Japonezii construiesc un zid anti-tsunami de 18 metri inaltime in jurul centralei nucleare de la Hamaoka, situata pe tarmul Pacificului

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 22 iulie 2011, 13:30 Actualitate | Internaţional


Un zid anti-tsunami de 18 metri inaltime si 1,6 kilometri lungime va fi construit in jurul centralei nucleare de la Hamaoka, situata in apropierea tarmului Oceanului Pacific, a anuntat operatorul Chubu Electric Power, la 4 luni de la dezastrul de la Fukushima, potrivit AFP. Functionarea centralei de la Hamaoka a fost oprita in luna mai, dupa ce premierul japonez naoto Kan a cerut suplimentarea masurilor de securitate la toate centralele nucleare din tara.

"Scopul construirii acestui zid este sporirea securitatii centralei, dar este si un raspuns la temerile legate de producerea energiei nucleare", a aratat compania, intr-un comunicat.

Costurile construirii zidului sunt estimate la 885 de milioane de euro.

Centrala nucleara este situata aproape de tarmul Oceanului Pacific, la circa 200 de kilometri de capitala Tokyo. Potrivit seismologilor, sunt 87% sanse ca un cutremur cu magnitudinea de peste 8 grade sa loveasca regiunea Hamaoka in urmatorii 30 de ani.




















Material sustinut de KRUK Romania

Datoria - un cuvânt la fel de urât precum lunea din săptămâna lucrătoare

Definiția cuvântului datorie, conform DEX-ului, este una simplă: sumă de bani sau orice alt bun datorat cuiva. Dar dincolo de o definiție seacă, datoria este un cuvânt care transmite de cele mai multe ori o stare negativă. “Am o datorie” - știi că trebuie să dai ceva înapoi, o obligație care trebuie să fie îndeplinită. Fie că ai o datorie la un prieten, la o bancă sau la furnizorul de utilități, datoria apare ca urmare a unei nevoi într-un anumit moment, iar veniturile nu îți permit să acoperi acea nevoie. Soluția cea mai la îndemână pare a fi împrumutul. Dar este oare chiar cea mai bună soluție?

1881 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    Bravo lor (Vineri, 22 iulie 2011, 13:38)

    Frankie [utilizator]

    Astia pot aduce la realitatea zicala: "renasc din propria cenusa"
    • +1 (1 vot)    
      astia mai si muncesc, nu doar fura (Vineri, 22 iulie 2011, 14:04)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Frankie

      Păi după al doilea război mondial Japonezii au lucrat doar pentru mâncare, băutură şi locuinţă pentru a-şi reclădi ţara!
      • +3 (3 voturi)    
        la fel si la noi (Vineri, 22 iulie 2011, 14:43)

        eu [anonim] i-a raspuns lui Alex

        pai si noi nu muncim la fel... pentru mancare si bautura? cum mancarea e cam scumpa nu ne ramane decat bautura si speranta ca tara se va recladi de la sine :)
  • +5 (5 voturi)    
    Da (Vineri, 22 iulie 2011, 13:59)

    ion [anonim]

    Si o sa il construiasca in 2 luni ;) Daca chiar vor
  • -3 (5 voturi)    
    Dispare mitul japonez. (Vineri, 22 iulie 2011, 14:04)

    mircea [anonim]

    Pana acum se credea ca japonezii chiar lucreaza bine si constiincios.Dupa cutremurul catastrofal din martie sa vazut ca nu-i chiar asa.Cu toata experienta japonezilor in cutremure si tehnica lor inovatoare si inaintata ,sa vazut ca nu pot face fata ,si nu sunt cu nimic mai pregatiti in fata unor catastrofe majore.Sa fiu cinstit ,executia unui zid antitusnami nu mi se pare cea mai buna solutie.Vor sa apere centralele nucleare,dar eu cred ca modul de asigurare a rezervei de buna functionare este mai deficitar decat la altii(inclusiv noi).Si se pare ca nici nu au inpamantenit un asemenea sistem.Suntem obisnuiti cu produsele japoneze,bune,functionele,dar si cand se strica(de obicei dupa trecerea perioadei garantata de buna functionare),le arunci la gunoi si cumperi altele.Corect,dar nu si in cazul unor centrale nucleare.Iar japonezii parca nu au inteles asta si de aceia cred ca zidul nu va rezolva problema lor.Tsunami vine placa,dupa aceia ceva trebuie sa functioneze.Ce?Zidul?
    • +7 (7 voturi)    
      am niste boxe (Vineri, 22 iulie 2011, 14:28)

