Corespondenta din Germania

Sa mor io daca inteleg ceva. Panseu despre „generatia tampita” si succesurile ei la BAC

de Dani Rockhoff     HotNews.ro
Duminică, 3 iulie 2011, 18:13 Actualitate | Internaţional


Carnete de elev
Foto: Hotnews
BAC-ul 2011 e campion la copiute si cazuti. Referindu-se la rezultatele catastrofale, ministrul invatamantului romanesc zicea: „Va puteti imagina cum ar fi aratat astazi Romania, daca majoritatea tinerilor nascuti dupa revolutie ar fi inteles ca nu este loc pentru smecherie, pentru spaga, pentru aranjament si ca un rost in viata se poate infaptui doar printr-o munca cinstita?” Stati linistit, domnule ministru, ca nu numai in Romania tampenia a ajuns la loc de cinste. Lumea e plina de figuri ajunse in luminile rampei, care demonstreaza ca nu-i nevoie de educatie, ca sa ai in viata bani si succes. Ca oricat ai fi de prost, de needucat si de hot, sunt altii, si mai dihai ca tine. Iar publicitatile si o parte din mass-media fac tot posibilul ca sa impuna aceste „figuri haioase”, care prind mai ales la copii si adolescenti.


N-ai carte, da esti in carti

Oare ce-mi aduc geografia si romana, cand hacker-eala ma poate face erou? Pot sa fiu si cvasi-analfabet, daca am prins tastatura si ce sa fac impreuna cu o banda de skimmer-i, ca sa-i tunez pe altii, de banii din cont. Ce ma intereseaza istoria, cand eu traiesc in prezent? Fiecare cu treaba lui. Pentru restul chestiilor bine de stiut, gugalesc si gata. Ma-mpleticesc cand casc gura, sau vorbesc in sabloane? Tot aia e. Nu sunt in stare de o analiza sau macar de un rationament, nu-i niciun necaz. „Sa mor io daca inteleg ceva” e cool, e la moda, e distractie.

La modul teoretic si mai demult, scoala insemna ceva, in primul rand o treapta necesara in ascensiunea sociala si profesionala. „Ai carte, ai parte” se zicea. Pe buna dreptate. Acum, zicala e doar in parte adevarata, caci cheia succesului, in general, sta pe altundeva. Si atunci, cum sa impui, in scoala si in familie, un „trebuie” educational care e atat de des infirmat de realitate? Trebuie sa ai, de obicei, doar niste patalamale care sa-ti deschida usile mai departe. Iar pe ce cai le obtii, e neinteresant.

Procentul de promovabilitate la BAC-ul romanesc de anul acesta a fost putin peste 50%. Au fost depistate sute de cazuri de frauda la examen, uneori chiar „in concubinaj” cu cadrele didactice. Politic, situatia se traduce in „jalnica stare a invatamantului romanesc”. Practic, aceasta arata clar ca absolventii de licee au in general alte interese, decat invatatul la scoala. Iar situatia nu se prezinta, doar in Romania, asa.

Intr-o carte care a starnit multa valva la vremea publicarii ei, doi tineri autori, Stefan Bonner si Anne Weiss, scriu cum stau lucrurile cu educatia in Germania. Ei radiografiaza, dinauntrul ei, „Generatia tampita”. Si spun: „Noi suntem Generation DOOF. Noi suntem tineretul de profesie, blablistii, cei care vor tot si nu stiu sa faca nimic. Suntem posedati de consum, invatam cum e lumea de la televizor, ne place doar cultura distractiei. Si suntem din ce in ce mai multi”.


Supermodelele de pe sticla


Candva mi-a fost clar ca nu vreau sa ajung gunoier, ca vreau sa castig bani, ca nu vreau sa fiu loser”. Asta a spus Dieter Bohlen. Cine nu-l cunoaste azi in Germania, dar si peste granitele ei, pe fostul solist de la Modern Talking? El e acum mare selectioner de talente si non-talente, la un concurs televizat care atrage cohorte de concurenti.

Mai ales adolescentii si tinerii fac hap si se exhibeaza, unii in modul cel mai ridicol din lume, pe scena concursului. Dar nu conteaza, totu-i sa te remarci si sa-ti sporesti notorietatea, macar intre prietenii din retea. Se poate compara un astfel de succes, cu un 10 la mate, la BAC?. Eu zic ca nu.

Bohlen, Heidi Klum si altii ca ei demonstreaza ca totu-i sa fii cool si lansabil ca produs pe piata de moda si show-biz, ca scoala sa-si piarda orice semnificatie. Nici talentul real n-are prea multe sanse de succes la concursurile de superstar, supertalent, supermodel, sau cum se mai numesc aceste verze televizate care fura din timpul pe care tinerii si l-ar putea dedica, de exemplu, citirii unei carti.

Totu-i un look proaspat, cat se poate de trasnit, o prestatie de scena ulterior vandabila si un story din culisele candidatului, care sa stoarca cat mai multe lacrimi si sa reconfirme basmul „slumdog millionaire”. Totu-i sa faci lumea sa se identifice cu tine si sa te voteze, cotizand din plin la firmele de telefonie. Totu-i sa faci pe oameni sa nu se simta singuri, in frustrarea, mediocritatea sau chiar prostia lor. E o senzatie confortabila, pe care televiziunile o cultiva cu mare spor.


Cu silicoanele la atac

Telefonia mobila si internetul au adus cu sine o usurinta in comunicare si un aflux informational care schimba complet pozitionarea copiilor si tinerilor fata de materialul didactic traditional si scoala, in general. Cand toata informatia din lume o gasesti cu un click, copy&paste faci cu doua miscari pe tastatura, iar teze si lucrari de diploma sunt de-a gata, bune de cumparat de pe net, la ce sa-ti mai obosesti neuronul?

Studiul traditional, dupa manual, bibliografie, cu teme si exercitii aplicative urmareste nu doar „depistarea” unor informatii pe net si memorarea lor foarte scurta. Studiul sustinut  dezvolta si alte aptitudini ale creierului: deductie, analiza, sinteza si comunicarea adecvata, coerenta, logica. Hai sictir. La ce bun astea, cand cu doua silicoane suficient de prestante, lumea iti sta la picioare si mertanul la usa?

Astfel ajungem si la obsesia actuala a tineretului, fata de sex. A nu se intelege ca spargerea unor tabu-uri sexuale ar fi ceva rau. Insa cand extensiunile de unghii si par, fardurile si marimea bustului ii ocupa unei adolescente infinit timp mai mult decat necesar, nemailasandu-i nici un ragaz pentru „teme de casa”, te intrebi unde-i buba?.

Si te intorci la fufele de pe ecran si la „succesurile” acestora la barbati. La barbatii celebri si bogati. Cu look-ul adecvat plasat la momentul potrivit, ai pus-o inca de pe bancile scolii, chiar fara sa mai treci prin BAC. Harababura e totala si sexul pragmatic, interesat, a devenit o larg acceptata trambulina in viata si cariera multor adolescente. Ar putea sa fie altfel? Nicidecum, caci tabloidele si reality-show-urile abunda in modele dezgolite, mustind de sex si de glorie.
Dincolo de jalea nationala din Romania dupa BAC, de anuala isterie germana dupa fiecare publicare a evaluarilor PISA, un lucru e clar. Ca invatamantul traditional si-a pierdut din atractivitate, ca modelele de urmat nu mai stau la catedre. Daca nu mi-as fi facut studiile intr-o vreme in care asteptai zile sau saptamani, ca sa gasesti la biblioteca o carte straina din bibliografia obligatorie, pe care apoi „o mancai pe paine”, poate ca as fi gandit ca o mare parte din tineretul de azi: Doof ist geil. Adica „e sexy sa fii tampit”.


Citeste mai multe despre   


















18770 vizualizari

  • -85 (93 voturi)    
    exemplu (Duminică, 3 iulie 2011, 18:22)

    figo [anonim]

    acesta a fost un exemplu dat de funeriu si acolitii lui sa vada lumea ce copii avem.Pacat de ei dar e un joc politic pe care orice il poate vedea cu cohii liberi cu victime colaterale,poate ne spune ce de la putere cu oameni care au facut liceul la 38 de ani si facultatea la peste 40 cum se ia bacul,astept raspunsuri de la postasii portocalii
    sua mai bine zis lingai
    • +47 (51 voturi)    
      Bacaloriatu' (Duminică, 3 iulie 2011, 19:07)

      Manfred [anonim] i-a raspuns lui figo

      Pa vremea mea, era o singura cale de a lua Bacaloriatu', trebuia DOAR sa inveti! Atat! Nimic altceva! Este adevarat ca a invata presupune efort constant si continuu, nu mai ramane timp nici de-o cinzeaca mai cool, nici de-un joint! IDIOCRACY ist unsere Zukunft!!!
      • -14 (26 voturi)    
        da (Luni, 4 iulie 2011, 1:33)

        luci [anonim] i-a raspuns lui Manfred

        pe vremea ta se copia pe rupte. intotdeauna s-a copiat si cel mai probabil si tu ai copiat sau ai vazut pe altii copiind. va dati "generatia de elevi model, inteligenti si cuminti" a romaniei dar nu sunteti cu nimic mai buni. daca erati cu ceva mai buni nu aduceati tara asta in situatia in care este acum.
        • +32 (32 voturi)    
          Mai "draga" Luci (Luni, 4 iulie 2011, 4:30)

          Gigi Berlogea [anonim] i-a raspuns lui luci

          Iata ca sint si pe post de "postac portocaliu" si incep prin a-ti spune ca da..si pe vremea noastra s-a copiat. I-am vazut in sala de clasa unde am dau eu BAC-ul! S-a si invatat insa! Cei care am invatat va scriem din Germania, Franta, USA, UK, Canada etc. Sint si cativa dintre noi care inca mai sint in Romania si va mai mediteaza pe voi! Cei care au copiat, multi dintre ei sint cei care au ramas pe acasa si acum se numesc "clasa politica". Sa fiu drept sint printre ei si oameni care au invatat! Nu poti sa fii chiar un semidoct si sa guvernezi o tara! Cei care am invatat sintem pe la Microsoft, Google, Nokia, etc si facem cinste numelui de roman. Cei care au copiat dar carora le-a placut totusi munca sint si ei prin zona, mai pun o faianta mai dau cu bidineaua ba mai construiesc o casa!
          Cand spui ca pe vremea noastra se copia pe rupte, nu uita ca selectia se facea la facultate! Examene cu 7-8 pe loc! Puteai sa-ti furi caciula la BAC, ca nu treceai de examenul de admitere la Universitate nici mort.
          Nu noi am adus tara unde este, noi am plecat! Comunistii, cei care au distrus tara din 1944 si pina acum, ei au adus-o!
          Trebuie sa intelegi un lucru! Stiinta de carte este apreciata oriunde in lume, in schimb cu smechereala merge numai prin RO si alte tari de teapa ei. Eu prefer sa fiu cinstit si sa dorm bine cu capul pe perna si ca mine si cei care au trecut BAC-ul "pe vremea mea" pe "invatate" si nu pe "copiate"!
          Hai pa si lasa postarile ca ai de trecut un BAC!
          • +1 (1 vot)    
            mda (Marţi, 5 iulie 2011, 16:25)

            eu [anonim] i-a raspuns lui Gigi Berlogea

            nu imi vine sa cred ca nu ti-a raspns nimeni:

            cum zici tu ca toti cei plecati la munca in strainatate sunt cei care au invatat ?!

