Sud-europenii muncesc mai mult decat germanii - arata rezultatele unui studiu ce o contrazic pe Merkel

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 4 iunie 2011, 21:26 Actualitate | Internaţional


Merkel, furioasa pe lenesii Europei
Foto: Reuters
Europenii din sudul continentului muncesc mai mult si timp mai indelungat decat germanii, releva un studiu, ce contrazice recentele declaratii facute de cancelarul german Angela Merkel, care i-a acuzat pe greci, spanioli si portughezi ca ar fi "lenesii Europei", transmite AFP.  

Un studiu statistic publicat de economistul sef al bancii franceze Natixis, Patrick Artus, arata ca germanii muncesc mai putin intr-un an si pe parcursul vietii fata de locuitorii din sudul Europei si ca, de asemenea, germanii nici nu muncesc mai intens decat vecinii lor.

Studiul, bazat pe rapoartele Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OECD) si datele Eurostat, dezvaluie ca durata de munca anuala a unui german este de 1.390 de ore, substantial mai mica decat a unui grec (2.119 ore), a unui portughez (1.719 ore) sau a unui spaniol (1.654 ore).

Un francez lucreaza 1.554 de ore pe an, potrivit studiului publicat luni.

"Productivitatea Germaniei pe cap de locuitor se mentine apropiata de media productivitatii muncii in tarile din Europa de Sud. Rata productivitatii pe ora lucrata este peste medie, dar nu mai buna decat cea din Franta sau Grecia", se mentioneaza in studiu.

Cu toate ca varsta de pensionare este mai ridicata in Germania - in prezent de 65 de ani, urmand sa creasca la 67 de ani - portughezii si spaniolii muncesc mai mult pe parcursul vietii. Varsta reala de pensionare in aceste tari este de 62,6 respectiv de 62,3 - fata de 62,2 varsta medie efectiva de pensionare la germani.

Varsta reala de pensionare pentru greci este de 61,5 si se asteapta sa creasca la 62,5 pana in 2015, in urma programului de austeritate impus de guvernul elen, care a stabilit ridicarea varstei de pensionare la 65 de ani.

Numai francezii (60 de ani) si italienii (60,1) se pensioneaza, in medie, cu doi ani mai devreme decat germanii, mai sustine studiul.

Luna trecuta, cancelarul german Angela Merkel a criticat concediile si sistemele de pensii ale tarilor din Europa de Sud, pe care le considera prea generoase.

"Ar trebui ca in tari ca Grecia, Spania, Portugalia sa nu se iasa la pensie mai devreme ca in Germania, ca toata lumea sa faca putin aceleasi eforturi, este important", a declarat Merkel. "Nu putem sa avem o moneda comuna iar unii sa aiba concediu din plin si altii putin, pe termen lung acest lucru nu functioneaza", a mai spus ea.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















8130 vizualizari

  • -2 (24 voturi)    
    productivitate (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 22:24)

    sandel [anonim]

    exprimam productivitatea prin cantitatea de bani realizata in unitate de timp lucrat.
    nemtii apar mai productivi pentru ca fac marfuri ce se vand la preturi supraevaluate - parerea mea .
    nemtii exporta mult , iau bani deci de la alte popoare care platesc preturi in care exista o cota de profit mai mare decat ar trebui .
    nemtii cumpara de la alte popoare mancare , beutura, imbracaminte , incaltaminte si multe maruntisuri , marfuri la care competitia e f. mare si pretul mic , cu cota de profit mica .
    si asa ajung nemtii sa aiba excedente comercial si valutare si apoi sa judece mai aspru decat ar tebui pe altii .
    santem siguri ca automobilele germane , poate prima marfa de export germana , merita preturile care se cer ?
    si inca ceva : este sigura dna merkel ca nemtii ei ar putea munci cu aceeasi productivitate in con ditiile de clima din grecia, sudul italiei ori spaniei ?
    • +3 (15 voturi)    
      sau invers... (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 23:56)

      iancu jianu [anonim] i-a raspuns lui sandel

      Mai degraba clima i-a pus pe nemti pe munca dar de aia productiva, nu gen doi incarca, doi descarca.
      Ca nu or fi chiar la pretul real masinile, posibil, dar (de pilda) Siemens bate la fund orice software sau hardware industrial, sint mai tari ca japonezii de la mare distanta. Iar cu asiaticii, in general, las-o mai piano ca lucrez pe acolo de 8 ani si ne impiedicam de metehnele lor mereu. Numai pusi pe munca nu sint, cind pleci de linga ei si daca nu-i verifici totul e nemaipomenit de bine facut dar se strica , daca nu se dezmembreaza, la prima pornire. Iar calitate nu-mi spune, in 20 km s-au stricat 2 "mobre"
      Si sa nu cumva sa-ti programezi la sange vreo excursi e prin zona ca pierzi toate programarile la avioane. Intarzierile sint mai dihai ca trenurile de la noi, 60-90 de minute e absolut normal la ei, daca nu se strica vreunul si atunci te programeaza pentru urmatorul, a doua zi. Despagubiri, rerutarea cursei, raspunderea companiei aeronautice sint povesti nemuritoare la ei. Si muuuulte altele.
      Exceptie de la multe d'astea fac totusi japonezii. Ca si ei fac multe chestii scumpe dintr-o aschie de siliciu si cateva plastice, dar nu ajung la performanta germana. Dar cu o floare nu se face primavara in Asia.
      Iar, ca banalitate, sa-ti inmatriculezi masina si sa pui pe drum in 20 de minute, in Germania, e uluitor de eficient. Aproape ca nu-ti vine sa crezi dupa citeva (numai un contract) luni petrecute la orezari. Dar sa vezi asta ani in sir......
      • +4 (12 voturi)    
        @iancu jianu... (Duminică, 5 iunie 2011, 2:54)

        antonioro [anonim] i-a raspuns lui iancu jianu

        Nu stiu pe unde ai fost tu prin Asia,inclin sa cred ca la amaritii de chinezi ..si ai tras,deja,concluzia despre asiatici,inclusiv despre japonezi...ma indoiesc ca ai pus vreodata piciorul in Japonia de ii compari cu chinezii....ca unul care locuiesc de 20 de ani in America,am crezut,sincer,ca aici s-a inventat apa calda si mersul pe jos,ca nimeni nu poate fi mai cu motz ca amerikanu",.....dupa prima calatorie in Japonia,am ajuns la concluzia ca America e lumea a 3-a pe linga Japonia....am stat pe acolo numai cu gura cascata,timp de 3 saptamini,mi se parea ca joc intr-un fil de SF....daac vrei sa vezi cum arata viitorul,du-te acolo,in Japonia....daca tu crezi ca superlativul dezvoltarii economice se numeste Germania,te inseli amarnic...e o tara mai dezvoltata economic si putin mai curatzica ca altele,insa,in principiu,seamana cu o tara "normala",europeana(asta ca sa nu zic ca,dupa mine,Elvetia sau chiar Austria arata mai bine ca Germania)...in privinta progresului tehnic,las-o jos cu germania,sint buni,dar nu atit de buni ca si japonezii....nu ma crezi,urca in avion si da-te jos la Narita-apoi vin-o cu comentarii...cu respect
        • -3 (3 voturi)    
          Ha! (Duminică, 5 iunie 2011, 13:26)

          Andrei [anonim] i-a raspuns lui antonioro

          Te contrazic! America e o cu totul alta lume in comparatie cu oricare tara de pe lumea asta. Ai fost matale in America asa cum am escaladat eu Everest. Japonia este intr-un declin evident cam de pe la inceputul anilor 90, "amice". Dar dumneata ai un fix si niste fobii. Las-o balta!
      • 0 (8 voturi)    
        Software Siemens ? (Duminică, 5 iunie 2011, 9:43)

        Nicolae Ionescu [anonim] i-a raspuns lui iancu jianu

        In ceea ce priveste software-ul Siemens, s-o crezi tu ca bate la fund orice alt software similar. Printre specialisti circula o vorba: " Daca vrei ca ceva sa fie facut scump, complicat si nefiabil, cheama-i pe cei de la Siemens". Si nici hardware-ul nu-i departe. SINGURUL avantaj pe care cei de la Siemens il au acum e marimea companiei. Si il utilizeaza din plin, neavand mama sau tata cand e vorba sa elimine adversarii prin concurenta neloiala.

        Deci, daca vrei sa fii fudul intr-un proiect, foloseste echipamente si software Siemens.

        Daca vrei calitate, eficienta si un cost rezonabil cauta-i pe altii.
        • +2 (4 voturi)    
          Da, da (Duminică, 5 iunie 2011, 13:41)

          bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Nicolae Ionescu

          Cauta-i pe cei de la Siveco sau UTI :)
        • +1 (3 voturi)    
          ... (Luni, 6 iunie 2011, 10:33)

          nm [anonim] i-a raspuns lui Nicolae Ionescu

          Vorbesti in totala necunostinta de cauza. Sistemele Siemens sunt extrem de simple (hardware si software), au constructie rigida, dar foarte robusta si sunt foarte fiabile. Spre exemplu Alcatel face sisteme sofisticate, principiile de design variaza de la un sistem la altul, la fel si calitatea. Sistemele Ericsson sunt foarte sofisticate, foarte flexibile, dar nu exista un design unitar, chiar in acelasi sistem gasesti module cu arhitecturi si principii complet diferite, la capitolul software sunt dezastru absolut, iar la fiabilitate stau cel mai prost dintre toti.
    • +4 (14 voturi)    
      hai ca esti naiv dar nostim :))) (Duminică, 5 iunie 2011, 0:27)

      gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui sandel

      Concurenta nu e numai cand vine vorba de mancare. Concurenta e peste tot. Preturile, inclusiv la masini, sunt dictate de piata, de cerere si oferta. Daca vinzi produsul mai scump decat consumatorul crede ca face o sa dai faliment, daca ai concurenta. Pretul masinilor germane nu e mare, e chiar in range cu celelalte produse din aceeasi clasa, produse in anglia, america, italia sau japonia. Nu trebuie sa faca acuma toti numai masini pentru patura de jos

      Apoi, mai toate afirmatiile tale sunt false. Agricultura Germaniei e una foarte eficienta, acoperind peste 90% din nevoile tarii. Importurile de produse alimentare fiind relativ mici comparativ cu alte tari din UE.

      Ce importa ei in primul rand sunt resurse naturale (petrol, gaze, etc), solul Germaniei fiind unul foarte sarac din acest punct de vedere. Iar daca tu crezi ca preturile la masini sunt supra-evaluate, ce zici oare de pretul petrolului? ... costul de achizitie al unui baril depasind in unele cazuri si de 15 ori costul de productie

      Tot Germania e si al 5-lea consumator de energie electrica din lume, iar aproape 2/3 din energie consumata e importata.

      Pricepi acuma pe ce cheltuie ei banii ? Data viitoare pune mana si te documenteaza si nu mai vorbi fara sa gandesti ca te vei face iarasi de ras.

      Cat priveste exporturile Germaniei, majoritatea sunt produse industriale sau tehnologice. Iar grosul e generat de firme de dimensiuni medii.

      Concret: in peste 70% din sectoarele industriale, la nivel global, in top 3 exista cel putin o companie nemteasca. O singura tara din lume concureaza aici cu Germania: USA.

      Ca sa-ti faci o idee despre ce inseamna asta iti mai spun ca peste 1500 de firme nemtesti sunt in top-3 la nivel global pe nisa/segmentul lor.

      Clovnii care au scris studiului de 2 lei in care se minimizeaza meritele Germaniei, probabil ca habar nu au despre astfel de fapte. Cand Spania, Italia sau Grecia, adunate, vor face macar cat jumate din Germania mai vorbim
      • -2 (12 voturi)    
        ? (Duminică, 5 iunie 2011, 1:45)

        Tavi [anonim] i-a raspuns lui gigel123

        Ba, eu initial am crezut ca esti informat. Ti-am citit raspunsul atat de "bine pus la punct" si mi-am zis ca asta stie ce vorbeste. Dar, de curiozitate, am verificat si eu pib-urile si... se pare ca Spania si Italia la un loc depasesc Germania.

        Ba mai mult, daca verifici pib-ul pe cap de locuitor vei vedea ca cele 3 tari mentionate de tine au, in medie, 75% din pibul pe cap de locuitor al Germaniei.

        Germania iese in evidenta prin produsele de calitate pe care le vinde la pret exagerat, motivand ca investeste in "cercetare". De exemplu, concret si verificat, fabrica la care lucreaza niste prieteni de-ai mei vinde produsele la de 10 ori pretul de productie (sunt in NRW). E normal ca in astfel de conditii iti permiti sa investesti in calitate/cercetare.
        • +5 (7 voturi)    
          am zis eu ceva de PIB ? (Duminică, 5 iunie 2011, 9:53)

          gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui Tavi

          Lasa PIB-ul, ca te faci de ras.

          Ala de unul singur nu e chiar cel mai bun indicator, poate doar pentru nestiutorii ca tine, care nu pot vedea deficitele bugetare enorme, datoriile publice, faptul ca unii traiesc pe datorie iar altii din ce produc, faptul ca la unii economia se bazeaza mai mult pe imobiliare iar la altii pe industrie si multe alte variabile.

          Comparativ, dupa PIB si Grecia o duce mult mai bine decat noi. Totusi ei sunt cu in picior in groapa cu o datorie publica de 20 de ori mai mare decat a nostra la o populatie de 2 ori mai mica. Daca statul intra in incapacitate de plata si or sa se trezeasca grecii ca salariile si pensiile lor se evapora sa vezi atunci distractie.

          Dar hai sa ne uitam putin pe exemplele tale:

          - Italia are o datorie publica de 120 miliarde de dolari si un DEFICIT numai pe 2010 de peste 62 de miliarde.
          - Spania a iesit in 2010 pe minus cu vreo 67 de miliarde de dolari si are o datorie publica de doar 60 de miliarde :)

          - Germania insa, numai pe 2010 a avut EXCEDENT (pe intelesul tau, a iesit pe plus) de 163 de miliarde de dolari

          Vrei mai multe cifre? Hai sa vedem cum au stat lucrurile pe ultimii ani:

          - Germania a avut mereu excedent:
          2005: + $115,5 miliarde
          2006: + $134,8 miliarde
          2007: + $254,5 miliarde
          2008: + $243,3 miliarde
          2009: + $168,1 miliarde

          - Spania nu se dezminte si iese pe negativ de fiecare data
          2005: - $83,14 miliarde
          2006: - $98,6 miliarde
          2007: - $145,3 miliarde
          2008: - $131,8 miliarde
          2009: - $80,38 miliarde

          La italia nici nu mai are rost sa-ti prezint cifrele (se inrudesc cu Spania).

