Studiu: Razboaiele declansate de SUA dupa 2001 au provocat moartea a 225.000 de persoane si au costat pana la 4.4 trilioane de dolari

de A.N.     HotNews.ro
Duminică, 3 iulie 2011, 12:10 Actualitate | Internaţional


Soldati americani in Afghanistan
Foto: Agerpres
In razboaiele declansate de Statele Unite dupa atentatele de la 11 septembrie 2001 au murit circa 225.000 de persoane, potrivit unui studiu realizat de Brown University si citat de AFP. Conflictele din Irak si Afghanistan, precum si campaniile contrateroriste din Pakistan si Yemen au costat pana la 4.4 trilioane de dolari, se afirma in raport.

Autorii studiului afirma ca guvernele declanseaza intotdeauna razboaie subsestimand durata si costurile potentiale ale conflictului, dar "supraevaluand obiectivele politice ce pot fi obtinute prin folosirea fortei brute".

Studiul cercetatorilor de la Brown University se concentreaza pe conflictele din Irak si Afghanistan, precum si campaniile contrateroriste din Pakistan si Yemen, declansate dupa atacurile din 11 septembrie 2001. Autorii au precizat ca estimarile lor sunt "extrem de moderate", mai ales in ceea ce priveste numarul victimelor acestor conflicte.

Iata cateva dintre cifrele prezentate in studiu:

* razboaiele au provocat pana in prezent 225.000 de morti si 360.000 de raniti
* numarul soldatilor morti: 31.741 (intre care circa 6.000 de americani, 1.200 militari aliati, 9.900 de irakieni, 8.800 de afgani, 3.500 de pakistanezi)
* circa 2.300 de contractori americani ucisi
* numarul civililor morti: 172.000 (intre care 125.000 de irakieni, 35.000 de pakistanezi, 12.000 de afgani)
* numarul insurgentilor ucisi: intre 20.000 si 51.000
* 168 de ziaristi ucisi
* numarul angajatilor din organizatii umanitare ucisi: 266
* numarul refugiatilor: peste 7.8 milioane de persoane, majoritatea in Irak si Afghanistan
* costurile conflictelor: intre 3.7 trilioane si 4.4 trilioane de dolari, un sfert din datoria actuala a SUA


Citeste mai multe despre   


















1835 vizualizari

  • +5 (17 voturi)    
    mda (Duminică, 3 iulie 2011, 12:24)

    MirceaA [utilizator]

    si uite asa incepi sa te intrebi care-i terorismul si care-i antiterorismul
    • -1 (9 voturi)    
      poţi să te-ntrebi (Duminică, 3 iulie 2011, 12:41)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui MirceaA

      Anul trecut, am făcut un sumar - n-am alt cuvânt mai potrivit în context - al victimelor civile în atentate sinucigaşe în Irak, bazat doar pe articolele de pe HotNews şi EVZ, ianuarie-iulie: aproape 1200 de morţi.
      • +1 (9 voturi)    
        ok (Duminică, 3 iulie 2011, 13:09)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

        dar de la 1200 la 175000 e o diferenta
        • 0 (4 voturi)    
          cifra oficiala este 225k dar neoficial americanii (Duminică, 3 iulie 2011, 15:32)

          noahh [utilizator] i-a raspuns lui MirceaA

          au omorat peste 2 milioane de civili , in Irak cel putin 1 milion pe care ii numesc victime colaterale , femei, copii la scoala, nuntasi etc
          • +2 (2 voturi)    
            hmmm (Duminică, 3 iulie 2011, 20:37)

            ampersand [utilizator] i-a raspuns lui noahh

            Ce-nţelegi prin neoficial? Ce organizaţii au ţinut evidenţa asta neoficială? Sper că nu-mi dai vreun link spre blogul vreunui gigel sau costel care nu şi-a mişcat în viaţa lui fundul lui român, rus, american, arab de pe scaun.
    • +1 (7 voturi)    
      asa e (Duminică, 3 iulie 2011, 13:32)