            muhaaahaaa... generalizarea ta ma face sa rad rau de tot... toti prostii au ramas toti desteptii au plecat...

            multumesc mult ca ne-ai luminat
        • +11 (11 voturi)    
          Pe vremea noastra . .. (Luni, 4 iulie 2011, 9:21)

          gheorghe [anonim] i-a raspuns lui luci

          . . . BAC-ul se dadea in fata unei comisii de profesori straini de scoala in care am invatat. profesorii nostri erau in comisii in alte scoli. Comisiile respective erau conduse de regula de o somitate in materie, iar de copiat? da se mai copia dar tare, tare greu. Era aproape imposibil din cauza ca erai asezat cate unul in banca si daca erau candidati mai putini si din doua in doua banci. Nu carti nu caiete nici macar un servetel. Nimic in afara de camasa si pantaloni. fele copiau mai usor ca isi scriau pe picioare ce credeau ele ca era mai greu si nimeni nu le ridicau fustele sa le controleze. Dar asta le ajuta doar daca subiectul primit se potrivea cu ce au scris ele in cateva randuri. Daca nu . . . . A fost pentru mine cel mai stresant examen, mult mai stresant si decat cel de conducator auto. Tin minte ca de atat de mult ce am invatat cand eram la usa clasei in care trebuia sa intru aveam impresia ca nu mai stiu nimic. Dar am stiut si inca atat de bine incat am primit felicitari de la comisie. Dar! exista si un dar! Nu aveam aproape nimic din mijloacele de informare care sunt acum,innafara de cartea scrisa. Si acest lucru te obliga sa citesti. Sa citesti mult. Astazi vorba autorului dai un clik si ai totul pe tava. Astea sunt vremurile. Nu avem ce face!Insa nici nu poti obliga societatea sa te accepte fara sa stii carte. Nu poti scoate pe altii vinovati ca nu ti-au dat note pe baza de unghii false si de silicoane. E drept sunt bune si alea si te pot ajuta. dar pe centura!A si sa nu uit, pe vremea mea examenele de promovare erau anuale si incepeau la terminarea clasei a V-a.
        • +9 (9 voturi)    
          bac-ul si tinerii din 2011 (Luni, 4 iulie 2011, 9:26)

          mircea [anonim] i-a raspuns lui luci

          In 1989-1990, dupa revolutie, politicienii transformati peste noapte din comunisti in capitalisti au observat ceva ciudat: aproape toti romanii aveau liceu, unii chiar facultate, stiau sa scrie, sa citeasca si cunosteau o limba straina...la oras, caci la tara mai greu...
          Si inca de atunci s-a pus problema cine mai munceste in tara asta?! Toti credeau ca a apus comunismul si acum, gata, cu ceea ce au invatat vor intra in viata si vor fi plini de succese.
          Insa nu avea cine sa puna osul, sa munceasca propriu-zis.
          Asa ati aparut voi, tinerii din ultimii 20 de ani, nascuti copii lipsiti de griji, cu telefoane mobile, cu internet, google, facebook si mancare la kfc...Parafrazandu-l pe un mare scriitor roman: si pentru ca toti aceastia trebuiau sa poarte un nume, li s-a spus generatia de consum! Pentru ca stiu ca nu ai citit o carte la viata ta, iti spun secretul, Marin Sorescu :)
          As mai vrea sa iti spun si eu ca acum 30 de ani nu se copia la bac, nu era nevoie, la prezenta cvasi-obligatorie de atunci, era suficient sa fi atent la ore...si luai 8 sau 9 fara probleme. Asa cum ti-a mai scris cineva, marea triere era admiterea la facultate! Barbatii aveau "sansa" sa plece in armata cca.un an si patru luni...daca nu intrau din prima la facultate! Iar femeile avea sansa sa se marite cu primul care le cerea...altfel nu scapau de babaci multi ani! Eu cred ca si "sansa" asta va lipseste voua, actualei generatii de liceu.
          In rest, pe fond, cred ca e cel mai bun articol scris de Dani pentru hotnews iar tu ai avut din partea lui gigi berlogea parte de cel mai bun raspuns posibil.
          Bafta la BAC! Si lasa copiatul, pune burta pe carte!
          • 0 (2 voturi)    
            cred ca... (Luni, 4 iulie 2011, 14:16)

            laura [anonim] i-a raspuns lui mircea

            era vorba de nichita stanescu
            • +1 (1 vot)    
              evident....doar crezi....dar e gresit (Luni, 4 iulie 2011, 18:39)

              mircea [anonim] i-a raspuns lui laura

              O dovada in plus despre cetatenii tineri ai patriei noastre. Generatia de consum.
              Ei cred, uneori cu tarie, ceva despre care au auzit, parca au vazut, dar niciodata nu vor fi siguri. Pentru ca, pentru asta trebuie munca, multa munca...si ani de studiu...ceea ce iti recomand si tie Laura. Crezi ca si "succesuri" e corect, nu?!
              Poezia este sigur a lui Sorescu si ma intreb oare ce alt tanar care crede in tine ti-a dat un plus. Cand trebuia sa fie minus.
              ....trebuiau sa poarte un nume...
        • +2 (2 voturi)    
          /// (Luni, 4 iulie 2011, 19:44)

          Booze [anonim] i-a raspuns lui luci

          ....se copia,dar nivelul de cunostinte dupa 4 ani de liceu era altul.Nu am fost generatia de elevi model cum crezi tu ca stii...Fiecare generatie dinainte de '89 era de 'sacrificiu'........
          Cel putin noi stiam cat fac 2+2,ceea ce voi sa pare ca nu sunteti in stare fara laptop.........
      • -3 (5 voturi)    
        defineste (Luni, 4 iulie 2011, 9:29)

        me [anonim] i-a raspuns lui Manfred

        "vremea ta". ai iesit la pensie?!
        intr-un curs de la Yale spunea unu (lucru care sinter m-a mirat si pe mine) ca testele psihologice sunt din ce in ce mai GRELE! cu alete cuvinte daca eu iau 110 si copilu meu ia 110, el e mai destept ca mine pentru ca acel 110 luat de el echivaleaza cu mai mult decat 110 luat de mine.
        acum stau si ma intreb, chiar e in picioare ceea ce zici tu?
      • 0 (0 voturi)    
        nota la bac ... (Luni, 4 iulie 2011, 12:40)

        emilper [utilizator] i-a raspuns lui Manfred

        pe vreme aia nota de bac era pentru palmares, totul era sa treci, dupa aceea puneai diploma in vitrina daca asta te incalzea; acum daca ai o nota mica la bac esti marcat pe viata ... eu nu am mai copiat din clasa a VIII-a, (cand ni s-a demonstrat practic ca de la catedra se vede tot, si copii doar daca te lasa profesorul) , dar daca ar fi sa dau Bac.-ul acum, as copia si eu, pentru ca riscul de a fi prins si a da bac-ul inca o data e mai mic decat riscul de a lua o nota mica.
    • +28 (30 voturi)    
      domnule figo (Duminică, 3 iulie 2011, 19:08)

      stalin [anonim] i-a raspuns lui figo

      citeste ce ai scris, re-redacteaza, si apoi, poate, primesti raspunsul!
    • +50 (54 voturi)    
      in loc de raspuns - o intrebare pentru figo: (Duminică, 3 iulie 2011, 19:21)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui figo

      tu ai luat bacalaureatul? "poate ne spune(!) cei de la putere" ?!
      Copiii care au dat bac-ul acum au inceput scoala in urma cu 12 ani. Au fost pastoriti de multi ministri ai educatiei care au mimat reforma. Funeriu s-a luptat pentru reforma (s-a discutat mult la vremea aceea, nu reluam acum) si acum O APLICA. Parte a reformei este si oprirea fraudelor la examene, nu crezi? Nu e un exercitiu de imagine "sa vada lumea ce copii avem", e O NECESITATE. Politicieni cu notorietate, de la toate partidele au trecut prin scoala (incluzind si facultatea) prin FRAUDA. Asta impune cu atit mai mult necesitatea reformei, o reforma pe care o aplica pentru prima oara dl. Funeriu. Si acum inchei cu o intrebare: ti se pare ca sunt "un postac portocaliu sau mai bine zis lingau"?
    • +43 (45 voturi)    
      Ortografia... (Duminică, 3 iulie 2011, 19:22)

      predel [utilizator] i-a raspuns lui figo

      ... te descalifica. Mai incearca sesiunea urmatoare. Asta daca n-ai furat ...
    • +21 (21 voturi)    
      Il poate vedea oricine (Duminică, 3 iulie 2011, 19:28)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui figo

      Adica oricine care vede numai jocuri politice.
    • +20 (22 voturi)    
      ce-ar fi sa (Duminică, 3 iulie 2011, 19:37)

      berenger [utilizator] i-a raspuns lui figo

      inveti sa scrii, mai intai?
    • +16 (16 voturi)    
      ba da (Duminică, 3 iulie 2011, 19:38)

      yvon [anonim] i-a raspuns lui figo

      asta-i adevarul,ori cat ai vrea sa dai vina pe ministru,sau pe altcineva.de vina si toata vina e a elevilor ,apoi a profesorilor.
      • +1 (1 vot)    
        vina este si a parintilor ! (Luni, 4 iulie 2011, 15:14)

        cc [anonim] i-a raspuns lui yvon

        nu uita parintii in ecuatia " a cui e vina" - ei au incurajat copiii sa adopte o atitudine de zeflemea fata de scoala si profesori ...
    • +19 (21 voturi)    
      E bine sau e rau? (Duminică, 3 iulie 2011, 19:44)

