Prezenta apei inghetate pe asteroizi ar putea fi un fenomen mult mai comun decat se credea anterior, potrivit celor mai recente cercetari, alimentand astfel teoria potrivit careia aceste corpuri ceresti au adus pe Pamant ingredientele esentiale ale vietii, relateaza The Daily Telegraph, in editia electronica.

Apa inghetata si molecule organice care ajuta la formarea bazelor vietii au fost descoperite de astronomi pe un al doilea asteroid, denumit 65 Cybele.

Anuntul a fost facut la o intalnire a oamenilor de stiinta care a avut loc in Pasadena, unde cercetatorii au afirmat ca prezenta apei inghetate sustine teoria ca viata pe Pamant a fost adusa din spatiu.

Astronomii au facut o descoperire similara in aprilie 2010, cand au obtinut primele dovezi ale prezentei ghetii pe un asteroid denumit 24 Themis.

Ambele corpuri ceresti au fost descoperite in centura de asteroizi situata intre Marte si Jupiter.

"Aceasta descoperire sugereaza ca aceasta regiune din sistemul nostru solar contine mai multa apa inghetata decat se anticipa", a explicat profesorul Humberto Campins, astronom la University of Central Florida si care a condus studiile.

"Sustine teoria ca asteroizii au lovit Pamantul si au adus aici apa si caramizile esentiale ale vietii", a adaugat el.