Corespondenta din Germania

Scandalul Sarrazin. Risca Germania o dezintegrare etnica?

de Dani Rockhoff     HotNews.ro
Joi, 2 septembrie 2010, 18:56 Actualitate | Internaţional


Peisaj multi-culti la Frankfurt-Offenbach
Foto: Hotnews
Afirmatiile lui Thilo Sarrazin au starnit saptamana aceasta o aprinsa polemica, ce a depasit granitele Germaniei. Membru in consiliul de administratie al Bancii Federale si politician social-democrat cu state vechi, Thilo Sarrazin (65 de ani) a mai iesit la rampa ca provocator de dezbateri. Acum insa, afirmatiile sale referitoare la identitatea genetica a unor popoare si etnii, ca si pericolul pe care l-ar reprezenta pentru Germania imigratia islamica, au zgandarit cuibul cu viespi. Din cauza ratei de natalitate scazute, in randul populatiei autohtone, Germania ar deveni "mai mica si mai proasta", considera el.

Cartea "Deutschland schafft sich ab" (Germania se dezintegreaza, ed. DVA, 2010), a fost lansata  oficial in 30 august. Avand ca subtitlu "Cum ne punem tara la bataie", cartea a fost tiparita initial in 25.000 de exemplare, toate precomandate. Comenzile s-ar ridica, intre timp, la peste 100.000 de exemplare.

Nu doar opinia publica si mediile germane se ocupa intens de acest caz. SPD vrea sa-l excluda pe Sarrazin din partid, iar Bundesbank-ul, cu acordul tacit al cancelarului Angela Merkel, se framanta cum sa scape onorabil de incomodul personaj, trimitandu-l eventual in pensie.
  • Identitatea germana si migratia islamica
Fara a se considera un rasist, Sarrazin afirma ca exista o "identitate germana", conditionata genetic, la fel cum exista aceasta identitate la evrei sau la basci. El pune degetul si pe rana unei tematici prezente, de decenii, in toate campaniile electorale din Germania: migratia si integrarea sociala a strainilor. El considera insa ca atentia acordata acestei problematici este insuficienta si "despre costurile sociale ale unei migratii necontrolate se tace chitic... si politic corect".

Sarrazin pune accente in special pe "migratia islamica". In opinia sa, migrantii musulmani ar fi insuficient integrati pe piata muncii, in consecinta beneficiari de ajutor social. Desi in randul acestor familii ar exista o inalta rata de natalitate, interesul fata de programele educationale germane ar fi scazut. In consecinta, s-ar remarca tendinta "crearii unei societati paralele", deviante de la societatea din Germania, in ansamblul ei.

Imigratia islamica ar fi, in opinia autorului, "marcata de convingeri diferite, misogine si criminale...cu extensii curente catre terorism". Iar aceasta s-ar petrece cu sprijinul tacit al statului social.
  • Se mosteneste genetic inteligenta?
Pe o baza considerata de unii critici pseudo-stiintifica, Sarrazin trage concluzia ca "inteligenta masurabila este mostenita in proportie de 50-80%". El citeaza rezultate ale testului educational PISA, in care imigrantii din China, Vietnam sau India s-ar situa la varf, in timp ce aceia din Pakistan, Maroc sau Turcia, in general din tarile islamice, ar fi la coada clasamentului, fiind "in mod evident, mai putin interesati de schimbul cultural".

Capitolul "Mai multi copii de la cei destepti, pana nu e prea tarziu" este unul dintre cele mai controversate. Ziaristii de la die tageszeitung (taz) considera ca notiunea "disgenie", intrebuintata de autor pentru a descrie procesele de selectie negativa in randul unei populatii, nu poate fi inteleasa in afara "eugenicii" lui Francis Galton (sec. al XIX-lea), care a dat apa la moara puritatii de rasa, proferata cu efecte dezastruoase de ideologia nazista.
  • Partidul sarrazinilor
Daca reactiile din mediul politic, de afaceri si mediatic german sunt, in mod previzibil, preponderent negative, in randul opiniei publice din Germania pare sa se fi cristalizat si un curent de opinie, care aproba tezele lui Sarrazin.

La ipoteza crearii in Germania a unui partid la dreapta Uniunii Crestin-Democrate (CDU/CSU), cca 20% din respondentii unui sondaj de opinie initiat de postul n-tv au raspuns afirmativ. Intre potentialii conducatori ai acestui virtual partid, s-ar afla si Thilo Sarrazin. Acesta insa neaga ca ar avea vreun interes personal si politic, atat in sondaj, cat si in crearea unui partid cu ideologie apropiata vreunei extreme.

Un alt sondaj de opinie al n-tv, pe internet, pune intrebarea: "Este Thilo Sarrazin inca compatibil cu functia de membru al consiliului de administratie al Bundesbank?". 81% dintre respondenti spun ca "da", doar 19% raspund negativ. In emisiunea din 1 septembrie difuzata  de postul TV numit, i s-a dat posibilitatea autorului sa se confrunte nu doar cu contestatarii tezelor sale si opinia publica, in general, ci si cu reprezentanti model ai integrarii turcilor pe teritoriul federal.
  • Chebab si minarete
Aproape 20% din populatia Germaniei are un fond de migratie, adica s-a nascut, sau are cel putin unul dintre parinti nascut in strainatate. Numarul imigrantilor musulmani este evaluat la cca. 4 milioane, peste trei milioane dintre ei fiind turci. Acestia lucreaza ca angajati in mai toate bransele economice, dar si ca antreprenori in gastronomie, mediul financiar-bancar, asigurari, turism etc. In ultimele decenii, in mai toate orasele germane au aparut magazine turcesti. Se vand bijuterii, rochii de mireasa, dar si marfa cu pret redus sau alimente.

Chebab-ul rivalizeaza carnatul nemtesc pe masa oricarui trecator grabit. In Berlin, Koln, Dusseldorf, Frankfurt si alte mari orase germane, strazi intregi poarta pecetea Semilunii. Turcii sunt reprezentati, pana aproape la cel mai inalt nivel, in politica. Din ce in ce mai multe minarete strapung cerul Germaniei. Inainte de Craciun, intr-un oras german a existat ezitarea de a afisa simboluri crestine, pentru nu a inhiba cumparatorii de alte religii, ai produselor de sezon.

Desi presedintele turc face mereu apel la turcii din Germania sa nu se lase asimilati, la a doua si la a treia generatie schimbarea de mentalitate - cu toate derapajele inevitabile de la regula- este evidenta.

Cu o populatie autohtona din ce in ce mai varstnica si rata de natalitate apropiata de 1 copil/ familie, nemtii risca regres demografic. Aceasta inseamna lipsa de forta de munca si lipsa de competitivitate economica pe plan global. Pragmatic, politicul german nu vrea ca Germania sa devina a doua Japonie, care se confrunta cu probleme demografice similare. In acest context, Thilo Sarrazin e firesc sa fie pus la zid, cu gandirea sa oblica cu tot.