      Radu56 [utilizator] i-a raspuns lui figo

      Eu zic ca e bine.. Traim de 67 de ani in minciuna,in idealizarea furtului,a necinstei si a te descurca oricum,numai prin munca cinstita -NU.Unde ne indreptam in acest mod? Sigur spre autoextinctie!!Nu sant portocaliu si nici "lingau" dar i-mi doresc pt.copii si nepotii mei o tara curata dpdv.Te duci la un doctor(ce si-a furat toate examenele) cu copilul tau si vezi ca-l omoara sub ochii tai.Sau vreun destept din astia conduce o centrala nucleara sau vreun turn de control la un aeroport....Poti sa realizezi"d-le" figo de care parte a baricadei te afli?
    • -23 (25 voturi)    
      ...las'ca va arat eu cine-i prost ...! (Duminică, 3 iulie 2011, 19:57)

      bm [anonim] i-a raspuns lui figo

      ...smecherii de alfanabeti...! ..ia sa fac eu subiectele sa vedem cati examinatori il trec...numai ca asta-i la noi, trebuie sa le demonstram elevilor ca-s prosti...facem subiecte smecheresti...cand nu suntem in stare sa elaboram manuale sa stii dom'le ce ai de invatat pentru bac...! schimbam programa in functie de ministru ..si dupa aia dam subiecte smecheresti...sa vadem ce prosti sunteti...! Adevarat ca a fost exterminata clasa intelectuala incepand cu lupta de clasa si continuand cu ravagiile inginerilor politruci ai lui las'ca merge si-asa facuti pe banda rulanta de nea Ceasca..care se dau azi mari intelectoali agramati !
      • +9 (9 voturi)    
        Ia fa un subiect de geografie... (Duminică, 3 iulie 2011, 23:22)

        Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui bm

        ... sa vedem daca-ti mai aduci aminte ceva din liceu.
      • +6 (6 voturi)    
        @bm (Luni, 4 iulie 2011, 7:41)

        bamse [anonim] i-a raspuns lui bm

        ce este smecheresc la faptul ca un elev nu stie sa faca diferenta dintre un roman si o scriere dramatica
    • +7 (25 voturi)    
      don figo (Duminică, 3 iulie 2011, 20:44)

      paulica franaru [anonim] i-a raspuns lui figo

      nici io n-o ziceam mai pe sleau !
      asa-i, e facuta politic, sa pice copiii de uslasi.
      toti care au trecut bacu sunt copii de pedelisti de-ai lui base !
      astia vor sa ne tina in intuneric.
      avea dreptate dragnea cand zicea ca portocalii ne taie accesul la diplome !
      jos basescu !
    • +2 (2 voturi)    
      ce copii avem?frumosi cu bani da cam prostuti (Luni, 4 iulie 2011, 17:35)

      klausq [utilizator] i-a raspuns lui figo

      mai figa mai
      eu vad un altfel de victime colaterale,victimele sint copii tai nenascuti care vor trebui sa invete si sa ia exemplu de la o generatie de manelisti si cocalari e discoteca(asta nu are culoare politica)
  • +23 (23 voturi)    
    generatia timpita (Duminică, 3 iulie 2011, 18:25)

    istoricul [anonim]

    Excelent articol ! Din pacate nu mai e nimic de adaugat. Poate doar ,Dumnezeu sa ne aibe in grija lui ; cind generatia timpiya bva fi la butoane nu stiu cine va avea grija de batrinetele noastre...
    • +15 (21 voturi)    
      Ba mai e... (Duminică, 3 iulie 2011, 20:27)

      jooo [utilizator] i-a raspuns lui istoricul

      ..o completare : "succesurile" nu garanteaza "SERVICIURILE" !!! Doamna-domnul Dani.....daca tot ti-ai propus s-o readuci pe una la actualitate,citeaza-l si pe cel ce o sa fie presedintele Romaniei in doi trei ani,cu ale lui "SERVICIURI"!!! Pt ca "serviciuri" e din acelasi aluat cu "succesuri",iar distanta cand au fost "ejaculate",e de cateva zile...in aceeasi campanie...dar deh,e mai cool s-o dai exemplu pe eba...e la moda...despre Crin nu ai voie,ca el o sa fie presedintele repetent.....
  • +19 (21 voturi)    
    hmm... (Duminică, 3 iulie 2011, 18:30)

    se7en sinners [anonim]

    Problema sistemului romanesc nu consta (neaparat) in nr de idioti care rateaza bacul, ci in felul in care statul reuseste sa valorifice elevii/studentii de elita. Ceea ce,din nefericire, nu se intampla. Inainte de 1989 aveam un invatamant extarordinar, cu generatii de elevi/studenti stralucitti. Ei,si??? Erau condusi de niste nulitati morale,profesionale si sociale si sfarseau prin a se integra intr-un sistem falit.
    • +3 (5 voturi)    
      sistemul ante89 (Luni, 4 iulie 2011, 1:33)

      soare [anonim] i-a raspuns lui se7en sinners

      Imi amintesc ca aveam o colega cu media 9.89 iar la faculta a intrat cu 6.89 . Ai dreptate, atunci se facea scoala si la faculta nu intra chiar oricine . Se invata pe rupte (exceptia confirma regula), nu ca acum ca tot prostu(tontolici) face faculta si dupa aceea are pretentii de sef. Vedeti in strainatate , intrebarea e ce stii sa faci , nu ce diploma ai .Dar ptr. gunoaie uslimbrice asta e metoda de a-si aduce prozeliti-votanti .
      • +8 (8 voturi)    
        nu inteleg.... (Luni, 4 iulie 2011, 9:05)

        Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui soare

        Am avut , acum o luna, intalnirea de 30 de ani de la facultate.....
        Profesorii, cati au mai supravietuit, ni s-au plans cat de slabi sunt studentii actuali si si-au adus aminte , cu nostalgie, ce studenti eram noi....
        Da, se intra greu la faculta, eram cativa pe un loc (si 10 la facultatile bune), asa ca invatam pe rupte.
        La admitere nu se prea putea copia, in rest....mai copiam.
        Programa era atat de incarcata incat nu puteai sa-ti incarci creierul cu toate cele...
        Si atunci, alegeai materiile care iti folosesc in meseria aleasa, iar la celelalte, cele "de umplutura"....
        Si copiatul asta implica invatare. Nu puteai sa pui pe o copiuta toata materia, doar cateva idei, inceputul unei demonstratii..restul trebuia sa sti sa dezvolti....deci , totusi invatam ceva, ca sa intelegem copiutza si sa ne prezentam onorabil.
        De ce nu mi-a fost rusine sa copiez?
        Am avut , in liceu, un profesor de fizica fantastic.
        Ne spunea cand urmeaza sa ne dea un extemporal, nu ne lua prin surprindere. Pe timpul extemporalului si al tezei statea la catedra si...citea.
        Noi aveam voie sa facem orice, doar sa nu vorbim intre noi. Puteam scoate pe pupitru orice carte, culegere de probleme, compendiu...degeaba. Problemele date de el erau unice, nu gaseai nicaieri rezolvarea, trebuia sa intelegi fizica si sa gandesti.
        Asta ne-a invatat el: sa cunosti cat mai multe dar sa sti unde sa-ti cauti informatia in detaliu.
        Sa-ti incari memoria cu tone de informatie...nu este bine, bine este sa intelegi tot, sa sti de ce ai nevoie, unde gasesti detaliile si sa sti sa le folosesti corect.
        Asta fac de 30 de ani ca inginer si sunt apreciat profesional.
        Daca analizati invatamantul occidental, vedeti ca ei asa ceva au incercat, sa-i invete pe elevi sa gandeasca, sa analizeze, nu sa memoreze.
        Stiintele din ziua de azi au adunat atata informatie incat nu mai pot fi cuprinse integral de o minte, trebuie sa abordam invatarea un pic altfel...
        Nu inteleg, insa, chestia cu "gunoaie uslimbrice"....
  • +1 (15 voturi)    
    Aha! So what ?! (Duminică, 3 iulie 2011, 18:32)

    cosming@cosming.ro [utilizator]

    Mare scofala ca au picat BAC-ul... La urma urmei cele mai multe job-uri care se cer in mod curent nu sunt pentru cei care au BAC si facultate si doctorate nu?!

    Las' ca-i bine si asa... sa fie multi si prosti si sa de-a cu votu' la cine trebe!
    • +4 (6 voturi)    
      problema nu e asta (Duminică, 3 iulie 2011, 21:43)

      Cristina [anonim] i-a raspuns lui cosming@cosming.ro

      ci faptul ca pana acu elevi de genul ar fi luat BAC ul fara probleme. Si daca societatea are nevoie si de maturatori de strada.
  • +21 (25 voturi)    
    Bun articol ! (Duminică, 3 iulie 2011, 18:33)

    Calin [anonim]

    Unii o sa spuna ca cineva are ceva cu ei ca nu au reusit sa ia Bac-ul... Adevarul este in acest artico-radiografie al invatamantului din Romania. Profesorii spun: conspectati ca mie mi-au taiat din salariu... dar ce vor spune atunci cand banii vor veni la acel liceu doar dupa masura rezultatelor acestor elevi ? E vorba despre competente. In sfarsit vada asa ceva si eu in Romania . Felicitari lui Funeriu si noului sistem de invatamant. Sunt multe "nulitati" care vin din scoala si habar nu au ! Nu e de mirare ca unii profesori dispera la ore si dau cu catalogul de masa.. elevii nu invata ! acesta e adevarul !
  • +24 (26 voturi)    
    Ai si vreo propunere constructiva?!! (Duminică, 3 iulie 2011, 18:44)

    Alt DAN [anonim]

    "Stati linistit, domnule ministru, ca nu numai in Romania tampenia a ajuns la loc de cinste" Ce zici Frantz!! Hai sa stam cu mainile in san si sa nu facem nimic pentru ca si altii au tampitii lor!!!
    • +9 (11 voturi)    
      toti pentru unul, unu pentru toti (Duminică, 3 iulie 2011, 21:37)

      Duncan_Idaho [utilizator] i-a raspuns lui Alt DAN

      Problema nu e ca nu are o propunere constructiva. Problema e ca nu are sustinere, daca o face. Toti stim ca trebuie sa facem ceva, insa romanii nu sunt uniti. Are grija de asta toata mass media, care mai bine de 75% este tembelizatoare, Iar aici am ajuns pentru ca romanii in general, voteaza cu buzunarul, cu stomacul, cu inima, etc... cu orice insa nu cu capul. De aia am si avut guvernele de stanga, care au facut praf sanatatea si invatamantul, care erau varfurile de lance in Romania, dupa '89. Uitati-va la gimnastica, de exemplu. Am decazut.