      adib [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Panasonic. cumparate in 1996. functioneaza ca-n prima zi. si crede-ma ca mult Rammstein (la maxim) a trecut prin ele :)
      • -3 (3 voturi)    
        nu ca nu ai avea dreptate... insa (Vineri, 22 iulie 2011, 14:45)

        eu [anonim] i-a raspuns lui adib

        si eu niste boxe kashtan... functioneaza la fel de bine din 1980... asta inseamna ca rusii sunt miezul gogosii ?
        • +3 (3 voturi)    
          numai ca (Vineri, 22 iulie 2011, 15:05)

          adib [anonim] i-a raspuns lui eu

          ..n-ai ascultat Rammstein din 1980 :) . da, stiu ce zici. voiam sa zic doar ca eu cred (cu tarie) in ce fac japonezii. ca nu iese totul perfect, da, e clar. am insa colegi de servici care erau acolo in timpul cutremurului, in Tokyo. sa nu uitam ca nu a cazut nici un bloc, acolo, la un cutremur de o intensitate foarte mare. inchipuie-ti acelasi lucru in Ro. nu ca as vrea sa compar JP cu Ro...caci sa fim seriosi :)
          • 0 (0 voturi)    
            cutremur (Vineri, 22 iulie 2011, 23:38)

            Marius [anonim] i-a raspuns lui adib

            Eu am fost in Tokyo in timpul cutremurului, (poate chiar suntem colegi :))
            In Tokyo cutremurul a avut magnitudine de un pic peste 6 grade, nu 9! De-asta au ramas cladirile in picioare. Eu eram la birou si mi s-a rasturnat monitorul - doar atat. Asta nu este 8 sau 9 !!
            Din cate mi s-a explicat, cladirile in Tokyo sunt proiectate sa reziste pana la 7 si ceva. La mai mult de atat cred ca ar fi prapad... doamne fereste!!
        • 0 (0 voturi)    
          păi (Vineri, 22 iulie 2011, 23:57)

          ampersand [utilizator] i-a raspuns lui eu

          Şi bunică-mea avea un radio Philips care funcţiona după 40 de ani, plus o maşină ce cusut Singer veche de vreo 42 pe care străluceau barele nichelate de parc-ar fi fost făcute ieri.

          Ideea e că şi Panasonicul lui adib, şi Kashtanul tău, şi Philipsul şi Singerul bunică-mii nu erau chinezeşti.
      • 0 (0 voturi)    
        si care e legatura? (Vineri, 22 iulie 2011, 15:02)

        daroc [utilizator] i-a raspuns lui adib

        Nu te supara ca-ti spun, dar care e legatura dintre calitatea boxelor tale Panasonic si tsunami?
        Si eu, cand eram copil, in ultima perioada a comunismului, am avut un ceas sovietic, Raketa se numea. Iti spun sincer, pe de o parte era atat de elegant, pe de alta parte m-a tinut ani si ani de zile pana mi-a fost furat si avea si o precizie deosebita. Si acum, dupa un sfert de secol, regret acel ceas! Dar asta nu are nici o legatura cu dezastrul nuclear de la Cernobil, de pe vremea Uniunii Sovietice.
        Nimeni nu contesta calitatea produselor japoneze, dar tragedia care i-a lovit acum recent.... se datoreaza si lor! Atunci cand a fost construita acea centrala, se considera un anumit risc maxim de tsunami pentru acea zona! (exista institutii si harti oficiale cu asemnea grade, inclusiv noi in Romania avem asa ceva pentru cutremure). Si centrala a fost construita sa reziste la acel grad de tsunami. Ulterior, specialistii japonezi au ridicat gradul maxim posibil al unui tsunami potential in acea zona, dar n-au facut nimic la centrala sa reziste la noul grad. Stiau ca e posibil, dar n-au facut nimic decenii intregi! Ca intr-adevar, ar fi fost scump. Si acel tsunami a venit! Si inca centrala s-a comportat bine, ca nu era proiectata sa reziste la asa ceva! Nici pe departe! Putea sa explodeze pur si simplu, ca la Cernobil! Am toata compasiunea pentru tragedia lor, dar isi au si ei partea lor de vina. Sorry.
        Si in plus, centrala in sine (nu ma refer la constructiile ce o adaposteau, ci la "motorul" ei, ca sa zic asa), nu era japoneza ci americana, de la General Electric. Si cum spuneam, nu a fost proiectata pentru un asemnea grad de tsunami! Si nu din vina americanilor, caci americanii au proiectat-o dupa standardele japoneze de potentiale pericole naturale.
        • +2 (2 voturi)    
          vai ca de stiam cate dezbateri starnesc (Vineri, 22 iulie 2011, 15:55)