      gaga [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

      cand lecturile iti sunt limitate si sursele de informare sumare, asa se intampla, ajungi sa confunzi stanga cu dreapta si susul cu josul
      • +2 (6 voturi)    
        s-ar putea sa ai dreptate (Duminică, 3 iulie 2011, 13:59)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui gaga

        avand in vedere ca nu ma uit la CNN, cum nu mai uit nici la Antena 3.
  • +3 (9 voturi)    
    Un titlu comandat de Moscova? (Duminică, 3 iulie 2011, 12:31)

    mircea [anonim]

    Eu retin ca nu SUA au declansat razboaiele,ci a fost provocata in diferite moduri,probabil de aceiasi care au comandat si aparitia acestui articol.Despre prezenta ruseasca prin Transnistria ,nu aveti timp sa scrieti nimic.Plus Cecenia si presiunile asupra republicilor baltice.Ucraina-i provincie ruseasca si credeti ca-i normal.Idem Belarus.
    • -1 (1 vot)    
      titlu (Duminică, 3 iulie 2011, 15:46)

      nume [anonim] i-a raspuns lui mircea

      sua a introdus islamul fundamentalist in balcanii bai asta,a reintrodus nikabul in bosnia,kosovo...,ce ai ma tu cu rusii? america are baze militare in irak,afghanistan,djibouti,bosnia,kosovo,romania, acolo traiesc cumva americani??? in transnistria si ucraina se vorbeste limba rusa. in kazakstan ,tadjikistan ,uzbekistan se vorbeste limba TURCA.
  • 0 (0 voturi)    
    4 trilioane (Duminică, 3 iulie 2011, 12:49)

    ano1 [utilizator]

    Sa inteleg ca 4 trilioaqne de dolari au plecat din bugetul de Stat american catre piata interna americana? (salarii,combustibil,mancare,manusi,pusti,papuci si toate nebuniile)
    • +2 (2 voturi)    
      avantaje si dezavantaje (Duminică, 3 iulie 2011, 17:57)

      dorin [anonim] i-a raspuns lui ano1

      Armata USA si firmele de armament investestc mult in cercetare, medicii militari americani au tehnologie SF. Aceasta cercetare ajunge pana la urma in sectorul civil: internetul, GPS, micorundele, radarul, fotografiile din satelit, conservele, masinile de teren, gabardina, in alte inventii armata a jucat un rol important cum ar fi chirurgia plastica sau calculatoarele.
  • +5 (9 voturi)    
    Pentru comparatie (Duminică, 3 iulie 2011, 13:29)

    Justin Puscasu [anonim]

    Cartarea genomului uman a costat vreo 3 miliarde de dolari. Tot cam atat a costat si reactorul de la CERN - ala care ii ingrijora pe politicienii nostri cu productia de mini gauri negre.
    Cu de 1000 de ori mai multi bani in cercetare s-ar fi rezolvat probabil cateva probleme importante pentru omenire. Si n-ar fi murit nimeni.
  • +1 (7 voturi)    
    Spaima ... (Duminică, 3 iulie 2011, 13:50)

    utug [anonim]

    Spaima la Washington. Initiativele Uniunii Africane pentru pacea in Libia FARA PLECAREA LUI GADDAFI ar reprezenta un DEZASTRU pentru prestigiul lui Obama, Cameron si Sarkozy, pentru Pentagon + NATO. Zuma, presedintele South Africa, in drum spre Kremlin ? Ce cauta acolo ? Tom Donilon, consilierul lui Obama : Trebuie ucis urgent Gaddafi !