          Ti-as putea explica mai multe dar e clar ca nu ai baza necesara pentru a intelege macar chestiuni elementare
          • 0 (2 voturi)    
            SUA vs China (Duminică, 5 iunie 2011, 13:18)

            Mao [anonim] i-a raspuns lui gigel123

            Dupa deficit facind o comparatie intre SUA si China rezulta ca americanii sint de 100 ori mai puturosi decit Chinezii? Poate-l vad pe Hu Jintao la tv dindu-le lectii americanilor despre harnicie.
          • 0 (2 voturi)    
            DEFICIT (Duminică, 5 iunie 2011, 15:14)

            valentin [anonim] i-a raspuns lui gigel123

            Nu am verificat datele tale dar cu siguranta datoria publica a Italiei de numai 120 miliarde de dolari este gresita cam cu un ordine de marime. Din cite stiu este de circa 120 la suta din PIB. Cred ca ai facut aceeasi eroare si in cazul Spaniei.

            O zi buna
            • +2 (4 voturi)    
              faci mici confuzi (Duminică, 5 iunie 2011, 20:32)

              io [anonim] i-a raspuns lui valentin

              ... intre datoria publica, adica datoria sectorului public si totalul datoriei externe

              datoria externa, care este procentual din PIB cat spui tu, este datoria publica + datoria privata;

              in datoria privata intra ce datoreaza firmele si cam tot ce nu tine direct de stat

              un stat risca sa dea faliment abia cand sectorul public nu mai poate face fata datoriilor pe care le are;


              atat in cazul Italiei cat si in al Spaniei, datoria privata nu este un pericol foarte mare si imediat, dar corelata cu deficitele foarte mari pe care statul le are an de an si cu datoria sectorului public car tot creste, poate deveni una
        • +3 (5 voturi)    
          PIB (Duminică, 5 iunie 2011, 13:32)

          bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Tavi

          Eu iti vand tie un pix cu $1.000.000, tu mi-l vinzi inapoi cu $1.000.000. In final n-am pierdut si n-am castigat nimic, dar PIB-ul de 2 milioane suna taaaare bine pe hartie.
  • +8 (24 voturi)    
    Hahaha!!! (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 22:36)

    IC Breteanu leberalul socialist si conservator [anonim]

    Munca mai trebuie sa fie si eficienta. Nu e deajuns sa stai la servici 50-60 de ore pe saptamana! In orele astea trebuie sa se si faca ceva. Concret si eficient. Relevant este faptul ca Germania tine UE in spinare. Nu ca media orelor muncite ar fi mult mai mica decat cea inregistrata in Grecia. Acolo se munceste mult la ... umbra. Statistica este uneori irelevanta. Sa ne explice si noua OECD si Eurostat de ce naiba Grecia a ajuns in faliment iar in Germania criza a trecut practic neobservata. De atat de multa munca in Grecia si mult mai putina in Germania?

    P.S. Si in Romania pare ca se "munceste" mult. Mai ales la "stat".
    • -5 (13 voturi)    
      Decalaj (Duminică, 5 iunie 2011, 0:53)

      Costel [anonim] i-a raspuns lui IC Breteanu leberalul socialist si conservator

      Sunt mai eficienti pentru ca au si tehnologie, e adevarat...dar nu mai muncitori. Eu chiar as dori un sondaj la nivel european sa vad cati nemti sau francezi ar pune mana pe sapa sa isi asigure subzistenta precum pe la noi. Eu nu am vazut deocamdata niciunul.
      • +1 (1 vot)    
        Costele, subiectul ... (Duminică, 5 iunie 2011, 20:40)

        Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Costel

        ...imi pare ca este eficienta, nu inapoierea...
  • +12 (22 voturi)    
    Daca grecii muncesc mai mult ca nemtii... (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 22:37)

    Costin1968 [utilizator]

    ...mananc laptop-ul...
  • -1 (13 voturi)    
    Merkel sa vorbeasca si despre bancile germane (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 22:46)

    Adrian C. [utilizator]

    Bancile germane au pariat multi bani pe intrumente financiare riscate grecesti, care acum nu mai valoreaza nimic. In mod normal bancile respective ar trebui sa raporteze pierderi, dar prin bailout-urile grecesi (si irlandeze) exact asta se vrea: evitarea falimentarii bancilor germane, frantuzesti si englezesti care au pariat mult si prost in Grecia (si alte tari din PIIGS).

    Deci mai bine Merkel si-ar lasa bancile sa falimenteze, si nu ar obliga pe grecu sa plateasca 10 generatii de acum incolo.

    Iar cu muncam, asa e, au o gramada de concedii nemtii, mult mai multe decat romanii. De ex. acum au inaltarea, care e zi libera la ei si toata lumea isi ia 1 sapt de concediu cel putin.
    • +5 (17 voturi)    
      fals (Duminică, 5 iunie 2011, 0:40)

      gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui Adrian C.

      De fapt lucrurie stau cam asa:

      - grecii muncesc ineficient si le place sa cheltuiasca mai mult decat isi pot permite
      - ca sa faca maselor pe plac si sa creeze iluzia de bunastare, guvernul grecesc se imprumuta din toata lumea ca sa plateasca salarii umflate
      - imprumuturile alea au o scadenta, iar daca "veniturile - cheltuielile" tale nu sunt pozitive, atunci nu vei fi in stare sa restitui banii pe care i-ai imprumutat

      Culmea ipocriziei e ca grecoteii nu se vaitau cand si-au luat banii, se vaita acum cand trebuie sa-i returneze.

      Expunerea mare a bancilor germane, dar nu numai e pe Bonduri grecesti, adica instrumente emise de stat pentru a finanta lucrari de infrastructura sau salariile panaramelor.

      Bancile respective nu au pariat mult si prost, ci s-au ghidat in achizitia bondurilor respective pe rapoarte de stat, despre starea economiei, care s-au dovedit apoi false (falsificate cu buna stiinta a guvernului grecesc). Ori asta e furt pe fata, iar grecii trebuie stransi cu usa pana vor returna toti banii furati de la contribuabilii Germani si nu numai.

      Nu in ultimul rand, ce nu te duce pe tine capul sa vezi, e ca daca Grecia da faliment va fi inceputul sfarsitului pentru ei. Nu vor mai avea banii sa plateasca salarii pe pensii si nimeni nu se va mai ingramadi sa-i imprumute, iar asta, comparat cu miscarile sociale si impactul economic inerent va fi doar o picatura intr-un ocean
    • 0 (2 voturi)    
      subscriu la "merkel sa vb de bancile germ." (Luni, 6 iunie 2011, 14:08)

      vlahul [utilizator] i-a raspuns lui Adrian C.

      mi-a placut observatia ta vis-a-vis de interesul gem si eng in a oferii imprumuturi greciei.

      @gigel123...faptul ca esti arogant in explicatii, nu presupune ca esti cel care detii adevarul. Apropos, bancile straine NU se "ghideaza in achizitia bondurilor respective pe rapoarte de stat", ci a companiilor de rating (sunt 4 mari companii- care au si ele interesele lor, dar e alt subiect).

      Evident ca nimeni nu vrea sa dea Grecia faliment, dar nu cred ca tr sa-i aplaudam pe cei care fac pe justitiarii (s-a si gasit ...germania..:-D..)

