Revista Newsweek a desemnat Finlanda "cea mai buna tara din lume". Romania ocupa locul 39

de A.N.     HotNews.ro
Marţi, 17 august 2010, 16:06 Actualitate | Internaţional


Imagine din Helsinki
Foto: Agerpres
Finlanda a fost desemnata "cea mai buna tara din lume", intr-un clasament realizat de revista americana "Newsweek". Elvetia, Suedia, Australia, Luxemburg, Norvegia, Canada, Olanda, Japonia si Danemarca fac parte si ele din Top 10, in timp ce Romania se afla pe pozitia 39, intre Bulgaria (locul 38) si Kuwait (pozitia 40).

Realizatorii clasamentului au luat in considerare cinci categorii: educatie, sanatate, calitate a vietii, dinamism economic si climatul politic. Pentru fiecare categorie se putea obtine un punctaj maxim de 100 de puncte.

Finlanda, clasata pe locul 1, are un total general de 89.31 de puncte, obtinand urmatoarele scoruri: 100 puncte (educatie - locul 1 in lume), 90.34 puncte (sanatate - locul 17), 91.48 puncte - (calitate a vietii - locul 4), 70.49 puncte (dinamism economic - locul 8) si 92.67 puncte (climatul politic - locul 5).

Cum a punctat Romania
Foto: Captura Newsweek
Prin comparatie, Romania are un total general de 68.99 puncte, dupa ce a obtinut 81.21 puncte pentru educatie (locul 49 in clasament), 73.44 puncte pentru sanatate (locul 50), 72.76 puncte pentru calitatea vietii (locul 38), 43.63 puncte pentru dinamismul economic (locul 56) si 73.90 pentru climatul politic (locul 36).

Dintre tarile din Centrul si Estul Europei, in clasament sunt incluse printre altele: Slovenia (locul 24), Cehia (25), Croatia (26), Polonia (29), Slovacia (31), Estonia (32), Ungaria (33), Lituania (34), Letonia (36), Ucraina (49) si Albania (57).

Statele Unite ale Americii ocupa pozitia 11, Rusia este pe 51, in timp ce China este pe 59.

Pe locul 100, ultimul in clasament, se situeza Burkina Faso, cu 33.59 puncte.

Iata cateva dintre cele mai interesante date din clasamentul Newsweek:  
  • cea mai buna tara din lume: Finlanda
  • cea mai buna tara de marime medie: Australia
  • cea mai buna natiune de dimensiuni mari: Japonia
  • cea mai buna natiune cu venit mic: Albania
  • cea mai buna calitate a vietii: Norvegia
  • cel mai bun dinamism economic: Singapore
  • cel mai bun climat politic: Suedia
Vezi aici categoriile si modul in care s-a realizat clasamentul.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10505 vizualizari

  • +2 (18 voturi)    
    locul 1 (Marţi, 17 august 2010, 16:15)

    raducu [anonim]

    Ocupam locul 1 la absurd, prostie si combinatia intre hotie si prostie pentru toti care ne conduc
    • -3 (5 voturi)    
      Daaa... dar in acest clasament... curios, (Marţi, 17 august 2010, 16:35)

      Inna [anonim] i-a raspuns lui raducu

      cica suntem inaintea Rusiei si Chinei!!
      Ori cei responsabili de pe la noi au dat date .. aproximative ( cum ne mai sta in caracter) , ori .. ar trebui sa devenim mai optimisti!!
      Totusi , in acest clasament , nu vad Germania, Franta.. mi se pare ciudat!!
      In opinia mea, Germania ar trebui sa fie printre fruntasi, inaintea Elvetiei, cu siguranta!
      • +2 (4 voturi)    
        elvetia (Marţi, 17 august 2010, 16:46)

        alpha [utilizator] i-a raspuns lui Inna

        sincer ma mir ca elvetia nu e prima.nu stiu daca ai fost vreodata acolo,cred ca nu dupa ce opinii ai.e mare lucru sa nu ai in tara imigranti din toata lumea.
        • 0 (4 voturi)    
          Am fost in Elvetia! (Marţi, 17 august 2010, 17:23)