      O propunere constructiva? Am eu una: uitati-va in trecutul de 20 de ani al Romaniei si vedeti cine a facut ceva pentru noi? Cine urla pe la inceputurile '90 "nu ne vindem tara"? Cei care au vandut-o pas cu pas... Va multumim, tovarasi, si va dorim multa viata in puscarie! Nu mai votati rosu, fratilor si surorilor, si votati cu cap. Nu cu buzunarul, nu cu stomacul, nu cu inima. Cu cap!
    • +10 (10 voturi)    
      da .... (Luni, 4 iulie 2011, 2:09)

      iuliu [anonim] i-a raspuns lui Alt DAN

      Si macar de'ar avea dreptate as spune ... Sunt unul dintre acei "oameni" care au trecut bacul anu asta, dar in Franta, sunt aici din clasa a 10a si pot spune categoric ca elevi nu se compara, invatamantul nu se compara. Puteti sa veniti sa ma aburiti ca e mai usor aici, da de unde, vrajeli ieftine pentru pastrarea stimei de sine. Perioada in care am trecut probele scrise aici s'a format din 5 zile, cu cate 2 examene de 2&3 sau 4 ore, insumand in jur de 6 ore de examen pe zii. Am dat la toate materiile, care'ar fi, pentru profilul meu (Marketing) economie&drept&filozofie&eng&germana&mate&management&marketing&mate&istorie&geografie, Bacul la franceza l'am trecut intr'a 11a (asa este aici) ... Nivelu de promovare aici este cu mult peste acutalul de acolo, poate chiar spre dublu, avand in vedere procentu de anu asta, deci lasati prostiile cu "si la altii e la fel" ca vorbiti ca sa n'adormiti, aici nu se permit discutiile in ora si tot felu de porcarii, ti se spune(si repeta daca e cazu) ca daca nu'ti place te duci acasa. Daca ai prea multe absente (de la 10 in sus -ceea ce la noi e nimic) deja iti suna parintii, si daca o continui risti sa ajungi in tribunal sa te scoata din sistemu de invatamant, in schimb la noi, o mare cocina, bagati'va mintile'n cap, ca am si eu prieteni in Bucuresti care au trecut Bac'u si asa mai departe, si mi se par niste prosti, prea prosti as putea spune, nu stiu absolut NIMIC, ei se cred smecheri, c'o sa traiasca pe "combinatii" si vrajeala de calitate, vezi sa nu, a mers treaba asta cat a mers, dar din 2008 incoace merge din ce'n ce mai putin....
      • +6 (8 voturi)    
        In sfarsit o postare realista! (Luni, 4 iulie 2011, 6:00)

        Gigi Berlogea [anonim] i-a raspuns lui iuliu

        Bravo baiete si tine-te de carte ca nu mai asa vei reusi! Smechereli si mica ciupela se duc pe ripa. Colegii tai din Bucuresti ar face bine sa mai deschida o carte ca vor da cu fundul de pamant de-o sa le sara "lumanarelele" din nas! D-aia nu-i bun Basescu & Co! A dracu pielea pe ei!
  • +22 (24 voturi)    
    foarte bine Funeriu (Duminică, 3 iulie 2011, 18:53)

    stefan [anonim]

    Sper ca ce s-a intamplat la aceasta editie la BAC sa se repete in fiecare an.
  • +18 (18 voturi)    
    Societatea nu avanseaza cu tampiti (Duminică, 3 iulie 2011, 18:54)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    O fi mai usor sa reusesti in viata bazandu-te in primul rand pe noroc, aspect sau talent, dar societatea actuala exista in primul rand datorita MUNCII facute cu responsabilitate, dedicatie si in cunostinta de cauza, de oameni inteligenti si instruiti, care s-au format LA SCOALA. Ca scoala trebuie sa se schimbe cumva, e adevarat, dar nu se poate fara ea...
  • +12 (18 voturi)    
    tzara te vrea prost (Duminică, 3 iulie 2011, 18:55)

    ics [anonim]

    partzial adevarat ce zice doamna.

    de aia e loc pentru ai cu scoala de la noi in .de . de aia sint oferte de doctori, programatori, ingineri samd.

    einheimischii vor totzi sa fie cool dar ies tamplari, bucatari sau mecanici auto, fetele ajung coafeze samd. ca vor sa fie totzi 'cool' e adevarat. ca le iese la putzini e shi mai adevarat. si multzi se multzumesc in final cu piercingu shi tzigarile de harzvierist.

    aerele cu mashina le sint scoase din cap deja. le mai ramine sa isi ia tzoale de marca. pina descopera kik.

    dieterbohlen se da in stamba la teleu dar alalt de la moderntalking se tot stofoaca intr-un comeback incremenit in proiect de decenii. acuma face echipa cu unu proaspat iesit din insolventza.

    germania o sa o duca biine mersi importind tineri motivatzi si educatzi din est. d-aia o sa o slabeasca cu arbeitserlaubnisu.

    sansa e pentru aia de la noi care vor sa munceasca adevarat pe bani adevaratzi. trebuie doar sa invetze limba.

    ex. de colegi: io venit din .ro 6,1 k brut. s.sch localnica cu realschule 2,4 k brut la care mai lipeshte 400 din minijob la toneta de inghetzata in timpul liber. care ii sint supraimpozitatzi apoi. va ramine la nivelul asta. cind o indemn sa se duca la facultate zice ca nu are nici o sansa acuma, ca trebuia sa ii spun asta in clasa a 4a.

    combinatzia de stat social cu media-cultul starletelor duce la asta. daca vrei mai mult tzara te penalizeaza la impozit. shi scoala e scuumpa la ashtia si tre sa te tzii de ea continuu.

    cum zicea unu de la noi: tzara te vrea prost. unii se prind dar tarziu.
  • +19 (21 voturi)    
    :))) (Duminică, 3 iulie 2011, 18:56)

    Promovatul [anonim]

    Inca un articol care confirma urmatoarele:

    1) Democratia NU ESTE MERITOCRATIE! Mai mult, daca e sa-i dam dreptate cunoscutului istoric roman Lucian BOIA, democratia e UN MIT!

    2) Bulversarea valorilor e o plaga a societatii moderne. Reasezarea/redefinirea lor va lua mult timp. E mult arbitrariu in lumea actuala si nu neaparat VALORILE AUTENTICE sunt cele care ii conduc pe oameni in viata. Ba dimpotriva...

    3) In aceasta atmosfera de indolenta generalizata....sa ne mai miram de actuala criza economica? Nu mai pomenesc despre criza morala....Ea e mult mai profunda!

    4) Bacalaureatul 2011 este, poate, primul semn al dezastrului generalizat din invatamantului romanesc si, implicit, din societatea romaneasca. Paradoxal, faptul de acest cerc vicios al imposturii a fost spart....E UN SEMN INCURAJATOR! Aviz amatorilor de fals! In 2012 va trebui sa invatati serios si sa intelegeti ca "ulciorul nu merge de multe ori la apã"!
    • +2 (4 voturi)    
      Democratia nu e un Mit... (Duminică, 3 iulie 2011, 21:02)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Promovatul

      ... democratia este o antecamera...
  • +15 (15 voturi)    
    Cred (Duminică, 3 iulie 2011, 18:56)

    mona [anonim]

    Eu cred ca daca au un mare talent, poate nu conteaza atat de mult neaparat cata istorie, mate sau geografie stii.
    Numai ca talentati cu adevarat sunt foarte, foarte putini oameni.
    Deci mai bine sa ne dam o sansa prin educatie. Nu credeti?
  • +8 (10 voturi)    
    Adevar graiesti! (Duminică, 3 iulie 2011, 19:01)

    Lucstem [anonim]

    Pentru articolul tau,un mare "BRAVO!".Pentru situatia reala o mare tristete...
    Punctual,pentru Romania,o mica raza de speranta ca poate,incet-incet,se vor indrepta lucrurile si se va diminua hotia macar in acest domeniu,al BAC-ului.Macar de frica...
  • -12 (18 voturi)    
    REFORMELE LUI BASESCU! (Duminică, 3 iulie 2011, 19:05)

    george [anonim]

    din 12 ai aceste promotii 7 au fost cei de reforme ai PDL si Basescu.

    Acum se vad rezultatele!

    la fel se vor vedea pentru reforma politiei si pentru sanatate!
    • +6 (8 voturi)    
      APROAPE corect (Duminică, 3 iulie 2011, 22:22)

      Cipri [anonim] i-a raspuns lui george

      n-au fost 7 ai lui Basescu si PDL.... vreo 4 au fost ai celor de la PNL dar oricum nu conteaza. Cineva trebuia sa o faca de mult... pacat ca vom mai avea de suferit...
    • +5 (7 voturi)    
      Vroiai sa-i scoata... (Duminică, 3 iulie 2011, 23:16)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui george

      ...Basescu din cluburi si de la sex...
  • +25 (27 voturi)    
    aproape (Duminică, 3 iulie 2011, 19:14)

    aproape [anonim]

    aproape bine. cu doua comentarii: faptul ca bacalaureatul s-a desfasurat mult mai corect decat in anii precedenti este demn de toata lauda, iar funeriu merita admiratie pentru intransigenta si corectitudinea lui; in al doilea rand, succesul de tip "silicoane"-"celulare"-"cool" nu este posibil decat cu larcul concurs al... publicului (adica al celor care se plang ca ei nu ajung... vedete).
  • -17 (27 voturi)    
    Bravo Funeriu! (Duminică, 3 iulie 2011, 19:32)

    V.R. [utilizator]

    Multumita lui Funeriu, un elev slab pregatit, dar care totusi stie ceva, este picat la Bac. Dar un Igas, un Vanghelie, o Monica Columbeanu, o EBA, vor trece in continuare fara probleme si chiar vor deveni politicieni sau vedete!

    Asa se cern lucrurile. Intr-o parte pleava societatii, iar pe de alta parte crema ei, formata din viitori ingineri, doctori, dar si cei multi bani, smecheri si politicieni.

    Ma intreb cand si daca se va trece la etapa urmatoare: separarea geniilor de smecheri. Ma tem ca nu prea curand.
    • +19 (21 voturi)    
      din pacate (Duminică, 3 iulie 2011, 20:00)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

      esti un om care nu vezi padurea de copaci. igas, vanghelie, columbeanu si eba sunt exponentii lumii si valorilor pe care funeriu incearca sa o elimine. cand se va intelege ca numai prin valoare si nu prin copiat/relatiii/smecherii se poate face ceva abia atunci or sa apara si alti oameni decat cei de mai sus. din pacate, cu comentariul tau, ai aratat ca nu intelegi nimic si faptul ca funeriu este ministru pdl te face sa nu mai vezi realitatea.
      • -16 (20 voturi)    
        Incearca sa le elimine? (Duminică, 3 iulie 2011, 20:20)

        V.R. [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        Deci Funeriu incearca sa elimine valorile negative, stand la aceeasi masa cu un Igas?

        Interesanta abordare, ca sa nu spun mai multe...
        • +5 (7 voturi)    
          care e solutia? (Luni, 4 iulie 2011, 4:09)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

          si ce vrei ma sa faca funeriu? sa il scuipe pe igas? sa-i dea palme? asta este sistemul, astia sunt oamenii, avem un marinar presedinte, un repetent drept contracandidat iar un arivist e seful opozitiei. asta este rezultatul a douazeci de ani de impostura si criza morala. ce vrei acum, sa curete funeriu tot sistemul deodata, in 3 zile? s-a inceput ceva, se vrea ceva, nu mai carcatotiti ca curcile. incredibil ce oameni, nu stiti decat sa comentati aiurea in spiritul gica contra. este ca esti votant usl, ai stilul cunoscut, critici tot fara sa oferi nicio solutie realista.
          • 0 (2 voturi)    
            Iarta-i pe astia ca V.R. (Luni, 4 iulie 2011, 22:32)

            eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

            ca nu stiu ce fac.

            Efectele consumului excesiv de A3 si RTV ii impiedica sa inteleaga altceva decat jos Basescu si toti membri PDL.

