Barbatii japonezi, cunoscuti pentru orele lungi petrecute la munca, lucreaza in prezent cu o ora mai putin decat o faceau in 2000, potrivit rezultatelor unui studiu dat publicitatii sambata si preluat de AFP. Studiul indica faptul ca, in conditiile de criza economica, barbatii prefera acum sa-si petreaca timpul acasa, navigand pe Internet, decat sa mearga in baruri sau cluburi.

Jiji Press a precizat, citand studiul la care au participat 400 de angajati din companii, ca barbatii japonezi lucreaza in medie opt ore si 39 de minute, ceea ce reprezinta cu o ora mai putin decat o faceau in 2000.

In timpul lor liber, angajatii petrec in medie sapte ore si 59 de minute pe saptamana navigand pe Internet sua verificandu-si posta electronica.

Intr-o ancheta similara, desfasurata in 2000, privitul la televizor era principala activitate in timpul liber, japonezii petrecand sapte ore si 52 de minute in fata ecranului TV.

Studiul indica faptul ca angajatii barbati ies tot mai rar in baruri si cafenele, media actuala fiind de doar doua ore si 25 de minute pe saptamana. In 1990, un angajat isi petrecea in baruri sapte ore si 52 de minute pe saptamana.

AFP precizeaza ca participantii la studiul citat de Jiji Press au intre 20 si 50 de ani.