      Sa ne aducem aminte de planul Marshall pentru Germania????
  • +3 (9 voturi)    
    :) (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 22:51)

    adrian [anonim]

    poate mai mult, dar sigur mai prost
  • +16 (20 voturi)    
    Statistici... (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 22:54)

    sile [anonim]

    ... modalitatea de a demonstra orice.
    Pornind de la premisa ca sud-europenii muncesc mai mult ca nemtii si constatand ca nemtii trebuie sa plateasca datoriile sud-europenilor, se pot trage doar doua concluzii: ori sud-europenii muncesc degeaba (noi, romanii stim cum se face), ori sunt productivi, dar cineva le fura rezultatele muncii (tot noi, romanii, o stim si pe asta).
    Deci statistica e minunata, dar problema tot nu e la nemti.
  • +16 (18 voturi)    
    Fals (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 22:56)

    murphy [anonim]

    Nu cate ore pontezi conteaza ci cat profit ai produs in acel timp. Reamintesc ca pana si Ceasca a renuntat la munca "in regie" si a introdus munca "in acord", fie el global sau individual.
  • +16 (18 voturi)    
    re: (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 23:55)

    sandoval [utilizator]

    si Banel fuge mai multi km decat Xavi, de la Barcelona.
  • -5 (15 voturi)    
    Nemtii sunt tari in cioc (Duminică, 5 iunie 2011, 0:20)

    daniel [anonim]

    Corect, nemtii produc tehnologie Made in Germany, dar cata e made in Germany? Sa nu uite germania ca daca sunt unde sunt sunt datorita americanilor, care dupa razboi, prin programul Marshal i-au ridicat din buda. Eu cred ca Merkel daca tacea era mai bine; la fel cu castravetii, au dato in bara rau de tot nemtii. Ar trebui sa plateasca toate daune cauzate spaniei datorita afirmatiilor facute de nemti cum ca, castravetii din spania sunt problema. Acum nemtii duc europa in spate; imi vine sa rad cand aud asa ceva; ma prapadesc de ras. Haideti sa facem niste calcule. Daca nu ma insel, o mare parte din exporturile germaniei merg in PIIGS, asta inseamna ca o mare parte din profitul germaniei sunt bani din PIIGS. Mi-e greu sa-mi expun toate parerile legate de germania dar in concluzie eu cred ca Merkel ar fi trebuit sa taca pentru ca toate afirmatiile care vin din partea lor au facut mai mult rau si sunt responsabili direct de criza din europa.
    • +3 (11 voturi)    
      daniel (Duminică, 5 iunie 2011, 0:53)

      rob [anonim] i-a raspuns lui daniel

      daca nemtii sunt responsabili direct de criza din europa, atunci explica tu cum se face ca in germania nu s-a simtit deloc criza. in 2009 cand era criza in romania si a inceput criza in lume eu am venit si m-am angajat in germania ca inginer programator. cum se face ca la ei se faceau atunci si acuma angajari si la noi nu................
      • -3 (3 voturi)    
        Da de ce nu ai incercat matale... (Duminică, 5 iunie 2011, 10:19)

        florin [anonim] i-a raspuns lui rob

        Ceva prin constructii sau auto sa fi vazut daca era totul asa roz?
        Nu numara un caz individual! Normal ca s-au facut si angajari in 2009, dar firme cu care lucrez de peste 10 ani, au lucrat in 2009 si parte din 2010, cate 3 zile si jumatate pe saptamana! Asa ca nu te mai agita degeaba!
        Si nu cred ca atat productivitatea inalta justifica salariile, ci mai degraba exista ca si in cazul Greciei o inversare prin care salariile au luat-o inaintea productivitatii. Un studiu de caz: tavane metalice furnizate de o firma germana sunt 18 EUR per mp (livrare la poarta fabricii) si aceleasi, repet aceleasi tavane facute de o firma turceasca (firma turceasca este acreditata de cea germana! si produce si pentru aceasta - aceleasi utilaje si conditii de calitate) costa numai 6,30 EUR per mp (livrare tot la poarta fabricii). Despre ce vorbim?
        • +3 (3 voturi)    
          Bun (Duminică, 5 iunie 2011, 13:44)

          bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui florin

          Si te obliga cineva sa cumperi tavane metalice fabricate in Germania? Ia-le pe alea din Turcia si fii fericit.

          Cat despre salarii, DIN CONTRA: salariile in Germania n-au mai crescut de multi ani. Citeste orice revista economica sau blog din domeniu si vei afla acest lucru (indiferent ca are orientare de dreapta sau de stanga).
          • -3 (3 voturi)    
            N-ai inteles nimic! (Duminică, 5 iunie 2011, 15:44)

            florin [anonim] i-a raspuns lui bobo21

            !!!!!!!!!!!!!!!
      • -5 (5 voturi)    
        sunt responsabili prin agitarea pietei (Duminică, 5 iunie 2011, 11:44)

        daniel [anonim] i-a raspuns lui rob

        urmareste toate afirmatiile doamnei Merkel si o sa intelegi ce zic. si nu numai afirmatiile ei ci ale altor oficialitati germane. Ce legatura are faptul ca in germania nu s-a simtit criza; eu zic ca s-a simtit si te poti uita cu cat a scazut GDP-ul; iar acum cresterea lor e un buble care o sa se sparga curand; si stii mai exact cand? cand nu o sa se mai cumpere masini germane care se pare ca au ramas in urma din punct de vedere tehnologic si asta nu e doar afirmatia mea. Momentan economia germaniei merge din inertie. Sa vedem cine mai cumpa masina germana oricat de putin ar consuma daca nu mai are bani de combustibil. Se pare ca nu intelegi ce vreau sa spun; eu dau doar cateva exemple; ele fiind multe si nu am timp de pierdut cu cate argumente as avea. Faptul ca la ei se fac angajari nu dovedeste mare lucru. Si eu sunt programator si lucrez bine mersi in romania pentru un salar de care sunt multumit fara a ma atrage germania. si apropo si in romania se fac angajari si s-au facut in perioada de criza in IT si inca pe salarii chiar foarte bune deci...
        • +2 (2 voturi)    
          nici tu nu stii ce vorbesti (Duminică, 5 iunie 2011, 21:01)

          gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui daniel

          Poti cita o sursa de incredere care sa confirme ca masinile germane sunt ramase in urma tehnologic ? :))

          Poti sa spui cu ce procent contribuie la PIB masinile germane? Ma gandeam eu ca nu, dar si tu esti genul de microbist amator de seminte care le stie pe toate.

          In Germania 70-72% din PIB nu se datoreaza marilor corporatii care oricum sunt super diversificate: de la electronice, software, masini, nave si submarine, pana la produse farmaceutice, cosmetice, retailers si banking .

          Cea mai mare contributie la PIB-ul Germaniei o au companiile mici si medii din Mittelstand care tintesc cam toate sectoarele de piata posibile.

          Datorita economiei robuste si mai ales foarte diversificate (cea mai diversificata economie din Europa si cam a 2-a din lume) riscul unui colaps al economiei este mult mai redus decat in cazul Spaniei de exemplu, unde sectorul imobiliar avea o pondere enorma in economie.

          Argumentele tale valoreaza zero, sunt doar retorica goala si lipsita de orice baza reala. Nu intelegi nimic din mersul economiei germane, ce anume le cauzeaza cresterea si de ce aceasta economie este radical diferita de economiile din restul Europei. Tu doar apleci urechea la o gramada de stereotipuri cum ca fara masinile nemtesti din clasa de lux s-ar alege praful, uiti ca industria producatoare de masini a nemtilor e si ea una din cele mai diversifiate si competitive din lume. Ca fapt divers, ai idee cam pe unde si situeaza vanzarile Porsche prin comparatie cu cele ale Volkswagen ?