    S.Africa's Zuma heading to Russia for Libya talks
    http://gulftoday.ae/portal/1d5e5932-59a0-4f60-a06e-b0823f34d1bf.aspx

    Inevitability building in Libya: Obama adviser
    http://af.reuters.com/article/topNews/idAFJOE76203020110703

    Gadhafi indictment hinders peace African Union
    http://www.cbc.ca/m/rich/news/story/2011/07/02/world-african-union-gadhafi.html

    AU condemns French Libya attacks
    http://dailynews.co.zw/index.php/international-news/african-news/3044-au-condemns-french-libya-attacks.html
  • -2 (2 voturi)    
    Genocid american (Duminică, 3 iulie 2011, 16:52)

    Yankeul kel [anonim]

    Ar trebui instituit un Tribunal International si judecati americanii si aliatii lor (aviz Domnului Basescu) pentru crime impotriva umanitatii.
    Acei dictatori inlaturati de jandarmul lumii, SUA, n-ar fi omarat nici 1 % din victimile facute de americani.
  • -2 (2 voturi)    
    sa privim crudul adevar (Duminică, 3 iulie 2011, 16:54)

    dares [anonim]

    criza asta din SUA
    a pornit de la titlurile de stat americane emise ca sa acopere cheltuielile de razboi ..restul minciuni ..
    cifrele graiesc..
    cand iei de la investitii dezvoltare 4400 de miliarde de dolari americani mai mult cu 50% decat rezerva valutara a Chinei ..pai despre ce vorbim ??
    intoxicari specifice..halal democratizare..
    oamenii trebuie lasati sa se organizeze cum vor nu sa li se impuna o asa zisa democratie democratie inseamna puterea in mainile poporului ..ori numai in mainile poporului nu este..e in mainile strainilor
    care ne joaca cum vor ei
  • +1 (1 vot)    
    Minciuni de stanga (Duminică, 3 iulie 2011, 18:58)

    aaa [anonim]

    In 10 ani 225000 de victime inseamna o medie de aprox 175 victime pe zi.
    Daca gasiti 10 zile "in a row" cu 1750 de victime ( in afara de 9/11) mare minune.
    Oare de ce nu se spune nimic de milioanele de victime comuniste , de romanii morti intre 1940 si 1960 de comunisti?
    • 0 (0 voturi)    
      cum ai calculat? (Duminică, 3 iulie 2011, 20:17)

      max [anonim] i-a raspuns lui aaa

      mie imi iese altfel
      (am incercat si fara zilele de odihna si sarbatorile legale :)
      • +1 (1 vot)    
        Ai dreptate, am gresit (Duminică, 3 iulie 2011, 21:00)

        aaa [anonim] i-a raspuns lui max

        Sunt aprox 62/zi si 1800 / luna.
        Ramane totusi 9/11 si luna din 2003 cand a avut loc atacul asupra Irakului.
        Poti gasi o alta luna in acesti 10 ani cu 1800 de victime?
  • -1 (1 vot)    
    si ce!? (Duminică, 3 iulie 2011, 22:09)

    daniel [anonim]

    ...fascinatia puterii (chiar daca este mentinuta prin crima) este ceva tipic rasei uname. Conducerea SUA stie acest lucru f. bine. Deci? Pot sa fie si 2 miliarde de victime si 400 de triliarde si femeile (si nu ma refer numai la romance!) tot acolo viseaza sa nasca...asta e oameni buni, astia suntem.
    Omor in Vietnam! si ce?!
    Omor in Corea! si ce?!
    Omor in America Latina! si ce?!
    ...
    Omor in Yugoslavia! si ce?!
    Omor in Irak! si ce?!
    Omor in Afganistan! si ce?!
    Omor in Libya! si ce?!

    Crime peste crime made in SUA! si CE?!!!!
    etc...etc...


    La cati indivizi cu degetu' maro in gura exista, nu ma mira ca asta este atitudinea! Hai, comenati negativ...ca sa ne spuneti si noua cum a fost cu degetu' MARO in gura! Bun??
  • 0 (0 voturi)    
    ? (Duminică, 3 iulie 2011, 22:19)

    . [anonim]

    Honoring those who fought and died in Iraq and Afghanistan during Operation
    http://militarytimes.com/valor/
    http://militarytimes.com/valor/sacrifice.php


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă