​Iranul a testat noua generatie a rachetei sol-sol Fateh-110

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 25 august 2010, 16:18 Actualitate | Internaţional


Fateh 110
Foto: Reuters
Armata iraniana a testat noua racheta sol-sol cu raza medie de actiune Fateh-110, a anuntat miercuri ministrul iranian al Apararii, Ahmad Vahidi, relateaza agentia iraniana ISNA, preluata de RIA Novosti.

"Noua racheta este capabila sa loveasca tinte cu o mare precizie. A treia generatie Fateh-110, dezvoltata de specialistii Organizatiei industriei aerospatiale a ministerului Apararii, nu are echivalent in intreaga lume", a sustinut Vahidi.

Jurnalul iranian "Tehran Times" a anuntat ca portanta Fateh-110 este de 150-200 kilometri.

Ahmad Vahidi a precizat ca tarile vecine nu au de ce sa se teama de tehnologiile de aparare dezvoltate de Tehran.

In luna august, oficialul american criticase decizia SUA de a vinde Kuweitului ultima generatie de rachete interceptoare Patriot.

"America incearca sa creeze un climat de frica in ceea ce priveste Iranul amplasand noi sisteme de armament in regiune, dar nu este nevoie de aceste sisteme", afrimase Vahidi, citat de Reuters.

In aprilie, autoritatile iraniene au declarat ca au inceput productia noii generatii de rachete anti-aeriene Mersad, capabile sa doboare avioane care zboara la joasa si medie altitudine. Ministerul Apararii a promis ca va dota armata iraniana cu un numar important de rachete sol-aer pana la sfarsitul anului in curs.

Programul nuclear, spatial si balistic dezvoltat de Iran suscita o mare ingrijorare in sanul comunitatii internationale. In data de 9 iunie, Consiliul de Securitate al ONU a adoptat o noua rezolutie care inaspreste sanctiunile impuse republicii islamice.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2050 vizualizari

  • +2 (6 voturi)    
    Sudura (Miercuri, 25 august 2010, 16:33)

    Vizitiul [utilizator]

    Ia, mai nou aparatele de sudura zboara! :)
  • +5 (7 voturi)    
    pacifistii (Miercuri, 25 august 2010, 16:36)

    Dinu [anonim]

    Imediat parca vad ca apar naivii care sustin ca toate articolele acesta despre militarismul iranian sunt opera MOSAD, CIA & friends, fara sa observe ca sursa este mereu aceasi, adica statul iranian prin ministerul lor de razboi.
    Va dca nu se prea sufla o vorab de faptul ca Iranul e vai steaua lor la infrastructura si nivelul de trai, in schimb are bani calau pt armata si pt arme sofisticate. ca sa nu mai vorbim de programul de inzestrare nucleara, absolut inutil in componenta civila pt unul din producatorii de petrol majori din lume.
    Buna dimineata!
    • -4 (6 voturi)    
      omule, nu stii ce vorbesti (Miercuri, 25 august 2010, 17:53)

      saab [anonim] i-a raspuns lui Dinu

      Iranul se inarmeaza si nu este nimic extraordinar in asta. Orice stat normal de pe glob cumpara sau produce arme. Diferenta e ca nu se face atata mediatizare din asta in cazul altor tari. Iranul nu poate importa arme din cauza sanctiunilor internationale, asa ca este nevoit sa-si fabrice singur totul.
      Energia nucleara este la randul ei un pas firesc in dezvoltarea industriala. mai citeste si tu, macar de pe Wikipedia cum e cu necesarul de energie electrica in Iran. Ei folosesc deja gazele si petrolul, numai ca nu e o mutare inteleapta sa produci curent numai din aceste resurse naturale.
      Petrolul s-ar putea sa aiba o valoare mult mai mare in viitor, asa ca iranienii fac foarte bine ca vor sa diversifice sursele de energie.

      Cat priveste "inarmarea nucleara", deocamdata citesc doar vorbe goale si propaganda ieftina. Dovezi, ioc.Cert este ca Iranul nu are nici macar o bomba nucleara, in schimb Israelul are cel putin 100, fabricate clandestin.
      • +2 (4 voturi)    
        Noroc ca stii tu (Miercuri, 25 august 2010, 18:33)