          Inna [anonim] i-a raspuns lui alpha

          In calitate de turist, insa. Netraind realmente acolo , nu am pretentia ca opinia mea este de nezdruncinat. Din contra accept toate criticile.
          Voiam sa zic insa , ca turist, ca nu am ramas chiar asa de" .. woww!! Este nemaipomenit, nemaiintalnit.". ok, nu am nimic in mod special de reprosat . Doar ca, ma asteptam la altceva de la .. una din cele mai bogate tari din Europa!
          Raman la parerea mea ca Germania o intrece, in cele mai multe. Sa nu mai vorbim de amabilitatea si disponibilitatea germanilor
          ( Nu este o generalizare absoluta. Compar doar locuri care le-am vazut ,si le-am simtit, si oameni pe care i-am intalnit)
          • +2 (2 voturi)    
            Iti dau dreptate... (Miercuri, 18 august 2010, 10:06)

            Claudiu [anonim] i-a raspuns lui Inna

            Eu am lucrat 18 luni in Germania si 18 luni in Elvetia, insa in Germania m-am simtit muuuult mai bine, din toate punctele de vedere, desi in Elvetia aveam cu 500 euro/lunar mai mult. Elvetienii sunt mult mai inchisi, mai conservatori, acolo vor sa vorbeasca Schwytzer Dütsch de la femeia de servici si pana la Presedinte, insa in Germania, desi exista sute de dialecte, cum observa ca este strain, cum te vorbeste IMEDIAT in Hochdeutsch. Si am mult mai multe exemple... traite personal, in cele doua tari!
    • 0 (2 voturi)    
      mucu (Marţi, 17 august 2010, 16:39)

      ady [anonim] i-a raspuns lui raducu

      la cum ti-ai exprimat parerea e clar ca nu mai avem nici o sansa..
  • -15 (15 voturi)    
    aiureli (Marţi, 17 august 2010, 16:21)

    aiurea [anonim]

    Cel mai important lucru la "calitatea vietii" e clima. Nu ma vad traind in Finlanda, Norvegia sau Suedia (si cu atat mai putin in Belgia Luxembourg sau Olanda) unde ploua de rupe si e frig non stop.
    • +8 (10 voturi)    
      e f rau in Finlanda (Marţi, 17 august 2010, 16:30)

      morom [anonim] i-a raspuns lui aiurea

      Nu te duce acolo, ai putea, Doamne fereste, sa traiesti intr-o tara fara coruptie, cu salarii mari, cu oameni calmi, care fac sport si stiu sa-si traiasca viata, cu respect pentru natura, cu educatie ridicata, sosele perfecte si spitale ultradotate.
      Nu, clima e foarte importata, asadar mai bine iti alegi orice tara din Africa si vei fi sigur ca nu ploua si nu e frig nonstop.
      Hai, pa!
    • +10 (10 voturi)    
      clima (Marţi, 17 august 2010, 16:35)

      carpaciu [anonim] i-a raspuns lui aiurea

      Emigreaza taica in Kenya, au o clima excelenta.
      • +3 (5 voturi)    
        ce m-as duce! (Marţi, 17 august 2010, 16:50)

        airamerica [utilizator] i-a raspuns lui carpaciu

        Daca s-ar putea..as fi primul care sa o fac...dar e mai greu sa emigrezi in Kenya decat in US!
    • +3 (3 voturi)    
      clima (Marţi, 17 august 2010, 18:01)

      mariuss72 [utilizator] i-a raspuns lui aiurea

      iti recomand sa faci un traseu prin tari mai calduroase cum ar fi Algeria, Sudan, Congo, Somalia, Yemen, Irak, Afganistan...sper sa ceri azil acolo si sa te bucuri de caldura.
    • +5 (5 voturi)    
      Ete na (Marţi, 17 august 2010, 19:14)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui aiurea

      Compari Finlanda cu Belgia/Luxemburg.

      In Finlanda ai iarna 4 ore de lumina, si vara spre 20. La 11 noaptea in mai-iunie inca mai e lumina. Temperatura iarna coboara destul de des sub -30 grade, daca nu cumva ajunge si la -50. La fel probabil si-n nordul Norvegiei si (mai putin in) Suedia. Sportul national la finlandezi de vineri pana duminica era sa fie beti pulbere. Oare de ce? Pe vremea comunistilor veneau in fiecare weekend din Finlanda/Suedia in Leningrad grupurile de turisti, ii adunau rusii de sub mese.

