Asteroizii care contin apa inghetata reprezinta un fenomen comun

de R.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 9 octombrie 2010, 18:12 Actualitate | Internaţional

Prezenta apei inghetate pe asteroizi ar putea fi un fenomen mult mai comun decat se credea anterior, potrivit celor mai recente cercetari, alimentand astfel teoria potrivit careia aceste corpuri ceresti au adus pe Pamant ingredientele esentiale ale vietii, relateaza The Daily Telegraph, in editia electronica.

Apa inghetata si molecule organice care ajuta la formarea bazelor vietii au fost descoperite de astronomi pe un al doilea asteroid, denumit 65 Cybele.

Anuntul a fost facut la o intalnire a oamenilor de stiinta care a avut loc in Pasadena, unde cercetatorii au afirmat ca prezenta apei inghetate sustine teoria ca viata pe Pamant a fost adusa din spatiu.

Astronomii au facut o descoperire similara in aprilie 2010, cand au obtinut primele dovezi ale prezentei ghetii pe un asteroid denumit 24 Themis.

Ambele corpuri ceresti au fost descoperite in centura de asteroizi situata intre Marte si Jupiter.

"Aceasta descoperire sugereaza ca aceasta regiune din sistemul nostru solar contine mai multa apa inghetata decat se anticipa", a explicat profesorul Humberto Campins, astronom la University of Central Florida si care a condus studiile.

"Sustine teoria ca asteroizii au lovit Pamantul si au adus aici apa si caramizile esentiale ale vietii", a adaugat el.

STIINTA CONFIRMA GENEZA (Sâmbătă, 9 octombrie 2010, 19:57)

Marduk [anonim]

- Un satelit al planetei Nibiru a despicat-o pe Tiamat (planeta foarte bogata in apa - "Monstrul apos") jumatate formand “Cerul“, centura de asteroizi dintre Marte si Jupiter, din cealalta jumatate formandu-se Pamantul cu o orbita independenta... Secretele Antarcticii – fragmente ale unei planete disparute... Element esenţial vieţii, descoperit într-o cometă... Un mister al Bibliei: ce stea lumina Pământul înaintea Soarelui?:
    Blasfemie (Sâmbătă, 9 octombrie 2010, 20:04)

drak latinu [utilizator]

Oamenii crestini au fost facuti din coasta lu adam si eva ba . Restul nu stiu ;)
    atâta apă? (Sâmbătă, 9 octombrie 2010, 20:06)

nelămurire [anonim]

nu cunosc nimic în acest domeniu - aşa că întrebarea mea ar putea părea stupidă, şi îmi cer scuze. dar cum ar fi putut asteroizii să aducă atâta apă/ gheaţă câtă a ajuns să se găsească pe Pământ? de câţi asteroizi, recte: de cât timp ar fi fost nevoie?
      simplu (Duminică, 10 octombrie 2010, 1:50)

Lutu [anonim] i-a raspuns lui nelămurire

Ai avut vreodata curiozitatea sa te uiti la luna ? Observi ca a fost bombardata de asteroizi ? E plina de cratere uriase ca confirma asta. Chiar cu ochiul liber poti sa vezi un crater imens al lunii. Este imposibil ca pamantul sa nu fi fost la fel de bombardat de asteroizi ca si luna :)
        asta stiu si eu :) (Duminică, 10 octombrie 2010, 14:21)

nelamurire [anonim] i-a raspuns lui Lutu

intrebam numai daca asteroizii pot fi sursa intregii cantitati de apa de pe pamant, cum se spune in articol.