Franta: Curtea Constitutionala a aprobat legea care interzice purtarea valului islamic

de A.N.     HotNews.ro
Joi, 7 octombrie 2010, 20:14 Actualitate | Internaţional


Burqa, interzisa si in Belgia
Foto: Reuters
Curtea Constitutionala din Franta a aprobat joi legea care interzice femeilor sa poarte in public valul islamic de tip burqa, ce le acopera intregul corp in afara de ochi si maini, transmite BBC. Documentul trecuse de Camera inferioara a Parlamentului francez in luna iulie, iar senatorii o adoptasera la mijlocul lunii septembrie.

Judecatorii au aprobat textul legii, cu o singura mentiune: el nu se va aplica in locurile publice de rugaciune, deoarece ar putea incalca astfel libertatea religioasa.

Legea ar putea intra in vigoare in sase luni, respectiv in primavara anului viitor. Documentul ar putea fi insa contestat la Curtea Europeana a Drepturilor Omului de la Strasbourg, precizeaza BBC.

Legea defineste spatiile publice, in mare, ca orice incinta sau teren deschis publicului larg, cum ar fi magazine, cinematografe, restaurante, piete, precum si cladiri guvernamentale. Presedintele Nicholas Sarkozy si sustinatorii sai au facut presiuni pentru adoptarea legii, in ciuda avertismentelor Consiliului de Stat care sustine ca legal ar putea fi imposibil sa fie impusa si aplicata o astfel  de interdictie.

Potrivit legii, pedeapsa pentru purtarea valului islamic este 150 de euro sau cursuri despre valorile cetateniei franceze. Totodata, oricine forteaza o alta persoana prin amenintari, violenta sau abuz de putere sa isi acopere chipul va fi inchis timp de un an si amendat cu 30.000 de euro.

Cei care se opun legii sustin ca numai aproximativ 2.000 de femei musulmane poarta niqab-ul, valul care acopera fata, sau burqa, costumul intreg care este prevazut cu o plasa in dreptul ochilor, din aproximativ 5 milioane de musulmani care locuiesc in Franta.

Franta a devenit astfel a doua tara europeana, dupa Belgia, care interzice burqa si niqab-ul.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















2601 vizualizari

  • -15 (23 voturi)    
    ridicol (Joi, 7 octombrie 2010, 20:38)

    daniel [anonim]

    Prostie mai mare decat asta nu am auzit.
    • -4 (12 voturi)    
      vor sa distraga atentia de la adev.probleme (Joi, 7 octombrie 2010, 21:38)

      dinu [anonim] i-a raspuns lui daniel

      inFranta si Belgia sunt greve de o amploare foarte mare , si politicienii interzic cearsaful femeilor musulmane....tara arde si baba se piaptana!!
      • +2 (6 voturi)    
        sigur ca da... (Joi, 7 octombrie 2010, 23:09)

        Kor [anonim] i-a raspuns lui dinu

        Intotdeauna trebuie ca cineva sa conteste o lege invocand "adevaratele probleme". Imigratia agresiva musulmana in Vest e o "adevarata problema". Pe langa criza, somaj, recesiune... dar ramane o problema. In plus, problema imigrantilor a fost o "adevarata problema" mai tot timpul, nu numia in perioade de criza economica.
    • +4 (10 voturi)    
      dekat kare? (Joi, 7 octombrie 2010, 22:39)

      Kor [anonim] i-a raspuns lui daniel

      Mai mare prostie decat ce? Decat o lege care interzice expres sa-ti ascunzi fatza in spatiul public din motive religioase? Toleranta religioasa are si ea o limita, si, in definitiv, Franta nu e o tara musulmana, e o tara care tine mult la separarea treburilor laice de cele religioase. Cui nu-i place, n-are decat sa nu se stabileasca in Franta, fie el musulman, budhist, shintoist, animist sau mai stiu eu ce. Fiecare dintre noi, cand intra intr-o tara straina, trebuie sa respecte legile de acolo. Nici mie nu-mi convine ca in Serbia sunt obligat sa circul cu maxumum 120km/h pe autostrada, sau sa-mi pun vesta reflectorizanta in Croatia cand cobor din masina, ziua in amiaza mare, din masina oprita pe un drum european sau national. In Arabia Saudita vei fi arestat daca scoti, pe strada, la vedere, o sticla de alcool. Si iti este interzis sa faci cadou unui cetatean saudit alcool. Asta e. Fiecare tara cu legile ei. Esti musulman emigrant in Franta? Si ce daca? Daca ai ajuns acolo, respecti legile Frantei. Nu-ti place, pleci. Simplu.
      • +1 (5 voturi)    
        deazcord (Vineri, 8 octombrie 2010, 6:50)