      In Belgia/Luxemburg o ploua, dar ai si zile cu soare, si cel mai frig este undeva spre -5 grade. Ninge toata ziua si seara nu e depusa mai deloc zapada. In schimb se face destul de usor polei. Anul asta am avut 3 saptamani fara ploaie, cu temperaturi de 30 grade :D.
      PS: la fel de ploios/frig pare a fi si-n partea de Vest a Germaniei (Cologne/Bonn).

      Dar ai dreptate referitor la clima, aia ar trebui pusa ca o categorie separata.
    • +1 (1 vot)    
      Raspunsul tau este foarte eronat... (Miercuri, 18 august 2010, 10:10)

      Claudiu [anonim] i-a raspuns lui aiurea

      Fa-ti o harta politico-economica a lumii si compara cate tari din emisfera nordica sunt foarte dezvoltate si cate din cea sudica, raspunsul pe care-l vei avea va fi socant: marea majoritate a tarilor dezvoltate si foarte dezvoltate se afla in zona de nord a planetei si cele mai sarace, mai murdare si cu mai putina educatie se afla in zona de sud.
  • +7 (7 voturi)    
    adevaruri (Marţi, 17 august 2010, 16:35)

    albyn58 [anonim]

    unde mai pui ca din cauza umezelii nu se fac nici semintele si nici manelistii nu au inspiratie la compus . sant doua lucruri care ti ar lipsi mult ...
  • +1 (1 vot)    
    Right... (Marţi, 17 august 2010, 16:38)

    BX [anonim]

    De unde atatea puncte la noi ?
    Abia s-a ajuns la puterea de cumparare din '89 si acum e in scadere drastica tot. Sanatatea si educatia s-au facut praf din interese externe.
  • +5 (9 voturi)    
    Irelevant (Marţi, 17 august 2010, 16:39)

    Florin [anonim]

    Sunt foarte amuzat de aceste de top-uri, bazate pe cifre si indicatori. Mai era un top 'the happiest nations', tot bazate pe indicatori macroeconomici.

    Distanta dintre indicatori si calitatea vietii este de multe ori foarte mare.
    De exemplu, dupa ce am locuit in Suedia un an, cu job excelent chiar si pentru Suedia, apartament minunat in Sodermalm (insula boema din Stockholm), am hotarat sa ma mut inapoi in Barcelona si nu-mi pare rau nici o clipa.
    Stockholm e un oras minunat, insa nici nu incepe sa se compare cu frumusetea, viata si libertatea din Barcelona.

    Finlanda, "tara de ingineri", dupa cum o numeste un prieten care locuieste acolo de 10 ani, o avea indicatori macroeconomici buni, dar sa stai inchis in casa la -30 si in intuneric timp de 8 luni pe an - multumesc, prefer indicatori mai mici dar sa simt ca traiesc, sa stau la terasa in ianuarie si sa ma bucur de mancare mediteraniana (versus carne de ren cu cartofi si dulceatza) ..
    In Finlanda oamenii nu prea inteleg cum poti sa fii vesel si sa te distrezi fara sa bei 1 litru de vodka.

    Eu cred ca cea mai buna tara estea acea in care te simti cel mai bine - sunt atat de multi factori, pe langa cei strict economici, incat aceste topuri ma distreaza.
    • +1 (3 voturi)    
      mai poti? (Marţi, 17 august 2010, 17:33)

      iv [anonim] i-a raspuns lui Florin

      sunt aproape sigur ca esti aceeasi persoana, d-aia o sa iti zic: m-am saturat sa citesc la fiecare articol despre tarile scandinave, faptul ca tie nu ti-a placut acolo si te-ai intors in barcelona. am priceput, iti place la soare. foarte bine! numai nu repeta asta de fiecare data cand ai ocazia ca devine obositor. trebuie sa recunosc totusi ca de fiecare data dai mai multe detalii, cum ar fi ca ai stat in sodermalm. poate data viitoare ne spui si cat aveai salariul, cine stie?
      • +1 (1 vot)    
        Södermalm (Marţi, 17 august 2010, 23:02)