Citeste mai multe despre   

















10617 vizualizari

  • +6 (18 voturi)    
    aveti perfecta dreptate... (Joi, 2 septembrie 2010, 19:31)

    marlene [anonim]

    din punctul meu de vedere ..In urmatorii 50 de ani, Germania va fi Turcia II dar nu credeti ca este totusi ipocrizia nemtilor??? Nu pot sa uit vremurile in care, tu, ca european estic erai puricat la sange. Nu numai ca trebuia sa stii limba, ci chiar sa ai rude etc..Pe cand turcilor nu li s-a cerut nimic. Am amici, nemti (sasi ) nascuti in Romania insa plecati in Germania pe vremea cand aveau doar 5 ani. Urmele romanesti (daca or fi fost cateva) au disparut...Si totusi, acum 7 ani, baiatul a vrut sa faca armata, la o sectie de radioficare. Facuse facultatea de fizica in Regensburg insa a fost refuzat de proprii compatrioti pe motiv de "origini nesanatoase". In plus, mai exista si programul de taxare impus de Germania..unde se ajunge la situatii de-a dreptul hilare..sa fie de preferat sa stai acasa in loc sa te duci la lucru.
    Totusi, in textul dumneavoastra e o eroare..Din text reiese ca turcii primesc ajutor social chiar daca sunt imigranti si nu vor sa se integreze. Pentru cine nu cunoaste, ar putea reiesi ca oricine poate veni aici si cere ajutor social. Ceea ce este total fals. Ajutorul de somaj nu il primesti decat daca ai lucrat 2 ani concecutin pe teritoriul germaniei (ai platit toate taxele) ..iar pentru asigurare medicala..minim un an. Dupa acest ajutor..pt. celelate trebuie sa fii cetatean. Nimeni nu te tine aici doar de dragul tau. Deci, ar trebui sa precizati cu exactitate statutul acestor turci. Una din prietenele mele (este sudaneza) a stat 8 ani de zile in Germania..desavarsinsu-si toate studiile.. De la facultate normala pana la doctorat. Totusi, ea in continuare are viza de student si sta cu teama cand ii va expira contractul. De 4 ani de zile plateste taxe regulate, fiind asistent cercetare la universitate si totusi..autoritatile germane nu vor sa ii schimbe viza.
    So, nemtii nu au de ce sa se planga..cum iti asterni asa dormi.
    • 0 (8 voturi)    
      ai dreptate (Joi, 2 septembrie 2010, 22:49)

      dan [anonim] i-a raspuns lui marlene

      Problema e similara cu cea din SUA, ba mai grava. "Creierele" - cei care aduc un plus statului respectiv si incearca de obicei sa stea in legalitate, sunt pur si simplu hartuite din cauza pasaportului strain. Ai terminat facultatea/ti-a expirat contractul, te-au luat pe sus si te-au trimis acasa.

      In schimb, pentru cei ce trec ilegal frontiera sa faca muncile de jos se gaseste intotdeauna cate un grup de oameni cu sufletul mare care sa solicite clementa.

      Cred ca Sarrazin are dreptate cand spune ca politica de imigrare (care a devenit tot mai permisiva in decursul anilor) e gresita. Spune insa tampenii imense cu "identitatea conditionata genetic" si "inteligenta mostenita". Si, din cate cunosc eu nemtii, toti au o mare scarba de asemenea termeni, din motive lesne de inteles. Fie ca le plac sau nu turcii.
      • -2 (2 voturi)    
        cred ca nu ai inteles.. (Vineri, 3 septembrie 2010, 11:49)

        marlene [anonim] i-a raspuns lui dan

        Germania este mult in urma USA..din acest punct de vedere. Ce vroiam eu sa punctez si speram ca poate va reveni madam Rockoff cu ceva detalii..este faptul ca multi musulmani sunt cetateni nemti. Sa nu iti imaginezi ca vii sa stai in Germania bine merci..musulman sau african sau roman..asa pe ochi frumosi...ca isi face statul mila de tine. Nu. Indiferent de natura politico-biologica sau ce vrei tu sunt egula clare ca imigrant..Eu nu pot sa iau ajutor de somaj...dar un turc care este cetatean..are dreptul. Doamna Rockoff ar trebui sa stie mai bine aceste detalii si sa le puncteze corect..nu sa divagheze.
        Ceea ce nu inteleg e..de ce acum??? Domnul Sarazzin si al lui partid (SPD) a castigat multe voturi tocmai de pe urma turcilor..In Anumite zone prin NRW chiar erau candidati ai parditului..pentru parlament..Ori, daca nu esti de acord cu ei..de ce ii promovezi? Cum spuneam, ipocrizia nemtilor e mare. Observ ca multi de pe aici sunt impotriva imigrantilor, de orice natura. Pai domnilor, voi cand veti veni in Germania..veti fi tratai ca niste imigranti..Ba mai mult, cu siguranta intr-o saptamana se va trezi un turco-neamt sa va faca observatie ca nu cunoasteti limba. Sarrazin si ai lui trebuiau sa ia masuri pe vremea cand erau ei la guvernarea..adica tocmai in perioada in care turcimea a prosperat ..si nu acum. Eu nu spun ca nu are dreptate..insa cum spuneam..cand ti-o faci cu mana ta, lucru manual e si nimic mai mult. E trist intr-adevar sa vezi pe strazile Germaniei femei cu batic umplind in urma barbatului..insa nu uitati..multi dintre ei sunt nemti. Un coleg de-al meu, vb. aceea om scolit, cu fizica teoretica terminata, cu doctorat, nascut in Germania insa cu parinti marocani (musulmani). De fiecare data cand este ramadamul trebuie inteles, nu poate sa lucreze ca abia mai merge pe picioare. El este neamt (cetatean) cica ar vorbi foarte corect germana..numai ca pentru mine tot arab e. Din pacate asta este viiorul neamt.
  • 0 (24 voturi)    
    cam tarziu (Joi, 2 septembrie 2010, 19:37)

    cititor hotnews [anonim]

    In loc sa incurajati emigratia din estul Europei,a-ti preferat tari islamice.
    Sa nu fie prea tarziu pentru Germania.
    A-ti pus fel de fel de piedici celor din est si acum incep sa apara consecintele.
    • +14 (18 voturi)    
      ati (Joi, 2 septembrie 2010, 19:47)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui cititor hotnews

      nu a-ti. De doua ori, ceva e in neregula cu gramatica matale, ca turc nu pari a fi.
      • -1 (15 voturi)    
        e doar cititor... (Joi, 2 septembrie 2010, 22:27)

