Le Monde: Renault, "victima a unei filiere internationale de spionaj"
"Este vorba de o actiune profesionista. Renault este victima unei filiere internationale organizate", a declarat pentru ziarul "Le Monde" numarul doi al grupului, Patrick Pelata, citat de AFP. Oficialul nu a confirmat insa pista chineza, vehiculata in presa franceza.
Patrick Pelata a dat asigurari ca, in urma scandalului de spionaj care il afecteaza, Renault nu a pierdut secrete tehnologice majore.
Potrivit presei de la Paris, chinezii erau interesati de bateria si motorul viitoarelor vehicule electrice, care urmeaza sa fie lansate pe piata in 2012. "Potrivit mai multor surse interne, Renault suspecteaza un agent chinez. Serviciile secrete franceze, care iau acest caz in serios si inclina spre o astfel de pista", potrivit Le Figaro.
Renault a demis la inceputul saptamanii trei directori, suspectati ca ar fi transmis informatii cu caracter sensibil.
Renault - detinut in proportie de 15% de statul francez - a investit impreuna cu partenerul sau japonez Nissan 4 miliarde de euro in fabricarea de vehicule electrice, intentionand sa devina lider mondial in acest sector.

Sondaj printre români despre vaccinul antiCOVID: 30% din respondenți spun că nu se vaccinează și 40% nu cred în eficacitatea vaccinurilor / 77% vor redeschiderea școlilor pe 8 februarie
O treime dintre pacienții cu Covid-19 se întorc în spital în următoarele 5 luni cu boli de inimă, de ficat sau cu diabet, iar unul din opt moare - amplu studiu britanic
Axionul ar putea să existe - Apar noi dovezi despre o particulă misterioasă a cărei poveste a început acum peste 40 de ani
Tiger, HBO Go: Un documentar despre mărirea și decăderea celui mai bun jucător de golf din toate timpurile. Dar nu numai
Experiențe personale: 5 tineri din România povestesc cum au folosit pandemia pentru a se reinventa
la multi ani pentru ieri.
Aceasta stire nu face decit sa confirme ceea ce putin realizeaza. In maxim 10 ani China va conduce economia mondiala.
China a fost pina recent exportatorul mondial major de metale rare. Tot ceea ce societatea umana moderna se bazeaza in procent de 99% (de la "batrinul PC pina la ultimul gadget technologic, tot ceea ce inseamna telecomunicatii si echipamentele folosite in acest sens...pe scurt aproape TOT ceea ce folosim zi de zi, tehnologic vorbind ) se bazeaza fundamental pe aceste metale rare din care se obtin echipamentele necesare.
De curind China a redus exportul mondial la mai mult de 50 % si a inceput sa stocheze masiv metalele rare.
Needless to say, ca minunatele baterii revolutionare pe care viitoarele masini electrice au nevoie, sint componenta MAJORA care va face diferenta intre o masina electrica de succeess: viteza si autonomie cit mai mare.
Daca adaugi ca japonezii de la Nissan au produs ceea mai "perfecta" masina electrica, ca si concept, performante, ar trebui sa-ti dai seama de importanta acestei stiri. Apropo, cauta pe NET despre masina electrica LEAF, despre ea e vorba
In concluzie, Chinezii nu se dau in laturi de la nimic in vederea atingerii scopului suprem: a tine toata economia mondiala sub controlul lor.
Gata, Orwell poate fi mandru de el, e cel mai vizionar scriitor al secolului trecut. Avem putin altfel alcatuita harta, dar ideea e aceiasi. 4-5 superputeri mondiale, care isi disputa planeta.
Eu pariez pe UE, desi la prima vedere e cea mai slaba putere si are si multe de pus la punct. Abia a inceput procesul de integrare a populatiilor existente intre granitele ei, dar macar o face intr-un mod elegant, nu ca barbarii de americani sau chinezi. Si sa nu ma contrazica nimeni ca americanii nu sunt barbari. SUA e ultima tara civilizata in care mai sunt inca executati oameni politici.
Hotii striga hotii...
Si ce e prost ca este nu mai stim cine striga primul.
Cat despre tehnologia chinezilor si puterea Chinei, totul se rezuma la "prosti da multi". Copiaza si ei in stanga si in dreapta dar nu vin cu nimic original.