        Vasile [anonim] i-a raspuns lui iv

        O fi stat Florin asta in Södermalm dar probabil intr-o pivnita sau un pod, ca asa cum se stie acolo stau toti bogatii si politicienii de top suedezi.
    • -1 (1 vot)    
      D-l Florin are dreptate (Marţi, 17 august 2010, 17:58)

      costica [anonim] i-a raspuns lui Florin

      D-le Florin, cred ca ai dreptate 100%.Parafraza la
      "sa nu bei, sa nu maninci nesanatos, sa evitzi
      A,B,C, etc....Z, si vei trai 100 de ani"Dar pentru ce?
    • -3 (3 voturi)    
      mi-ai luat vorba din gura (Marţi, 17 august 2010, 18:07)

      florinmantescu [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Florine, ai perfecta dreptate. Tarile nordice au o clima mizerabila si impactul asupra calitatiii vietii este urias. Ai pus punctul pe "i".
      Romanii iau clima de-a gata, au impresia ca nu poate fi prea rau nicaieri. Ei bine, se poate ! Stati un an in orice tara la nord de paralela 50 si o sa vedeti ....
    • 0 (0 voturi)    
      hmm... (Miercuri, 18 august 2010, 13:54)

      Storm [anonim] i-a raspuns lui Florin

      si ceea ce ai spus tu este irelevant... e bazat doar pe gusturile proprii. Asa nici eu sau altii nu dam doi bani pe clima calda a tarilor de cocalari sau pe nu stiu ce mancaruri... dar bine zici, cea mai buna tara e unde te simti fericit.
      eu ma simt fericita in Germania si in Finlanda... mai ales in Finlanda. Acolo e VIATA pt mine! si, evident, ma bucur sa vad clasamente peste clasamente care ridica in slavi tara mea draga ;)
  • +4 (4 voturi)    
    Aer (Marţi, 17 august 2010, 16:42)

    Vartanu [utilizator]

    Sa vii sa vezi ce aer respirabil exista in toate tarile benelux, tu stai la 35 grade in ro si respiri gaze iar eu la 25 in nl si respir oxigen. Iarna tu bagi o caruta de lemne in soba ca sunt -20 afara, la mine abia porneste centrala ca nu scade sub 3-4 grade cu plus. Tu poti sa te duci la costum la serviciu cu ratb-ul in august fara sa faci dus cand ajungi? Sa iti mai spun ca eu ma duc tot la costum dar cu bicicleta ca doar sunt 22-25 grade toata vara, povestea poate continua
    • 0 (0 voturi)    
      Eu (Marţi, 17 august 2010, 18:01)

      ik [anonim] i-a raspuns lui Vartanu

      den haag ? Tu?
    • -2 (4 voturi)    
      pentru Vartanu (Marţi, 17 august 2010, 18:03)

      florinmantescu [anonim] i-a raspuns lui Vartanu

      Doamne, ce aberatii ! Astazi, 17 August, in NL sunt sub 15 grade si ploua mocaneste. Vantul bate din toate directiile. Sunt maxim 10 zile bune pe an (bune = caldute si cu soare). Restul e mizerabil, o clima complet imbecila .... Oamenii stau inchisi in case.
      Te rog, nu mai vorbi tampenii. Sunt de ani buni in NL.

      Cu bine,
      Florin
    • -2 (2 voturi)    
      din nou pentru Vartanu (Marţi, 17 august 2010, 18:05)

      florin [anonim] i-a raspuns lui Vartanu

      si apropos, nu mai induce lumea in eroare cu temperaturile: 3 grade in Olanda le simti pe piele mai urat ca -15 in Romania. Umezeala si vantul fac diferenta. Poti sa vorbesti de ce vrei tu, dar nu de clima deprimanta din NL. Te rog frumos ....
      • +1 (1 vot)    
        Clima deprimanta? (Marţi, 17 august 2010, 23:54)