        Marian [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        Lasa omu' ca e doar cititor, nici n-a pretins c-ar fi scriitor. Importand e ca s-a inteles ce-a vrut sa spuna.
      • -2 (2 voturi)    
        de obicei nu intru in polemica (Vineri, 3 septembrie 2010, 12:19)

        cititor hotnews [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        Da mersi pentru precizari.
        Insa eu consider ca sunt doua parti distincte de vorbire.
        A care este o actiune (a lua,a face etc) si ti care este este un pronume.
        • +2 (2 voturi)    
          ati fara liniuta (Vineri, 3 septembrie 2010, 13:32)

          alt cititor [anonim] i-a raspuns lui cititor hotnews

          Ati reprezinta pers. a doua pl. din conjugarea verbului auxiliar cu care se formeza trecutul: am, ai, a, am, ati, au facut, dres, etc. - de aceea se scrie impreuna. Nu ca ma ocup de obicei cu curatatul de scame ortografice pe net...insa am vrut sa va dau o explicatie la comentariul dv.
    • -1 (15 voturi)    
      hmm, estul europei ??? (Joi, 2 septembrie 2010, 19:50)

      eu [anonim] i-a raspuns lui cititor hotnews

      Uita-te numai la ce a facut Estul Europei prin Italia si Spania si ce parere au locuitorii tarilor respective despre est-europeni. Tu ai o imagine idilica si foarte putin reflectata de catre realitate despre cei din aceasta zona.

      Bine fac nemtii ca le mai pun cate o piedica. Problema e ca a fost o vreme in care nu faceau la fel si cu cei care venea din tarile islamice
  • +16 (22 voturi)    
    Thilo Sarrazin,un om cu capul pe umeri (Joi, 2 septembrie 2010, 19:45)

    Jolly Roger [anonim]

    Chiar daca si numele lui nu este german, acest politician si economist de exceptie loveste statul german acolo unde il doare.
    acuza nepasarea statului pentru straini care nu vor sa se integreze si are dreptate cu turcii tineri care si-au creat limba lor germana pe care o stalcesc, imn mod sigur nu au mai mult de cateva sute de cuvinte pe care le repata.
    in acesta situatie sunt multi turci tineri care stau numai intre ei, ofera si consuma droguri, baietii sunt inarmati cu cutite si fetele sunt inarmate cu fratii lor purtatori de cutite.
    majoritatea nu au terminat scoala generala si asta este punctul cu care se ocupa sarrazin, vor drepturi, vor bani pentru puradai ca au multi, dar nici nu se gansesc cum ar putea sprijini statul, pentru a invata o meserie sau ceva de folos, ei sunt intre ei, bunicul cumara bmw sau mercedes pentru nepot si asta care nu se poate exprima corect in germana e dealer de droguri / are prostituate la bordel / vinde si cumpara aur la bisnita / vinde electronice furate / se organizeaza in bande care terorizeaze cartiere intregi / sala de sport e munca lor.
    atunci cum sa-l contrazici pe sarrazin
    exemplu cand te inalnesti cu astia in fiecare zi pe strada???
    famialia turceasca:
    barbatul merge cu vreo 5 pasi inainte, nevasta cu basma duca plasele de la aldi in spaltele lui.
    barbatul merge la cluburi turcesti unde bea cafea / ceai / raki si joaca table / face pariuri pe echipe de fotbal / se da pasa la "gagici" germane in acelasi timp cand nici un neamt nu are voie sa se uite la fata sa, vine acasa sa-si schimbe imbracamintea dar si la mancare, dupa care pleaca la club.
    unde si de unde si ce sa invete copiii din aceste familii ¿¿¿
    sunt chiar si bande de fete de vreo 15- 17 ani organizate numai sa caute ceata si sa se bata.
    in mode sigur nu sunt toti asa, dar daca vorbim despre marea majoritate asta e adevarul si atunci ma intorc la dl sarrazin si ii dau dreptate, germania degenereaza...
    • +10 (14 voturi)    
      inca ceva de ras (Joi, 2 septembrie 2010, 20:03)

      JollyRoger [anonim] i-a raspuns lui Jolly Roger

      cam acum un an,in nuremberg a fost oprit un turc(ulet) de vreo 17 ani de politie, ca mergea pe bicicleta si parea baut.
      la control a inceput sa tremure si sa se balbaie, politistii l-au luat sa sectie, l-au controlat, adica l-au dezbracat complet si au gasit in chiloti 2 GRAME DE HASIS...
      intebandu-l de unde le are, tanarul a raspunsc ca nu stie si e sigur ca i le-a pus cineva, un necunscut acolo......
      n-a luat amenda dar pana si acum rade lumea de el.... intelegeti acum despre ce vorbeste dl sarrazin ¿¿¿
  • +8 (12 voturi)    
    Integrare minoritati (Joi, 2 septembrie 2010, 19:48)

    Dogaru [anonim]

    Dom'lor, problema integrarii imigrantilor este o problema critica si politica sturtzului (ne facem ca proble nu exista) aduce numai rau. Ar fi bine ca EU sa adopte niste directive unitare care sa vizeze in egala masura toate minoritaile insuficient integrate (de ex., nomazii). Altfel, promlema aceata va fi monopolizata de organizatii extremiste (vezi Jobik in Ungaria). 'meajuta!
  • +6 (8 voturi)    
    Si care-i problema? (Joi, 2 septembrie 2010, 21:03)

    frankestain [utilizator]

    La noi nu vor domina tigani?
  • +10 (16 voturi)    
    greseste undeva? (Joi, 2 septembrie 2010, 21:16)

    cet23 [anonim]