            Daca cei peste 50% care lipsesc constant de la vot nu se trezesc la realitate si continua sa nu voteze se va alege praful de intentiile actualului ministru de a mai salva ceva din invatamantul romanesc si din 2012 vom reveni la reformele Marga si Andronescu care granteaza diplome de Bac si facultati pentru toate hahalerele.

            Si uite asa vom ne vom lauda in continuare ca romani sunt cei mai destepti si frumosi din lume.
    • +18 (26 voturi)    
      frustrati mai sunteti voi (Duminică, 3 iulie 2011, 20:08)

      hei [anonim] i-a raspuns lui V.R.

      analfabeti de bucuresti. Funeriu a fost profesor universitar la o universitate din vest, are doctorate in Franta, a lucrat in cercetare tot in strainatate, Asta ca sa comparam educatia lui cu cea a voasta care platiti 8 milioane pe an la facultati de apartament ca sa va cumparati o diploma universitara, Nu e de mirare ca nici o universitate romaneasca nu se afla in top 500.
      Si romanii se mai cred buricul pamantului si dau si foarte inteligenti cand pleaca in strainatate,
      • -2 (10 voturi)    
        Precizari (Duminică, 3 iulie 2011, 20:34)

        V.R. [utilizator] i-a raspuns lui hei

        Bineinteles ca nu neg abilitatile de cercetator ale lui Funeriu. Nu ma deranjeaza adevarul despre dezastrul din invatamantul romanesc, ci felul cum a fost revelat, neschimband programa si fortand elevii sa toceasca pentru note mari, la fel ca in ceilalti ani - dar avand pretentii mai mari de la ei.

        Singura proba de la bac care este de utilitate pentru testare si pentru prezicerea succesului ulterior in mediul universitar este proba de matematica. Este o materie "IQ-intensiva", care masoara atat inteligenta cat si (intr-o masura mai mica) constiinciozitatea elevilor. Exista o puternica corelatie intre rezultatele unor teste de IQ si rezultatele la teste de matematica, precum si o corelatie intre rezultatele testelor IQ si succesul in viata, in general. Din punctul de vedere al elevilor, matematica este utila pentru orice viitoare cariera in stiinta sau inginerie.

        In contrast, la proba de limba romana se testeaza nu inteligenta, ci capacitatea de a toci comentariile altora si de a PLAGIA ideile altora. Nu cred ca Funeriu a obtinut toate diplomele sale aplicand aceeasi reteta ce li se cere elevilor la proba de lb. romana.

        De asemenea, trebuie constatata DISCRIMINAREA impotriva studentilor de la disciplinele reale, al caror examen la matematica este mai greu decat al celorlalti. Elevii de la filologie si sectii umaniste, desi cel mai probabil au un IQ mediu si un nivel de pregatire sub cei de la mate-info, sunt avantajati in mod injust.
    • +16 (20 voturi)    
      Esti exact ca politicienii (Duminică, 3 iulie 2011, 20:21)

      Mens Sana [anonim] i-a raspuns lui V.R.

      Nu cred ca vreun elev n-a putut sa invete din cauza lui Funeriu sau a altui politician. Daca e sa dam vina pe cineva, in primul rand sunt de vina parintii, apoi profesorii si apoi elevii.

      Sa nu devenim exact ca politicienii, tot timpul sa gasim cauzele in alta parte.
    • +18 (18 voturi)    
      V.R. anti-inteleptul (Duminică, 3 iulie 2011, 20:28)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

      Daca actualii sau viitorii Vanghelie, Monica, Guta, etc., trec examenul de bacalaureat corect sau nu, asta are putina importanta. Cei care umplu aceasta tara sint cei multi. Cei multi trebuie sa invete corectitudinea. Vedetele sint putine si nu conteaza la total. Cei multi conteaza, iar daca ei vor prinde gustul corectitudinii, vedetele analfabete se vor dilua.
      • -6 (16 voturi)    
        Sunt mai pesimist decat tine (Duminică, 3 iulie 2011, 20:48)

        V.R. [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        Romanii nu vor prinde niciodata gustul corectitudinii. Poporul are in gene hotia, lenea, prostia. Singura solutie este sa ne asiguram ca cei ca Funeriu vor avea mai multi copii decat cei ca Igas sau Vanghelie. Cu timpul, asa am deveni un popor mai inteligent si mai corect.

        Pana atunci, a pretinde ca reusim sa impunem corectitudinea poporului roman este de o aroganta enorma! Doar o dictatura ar putea rezolva ceva in sensul asta.

        Iar prostimea, asa cum e ea, isi va da totusi seama de dublul standard si de faptul ca doar ei i se cere corectitudine, nu si smecherasilor de partid.
        • +12 (12 voturi)    
          E simplu (Duminică, 3 iulie 2011, 21:18)

          Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

          In genele nosatre nu sint doar relele precizate de tine. Sint cu mult mai multe si mai grave. Totodata, in genele noastre sint toate virtutile din lume.

          Fiecare alegem din noi insine cite ceva, dar si din ceilalti. Tu ai ales sa fii pesimist. Ti-ai ales obsesia "smecherasilor". Sfatul meu e sa-ti schimbi alegerile. Uita-te mai des la romanii anonimi, la cei buni sau la cei exceptionali.
  • +27 (27 voturi)    
    Ni s-a urat cu binele... (Duminică, 3 iulie 2011, 19:32)

    predel [utilizator]

    Vorba asta o stiu de la bunica. Femeie trecuta prin doua razboaie mondiale, partizanat, colectivizare, nasteri, morti si tot ce mai poate umple o viata pana sa zici ca te-ai saturat.
    Invatatura e singurul lucru pe care nu va putea nimeni sa ti-l ia vreodata. Tot de la ea stiu asta.
    • +1 (1 vot)    
      Amin, tata! (Luni, 4 iulie 2011, 11:15)

      SHEAPA [utilizator] i-a raspuns lui predel

      Dar cand ai Q7 la poarta .... te mai uiti la detalii de astea?

      Tara de manageri e Romania.
  • +8 (12 voturi)    
    Ehe, pe vremea mea... (Duminică, 3 iulie 2011, 19:34)

    bilbofil [utilizator]

    Un articol mai idiot decît elevii care au picat la bac, care nu este întrecut decît de atacurile la Funeriu care a nenoricit elevii.

    Pentru că, nu-i așa, de vină este mereu celălalt, politicianul, elevul-materie prima de proastă calitate, niciodată noi, noi părinții, noi profesorii.

    Educația trebuie să fie utilă și relevantă. Scopul nu este să știu geografie și română, ci să pot face naveta sau să nimeresc destinația de concediu, iar ajuns acolo să pot comunica eficient cu ceilalți.

    Școala trebuie să învețe elevul să învețe să învețe, să învețe să își asume și să onoreze răspunderi. E nevoie de deprinderile de bază formate în școala exemplară, de practica învățării din gimnaziu și de elementele de cultură generală din gimnaziu și eventual liceu, nu de informații seci, care oricum vor fi depășite cu mulți ani înainte de vîrste de pensionare, uneori chiar înainte de obținerea licenței (de exemplu geografia politică).

    Este însă mai simplu să ne trimitem copiii la școală să învețe, să nu fie de capul lor acasă cît sîntem la muncă, să îi întrebăm, cînd ne întrerup din privitul la TV sau din lectură dacă și-au făcut lecțiile și ce note au mai luat, să le ținem predici periodice și, eventual să le dăm o palmă cînd iau notă mică sau ne sună diriginta.

    Profesorii nu au nicio vină, ei vin, își țin lecția - uneori - și dau note. Nu e treba lor să motiveze elevii, să adapteze programe și manuale perfectibile la nevoile și așteptările elevilor. Dacă materia primă este proastă ce vină au ei? Cu elevi buni au și ei „realizări”: premii, diplome etc.

    Să fim serioși! „Supermodele” au fost și pe vremea noastră, de la Ceaușescu la Dobrin, iar a face afaceri nu s-a învățat niciodată la școală. Sexul și abaterea de la normă erau încă mai tentante cînd uniforma cu număr, ca la pușcărie, era obligatorie.

    Cine a învățat, a învățat și atunci ca să nu ajungă gunoier și ca să aibă un statut social.
  • +6 (18 voturi)    
    sa mor io daca inteleg ceva! (Duminică, 3 iulie 2011, 19:45)

    Arlecchino [utilizator]

    poate ca procentul de promovabilitate la bac a fost 44%. Flash news: daca nu s-ar fi copiat in toti anii din '90 incoace ar fi fost 44%. Am dat bacul in 95 asa incat sunt destul de familiarizat cu subiectul.
    In al doilea rand, la emisiunile proaste la care se refera autorul cred ca se uita mai mult adultii. Nu pot vorbi pentru intreaga lume dar cel putin in Romania, noua generatie este inspaimantator de buna. Majoritatea tinerilor de azi au facultatea facuta in strainatate sau cel putin un master facut acolo Au invatat mult si sunt ambitiosi. Stiu ca cea mai buna sansa a lor sa reuseasca in societate (nu pseudo-sansele de care vorbeste autorul) este sa fie cei mai buni la ceea ce fac. Si sunt. Au energie, inteligenta si sunt dedicati muncii. E adevarat, vorbim despre o banca unde te astepti sa se adune elita. Dar cand ii compar cu noi, cei de peste 30 de ani imi dau seama ca startul lor in viata vine cu un mare plus. Au mai multe cunostinte si sunt mai orientati. Pana in 25 de ani stiu ce vor, in timp ce generatia mea s-a dezmeticit abia spre 30. Nu au iluzii politice si pasiuni, cum aveam noi, sunt reci si pragmatici. Au toata admiratia mea iar viitorul construit de ei nu poate fi decat mai bun decat cel de astazi.
    • -7 (15 voturi)    
      ? (Duminică, 3 iulie 2011, 20:17)

      George [anonim] i-a raspuns lui Arlecchino

      Nu au fost interzise etnobotanicele ? Tu esti printre ce "tinuti" de parinti pe la facultati in strainatate ? Daca faci niste studii in strainatate inseamna ca esti automat geniul nobil ?
    • +4 (10 voturi)    
      Gresesti (Duminică, 3 iulie 2011, 20:28)

      Mens Sana [anonim] i-a raspuns lui Arlecchino

      Nu stiu prin ce ochelari roz privesti lumea asta si unde traiesti. Eu vad cu totul altceva.

      Pacat ca nu intelegi ca nu cantitatea de cunostinte este cel mai important lucru.

