Spania introduce una dintre cele mai dure legi anti-fumat din Europa

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 30 decembrie 2010, 13:32 Actualitate | Internaţional


Spaniolii vor descoperi duminica dimineata ca ceea ce considerau adesea un drept inalienabil - savurarea unei tigari si a unui pahar de vin, intr-un bar - a devenit interzis, din cauza uneia dintre cele mai dure legi anti-fumat din Europa, dupa cea promovata de Irlanda, relateaza AFP.

Legislatia actuala, in vigoare din 2006, este in prezent una dintre cele mai permisive din Europa, iar barurile si restaurantele sunt in general pline de fum. Daca fumatul la locul de munca, in transporturile publice si in magazine este interzis, patronii de cafenele si restaurante au ultimul cuvant si pot permite fumatul in localurile pe care le conduc. Si, pentru a-si pastra clientii, multi dintre ei opteaza pentru fumatori.

Incepand de duminica, fumatul va fi interzis in baruri si restaurante, in locurile de joaca pentru copii si in curtile spitalelor si institutiilor de invatamant. Legea spaniola este adoptata la sapte ani de la reglementarile dure promovate de Irlanda, prima tara europeana care a interzis tutunul in locurile publice.

Industria hoteliera acuza insa aceste reglementari foarte dure. Guvernul "a impus o interdictie totala, fara a tine cont de cifrele pe care le-am prezentat, fara un studiu riguros si obiectiv", acuza Jose Luis Guerra, vicepresedinte al Federatiei spaniole a hotelierilor.

El sustine ca barurile si restaurantele au fost afectate puternic de criza economica, acumuland 31 de luni de scadere a vanzarilor. Potrivit acestuia, legea va antrena o noua scadere de 5% a veniturilor restaurantelor, de 10% pentru baruri si de 15% pentru discoteci.

Spania va aplica "una dintre cele mai radicale legi anti-fumat din lume", spune si Dominic Brisby, presedintele societatii spaniole de tutun Altadis. "Este mai dura si decat in Irlanda, pentru ca acolo oamenii pot fuma afara, iar aici este interzis in unele cazuri".

Ministrul Sanatatii, Leire Pajin, argumenteaza insa ca legea este "o etapa decisiva pentru mentinerea sanatatii populatiei spaniole".

In Spania, tabagismul "activ" omoara in fiecare an aproximativ 53.000 de oameni, la care se adauga intre 1.500 si 3.000 de fumatori pasivi.


Citeste mai multe despre   


















9732 vizualizari

  • +27 (47 voturi)    
    pai (Joi, 30 decembrie 2010, 13:38)

    eu [anonim]

    corect... sa fumeze acasa cine are damblaua asta... pe cand si la noi. sunt satul sa merg in spatele unui fumator si sa ii suport tot fumul.. nu mai zic de cafenele unde spatiile pt nefumatori sunt cat o cabina telefonica...
    • -30 (42 voturi)    
      vezi de treaba ta (Joi, 30 decembrie 2010, 14:03)

      747 [utilizator] i-a raspuns lui eu

      ia-ti o masca de gaze daca nu-ti place. Eh, asta-i buna...
      • +23 (37 voturi)    
        Hai hai (Joi, 30 decembrie 2010, 14:29)

        Andu [anonim] i-a raspuns lui 747

        Fa-ti tu bar acasa daca nu-ti convine, lordule, din moment ce eu nu-ti trag tie bashini in nas, nu ma obliga sa-ti suport respiratia mirositoare!
        Abia astept sa se introduca si la noi o lege asemenatoare, deja nu mai pot merge nicaieri fara sa miros ulterior numai a fum.
    • +21 (27 voturi)    
      Poftim? (Joi, 30 decembrie 2010, 14:22)

      Elle [anonim] i-a raspuns lui eu

      Spaţii pentru nefumători? Unde? Eu nu cunosc astfel de cafenele în tot Braşovul. Dacă există cumva şansa să văd undeva "pentru nefumători", cu siguranţă există un zid invizibil care desparte cele două spaţii. Eventual, cazul "minunat" în care tai fumul cu cuţitul de la nefumători, că deh... au mai venit nişte clienţi şi domnul patrol ne-a spus să le permitem să stea aici.
    • -10 (20 voturi)    
      so? (Joi, 30 decembrie 2010, 16:09)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui eu

      Cine te obliga sa iti petreci timpul prin "cafenele"? Doar stie toata lumea ca alea sunt localuri pt. viciosi - stai acasa, cuminte, studiaza... fii cetatean responsabil... :-p
    • +11 (13 voturi)    
      Subscriu (Joi, 30 decembrie 2010, 16:21)

      sile [anonim] i-a raspuns lui eu

      Si eu sunt satul sa tot citesc pe net comentariile unora care stiu cum ar trebui sa traiasca ceilalti. Pe cand o lege sa ma protejeze si pe mine?
    • +3 (3 voturi)    
      Respect reciproc (Vineri, 31 decembrie 2010, 18:50)