    Am citit atent articolul asta si va intreb: unde greseste Sarrazin asta?
    Tot ce spune e atat de evident.
    De ce intotdeauna in Europa cand iti manifesti ingrijorare legat de integrarea minoritatilor non-europeme, de ce intodeauna esti considerat rasist?
    De ce nu poate avea loc o discutie serioasa la nivel european legat de problematica natalitatii scazute in randul europenilor si la cea ridicata in randul cetatenilor cu origini non-europene, precum si o discutie seriosa legat de viitorul economic al Europei.
    Au trecut 50 de ani de cand Europa a inceput sa primesca masiv emigranti si dupa acesti 50 de ani, rezultatul e dezamagitor: pur si simplu, per ansamblu, acesti cetateni cu origini non-europene nu se ridica la nivelul europenilor din punct de vedere al educatiei, din punct de vedere al competivitatii pe piata muncii. De ce unii o sa ma considere rasist pentru ce am spus aici, cu toate ca sunt atat de evidente aspectele astea.
    Daca stai si calculezi matematic, cu o algebra elemntara, rezulta ca in 50-80 de ani, albii vor fi o minoritate in Euroa. Asta se doreste? Mereu se invoca faptul ca actualele tendinte demografice din partea minoritatilor (arabi, negri si tigani, in principal) se vor schimba, dar asta se spune de decenii si nu s-au schimbat. Poate se vor schimba, dar acum nu exista nici un semn ca s-ar intampla asa ceva!
    Uitati-va peste tot in Europa: cartierele locuite majoritar sau in proportie mare de emigramti s-au degradat treptat. Asta se vrea cu toata Europa?
    Cat despre genetica... uitati-va la noi. O mana de oameni, au fost adusi in Transilvania prin evul mediu: nemtii. Sau sasii, daca vreti sa le spuneti asa. Cand au ajuns atunci in Ardeal, era vai si amar de capul lor! Mureau pe capete de boli si erau saraci lipiti pamantul!. Si in Ardeal erau deja romanii si ungurii. Si ce-au facut acesti nemti clar "defavorizati social" la vremea respectiva? Sighisoara, Brasov, Sibiu, sunt creatiile lor 100%! Chiar nu e evident?
    • +5 (5 voturi)    
      Tu gresesti undeva! (Vineri, 3 septembrie 2010, 10:42)

      acet32 [anonim] i-a raspuns lui cet23

      Sasii au prosperat in Transilvania si s-au ridicat material fata de restul populatiei majoritar romanesti printr-o o serie de inlesniri ce li s-au dat, inlesniri si avantaje la care romanii (care nici macar nu erau recunoscuti ca natie in Transilvania) nu aveau drept: monopol asupra ridicarii taxelor de vama (Bran, Brasov), pamant agricol aflat in proprietatea bisericilor si satelor sasesti, justitie proprie, etc.

      Sasii s-au pripasit totdeauna acolo unde aveau ceva nemeritat de castigat. Cati sasi mai sunt azi in Romania?
      • +3 (3 voturi)    
        preferinte personale (Vineri, 3 septembrie 2010, 11:31)

        cet23 [anonim] i-a raspuns lui acet32

        O, lasa-ma! Dar hai sa zicem ca ai dreptate, ca sasii in Ardeal s-au ridicat atat de mult doar datorita inlesnirilor acordate. Dar uita-te acum la noi: tiganilor li se asigura aistenta sociala, asistenta medicala pe gratis, desi nu contribuie la ea, case pe gratis, scoli pe gratis, locuri in facultate special pentru tigani, etc. etc. etc. Si? Care e rezultatul? Bate catre zero! Si aici iar sare in ochi zestrea genetica a fiecarui popor in parte!
        Eu prefer sa am vecini sasi, care - asa cum spui tu - sa se proaseasca nemeritat pe seama mea, decat sa am vecini tigani, pe care - vezi Doamne - eu sa-i discriminez.
        Cati sasi mai sunt azi in Romania? Foarte putini. Din pacate.
        Taica, munca si disciplina e cheia succesului oricarei persoane sau a oricarei societati! Restul e rahat in ochi!
      • +1 (1 vot)    
        serios? (Vineri, 3 septembrie 2010, 19:42)

        laurentiuh [anonim] i-a raspuns lui acet32

        Foarte interesante ideile tale. Care va sa zica sasii au prosperat pentru ca au avut inlesniri.. Dar inlesnirile de ce le-au capatat,te-ai gandit? Au venit si au primit pamant asaaa,degeaba,pentru ca ce?
        Hai sa te ajut putin. In Rusia au fost adusi de asemenea nemti,de la Petru cel Mare cetire. De ce? De ce au primit si acolo inlesniri?Asa,fara motiv.. Pai e simplu de raspuns:
        Pentru ca sasii au adus cu ei din tara lor ceva ce producea prosperitate. Civilizatia germana.
        Tschuss!
  • +5 (11 voturi)    
    abordare profund gresita (Joi, 2 septembrie 2010, 21:37)

    cet23 [anonim]

    Vedeti ce reactii a starnit cartea asta?
    Toata lumea (ma refer la oficiali) se framanta si se intreaba ce masuri sa ia impotriva acestui Sarrazin! Ba ca sa-l dea afara din partid, ba "se framanta cum sa scape onorabil de incomodul personaj, trimitandu-l eventual in pensie".
    Dar nimeni, nimeni, din numeroasele oficialitati, dar nimeni, nu se intreaba daca cumva omul nu are dreptate?
    Parca era vorba ca traim intr-o democratie, unde avem liberatate de opinie. Ca eu nu cred ca omul asta a sugerat macar undeva in cartea lui sa procedam cu minoritatile astea asa cum s-a procedat cu evreii. Sunt convins ca nu a sugerat asa ceva! El si-a exprimat o parere, o opinie! Daca greseste, foarte bine. Se demonstreaza ca greseste si viata merge inainte fara probleme. Dar daca nu greseste?
    Si oare de ce multi dintre oamenii obisnuiti, atat din Germania cat si din restul Europei, inclina sa-i dea dreptate, chiar si numai partial?
    In stilul asta, Europa spre indreapta cu adevarat spre rasism! Incet, nu brusc, dar in 30 de ani ne trezim cu un continent care sta pe un butoi de pulbere! Doar lozincile cu multiculturalismul si corectitudinea politica nu mai sunt suficiente!
    • +3 (3 voturi)    
      istorie (Vineri, 3 septembrie 2010, 14:53)

      ssi [anonim] i-a raspuns lui cet23

      Si eu sunt total de acord cu dl Sarrazin. BTW, are un nume su-perb (desi e clar de inspiratie araba).
      In germania ca si in UE, populatia alba crestina STIE in mod natural, din bun simt, ca nomazii si musulmanii sunt.. hai s-o spunem bland: mai necivilizati... mai nedisciplinati... mai lenesi... mai infractionali... fac copii multi... au comportament fixist si previzibil.. tiganii nu pot locui intr-un loc... musulmanii sunt violenti si tind spre terorism... Europenii stiu astea, dar "clasa politica" europeana pare a fi santajata de cineva, astfel incat nu scoti de la ei decat discursuri despre toleranta, PCorectness... Mai mult, actioneaza ca un fel de AVOCATI ai minoritatilor. Daca Sarkozy ii expulzeaza pe tigani, toata clasa politica europeana ii sare la gat. Daca zice cineva ceva, toti sar sa iti inchida gura. Pana la urma, daca tiganii se comporta la fel de sute de ani, inseamna ca au ceva genetic. Pe vremuri Ceausescu le-a dat apartamente, iar ei au plecat din ele, pt ca nu suporta sa stea intr-un loc sa munceasca. E ca la castor, el face diguri. Poti sa il pui intr-un apartament, sa il educi, sa il ameninti... Dupa ce ai terminat, el fuge si se duce in primul rau care ii iese in cale si se apuca sa face diguri... Cam asa cu tiganii... Si musulmanii la fel, cu acelasi fixism, dar cu alte obiceiuri... Dar daca zici ceva de mostenirea genetica a minoritatilor turbulente, politicienii europeni te ataca si te critica vehement, pentru ca te apropii de domeniul interzis al eugeniei, considerata fundamentul doctrinei naziste. "Ce daca e inferior, vrei sa se nasca numai oameni superiori? Diversitate! Toleranta ca va ia mama dreq cu melcii vostri"
    • +2 (2 voturi)    
      Democratie?? (Vineri, 3 septembrie 2010, 17:46)