        Nazgul [anonim] i-a raspuns lui florin

        Mie mi s-ar parea mai deprimant sa transpir ca un tractorist la 35 de grade (hai 40 daca e aglomerat in RATB), cand ma pot bucura bine merci de vara cu temperaturi de 25 de grade.
  • +2 (2 voturi)    
    calitatea vietii (Marţi, 17 august 2010, 16:49)

    Diana [anonim]

    calitatea vietii reprezinta media unor elemente care imbunatatesc viata; aceste elemente sunt create sau furnizate de populatia unei tari, de stat, de sistemul politic de acolo etc.
    e o eroare sa incluzi elemente naturale, precum clima, relief, in aceeasi idee.
    • -2 (2 voturi)    
      gresesti, Diana (Marţi, 17 august 2010, 18:15)

      florin [anonim] i-a raspuns lui Diana

      Sunt de fapt 2 factori care conteaza: standardul de viata (cel masurat in statistici si care reflecta ce spui tu si mai ales puterea de cumparare) si calitatea reala a vietii din care clima, natura, cultura, etc. nu au cum sa lipseasca. Asta din urma este practic imposibil de masurat, dar este infinit mai relevant decat primul. Asta am inteles-o numai dupa ce am locuit o perioada intr-o tara nordica.
      • +1 (1 vot)    
        ba gresesti tu florine (Marţi, 17 august 2010, 18:43)

        Gigi_667 [utilizator] i-a raspuns lui florin

        poate ar trebui sa incerci sa privesti obiectiv acest subiect inainte de a mai emite pareri de astea "avizate". Daca ti se pare ca e de ajuns sa ai vreme buna, oameni veseli si cultura bogata incearca nene sa traiesti intr-o tara africana, dupa cum zicea cineva mai sus.
        Sau si mai bine, vino inapoi in tara: ai si munte, ai si mare, vara-i canicula, iarna-ti ingheata matele, cultura avem si noi - pentru toate gusturile: si mai rafinata si mai din topor asa ...ce mai vrei?
        • -1 (1 vot)    
          sa detaliez (Marţi, 17 august 2010, 19:34)

          pentru gigi [anonim] i-a raspuns lui Gigi_667

          in general nu scriu mesaje ca raspuns la articole pentru ca nu am timp; dar pentru ca m-ai provocat, o sa-ti dau niste detalii;
          cum spuneam, sunt doi indicatori: standardul de trai si calitatea vietii; sa zicem ca ei au doua valori: low (L) si high (H) (desi in realitate sunt mult mai nuantati); prin urmare, tarile/regiunile din lume se impart in 4 categorii, in functie de acesti factori:
          1. standard=H, calitatea vietii=L
          - aici intra tarile nord-europene
          2. L, H
          - aici intra unele tari africane, asa cum spui si multe alte tari de pe diferite continente, notabil America de Sud si Centrala
          3. L, L
          - aici intra tari africane si asiatice macinate de conflicte interne si razboaie
          4. H, H
          - asta e categoria pe care am lasat-o la urma, pentru ca e desigur cea mai interesanta; te las pe tine sa judeci ce tari intra aici

          Eu cred ca Romania se incadreaza in linii mari in categoria 2.
          Mai cred ca sunt de evitat tarile din categoria 3, dar si 1.
          Acum ai inteles ?

          Si da, as alege cu siguranta tari din Africa precum Maroc sau Tunisia (care se incadreaza la 2) in locul unor tari europene, precum Finlanda (care se incadreaza la 1).
          • 0 (0 voturi)    
            clima=calitate? (Miercuri, 18 august 2010, 11:49)