      RT1961 [utilizator] i-a raspuns lui eu

      1. Fumatul in aer liber nu determina fumat pasiv, nociv, poate doar un miros pentru cei mai sensibili, ca multe alte mirosuri. Gazele masinilor sigur dau o concentratie mai toxica in orase. De acord cu interzicerea fumatului la locurile de joaca pt. copii, curtile scolilor, pentru a reduce contactul copiilor cu fumatul.
      2. Cred ca trebuie sa fie in orice loc public in primul rand spatii fara fumat, dar este nejustificat de intolerant sa interzici amenajarea spatiilor pentru fumatori, care nu i-ar afecta pe nefumatori.
      3. Cheltuielile marite ale sistemului medical cu fumatorii se acopera din accizele enorme aplicate tigarilor. Un fumator a unui pachet de tigari pe zi contribuie la aceste accize cu 200-300 lei pe luna.
      4. Grija statelor pt. sanatatea populatiei proprii nu se manifesta si la chimizarea tot mai mare a alimentatiei, poate mai dezastruasa pt. sanatate decat fumatul.
      5. Cei care se aproba de astfel de masuri extreme ar trebui sa se gandeasca cum ar fi daca li s-ar interzice obiceiuri care deranjeaza pe altii, ca de exemplu circulatia cu autoturismul personal (sa nu vorbim de motociclete zgomotoase).
  • +21 (27 voturi)    
    Foarte bine! (Joi, 30 decembrie 2010, 14:16)

    Ana [anonim]

    Foarte bine, felicitari spaniolilor! Dar nu doar in Spania si Irlanda este aceasta lege ci si in Franta, de doi ani deja. Unele baruri au falimentat, e drept, dar cele ramase nu sunt nici pe departe lipsite de clienti, asta pe de o parte, iar pe de alta de atunci pot si eu si altii ca mine sa intram intr-un bar sau alt loc public de acest fel, e mult mai agreabil... Chiar si fumatorii o recunosc uneori. Fumatul e interzis in TOATE spatiile publice, nu mai exista nici fumoare... Ii inteleg pe fumatori dar e spre binele lor, inclusiv al lor.
    • -1 (7 voturi)    
      Foarte bine! (Vineri, 31 decembrie 2010, 11:41)

      Dim [anonim] i-a raspuns lui Ana

      Mai Inchizitia lipseste!
    • +1 (1 vot)    
      Binele cu fortza? (Duminică, 2 ianuarie 2011, 15:32)

      Fumaciosul [anonim] i-a raspuns lui Ana

      Binele cu fortza nu exista. Fiecare e lier sa isi aleaga modul de viatza (mai mult sau mai putin toxic). E un fanatism sa interzici fumatul in toate spatiile publice. Chiar in Bucuresti am vazut destule baruri in care era interzis fumatul, dar erau amenajata spatii pentru fumatori. E atat de complicat sa mai faci o incapere de 2 pe 2 izolata de restul barului si in care sa mergi de cate ori ai chef de fumat? Pe cine ar deranja?
  • +16 (26 voturi)    
    Super! (Joi, 30 decembrie 2010, 14:27)

    Laurentiu [anonim]

    Si la noi ar trebui interzis fumatul in locurile de joaca ale copiilor. Sunt multi parinti inconstienti.
    Nu stiu pe ce se bazeaza cei care spun ca urmeaza o alta scadere de 5% din cauza acestei legi. Va fi ceva provizoriu, pâna se obisnuiesc fumatorii cu noile reguli. De fapt, se obisnuiesc sa-i respecte pe ceilalti.
    • -7 (19 voturi)    
      Respect? Uite un minusica... (Joi, 30 decembrie 2010, 15:30)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu

      Respectul e direct proportional cu educatia si bunul simt al fiecaruia. Faptul ca fumezi nu are nici o legatura cu respectul pe care il oferi si/sau primesti. Intelegi tinere?
      Sunt oameni care intreaba inainte de a fuma o tigara...si altii care o aprind direct.
      Hai ca nu e greu sa intelegi.
      Nu mai puneti toti oamenii la gramada...nu toti sunt la fel.
      • +1 (3 voturi)    
        Destul de corect, dar nu 100% (Vineri, 31 decembrie 2010, 12:07)

        Laurentiu [anonim] i-a raspuns lui bgd

        Numai la ultima propozitie gresesti. Nu-i pun pe toti la gramada. Crezi ca legea asta este data pentru cei care întreaba înainte de a-si aprinde tigara? Astia cred ca sunt extrem de rari. O astfel de lege este data pentru cei cu soricul gros.
        Doar faptul ca fumezi nu are, într-adevar, legatura cu respectul dat/primit. De acord. Cine a spus asta? Dar modul in care o faci / unde o faci cam are. Daca fumatorul îsi aprinde tigara in autobuz, înseamna ca nu-i respecta pe ceilalti. Si tocmai la asta se refera legea pomenita în articol: la locul in care se fumeaza.
  • +10 (18 voturi)    
    drept? care drept? (Joi, 30 decembrie 2010, 14:45)

    gf [anonim]

