Oficiali francezi au anuntat luni ca roboti subacvatici au localizat, pe fundul Oceanului Atlantic, cadavre ale persoanelor aflate inaparatul Air France, prabusit in 2009 in timp ce efectua o cursa Rio de Janeiro-Paris, transmite FoxNews. Potrivit informatiilor, au fost descoperite, de asemenea, motoarele aparatului Airbus A330-200, precum si bucati importante din fuselaj.​ Toate cele 228 de persoane aflate la bordul avionului au murit dupa ce aparatul s-a prabusit in ocean, in nord-estul coastelor Braziliei, la 1 iunie 2009.

Bucati din trenul de aterizareFoto: Agerpres

Specialistii ar putea sa inceapa recuperarea cadavrelor si a bucatilor din aparat in circa o luna. Operatiunile vor fi finantate de Guvernul de la Paris, pretul acestora fiind de cateva milioane de euro. Expertii cred ca recentele descoperiri au putea ajuta la determinarea cauzei tragediei aviatice din 2009.

Anchetatorii francezi au precizat ca n-au reusit sa gaseasca cutiile negre ale aparatului. Nu este clar daca ele sunt inca in interiorul avionului sau daca au ramas intacte dupa ce au stat aproape doi ani la o adancime de circa 4.000 de metri.

Anchetatorii din agentia franceza BEA au aratat fotografii ale resturilor avionului, care arata roti intacte din trenul de aterizare, doua motoare si o bucata mare din fuselaj cu geamuri.

Oficialii n-au prezentat si imagini ale cadavrelor, insa au spus ca au descoperit “corpuri ce pot fi identificate”. Acestea vor fi ridicate la suprafata oceanului. Anchetatorii au refuzat sa spuna despre cate cadavre este vorba, din respect pentru familiile victimelor.

Descoperirea cadavrelor si a bucatilor de aparat a avut loc in urma celei de-a patra operatiuni de cautare subacvatica, dupa ce ultimele doua actiuni s-au soldat cu esecuri. Anchetatorii afirma insa ca, in lipsa cutiilor negre, cauza prabusirii aparatului Airbus s-ar putea sa nu fie determinata niciodata.

Unul dintre motoare

Unul dintre motoare

Foto: Agerpres

Operatiunea de cautare este condusa de compania americana Woods Hole Oceanographic Institution (WHOI), din Cape Cod (Massachusetts). Anchetatorii folosesc trei vehicule subacvatice autonome, care pot sta sub apa circa 20 de ore, folosind sonare pentru a scana o zona de circa 10.000 de km patrati.

Familiile victimelor au primit cu “retinere” anuntul autoritatilor franceze, dupa ce informatii similare prezentate in trecut s-au dovedit in final neadevarate.

Toate cele 228 de persoane aflate la bordul avionului au murit dupa ce aparatul, care efectua un zbor intre Rio si Paris, s-a prabusit in ocean, in nord-estul coastelor Braziliei, la 1 iunie 2009. Zborul 447 s-ar fi confruntat cu o furtuna puternica, pe cand se afla la altitudine mare. Cincizeci de cadavre au fost descoperite in prima faza a operatiunii de cautare, impreuna cu mai mult de 600 de bucati din aparatul Air France. De-atunci nu a mai fost gasit niciun cadavru sau vreo bucata din avion.

Cauza prabusirii ramane neclara.

Accidentul este considerat cel mai grav dezastru din istoria Air France.

Compania aeriana franceza si producatorul Airbus au platit pana in prezent 40.5 milioane de dolari pe cele patru operatiuni de cautare.​