          adib [anonim] i-a raspuns lui daroc

          mai bine taceam cu boxele alea cu tot :). zicea cineva mai sus "Suntem obisnuiti cu produsele japoneze,bune,functionele,dar si cand se strica(de obicei dupa trecerea perioadei garantata de buna functionare),le arunci la gunoi si cumperi altele." si am pus si eu un comment, atata tot. sau poate perioada de garantie la ele e de 20 de ani...lasa ca ma duc acasa, pun un Rammstein si caut garantia.
          • 0 (0 voturi)    
            da deloc! (Vineri, 22 iulie 2011, 17:14)

            daroc [utilizator] i-a raspuns lui adib

            Ba deloc, bine ai facut ca n-ai tacut cu boxele tale Panasonic. Fiindca tot ai pomenit de Rammstein-ul ala, pana m-ai facut curios.
            Mi se pare numele cunoascut, stiam (sau banuiam mai degraba) ca Rammstein e legat de muzica, dar acum ca ai tot pomenit de asta, m-ai facut curios si am cautat pe YouTube. Si..... imi place! :D Deci, bine ca n-ai tacut.
            Ma intorc acum la munca, pe ritmuri de ..... Rammstein! :))
      • +2 (2 voturi)    
        Tot Panasonic am si eu (Vineri, 22 iulie 2011, 15:49)

        mntsn [utilizator] i-a raspuns lui adib

        dar TV, clasic, cu tub, se numeste ceva gen 17 System si il am din octombrie 1991. Deci face la toamna 20 de ani si merge brici, ca la inceput.
  • +4 (4 voturi)    
    zid (Vineri, 22 iulie 2011, 14:22)

    daroc [utilizator]

    Ca nu mai poate tsunami de zidul ala! Oricat l-ar face de solid si puternic, un tsumani are o forta fabuloasa, mult peste ce putem noi, ca oameni, sa facem fata.
    Sigur, probabil ca unor valuri ceva mei nervoase le-ar face fata zidul acela, dar un tsumani adevarat matura zidul ala ca pe o jucarie, indiferent cat de solid l-ar face. Nu te poti pune cu asemnea forte ale naturii!
    Sigur, ca dupa trauma nationala suferita de Japonia recent, incearca si ei diferite metode sa evite sa se mai repete vreodata tragedia aia. Dar singura metoda e sa mute centrala de acolo. Ori cum nu poti muta pur si simplu asa ceva, ar trebui s-o dezactiveze si sa construiasca una noua intr-o zona ferita de astfel de pericole, ceea ce - ca si cost - ar insemna muult mai mult decat acel mastodom de zid.
    Aproape ca mi-a venit sa zambesc cand am citit stirea asta. Pai uitati-va la noi, in Romania, la cate-un raulet necajit care atunci cand se umfla ia aproape cartiere intregi de case de parca acele case ar fi facute din branza, nu din caramida. Si chiar si atunci nu e nu stiu ce de capul lui si uitati ce forta are! D-apoi niste valuri uriase oceanice! In fata lor, orice zid construit de om, oricat ar fi de mastodom, e o gluma!
    Forta apei e fabuloasa! Pierdem din start daca incercam sa luptam cu asa ceva! Ar trebuie, incetul cu incetul, sa mute asemnea centrale din zonele alea, chiar daca asta ar creste cu ceva pretul energiei electrice, prin investiile masive pe care ar trebui sa le faca.
    • +2 (2 voturi)    
      Mastodont (Vineri, 22 iulie 2011, 14:45)

      V.R. [utilizator] i-a raspuns lui daroc

      Nu vreau sa par carcotas, insa corect se scrie "mastodont". Mastodontii erau niste specii preistorice de elefanti.