    Cand se vor naste copii cu tigara in gura voi lua in considerare ideea ca fumatorii au acest drept. Pana la urma, e decat un comportament, o alegere individuala, influentata de cele mai multe ori de imagini sau situatii straine (cinema, muzica si muzicieni, reclame, videoclipuri, gasti, etc) si nu trebuie in niciun fel sa atinga libertatea altuia de a alege sa nu fumeze sau sa inhaleze fum de tigara Fumatul in locuri publice este imoral si inuman, deoarece ataca sanatatea celor care nu gasesc nicio placere/satisfactie in fumat. Ataci sanatatea, ataci viata. Fiind un obicei legat de placere, dar extrem de nociv, trrebuie tinut in afara spatiului public, fara explicatii. Fumatorii pot avea libertatea de a fuma, nu si dreptul. Nefumatorii trebuie sa aiba libertatea de a nu fuma, nu sa fie obligati sa fumeze pasiv. E simplu! Sa nu mai vorbim de faptul ca s-a terminat cu vrajeala taxelor la buget: Cheltuielile de la buget, cauzate de efectele fumatului, depasesc infinit acele venituri din taxe si impozite. Statele nu mai au interesul de a-i proteja pe producatori si deci pe fumatori. Iar e simplu!
    • -2 (8 voturi)    
      sigurrr... (Joi, 30 decembrie 2010, 16:12)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui gf

      copiii cand se nasc nici la olitza nu fac - nu mai vorbesc ca, pe la 1 anisor, pun mana pe orice lucru si il iau de parca ar fi al lor... >:
      Io zic sa facem toti precum copiii nou-nascuti! :-p
  • +12 (16 voturi)    
    Funny! (Joi, 30 decembrie 2010, 14:47)

    Daniel [anonim]

    Ca nefumator nu pot decat sa aplaud o astfel de legislatie. Ca fost fumator (m-am lasat de vreo 16 sau 17 ani) nu pot decat sa-i deplang pe fumatori.

    Intrebarea este, insa, alta: daca se preocupa atat de mlt de sanatatea noastra, de ce nu interzic total productia de tigarete? Sa inchida fabricile, de azi pe maine. Cei 10.000 de muncitori nu nu cred ca ar fi o problema atat de mare! Sau ... de ce nu interzic total productia de alcool sintetizat (productie industriala)? La fel, inchidem toate fabricile de "vin" sau "bere" sau "whisky" - bauturi foarte departe de ceea ce erau ele initial. Sa ne intoarce la vinul din gospodarie, la distilatul (palinca, vodca, vinars) facut la marginea satului ... la tutunul uscat pe sura si fumat in pipa (eu tot nu m-as reapuca de fumat!) ... Ipocrizia guvernelor in forme avansate! :) :))
    • +4 (6 voturi)    
      De acord (Joi, 30 decembrie 2010, 15:55)

      AntonH [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

      Sunt absolut si total de acord cu tine. Daca se considera ca e asa nociv sa se interzica comercializarea tigarilor (btw, sunt fumator). Dar nu. Guvernele prefera sa incaseze taxele de pe comertul cu tutun si sa nu fie nevoite sa plateasca tratamentul. Pana una alta, din cate stiu in pretul tigarilor este "inclusa" si "asigurarea medicala".
      • +3 (5 voturi)    
        Masura de protectie a nefumatorilor (Vineri, 31 decembrie 2010, 1:50)

        Rollo Tomasi [anonim] i-a raspuns lui AntonH

        Este o masura de protectie a nefumatorilor, in rest fiecare poate fuma, dar nu in baruri
    • -1 (3 voturi)    
      inainte sa aplauzi... nu incurca merele cu perele (Vineri, 31 decembrie 2010, 11:46)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

      Nu exista o frecventa sau o cantitate pentru care fumatul sa nu fie daunator sanatatii.

      Cu alcoolul, totul depinde de frecventa si de cantitate. Consumat moderat (la fel ca sarea, sau zaharul), alcoolul este transformat de corp in energie fara a fi daunator sanatatii.
  • +5 (13 voturi)    
    Felicitari (Joi, 30 decembrie 2010, 14:54)

    cosmin [anonim]

    Foarte buna initiativa. Sper sa ajunga si in Romania !!!
  • +2 (12 voturi)    
    mai MirceaA (Joi, 30 decembrie 2010, 14:55)

    sebastian [anonim]

    nesimtiti sunt aia care fumeaza fara sa se uite in jur daca afecteaza vre-un nefumator. Pe strada exista un trotuar, daca tu mergi cu tigara in colturi gurii fii sigur ca toata latimea trotuarului e imbacsita. Eu am un coleg care fumeaza si ma afecteaza destul de tare.... dar se pare ca il doare in cot ca cei de langa el nu sunt fumatori.. Daca vrei sa fumezi.. du-te frate intr-un loc retras sau la tine in casa fara sa ii afectezi pe ceilalti colocatari.. si fumeaza cat poftesti
  • -1 (19 voturi)    
    treptat se ingradesc si alte libertati (Joi, 30 decembrie 2010, 14:57)

    Victor [anonim]

    Adevarata miza este supunerea omenilor.
    Interzicerea fumatului este un pretext umanitar pentru introducerea altor prevederi mult mai restrictive.

    Nu sunt fumator, nu suport fumul dar consider ca oamenii dependenti de tutun trebuie respectati iar societatea trebuie sa le creeze locuri in care sa se simta si ei bine.