          Afirmatiile lui Merkel sunt foarte indreptatite. Daca maine se decide ca 50% din economiile tale sa se duca la vecinul care de cativa ani de zile traieste pe datorie, acumuland datorii enorme, cheltuind de 3 ori mai mult decat produce si care a prezentat la asociatia de locatari documente false care sa-i ateste venitul, tu cum ai reactiona.
    • +8 (14 voturi)    
      chiar? (Duminică, 5 iunie 2011, 0:58)

      Murphy [anonim] i-a raspuns lui daniel

      ti se pare ca Reich-ul lui Hitler era o tara inapoiata, cu o tehnologie de doi dolari, si ca aveau nevoie de marile ajutoare americane ca sa avanseze? amigo, dolarii americanilor au picat (contra cost, fii pe pace) pe un teren fertil, acela al poporului german, harnic, disciplinat si eficient! daca aceiasi bani ajung azi in Rrominica, se vor da cateva pomeni, se vor face cateva lucrari la de 5 ori pretul pietei si restul vor deveni viloaie si beemveuri de neam prost! omul sfinteste locul, nu invers, poate pricepi asta!
      • -4 (4 voturi)    
        :) (Duminică, 5 iunie 2011, 11:12)

        Mircea [anonim] i-a raspuns lui Murphy

        Daniel are perfecta dreptate. Faptul ca produsele nemtesti sunt competitive nu inseamna ca nemtii sunt competitivi, ci ca firmele lor sunt competitive.

        Produsele nemtesti, ca produsele oricarei corporatii non-nemtesti sunt produse in diferite colturi ale lumii. Daca managementul este performant si compania respectiva va fi performanta..ce e acasa cu munictorii care isi aduc aportul doar 10% conteaza mai putin.

        Criza nu s-a simtit in germania pt ca partenerii lor principali: USA si China inca mai cumparau bunuri de la ei (E adevarat USA pe credit ca intotdeauna). Daca o economie mamut ca USA nu-si mai permite sa cumpere technologie si masini nemtesti..well as vrea sa-i vad pe nemti atuncea...


        Murphy: tinand cont de ce s-a intamplat in WW II as putea spune ca nemtii erau cu siguranta brainwashed mai mult decat harnici si disciplinati. (defapt brainwashed sunt si acuma; eu traiesc printre ei).
        Daca nu era Marshall Plan (pe care ei niciodata nu l-au rambursat, sa nu mai vorvesc de reparatiile de razboi) nemtii cresteau castraveti acuma.
      • -3 (5 voturi)    
        un singur raspuns (Duminică, 5 iunie 2011, 11:34)

        daniel [anonim] i-a raspuns lui Murphy

        legat de lucrarile de 5 ori mai scumpe; spune-mi dragule cine sunt cei care iau de 5 ori mai multi bani? nu tot firmele din vest. Sustin in continuare ca germania era in buda daca nu era ajutata si ca prin afirmatiile lor tarile sudice au intrat in impas. Cand agiti piata cu afirmatii hazardate, urca dobanzile pentru tarile pe care le pomenesti; de aici rezulca ca grecia, spania etc se imprumuta mai scump pt ca au agitat nemtii apele. si alte tampenii de genul asta. sunt multe argumente care le pot aduce in a-mi sustine afirmatiile. Tu ce argumente aduci, doar ca Reich-ul lui Hitler avea tehnologie? si egiptenii aveau tehnologie cand au construit piramidele si uite unde sunt azi...
    • +6 (6 voturi)    
      nu stii ce spui (Duminică, 5 iunie 2011, 10:40)

      anti-ignoranti [anonim] i-a raspuns lui daniel

      toate "argumentele" tale sunt false:

      1) americanii au bagat bani prin planul Marshall in cam toata Europa. Inclusiv in Grecia, daca pricepi ce vreau sa spun. Banii aia nu erau de neglijat dar succesul Germaniei se datoreaza mai degraba muncii germanilor.

      2) nemtii chiar duc Europa in spate. Ei baga cei ma multi bani. Fara ei, Grecia era unde-i era locul acum, adica la groapa de gunoi.

      3) te inseli si in ceea ce priveste exporturile Germaniei. Principalii partneri comerciali la care zboara exporturile Germaniei sunt USA, Franta, Anglia, Olanda si China. Spania, Irlanda si Grecia nici macar nu sunt in primii 10 parteneri comerciali ai Germaniei. Romania care importa produse germane de 5-7 miliarde pe an e un partener mai mare decat Grecia de exemplu. Exporturile catre Grecia sunt cam 0.5% din exporturile Germaniei

      Data viitoare incearca sa nu mai inventezi fapte.

      Daca ai timp poate ne explici si noua cum de sunt germanii vinovati de criza din Europa cand de fapt ei sunt cei care pompeaza cei mai multi bani, inclusiv zeci de miliarde intr-o tara de 2 lei precum Grecia. Nu crezi ca aia care au cheltuit in ultimii 20 de ani mai mult decat produceau (PIIGS) ar fi mai vinovati ? Nu crezi ca alea 170 de miliarde de euro date grecilor ar fi putut avea intrebuintari mai bune in alte scopuri ... de exemplu daca erau directionate catre cei care produc cate ceva in loc sa fie date tarii cu cei mai multi evazionisti din UE ?
      • -2 (4 voturi)    
        Pt anti-ignoranti (Duminică, 5 iunie 2011, 12:59)

        Mircea [anonim] i-a raspuns lui anti-ignoranti

        "nemtii chiar duc Europa in spate. Ei baga cei ma multi bani. Fara ei, Grecia era unde-i era locul acum, adica la groapa de gunoi."

        Fals. Companiile Germane (si implicit economia Germaniei) castiga mai multi bani construind fabrici in Grecia, Romania samd si platind muncitorii cu doar o zecime din ce ar plati unui muncitor german. Apoi mai sunt si pietele de desfacere pe care companiile germane au sarit ca vulturii. De ce crezi ca tari ca Grecia, romania, bulgaria au fost primite in UE. Pt interesele marilor corporatii din west care si-au triplat profiturile. De ce crezi ca Siemens, Bosch, Audi au fabrici prin Romania, Ungaria samd.?....It's all about money.

        Cat priveste Marshall Plan, da nu au fost singurii care au primit banii de la americani, dar ei au cauzat tot genocidul de acum 65 de ani.

        Nu au cauzat ei criza dar UE trebuia sa stie de datoria uriasa a Greciei si implicarea Goldman Sachs. Ca orice tara parte a UE ei sunt auditati de CEB. Nemtii au o influenta fantastica in politica UE. Cum de nu au stiut din timp ce se intampla. Au stiut dar au trebuit sa taca pt ca erau interese mult mai mari. ma tem ca situtia e mulkt mai complea decat: germania da bani, grecii baietii rai cheltuitori.
        • -1 (3 voturi)    
          comentariile nefavorabile ... (Luni, 6 iunie 2011, 10:23)

          emilper [utilizator] i-a raspuns lui Mircea

          interesant ca toate comentariile care nu sunt 100% magulitoare pentru Germania iau minusuri

          Bancile germane au imprumutat Grecia fara sa se intereseze daca au de unde plati, si firmele germane au vandut produsele cumparate de greci cu banii imprumutati: UE nu salveaza Grecia, ci bancile si exporturile germane ... s-a uitat ca si "bailout-ul" Romaniei a inceput tot cu sprijinirea imaginii bancilor germane si austriece care ar fi fost "expuse" in Romania ... asta inainte ca masurile stupide ale guvernelor (scadenta imprumuturilor pe termen scurt ale lui Tariceanu sau forfetarul lui Boc, de ex.) sa transforme criza din una de imagine intr-o criza reala.
  • +6 (10 voturi)    
    Statistica (Duminică, 5 iunie 2011, 1:40)

    SKB [anonim]

    asta, e o stiinta minunata, cu conditia sa stii la ce rezultat vrei sa ajungi. Rareori poti lua toate variabilele in calcul.

    Pana la urma problema e prost pusa. Nu grecii sau romanii sunt mai lenesi decat nemtii, ci societatile sunt diferite, motivele sunt multiple. Numarul de ore lucrate nu are nici o legatura cu productivitatea.

