voturi)    
      da (Luni, 25 iulie 2011, 8:34)

      v.r. [anonim] i-a raspuns lui Rumburak

      da pe mine nu ma asculta nimeni cand spun ca acesti oameni sunt atata de primitivi au un instinct tribal dezgustator de exagerat un nationalism dus la extrem .dar romanu ce face vine aici si oau moaica mia beeeei uite ce viata are astia aici bei frate citez.bineinteles confunda infrastuctura dezvoltata cu civilizatia care fara suparare nu au de a face una cu alta .ce ma supara cel mai mult este ca acuma este un erou pentru mai multi prosti :(ah si mia placut au reintrodus controalele vamale de ce ?
      deci un alb dement a omorat atentie !!!!!copiii 86 de copii si ei ai dau intruna cu musulmanii si strainii cum ar putea ei sa fie vinovati ???????????????
    • -2 (2 voturi)    
      mai mult (Luni, 25 iulie 2011, 8:39)

      v.r [anonim] i-a raspuns lui Rumburak

      intro tara in care dak te uiti mai mult de 3 secunde la o femeie vine politia si te ia la intrebari mi sa intamplat personal ,ia luat atat de mult timp politiei sa intervina numi vine sa cred e asa cusuta cu ata alba trebuiau cei din elicoptere in loc sa filmeze un copil in apa cerand indurare in fata dementului alb si arian trebuiau mai bine sa ia dok politisti si sa se duca pe insula dar na nu aveau elicopteru pregatit hai sa fim seriosi in norvegia tara civilizatiei maxime si tara laptelui si a mierii .ar trebui clar o ancheta interna sa vedem de ce nu a intervenit politita ...dar sa va zic eu de ce au fost convinsi ca este un atac terorist si au vrut doar sa arate ca U.E. este de vina etc.....
  • +3 (5 voturi)    
    pt ca ... (Duminică, 24 iulie 2011, 23:35)

    eu [anonim]

    Nu au mers cu elicopterele pt ca la ora era vreme proasta si elicopterele nu zboara pe vreme proasta. Din acelasi motiv elicopterele salvarii au ajuns mai tarziu la zona respectiva. Si inca o precizare: cu barca au mers de la tarm pana la insula nu din Oslo pana la insula.
    • +2 (6 voturi)    
      totusi (Luni, 25 iulie 2011, 0:05)

      totusi [anonim] i-a raspuns lui eu

      totusi, elicopterul *presei* a ajuns acolo la o jumatate de ora dupa ce a inceput macelul.

      iar cel al politiei... dupa o ora si jumatate.

      nu-i fain asa? doar elicopterele presei pot zbura pe vreme rea?
      • +1 (1 vot)    
        ... (Luni, 25 iulie 2011, 11:45)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui totusi

        Presa nu salveaza vieti, dar aduce bani. Oamenii sunt capabili sa riste cand e vorba de castig, dar mai putin cand e vorba de salvarea unor vieti. Asta e tristul adevar.
        • +1 (1 vot)    
          nu (Luni, 25 iulie 2011, 13:25)

          nu [anonim] i-a raspuns lui anonim

          nu e mai putin adevarat ca oamenii, "populatia cea inocenta", s-ar fi ingramadit mai degraba in fata televizoarelor decat catre insula ca sa ii salveze pe copiii aceia.
  • +1 (1 vot)    
    Realitati (Luni, 25 iulie 2011, 8:55)

    Serje [utilizator]

    O realitate este si faptul ca vin o multime de araboi prin toate tarile (din vest), se chivernisesc, scapa de foamete, mizerie si saracie, ajung si ei la un closet in casa si apoi se pun pe bombe de sta toata lumea cu inima cat un purice.
    De cati au murit din cauza lor, numai vreo 3000 la Gemenii din New York, uita lumea sa se mire. Prin Irak sau Pachistan au loc aproape zilnic cate un atentat de se moare pe capete, cu copii de 8-15 ani sacrificati pe altarul nemerniciei lor.
    Acum si desteptul asta, nu-i iau apararea ca de avea mai multa minte lua pusca si actiona in vreo turma de araboi adunati sa pregateasca niscaiva alte atentate si nu printre nationalii sai.
    Motivatia lui este ca actionat impotriva celor care permit imigrarea araboilor (un fel de USL amisti din Norvegia) si vrea ca prin acest gest sa se termine cu aceasta miscare.
  • -1 (1 vot)    
    Inchisori Norvegia (Luni, 25 iulie 2011, 10:29)

    CosmiN [anonim]

    Cautati informatii despre inchisorile in Norvegia!! Pe dementul ala, daca o sa ramana in Norvegia la inchisoare, il asteapta o VIATA DE HUZUR!!! Multi romani ne-am dori asa viata! Trist, dar adevarat
  • 0 (0 voturi)    
    ce fel de barcă? (Luni, 25 iulie 2011, 21:29)

    fiji [anonim]

    Dar ce mama dracului, barca aia nu avea motor? Poliţiştii au vâslit mai bine de jumatate de oră de au ajuns aşa târziu?


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version