      Dimpotriva, au un mare minus ca s-au nascut in fata televizorului si a calculatorului, fara parinti care sa-i educe cu trebuie macar in primii 6 ani de viata. Le lipseste bunul simt, caracterul, motivatia corecta, o viziune realista asupra vietii etc etc etc

      Viitorul? Vai si-amar...
      • +5 (7 voturi)    
        dilema (Duminică, 3 iulie 2011, 20:51)

        Arlecchino [utilizator] i-a raspuns lui Mens Sana

        In articolul comentat scria, printre altele, ca tocmai cunostintele lipsesc, vezi rezultatele la bac. Eu m-am referit la oameni pe care ii cunosc si pe care i-am comparat cu alti oameni pe care ii cunosc, din generatia mea. Cei tineri castiga la motivatie, cunostinte (pentru varsta lor) si, in pofida a ceea ce spuneti voi, la etica. Scolile acelea din Occident nu transmit doar cunostinte, transmit si o mentalitate diferita. In privinta televizorului tind sa-ti dau dreptate dar, in ceea ce priveste calculatorul nu sunt de acord cu tine. Calculatorul reprezinta lumea de astazi si, daca nu stii sa lucrezi la el, esti analfabet (nu pana in 6 ani, aici suntem de acord). Nu avea grija ca, cel putin copiii pe care ii vad eu fac destul sport. Este drept, mai putin pe maidanul din spatele casei si mai mult cu antrenor in zone organizate dar... asta e. Fac destula miscare. Oricum, mentalitatea lor este mai buna si poate au o sansa sa nu se mai prabuseasca pe la vreo 40 de ani in nepasare cum au facut generatiile din Romania de pana acum. Poate eu vad lumea prin ochelari roz, e drept, eu ma uit mai mult in jurul meu. Mai putin la antene, la realitatea, la protv sau la alte televiziuni. astfel, vad mai mult exemple vii si mai putin emisiuni panicate, sinucideri, asasinate pasionale si asa mai departe. poate, intr-adevar, oamenii pe care ii cunosc eu nu sunt un esantion reprezentativ decat pentru o anumita categorie. Dar chiar acceptand asta, in aceasta categorie, cei tineri sunt foarte buni, mai buni si mai corecti decat parintii lor.
    • +2 (8 voturi)    
      Inspaimintator (Duminică, 3 iulie 2011, 20:41)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Arlecchino

      "noua generatie este inspaimantator de buna"

      E frumos ca aperi generatia tinara. Totusi, mai inainte de marile realizari, n-ar fi rau ca noua generatie sa promoveze corect bacalaureatul. Ceea ce chiar se intimpla pentru vreo 50% dintre candidati. Dupa mine e un procent bunicel, dar nu mi se pare "inspaimintator".

      Viitorul construit de tinara generatie va fi cu siguranta mai bun, daca isi vor gasi timp in agenda lor super-incarcata pentru un detaliu minor: supravietuirea
  • +17 (19 voturi)    
    scoala si scolarul (Duminică, 3 iulie 2011, 19:48)

    Alf [anonim]

    As recomanda calduros acest articol lui Ponta. Din pacate, facand parte din "noua generatie de politicieni" el nu "serveste" lucruri de bun simt, limitandu-se la insulte si la aruncarea vinei acolo unde-i convine lui sau unde-l sfatuieste mintea lui formata la scoala unde a invatat el, din care se trage scoala de azi cu rezultatele discutate.
  • 0 (10 voturi)    
    cauza (Duminică, 3 iulie 2011, 19:50)

    gabriel [anonim]

    Cauza este capitalismul globalist care nu pune pe primul plan omul ci banul, consumul, egoismul, lacomia si hotia !
  • -6 (10 voturi)    
    Trag concluzia ca nemtilor le-ar trebuii... (Duminică, 3 iulie 2011, 20:00)

    Costin1968 [utilizator]

    ...un Funeriu, si un Basescu Tarilor Baltice si Poloniei, din Europa Civilizata...
    • -7 (11 voturi)    
      ??? (Duminică, 3 iulie 2011, 21:28)

      DanHorea1307693823041 [anonim] i-a raspuns lui Costin1968

      un basescu pt Polonia? de ce? ca sa nu mai fie o tara fara criza, cum este acum? le doresti isterie, invrajbire, saracie si circ? da' ce ti-au facut polonezii, bre?
      • +4 (6 voturi)    
        Nu cunoasteti nimic despre Polonia (Duminică, 3 iulie 2011, 22:29)

        MM [anonim] i-a raspuns lui DanHorea1307693823041

        Daca la noi sunt politicienii cum sunt... nu va faceti griji in privinta Poloniei, unde au poate mai multi idioti la nivel inalt.

        Doar ca este mai putina coruptie, mai multa organizare, mai mult respect fata de trecut si fata de munca si mai multa mandrie nationala (daca esti polonez spui ceva rau de Polonia, toti te iau in vizor, chiar daca ai spus adevarul).

        Iar in legatura cu politicienii, nu sunt iubiti deloc de populatie.

        In legatura cu subiectul adevarat: procentul promovatilor la Bac - si in Polonia este un an dezastruos - aproximativ 50% au picat. Eu banuiesc ca are legatura cu jocurile pe calculator/massmedia/fenomenul "cool"/cresterea importantei banilor/profesori.
      • +1 (1 vot)    
        Fiindca sunt din Europa Civilizata... (Duminică, 3 iulie 2011, 23:19)

        Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui DanHorea1307693823041

        ...cum bine au zis rusii, si pentru memoria parintilor lor care au fost batjocoriti de rusi, IN CEL MAI CRIMINAL MOD...uite d-aia...
  • +11 (13 voturi)    
    Elevii si sistemul (Duminică, 3 iulie 2011, 20:02)

    Adrian [anonim]

    Vad ca se cam loveste in copii desi ceea ce s-a intamplat la bacalaureat este doar o reflectie a societatii in general, si a invatamantului romanesc in particular. Vinovati sunt multi - parintii care nu reusesc sa isi educe copii, invatatorii/profesorii care nu reusesc sa ii faca pe copii sa se apropie de materia predata, domnii si doamnele din minister, lipsa unei strategii care sa reflecte cerintele actuale, media ahtiata dupa bani si audienta, care contorsioneaza valorile actuale. Se mai poate da vina si pe criza si stabilitatea economica precara a multor familii, desi romanii ar fi trebuit deja sa se obisnuiasca cu asta pana acum. Si pe libertatea prost inteleasa, si pe nepasarea multora, pe sistemul de meditatii, etc.

    Nivelul atat de scazut de promovabilitate nu ar trebui sa mire pe nimeni. Semnele erau vizibile de ani buni. Ca asta s-a intamplat acum e poate doar o consecinta a cresterii rigorii in examinari. S-a copiat si inainte pe rupte, si s-au facut manarii cat cuprinde acolo unde s-a putut. Sunt in definitiv cateva licee bune in care se face carte, in marile orase dar si in provincie, si restul tot o apa si un pamant. Copii din liceele din ultima categorie depind de efortul profesorilor, elevilor, meditatiilor sau al banilor pentru a reusi mai departe.

    Teoretic in ziua de astazi cine vrea sa invete o poate face atata timp cat are dispozitia si aptitutinile pentru aceasta. Dar nu ne putem baza doar pe setea de a invata a copiilor! Parafrazand o vorba de duh, un copil este o carte in alb in care fiecare lasa cateva randuri.

    In ziua de astazi se pare ca societatea merge dupa legea "ai bani, ai parte". De fapt nu e nimic nou, si inainte era la fel, numai ca astazi efectele par sa se fi accentuant. Pe de o parte e de inteles, numai ca daca nu se schimba ceva in sistemul educational, viitorul nostru e pecetluit. Se spunea in gluma ca "inteligenta pe pamant ramane constanta o data cu cresterea populatiei". Sper sa nu fie asa!
    • 0 (0 voturi)    
      Felicitari!! Ati descris corect realitatea .. (Luni, 4 iulie 2011, 10:41)

      Inna [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      .. societatii romanesti de astazi! Si eu sunt de parere sa nu lovim prea tare in acesti copii, care si asa nu prea inteleg ce li se intampla, sau de ce tocmai lor li se intampla asta!! Este greu , intradevar, insa nu imposibil sa le insuflam increderea ca ei nu sunt niste ratati!! Sau sacrificati!!Ci pur si simplu ei devin acum.. prima generatie (de dupa multi ani ) de .. treziti la realitate!! Nimic nu este pierdut, doar o vacanta de distractii . Dar , consider ca merita sa rateze cateva luni de vacanta , pentru a nu-si rata viitorul!!
      Aceasta este situatia unde am ajuns!!
      Este shocant, insa este crudul adevar! Este , cam ceea ce banuiam si eu ca se intampla. Insa, pentru ca nu era oficial, mai aveam oarece sperante ca poate eu ma insel. In opinia mea, nu este de ajutor pentru nimeni, pentru absolut nimeni sa aruncam in ministrul invatamantului!! Acesta este un om corect, care doar a demascat situatia catastrofala din invatamantul romanesc, iar aceasta actiune , nu poate fi decat un mare merit!
      Eu sper ca acum sa se implice in a organiza un invatamant romanesc solid, eficient, si mai ales.. stabil. Sunt totusi copii, si merita respect din partea noastra. Suntem responsabili pentru ei, doar si din simplul motiv, ca am permis in naivitatea noastra, a adultilor cu drept de vot, ca raul, incompetenta, sa ajunga foarte adanc in societatea romaneasca. Suntem nu numai in criza economica, dar suntem si intr-o criza morala la care trebuie sa gasim un sfarsit. Cred ca acesta este mesajul transmis de ministrul Funeriu. Si cred ca fiecare ministru ar trebui sa faca la fel in sectorul lui
  • +6 (8 voturi)    
    Cumplit ... (Duminică, 3 iulie 2011, 20:05)

    Dani.El [utilizator]

    Cumplit de adevarat!