    Iar productivitatea insasi e relativa, fiindca depinde de piata muncii. Iar piata muncii e o piata aparte. Daca Merkel e asa de sigura ca nemtii sunt cei mai harnici, sa deschida piata muncii cu adevarat. Ups. Egalitate, dar nu pentru catei.

    Contribuabilul german sa taca si sa plateasca, fiindca are de unde si din cauza ca e protejat (printre altele n-a platit nici reparatii de razboi dupa al doilea razboi mondial), iar grecii sa-si puna ordine in ograda lor, iar daca nu-s in stare, sa lase pe altii, fiindca pe termen lung nu poate continua jocul asa.
    • -2 (4 voturi)    
      You said it bro (Duminică, 5 iunie 2011, 11:14)

      Mircea [anonim] i-a raspuns lui SKB

      You said it bro: "Daca Merkel e asa de sigura ca nemtii sunt cei mai harnici, sa deschida piata muncii cu adevarat"
      Cea mai desteapta remarca din toate comentariile..felicitari
      • +2 (2 voturi)    
        Socialistii se opun (Duminică, 5 iunie 2011, 13:34)

        bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Mircea

        nu Merkel. Ultima oara cand am verificat, Germania inca era o tara democratica.
        • 0 (2 voturi)    
          Democrata, da... (Duminică, 5 iunie 2011, 23:25)

          Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui bobo21

          ...dar cu forta!!!
  • -3 (11 voturi)    
    Diversitate... (Duminică, 5 iunie 2011, 5:09)

    Cogitor [anonim]

    ...in ne-unitate !
    Merkel dovedeste inca o data ca este doar o croitoreasa guraliva,fara anvergura de lider politic,la fel ca Sarko si ceilalti muppetzi.
    Impunerea "etalonului robotic german" din productia lor industriala,unor tari ca Grecia,Spania si Portugalia,tari axate in principal pe producerea de vinuri bune,trufandale,fructe aromate,uleiuri de masline minunate,cereale,carne-adica toate cele INDISPENSABILE vietii - este o tampenie !
    Robotii muncesc intr-un fel in fabrica,iar cei care produc papica necesara vietii au alte tehnici si alti timpi.

    Grecia si Spania si altii nu trebuie NICIODATA sa imite Germania ! Grecii si spaniolii au o istorie cu care nu se pot rusina.Nu acelasi lucru se poate spune despre Germania,care a declansat 2 maceluri mondiale,cu faptele bine stiute.Nemtii sunt niste indivizi care asculta si executa MAGISTRAL,insa fara sa mai gandeasca, rezultatul celebrei discipline prusace care mergea pana la indobitocire ori datul coltzului.Asta s-a vazut in al doilea razboi mondial cand au ascultat in masa de stapanul Hitler.Acuma stapanul s-a schimbat,
    insa nemtii au aceeasi reactie de ascultare dobitoceasca.La urma urmei,hai sa fim seriosi,fara masinile nemtesti se poate trai,insa fara mancare,nexam ! Asta se va verifica curand.
    • +4 (6 voturi)    
      @cogitor (Duminică, 5 iunie 2011, 8:51)

      zampolit [anonim] i-a raspuns lui Cogitor

      Spania nu are decat doua genociduri continentale la activ--> inchizitia respectiv masacrarea indienilor din America Centrala si cea de Sud, ai vorbit de te-ai rupt!!! Grecii nu-s nici ei fete mari la capitolul asta.
    • +5 (5 voturi)    
      Si mai divers (Duminică, 5 iunie 2011, 10:46)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Cogitor

      N-ai vrea sa achite nemtii si datoriile noastre ca, vorba aia, suntem urmasii lui Decebal si Traian, iar Stefan cel Mare i-a batut pe turci la Podu Inalt?
    • +3 (3 voturi)    
      despre nemtii care nu gandesc (Duminică, 5 iunie 2011, 21:21)

      io [anonim] i-a raspuns lui Cogitor

      "Nemtii sunt niste indivizi care asculta si executa MAGISTRAL,insa fara sa mai gandeasca"

      ....mi se pare mie sau tocmai tu esti ala guraliv si care nu prea gandeste.

      Hai sa ne uitam putin peste niste cifre Germania are:
      - 600 000 de patente
      - peste 100 de premii Nobel
      - cateva mii dintre cele mai inovative companii din lume
      - unele dintre cele mai bune universitati
      - unii dintre ce mai de seama oameni de stiinta, cultura si inventatori din lume

      Romania are:
      - vreo 300 de patente
      - doar vreo 2 nobeluri, dintre care unu luat de o nemtoaica iar altul de un individ cu cetatenie americana
      -nicio universitate in top-500
      - 2-3 companii de renume european
      etc...

      Deci ... care's mai prosti ?
      • -1 (3 voturi)    
        Nemtii... (Duminică, 5 iunie 2011, 23:26)

        Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui io

        ...caci 98% au fost evrei din laureatii lor...ha,ha,ha!!!
    • -1 (3 voturi)    
      PIIGS si "intrarea in EUropa" (Luni, 6 iunie 2011, 10:32)

      emilper [utilizator] i-a raspuns lui Cogitor

      tarile din PIIGS si-au castrat economiile cand au "intrat in Europa", adoptand standardele de "calitate" germane ... acum produsele italiene sau grecesti arata la fel si au acelasi gust ca si cele germane, pe langa taierile de livezi sau vii ca sa nu depaseasca cotele de productie

      Exporturile Italiei sau Greciei nu pot creste, pentru ca agricultura si industria alimentara functioneaza pe baze de cote in EU, ca sa nu vorbesc de faptul ca Italia sau Grecia nu au dreptul legal sa dea aceleasi subventii ca si Germania sau Olanda.
  • +3 (3 voturi)    
    Am rezerve (Duminică, 5 iunie 2011, 6:10)

    Mih. [utilizator]

    "Un studiu statistic publicat de economistul sef al bancii franceze Natixis, Patrick Artus,"
    Francez+ statistca+ director banca...
    Ceva conflicte de interese?
  • +4 (4 voturi)    
    Doamn Merkel a intinat cele mai frumoase vise (Duminică, 5 iunie 2011, 6:57)

    hotnewsfil [utilizator]

    Vai si amar de capul nostru!
    Doamna de fier (a Germaniei) si-a incordat bicepsul mainii stangi (ea provine din RDG!).
    Doamna de fier a intinat cele mai frumoase vise ale comunismului, l-a tradat. A fost (daca a fost, un 'comunist de umplutura', ca cei patrumilioane de romani), n-a fost 'baiat de comitet'.
    Domnul Iliescu, om de caracter, scolit chiar in inima patriei lui Lenin, nomenclaturist comunist de cea mai pura speta, nu a tradat, a continuat sa fie fidel invataturilor marilor Marx, Engels, Lenin, Stalin, a protejat interesele PCR -ului sub o masca FSN.trainica, osatura de azi a intregii tari.
  • -2 (2 voturi)    
    romanii! (Duminică, 5 iunie 2011, 7:19)

    adi [anonim]

    Romanii din Sudul Europei au o contributie enorma. Muncesc mai mult si mai indelungat.
    • +1 (1 vot)    
      fara titlu (Duminică, 5 iunie 2011, 14:49)

      bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui adi

      Dupa cum s-a spus nu atit orele muncite cit gestiunea afacerii si investitiile acumulate determina rezultatul. Daca muncesti sa te afli in treaba sau daca consumi mai mult decit poti cistiga nu esti harnic, esti agitat si iresponsabil.