    Trebuie sa exista baruri speciale, pentru fumatori si toti cei care intra sa stie ce riscuri isi asuma.
  • -1 (13 voturi)    
    E bine (Joi, 30 decembrie 2010, 15:09)

    Florin [anonim]

    E bine. Vom putea intra cu copilul in mai multe restaurante / cafenele.
    In cazul discotecilor/club-urilor, insa, sunt un pic mai sceptic - problema numarul unu este ca atunci cand clubul este nefumator, in club/discoteca se instaureaza un miros de transpiratie + alcool.
    Personal, prefer sa fie fum de tigara si nebunie in club, decat miros de transpiratie.
    Partea buna este ca , fiind fumator, voi putea fuma mai rar atunci cand sunt in club , respectiv, fiecare tigara este mult mai apreciata decat "sudatul" tigarilor una dupa alta, cum se intampla atunci cand bei in club.
    • +3 (9 voturi)    
      transpiratie si fum (Joi, 30 decembrie 2010, 15:16)

      gf [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Fumul nu inhiba mirosul de transpiratie, ci il completeaza, ceea ce duce la un mix de mirosuri nu doar neplacute, ci si nocive.
      Cluburile pot si vor folosi deodoranti specifici, pentru a face suportabila transpiratia, asa ca asta nu-i o problema. Fumul insa te omoara, cu toate deodorantele din lume. Zau!
    • +4 (8 voturi)    
      asha, asha... (Joi, 30 decembrie 2010, 16:16)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Florin

      fumatorii sunt "rai", in schimb cei care isi cara copiii prin "restaurante / cafenele" sunt "buni" >:))
    • +2 (2 voturi)    
      cu copilul?! (Joi, 30 decembrie 2010, 22:06)

      Nea Ilie de la Sculărie [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Dragul moşului,
      Cu copilul nu ar trebui să intri în cafenele. Du-l la o cofetărie, sau la o patiserie, dar nu în cafenea. Ce-i drept, tu aminteşti şi despre restaurante, însă aici dă-mi voie să mă nedumiresc ce caută fumatul într-un loc în care principala aromă ar trebui s-o dea mâncarea...
      Cât despre fumat, dacă tot vrei să-l protejezi, mergeţi la un muzeu şi staţi acolo o zi întreagă. Apoi, pe seară, mergeţi să asistaţi la utopsia unuia care-a murit de cancer la plămân. Va fi educativ.
  • +6 (6 voturi)    
    Sunt curios (Joi, 30 decembrie 2010, 15:10)

    muciflenduri [anonim]

    Sunt curios cum se va pune in practica legea, spaniolii sunt totusi un popor latin, iar fumatul in baruri/restaurante e un fel de religie.
    In barurile din Madrid au obiceiul de a arunca pe jos gunoaiele (chistoace/hartii), in ideea ca un bar este mizerabil pentru ca este foarte popular.
  • -3 (9 voturi)    
    ciudat (Joi, 30 decembrie 2010, 15:27)

    chibitz [anonim]

    citesc in diferite articole ca Madridul ca oras e in stare de faliment, nici Spania ca tara nu o duce f. bine ....

    Nu cred ca asta era o problema atat de importanta pentru Spania ... cel putin in perioada asta.
  • +2 (8 voturi)    
    Felicitari (Joi, 30 decembrie 2010, 16:13)

    titi [anonim]

    Super, mai ales traba cu interzicerea fumatului in locuri pt copii. La noi sunt o gramada de nesimtiti si mai ales NESIMTITE (mame) care vin in parc cu puradeii de mana si cu tigara in coltul gurii.Imi vine sa le sting tigara pe fata, se poate? Imi interzice legea asa ceva? Sau poate sa ma bas in nasul copilului ei... Poate intelege mesajul.
    • -1 (11 voturi)    
      wow (Joi, 30 decembrie 2010, 17:24)

      wowboy [anonim] i-a raspuns lui titi

      cata prostie :))) Tu te auzi ce zici? Sa le stingi tigara pe fata? Sa te besi in nasul copilului? WOW!

      Cat pt restul:

      Sunt fumator, e optiunea mea. Nu as vrea sa oblig niciodata pe nimeni sa imi suporte viciul intr-un fel va dau dreptate aici, insa:

      - aici se incalca un drept, dreptul de a fuma. A restrictiona fumatul in zone unde ii poti afecta si pe altii e de inteles. NU e insa de inteles cand vreau sa deschid un bar special pt amaratii de fumatori care sunt dati afara de peste tot si sa nu pot face asta. Adica, orice as deschide, tre sa fie pt nefumatori :) In punctul asta s-a ajuns in multe tari civilizate si e groaznic sa nu ai dreptul sa fumezi decat la tine acasa.

      Pana la urma, dragi nefumatori, dc vreti voi neaparat acolo unde e LOCAL DE FUMATORI? Voi sunteti in stare sa mergeti la restaurante arabesti sa rugati lumea sa isi stinga narghileaua arabu ca deh ati intrat voi. Chiar nu intelegeti? Vreti sa va feriti de fum? Feriti-va de localuri stiute ca fumacioase. Simplu.