        daniel [anonim] i-a raspuns lui Kor

        Nu pot fi de acord cu tine.
        Spui ca Franta e o tara care separa religia de laic, atunci de ce prin metode politice interzicem ceva ce tine de religie? Restul, ce spui tu despre viteza legala in Serbia sau vesta reflectorizanta din Croatia nu au legatura decat cu siguranta rutiera si cu protectia ta si a celorlalti. Exista o viteza maxima legala pe strada ca sa diminuezi riscurile de a muri tu sau de a omori pe altii. Sau spui cumva ca purtarea burqa e o metoda de a omora oameni?
        In plus, daca un om vrea sa mearga cu o plasa de tantari pe cap... de ce sa aiba statul francez sau oricare altul ceva cu el? Doar ne consideram oameni deschisi la minte, nu "ingusti" ca musulmanii, asa-i? Iar idea de la final... "nu-ti convine, pleci" suna a prigoana. Si asta nu e bine.
        Si "pentru ca asa vrea Franta" nu e un argument.
          #showComment#showComment
    • +2 (6 voturi)    
      mergi... (Joi, 7 octombrie 2010, 23:59)

      bogo [anonim] i-a raspuns lui daniel

      in Emiratele Arabe Unite cu sotia sau prietena si las-o sa poarte "haine de vara" pe strada ca in Europa!
      Vezi ce se intampla!...mai bine nu!
  • +14 (24 voturi)    
    Bravo Franta! (Joi, 7 octombrie 2010, 20:41)

    Luk [utilizator]

    .
    • -2 (14 voturi)    
      bine (Joi, 7 octombrie 2010, 20:59)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui Luk

      te rog, explica de ce a procedat Franta bine :)
      • +3 (11 voturi)    
        inca o data... (Joi, 7 octombrie 2010, 22:49)

        Kor [anonim] i-a raspuns lui daniel

        Inca o data (sa ma scuze Luk ca raspund in numele lui)... iti zic eu de ce a procedat Franta bine: pentru ca asa vrea Franta. Nu-i convine musulmanului ultra-ortodox aciut in Hexagon? No problem - e liber sa emigreze din nou altundeva, unde obiceiurile sale barbare referitor la statutul inferior al femeii sunt acceptate. In Franta nu sunt, si cu asta basta. Probleme, gogule? :)

        Apropo? Cand te simti ultra-religios (nu cointeaza religia), tu si familia ta, cum de ti-a trecut prin minte sa emigreazi tocmai in Franta? Franta - o tara care tine enorm la separatia oricaror biserici si religii de stat. Nu vorbesc de tine, te rog sa nu te superi, dar e o intrebare generala, asa..
          #showComment
  • +8 (16 voturi)    
    Experienta mea (Joi, 7 octombrie 2010, 20:52)

    Vizitiul [utilizator]

    Printre experientele mele cu burci, se numara una foarte urata, la restaurantul unui hotel de 5 stele, la 2 mese mai incolo de masa mea se aflau femei cu burcă de-asta pe ele.

    Băi! Puțea de mori (de la distanta aia!) A trebui sa ma abtin din respirat, sa ma dau din "colt in colt", plus ca nu imi venea sa cred. Deci mirosul era unul de super transpiratie de nespalatura (transpiratie normala + transpiratie de pe haine nespalate) + imbibatura cu un parfum (cred ca o fi pus juma de sticla). Parfum de-ala de "profesoara" daca stiti ce zic :) A trebuit efectiv sa cer nota si sa o tai de acolo.

