VIDEO Ultimul numar al publicatiei News of the World a aparut duminica: "Multumim si la revedere"

de A.N.     HotNews.ro
Duminică, 10 iulie 2011, 14:00 Actualitate | Internaţional


Ultima editie a NotW
Foto: Reuters
Ultima editie a saptamanalului tabloid News of the World a aparut duminica, dupa ce compania News International a anuntat, in urma cu cateva zile, ca va inchide publicatia, aflata in centrul unui scandal imens legat de interceptarile ilegale ale unor telefoane, transmite CNN. "Multumim si la revedere", apare scris pe prima pagina a saptamanalului aparut duminica.
UPDATE: In cursul dupa-amiezii de duminica, CNN a anuntat ca britanicii s-au grabit sa cumpere exemplarele ultimei editii din NotW, care s-au vandut "ca painea calda".

Prima pagina a ultimei editii contine si un montaj al mai multor numere recente ale tabloidului, in timp ce in interior se afla o reproducere a primei pagini a publicatiei din 1843, anul in care a inceput tiparirea saptamanalului.

Intr-un material nesemnat, publicatia isi cere scuze din nou pentru faptul ca "telefoanele au fost interceptate", lucru care "nu are justificare".

In plus, saptamanalul saluta decizia premierului David Cameron de a cere doua anchete in acest caz: una care urmeaza sa verifice modul in care politia a anchetat informatiile legate de interceptarea telefoanelor si una legata de etica si standardele ziaristilor britanici.

Angajatii ziarului au parasit redactia sambata seara, tinand in maini ultima editie a tabloidului. Ei l-au salutat si aplaudat pe editorul Colin Myler, inainte de a se indrepta spre un bar dinn apropiere, "in buna traditie jurnalistica britanica".

"Vreau sa aduc omagiul meu acestei echipe minunate de oameni. Nu ne aflam unde vroiam sa fim sau unde meritam sa fim", a spus Myler.

Cei aproape 200 de angajati ai tabloidului au ramas fara locuri de munca, insa li s-a spus ca pot aplica pentru slujbe in cadrul companiei News International, principala filiala britanica a gigantului News Corporation.

Editorul Dan Wootton a scrie pe Twitter ca ultima editie a saptamanalului a fost tiparita in 5 milioane de exemplare, dublul celor 2.5 milioane ce apareau pana acum.

Presedintele News International, James Murdoch, a declarat ca toti banii proveniti din vanzarea saptamanalului aparut duminica vor fi donati in scopuri caritabile. In plus, organizatiile umanitare au primit spatiu de reclama gratuit in ultimul numar.




Sfaristul unei ere

Tabloidul duminical creat in urma cu 168 de ani, care avea saptamanal un tiraj de aproape 2,8 milioane de exemplare, a fost cumparat in 1968 de Rupert Murdoch si a fost un pas decisiv in strategia sa de implementare in Marea Britanie.

Tabloidul se afla in centrul unui scandal imens legat de interceptarile ilegale ale unor telefoane. Cel mai recent e legat de piratarea telefoanelor rudelor soldatilor care au murit in razboaiele din Afganistan si Irak de catre un detectiv particular care lucreaza pentru News of the World.

Politia a precizat ca lista persoanelor ale caror telefoane ar fi putut fi ascultate - oameni politici, personalitati, sportivi sau victime - ar putea ajunge la 4.000 de nume.

Miercuri, Daily Telegraph nota ca familiile victimelor atacurilor cu bomba din Londra de pe 7 iulie 2005 au avut telefoanele piratate de Mulcaire chiar in zilele care au urmat tragediei.

De asemenea, cu o zi in urma News of the World a tinut prima pagina pentru suspiciunile ca ar fi piratat telefonul unei adolescente care fusese rapita si ucisa si i-ar fi sters mesajele vocale. Acuzatiile in acest caz, celebru in Marea Britanie, l-au determinat pe premierul David Cameron sa indemne politia sa deruleze o ancheta serioasa, afirmand ca este o fapta "cu adevarat cumplita".


Citeste mai multe despre   


















2449 vizualizari

  • +11 (11 voturi)    
    Finalul demn al unei existente rusinoase! (Duminică, 10 iulie 2011, 15:05)

    Prim [utilizator]

    Rusine ,,News of the World" pt stilul de lucru.
    Felicitari ,,News of the World" pt modul demn de a inchide publicatia.
    Poate fi un exemplu pt media romaneasca.
    • +1 (1 vot)    
      Business, nu demnitate (Luni, 11 iulie 2011, 7:48)

      gaspy [utilizator] i-a raspuns lui Prim

      Murdoch a decis sa sacrifice News of the World pentru ca acum liciteaza pentru reteaua tv britanica Sky, care e un peste mult mai mare si nu vrea ca scandalul asta sa compromita sansele de achizitie.
    • +1 (1 vot)    
      Ziaristi adevarati (Luni, 11 iulie 2011, 12:19)

      sorin7744 [anonim] i-a raspuns lui Prim

      Ziaristi de investigatie adevarati. Care chiar fac tot posibilul sa obtina informatii adevarate,

      Nu soareci de birou ca in .ro care scriu doar ce le spune sefu, si care inventeaza stiri pentru prima pagina.
  • +7 (7 voturi)    
    Asteptam... (Duminică, 10 iulie 2011, 15:43)

    IgnoreMe [anonim]

    sa faca si d-nul Dan Diaconescu acelasi lucru dupa ce-a pus director la OTV un pedofil. Ma rog, la cat il duce capul si la ce popor "inteligent" avem, o sa aflam zilele astea ca Elodia a fost rapita de un negru cu capul mare dintr-o ambulanta, pentru organe. Cool.
  • 0 (0 voturi)    
    Presa (Luni, 11 iulie 2011, 7:53)

    MAI [anonim]

    Cred ca toate tabloidele folosesc acelas sistem de culegere a datelor, inclusiv cele telefonice.
  • +1 (1 vot)    
    hmmm (Luni, 11 iulie 2011, 9:42)

    me [anonim]

    bravo englezilor!
    la noi nu se inghid ziare si televiziuni orice ar face
  • +1 (1 vot)    
    da... (Luni, 11 iulie 2011, 11:00)

    popas [anonim]

    la noi, daca politia s-ar implica, ar sari mogulul sa urle ca este "presiune politica", si televiziunea impricinata s-ar lauda ca "existam pentru ca rezistam"...


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version