            danielp [anonim] i-a raspuns lui pentru gigi

            Ce inseamna standard de trai si calitatea vietii?????Sunt diferite??Ia ganditi-va putin:in aceste clasamente se iau in considerare factori care sunt la fel apreciati de catre majoritatea oamenilor;clima, relieful, etc nu pot intra aici din simplu motiv ca unora le place caldura, altii o urasc, unii nu pot trai decat la munte, etc. In schimb toata lumea apreciaza securitatea, o educatie de calitate, un sistem sanitar performant, etc.
            Din majoritatea comentariilor insa se remarca caracterul de popor nomad, de emigranti pe care incepe sa il aiba romanii. Toti va ganditi ce naspa e clima in Finlanda dar clasamentul e facut pentru locuitorii Finladei, Elvetiei, Belgiei, etc nu pentru cei care ar vrea sa mearga acolo. Am intalnit candieni care in Europa plangeau de dorul zapezii timp de 6 luni pe an si ce naspa era pentru ei un Craciun la 0 grade (si nu la -25 cum erau obisnuiti). Deci fiecare e obisnuit cu locul sau, ca e cald, frig sau ca sunt muste. Diferenta nu poate fi facuta decat de criteriile pe care de altfel le-au si folosit
            • 0 (0 voturi)    
              exact! (Miercuri, 18 august 2010, 13:59)

              Storm [anonim] i-a raspuns lui danielp

              foarte bine punctat... nu-i inteleg pe cei care vin cu 'argumente' ultra-subiective gen "clima e nasoala", "oamenii sunt raci" etc... care nu dovedesc decat felul lor de-a fi, judecata ingusta si eronata, limitarea unor minti clocite la soare...
              ma bucur sa vad si persoane care gandesc rational si lucid, cum trebuie... ma bucur tare mult, semn ca au devenit o raritate....
    • 0 (0 voturi)    
      Conteaza (Marţi, 17 august 2010, 19:25)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Diana

      Lucrez in Lux, si cand am inceput serviciul ni s-a zis urmatoarea poveste:
      Un cuplu, venit dintr-o tara din zona mediteraneana, el muncea, ea statea acasa. La un moment dat ea a inceput sa-i zica cati nori a numarat in ziua respectiva. Dupa cateva luni s-au intors de unde venisera, pt ca ea nu a suportat vremea. Asta a fost avertisment, ca nu cumva sa patim si noi acelasi lucru :).

      Uneori diferenta e prea mare, daca te-ai plimbat prin locuri mai exotice ti-ai fi dat seama. Eu am prins o sapt de ~40 grade in Spania, in August, la fel una de ~30grade in Egipt in MARTIE (unde vara in August temp trece lejer de 50grade). Cum crezi ca te-ai simti sa traiesti acolo, venind brusc din Romania?
  • +2 (4 voturi)    
    Oroare (Marţi, 17 august 2010, 17:50)

    georgio [anonim]

    Soc si Soc ! Oroare stimati telespectatori. Cum ? Nu suntem pe locul 200 asa cum ne zic zi de zi hantenele si irealitatea ? Sigur Newsweek sunt platiti de marinar :)
  • -2 (2 voturi)    
    din nou un top absurd (Marţi, 17 august 2010, 17:59)

    florin [anonim]

    Nu e prima oara cand ni se arata un asemenea top. Nu stiu ce sens are in afara de spalare pe creier. In cazul de fata i-as propune autorului acestui top ca premiu un an de vacanta in Finlanda. Prietenii stiu de ce ....

    Voi care n-ati iesit din Romania decat ca turisti si pentru perioada relatic scurte habar n-aveti cat de importanta este clima si cat de multe aspecte influenteaza. Credeti-ma ca nu o sa vreti sa locuiti in Finlanda nici daca vi se va da un palat acolo ....
    • 0 (0 voturi)    
      clima si Finlanda (Miercuri, 18 august 2010, 12:13)

      kiwibird [anonim] i-a raspuns lui florin

      Da, in Helsinki clima este absolut mizerabila mai mult de o jumatate de an (plus ca eu am niste probleme articulare si la umezeala ma doare genunchiul) si iarna e foarte putina lumina, dar asta totul se compenseaza cu verile cand e lumina non-stop, temperaturile blande (vara asta a fost o exceptie), natura accesibila usor din orice oras, si iarna un weekend in Laponia, sub aurora boreala. E clar, orice loc are avantaje si dezavantaje, si unii se adapteaza mai bine, altii mai putin bine. Mie imi place aici. Si finlandezii stiu sa traiasca vara mult mai frumos decat romanii. Daca nu ar bea asa mult ar fi si mai frumos (cine a fost vineri sau sambata seara in zona garii din Helsinki stie).
    • 0 (0 voturi)    
      topul e realist! (Miercuri, 18 august 2010, 14:05)