    Asta se intampla intr-o tara tropicala, deci probabil o fi purtat asa toata ziua.

    Pentru carcotasi: M-am mirosit intai, nu era de la mine :P
    • +1 (1 vot)    
      subscriu (Vineri, 8 octombrie 2010, 0:10)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

      asa este...si de ceva vreme incoace e ceva normal in tarile "calde"..."mai bine o haina descusuta decat imputita"!
    • +1 (1 vot)    
      Minusuri (Vineri, 8 octombrie 2010, 10:05)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

      Multumesc pentru minusuri, de parca a fost vina mea :) Tare!

      De fapt asa este, nasul meu a fost de vina, ca daca nu aveam nas, nu puteam sa simt mirosul si deci nu scriam comentariul asta, da!
  • +7 (11 voturi)    
    Unde-i (Joi, 7 octombrie 2010, 20:53)

    HESS [anonim]

    Baba aia care tot urla despre drepturiile tiganiilor expulzati de Sarko.?Unde sant ONG-uriile cu drepturiile omului.?Unde sant demnitarii celorlalte tari care erau bulversati de politica lui Sarko?
  • +2 (6 voturi)    
    nu schimbati macar tara? (Joi, 7 octombrie 2010, 21:07)

    telecomanda [anonim]

    ati scris de zeci de ori aceeasi stire... trebuie sa invatam drumul unei legi prin organismele franceze de legiferare? avand in vedere ca franta este unul dintre cele mai birocratice state, probabil ca o sa mai gasiti inca 20 de articole care sa ne informeze despre odiseea acestei legi atat de vitale pentru digestia noastra la cina.
  • +5 (7 voturi)    
    sa moara mustaciosii (Joi, 7 octombrie 2010, 21:11)

    ali baba [anonim]

    de gelozie.
    aia's in stare sa nu le mai lasea afar' din casa.
  • +3 (13 voturi)    
    Dr. Laila Al-Marayati & Prof. Omid Safi (Joi, 7 octombrie 2010, 21:13)

    Eneas [anonim]

    Nu ati fost invitati si nu va a chemat nimeni in Europa!
    ati profitat de dreptul de azil si de adapost pentru cei care doreau sa castige bani ,necum libertatea constiintei sau sa le fie respectate drepturile omului ! bani ati castigat ,dar, ca paduchele care se umfla si iese pe spranceana ,vreti acum sa terorizati crestinii care v-au acceptat mizeria morala, printro constumatie de Halloween !! deci ,nu sunteti doriti,sunteti tolerati si cea mai buna alegere este sa va intoarceti acolo de unde veniti sau sa va schimbati!bine va fac francezii....
    • -1 (5 voturi)    
      burqa nu poarta nici 0,1% dintre imigranti... (Joi, 7 octombrie 2010, 21:49)

      ... [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      burqa nu poarta nici 0,1% dintre imigrantii musulmani. tam-tam-ul pe aceasta lege se refera exclusiv la spaima occidentala de imigranti, iar nu la cele cateva tipe care poarta asa ceva.
      iar daca nimeni nu i-a invitat sau nu i-a chemat in Europa (ma rog, exista si aici posibile obiectii - forta de munca invitata de francezi in urma cu cateva decenii, de pilda), totusi cineva i-a gonit in Europa. iar acel cineva este bun prieten cu Europa, si lui ar trebui sa-i ceara socoteala francezii, iar nu unei amarate de panze.
      da, legea este cat se poate de rezonabila - mai putin partea cu valorile cetateniei franceze - francezii au insisi o istorie indelungata in ale indoctrinarii - dar sa faci din ea un stindard al unei lupte absurde?
  • 0 (6 voturi)    
    Cand interzice bulibasele (Joi, 7 octombrie 2010, 21:30)

    Vladi [anonim]

    La noi in tara se vorbeste putin despre presiunea si rolul nefast al tiganilor batrani asupra tinerelor tiganci, le obliga si forteaza sa poarte fusta creata. Care este diferenta intre burka si fusta creata?
    • -1 (5 voturi)    
      o fusta e o fusta (Joi, 7 octombrie 2010, 23:01)

      Kor [anonim] i-a raspuns lui Vladi

      pe cand o burka e o burka: iti acopera fatza. Oamenii comunica, se recunosc si schimba mesaje folosindu-se, in mare parte, de expresia faciala. Ne recunoastem, unii pe altii, in principal privindu-ne fatza. Dar sub o burka poate fi orice, pana si o maimutza, nu?