      Denumirea lor vine de la:

      μαστός = sân
      δόντι = dinte
      • +3 (3 voturi)    
        ai dreptate (Vineri, 22 iulie 2011, 15:08)

        daroc [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

        Ai dreptate, scuze. Si mersi ca mi-ai atras atentia, am invatat azi un lucru nou si pe care oricum trebuia sa-l stiu, daca tot folosesc acel cuvant!
    • +3 (3 voturi)    
      parere (Vineri, 22 iulie 2011, 16:12)

      mntsn [utilizator] i-a raspuns lui daroc

      Aici desi nu-s specialist (si ii rog pe cei mai priceputi ca mine sa ma corecteze sau sa comenteze) tind sa cred ca un zid, oricat de solid, nu ar face fata fortei colosale a unui tsunami. Nu cred ca ar putea prelua frontal atata energie.

      Mai degraba cred ca forta tsunami-ului, energia cinetica imensa a lui poate fi "sparta" de un zid in forma de V care sa fie orientat cu varful inspre mal, in asa fel incat tsunami-ul sa se sparga in doua, sa fie taiat, despicat de varful V-ului iar apa sa fie deviata pe aripile V-ului si sa se scurga mai departe, pe campuri, canale, zone inundabile special gandite. Iar centrala sa fie plasata in interiorul V-ului.

      Sigur, daca vine foarte multa apa, chiar dupa ce este deviata de zidul in forma de V, apa se poate intoarce de pe campuri, se poate revarsa si poate inunda centrala "prin spate", dar cel putin va fi ferita de impactul devastator cu valul tsunami (amintiti-va ca generatoarele care ar fi trebuit sa asigure racirea la Fukushima n-au putut fi utilizate nu pentru ca au fost inundate, ci pt ca pur si simplu au fost maturate de val). Ce ziceti de ideea asta?
      • 0 (0 voturi)    
        mie mi se pare buna (Vineri, 22 iulie 2011, 17:09)

        daroc [utilizator] i-a raspuns lui mntsn

        Mi se pare o idee isteata. Oricum mult mai isteata decat un zid drept care sa preia in plin toata energia cinetica a masei aceleia colosale de apa.
        Si daca cumva chiar vor face acel zid, desi eu sincer ma indoiesc, probabil ca il vor face cum ai sugerat tu ca ar trebui facut.
  • +1 (1 vot)    
    sunt primii pe care-i aud (Vineri, 22 iulie 2011, 14:29)

    cip [anonim]

    si o gramada de centrale pe marginea apei

    Frankie e dus la Hollywood
  • +2 (2 voturi)    
    Intre timp (Vineri, 22 iulie 2011, 15:23)

    Vizitiul [utilizator]

    Romania, tot tara codasa :)
    • 0 (0 voturi)    
      da-da :) (Vineri, 22 iulie 2011, 15:59)

      adib [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

      atata ne dam cu parerea despre zidul ala si cum n-o sa tina el nimic...lasa ca tin ale noastre :))
    • 0 (0 voturi)    
      gresit ! (Vineri, 22 iulie 2011, 16:11)

      marius [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

      http://www.hotnews.ro/stiri-esential-9508571-romania-locul-8-olimpiada-internationala-matematica-inaintea-germaniei-japoniei-marii-britanii-sau-canadei.htm
      • 0 (0 voturi)    
        Olimpicii (Vineri, 22 iulie 2011, 20:48)

        Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui marius

        Au reusit prin propriile forte, Romania nu are nici o treaba, acesti tineri au ales o alta cale decat cea a coruptiei, manelelor si smecheriei.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version