      Sunteti niste teroristi si se vede din reactiile voastre ce va bucura astfel de decizii(desi nu va afecteaza in nici un fel) sunt multi oameni care isi gasesc comfortul intr-o tigara si un pahar de whisky la bar la sf zilei dar voi vreti sa le luati si asta? Ca stiti voi mai bine pt noi. Cu ce drept domnilor? Eu nu vin unde sunteti voi nefumatorii si imi aprind o tigara ostentativ sa va suflu in ochi. Si nu exista dovada stiintifica acceptata la un peer-review cum ca fumatul pasiv e nociv. Doar presupuneri pe baza carora oameni ca voi fac campanii de fortare de opinii. Voua nu va place fumatul, deci nimeni sa nu-l faca. Sau eventual sa se mute la munte singur si sa fumeze.

      Solutii de idioti
      • +2 (6 voturi)    
        boy still a boy (Joi, 30 decembrie 2010, 23:18)

        rania [anonim] i-a raspuns lui wowboy

        dreptul tau de a fuma vine cu obligatia de a nu ingradi dreptul altuia de a respira aer curat si de a nu face cancer la plamani sau altceva din cauza ta si a celor ca tine. stau in Irlanda si desi decizia de a interzice fumatul a fost contestata la inceput de cei care au pub-uri oamenii sunt civilizati si s-au adaptat foarte repede. cand vin in tara este primul lucru pe care il remarc: cei ca tine care otravesc aerul pe care il respir si lipsa voastra de respect fata de ceilalti. doar pentru ca nu imi sufli fumul in fata nu te face mai civilizat.ca sa ma exprim mai plastic e ca si cum ai imprastia un miros greu de transpiratie sau altceva(nu pot sa scriu ca m-ar bana) in jurul tau si pe urma ai sari cu explicatia ca e natural.cu diferenta ca fumul e daunator si pentru altii nu numai pentru tine. am o gramada de prieteni fumatori aici. cand iesim undeva nu le este greu sa mearga afara cat trebuie sa fumeze tigara. din partea mea fumatorii pot sa fumeze cat vor in casa lor si in spatiile destinate lor atata timp cat fumul nu ajunge in aerul respirat de cei nefumatori.(ideea de a se duce la munte singur sa fumeze nu e rea) ;) nu poti sa pretinzi respect de la altii daca tu nu respecti la randul tau.
        • 0 (8 voturi)    
          Lasa condescendenta (Vineri, 31 decembrie 2010, 0:04)

          wowboy [anonim] i-a raspuns lui rania

          Nu te prinde. Si lasa fumurile cand vorbesti cu mine. Boy still a boy? De unde ma cunosti tu omule? Esti tu capabil din 2 paragrafe sa ma caracterizezi asa sigur? Revino-ti.

          In alta ordine de idei, intelegi fix ce vrei tu sa intelegi din ce scriu. O sa mai incerc o data, poate - poate:

          1) NU oblig pe nimeni niciodata sa imi suporte fumul. Si nici n-am zis ca gasesc asa ceva normal deci aberezi.

          2) A impune orice idee e nazism domnule. Poti impune sa exista localuri separate de fumatori daca vrei, n-am nimic impotriva. Dar a nu exista nici un local de fumatori si a fi interzis sa deschizi asa ceva e ca si cum nefumatorii calca in picioare drepturile noastre. Si asta fac. Inteleg sa nu fumam unde veniti voi, dar lasati-ne sa avem carciumile noastre unde sa fumam. Insa voi aici veniti cu argumentul "si daca vrem sa venim si noi acolo? tre sa va suportam fumul?". Nu. Tre sa intelegeti ca acel local a fost creat special pt amaratii ce sunt alungati din toate celelalte locuri publice si ca puteti dormi bine si fara sa le luati bucuria altora.

          3) Esti un ipocrit. Traiesti intr-o lume atat de poluata din atatea surse, dar tu in maretia ta crezi ca fumul emanat de o tigara pe strada(in spatiu deschis, ditamai atmosfera deasupra) iti jeneaza plamanul. De ce nu te documentezi inainte sa cazi in penibil?

          4) Nici eu nu mai traiesc in romania si respect legea aici unde sunt si nu fumez in restaurante, baruri. Pe de alta parte, nici in discoteci de ex nu e voie (ce aberatie). Absolut deloc. Dar absolut toata lumea fumeaza. Si nu sunt in Uganda sunt in Germania ca sa nu iti bati capul. Si stii de ce? Pt ca alternativele ar fi: a) Sa iesi transpirat din club la -10 grade afara sa fumezi si sa faci o pneumonie b) sa te abtii sa fumezi si sa nu te simti bine.

          5) Nu exista nici o dovada stiintifica GENERAL acceptata cum ca fumatul pasiv e daunator. Ne ingraditi drepturile pe lucruri inca in studiu.