      O fusta creata e tot o fusta, doar ca e creata, nu? Te-a impiedica vreodata o fusta sa comunci cu posesorul/posesoarea ei?
  • +5 (11 voturi)    
    caz autentic (Joi, 7 octombrie 2010, 21:33)

    adrian88000 [utilizator]

    In U.S.A. se prezinta o musulmana infasurata in burqa la postul de politie de pe raza domiciliului cu solicitarea de a scoate permis auto. Pentru aceasta avea nevoie si de o fotografie tip. Ea scoate o fotografie in care era pozata cu burqa ! Politistiis-au stambat de ras si apoi au trimis-o la plimbare. Asta , mare scandal ca se incalca drepturile omului. Pana la urma a ramas cum era normal sa ramana. Dar ma gandesc , pana unde a ajuns tupeul acestora ce vin si vor sa impuna ei regulile intr-o tara care nu i-a chemat !?
    • -3 (7 voturi)    
      nu i-a chemat??? (Joi, 7 octombrie 2010, 21:54)

      ... [anonim] i-a raspuns lui adrian88000

      terminati, domne, cu "nu i-a chemat".
      burqa este un vesmant traditional afghan. religia musulmana l-a tolerat, la fel cum a tolerat tot felul de practici pre-musulmane - precum cele africane sau evreiesti cu circumcizia (iar aici cea feminina este foarte problematica), poligamia...
      iar daca in SUA exista imigranti afghani, oare are sens sa ne intrebam de ce nu au ramas "acasa" in Afghanistan?
    • +3 (3 voturi)    
      true (Joi, 7 octombrie 2010, 22:06)

      gheo [anonim] i-a raspuns lui adrian88000

      sunt de acord cu tine.
      mai mult de atat:
      ei isi impun regulile in tara lor, atunci cand strainii sunt pe teritoriul lor.
      europa si usa incearca sa fie mai catolici decat papa si sa modifice propriile credinte si obiceiuri dupa musulmani. mi se pare o imensa prostie si o lipsa de consideratie pentru cultura propriilor cetateni.
      cel mai corect este o lege a simetriei: daca occidentul este fortat sa se poarte in tarile musulmane dupa legile lor si musulmanii sa fie fortati ca in occident sa se poarte dupa legile locale.
      pe scurt, cand merg in Emirate respect regulile lor. cand vine unul de la ei la noi, sa le respecte pe ale noastre, ca vorba alora de la parazitii, pun cartus pe tzeava
  • +3 (7 voturi)    
    Foarte bine!!! (Joi, 7 octombrie 2010, 22:03)

    George [anonim]

    Decizia asta trebuie sa fie luata in intreaga Europa. Punct. Musulmanii sa faca bine sa respecte legile tarilor europene in care traiesc. Sa lase obscurantismul acolo de unde au plecat.
  • -3 (3 voturi)    
    vestimentatie (Joi, 7 octombrie 2010, 22:13)

    satanist [anonim]

    Dumnezeule, cati cretini! doar cretini.
    • +1 (5 voturi)    
      e primul articol... (Vineri, 8 octombrie 2010, 0:12)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui satanist

      ... la care postez intentionat ca sa-mi iau minusuri.

      Franta procedeaza gresit interzicandu-le cetatenilor sai sa-si practice religia.
      E ca si cum la noi s-ar da o lege ca e interzis sa porti cruciulita la lantisor (nu la lantzoi :) ), din cauza ca i s-a pus pata nu stiu cui.

      Daca argumentul principal e ca nu pot fi identificate de autoritati, atunci legea sa spuna doar ca sunt obligate sa-si arate chipul atunci cand comunica direct cu autoritatile statului.
      Daca argumentul principal e ca si-ar ascunde, pasamite, centura cu explozibili sub burqa, atunci legea sa ceara expres tuturor cetatenilor sa poarte haine mulate pe corp.