    Din ce in ce incep sa recunosc semnele din "Idiocracy" ...
  • +8 (12 voturi)    
    ce semeni aia culegi (Duminică, 3 iulie 2011, 20:08)

    lilidelabar [anonim]

    sa fim seriosi

    scoala nu se mai face de mult
    asa cum s-a distrus economi,asa s-a distrus si educatia

    sa fim seriosi, ce funeriu e de vina?
    nu a facut decat sa arate adevarata valoare a invatamantului din tara noastra

    la care au contribuit cu mare succes si ceilalti

    am uitat? ia sa revedem reportajele de la irealitatea
    cand anuntau ca se cunosc subiectele...

    lumea uita din pacate.........

    in toate, se culege ce s-a semanat in 20 de ani

    NIMIC

    si am fost si suntem condusi de oameni de NIMIC

    AM UITAT SA ADAUG SI VIITORUL,PARDON(USL)
    TOT OAMENI DE NIMIC
  • -4 (10 voturi)    
    pt. dl. figo (Duminică, 3 iulie 2011, 20:10)

    raul [anonim]

    Corect "poate ne spun" si "postasii portocali"...dar in fine...de fapt cred ca Vanghele e cel mai simpatic politician, asa ca...
  • +6 (10 voturi)    
    felicitari (Duminică, 3 iulie 2011, 20:14)

    cumatru [anonim]

    felicitari pentru articol.
  • +1 (11 voturi)    
    cred ca.. (Duminică, 3 iulie 2011, 20:31)

    danarad [anonim]

    procentul elevilor.care au picat bac-ul,este egal cu procentul profesorilor incompetenti,al celor care vin la ora doar pt. prezenta,ca apoi sa cheme elevii la meditatii.
  • +5 (11 voturi)    
    atac la "faculta" (Duminică, 3 iulie 2011, 20:58)

    ioan [anonim]

    Felicitari D-lui Funeriu !
    Cu cunostiinte de grupa mare a gradinitei, ce rost mai are a face "faculta".
    Vina o poarta in cea mai mare parte Inv. Superior care a admis in ultimul deceniu asemenea studenti. Din nefericire asemenea specimene au fost preferate simultan de mai multe facultati.
    • +3 (5 voturi)    
      asa, da... (Duminică, 3 iulie 2011, 21:47)

      razvan [anonim] i-a raspuns lui ioan

      baga si cate 2-3 facultati in acelasi timp. Acum ca s-a si redus numarul de ani la Facultate, cu cateva milioane pe an, ies la 20 si ceva de ani triplu licentiati.
  • +7 (7 voturi)    
    acum Heidi Klum... (Duminică, 3 iulie 2011, 21:02)

    carla [anonim]

    nu-i nici Biencuta si nici Cruduta. Eu cred ca nici pe Raduleasca nu i-o putem compara. Noi nu avem la TV modele precum Heidi Klum (care, intre noi fie vorba, e desteapta, e dibace, e ambitioasa si mai este si superfamilista). Adica intre Romania si Germania nu putem compara nici macar "valorile" lansate de presa.
  • +6 (8 voturi)    
    Garbage in, garbage out (Duminică, 3 iulie 2011, 21:14)

    Nostradamus [anonim]

    Cu resurse subrede rezultatele sunt pe masura. POt sa tot pretinzi de la sistemul de invatamant, daca sistemul de formare al educatorilor e de cacao si contraselectiv. Invatamantul e un megasistem de babysitting ieftin. Cativa profi buni lucreaza cu cativa elevi de exceptie, in rest e jale. De cascat ochii la sisteme performante de invatamant: Coreea, Finlanda, Suedia. Au investit, culeg rezultatele.
  • -2 (12 voturi)    
    Pentru autor. (Duminică, 3 iulie 2011, 21:31)

    mircea [anonim]

    Daca asa ai formulat titlul,sa-ti fie rusine.Chiar nu intelegeti ,voi din presa ca ne-am saturat de smecheri care se cred grozavi facand "misto".Sau te bucuri ca ai luat BAC-ul pe timpul cand copiutele au fost la putere si acum razi de fraieri.Tu razi ,dar situatia este albastra si invata sa privesti corect viata.Mai de ras este unul cu studii care cerseste pomana statului decat un meserias cinstit.Tot repectul pentru acei meseriasi catre nu se simt injositi pentru-ca muncesc si castiga frumusel pentru-ca isi fac meseria cu simt de raspundere.
  • +4 (4 voturi)    
    2011 (Duminică, 3 iulie 2011, 22:04)

    cornel19 [utilizator]

    Sper ca aceste ,,rezultate,, sa declanseze discutarea profunda a subiectului SCOALA, urmat URGENT de masuri pe termen scurt si mediu. In afara conditiei de elev/student nu cunosc de aproape si obiectiv, problemele invatamantului. Stiu numai ca incepand cu 1952 si pana pana 1976/1977, cand .am terminat cu invatarea organizata formal, am avut privilegiul sa am dascali exceptionali, si ca oameni, si nesansa sa am asa numiti profesorii. Clar ca raportul a fost net in favoarea primilor. Din modesta mea perspectiva, presupun ca undeva incepand de prin ani "70, acest raport, din varia motive, a incepu sa se modifice in sens defavorabil calitati profesionale si UMANE. Subliniez ca ptr. mine, si nu numai legat de sistemul de invatamant, autoritatea morala a primat cu detasare mare,fata de cea institutionala, si va asigur ca pe termen lung, a fost modelul castigator. Trebuie precizat ca pierderi conjuncturale semnificative au fost, nu le regret.
    • +2 (4 voturi)    
      cat se poate de just (Duminică, 3 iulie 2011, 23:58)

      fost tot elev [anonim] i-a raspuns lui cornel19

      Am vrut si eu sa iau apararea dascalilor mei (1951-61) care mi-au umplut traista cu care nu m-am pierdut in lumea larga. Amintirea lor e vie pe paginile electronice ale liceului.
      Un joc de cuvinte a aparut cam in acel timp - anii '70 - in spatiul de limba germana care oglindeste schimbarea ingrijoratoare de valori: "Wissen ist Macht, nicht wissen macht auch nichts." (A sti inseamna putere, a nu sti tot nu conteaza). Degradarea valorilor este atribuita tot mai categoric faimoasei "generatii '68" - eu i-am fost contemporan si m-am crucit fara a fi botezat asistand la acea revarsare de prostie infumurata si indoctrinata.
      Nu stiu in ce masura a putut trece "deschiderea" de Cortina de Fier, insa pare a fi vorba de un "Zeitgeist" care nu tine cont de ingradituri. Ruperea de un trecut apasator s-ar fi putut petrece intr-un mod mai promitator.
      • +2 (2 voturi)    
        Ader la cele scrise de d.-voastra. (Luni, 4 iulie 2011, 1:00)

        cornel19 [utilizator] i-a raspuns lui fost tot elev

        Ma intreb, frevent, de ce nu se face recurs la memorie, ptr. a explica prezentul. Cunoscand acesta poti actiona eficient si convingator. Sa ne amintim ca acei ani erau ptr. parinti/apropiati nostri, inclusiv profesori, cu spectru canalului, apoi la stuf, in delta. A urmat 1964, cu eliberarea detinutilor, uni din detinuti politici, au revenit la catedra. Daca va reamintiti, si erati in zona apropiata, eliberarea detinutilor si denuntarea planului malev, a fost precedata de expozitia sua de la casa armatei din brasov, si parisul pe gheata. Multumesc de atentie si va doresc o noapte frumoasa, cornel.
  • +1 (5 voturi)    
    articol (Duminică, 3 iulie 2011, 22:04)

    Vladimir [anonim]

    Eu nu scriu prea des dar cred ai scris ca sa te implici si tu intr-o problema.

    Nu silicoanle sunt problema acum .
    Vino in Romania si ai sa intelegi .

    Noi stim ce este aici . Noi trebuie sa ne rezovlam problema. Daca vrei sa rezolvi ceva vino in Romania.
  • 0 (4 voturi)    
    tipic romanesc (Duminică, 3 iulie 2011, 22:58)

    levi [anonim]

    sa gasit imediat un jurnalist care sa minimalizeze eforturile ministrului, sunt doi feluri de oameni cei care conduc lumea si cei care se holbeaza la tembelizor si inventeaza teoriile conspiratiei!prefer ca copilul meu sa faca parte din cei dintai si nu din cei care isi petrec viata in fata tembelizorului,asa ca eforturile d. ministru sunt binevenite!
  • +2 (2 voturi)    
    foarte tare! (Duminică, 3 iulie 2011, 23:16)

    marmota [anonim]

    pacat ca multi se cramponeaza de ideea ca "altu' e de vina", adica funeriu & co (si nu sunt pro guvern!!!). sigur, atunci cand ai reprezentante botoxate in parlamentul european care iti vorbesc despre "succesuri" si despre necesitatea legalizarii drogurilor usoare, ce exemplu sa mai ia si cei tineri... pe de alta parte, lipsa educatiei si supravegherii in familie isi spune cuvantul. parintii nu isi mai invata copii ce este respectul, ce este responsabilitatea, care sunt valorile. predomina un tip prost inteles de mentalitate derivata din corporatii, orientata pe rezultat. ai trecut examenul? ai absolvit? minunat!! sint mandru ca parinte ca ai patalama, ce conteaza cum ai ajuns acolo! iti cumpara tata / mama un job "cool" si dai si fura in continuare. un bacalaureat trucat nu e decat inceputul, in loc sa fie un examen in sine nu ca elev ci ca om, devine o formalitate care naste functionarul de maine, nu profesionistul. la noi scoala nu s-a mai facut cam de prin '95 incoace iar la universitati de cand particularele au primit autorizatie (tot cam de atunci), iar dupa modelul lor s-au luat mai apoi si cele de stat ca sa nu fie mai prejos. si asa e, abunda media de sexualitate si promiscuitate promovata pana la refuz, asa incat alternativa unei vieti fara batai de cap, duse prin baruri, discoteci si multe si diferite paturi, nu exista. cine e prost sa munceasca atata timp cat te poti vinde usor? ps: ce masuri intelege guvernul sa ia pe viitor ca sa schimbe mentalitatea? legalizeaza prostitutia!
  • +2 (4 voturi)    
    apreciere (Duminică, 3 iulie 2011, 23:57)

    Gigi [anonim]

    Domnul meu, articolul ma unge la suflet! Ceea ce plutea in constientul meu in mo d confuz s-a limpezit. Asa-i! Problema dureroasa este CE FACEM IN VIITORUL APROPIAT.
  • +4 (4 voturi)    
    Cauze (Luni, 4 iulie 2011, 0:39)

    cetateanul [anonim]

    Au uitat in articol sa vorbeasca de slaba pregatire a profesorilor, de putinul chef de munca, iar parintii sunt fostii elevi vare bateau si ei centrul orasului prin anii 80. Hai sa fim seriosi, de ce ne tot minunam? intr-o tara cu becali, mazare, vanghelie etc la ce va asteptati de la popor? va dau inca un detaliu cu elita stricata, va aduceti aminte de preotul care facea s.ex la patriarhie? nu sexul era o problema, exista mii de homosexuali eruditi, ci faptul ca acolo era ceva normal sa se puna manele la maxim, asa m-a impresionat. Chiar si aceste rezultate ar trebui sa le mai scadem putin, sunt sigur ca tot s-a mai copiat putin, cazul suceava si harghita imi pune semne de intrebare cum de au asemenea rezultate, ma tem ca acolo s-a copiat.
  • -4 (6 voturi)    
    ministru fara bac! (Luni, 4 iulie 2011, 2:23)

    Mortar [anonim]

    ia auzi-l si pe ministru asta! inca un Doru Duru dupa modelul Boc Șoc!!
    pai ce, copiii nascuti dupa 89 conduc romania? oameni pana in 21 de ani sunt in pozitii de conducere?
  • +2 (2 voturi)    
    Dieter Bohlen (Luni, 4 iulie 2011, 2:53)

    Gabriel [anonim]

    face ce face, iar pe cei ce se uita sau participa II putem critica. El insa, Dieter Bohlen, a luat (Abitur) bac-ul cu nota 1, adica 10, "tradus" in romaneste. Asta in Germania inseamna CEVA.
  • -2 (6 voturi)    
    articol foarte slab (Luni, 4 iulie 2011, 2:55)

    Luminita [anonim]

    cazuti?? se spune "picati"..