      emigrant [anonim] i-a raspuns lui cet23

      Nu traim intr-o democratie ci birocratie. Democratia este cea care respecta dreptul la opinie, birocratia este cea care respecta opiniile favorabile si ingroapa pe oponenti. Modul de reactie al politicului german demonstreaza asta.
    • -1 (1 vot)    
      Vazuta problema din culise (Sâmbătă, 4 septembrie 2010, 11:18)

      E. Skarabelian [anonim] i-a raspuns lui cet23

      Cartiere muncitoresti multe si distruse.
      Emigrari zeci de ani cu turcii necenzurate.
      Astazi merge rau economia germana platesc prea multa pensie si social batrinilor germanii .Sa le ajunga alungatzii pe turcii din Germania cer pensii prea multzi. Generatzia a -2 si a -3 -ia cer locuri de munca si industriile au fost vindute, chinei, indiei, si chiar turcilor.Vezi programul secret de Dezindustrializare al Germniei inceput din anii 90. Moseii-le sunt gole si unele sunt ruine.Trebuie un program pentru demolare cu argumente beton. Cine a incasat milioanele Spende nu mai sunt activi in politica si deci sunt fara responsabilitate. Dar traiesc in vilelele din Maiorca platite de -turci- si suge conturile din Elvetzia platite tot de turcii.Sa faci Chebap turcul platea la Germnia.
  • -6 (10 voturi)    
    sarrazin->sarasin->musulman in vremea cruciadelor! (Joi, 2 septembrie 2010, 22:44)

    horiahoo [anonim]

    haha!

    poate dl. Sarrazin ar trebui sa-si faca o analiza a genelor...

    pe de alta parte multi ar zice ca teoriile lui se aplica si in cazul tiganilor...
    • -2 (2 voturi)    
      genele unui span (Vineri, 3 septembrie 2010, 14:34)

      dublu helix [anonim] i-a raspuns lui horiahoo

      Si le-a facut el insusi cunoscute: din partea tatalui hughenot francez, o strabunica din Italia, din partea mamei slav. Pometii proeminenti ii pune pe seama inaintasilor slavi, la linia hughenota nu e exclus c-ar fi si hunii in joc - in orice caz, exemplu cat se poate de graitor pentru soarta unui european: numai de viţă pura nu poa' sa fie.
      Prostia monumentala, mostenita sau dobandita cu eforturi, este convingerea ca pana la persoana lui s-a combinat ce e mai bun intre huni, vizigoti, greci, arabi, turci, slavi iar el asista la decaderea Apusului datorita genelor inferioare care i se suprapun. Ceea ce generatia parintilor lui s-a chinuit sa demonstreze prin masuratori ale formei craniului, unghiului fronto-nazal, culoarea pielii, imparosarea, incearca el azi de la tastatura cu genetica - deocamdata un mit revelator al neghiobiei celor sfasiati de dureri la actul de a gandi.
  • +1 (3 voturi)    
    lumea in schimbare (Vineri, 3 septembrie 2010, 2:09)

    gheorghe pop [anonim]

    Lumea in schimbare! Nu putem sti cum vor evolua societatile actuale. Ce forme de organizare pot sa mai apara. De exemplu intr-o noua forma de organizare sociala daca cineva doar a fluturat un cutit sau o sabie vis-a vis de un semen, sau o bata, sau care nu indeplineste anumite calitati definitorii pentru fiinta umana, sa nu mai poata face parte din societate si sa fie izolat usw
  • +8 (10 voturi)    
    citat (Vineri, 3 septembrie 2010, 5:51)

    bookworm [anonim]

    In cartea sa, Sarrazin scrie:
    "Nu vreau ca nepoții mei să trăiască intr-o țară majoritar musulmană, unde turca și araba sunt vorbite pe scara largă, femeile poartă văl iar ritmul zilei este determinat de chemarea muezinului"
    Întrebare retorică: Cum vi se pare dorința autorului?
    • +3 (3 voturi)    
      e normala dorinta lui (Vineri, 3 septembrie 2010, 11:14)

      danbenq [utilizator] i-a raspuns lui bookworm

      din pacate sunt tot mai multi turci, iar autorul cam are dreptate in privinta lor ... ca exemplu, la un moment dat o colega isi cauta locuinta, am intrebat-o de ce nu isi cauta in centrul orasului ci in afara lui, raspunsul a fost: "Nu, multumesc, nu vorbesc turca" ...
    • +1 (1 vot)    
      Normala (Vineri, 3 septembrie 2010, 17:50)

      emigrant [anonim] i-a raspuns lui bookworm

      Este dreptul lui sa doreasca asa ceva. Mai ales ca in Europa exista precedent cind o populatie inlocuieste pe alta si primeste teritoriul in posesie. Asta inseamna ca in 100 de ani daca se merge la fel o sa vedem legal uniunea turca formata din Turcia si actualul teritoriu al Germaniei sau o parte din ea. Pot cere autonomie in 30 de ani in capitala Europei.
  • -1 (7 voturi)    
    look to USA (Vineri, 3 septembrie 2010, 7:44)

    Americanul [anonim]

    Trebuie sa vedeti cum in america deja california, texas si statele de linga Mexico au majoritate hispanici. Din cauza emigrantilor din mexico si sud america, SUA o-sa devina o tara mai scazuta in putere economica. Cei din sud sunt ca tigani din romania. Au multi copii, nu lucreaza, sau lucreaza pe bani putini si primesc ajutor dela stat. SUA este cu 15 ani inainte de Germania. Ce o-sa se intimple aici in viitor se va repeta in Germania si Europa! Next, o-sa avem un presedinte hispanic!
    • +3 (5 voturi)    
      look to your history (Vineri, 3 septembrie 2010, 10:47)

      gogonel [anonim] i-a raspuns lui Americanul

      In sudul USA hispanicii au fost intotdeauna majoritari. Dar acest aspect a devenit oficial de abia in urma cu 40 de ani.
      SUA este dpdv. social in urma multor state, chiar mai inapoiate ca Germania.
  • +4 (6 voturi)    
    . (Vineri, 3 septembrie 2010, 9:09)