      A. [anonim] i-a raspuns lui florin

      o cocioaba de mi s-ar da acolo, as fi cel mai fericit pamantean!! ce zici tu e numai chestiune de gust.... asta e, taci si vezi-ti de ale tale, fiindca e absurd sa bagi astfel de dejectii in asemenea locuri. nu intereseaza pe nimeni ca iti place tie clima finlandeza sau nu. sunt oameni (romani chiar, italieni, spanioli, brazilieni...) care se simt excelent acolo... un motiv ar fi ca ratiunea bate senzorii din piele.
      am calatorit mult prin europa, stiu cu ce se mananca... iar in finlanda merg de multi ani, de fiecare data pt cateva luni. asadar, nu am calitate de turist acolo. daca nu ti-a placut in finlanda, esti liber sa iti cauti alt loc. nuu??
  • +1 (1 vot)    
    eronat (Marţi, 17 august 2010, 18:11)

    bilderberg.club [utilizator]

    am vaz topul.suntem inaintea unor tari precum chile costa rica sau bulgaria.dar nu am vazut atent criteriile stiu doar ca se traieste mai bine la noi decat in tarile mai sus mentionate.
    suntem in fata kuwaitului....iar e eroare:D
  • +1 (1 vot)    
    genial (Marţi, 17 august 2010, 21:26)

    sentenced [utilizator]

    Asta e cea mai tare : "cea mai buna natiune cu venit mic: Albania" hahaha
  • +1 (1 vot)    
    cea mai buna tara de marime medie: Australia (Miercuri, 18 august 2010, 7:42)

    Canguru' [anonim]

    Intr-adevar, marime medie, pentru valori foarte mari ale mediei.
  • +1 (1 vot)    
    nu cumva din greseala trebuia sa scrie 93 (Miercuri, 18 august 2010, 9:51)

    cititor hotnews [anonim]

    Interesant !
    Si eu care credeam ca suntem mult mai jos.
    Poate sa nu fie o greseala inversand 93.
    La anul poate intram in primele 10.
    Ce rau trebuie sa fie la altii.
  • 0 (0 voturi)    
    Cunosc sentimentul....Finlanda (Miercuri, 18 august 2010, 11:12)

    Ukko [utilizator]

    Salutare tuturor...

    In mare parte sunt de acord cu ce a scris Florin si am sa va spun de ce...pe scurt.

    Eu stau de 6,5 ani in Finlanda. Da, este un loc unde poti ajunge sa castigi bine, chiar daca si viata este scumpa, poti respira un aer curat, oamenii sunt oarecum mai educati decat in alte parti....dar exista si foarte multe dezavantaje.

    Nu trebuie sa neglijam ca noi, oamenii, suntem pana la urma niste animale evoluate (chiar daca cateodata nu o demonstram) si suntem influentati de mediul si climatul unde traim.

    Dupa aproape 7 ani de Finlanda, inca nu sunt obisnuit cu ideea ca din Octombrie pana in Aprilie nu am lumina decat foarte putin timp pe zi. Si asta mi se intampla dupa aproape 7 ani...Poate nu ar fi chiar atat de apasator insa 80% din cele 6-7 luni de intuneric nu prea este nici soare....si astea sunt momente pe care eu le-am trait constant in toti acesti ani...Ce ziceti de asta, credeti ca puteti trai 6 luni cu 4 ore de lumina si fara prea mult soare atunci cand veniti de undeva din sud unde situatia este total diferita?

    Cat despre oameni...intr-adevar...nu stiu sa rada decat dupa 4-5 beri sau 300 de votka...iar asta nu este normal deloc.

    Cam atat....ar fi multe de povestit...dar in mare acopera problemele esentiale....

    Zi buna tuturor!
    • 0 (0 voturi)    
      exagerat (Miercuri, 18 august 2010, 11:32)

      suomi [anonim] i-a raspuns lui Ukko

      Ei hai ca exagerezi... intuneric cu 4 ore pe zi e numai in noiembrie-decembrie. Doar daca traiesti undeva in nordul Finlandei poate ca e cum zici tu. Din februarie chiar se lumineaza binisor...