          Tirani :)
          • +1 (3 voturi)    
            dovezi stiintifice (Vineri, 31 decembrie 2010, 8:10)

            Adela [anonim] i-a raspuns lui wowboy

            Referitor la 5). Chiar daca nu ar exista, asa cum spui... stii, cand se interzice a se circula cu mai mult de 50km/ora in localitate, nu exista dovezi "stiintifice" ca am sa omor pe cineva. Si totusi, sunt amendata, doar pentru posibilitatea de a provoca un accident.
            Cam asa e si aici. Guvernul crede ca e riscant sa fumezi. Nu iti interzice nimeni sa o faci, dar platesti o "taxa".
          • -1 (1 vot)    
            mda... (Vineri, 31 decembrie 2010, 11:55)

            stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui wowboy

            Nici tu si nici nespalatii care umbla prin gunoaie, apoi urca in autobuz nu obligati pe nimeni sa va suporte. Tocmai ca-i obligati sa se dea jos din autobuz din cauza mirosului, sa iasa din restaurant din cauza mirosului, etc.
            • +2 (2 voturi)    
              controleaza-te omule (Vineri, 31 decembrie 2010, 14:35)

              wowboy [anonim] i-a raspuns lui stefan2008

              Tu procesezi un pic inainte sa dai drumul la astfel de mesaje pe web? Cu cata desconsiderare vorbesti de niste oameni amarati fara casa, "nespalatii care umbla prin gunoaie".

              Dovedesti exact ce incercam sa demonstrez: intoleranta extrema.

              Hai sa mai incerc o data:

              Pe mine de ex ma deranjeaza manelele la fel de tare cat te deranjeaza pe tine fumul. Daca ma duc intr-un local si urla manelele, pe principiul invocat de voi de a nu deranja pe altii, ar trebui sa se opreasca manelele cand intru eu nu? Cum nu? Nu isi strica toata lumea placerea ca a intrat unul care nu gusta placerea lor?

              Esti neatent la ce spun. Unicul meu deziderat a fost sa avem posibilitatea, noi nefumatorii, sa avem localuri speciale pt fumatori. Atat. Ai o problema cu asta? Si da, in cluburi si discoteci este necesar cel putin un hol special amenajat pt fumat sau un astfel de spatiu.
      • +2 (4 voturi)    
        boy still a boy (Joi, 30 decembrie 2010, 23:54)

        rania [anonim] i-a raspuns lui wowboy

        A! Am uitat sa intreb ce crezi despre drepturile celor care asculta muzica la maxim la ore nepotrivite si locuri nepotrivite fara cea mai mica urma de consideratie pentru ceilalti. esti recunoscator vecinului care iti cutremura peretii cu sound-ul lui exceptional?sau despre alte vicii si obiceiuri mai mult sau mai putin daunatoare?greu se invata democratia si respectul!
        • -1 (3 voturi)    
          Rania nu prea vrei sa pricepi (Vineri, 31 decembrie 2010, 1:34)

          gigi [anonim] i-a raspuns lui rania

          sau nu potzi...deh, fiecare e unic...fumator sau nefumator::)
      • +1 (3 voturi)    
        Solutia de bun simt... (Vineri, 31 decembrie 2010, 6:36)

        Baiazid [utilizator] i-a raspuns lui wowboy

        Auzi la el "nu exista dovada stiintifica acceptata la un peer-review cum ca fumatul pasiv e nociv"... de pe ce planeta vii domnule? Nu trebuie sa ai IQ mai mare ca un caine sa intelegi ca fumul pe care il dai afara cand fumezi este extrem de toxic. Organsimul tau poate s-a adaptat la lipsa de inteligenta evidenta si de aceea poate suporta mai bine otravurile din tigara, insa altii nu sunt atat de antrenati.

        Solutia e una singura- trezeste-te din somnul cel de moarte, da-ti seama ca te omori singur si nu o mai fa cat timp nu e prea tarziu. Dar daca cu adevarat nu intelegi ce am zis mai sus ai si o alternativa - inchide-te singur undeva si fumeaza-te linistit. Sa traiesti bine!
  • +1 (7 voturi)    
    Felicitari (Joi, 30 decembrie 2010, 17:37)

    Tic Tac [utilizator]

    Felicitari guvernului spaniol pt aceasta decizie... sunt de cateva luni in italia care are aceasta lege si pot spune ca pot sa vad o diferenta benefica....
  • 0 (6 voturi)    
    nu neapărat la subiect... (Joi, 30 decembrie 2010, 17:57)

    Un fumător paşnic [anonim]

    Observ, amuzat, că majoritatea comentariilor vin de la nefumători.
    Dacă mi se permite o glumă, poate că ar trebui şi ei să-şi găsească o alternativă la ţigară, că prea le lipseşte ceva... şi nu cred că fumătorii se fac vinovaţi de lipsa/ lipsurile lor. Aşa că get a wife, a job, a Coke or whatevă...

    Cât despre ce e corect şi ce nu e corect: ţinând cont de libertăţile individuale care în mod normal se aplică TUTUROR - nu doar fumătorilor, nu doar nefumătorilor - ar trebui să se ajungă la un consens de genul 50-50, nu fumatul interzis în toate vagoanele sau spaţii pentru fumători lipsite de ventilaţie, astfel încât aerisirea să se facă pe la nefumători. Ca să dau doar două exemple de NERESPECTARE A LEGII, nu a drepturilor ne/fumătorilor.