    Eclesiastul [utilizator]

    Personal consider ca Sarrazin are perfecta dreptate.
  • +2 (4 voturi)    
    razboi total (Vineri, 3 septembrie 2010, 10:20)

    Ioan [anonim]

    Razboiul cu islamul imbraca forme extrem de diverse. Denaturarea si exacerbarea unor intrebari, la care societatea germana gaseste greu raspuns, puse de un om priceput, intr-o carte bine scrisa, nu sunt decat propaganda musulmana. Se dubleaza atacurile mediatice. Romania a devenit un teren de confruntare media intre semiti. Putina atentie in lectura si ii ghicesti si pe unii si pe ceilalti. Dupa 500 de ani de stapanire turceasca, Moldovalahii sunt toleranti fata de Poarta. Si nu numai. Asimilarea tiganilor se face invers. Nu noi pe ei , ci, ei pe noi. Tiganii sunt inca asiatici, si mai aproape de musulmani decat de crestini. Ei si turcii sunt viitorul de aur al Europei. Asta daca nu vom invata ca nimai munca te face liber!
    • -1 (1 vot)    
      Big Picture-Hitler's Revenge (Vineri, 3 septembrie 2010, 10:57)

      Mircea [anonim] i-a raspuns lui Ioan

      Eu nu inteleg de ce acest individ nu a scris in cartea lui si de ce anumite tari sunt mai sarace cu duhul decat altele. De ce nu a vorbit de colonialismul European asupra anumitor popoare musulmane si nu numai.

      De ce nu s-a explicat ca Europa e unde este astazi datorita unui furt de secole din vechile colonii in timp ce unele popoare au fost tinute in intuneric.

      Eu traiesc in Gemrnia (am venit din USA) si nu prea vad specia superioara de care ei vorbesc. Nemtii, in general, sun urati, puturosi, urat mirositori si al dracu de zgarciti. Acuma cateva zile mai toti nemtii faceau urat ca guvernul german s-a hotarat sa doneze 10 millioane pt sinistratii din Pakistan - de parca le-ar fi luat din buzunarele proprii. Ei au uitat ca au distrus europa de 2 ori, nu au platiti pagube de razboi si cineva (aka USA) le-a donat miliarde prin Marhal Plan..dar a Nazi is a Nazi
      • +2 (2 voturi)    
        n-ai priceput nimic (Vineri, 3 septembrie 2010, 11:52)

        cet23 [anonim] i-a raspuns lui Mircea

        Degeaba ai fost in SUA si Germania, ca vad ca n-ai priceput nimic.
        Daca tu asta ai inteles, ca nemtii sunt un popor puturos, mai bine s-o lasam balta.
        Dar te intreb ceva! Daca germanii sunt puturosi, urat mirositori si foarte zgarcit, de ce mai traiesti in Germania? De ce te cobori atat de jos incat sa accepti sa traiesti alaturi de acesti germani mizerabili, cum ii descrii. Hai in Ferentari, ca aici oameni se ridica la inaltimea ilustrei tale persoane!
        • -1 (1 vot)    
          Pt cert23 (Vineri, 3 septembrie 2010, 12:04)

          Mircea [anonim] i-a raspuns lui cet23

          Pt ca eu lucrez pt US Government si nu am treaba cu Payroll-ul lor sau cu ei.
          Unde locuiesc eu in Gemrnaia sunt 70 000 de americani - cea mai mare comunitate de americani din afara US. De asta locuiesc si o sa locuiesc in Germania pana in 2012. Si Germania e o tara foarte frumoasa dar oamenii..well they suck.

          in ferentari. thanks but no thanks. It's all your Bro
          • -1 (1 vot)    
            esti un fericit... (Vineri, 3 septembrie 2010, 12:19)

            marlene [anonim] i-a raspuns lui Mircea

            eu am hotarat ca mai bine plec. :) Succes
        • -1 (1 vot)    
          tu stii ce vorbesti??? (Vineri, 3 septembrie 2010, 12:18)

          marlene [anonim] i-a raspuns lui cet23

          Mircea are drepate..din pacate asta sunt, cum i-a descris el. Pai de unde stii tu ca mai vrea? Eu am stat 5 ani fortata de imprejurari (de contract) insa dupa terminare..adio fara cuvinte. Si daca nu crezi, iti iau eu un bilet Bucuresti Dusseldorf .(dus-intors chiar) o saptamana..sa vad daca rezisti. Eventual te las la gara Dormund (unde sunt adevaratii nemti- Hartz IV si toti betivani si ratatii :) ). Nu mai vb. daca nu cunosti.
          Mircea, din pacate, vorbarie multa si calitate pauza. Si eu ma tot intreb, unde or fi nemtii de alta data.. Sau mai corect, or fi fost???Poate da, poate nu..oricum..astia de acum (fie ei turci sau nemti turcizati sau nemti 100%) nu sunt ceea ce se crede (sau se vrea sa se creada).
          • -1 (1 vot)    
            Pt Marlene (Vineri, 3 septembrie 2010, 13:01)

            Mircea [anonim] i-a raspuns lui marlene

            Nu pleca in romania. Incearca Canada sau USA. Sau intereseaza-te de Ramstein AB si de websitul de joburi: da search pe google: Ramstein 86th services sau https://cpolwapp.belvoir.army.mil/public/vabSelfNom/
            Daca nu esti Us citizen, si presupun ca nu esti, cauta la non-appropriated fund.

            Am impresia ca am mai vorbit cu cineva cu numele asta si-mi zicea ca pleaca in US. Eu nu stiu exact care e domeniul tau. eu lucrez in accounting/finance.

            Europa e bestiala daca nu stai printre europeni. americanii sunt mai civilizati si mai de treaba decat europenii, iar salariile lor sunt mult mai mari si nu te jupoaie statul nazist cu 50% impozit.