        Dinu [anonim] i-a raspuns lui saab

        Foarte putine state de talia Iranului investesc asa mult in tehnologie militara si fac o publicitate acerba "realizarilor" lor. sa recapitulam: rachete de toate tipurile, avioane de lupta, submarine, drone, etc.
        Este extrem de naiv in ceea ce priveste energia nucleara. In cazul in care nu stii Iranul a ales fix varianta de reactor care poate produce si plutoniu utilizabil militar, si a refuzat tehnologiii care nu pot produce materiale cu utilizare militara, asa cum folosim si noi si multe alte tari.
        Adauga la asta faptul ca Iranul finanteaza si inarmeaza probabil cam jumatate din gruparile teroriste la nivel mondial.
        • -1 (3 voturi)    
          dinule nu sunt de acord cu tine (Miercuri, 25 august 2010, 20:58)

          nenea [anonim] i-a raspuns lui Dinu

          asa, din burta poti sa spui orice. cert este ca orce tara islamista (inapoiata ce-i drept) este amenintata de pofta de petrol a USA (poti spune altfel?) si chiar are motive sa se inameze. deci, o tara ca se simte amenintata (poate pe nedrept, poate pe "drept") nu are voie sa foloseasca terorism (nici eu nu sunt de acord, cum as putea fi), nu are voie sa se inarrmeze, pentru ca "ne temem de ea" (aici nu mai sunt de acord). atunci te rog sa-mi explici si mie cum se poate apara o tara, a carei populatie (90% analfabeta) sta pe un munte de aur, de alte tari care promoveaza pana la religie sistemul capitalist extrem (de genul: sunt mai tare, te falimentez si elimin concurenta)? nu are legatura cu israelul, nu are legatura cu religia, are legatura cu nevoia de petrol a unor tari civilizate (fundamental, barbare). presedintele tarii asteia poate ca este un dement (cel putin asa il scoate presa), dar la un singur lucru are dreptate: are aceeasi nevoie sa se apere ca orice alt stat. uita-te un pic pe glob si spune-mi care tara cu petrol nu a avut probleme cu civilizarea sua ? religia nu are NICI o legatura cu acele arme, religia este doar parghia sistemului, care misca carul cu analfebetii condusi. islamistii sunt niste innapoiati, de care profita atat tarile civilizate cat si propriul lor sistem. pacat de atatea vieti pierdute, indiferent de nationalitatea lor
  • +3 (5 voturi)    
    aistia.... (Miercuri, 25 august 2010, 16:39)

    un oarecare [utilizator]

    alte hobby-uri nu au?
    • +1 (3 voturi)    
      hobby (Miercuri, 25 august 2010, 17:06)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui un oarecare

      Alt hobby decât cel de a produce arme, ar fi acela sa le foloseasca ...
    • +1 (3 voturi)    
      stiri stiri stiri (Miercuri, 25 august 2010, 17:51)

      hail to the thief [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

      te referi la astia cu stirile despre iran nu? va spala pe creier astia cu stirile asai? vor ceva oare?
      • +3 (3 voturi)    
        hmmm, ia să vedem... (Miercuri, 25 august 2010, 19:24)

        ampersand [anonim] i-a raspuns lui hail to the thief

        Vor să ne convingă de invincibilitatea Iranului? De intenţiile sale paşnice? De culmile formidabile atinse de tehnologia iraniană?
  • +3 (3 voturi)    
    Portanta (Miercuri, 25 august 2010, 17:23)

    Razvan [anonim]

    DEX:
    portanţă - PORTÁNŢĂ, portanţe, s.f. Forţă care asigură
    sustentaţia unui corp în mişcare cufundat într-un fluid. – Din fr. portance.

    Portanta fiind deci o forta, se masoara in N(ewtoni), nu in km.

    Sintagma pe care o cautati este "raza de actiune".
  • +3 (3 voturi)    
    ambitii prostesti (Miercuri, 25 august 2010, 18:47)

    cititor hotnews [anonim]

    Iranul are ambitii prostesti,considerandu-se nu un lider local ci o putere mondiala.
    Inca se mai considera nucleul unui imperiu persan.
    Intre dorinta si realizare este o mare diferenta.
    Nu ar starni ingrijorare faptul ca isi face o industrie proprie de armament,ci ingrijoreaza declaratiile belicoase,razboinice,de o prostie incalificabila.
    Astia chiar nu au simtul realiatii,nu isi cunosc limitele.
  • -4 (4 voturi)    
    ce blasfemie domne (Miercuri, 25 august 2010, 22:29)

    smen [anonim]

    Iranu testeaza arme,incredibil,totusi mai bine deca isdrailul,aia le testeaza pe oameni,in speta copii si batrani peste care arunca bombe cu grafit
  • -3 (3 voturi)    
    iranul e urmatoarea pe lista (Miercuri, 25 august 2010, 22:30)

    cineva [anonim]

    se stie ca iranul este urmatoarea pe lista. aceste stiri pregatesc opinia publica de razboiul "just" impotriva iranului. o sa-i democratizeze ca la irakieni :))) este o chestiune de timp. iranul probabil ca incearca sa-i descurajeze pe americani sa-i atace, insa americanii au un arsenal militar care nu se teme de micile tampenii ale iranienilor care au impresia ca au descoperit apa calda si mersul pe jos. parie ca razboiul iranian incepe cel tarziu anul viitor. toate piesele se potrivesc. puzzleul e gata :)


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by