      Chiar sunt curios, e vreo lege in Franta care sa interzica in mod expres portul de cagule in spatiul public? Ma hazardez sa spun ca nu. Si atunci? Care-i diferenta?...
      • +3 (3 voturi)    
        care religie? (Vineri, 8 octombrie 2010, 8:27)

        Kor [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

        Portul burkai nu este obligatoriu la musulmani. Orice musulman iti va confirma faptul ca nicaieri in Coran nu se vorbeste despre obligativitatea acoperirii totale a fetzei de catre femei. E vorba mai degraba de un obicei local, venit probabil din zonele estice ale Afganistanului.

        Asadar, nimeni nu impiedica pe nimeni sa-si practice religia. Pe de o parte burka nu inseamna Islam. Pe de alta parte, intr-o tara laica ca Franta, religia se practica strict in spatiile destinate acestui scop: biserici, moschei, sinagogi, case de rugaciune.
      • +1 (1 vot)    
        pentru Bogdan (Vineri, 8 octombrie 2010, 12:09)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

        In dezbatera care a fost asupra acestei legi a intervenit si un cleric musulman de la universitatea islamica din Cairo. Se pare ca acolo este centrul stiintific al islamului. M-a surprins placut punctul lui de vedere. A spus ca burqa si niqabul NU SUNT o cerinta a Coranului. Este o inventie si o traditie care nu este ceruta de Coran. Deci ,daca s-a dat aceasta lege in Franta , nu-i impiedica pe musulmani sa-si practice religia.Dimpotriva, ii ajuta sa-si practice corect religia.In litera si spiritul Coranului!
          #showComment
  • +4 (8 voturi)    
    Bravo (Joi, 7 octombrie 2010, 22:50)

    drak latinu [utilizator]

    Toti imigrantii care au invadat europa si aici includ toti indienii ( tiganii aia noi care au invadat UK in ultimii 50 de ani ) trebuie sa respecte legile tarilir pe care le au invadat ! Daca nu ti convine mars acasa !!!
  • 0 (4 voturi)    
    O super lege gandita de batrana Europa (Joi, 7 octombrie 2010, 22:57)

    mihaitza [anonim]

    care pe ici pe colo se pare ca s-a saturat sa fie luata de proasta, dar nu se dezice de principiile ei.
    Toate bune si frumoase, dar ati remarcat care este pedeapsa? Dai bani, nu foarte multi, dar destui cat sa conteze pentru niste oameni care traiesc pe spinarea statului francez, sau te duci la cursuri de cetatenie franceza! Adica te-am prins, sta ca iti explicam cum e cu traitul aici. Iar pedeapsa pentru cel care forteaza pe altul sa o poarte este muuult mai mare! In acest fel dau tinerelor fete care, sa zicem, au fost la scoala si ar vrea sa scape de tirania lui tata o minima sansa! Acesta este spiritul Europei si ma bucur sa vad ca nu a murit de tot.
  • +2 (6 voturi)    
    Bravo Franta!!! Tot respectul pentru curaj! (Vineri, 8 octombrie 2010, 0:10)

    Inna [anonim]

    Nu conteaza cati fanatici , sau fanatice poarta mizeria aia. Poate sa fie si 10 persoane. Insa mesajul acestei interdictii , este unul special!
    Toti acestia care au invadat occidentul au primit accept de sedere , pe motive declarate .. in general politice . Inseamna ca mutual, au recunoscut democratia acestor tari, si nu numai avantajele economice de a trai aici.
    Acum Europa se trezeste ca la multi totul este o cacialma.
    Acestia in realitate, refuza cu desavarsire civilizatia, iubind doar confortul oferit de aceasta.
    Si cred ca dupa aceasta lege, se vor mai initia si altele.
    Si sincer, ii felicit! Cui nu-i convine... sa se intoarca la locurile de origine!
    • +1 (1 vot)    
      Dumnezeu sa binecuvanteze Franta (Vineri, 8 octombrie 2010, 11:43)

      letitia [anonim] i-a raspuns lui Inna

      Bravo,ma bucur de legea franceza in legatura cu burqa.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by