            P.S. Nu cred ca a existat vreodata neamtul pe care il stim noi din stereotipuri. Multa lume se uita la marile companii nemtesti si le asociaza cu germania: ceva de genul daca nemtii produc masini destepte trebuie sa fie un popor foarte civilizat si destept. Nothing further from the truth.
            Lumea nu intelege ca marile corporatii nemtesti sunt conduse de oameni de pretutindeni si au o cultura internationala.
            Doar ca un exemplu: Designul de la BMW e realizat de un american: Chris Bangle

            In rest toate bune si mult success.
            Mircea
            • -1 (1 vot)    
              cred ca da... (Vineri, 3 septembrie 2010, 14:13)

              marlene [anonim] i-a raspuns lui Mircea

              merci mult.. Nu m-am gandit sa ma duc in Romania cel putin nu acum insa am ceva oferte prin Franta si nu cred ca le voi refuza. Cel putin nu pentru un moment. Ma gandesc la US insa nu acum. Ce ma revolta este "fatada" Germaniei si adevarata Germania. Iar din pacate, multi romani cred in fatada si nu in adevar. Partea buna e ca europenii au cam realizat cu cine au de-a face cand e vb. de Germania :). Merci pt. pont..si suuces inca o data.
              P.S. Nu regret experienta nemteasca..daca nu as fi incercat-o nu as fi stiu niciodata cu cine am de-a face.
            • +2 (2 voturi)    
              Globalizare (Vineri, 3 septembrie 2010, 18:00)

              emigrant [anonim] i-a raspuns lui Mircea

              Cred ca aceasta carte si opiniile negative sunt efecte colaterale ale globalizarii. Pe o piata globala concurenta este globala, atunci cetateanu nu concureaza cu cei 10 vecini ai lui ci cu o intreaga populatie globala si societatea se stratifica, cei slabi decad primii ( nu conteaza etnia, virsta, etc ). Problema este in toata Europa si USA. Problema este emigrarea. Solutia nu conteaza pentru ca este imposibil de aplicat. Politicienii sunt parte a problemei, ei nu pot rezolva nimic si vor lasa societatea sa decada.
              Pentru o familie alba in care ambii lucreaza sa ai doi copii este un lux, trei este aproape imposibil. Acesti emigranti pot pentru ca ei au sclavi: femeile. Ceilalti au doar femei emancipate care sunt mai egale ca barbatii dar sunt discriminate cind ramin insarcinate si esueaza in cariera daca vor sa-si creasca copii. Pentru ca modelul cere ca ele sa fie cu o cariera de success. Dar copii?
          • +1 (1 vot)    
            Obiectivitate (Vineri, 3 septembrie 2010, 18:45)

            impartialul [anonim] i-a raspuns lui marlene

            Imi pare rau cand vad ca pe baza unor exemple se ajunge la generalitati. Ma refer aici la toate natiile. Romanii buni care incearca sa se integreze in strainatate se lovesc de neincrederea populatiei locale care a suferit experiente nu prea placute cu alti romani (rai). Nemtii buni sunt pusi in aceeasi oala cu cei puturosi, betivi si Hartz IV si nu e corect. Turcii sunt considerati incompetenti si ca nu se integreaza. Cunosc turci care s-au integrat frumos in societatea germana.
            De ce trebuie mereu sa generalizam? Asa le facem o nedreptate celor buni si nu-i schimbam cu nimic pe cei rai.
            Nu trebuie sa ne uitam numai la valori absolute. Dar asta a fost mereu problema umana, cand trebuie sa convingem publicul ca avem dreptate, ne alegem bine unitatea de masura pentru a crea impresia si impactul necesare.
      • +2 (2 voturi)    
        Si tu esti un alb ce isi uraste culoare? (Vineri, 3 septembrie 2010, 13:52)

        Bulan [anonim] i-a raspuns lui Mircea

        Europa s-a dezvoltat pe resursele de la restul. La fel ar fi facut orice continent. Pui intrebarea gresit. America fiind izolata de ce nu a reusit sa se dezvolte, sa fie state care sa aiba flote puternice care sa ocupe celelalte continente? La fel Asiaticii de ce nu si-au intins dominatia asupra intregii lumi? Dar africanii?

        La caderea imperiului roman erau 3 centre puternice. In Italia, Grecia (imperiul bizantin) si nord african (In Egipt). In sec 6-7 califatul Umayyad ocupa tot nordul Africii si peninsula arabica. Au facut-o doar prin forta bruta si apoi s-au prabusit. De ce nu au devenit ei cei care sa se dezvolte pe seama altora?

        Imperiul Otoman a fost o buna perioada de timp cel mai puternic. Practic se lupta cu mai toata Europa. De ce nu si-au dezvoltat cultura, nu au facut progrese astfel incat ei sa fie cei care sa se dezvolte pe seama altora? Nu e ca si cum nu ar fi vrut.

        Genghis Khan a creat cel mai mare imperiu unitar (britanicul este singurul mai extins). Si aveau atunci cand au ajuns inspre Europa o gramada de inovatii in arta razboiului atat tactic cat si de echipament. De ce nu a devenit Mongolia si cu ea intreaga Asie cea care sa se dezvolte pe seama altora? NU e ca si cum nu ar fi vrut.

        India la fel a avut o civilizatie puternica. Cu totii vedem unde sunt acum. De ce nu s-ay dezvoltat ei?

        Japonia este in aceiasi situatie ca si Anglia. De ce nu a fost imperiul nipon cel mai mare din lume?

        Ce a facut Europa ar fi facut toti. Doar ca nu au fost capabili. Ce am scris acum nu e o apologie a rasei superioare etc. Doar ca oamenii de aici au stiut intodeauna sa se adapteze, sa caute noi metode, sa se perfectioneze. Ceilalti nu la fel de mult. Si au pierdut.
        • +1 (1 vot)    
          Toate imperiile decad (Vineri, 3 septembrie 2010, 18:17)

          emigrant [anonim] i-a raspuns lui Bulan

          Toate imperiile decat, toate marile orase decad. Peste tot au fost aceleasi probleme: resursele s-au terminat ( aurul, sclavii, teritorii, etc ) si a decazut. Emigratia si lipsa de inovare au fost cele care su contribuit la viteza caderii. Emigratia este buna doardaca o tii in friu altfel... Multi dintre noi am putea sa platim masa zilnica a unui nefericit 9 si chiar o facem indirect prin taxe ) dar putem sustine 100? dar 1000? Resursele sunt limitate dar noi nu vedem direct asta.
        • -1 (1 vot)    
          Pt Bulan (Vineri, 3 septembrie 2010, 19:28)

          Mircea [anonim] i-a raspuns lui Bulan

          Cand zici sa se acomodeze te referi sa extermine alte populatii? Asta se numeste la tine "celebra civilizatia europeana". No thanks but I don't think so.

          Excluzand partea de istorie mentionata care e bine venita dar nu-si prea are sensul ce ai vrut sa zici ca america nu a cucerit alte continente? America a cucerit intreaga lume dar nu teritorial (si9 de ce ar face-o). Se numeste cultura americana. Nemtii (ca tot vorbi de ei) vad filme americane, cumpara bunuri americana, asculta muzica americana, iar femeile lor (desi urate adevarat) nu stiu cum sa cada pe spate cand vad americanii. Cred ca modul lor de cucerire e mult mai eficient de ce au facut alte imperii in istorie. Ti-o zic din proprie experienta ca Romanian-American care traieste in Gemrmania si care se izbeste la tot pasul de cultura americana. Oriunde pe glob esti ca la tine acasa.
  • +2 (2 voturi)    
    copii (Vineri, 3 septembrie 2010, 10:43)

    Mihai [anonim]

    Dincolo de alte consideratii, ideea de a alege ce este mai bun este de bun simt. Cazul Canadei este elocvent.