      E si vina salariatului/pensionarului in masura in care s-a complacut sa primeasca plata de nimic pe munca de mintuiala sau inutila.
  • -3 (5 voturi)    
    despre nemti (Duminică, 5 iunie 2011, 8:10)

    eu [anonim]

    parintii si bunicii nemtilor de acum au omorat oameni nevinovati in timpul celor 2 razboaie mondiale...sa nu uitati asta. prefer un grec vesel decat un neamt coclit.
    • +2 (2 voturi)    
      pai si romanii au participat la genocid (Duminică, 5 iunie 2011, 21:08)

      gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui eu

      Si romanii au participat la genocid, din proprie initiativa, uimindu-l prin zelul lor chiar si pe Hitler.

      Dar lasa-i pe bunici si strabunici, uita-te in primul rand la oamenii de acuma
  • +3 (5 voturi)    
    In Grecia se munceste, nu gluma (Duminică, 5 iunie 2011, 9:11)

    Nea Vasile [anonim]

    la hotel pe Creta am constatat ca mai mult e jumatate din personal erau romani, bulgari sau albanezi. Daca se munceste in Grecia, atunci muncesc strainii, grecii stau la cafenea si discuta politica.
  • -3 (5 voturi)    
    Colonie (Duminică, 5 iunie 2011, 9:31)

    strainul [anonim]

    Germania ar lua Romania ca si colonie, dar la cerere.
    Nu merge ca o vrea nepopulata.

    De un pic de mindrie nationala ati auzit ?
  • +5 (5 voturi)    
    cand n-ajungi la struguri, zici ca-s acri! (Duminică, 5 iunie 2011, 9:46)

    Dr Marutza [anonim]

    Asa o fi! Muncesc mai mult, da' mai prost! Rezultatele se vad! Cine a avut sau are posibilitatea sa compare modul de munca al nemtilor cu cel al sud-europenilor, stie exact care-i diferenta! Crede cineva ca succesul nemtilor se datoreaza incompetentei si lenevelii ? Sa dam Cezarului ce-i al Cezarului ! E suficient sa vezi cum se munceste si cum e organizata o intreprindere germana, cum se respecta pauzele de lucru (de ex)si comparatia cu tarile mentionate si critica adusa lor e graitoare de la sine! Rigiditate? Da! Lipsa de humor? O fi! Da' mai bine asa decat sa ai de-a face cu neseriozitatea si dolce farnientele sud-europenilor cand e vorba de munca! Asta o spun si multi sud-europeni veniti la munca in Germania, dupa ce iau contact cu stilul de aici. Sigur ca aprecierile de mai sus au un caracter general, exceptiile exista si ele! Daca Angela Merkel spune ceea ce spune e si pentruca germanii muncesc sa plateasca permanent esecurile altora! Multi ii critica si nu-i agreaza pe nemti, dar cand ii strange cu usa, intind mana tot la nemti, campionii Europei la dat ajutoare financiare si donatii!
    • -3 (3 voturi)    
      Angela Merkel e extraordinara... (Duminică, 5 iunie 2011, 20:45)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Dr Marutza

      ...dar e sluga rusilor...a adus in politica nemteasca minciuna nerusinata la rang de politica de stat in stil RDG...
  • +5 (5 voturi)    
    DA (Duminică, 5 iunie 2011, 10:06)

    ELF [anonim]

    in 2004 mi-am interbat colegul grec de la medicina care este salariul mediu in grecia si mi-a zis 800 euro in 2010 mi-am interbat acelasi coleg cat e salariul mediu in grecia si mi-a zis 1800 euro.pai fratilor grecii in 5 ani si-au dublat si mai bine veniturile iar acum nu fac decat sa negocieze cat sa dea innapoi de la 1800!!! iar noi in aceasta perioada am crescut de la 350 la .....400 !!??si apoi am pierdut 25%!!??asa vreu sa intelegeti grecia
  • +7 (9 voturi)    
    INVIDIE (Duminică, 5 iunie 2011, 10:26)

    carat [anonim]

    Nemtii sunt extrem de calificati in munca pe care o presteaza. Daca un neamt la locul lui de munca trebuie sa insurubeze piulite, pai insurubeaza piulite perfect si rapid, si chiar de s-ar mai pricepe si la altceva, nu este lasat sa faca acel altceva la care nu ii este testata eficienta. Nemtii nu *se pricep la toate* si la nimic si nici nu au pretentia sa fie toti sefi, si asa, ce iese din mana lor este super ok. Ca tin coada sus si se lauda peste tot ca produsele lor sunt cele mai bune, pe langa faptul ca este oarecum adevarat este si patriotic. Daca neamtul are de ales intre un produs autohton si unul din import, va cumpara produsul autohton, chiar daca este mai scump, fiind convins ca in felul acesta: 1) cumpara un produs bun, 2) ajuta industria tarii sale, 3) ajuta la marirea bugetului tarii sale. Bravo lor ! Super calificarea, corectitudinea, patriotismul i-au dus acolo unde sunt. Daca am deveni si noi, si alte popoare mai *balcanice* nemti in corectitudine, eficienta si patriotism (adica niciodata) vom avea si noi standardele lor si salariile lor/ora lucrata. Si cum nu putem fi nemti, suntem invidiosi.
    • -3 (3 voturi)    
      Nu generaliza... (Duminică, 5 iunie 2011, 20:46)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui carat

      ...admiratia...au si nemtalaii destule defecte...
      • +5 (5 voturi)    
        LUI COSTIN 1968 (Duminică, 5 iunie 2011, 23:06)

        carat [utilizator] i-a raspuns lui Costin1968

        Da, ai dreptate, padure fara uscaturi nu exista, dar... cat la suta sunt uscaturi in Germania comparativ cu Romania ?
        • -2 (4 voturi)    
          Stai linistit... (Duminică, 5 iunie 2011, 23:28)

          Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui carat

          ...nu mint romanii mai mult ca nemtii!
          • +2 (2 voturi)    
            poate (Luni, 6 iunie 2011, 6:31)

            poate [anonim] i-a raspuns lui Costin1968

            poate nu, dar mint mai prost. nici macar la asta nu se pricep ai nostri.
      • +2 (4 voturi)    
        LUI COSTIN 1968 (Luni, 6 iunie 2011, 8:31)

        carat [utilizator] i-a raspuns lui Costin1968

        Ca sa vezi ca nu generalizez, am sa-ti povestesc ce i s-a intamplat fiicei mele prin 1995 in Germania, plecata pentru 2 luni la o matusa de-a ei.
        1) Intr-una din zile, matusa ei i-a spus inainte de a pleca la serviciu ca o roaga sa fie acasa la ora 10 a.m. pentru ca trebuie sa vina cosarul si sa verifice cosurile de fum. Ana, fetita mea, in varsta la acea vreme de 24 de ani, a intrebat-o pe matusa, cum se va intelege cu respectiva persoana pentru ca nu cunoaste limba. I s-a spus ca nu este nevoie, ca cine va suna la ora 10 va fi cu siguranta cosarul, ea doar sa-i deschida iar el, va sti unde sa mearga si ce sa faca. Ok ! La fix 10 suna, i se deschide usa, Ana ii spune in germana ca nu vorbeste germana. Tipul, un tanar de vre-o 27 de ani, super zambitor si jovial o intreaba daca este italianca. i se raspunde ca nu, apoi daca este frantuzoaica, spaniola, etc. raspuns acelasi. intrebata fiind din ce tara este i se raspunde Romania. In clipa, tot zambetul si toata jovialitatea i-au disparut, i-a cazut fata si glont s-a dus la treaba lui. Singurul lucru pe care a putut in aceste conditii sa-l mai faca fata mea pentru a fi inteleasa bine a fost sa-l faca fascist si neo-nazist.
        2) Intr-una din zile, plimbandu-se prin oras si intrand prin diverse magazine (voia sa-si cumpere niste pantofi), vazand gama atat de variata, ca si preturile de altfel, s-a gandit sa-si noteze pe agenda cat costa perechea aia de la acel magazin ca apoi, sa viziteze si alte magazine si sa faca comparatie. Nici n-a apucat bine sa scrie ca *un om vigilent* din multime, s-a repezit la ea, i-a smuls carnetelul din mana, vociferand tare pe limba lui. S-au strans in jurul ei toti oamenii din magazin, furiosi nevoie mare, iar din toata harmalaia a putut intelege ca era considerata spioana rusoaica. Bine inteles ca in 2 minute a aparut politia, au luat-o, au dus-o la sectie, si abia acolo s-a lamurit totul. Pentru Ana, experienta a fost traumatizanta. Intrebare: nemtii au procedat corect ?eu zic ca DA.
        • +1 (1 vot)    
          Sunt onorat de mesajul tau... (Luni, 6 iunie 2011, 22:20)

          Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui carat

          ...si te rog sa citesti o poveste absolut adevarata : aflat in egipt, anul trecut, fii-mea ,tot Anna ,dar 10 ani, urla prin piscina , in engleza, ca e din Romania,deh..copil naiv, si educat sa fie mandru de nationalitatea ei.De atunci, a fost inconjurata,de copii germani, copii germani carora parintii le interziceau joaca cu micii polonezii si fugeau de rusi.Si eu am fost mirat, iar parintii...ii evitau pe alti germani , dar pe noi nu.Nu aminteles, dar am mai avut un caz de familie germana (am si multe poze) care se jucau , copii si chiar parinti numai cu Anna, iar ceilalti membrii ai familiei veneau la noi la sezlong...mi-a fost mila de Krisztof si Katalina (daca mai retin bine) cei doi parteneri polonezi de joaca, de pana atunci ai Annei.Iar in privinta mea, sincer iti spun, stiam mai bine orasele din Polonia si istoria germanilor decat polonezii si respectiv nemtii...Numai plecau de langa noi fiind speriati saracii (nemtii) de catre turisti...bosnieci.Am suferit mult in Istorie ,noi romanii,dar te asigur stofa latina, roasa, da , da, e...STOFA...CAL I...
  • -6 (8 voturi)    
    Fascistii (Duminică, 5 iunie 2011, 10:36)

    marsul diversitatii [anonim]

    Miine va veni si in Romania cu aceleasi texte si poruncile invadatorului:
    -Lucrati pentru mine!
    Hitler si apoi Sovieticii au aplicat aceeasi poltica.
    • +6 (6 voturi)    
      Nu-ti convine (Duminică, 5 iunie 2011, 13:35)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui marsul diversitatii

      atunci nu imprumuta bani. Traieste numai din ce produci TU.
  • -4 (6 voturi)    
    Apun legendele (Duminică, 5 iunie 2011, 10:42)

    marius v [utilizator]

    Spre încântarea mea, dar și cu surprindere, constat că aproximativ 50 % dintre comentatori nu-și mai lovesc călcâiele și nu mai au tresăriri de admirație doar când aud cuvântul „german“. Asta nu era posibil în urmă cu 7 ani, să spunem.
    Ei, între timp, oamenii au mai călătorit, au mai avut de-a face cu firme, bănci sau chiar numai persoane native din Germania și s-au lămurit că nemții nu sunt tocmai un model de cinste și corectitudine.
    Nu mai departe de criza legumelor provenite din sudul Europei. Adică falimentezi agricultura unei țări pentru că în universitățile germane nu te învață să speli legumele înainte de a le consuma? Ca pe urmă să ce? Să spui că spaniolii se trezesc mai târziu decât nemții și sunt ineficienți și periclitează moneda euro. Să fim serioși! Nemții s-ar dori un fel de americani ai Europei. Au externalizat producția pentru a-și permite să plătească prost mâna de lucru, iar slujbașii să trepideze de exuberanță și mândrie că lucrează la o firmă germană. N-a fost criză în Germania?! Păi atunci cum or fi descoperit ei Dacia Logan? De ce n-au rămas la Mercedes, Audi, BMW... că doar așa aveau garanția calității :))
    Nu știu ce nemți ați cunoscut voi, dar mie rar mi-a fost dat să cunosc oameni mai rigizi, mai conservatori și mai lipsiți de imaginație. Mă rog, sunt multe de spus despre nemți și Germania și nu sunt toate neapărat de rău.
    • +2 (6 voturi)    
      Esti foarte destept (Duminică, 5 iunie 2011, 13:39)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui marius v

      crezi ca cei care-si cumpara Logan sunt aceeasi care in trecut isi luau Mercedes? Sigur nu esti angajat printr-un minister de prin Romania?
      • -2 (4 voturi)    
        Mulțumesc! (Duminică, 5 iunie 2011, 17:32)

        marius v [utilizator] i-a raspuns lui bobo21

        Asta-i tot ce-ai înțeles?! La ce trecut te referi? Are importanță dacă și-ar fi cumpărat Mercedes sau VW (mașina poporului)? Important și semnificativ este că au „descoperit“ Dacia iar asta poate fi pus în legătură cu unele evenimente economice. Dacă ne duce capul până acolo și nu suntem necondiționat filogermani.
        Cât despre presupunerea că aș fi angajat într-un minister, mărturisesc deschis că mi-e greu să găsesc raționamentul tău. Dacă o fi vorba de raționament aici.
        Nu, de 21 de ani nu mai lucrez, din principiu, la stat. Am lucrat în două firme germane în anii '90. Una s-a vândut la elvețieni iar din cealaltă am plecat fără vreun regret - după aproximativ 6 luni de la plecarea mea a falimentat.
        OK. Acum dă-mi un minus, răspunde-mi fără vreo legătură cu subiectul și dă-ți ție un plus. Pe mine, ratingurile astea nu mă interesează și nici nu mă ating la orgoliu. Am răul obicei de a gândi cu capul meu și a vorbi din experiența nemijlocită.
        Sănătate și toate cele bune!
        • -3 (3 voturi)    
          Ba copii, nu va mai certati... (Duminică, 5 iunie 2011, 22:50)

          Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui marius v

          ...cu nemtii situatia e clara...au MINTIT IN MOD ORDINAR...si iata s-a dovedit, inca o data, ce nenorocita e minciuna, ce efecte are...
  • 0 (0 voturi)    
    este vorba de o misunderstundingung (Duminică, 5 iunie 2011, 16:31)

    Petre Petre [anonim]

    sud-europenii nu si-ar putea permite sa fure mai mult ca germanii, daca n-ar muncii mai mult. Deci nu lenesi, ci hoti.
  • +1 (1 vot)    
    precizare (Duminică, 5 iunie 2011, 20:49)

    Technicus [utilizator]

    Ce nu se precizeaza in studiu este diferenta intre munca la stat si in privat pentru respectivele tari.

    In Grecia procentul celor care lucreaza la guvern e mult mai ridicat decat in Germania.
    In toate tarile functionarii se plang ca muncesc mult, insa nu produc nimic.
  • +1 (1 vot)    
    Deocamdata era vorba de cantitate (Luni, 6 iunie 2011, 0:08)

    Mihail [anonim]

    La concedii si sitemele de pensii s-a referit Merkel. Cand va aduce in discutie calitatea si eficienta, va urma un alt studiu


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version