    Tot daţi din gură, în loc să fiţi mai solidari.
    Dar spune-mi tu, nefumătorule, părinţii tăi nu fumează? Prietenii tăi nu fumează? Nu mai vorbeşti cu o persoană fiindcă e fumătoare??
    Aceleaşi întrebări adresate şi fumătorilor, în oglindă: vă convine să vă fie respectat "dreptul la libertate"? Atunci respectaţi şi dreptul celorlalţi la aceeaşi idee de libertate.

    Învăţaţi să vă respectaţi mai întâi ca oameni. Şi încă o dată cuvântul magic: fiţi solidari. Asta înseamnă să vă înţelegeţi şi să vă ajutaţi reciproc, nu să vă condamnaţi la infinit.

    An Nou fericit, cu sau fără fumuri
    • -1 (5 voturi)    
      Evident... (Vineri, 31 decembrie 2010, 6:50)

      Baiazid [utilizator] i-a raspuns lui Un fumător paşnic

      Normal ca noi nefumatorii scriem aici cel mai mult, doar noi suntem afectati! Iar tu nu prea stii ce inseamna libertate prietene... Cand esti liber nu afectezi libertatea altuia inclusiv cea de a RESPIRA aer fara fum de tigara profund nociv. Iar legea asta trebuie introdusa pentru ca dupa cum observi uitandu-te in oglinda am ajuns atat de jos incat noi suntem cei mai mari dusmani ai nostri. Daca am fi destul de inteligenti si am avea bun simt nu ar fi nevoie de legi, bunul simt ne-ar proteja in mod natural. Spre exemplu intr-o asemenea situatie orice om si-ar da rapid seama cata prostie rezida in faptul de a munci pentru bani si a-ti lua cu ei tigari ca sa te otravesti dupa aceea singur. Si da, faptul ca o persoana fumeaza spune multe despre ea : ori e slaba in fata viciului ori e extrem de ingamfata si manifesta o vadita stare de prostie si ignoranta.
      • +1 (1 vot)    
        mulţumesc pentru subînţelesuri (Vineri, 31 decembrie 2010, 15:25)

        un fumător paşnic [anonim] i-a raspuns lui Baiazid

        "Normal ca noi nefumatorii scriem aici cel mai mult, doar noi suntem afectati!" - o lege împotriva fumatului nu doar pe voi vă afectează.
        Despre discuţiile pe marginea "libertăţii" şi a ceea ce presupune ea... ştii, prietene, la o adică, eşti liber să-ţi omori copilul, dacă ţii neapărat să îmi demonstrezi că vorbesc prostii.
        "Cand esti liber nu afectezi libertatea altuia inclusiv cea de a RESPIRA aer fara fum de tigara profund nociv." - din nou, dacă am chef, nu mă spăl pe dinţi o săptămână şi îi intoxic pe toţi din jurul meu... şi fără ţigară.
        Apoi, îţi mulţumesc pentru o caracterizare atât de... obiectivă? Cred că totuşi vorbeai DESPRE TINE, căci eu nu mă consider nici "ajuns atât de jos", nici propriul duşman (apropo, aici îţi lipseşte conexiunea logică - "am ajuns atât de jos" "încât noi suntem cei mai mari duşmani ai noştri" - da' ce, dacă am, pardon, ai fi mai sus, ar dispărea noţiunea de propriu duşman???)
        Apoi, într-adevăr, bunul simţ e valoros, dar uită-te puţin la cuvintele tale - mie nu-mi prea dai dovadă de bun-simţ jignind gratuit. Nu spun că eu aş fi mai bun, dar cred că sunt ceva mai sincer.
        "Spre exemplu intr-o asemenea situatie orice om si-ar da rapid seama cata prostie rezida in faptul de a munci pentru bani si a-ti lua cu ei tigari ca sa te otravesti dupa aceea singur." - Care e treaba ta în felul în care îşi cheltuie ALŢII banii? Şi nu te supăra, că tu consideri asta o prostie, e părerea ta, îndreptăţită sau nu. La fel de bine pot spune şi eu că e o prostie să scrii comentarii virtuale, căci îţi pierzi timpul. Bine-nţeles, critică aplicabilă tuturor, inclusiv mie.
        "Si da, faptul ca o persoana fumeaza spune multe despre ea : ori e slaba in fata viciului ori e extrem de ingamfata si manifesta o vadita stare de prostie si ignoranta." - Tare închis la minte trebuie să mai fii ca să emani asemenea "adevăruri"... demonstrate ştiinţific, nu?
      • +1 (1 vot)    
        şi să nu uit (Vineri, 31 decembrie 2010, 15:27)

        un fumător paşnic [anonim] i-a raspuns lui Baiazid

        ...Ce-am spus legat de frustrările nefumătorilor se pare că rămâne valabil, cel puţin din tonul pe care l-ai adoptat.