    Nu stiu de ce nu se vorbeste deloc si de o alta rezolvare mai simpla a problemei. COPIII!

    Se pleaca de la ideea ca populatia va scadea si nu se poate face nimic altceva. Poate niste programe care incurajeaza parintii care muncesc sa aiba copii? Ceva de genul ce s-a incercat la noi pana acum 1 ani.

    Pana la urma orice familie care are un copil, si-l doreste si pe cel de-al doilea. DAR ... societatea a devenit atat de competitiva, incat multi renunta. De aceea cred ca tot felul de programe care sa ajute familiile pana copilul implineste 2-3 ani si apoi la scoala, cred ca ar fi de ajutor. Programe gen after-school.

    Statistic s-a demonstrat ca este mai usor sa se incurajeze familiile care au deja un copil sa il aiba si pe cel de-al doilea.
    • +1 (1 vot)    
      ai pus punctul pe i... (Vineri, 3 septembrie 2010, 12:10)

      marlene [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Corect..copii ar putea fi solutia si mai ales petru familiile europene. Hai sa nu spunem doar 100% nemtesti. Sunti multi rusi, polonezi, ucrinieni prin Germania si cu greu ii deosebesti de localnici. Mai ales dupa a doua generatie. Toti au un punct comun...Vor sa lucreze vor sa faca ceva mai bun pentru copii lor., au anumite puncte morale sau ce vrei tu comune. Totusi, socientatea germana actuala nu te incurajeaza sa faci copii. Am sa iti dau doar un scurt exemplu, trait personal de mine. Am venit in Germania pe un contract bun, cu gandul..Germania-locomotiva Europei. Fetita mea s-a nascut in Germania. Am stat acasa 8 saptamani, termenul legal cu care esti asigurat dupa care a stat sotul cu ea. Am incercat sa ne descurcam cum putem cu fetita. De la 6 luni, am fost nevoiti sa se duca la gradinita (program lung 9-6) intrucat nici sotul nu mai vroia sa stea acasa. Erau doua alternative: bona sau gradinita privata (de stat nici nu se punea problema pt. o varsta atat de mica) .Bona: intre 4 si 5 euro pe ora; gradinita ; 3.5 euro pe ora (plus mancare si scutece..etc). Am preferat a doua varianta chiar daca pe luna ne ajungea 700 de euro. Eu am inceput cu un salar de 3000 de euro, la clasa de impozitare 3 (cea mai mica clasa)..ramaneam in mana cu 2100. Cand sotul meu a inceput sa lucreze, automat a fost trecut pe clasa de impozitare 5: adica din 2000 de euro primea in mana aprox. 900 de euro. Calculand sumar, observi ca ar fi fost mai convenabil sa stea el acasa cu fetita. Totusi, nu s-a pus vreodata problema intrucat vroiam sa lucram amandoi si nu sa facem economii. Scopul venirii noastre in Germania nu a fost "banii" ci cariera. Evident au fost si avantaje... fata a invatat foarte repede si bine germana. Insa crezi ca in aceste conditii ne-am mai gandit la un al doilea copil..mai ales in Germania?
      Cunosc multi nemti (femei) care nu vor sa faca copii tocmai din acest motiv..Ce fac cu el? Nu vreau sa renunt la job si sa stau acasa.
    • +1 (1 vot)    
      Nu este economic fezabil (Vineri, 3 septembrie 2010, 18:24)

      emigrant [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Cum era explicat mai jos, financiar nu este fezabil pentru o familie sa aiba copii (unul este deja risk asumat ). Asa arata acum situatia. Politici de incurajare se pot face dar oamenii incep sa gindeasca in perspectiva, fara o sustinere a acelui copil pina la finalizarea studiilor, nimeni nu se inhama la asa o complicatie pentru ca este pe viata. O familie tinara are destule provocari sa se mentina pe linia de plutire incit nu au nevoie de o complicatie.
      Eu am doi copii dar facuti in Romania. cind am plecat am sperat sa-l fac si pe al treilea, dar asta inseamna sa-i ratez sotiei orice sansa de a avea o cariera cit de cit. cit de mult o mai pot sacrifica?
  • +2 (2 voturi)    
    Trece si asta (Vineri, 3 septembrie 2010, 11:04)

    ionut [anonim]

    In cateva sute de ani globalizarea va sterge granitele etnice. Parerea mea.
  • -1 (1 vot)    
    primul pas (Vineri, 3 septembrie 2010, 13:06)

    morala [anonim]

    Asa incepe nofeudalismul!!
  • +2 (2 voturi)    
    amuzant si halucinant.... (Vineri, 3 septembrie 2010, 15:15)

    marlene [anonim]

    in timp ce noi discutam pe aici cume cu nemtii..ei la ei acasa..adica in Germania..face exact pe dos. Tocmai ce urmaresc o emisiunea..cu o nemtoaica care s-a maritat cu un negru (din africa..nu cred ca nici macar musulman).. La cateva luni dupa casatorie..asta si-a adus "prietenii"..vreo 4 la numar..care se comporta ca la usa cortului (unde ai fost crescuti). Nemtoaica i-a tot explicat sotului ca aici e europa si nu africa..insa evident..fra efect. Problema ei e ca nu prea are ce face..si uite asa petrecere africana fara voia nemtilor. amuzanta si halicinanta emisiune.
    P.S. africanul este din Congo:)):)):)) super tare emisiunea.
  • -1 (1 vot)    
    O incercare disperata de a diviza populatia (Sâmbătă, 4 septembrie 2010, 12:03)

    nicu [anonim]

    Departe de a fi in opozitie cu puterea (care-l critica de ochii lumii doar pentru ca sa-i faca publicitate) el sufla in jarul istoriei pentru a intarzia trezirea sociala impotriva puterii corupte si mediocre din care face parte.

    Riscul pe care il ia este insa considerabil si probabil ca-si da seama de asta. Ceea ce demonstreaza ca cei care au puterea sunt cu adevarat disperati..

    Idiotii la putere au crezut ca stimuland imigratia din tarile de traditie islamica vor putea genera conflicte interetnice. Nu numai aceste conflicte nu apar, dar mixingul cultural produce efecte contrarii celor scontate. Nici presa, nici politicul, nici religiile nu mai au nici o credibilitate. Puterea veche bazata pe "divide e impera" se topeste ca un iceberg ajuns in apele tropicale ale constiintei omenesti.

    Asta e. Nici un arbore nu urca pana la cer. Trezirea omenirii nu mai poate fi oprita. Iar cei ce incearca inca sa i se opuna vor plati scump aceasta ultima eroare..


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version