    "fac hap"? nu exista in limba romana.

    Am citit articolul si nu am reusit in ruptul capului, sa vad ce legatura au..concursurile de gen x are talent.. , silicoane si media cu examenul de bacalaureat?

    Supraestimati foarte tare rolul media in viata oamenilor! In primul rand media sunt entitati private iar ceea ce urmaresc ele , fara exceptie, este profitul!! atunci, in mom in care nu ar trebui sa ne asteptam ca media sa ne educe copiii, noi ce facem doamna Dani, dam vina pe media???? credeam ca suntem intelectuali?!

    Problemele invatamantului romanesc sunt altele, si cine da vina pe media, de ex parintii ai caror copii nu citesc, nu invata si nu promoveaza bacalaureatul...merg pe scuza cea mai facila!

    ..si daca ar fi sa acceptam, prin reducere la absurd, ca media si modelele siliconate de la tv au cauzat rezultatele de la ex de bac de anul asta... oricum televizorul are un buton, de la care poate fi oprit, ce naiba, nici acum n-ati aflat?!?
  • +1 (3 voturi)    
    plus limbajul e total nepotrivit!! (Luni, 4 iulie 2011, 2:58)

    Luminita [anonim]

    da, si limbajul..e total nepotrivit pentru o analiza serioasa a problemei....
    stiu stiu, ati vrut sa faceti caterinca..ceea ce nu intelegeti este ca ..de caterinca suntem satui pana-n gat..ceva exprimare elocventa ar fi fost apreciata, sa mor io daca nu!!
  • -2 (4 voturi)    
    Bac (Luni, 4 iulie 2011, 3:17)

    nicolae [anonim]

    Articolul este excelent,pare a descrie o realitate obiectiva..insa se pleaca de la premisa gresita a obligativitatii educatiei de masa...Elitele vor fi favorabile doar mobilitatii sociale controlabile...!
  • 0 (0 voturi)    
    Titlul (Luni, 4 iulie 2011, 8:17)

    Daniel [anonim]

    ... ar trebui scris "succesuri" - asa, cu ghilimele.
    Asta apropo de scoala,limba romana etc.
  • 0 (2 voturi)    
    of... (Luni, 4 iulie 2011, 9:32)

    me [anonim]

    1 - elevii NU sunt mai prosti decat "pe vremea noastra"
    2 - daca vrem sa se faca ceva trebuie sa schimbam TOT sitemul de invatamant (profi, manuale etC). cat timp o sa dam vina pe indolenta copiilor si o sa uitam problemele de ansamblu, NU se va rezolva nimic.
    Nu trebuie ca toti elevii sa junga intr-a 12-a, manualele trebuie sa iti arate si utilitatea PRACTICA a ceea ce inveti. s.a.m.d.)
  • +1 (1 vot)    
    Să mor Io dacă înţeleg ceva! (Luni, 4 iulie 2011, 12:34)

    C.Vasu [anonim]

    Nu te strădui degeaba.
    Nici ei nu înţeleg.
    Nici nu-i intresează.
    Clasa politică este interesată să aibă de condus cît mai mulţi proşti,care să-i voteze fără să găndească
  • 0 (0 voturi)    
    Trist (Luni, 4 iulie 2011, 13:54)

    Bogdan [anonim]

    Daca se vrea o analiza a situatiei si motivelor, articolul a esuat lamentabil. Daca se vrea o ironie a situatiei, nu e deloc potrivit.

    Nu silicoanele sunt problema, sexul a vandut si a usurat ascensiunea spre bogatie din cele mai vechi timpuri. Doar ca acum vedem mai bine atitudinea, iar cele dotate au tinte mai mari decat un apartament de la stat, un sot inginer sau doctor si o Dacie in fata blocului.

    Scoala scoate prosti? Poi care-i media IQ? Da, cei mai multi oameni au un IQ mediu, adica nu pot fi medici de succes sau arhitecti de geniu sau chiar niste ingineri de calitate. Pot fi foarte buni soferi sau brutari sau mecanici sau ospatari. Pot castiga chiar mai bine decat un medic slab sau un economist ce lucreaza in contabilitate, desi respectivii sunt oameni cu facultate.

    Plus ca nu inteleg aversiunea asta fata de visele noii generatii. Care e problema ca se viseaza milionari sau cantareti sau fotomodele? Nu-mi spuneti ca dumneavoastra v-ati visat brutar sau ospatar sau mecanic. Nu e nimic rau in a visa la ceva, visele sunt un motor in viata. Dumneavoastra nu visati la nimic? Toata lumea ar trebui sa viseze sa devina cercetator sau maica Tereza? Un om fara vise e doar un robot al societatii. Dumneavoastra practic va plangeti ca nu sunt mai multi care sa viseze la o slujba 9-17, o casa banala, o familie banala, gratare si o iesire la film sau in parc duminica? Pentru ca asta e media societatii, poate chiar mai jos in Romania.

    Iar normele societatii nu le stabilesc cei tineri, ci tot cei batrani. Parintii care n-au timp sa ii spuna o vorba copilului, profesorii care toarna o informatie plictisitoare pe care nu reusesc s-o prezinte intr-o forma atractiva, politicienii si liderii de opinie care se vaicaresc ca societatea nu mai e de calitate si care-si vand pe doi arginti integritatea morala. Poti sa condamni un copil ca e atras de calea cea usoara? Dar noi cum suntem, ne place sa tragem la plug cand putem sa stam linistiti la o bere?
    • 0 (0 voturi)    
      vise de carton (Marţi, 5 iulie 2011, 10:19)

      dani [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Visurile sunt bune. Si mai bine e, ca prin educatia si cunostintele dobandite la scoala sa-ti dai seama cam pe unde te situezi in realitate, cu sansele de reusita intr-un domeniu. Iar in acest proces, multi tineri sunt impiedicati, ca sa nu zic manipulati de tot felul de "fauritori de vise de carton", care se plimba zilnic pe sticla sau fac furori pe net.
      • 0 (0 voturi)    
        Mhm (Marţi, 5 iulie 2011, 12:13)

        Bogdan [anonim] i-a raspuns lui dani

        Alea nu-s vise. Alea-s planuri, asteptari, tinte palpabile.

        Exista suficiente exemple de milionari ce nu au scoala prea multa, dar si-au facut averea relativ cinstit (nu-i intrebati de unde au primul milion). Scoala nu iti prezinta un set de vise, scoala iti prezinta informatii, te ajuta sa faci conexiuni. A spune ca trebuie sa ai vise in conformitate cu ce ai studiat la scoala e ca si cum ai spune ca trebuie sa faci arta dupa niste reguli bine stabilite de inaintasi, ca nu mai ai voie sa incerci sa spargi tipare si sa creezi ceva nou.

        Cat despre fauritorii de vise, cum vreti sa se dezvolte tinerii daca ii tratati ca pe niste bolnavi, incapabili de a lua o decizie singuri?
        • 0 (0 voturi)    
          milioane si vise (Marţi, 5 iulie 2011, 17:52)

          dani [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

          Excluzand castigul la loto sau vreo mostenire, nimeni n-a ajuns milionar fara ajutorul altora care stiu cum merge treaba, adica sunt profesionisti in domeniu. Pentru asta iti trebuie cunostinte si o anumita specializare. Insa lumea nu ii stie pe "robotei", ci doar pe milionarul care iese in fata.
          Departe de mine gandul de a-i trata pe tineri ca niste bolnavi. Cred ca o parte din tineretul de azi e energic, ambitios si capabil de decizii. Asta insa n-are legatura cu ce se cere la BAC :))
  • 0 (0 voturi)    
    bacalaureat. Panseu despre generatia tampita (Luni, 4 iulie 2011, 14:02)

    Vlad [anonim]

    Nu este anormal procentul de promovare la bacalaureat ci circul din jurul lui. Decenii la rand au fost obligatorii 8 clase, apoi 10 si daca nu ma insel in ultimii ani de comunism 12 clase. Majoritatea promovau bacalaureatul. Cum s-a decuplat absolvirea liceului de promovarea BAC-ului a aparut si procentul de promovabilitate. BAC-ul trebuie sa fie o oglinda a evolutiei tanarului de la nivelul invatamantului primar la nivelul liceului. Care nu este obligatoriu pentru toti. Liceul ar trebui sa fie anticamera viitorului intelectual. Nu toti pot fi insa intelectuali. Absolvirea a 12 clase de liceu ar trebui sa asigure un minim de cunostiinte in toate domeniile. Bacalaureatul ar trebui sa ateste faptul ca absolventul de liceu are capacitatea de a sintetiza cunostiintele dobandite pe tot parcursul invatamantului preuniversitar. Multi chemati, putini alesi.
  • 0 (0 voturi)    
    la ce-i bun bacul ? (Marţi, 5 iulie 2011, 11:22)

    Ramon [anonim]

    va garantez ca si acum 30 de ani se copia la bac, de la colegi sau cu copiute. Pe cei care se lauda ca atunci se facea scoala ii intreb ce mari firme au construit dupa 1990, adica la ce le-a folosit ca au invatat atunci. Firme de constructii au existat si inainte de 1989, reparatii de diverse existau, OK computere nu existau atunci, deci totul pe baza de PC si mobil este nou, dar aparusera casetofoanele, etc. Fiecare perioada cu progresul ei.
    Dar si atunci si acum puteai face bani din muzica sau sport, nu era necesar bacul pentru niciuna. Nici Vacanta Mare, nici Divertis nu au facut IATC, asa ca la ce le-a trebuit scolile facute, daca ei au fost mult mai buni decat actorii care au miorlait dupa salariile modeste luate ? Cu talent la dat din gura multi au facut bani in media, dar si multi cu diplome de facultate (adik bac + 5 ani) au fost la limita supravietuirii. Romanul alearga de 40 de ani dupa diploma ca sa aiba un job caldut, de aceea se plange acum dupa bac. El era o treapta catre acel job, din ce in ce mai rar. Poate e timpul sa incercam si altfel, cine vrea silicoane, sa-si puna, cine vrea sa invete sa o faca. Jean Claude Van Damme are bac ? Dar este un mare actor, chiar oameni care au impins stiinta si-au parasit scoala.
    • 0 (0 voturi)    
      buhaahahahahhaa (Marţi, 5 iulie 2011, 12:41)

      ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Ramon

      Sa radem cu Ramon:JCvD - mare actor, ce inseamna adik?
  • 0 (0 voturi)    
    ba ca ii ba ca nu-i (Marţi, 5 iulie 2011, 12:46)

    ovidiu [anonim]

    De ce ne miram de rezultate?
    Pai cati oameni citesc o carte cat stau in statia de autobuz?
    Ce personaje sunt vedete in tara asta?
    Sa va mai spun ca in cluburile din Timisoara nu ai loc de pustoaice de liceu in mini si cu vodka in mana?
    De pustani nu mai zic...
    Ideea este ca in continuare ne lipsesc vreo 500.000 de meseriasi in tara asta: astia ar putea fi prima suta.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version