        Cum spuneam,
        An Nou fericit, cu sau fără fumuri
  • +1 (7 voturi)    
    Foooaaarte bine! (Joi, 30 decembrie 2010, 19:43)

    Eu [anonim]

    Dom'le, sotul meu e fumator. Da' si eu sunt idioata ca-l lasa sa arda si banii mei, ca avem cont comun. Si cum ziceam, colegul meu de pat fumeaza de stinge dar...NU in casa. In Canada nu se fumeaza in restaurant, bar, cafenea etc. Si legea spune ca daca iti vine a 'bea tiutiun' tre sa o faci la o distanta mai mare de 5 metri de usa!!! Daca vrei sa fii respectat, respecta!!! Eu nu-ti scund brichetele, tigarile sau pipa, nici tu nu ma pufai... Du-te, neica, in locuri amenajate pentru fumatori. Imbiba-te cat mai mult decat poti cu putoare de mahorca, nu-ti pune hainele in langa ale mele, nu le pune in dulap si nu mi le da la spalat. Eu merg in locuri pentru nefumatori, matale du-te la cele pentru fumatori. Asa-i ca-i echitabil!!! Ce atatea fasoane... Ce naiba, toti ne-am nascut ca sa respiram! Ca tu, fumatorule, vrei sa-ti inegresti plamanii si sa-ti distrugi sanatatea, noroc bun sa ai cu asta. Nu ma forta si pe mine!!! Hai succese!
  • 0 (6 voturi)    
    Sa fumati bine. (Vineri, 31 decembrie 2010, 5:26)

    semaca [anonim]

    Tare curios sunt cati nefumatori, dusmani inversunati ai fumatului pasiv, au abandonat masina personala in favoarea bicicletei ...restul e bla bla bla.
    • 0 (0 voturi)    
      Happy new year (Vineri, 31 decembrie 2010, 19:22)

      paraipan [utilizator] i-a raspuns lui semaca

      Imi pare rau ca mica mea observatie a starnit atatea sentimente negative. Sa traiti bine, in cazul asta. La multi ani ! :)
  • 0 (4 voturi)    
    Felicitari din nou (Vineri, 31 decembrie 2010, 6:43)

    Baiazid [utilizator]

    Minunata initiativa, consider ca este o situatie in care interventia statului e perfect justificata. IQ-ul general a scazut atat de mult inca oamenii nu-si mai dau seama cand isi fac rau singuri - putem considera asta ca un fel de epidemie de prostie in masa. Cei care inca fumeaza si nu-si pun serios intrebarea "eu de ce ma omor singur cu tigara" este necesar sa observe ca si alti oameni bolnavi stau cu totii in acelasi loc, departe de cei sanatosi. Evident deci ca e si normal sa fie interzis fumatul in orice loc pe unde trece un om sanatos si intreg la cap. Vrei sa fumezi si sa te omori singur? Iti este permis dar fa-o la tine acasa cu usa inchisa. Totusi mai bine trezeste-te si renunta la fumat.
    • -3 (5 voturi)    
      Dumnezeu sa-i lumineze si pe romani. (Vineri, 31 decembrie 2010, 10:47)

      letitia [anonim] i-a raspuns lui Baiazid

      M-as bucura mult sa avem si noi ,romanii lege contra fumatului asa cum au spaniolii.Legea sa se respecte si cine o calca sa fie aspru pedepsit cu amenzi usturatoare si cu munca voluntara in favoarea societatii.Dumnezeu vrea ca trupurile noastre sa fie curate si sanatoase.El stie mai bine ce-i bun pentru om,fiindca El e Creatorul omului.
      • +3 (3 voturi)    
        Ti-a zis tie? (Vineri, 31 decembrie 2010, 14:26)

        wowboy [anonim] i-a raspuns lui letitia

        Lasa propaganda crestina nu fiecare topic din lume e un loc in care sa invoci creatorul si vointa lui si in nici un caz ca argument.
      • +1 (1 vot)    
        Legea exista in Romania (Duminică, 2 ianuarie 2011, 9:56)

        domino [anonim] i-a raspuns lui letitia

        de la sfarsitul anilor 90. Problema este ca toate institutiile trebuie sa amenajeze spatii cu ...aer conditionat pentru fumatori. De aceea nu se aplica.
        Lasati inversunarea asta, ca o sa va loveasca si pe voi in curand. Ce-o sa mai plangeti ca vi se incalca "libertatile". Asa se strange cureua in jurul vostru, si nici macar nu va dati seama.
  • +1 (1 vot)    
    de la fata locului (Vineri, 31 decembrie 2010, 17:56)

    mark9 [anonim]

    1. Spania a incercat sa aprobe o lege anti-fumat acum vreo 4-5 ani, insa proprietarii barurilor cu o suprafata < 50mp au putut decide daca se poate sau nu sa fumeze. Tipul asta de bar este cel mai frecvent (in special mici afaceri de familie). Se zice ca in Madrid sunt mai multe baruri decat in toata Belgia.
    Restaurantele cu o suprafata mai mare au fost obligate sa amenajeze spatii pentru nefumatori. Patronii acestor restaurante protesteaza acum pentru ca inca nu si-au recuperat investitia facuta pentru reamenajare.

    2. citeam astazi in ziar, ca se estimeaza vreo 3mil. de fumatori care se vor lasa.

    3. fumatul nu va fi interzis pe strada sau pe terasele barurilor / restaurantelor. pe stadion (in locurile descoperite) se va putea fuma in continuare (o mare traditie sa fumezi trabuc pe toata durata unui meci).

    4. la inceputul lui decembrie a avut loc o noua marire a accizelor pentru tutun. pretul tutunului varsat (ce fumez eu) a crescut de la 2.60€ la 3.65€.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version