      Si ca sa completez la unele comentarii de mai sus. De acord ca standardul de viata e diferit de calitatea vietii. Dar porniti de la o premiza gresita considerand clima ca factor esential in calitatea vietii. E intr-o oarecare masura dar sunt si alti factori in ecuatie.

      Dupa parerea mea, calitatea vietii e data de o multitudine de factori care depind de la persoana la persoana. Pentru mine, viata familiala si viata sociala sunt esentiale. Viata familiala e cum ti-o faci si dupa cum ai noroc. Cat despre cea sociala... nu pot spune ca Finlanda sta rau la acest capitol. Dimpotriva, sunt o multitudine de activitati care sa iti faca viata frumoasa si societatea finlandeza le ofera din plin si f.ieftin. Trebuie sa fii complet ignorant sa traiesti izolat.
      Cred ca asta poate fi unul din lucrurile de admirat la un popor care a trebuit sa traiasca in conditii climatice mai vitrege. Bineinteles ca e usor sa stai in casa si sa te plangi de vremea de afara. Dar e mult mai placut sa te implici si sa practici diverse activitati care te fac sa te simti bine si iti fac viata implinita.

      In rest, fiecare tara cu neajunsurile ei... nu exista tara perfecta pe lumea asta.
      • 0 (0 voturi)    
        10 ani de Finlanda in suflet (Joi, 19 august 2010, 0:07)

        Raivotar [anonim] i-a raspuns lui suomi

        Asa este... in Finlanda ai cale libera catre multe activitati, sunt atatea de facut... Si, dpdv social, este o libertate ce nu va exista niciodata in Romania (tine de mentalitati).
        Mai tin sa spun ca nu as putea trai fara finlandezi in viata mea... Sunt cei mai grozavi oameni pe care i-am intalnit, sunt sociabili, senini cand le arati ca vrei sa-i cunosti si ca ai nevoie de ei, sunt onesti, tin la valori si la idei profunde.... Cei mai de nadejde prieteni pe care mi i-am facut in ultimii 10 ani sunt finlandezi. Zi de zi vb cu ei, vacantele mi le fac cu ei.... si nu as putea renunta la asta.
        Asadar, si pt mine viata sociala ocupa un loc de maxima importanta.... si Finlanda mi-a oferit ce imi trebuie. Ce sa mai zic de siguranta de acolo, de faptul ca o tanara singura poate iesi in baruri, se poate plimba in liniste la orice ora...

        Cat despre clima... fiecare dupa cum suporta. Sunt si nordici care au in ADN-ul lor ceva care ii face sensibili la clima... Sau sunt cei cu deficiente de serotonina sau alti neurotransmitatori care dau meteo-dependenta... Well, cu siguranta ca multi de aici habar n-au despre ce vb :).... Important e ca asemenea deficiente ce tin de organismul nostru ne dicteaza starile de spirit si reactiile la diversele tipuri de vreme.... din fericire, stiu destula lume care nu agreeaza canicula, soarele obositor si iernile cu ploaie.
  • 0 (0 voturi)    
    Finlanda (Joi, 19 august 2010, 17:34)

    Insomnium [anonim]

    Finlanda e o tara superba, cu oameni mult mai evoluati ca noi romanii:)
    Mergeti acolo daca: vreti sa ganditi mai mult si sa vorbiti mai putin, sunteti gata sa profitati de iernile lungi pt. a deveni mai creativi si inventivi, va place rock-ul, sunteti dispusi ca barbati sa va lasati parul lung, sa vi-l vopsiti, sa purtati fusta (kilt), sa va tatuati, sa beti cot la cot cu o femeie, sa renuntati la masina pt. bicicleta, sa va plimbati in parc in loc sa mergeti la mall, sa munciti mai putin dar eficient si cu chef, sa asteptati autobuzul/ metroul/ tramvaiul 3 minute si sa fie gol, sa va cresteti copiii in mediu nepoluat si unde e cel mai bun sistem de invatamant din lume, sa traiti nu doar sa supravietuiti!

    Nu mergeti in Finlanda daca: va place sa traiti intr-un mediu cu gandire de maimuta retarda unde barfa, manelele si scuipatul de seminte pe strada sunt mama intelepciunii!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by